Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19453)
Haisee kilometrien päähän. Kesällä haistaa kuka tuulettaa ikkunaa. Enkä minä ole edes lemmikkieläin.
Mun ei tee mieli hankkia mitään uusia. Annoin pois joitain turhia. Kylläpä helpotti! Vielä muutamasta luopuisin, mutta niitä en anna ilmaiseksi, mikä vaikeuttaa heti asiaa.
Mutta tosiaan, ei tee mieli ostaa. Käyttelen ja tutkin näitä mitä on. Teen muistiinpanoja, järkkään ja kiillotan (kyllä vain!) pullojani.
En tietenkään vanno etten osta jos kohdalle sattuu löytö. Näytteitä ja dekantteja voi harkita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fragranticassa v. 2023 lukijoiden äänestykset alkamassa:
Huvittavin on tuo kategoria jossa Huonoin markkinointikampanja :DDDDD
Aikamoisia örkkipulloja näyttää olevan johdossa!
V. 2023 parhaissa on niin monta hyvää etten osaisi valita voittajaa, aika monta niistä tullut jo ostettua ja jokunen pitäisi vielä saada.
Vierailija kirjoitti:
Oispa kiva äänestää. Ei vaan tule rekisteröinnin jälkeistä linkkiä säpoon. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoitko roskapostin? Joskus menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle kun merkitsee vain se että asia tulee ymmärretyksi niin minun puolestani käyttäkää vapaasti oakmoss, tammisammal tai valkohankajäkälä sanoja. Ei tehdä tästä tällä kertaa ongelmaa :-)
Olen käyttänyt vaihtelevasti valkohankajäkälä- ja tammisammal-nimityksiä, mutta ensin mainitun käyttö tuntuu nillittämiseltä ja jälkimmäisen kaupalliselta ja kolonialistiselta, joten jatkossa sanon hankala jäkälä tai pelkkä jäkälä.
Tai reilusti oakmoss. Onko tuon nyt niin väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle kun merkitsee vain se että asia tulee ymmärretyksi niin minun puolestani käyttäkää vapaasti oakmoss, tammisammal tai valkohankajäkälä sanoja. Ei tehdä tästä tällä kertaa ongelmaa :-)
Olen käyttänyt vaihtelevasti valkohankajäkälä- ja tammisammal-nimityksiä, mutta ensin mainitun käyttö tuntuu nillittämiseltä ja jälkimmäisen kaupalliselta ja kolonialistiselta, joten jatkossa sanon hankala jäkälä tai pelkkä jäkälä.
Hankala jäkälä! Loistavaa, otan käyttöön :D
Lacoste essential on ollut se mun arki juttu iät ja ajat. Paco Rabannen 1 million silloin tällöin kun oon viihteellä.
Ihan Axe ei oikeun taivu koska kaikkien niiden jälkituoksu muistuttaa kissinpissiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tee mieli hankkia mitään uusia. Annoin pois joitain turhia. Kylläpä helpotti! Vielä muutamasta luopuisin, mutta niitä en anna ilmaiseksi, mikä vaikeuttaa heti asiaa.
Mutta tosiaan, ei tee mieli ostaa. Käyttelen ja tutkin näitä mitä on. Teen muistiinpanoja, järkkään ja kiillotan (kyllä vain!) pullojani.
En tietenkään vanno etten osta jos kohdalle sattuu löytö. Näytteitä ja dekantteja voi harkita.
Mulla on myös tällainen kausi. Uutta hankin viimeksi syyskuulla, ja viime aikoina on yhä enenevästi tuntunut siltä, että voisin konmarittaa kokoelmaani merkittävästikin pienemmäksi. Käyttelen sis edelleen näytteitäni loppuun, ovat yllättävän riittoisia. Talviboksi odottaa avaamistaan, syystuoksut alkavat olla läpikoluttuja. Viime aikoina on ollut myös päiviä, jolloin ei ole tehnyt mieli tuoksua lainkaan, enteileeköhän tämä pidempää lakkoa?
Tänään The Different Companyn Majaina Sin pääsi peittämään eilisen The Dark Siden (Bianchi) rippeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös tällainen kausi. Uutta hankin viimeksi syyskuulla, ja viime aikoina on yhä enenevästi tuntunut siltä, että voisin konmarittaa kokoelmaani merkittävästikin pienemmäksi. Käyttelen sis edelleen näytteitäni loppuun, ovat yllättävän riittoisia. Talviboksi odottaa avaamistaan, syystuoksut alkavat olla läpikoluttuja. Viime aikoina on ollut myös päiviä, jolloin ei ole tehnyt mieli tuoksua lainkaan, enteileeköhän tämä pidempää lakkoa
Olen tuo susta edellinen, mäkin ostin pullon viimeksi syyskuussa.
Sen jälkeen vintagemessuilta minipulloja. Se oli löytö! Sain jopan kaivatun orig. Opiumin! Kaikki tuoksut oli hyviä. Pehmeitä, moniulotteisia. Erilaisia kuin nää ns. modernit, jotka pyritään valmistamaan halvalla myymään kalliilla.
Vintagea jos löydän niin ostan. Ihmeen hyvin ne on säilyneet, jopa avosuisissa pulloissa.
Stockalle tullut mm. Roja, Nishane, Amouage ja Initio myyntiin
Vintageihin minäkin olen mieltynyt, niissä on sitä jotain. Joskus on latvatuoksu jo kärsinyt, ja tietynlaista ikääntymistä muutenkin profiilissa tapahtunut, mutta niinhän meissä kaikissa. Armanin Armani ja Rochasin Lumiere ovat tällä hetkellä vintage-suosikkejani.
Uusia tuoksuja ostan nykyään nirsommin, ja lähinnä mausteiset ja puiset miesten tuoksut kiinnostaa. Nyt on postissa tulossa Aesopin Hwyl, jota Fragrantican kommenteissa moititaan hipstereiden ylisuosimaksi. No, en ole hipsteri eikä Suomessa Aesopia juuri tunneta, joten ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin uskallan tiedustella hintoja...
Hommalla on tulevaisuutta vain jos valikoimissa on merkkejä joita nettikaupat ei myy Suomeen. Muutenhan Stockkalle mennään vain testaamaan ja ostetaan pullo halvemmalla netistä.
Stockkan kannattaisi edes myydä näytteitä niin saisivat kaupattua edes jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut siellä. Oli vihdoinkin tullut ihan saapuneet-kansioon. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommalla on tulevaisuutta vain jos valikoimissa on merkkejä joita nettikaupat ei myy Suomeen. Muutenhan Stockkalle mennään vain testaamaan ja ostetaan pullo halvemmalla netistä.
Testauksen osalta pitää paikkansa vain Helsingin keskustan Stockmannilla. Turkulaisena katson asioita Turun Stockmannin näkökulmasta eikä meidän kauppaan tule hyllyille myyntiin kuin murto-osa siitä mitä Helsingissä, ei edes nyt valmistuneen remontin jälkeen. Jos ei käy päivittäin/viikoittain töissä Helsingissä, jää tuoksujen haistelu vain toiveuneksi ja pitää uskaltaa sokko-ostaa, jos noista kalleimmista ja harvinaisista on kiinnostunut. Joskus on ollut pop-up-pöytiä (esim Jo Malone oli muutamana vuonna ennen joulua, nyt jo pysyvä hylly) niin kuin maistiaisena ja houkuttimena, mutta harvemmin niitäkin.
Pop-up-tuotteista kaipaan lähinnä Atelier Colognea, mutta ne taisivat itse tehdä päätöksen lähteä pois Suomen markkinoilta. Olisi pitänyt älytä ostaa paljon enemmän kuin kaksi pulloa, kun niitä vielä Stockalta sai...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut siellä. Oli vihdoinkin tullut ihan saapuneet-kansioon. :)
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testauksen osalta pitää paikkansa vain Helsingin keskustan Stockmannilla. Turkulaisena katson asioita Turun Stockmannin näkökulmasta eikä meidän kauppaan tule hyllyille myyntiin kuin murto-osa siitä mitä Helsingissä, ei edes nyt valmistuneen remontin jälkeen. Jos ei käy päivittäin/viikoittain töissä Helsingissä, jää tuoksujen haistelu vain toiveuneksi ja pitää uskaltaa sokko-ostaa, jos noista kalleimmista ja harvinaisista
Näytteitä saa nettikaupoista kuten oli puhe, ja suoraan valmistajalta.
Sokko-osteluun kannattaa ryhtyä vain äärimmäisessä hädässä. Se kun menee niin usein kiville.
Yhden ainoan nichen ostin sokkona. Se oli niin hyvä tarjous, että siihen kannatti tarttua. Tutkin nuottikartan huolella ja luin arvostelut. Parissa päivässä tuote oli loppu. Se onnistui loistavasti, suosikkituoksujani on tämä pullo. Mutta toiste tuskin teen moista. Kun ajattelee että noin 350 hajuvettä on testannut ja noin 60 on 5/5, niin onnistumis% on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis mitä?