Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Meillä juuri pomo muistutti tuoksuyliherkkyydestään ja että töissä ei saa tuoksua. Miten te tuoksupalstailijat, menettekö tuoksuttomina töihin? Onko joku tuoksu jota voi käyttää eikä se haittaa tuoksuyliherkkiä?
Ja kyllä , ymmärrän etteivät tuoksudiggarit lotraa tuoksua päälleen niin että kärpäset kuolee ympäriltä.
Minä käytän myös työpaikalla hajuvesiä enkä mene tuoksuttomana töihin. En laita paljoa.
Mitä tykkäätte Lancomen La Vie Est Belle? Syntisen kallis mutta niin ihanan herkkä tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tykkäätte Lancomen La Vie Est Belle? Syntisen kallis mutta niin ihanan herkkä tuoksu.
Tämähän jakaa mielipiteitä paljon puolesta ja vastaan. Itse yllättäen tykkäsin tästä, kun sain minipullon lahjapakkauksen mukana. Herkäksi en tosiaan luonnehtisi, mutta syntisen herkulliseksi kyllä - tulee mieleen joku ihana jälkiruoka, jossa kermavaahtoa ja vaniljaa. Voimakas, joten käytettävä hyvin maltillisesti. Mä käytän tätä talviaikaan ainoastaan, no ehkä syksylläkin, sitten kun ilmat viilenneet reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa jotain ihanaa, makeaa tuoksua mulle, ei vaniljaa. Oon tunnehajustaja, riippuu olotilasta mitä tuoksua laitan. Tällä hetkellä mulla on Armani My Way, Escada Love, Escada Tai Sunset, Boss Ma Vie, Issey Miyage Leau dissey, Givenchy Irresistible, YSL Paris, Davidoff Coolwater, Elisabeth Taylor White Diamonds, Jean-Charles Brosseau Ombre Rose. Tiedän, laidasta laitaan mutta nyt Escadan Tai Sunset uhkaa loppua ja haluaisin vähän samantapaisen tilalle - vähän makea, raikas, merellinen
Comptoir sud Pacifique: Amour de Cacao on oma löytöni.
En välitä puhtaista gurmandeista, etenkään vaniljapommeista. Mutta AdC jäi mieleen testattuna ja olin kirjoittanut siitä muistiinpanoni siten, että kun pikkupullo ilmaantui tarjolle kivaan hintaan, otin sen.
Enkä pettynyt! Se tuoksuu maitosuklaalta ja hedelmältä. Vaniljaa lienee hieman, mutta se ei häiritse. Tuoksussa ei ole syviä tummia elemettejä, silti se on täydellinen ja ihana.Kiitos! Odotan jännityksellä että pääsen tuoksuttamaan tätä, on mulle kokonaan uusi tuttavuus. Kai sitä löytyy Emotionista? Mä oon jo monta kymmentä vuotta harrastanut hajusteita ja se näkyy mun listastanikin, vanha fossiili siis. Eli kaipaan päivitystä tähän päivään 🤪
Notinolta.
Kayali Yum Pistachio Gelato. Ihana hedelmäinen jäätelöpähkinä herkku. Ei ylimakea. Ei vaan ole helposti saatavilla tuo Kayali.
Tämmöinen vinkki tuli The Guardianissa vastaan: merkkien hiusparfyymit toimivat yhtä hyvin iholla kuin varsinaiset parfyymitkin - ja ovat paljon edullisempia.
Toimittajan testissä oli Byredon Bal d'Afrique, ja ainakin siinä toimi hyvin. Hiustuoksu haihtui iholta nopeammin, mutta jäi juuri sellaiseksi "joukkoliikennemiellyttäväksi".
"Can hair perfume stand in for premium-price fragrances?"
"I spritzed Byredo’s Bal D’Afrique Hair Perfume (£58 for a 75ml) on one wrist and the original perfume (£140 for 50ml) on the other. The hair mist was definitely lighter by the end of the day, but it was also the perfect amount of scent for the summer months. Misted into my hair, it meant that I got a waft of scent every time I turned my head."
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2023/jul/24/can-hair-perfume-s…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä juuri pomo muistutti tuoksuyliherkkyydestään ja että töissä ei saa tuoksua. Miten te tuoksupalstailijat, menettekö tuoksuttomina töihin? Onko joku tuoksu jota voi käyttää eikä se haittaa tuoksuyliherkkiä?
Ja kyllä , ymmärrän etteivät tuoksudiggarit lotraa tuoksua päälleen niin että kärpäset kuolee ympäriltä.
Minä käytän myös työpaikalla hajuvesiä enkä mene tuoksuttomana töihin. En laita paljoa.
Kuin myös. Jos olen yksin työhuoneella, pistän jotain voimakkaampaa ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenzon elefantti saapui. Yhtään ei ollut oikea fiilis kyseiselle hajuvedelle, joten nopeasti ennen suihkua kokeilin vain ensivaikutelmia.
Minun ihollani se on aivan jotain muuta kuin Divainin kopio. Divain on tosiaan jotenkin kemiallinen, ja kuivan mausteinen. Hyvin jouluinen tuoksu. Elefantti on voimakkaan kukkainen, ja sellainen kostean ja pehmeän mausteinen. Ainakin näin alkuun. Alussa esille nousi vahvasti tuoksu, josta en erityisesti pidä. Yhdistän sen ajatukseen valkoisista kukista, mutta en tarkkaan tiedä mikä se on, koska pidän suurimmasta osasta valkoisten kukkien tuoksua. Tämä epämiellyttävä nuotti kuitenkin vaimeni ihan muutamassa minuutissa jonnekin taka-alalle. Sitten olinkin jo suihkussa.
Jatkan kokeiluja jonakin päivänä kun fiilis on oikea tuon tyyppiselle hajuvedelle, tiedän kuitenkin nyt jo, että lopputulos ei ole lähellekään sama kuin Divainin versiossa. Suihkun jälkeen vuoroon pääsivät YSL Mon Paris ja Body Shopin Mansikka edt.
Jos joku osaisi vinkata jonkun oikein mehevän marjaisan tai hedelmäisen hajuveden, sellaisen josta nousee suunnilleen vesi kielelle, niin mielelläni otan vinkkejä vastaan. Näin kesän kääntyessä lopuilleen alan aina kaivata oikein mehukkaita tuoksuja.
Oletko kokeillut Gaultierin So Scandalia?
En ole vielä, täytyypä testata kun taas lähtee liikkeelle. Juuri olin Tampereen Sokoksella haistelemassa, So Scandal ei nyt tullut haistelua, La Belle kyllä (pidän siitä pullosta). Haistelin myös nuo paljon puhutut Tom Fordin Black Orchidin ja Velvet Orchidin, mutta iholle eivät päätyneet vielä. BO oli melkoinen kokemus jo lapulla, VO oli varsin miellyttävä.
Mukaan lähti Juliette Has A Gunin Discovery box, kyseisen firman tuotteet ovat jääneet tähän saakka täysin vieraiksi itselleni. Yli neljä tuntia hukkui tuohonkin reissuun, nyt jalat ylös, lepäämään, ja illalla/yöllä laavulle Perseidien tähdenlentoja katselemaan. Sinne voisi nuotion äärelle sopia hajuvedeksi Sorcinellin Notre-Dame.
Kiitos vinkistä, minäkin saan joulupukilta tuon Juliette Has a Gunin discoverysetin jonka itse (jo!) tilasin :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa jotain ihanaa, makeaa tuoksua mulle, ei vaniljaa. Oon tunnehajustaja, riippuu olotilasta mitä tuoksua laitan. Tällä hetkellä mulla on Armani My Way, Escada Love, Escada Tai Sunset, Boss Ma Vie, Issey Miyage Leau dissey, Givenchy Irresistible, YSL Paris, Davidoff Coolwater, Elisabeth Taylor White Diamonds, Jean-Charles Brosseau Ombre Rose. Tiedän, laidasta laitaan mutta nyt Escadan Tai Sunset uhkaa loppua ja haluaisin vähän samantapaisen tilalle - vähän makea, raikas, merellinen
En välitä puhtaista gurmandeista, etenkään vaniljapommeista. Mutta AdC jäi mieleen testattuna ja olin kirjoittanut siitä muistiinpanoni siten, että kun pikkupullo ilmaantui tarjolle kivaan hintaan, otin sen.
Enkä pettynyt! Se tuoksuu maitosuklaalta ja hedelmältä. Vaniljaa lienee hieman, mutta se ei häiritse. Tuoksussa ei ole syviä tummia elemettejä, silti se on täydellinen ja ihana.Kiitos! Odotan jännityksellä että pääsen tuoksuttamaan tätä, on mulle kokonaan uusi tuttavuus. Kai sitä löytyy Emotionista? Mä oon jo monta kymmentä vuotta harrastanut hajusteita ja se näkyy mun listastanikin, vanha fossiili siis. Eli kaipaan päivitystä tähän päivään 🤪
Notinolta.
Notino ei myy enää mitään Comptoir sud Pacifiquen tuoksuja. Haulla löytyy kuvat pulloista mutta mitään niistä ei ole varastossa.
Vierailija kirjoitti:
Kayali Yum Pistachio Gelato. Ihana hedelmäinen jäätelöpähkinä herkku. Ei ylimakea. Ei vaan ole helposti saatavilla tuo Kayali.
Samantyyppinen on Jeanne Arthesin halpistuoksu Teatime in Paris: Macaron Amande. Tilasin Notinolta ihan uteliaisuuttani ja yllätyin positiivisesti. Maksoin 100 ml pullosta 8 euroa. Tuoksu on kuin pistaasijäätelö, pysyy hyvin iholla eikä muutu huonoksi, kuten tämän hintaluokan tuoksut saattavat tehdä. Samantapainen mutta enemmän nyansseja: Burberry Brit EdT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta.
Notino ei myy enää mitään Comptoir sud Pacifiquen tuoksuja. Haulla löytyy kuvat pulloista mutta mitään niistä ei ole varastossa.
Miksi mulla näkyy, että on?
https://www.notino.fi/comptoir-sud-pacifique/amour-de-cacao-eau-de-toil…
Vierailija kirjoitti:
Se lanseerattiin jo vuonna 2012 mutta pitää edelleen pintansa, on aika uskomaton menestystarina! Ei se nyt syntisen kallis ole, ihan keskihintainen designer-tuoksu (kannattaa tsekata nettikaupat, niistä voi löytää reilusti halvemmalla kuin liikkeistä).
Tulin juuri Kreikasta ja tämä tuoksui joka päivä jonkun ohikulkevan naisen tai tarjoilijan yllä! Ja upeasti se sopi kreikattarille kuumaankin kesäaikaan. Itse käytin sitä vain talvella. On se upea tuoksu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolta.
Miksi mulla näkyy, että on?
https://www.notino.fi/comptoir-sud-pacifique/amour-de-cacao-eau-de-toil…
Katos vaan, hyvä, että myyvät. Itse tein haun "Comptoir" ja tuloksena oli 10 tuotetta, joiden kaikkien kohdalla luki "Ei löydy varastosta".
Eilen laitoin liikenteeseen lähtiessä Divainin Delina-kopiota. Mies alkoi autossa kyselemään että miks täällä haisee hyttysmyrkky? En taas ymmärrä. Onhan siinä jotain samantapaista hieman pistävää kuin eau de Offissa, mutta onhan sen tuoksu selkeästi kukkainen, toisin kuin Off. Sinänsä koko hajuvesi ei minun mielestäni ole sen kummempi kuin aika iso osa ruusuisista kukkaistuoksuista, en tiedä olisiko originaali sitten mielenkiintoisempi.
Juliette Has A Gunin näytteet on nyt käyty läpi. Kaikki olivat erittäin miellyttäviä ja käyttökelpoisia tuoksuja, mutta Vanilla Vibesia lukuunottamatta missään niistä ei ollut oikeastaan mitään kovin erikoista tai erilaista. Huono kesto oli yhdistävä tekijä myös kaikissa, muuttuivat ihotuoksuiksi ihan viimeistään puolessa tunnissa. Pahimmillaan ei mennyt edes 10 minuuttia kun hajuvettä hädin tuskin enää itse haistoi. Ymmärrän tietenkin että oma nenä turtuu, mutta ei nyt yleensä noin pahasti ja noin nopeasti. Ainoa missä näistä oli parempi kesto oli uutuus Lust For Sun, mikä lähti tänään aamulla kokeiluun. Sen huomaan vieläkin, yli puolen tunnin kuluttua leijailemassa ympärilläni. Ja ehkä se Not A Perfume myös, mutta koska en sitä itse haista, en osaa sanoa kuinka voimakas ja pitkäkestoinen se on.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ehtinyt tuoksutella Gucci Flora Gorgeous Magnolia tuoksua?
Täytyy sanoa näin tylsästi, että ihan kiva tuoksu. Kävin Sokkarilla nuuskimassa uutta Nina Le Parfumia ja huomasin Guccin Flora Gorgeus Magnolian. Haistelin sitä vain tuoksutikulta.
Ensivaikutelma oli herkullinen ja makea 90-luvun suihkugeeli. Ehkäpä se tuli alkutuoksun sinivatukasta, josta tuli mieleen Body Shopin vanha Dewberry parfum oil. Lisäksi mukana oli mielestäni tuttu häivähdys sitä 2008 Dior Miss Cherietä. Eli sitä, jossa oli popcorn nuotti. Omaan makuun tämä Magnolia ei ollut kuitenkaan ihan täysin, mutta kannattaa ehdottomasti käydä jossain nuuhkimassa :)
Kävi käpy La Vie Est Belle-tuoksun Oui-flankkerin kanssa. Mulla on alkuperäistä ja neljää muunnelmaa, mutta Oui oli liikaa. Tulin sairaaksi kahdesta suihkauksesta, oli pakko mennä suihkuun ja jynssätä vampun kanssa iholta, silti jomottava päänsärky koko loppupäivän. Hämmentävä kokemus! Muilla ongelmia Ouin kanssa?
Kävin Sokoksella suihkimassa Guccin Flora Gorgeous -sarjan Mangoliaa ja ai että tämä on ihana! Taivaallisen raikas tuoksu, täytyy ostaa itselle
Sotd. Päivän tuoksu. Ihanasti on Guerlainin Rosa Pop kestänyt aikaa. Marjakarkkimaisuus on lieventynyt, puuterisuus, ruusu ja iiris korostuu.
Vihdoin löysin uuden kunnon banger-tuoksun!
Tänään testissä Etat Libre d'Orangen Fat Electrician Semi-Modern Vetiver.
Tämä on kiinnostanut kahdesta syystä: Ensinnäkin tämä on se, johon yhtä suurimmista suosikeistani, eli Zoologist Chipmunkia, useimmiten verrataan. Toiseksi tuo nimi. Paksu sähkömies?! Ei voi olla tylsä, tästä on pakko tulla jokin omaleimainen mielikuva.
Niin tästä tuleekin. Oma avausmielikuvani on koulun puutyösali. Ovi ulos on auki, on loppukesä. Aurinko paistaa ikkunoiden läpi lämpimästi puhtaaseen puutavaraan, joka odottelee vuoroaan ja joka tuoksuu männyltä, pihkalta ja koivulta. Lattialla on höylänlastuja. Sorvihuoneesta leijailee metallinen palaneen tuoksu, kun siellä valmistuu upea perunanuija joulupukin konttiin. Jollain on repun taskussa hunajamanteleita, joita hän sieltä nappailee opettajan silmän välttäessä. Ei ole mihinkään kiire.
Ehkä tämä on juuri oodi hyvälle elämälle. Hänestä ei tullutkaan rokkitähteä tai kivenkovaa bisness-johtajaa, mutta hänestä tuli sähkömies, joka auttaa toisia joka päivä. Illat ja viikonloput ovat kaikelle sille muulle, mikä on tärkeää: hyvälle ruualle ja kodille.
Tämä on mestariteos. Ihana tuoksu. Markkinoidaan miehille, mutta minusta ihan puhdas unisex.
Onko joku ehtinyt tuoksutella Gucci Flora Gorgeous Magnolia tuoksua?