Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19453)
Haluaisin tilata Kayalin pullon. Mutta mistä?
Apua tätä tämänhetkistä tyyliä tuoksuissa. Toinen toistaan paksumpia, raskaampia ja tunkkaisempia. Vaniljaa, toffeeta, sokeria, tonkapapua, ambraa, myskiä. Fragrantican womens best 2023 rivi on käsittämätöntä katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Apua tätä tämänhetkistä tyyliä tuoksuissa. Toinen toistaan paksumpia, raskaampia ja tunkkaisempia. Vaniljaa, toffeeta, sokeria, tonkapapua, ambraa, myskiä. Fragrantican womens best 2023 rivi on käsittämätöntä katsottavaa.
Itse pidän tästä trendistä, saisivat olla vieläkin vahvempia. Vesittyneet diorit, chanelit jne ovat rahan ja ajan hukkaa.
Ostin Egyptissä käydessä Ramses 2 tuoksua, joka oli pienessä pullossa nesteenä. Siitä sitten pystyi dippailemaan korkissa olevan jatkeena avulla.
Tuoksu on väittämän mukaan menneen ajan resepti, siis Ramses toinen, sodan jumala.
Yrttejä, kukkia, mausteita ja jotain muutakin on käytetty pohjana.
Tuoksu on erittäin miellyttävä ja pieni pisara riittää. Tämä tuoksu ei laimistu, pysyy hyvänä pitkään. Monet ovat ihastuneet tähän tuoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän tästä trendistä, saisivat olla vieläkin vahvempia. Vesittyneet diorit, chanelit jne ovat rahan ja ajan hukkaa.
Kauhistelija tässä. Siinä olet ihan oikeassa että vesittyneitä chanelit ja diorit on. Ja vaikka äimistelen niin on ILO että on mitä äimistellä ja luen innolla eri kokemuksia. Hehkuttakaa enemmän gourmandherkkuja, sitä on kiva lukea, niin minä hehkutan mitä keveyksiä taas on käytössä. N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vintageihin minäkin olen mieltynyt, niissä on sitä jotain. Joskus on latvatuoksu jo kärsinyt, ja tietynlaista ikääntymistä muutenkin profiilissa tapahtunut, mutta niinhän meissä kaikissa. Armanin Armani ja Rochasin Lumiere ovat tällä hetkellä vintage-suosikkejani.
Uusia tuoksuja ostan nykyään nirsommin, ja lähinnä mausteiset ja puiset miesten tuoksut kiinnostaa. Nyt on postissa tulossa Aesopin Hwyl, jota Fragrantican kommenteissa moititaan hipstereiden ylisuosimaksi. No, en ole hipsteri eikä Suomessa Aesopia juuri tunneta, joten ei haittaa.
Armanin Armani, mustapulloinen korkki taisi olla ensimmäisiä tuoksujani, käytin sitä monta pulloa kasarilla, ja samoin Rochasin Lumiereä. Vintagena en niitä uskaltaisi osaa, ainakin Rochasin vintaget muuttuu ja vetistyy ajan kanssa.
En ole huomannut Rochasin vintagessa ongelmaa. Armanin jouduin hankkimaan uuden, sillä ensiksi ostamani ei ollut enää kunnollinen. Lumiere on elossa ja vieläpä upeassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Juu arvonsa kaikella, mutta tuossa fragrantican rivissä on todella samankaltaisia tuoksuja koko hyllyllinen, kiinnitin huomiota samaan asiaan eli miten kaikki niin samanlaisia. Onko joukossa yhtäkään ns. kevyempää tuoksua?
Joskus kauan sitten mulla oli sellainen lempihajuvesi kuin Lumiere, tarkoittaa valo tms. Sitä ei enää mistään löydy, vai tietääkö joku onko tullut takaisin markkinoille? Tuoksu oli kevyt ja miellyttävä. Pullo lilan värinen, koristeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kauan sitten mulla oli sellainen lempihajuvesi kuin Lumiere, tarkoittaa valo tms. Sitä ei enää mistään löydy, vai tietääkö joku onko tullut takaisin markkinoille? Tuoksu oli kevyt ja miellyttävä. Pullo lilan värinen, koristeellinen.
Vain Fioruccin Lumiere näyttäisi olevan lila, mutta pullo ei näytä kauhean koristeelliselta. Onko tämä?
https://www.fragrantica.com/perfume/Fiorucci/Lumiere-56267.html
^^Voisi olla myös Rochas Lumiere.
Diorin Blooming -sarjan hajuvedet ovat olleet itselle niitä käytetyimpiä tänä vuonna. Kesälle Dior Blooming Bouquet EdT ja nyt talveksi Diorin Absolutely Blooming EdP. Ihana, täyteläisen kukkainen, kepeä ja raikas. Joku saattaa olla sitä mieltä, ettei jälkimmäinen talveksi sovi, mutta omasta mielestä sopii oikein hyvin.
Escadan uudet Brisa Cubana ja Chiffon Sorbet testattu. Ei jatkoon. Tylsiä ja nopeasti häipyviä. Ysärin versio Chiffon Sorbet -tuoksusta oli varmasti parempi. Muistaako joku?
Vierailija kirjoitti:
^^Voisi olla myös Rochas Lumiere.
Rochas'n Lumieressä oli lilanvärinen pullo. Se oli minun ensimmäinen "oikea" aikuismainen tuoksuni 22-vuotiaana vuonna 1988 ja maksoi Viking Sallyllä (joka nyt Estoniana meren pohjassa makaa) 122 markkaa. En oikeastaan muista siitä muuta kuin sen, että se oli kerrassaan ihanan tuoksuinen ja sain siitä paljon kehumisia. Yksittäisiä tuoksunuotteja en siitä muista, 35 vuotta on sentään pitkä aika. Olisi niin kiva saada se taas markkinoille, mutta nykyajan lätsähtäneessä tuoksumaailmassa se jouduttaisiin vesittämään myös kirjaimellisesti. Ehkä on parempikin vain kaihoisasti muistella, että ai kun se oli sitten ihana tuoksu.
Muistaako kukaan Guccin kukkaistuoksusarjaa jossa oli ainakin Magnificent Magnolia, Gorgeus Gardenia ja Gracious Tuberose -tuoksut? Niitä parhaimpia (myytiin ainakin vuosina 2013-2014 Kicksillä muistaakseni) kukkaistuoksuja mitä itse olen koskaan tuoksutellut. Kovasti toivon että palaisivat myyntiin, etenkin tuo Gracious Tuberose. Varmastikaan eivät palaa ja tämä on toiveajattelua, mutta se kolmen kukkaistuoksun tuoksusarja oli aivan upea!
https://www.fragrantica.com/perfume/Gucci/Flora-by-Gucci-Gorgeous-Garde…
Äskeisen kommentin kirjoittaja jatkaa. Niitä olikin jopa 5 eri tuoksua siinä sarjassa, Gucci Flora -sarja, siis.
Kysymys tuoksujen säilymisestä. Etenkin Muglerin Angelin. Tiedän, haters gonna hate, mutta minä olen rakastanut tätä tuoksua siitä asti kun ensimmäisen kerran haistoin sitä noin 10-vuotiaana, ja se sopii kemialleni täydellisesti.
Koska Angel on kuitenkin melkoisen täyteläinen ja jopa juhlava, sitä ei tule käytettyä joka päivä, vaan se on itselläni kylmän ajan tuoksu, jota laitan juhliin ja ulos lähtiessä. Minulla on uudelleentäytettävä 30 ml tähtipullo, jonka ostin joko 2017 tai 2018. Siinä on vielä vähän alle puolet jäljellä. Tuoksun väri on kuitenkin muuttunut aavistuksen tummemmaksi, ja suojakorkki on jostain syystä tummunut. Sitä ei ole säilytetty alkuperäisessä pahvipakkauksessa, mutta pullo on ollut koko ajan valolta suojassa lipaston laatikossa huoneenlämmössä.
Onko tuoksu pilalla, vai voiko sitä vielä hyvillä mielin käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Nappaa täältä puoli-ilmaiseksi:
https://www.tori.fi/paijat-hame/_Lumiere_Rochas_edp_121657162.htm?sa=1
Tämä on se versio jota itse käytin kasarilla, uudempia versioita en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nappaa täältä puoli-ilmaiseksi:
https://www.tori.fi/paijat-hame/_Lumiere_Rochas_edp_121657162.htm?sa=1
Tämä on se versio jota itse käytin kasarilla, uudempia versioita en ole kokeillut.
Tuo ei kyllä ole lila eikä koristeellinen. Mitähän versiota se kirjoittaja tarkoitti?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys tuoksujen säilymisestä. Etenkin Muglerin Angelin. Tiedän, haters gonna hate, mutta minä olen rakastanut tätä tuoksua siitä asti kun ensimmäisen kerran haistoin sitä noin 10-vuotiaana, ja se sopii kemialleni täydellisesti.
Koska Angel on kuitenkin melkoisen täyteläinen ja jopa juhlava, sitä ei tule käytettyä joka päivä, vaan se on itselläni kylmän ajan tuoksu, jota laitan juhliin ja ulos lähtiessä. Minulla on uudelleentäytettävä 30 ml tähtipullo, jonka ostin joko 2017 tai 2018. Siinä on vielä vähän alle puolet jäljellä. Tuoksun väri on kuitenkin muuttunut aavistuksen tummemmaksi, ja suojakorkki on jostain syystä tummunut. Sitä ei ole säilytetty alkuperäisessä pahvipakkauksessa, mutta pullo on ollut koko ajan valolta suojassa lipaston laatikossa huoneenlämmössä.
Onko tuoksu pilalla, vai voiko sitä vielä hyvillä mielin käyttää?
Luottaisin omaan nenääni, jos tuoksuu edelleen hyvälle, käyttäisin. Ostin itse nettikirppikseltä Noa-tuoksun, sen sumutinosa on hieman erilainen kuin nykyään, en tiedä kuinka vanha on, mutta oikein hyvälle tuoksuu ja käytän sitä aina välillä, pehmeä myski- ja puutuoksu. Tykkään itse erilaisista tuoksuista, myös raskaista ja vaniljaisista. Suosikkini on ehkä Burberryn klassikko vuodelta 1995, Women.
Armanin Armani, mustapulloinen korkki taisi olla ensimmäisiä tuoksujani, käytin sitä monta pulloa kasarilla, ja samoin Rochasin Lumiereä. Vintagena en niitä uskaltaisi osaa, ainakin Rochasin vintaget muuttuu ja vetistyy ajan kanssa.