Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaas italialaista tuoksua minkä ostaisin itse itselleni tuliaisiksi Roomasta! Kun esim. Lontoosta toin Jo Malonen Wild Bluebellin niin mikä olisi hyvä italialainen? Joku discovery set kävisi myös.
Mä ostaisin jotain mitä ei nettikaupoista saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 90-luvulla oli tuoksu nimeltä Volupte, tykkäsin, en muista minkä sarjan tuote oli.
Ardenin Red Door oli mielestäni ennen parempi, pehmetuoksuinen kuin tämä nykyinen. Ostin silloin monta pulloa, nyt kun ostin niin ei sama, vai onko tuoksunenäni muuttunut vanhetessaan.Kaikki klassikot on reformuloitu. Syitä on monta, niistä tärkein raha. Hyvät kalliit raaka-aineet korvataan huonoilla halvoilla. Yleensä synteettisillä.
Eli nenäsi on oikeassa.
Volupte oli Oscar de la Rentan tuoksu. Muistan lapsena ihailleeni sen mainosta laivan tax free-katalogissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaas italialaista tuoksua minkä ostaisin itse itselleni tuliaisiksi Roomasta! Kun esim. Lontoosta toin Jo Malonen Wild Bluebellin niin mikä olisi hyvä italialainen? Joku discovery set kävisi myös.
Mä ostaisin jotain mitä ei nettikaupoista saa.
Santa Maria Novella
Vierailija kirjoitti:
Juu siis Santa Maria Novella. Ei kahta kysymystä :-)
Kyllähän tuolla Santa Maria Novellalla näkyy olevan nettikauppa?
Onko muuten kokemuksia Santa Maria Novellasta? Jos nykytrendit kovin tökkii niin löytyykö noista sellainen maailma joka poikkeaa niistä selvästi?
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta niiltä ei saa näytteitä. Olen kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta niiltä ei saa näytteitä. Olen kysynyt.
Discovery set 25€ aika monta tuoksua siinäkin
Kenzon elefantti saapui. Yhtään ei ollut oikea fiilis kyseiselle hajuvedelle, joten nopeasti ennen suihkua kokeilin vain ensivaikutelmia.
Minun ihollani se on aivan jotain muuta kuin Divainin kopio. Divain on tosiaan jotenkin kemiallinen, ja kuivan mausteinen. Hyvin jouluinen tuoksu. Elefantti on voimakkaan kukkainen, ja sellainen kostean ja pehmeän mausteinen. Ainakin näin alkuun. Alussa esille nousi vahvasti tuoksu, josta en erityisesti pidä. Yhdistän sen ajatukseen valkoisista kukista, mutta en tarkkaan tiedä mikä se on, koska pidän suurimmasta osasta valkoisten kukkien tuoksua. Tämä epämiellyttävä nuotti kuitenkin vaimeni ihan muutamassa minuutissa jonnekin taka-alalle. Sitten olinkin jo suihkussa.
Jatkan kokeiluja jonakin päivänä kun fiilis on oikea tuon tyyppiselle hajuvedelle, tiedän kuitenkin nyt jo, että lopputulos ei ole lähellekään sama kuin Divainin versiossa. Suihkun jälkeen vuoroon pääsivät YSL Mon Paris ja Body Shopin Mansikka edt.
Jos joku osaisi vinkata jonkun oikein mehevän marjaisan tai hedelmäisen hajuveden, sellaisen josta nousee suunnilleen vesi kielelle, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan. Näin kesän kääntyessä lopuilleen alan aina kaivata oikein mehukkaita tuoksuja.
Mitä olette ostaneet syksyksi, vai ostatteko uusia tuoksuja? Minulla varmaankin tänä vuonna jää hankinnat aika vähiin. Ehkä muutama näyte voisi olla paikallaan ettei syksy ala liiaksi ahdistaa. Amazonista löysin kivan säilyttimen joka pitää putkilot paikallaan, sellaisen aion hankkia.
Tälle syksylle ei tule yhtään uutta, on supersuosikit valmiina. Esprit d'Oscar, Paris, Violet Dreams, No.5 L'Eau, Nomade edt.
Kaikki ois tääläkin syksyä varten entuudestaan mutta hirveä himo on Insolence edp kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Kenzon elefantti saapui. Yhtään ei ollut oikea fiilis kyseiselle hajuvedelle, joten nopeasti ennen suihkua kokeilin vain ensivaikutelmia.
Minun ihollani se on aivan jotain muuta kuin Divainin kopio. Divain on tosiaan jotenkin kemiallinen, ja kuivan mausteinen. Hyvin jouluinen tuoksu. Elefantti on voimakkaan kukkainen, ja sellainen kostean ja pehmeän mausteinen. Ainakin näin alkuun. Alussa esille nousi vahvasti tuoksu, josta en erityisesti pidä. Yhdistän sen ajatukseen valkoisista kukista, mutta en tarkkaan tiedä mikä se on, koska pidän suurimmasta osasta valkoisten kukkien tuoksua. Tämä epämiellyttävä nuotti kuitenkin vaimeni ihan muutamassa minuutissa jonnekin taka-alalle. Sitten olinkin jo suihkussa.
Jatkan kokeiluja jonakin päivänä kun fiilis on oikea tuon tyyppiselle hajuvedelle, tiedän kuitenkin nyt jo, että lopputulos ei ole lähellekään sama kuin Divainin versiossa. Suihkun jälkeen vuoroon pääsivät YSL Mon Paris ja Body Shopin Mansikka edt.
Jos joku osaisi vinkata jonkun oikein mehevän marjaisan tai hedelmäisen hajuveden, sellaisen josta nousee suunnilleen vesi kielelle, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan. Näin kesän kääntyessä lopuilleen alan aina kaivata oikein mehukkaita tuoksuja.
Oletko kokeillut Gaultierin So Scandalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Gaultierin So Scandalia?
En ole vielä, täytyypä testata kun taas lähtee liikkeelle. Juuri olin Tampereen Sokoksella haistelemassa, So Scandal ei nyt tullut haistelua, La Belle kyllä (pidän siitä pullosta). Haistelin myös nuo paljon puhutut Tom Fordin Black Orchidin ja Velvet Orchidin, mutta iholle eivät päätyneet vielä. BO oli melkoinen kokemus jo lapulla, VO oli varsin miellyttävä.
Mukaan lähti Juliette Has A Gunin Discovery box, kyseisen firman tuotteet ovat jääneet tähän saakka täysin vieraiksi itselleni. Yli neljä tuntia hukkui tuohonkin reissuun, nyt jalat ylös, lepäämään, ja illalla/yöllä laavulle Perseidien tähdenlentoja katselemaan. Sinne voisi nuotion äärelle sopia hajuvedeksi Sorcinellin Notre-Dame.
On muuten vaikeaa muistaa tuo nimimerkki..
Lähdin nyt kokeilemaan tuolta JHAG:n setistä ensimmäisenä sitä varmaan tunnetuinta hajuvettä Not A Perfume. Nimi todella pitää paikkansa, koska näin ensimmäisen puolen tunnin aikana, alkoholin hajun haihduttua, en ole haistanut yhtään mitään.
Mieheni haistaa tämän kyllä, on kuulemma oikein miellyttävä. Hieman ärsyttää. Katsotaan nyt, onko tämä pysyvä tila, vai vaatiiko vain aikaa. Luin Fragranticasta että joku oli haistanut tämän vasta aamulla suihkautettuaan illalla. Tai ehkä olen vain kykenemätön haistamaan cetaloxia.
Palmoliven uusin vaahtoava saippua on ihana. Keltainen purkki, jasmiini ja orange flower. Kunpa olisi olemassa samanlainen parfyymi; pehmeä jasmiini ja pehmeä appelsiininkukka. Alien:n jasmiini on kylmä ja terävä kuten Guccin gorgeous jasmine. Voih.
Tinhare kirjoitti:
On muuten vaikeaa muistaa tuo nimimerkki..
Lähdin nyt kokeilemaan tuolta JHAG:n setistä ensimmäisenä sitä varmaan tunnetuinta hajuvettä Not A Perfume. Nimi todella pitää paikkansa, koska näin ensimmäisen puolen tunnin aikana, alkoholin hajun haihduttua, en ole haistanut yhtään mitään.
Mieheni haistaa tämän kyllä, on kuulemma oikein miellyttävä. Hieman ärsyttää. Katsotaan nyt, onko tämä pysyvä tila, vai vaatiiko vain aikaa. Luin Fragranticasta että joku oli haistanut tämän vasta aamulla suihkautettuaan illalla. Tai ehkä olen vain kykenemätön haistamaan cetaloxia.
On se pysyvä tila. Meitä lähti laavulle isompi porukka ja kaikki muut pystyi haistamaan mun hajuveteni, paitsi minä. Kukaan ei osannut kuvailla sitä, muuten paitsi että oli tosi miellyttävä. Mä en haista sitä lainkaan. Kyllä muuten ottaa päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tälle syksylle ei tule yhtään uutta, on supersuosikit valmiina. Esprit d'Oscar, Paris, Violet Dreams, No.5 L'Eau, Nomade edt.
Ei munkaan tartte hankkia uutta. Tai no satuin kesällä löytämään alesta syksytalvipulloja jotka oli mun toivelistassa, niin että nyt vaan odotan kylmiä säitä.
Mulla on dekantteja + pulloja yht. yli 60. Päälle näytteet. Siinä on enemmän kuin tarpeeksi. Uutta ostan vain jos kohdalle osuu esim halpa vintage-aarre.
Mä voisin myydä omani pois. Ei tule käytettyä.