Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19426)

Vierailija
14781/19426 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin perusteella tilasin kovasti hypetetyn Thierry Muglerin Alien goddesin. Tuoksu on pehmeä ja hedelmäinen, varmasti moneen makuun hyvin miellyttävä. Päänuottina pitäisi olla vanilja, mutta se ei omaan nenääni kyllä pistä ihan ensimmäisenä. Ihan hyvä tuoksu, mutta tässä genressä löytyy mielestäni paljon parempiakin esim. Carolina Herreran Good girl -sarjasta. Tulen kyllä tätäkin tuoksua käyttämään, ehkä vain odotin hypetyksen jälkeen jotakin ihan ylimaallisen ihanaa.

Vierailija
14782/19426 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla Patoun Collection Heritage -sarjaa? Tulin juuri kotiin kaameasta lumipyrystä, ja tarvitsin lohtua. Prada Ambre oli jo kädessäni, mutta päädyinkin L'Heure Attendueen. Se on kaunis ja vanhanaikaisen majesteetillinen.

Onko kokemuksia muista Heritageista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14783/19426 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuttelin tässä eräänä päivänä Versacen Dylan Purplea ja se jäi kummittelemaan mieleeni, aivan ihana tuoksu! Pakko varmaan hommata, vaikka ilmeisesti ei ole kovin pitkäkestoinen. Onko muut kokeilleet tätä tuoksua? 

Joo mulla on tää. On ihan superhyvä. Ja sopivan pitkäkestoinen.

Vierailija
14784/19426 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin eilen näytelaatikkoni kaapista ja päätin että alan ihan satunnaisotannalla napsia sieltä päivän tuoksun. Tänään käteen osui Nettare di Sole. Olen testannut sen aiemminkin, en vaikuttunut. Tänään suihkin sitä ihan reilusti useamman suihkauksen, josko kesto hieman paranisi. Pitkään tuoksu häiritsi, inhokkini bergamotti oli aivan liian pinnalla. Lopulta lopputuoksussa bergamotti oli kadonnut, ja päällimmäisenä nuottina haistoin magnolian johon hieman sekoittui muita kukkia. Pidin lopputuoksusta erityisen paljon, harmillista että sitä joutuu odottamaan niin pitkään.

Vierailija
14785/19426 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuoksuttelette kaupassa parfyymeja? Pitäydyttekö yhdessä ja suihkautatte sitä iholle? Itse olin pitkästä aikaa tuoksuttelemassa ja lähti kyllä lapasesta. Mulla oli muutama, joita olin päättänyt ensin varovaisesti pullosta nuuhkaista ja jos vaikuttaisi sopivalta, kokeilla paperilapulle. Lopulta olin suihkinut itseni jo melkein pyörryksiin ja olin hyvin pettynyt, että en löytänyt haluamaani.

Olen aiemmin ollut makeiden tuoksujen ystävä. Rakastuin muinoin hieman myöhäisheränneenä Escadan kesätuoksuihin, muistaakseni Marine Groove oli ensimmäiseni. Rakkaus ei kukoistanut kovinkaan pitkään, Cherry in the Air taisi olla viimeinen Escadan kesätuoksu, jonka hankin. Tuoksuja on ollut laidasta laitaan; Salvatore Ferragamo, Britneyt, Beyoncét, Aquolina Pink Sugar, Yves Saint Laurent Vice Versa, ym. ym. Harmillisesti, en ole säilyttänyt tuoksupulloja, vaan olen lahjoittanut niitä eteenpäin, vienyt jopa kirpparille ja osan heittänyt roskiin. Nyt olisi hauska palata muistoihin ja tutkailla, että mitä tuoksuja onkaan käyttänyt, eihän niitä kaikkia edes muista!

Nyt etsin jotain ihanan raikasta tuoksua, ällömakeat tuoksut eivät enää kolahda. Lähdin kauppaan tuoksuttamaan Armanin Acqua di Gioia -tuoksua, koska kuvauksen perusteella siinä on minttua. Olin ihan älyttömän pettynyt, kun minun nenääni ei tullut mintun tuoksua, vaan jotain muuta. En tiedä oliko se sitten sitruunaisuus, joka tökkäsi. En minä kyllä siitä saanut sitä sitruunaakaan irti. :)

Vierailija
14786/19426 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

Vierailija
14787/19426 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Neba kirjoitti:

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

Aquolina Pink Sugar löytyy myös ja toivon hieman raikkaampaa...

Vierailija
14788/19426 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla Patoun Collection Heritage -sarjaa? Tulin juuri kotiin kaameasta lumipyrystä, ja tarvitsin lohtua. Prada Ambre oli jo kädessäni, mutta päädyinkin L'Heure Attendueen. Se on kaunis ja vanhanaikaisen majesteetillinen.

Missä noita voisi testailla? Kiinnostaisi kovasti, mutten uskalla ostaa sokkona koska ovat niin kalliita... Millainen L'Heure attendue on? N51 

Vierailija
14789/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallink Siljan verkkokaupassa on vielä tänään kaikki -30% alennuksella, siellä myös paljon uutuustuoksuja. Tilasin elämäni ensimmäisen Black Opiumin, uuden Le Parfumin, joka on upea vaniljainen versio superpitkällä kestolla. Tähän tuoksuun ihastuin, aiemmat versiot eivät ole juurikaan kiinnostaneet. Tilasin myös Paco Rabannen Olympea Solarin, joka on viime kesän flanker. Tämä on makea, trooppinen, vähän aurinkovoidemainen kesätuoksu, jossa myös tosi hyvä kesto. Oli jo aiemmin mielessä hankkia.

Vierailija
14790/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Maison Lancomen Pivoines Printemps. Teki mieli kevään kukkia pienellä pinkillä pippurilla piristettynä, vaikka lunta satoikin parissa päivässä 23 senttiä jo paljaaseen maahan. Ehkä tämä lumi menee tiehensä yhtä äkkiä kuin tulikin? Toivotaan niin.

Vierailija
14791/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ostin D&G L'Imperaticen ja Lolita Lempickan perustuoksun, seuraavaksi listalla Givenchyn Ange ou Demon le secret, Eclat d'Arpege Lanvinilta sekä Coachin Dreams Sunset. Ainiin ja 3+1 päiviltä tilasin Versensen

Vierailija
14792/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallink Siljan verkkokaupassa on vielä tänään kaikki -30% alennuksella, siellä myös paljon uutuustuoksuja. Tilasin elämäni ensimmäisen Black Opiumin, uuden Le Parfumin, joka on upea vaniljainen versio superpitkällä kestolla. Tähän tuoksuun ihastuin, aiemmat versiot eivät ole juurikaan kiinnostaneet. Tilasin myös Paco Rabannen Olympea Solarin, joka on viime kesän flanker. Tämä on makea, trooppinen, vähän aurinkovoidemainen kesätuoksu, jossa myös tosi hyvä kesto. Oli jo aiemmin mielessä hankkia.

Tuleekohan tuota kamppista usein :o Nyt ei raski ostaa mitään kun jo 3 tuoksua aikaisemmin tässä kuussa :D

Vierailija
14793/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noita voisi testailla? Kiinnostaisi kovasti, mutten uskalla ostaa sokkona koska ovat niin kalliita... Millainen L'Heure attendue on? N51 

En tiedä, voiko testata missään enää. Patoun tuoksuthan on lopetettu noin vuosi sitten, vai onko siitä jo enemmän aikaa? Tilasin arvioiden perusteella tuon L'Heure attenduen. En ole vielä montaa kertaa sitä kokeillut, mutta minun ihollani korostuvat keltaiset kukat ja balsamisuus. Muuttuu nopeasti ihotuoksuksi. Tyyliltään selkeästi vanhanaikainen. Olen tyytyväinen hankintaani, vaikka maksoin tuoksusta muistaakseni noin 70 euroa. Iso pullo, mutta tulee varmasti käytettyä vuosien myötä.

Vierailija
14794/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluilla päivillä mäyttää olevan Escadan Cherry in Japan tarjouksessa EDT.

Onko kirsikkainen, siis sellainen perus? Mietin vaan että uskaltaisiko tilata

Vierailija
14795/19426 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, pyytäisin suositusta. En ole käyttänyt tuoksuja aikoihin. Nyt haluaisin ostaa jonkun. Toivomus on pehmeä, ei kovin kukkainen eikä makea eikä sitrus. Minulla oli kuitenkin nuorena joku ruusutuoksu, josta pidin. En muista nimeä.

Olen sporttinen, lyhyttukkainen, hoikka 61v.

Toki tiedän, että kokeiltaessa löytyy, mutta kun matkaa on 23km kokeiluihin, niin ostaisin sokkona netistä.

Kiitos, jos tulee ehdotuksia. Venla

Kuvailujesi perusteella uskaltaisin ehdottaa sinulle Salvador Dalin Sea & Sun in Cadaques -tuoksua. Se on ehdoton lempparini, ollut jo vuosia. Suosittelen lisäksi tilaamaan netistä 100ml pullon, se tulee halvemmaksi kuin jos ostaisit jostain esim. sittarista sellaisen 15 ml pullon. Joskus sitä oli sittarissa, en tiedä onko enää. Jos päädyt tilaamaan tämän tuoksun niin kerro sitten mitä mieltä olet :) 

Vierailija
14796/19426 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui pal mahta maksa, Poison hajuvesi internetis? Mää kysy, ku kova halu tietä hinta.

Vierailija
14797/19426 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, pyytäisin suositusta. En ole käyttänyt tuoksuja aikoihin. Nyt haluaisin ostaa jonkun. Toivomus on pehmeä, ei kovin kukkainen eikä makea eikä sitrus. Minulla oli kuitenkin nuorena joku ruusutuoksu, josta pidin. En muista nimeä.

Olen sporttinen, lyhyttukkainen, hoikka 61v.

Toki tiedän, että kokeiltaessa löytyy, mutta kun matkaa on 23km kokeiluihin, niin ostaisin sokkona netistä.

Kiitos, jos tulee ehdotuksia. Venla

Kuvailujesi perusteella uskaltaisin ehdottaa sinulle Salvador Dalin Sea & Sun in Cadaques -tuoksua. Se on ehdoton lempparini, ollut jo vuosia. Suosittelen lisäksi tilaamaan netistä 100ml pullon, se tulee halvemmaksi kuin jos ostaisit jostain esim. sittarista sellaisen 15 ml pullon. Joskus sitä oli sittarissa, en tiedä onko enää. Jos päädyt tilaamaan tämän tuoksun niin kerro sitten mitä mieltä olet :) 

Tämä on hyvä tuoksu! Ja tuoksuu täsmälleen Hermesin Eau des Merveillesiltä. Jostain syystä en ole nähnyt enää viime aikoina tuoksua missään, olisikohan lopetettu. Yhteen aikaan sitä löytyi edullisesti vaikka mistä verkkokaupoista, eri kokoisia pulloja. Saa vinkata jos joku tietää mistä löytyy 👍🏻 Itselläni vain 30 ml, josta jo paljon käytetty, haluaisin isomman.

Vierailija
14798/19426 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Vierailija
14799/19426 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maiteli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä rahat menee aika pitkälti hukkaan. On keinotekoisen hajuinen, tulee jotkut lapsuuden hajukumit tms mieleen, nopeasti häipyvä ja vain hetken kirsikalta/sen kukilta tuoksuva. 

Ajattelin samaa mutten halunnut negailla. Jos haluaa todella kestävän kirsikkatuoksun, niin esim. Lancomen La Nuit Tresor Intense on sellainen. Ja Herreran Very Good Girl Glam, siinä tosin myös manteli tulee voimakkaasti esiin, Lancome on enemmän kirsikkainen.

Vierailija
14800/19426 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Neba kirjoitti:

Aqua di Gioian kaikki uudemmat versiot on raikkaanmakeita.

Davidoff Run Wild on hyvin makea mutta ei kukkainen, puuterinen, mausteinen eikä lämmin.

Womanity jos jostain vielä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän