Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14581/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisikö joku täällä tuoksuuko mikään hajuvesi shampanjalle tai gintonicille?

Kyllä

The Library of Fragrance: Gin & Tonic

The Library of Fragrance: Champagne Brut

Vierailija
14582/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos minkä tahansa tuoksun saisit täksi kevääksi minkä ottaisit !?

Hmmm. Kukkaistuoksuja suurimmaksi osaksi. Ehkä Maison Margielan Replica-sarjan Springtime in a Park, tai Jo Malonen English Pear & Freesia tai Nectarine Blossom & Honey. Tai sitten Chanelin Chance-sarjasta jokin flankkeri? Jotain keveää ja naisellista kumminkin.

Tosin itselläni on jo ihan kivasti vastaavanlaisia, mm. Aerinin Lilac Path ja Mediterranean Honeysuckle ja sitruksinen kukkaistuoksu Acqua di Parman Magnolia Nobile ja raikas Jo Malonen Blackberry & Bay, että enpä tiedä tarvitsisinko ihan oikeasti mitään uutta kevääseen. Ihan mihinkään sielua vavahduttavaan en nyt muista viime aikoina törmänneeni.

Minulla oli Malonen Nectarine Blossom & Honey viime kesänä, ja sain kimppuuni pienen äkäisen ampiaisparven kun kävelin puiston ohi, joten otin jalat alleni! Onneksi tuli vain pieni raapaisu toiseen käsivarteen. Kun toivuin tuosta säikähdyksestä niin pihan ruusupuskasta lennähti kimalainen pörräämään niskaani kun olin menossa autoon. Oikea ötökkämagneetti tuo tuoksu!

Wild Bluebellin kanssa ei ole ollut samaa kokemusta, eikä Blackberry & Bayn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14583/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenenkään muun mielestä Chanel 5 edp balsaminen? Aldehydinen se on, ja saippuan tuoksuinen, mutta balsaminen?!

Ei ole mielestäni yhtään balsaminen, vaan pikemminkin terävän alhdehydis-kukkainen.

Esimerkiksi Byredon Dal d'Afrique on balsaminen, samoin Tom Ford F*cking Fabulous.

Minun ihollani Chanel 5 saa balsamisen ja myös vaniljaisen lopun. Yllätyin, koska en muista lukeneeni asiasta. Terävyys ja saippuaisuus ovat poissa drydownista. Vol de Nuitin lopputulema on muuten samanlainen.

Vierailija
14584/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos minkä tahansa tuoksun saisit täksi kevääksi minkä ottaisit !?

Hmmm. Kukkaistuoksuja suurimmaksi osaksi. Ehkä Maison Margielan Replica-sarjan Springtime in a Park, tai Jo Malonen English Pear & Freesia tai Nectarine Blossom & Honey. Tai sitten Chanelin Chance-sarjasta jokin flankkeri? Jotain keveää ja naisellista kumminkin.

Tosin itselläni on jo ihan kivasti vastaavanlaisia, mm. Aerinin Lilac Path ja Mediterranean Honeysuckle ja sitruksinen kukkaistuoksu Acqua di Parman Magnolia Nobile ja raikas Jo Malonen Blackberry & Bay, että enpä tiedä tarvitsisinko ihan oikeasti mitään uutta kevääseen. Ihan mihinkään sielua vavahduttavaan en nyt muista viime aikoina törmänneeni.

Minulla oli Malonen Nectarine Blossom & Honey viime kesänä, ja sain kimppuuni pienen äkäisen ampiaisparven kun kävelin puiston ohi, joten otin jalat alleni! Onneksi tuli vain pieni raapaisu toiseen käsivarteen. Kun toivuin tuosta säikähdyksestä niin pihan ruusupuskasta lennähti kimalainen pörräämään niskaani kun olin menossa autoon. Oikea ötökkämagneetti tuo tuoksu!

Wild Bluebellin kanssa ei ole ollut samaa kokemusta, eikä Blackberry & Bayn.

Minulla on vastaava kokemus Issey Miyaken L'Eau d'Issey Floralen kanssa vuosia sitten. Vaikka se ei olekaan erityisen makea tuoksu, jokin siinä sai sillä hetkellä sen tietyn pörriäisen käyttäytymään huonosti minua kohtaan. Ei se sentään pistänyt, mutta vähältä piti, niin kauan pörräsi ja sai minut aikamoisen pakokauhun valtaan. Silloin oli kova helle, lieneekö osasyy sen käytökseen siinä.

Se lainaamasi kommentoija

Vierailija
14585/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenenkään muun mielestä Chanel 5 edp balsaminen? Aldehydinen se on, ja saippuan tuoksuinen, mutta balsaminen?!

Lopputuoksu on hyvin balsaminen ja miellyttävä.

Vierailija
14586/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään valkeni jo seitsemän maissa aamulla ja koko piha oli todella kauniin lumipeitteen syleilyssä.

Onko teillä tuoksumaailman assosiaatioita pehmeisiin lumipilviin ja -kinoksiin?

Joku täällä mainitsikin Narciso Rodriguezin Poudreen, se on myös yksi lempituoksuistani.

Vierailija
14587/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään valkeni jo seitsemän maissa aamulla ja koko piha oli todella kauniin lumipeitteen syleilyssä.

Joku täällä mainitsikin Narciso Rodriguezin Poudreen, se on myös yksi lempituoksuistani.

Armanin She on minulle lumisen talvipäivän tuoksu.

Vierailija
14588/19432 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään nykyistä YSL Paris edt:tä? Onko ostamisen väärti, samanlainen kuin ennen, vai onko muutettu?

Minulla oli se vuonna 1990 ja olihan se ihana.

Vierailija
14589/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää tulossa Suomeenkin?

The Body Shop: Full Flowers

Full Iris EdP

Full Rose EdP

Full Orange Blossom EdP

Full Ylang Ylang EdP

https://www.thebodyshop.com/en-gb/fragrance/full-flowers/c/c00367

Vierailija
14590/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Zoologist Bee.🐝

Makea, hilpeä, vahva, riittoisa. Ei liiallinen eikä häiritsevä. Hunajaa ja mehiläisvahaa on, mutta tyylikkäästi sekoitettuna kukkiin. Tuoksu muistuttaa kovasti jotain tuttua, mutten saa päähäni mitä.

Sanoinko jo makea😆😆. Kesätuoksu tämä ei varmasti ole, ehkä syksyllä menisi. Bee hyrrää ystävällisesti ympärillä. Tulee hilpeä olo, vähän semmonen että missä on bailut. Työhaastatteluun en laittaisi, cocktail-kutsuille laittaisin.

Olisi kiva kuulla muiden kommentteja.

Vierailija
14591/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas taas kun piti sortua kokeilemaan tuoksuja Stockmannilla. Dolce & Gabbanan The Only One edp Intense (2020). Nyt ollaan niin geneerisyyden ja saturaation ytimessä, että on mahdotonta arvioida tuoksua itsessään. Näitä valkoisten kukkien ja vaniljan iltahuumaustuoksuja on jo joka talolla, esimerkiksi Givenchyllä L'Interdit (2020).

En voisi maksaa tästä senttiäkään, koska omistan jo yhden genren edustajan: Lapiduksen White Soul Gold & Diamonds, joka on mestari Kurkdjianin luomus vuodelta 2013. Mattametallinen pullo on pakattu metalliseen lieriöön, joka suojaa tuoksua valolta ja ilman vaihteluilta. Korkki on Swarovskin työtä ja siinä on timantti.

Yllätyin nähdessäni batch-koodista, että tämä minun vuosi sitten tilaamani tuoksu on valmistettu juuri vuonna 2013. Yksi vanhimmista tuoksuistani siis, varsinaisia vintageita lukuun ottamatta! Jo pelkkä pakkaus tekee tuosta ostamisen arvoisen, ja hintakin oli edullinen, itse taisin maksaa pari kymppiä. Tuoksu täyttä laatua, parempi kuin tuo Dolce & Gabbanan tulkinta tästä teemasta.

Jos näette tuota verkkokaupoissa, kannattaa ostaa.

Vierailija
14592/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko suuri kokoelma tuoksuja ja olen kummastellut mielessäni sitä, miksi hetkittäin olen suorastaan huumaantunut jostakin parfyymista ja vähän ajan kuluttua haistankin siinä yllättäviä nuotteja, joista en välttämättä pidäkään. Kunnes taas aikaa kuluu ja mietin taas, että miten ihmeessä saatoin haistaa tuoksussa jotakin erikoista ja hyllyttää sen? Kunnes välähti; hormonit..?! Omalla kohdallani lienee niin että kierron vaihe sanelee tuoksusuosikit. Kellään muulla vastaavaa..?

Vierailija
14593/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Landenberg Trembling Rose. Muutama viikko sitten kokeilin lavender&woolia ja se tuoksui ihollani heti kylmältä eikä kehittynyt siitä myöhemminkään. Tämän ensituoksusta pidin (ei yllättävää kun ruusu...) ja vaikka tuoksun viileys säilyi niin aistin jotain muutosta päivän mittaan. Tästäkään tuskin mitään lempparia tulee mutta jatkan kokeiluja, ehkä kerrostettuna.

Vierailija
14594/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko listata luotettavia nettikauppoja joista voi tilata tuoksunäytteirä? En löydä hakutouminnolla. Kiitos!

Help! Tää on kysytty miljoona kertaa mutta jaksaisiko joku listata?

Listaan mutten enää linkkaa. Copypastetan tämän jos se poistatetaan taas. Mantereella Notino on ilmeisesti lopettanut. Molecule.ee (ent. Aromat); Fragrant World Shop, Lulua.pl, Mood Scent Bar, Perfumery Barcelona, Perfumery Quality Missala, Aus Liebe zum Duft, Nose Paris, Jovoy, Ecuacion Natural (alk 5 ml), Essenza Nobile, Gents, Rafinad, Beautinow, Crime Passionnel, SmellStories nyt alkuun.  Lisää Kanaalin saarilla, ja lähes kaikki nichevalmistajat tarjoavat näytesettiä omilla verkkosivuillaan. 

Hakutoiminto [perfumery+country] niin löytyy lisää.

Mitä tarkoittaa, että Notino on lopettanut mantereella? Verkkokauppa näyttää aivan normaalilta, paitsi että näytteitä ei ole pitkään aikaan saanut. Tulevatko Notinon toimitukset jostain kauempaa? Olen ymmärtänyt, että toimivat Tšekissä.

Aivan, väsyneenä ei pitäisi kirjoittaa mitään. Tarkoitan irtonäytteitä, Notinollahan on nykyään lähinnä discovery boxeja.

Eli löytölaatikoita :-)

(Jäin miettimään, mitä tuo olisi suomeksi, ja löytöloota kuulostaisi hauskalta.)

Ennemmin vaikka tutustumisboksi? Löytö-sanasta mulle tulee mieleen joku alennusmyynti (bargain). Sanasta sanaan kääntäminen ei oikein onnistu.

Vierailija
14595/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on melko suuri kokoelma tuoksuja ja olen kummastellut mielessäni sitä, miksi hetkittäin olen suorastaan huumaantunut jostakin parfyymista ja vähän ajan kuluttua haistankin siinä yllättäviä nuotteja, joista en välttämättä pidäkään. Kunnes taas aikaa kuluu ja mietin taas, että miten ihmeessä saatoin haistaa tuoksussa jotakin erikoista ja hyllyttää sen? Kunnes välähti; hormonit..?! Omalla kohdallani lienee niin että kierron vaihe sanelee tuoksusuosikit. Kellään muulla vastaavaa..?

Hormonit, kyllä. Ja varmaan myös ilman lämpötila, kosteusprosentti, ilmanpaine ja sähköisyys. Kaikki vaikuttaa.

Vierailija
14596/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hep. Taustaa, ei koskaan synteettisiä hormoneita, 43 v. Kotikäytössä yksi dramaattisimmin muuttuvista on ELdOn Like This, joka tuoksuu kierron vaiheesta riippuen joko mausteiselta kurpitsalta tai päällekäyvästi nerolilta.

Vierailija
14597/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas taas kun piti sortua kokeilemaan tuoksuja Stockmannilla. Dolce & Gabbanan The Only One edp Intense (2020). Nyt ollaan niin geneerisyyden ja saturaation ytimessä, että on mahdotonta arvioida tuoksua itsessään. Näitä valkoisten kukkien ja vaniljan iltahuumaustuoksuja on jo joka talolla, esimerkiksi Givenchyllä L'Interdit (2020).

En voisi maksaa tästä senttiäkään, koska omistan jo yhden genren edustajan: Lapiduksen White Soul Gold & Diamonds, joka on mestari Kurkdjianin luomus vuodelta 2013. Mattametallinen pullo on pakattu metalliseen lieriöön, joka suojaa tuoksua valolta ja ilman vaihteluilta. Korkki on Swarovskin työtä ja siinä on timantti.

Yllätyin nähdessäni batch-koodista, että tämä minun vuosi sitten tilaamani tuoksu on valmistettu juuri vuonna 2013. Yksi vanhimmista tuoksuistani siis, varsinaisia vintageita lukuun ottamatta! Jo pelkkä pakkaus tekee tuosta ostamisen arvoisen, ja hintakin oli edullinen, itse taisin maksaa pari kymppiä. Tuoksu täyttä laatua, parempi kuin tuo Dolce & Gabbanan tulkinta tästä teemasta.

Swarovskin tuotteet ovat kristallia, ei timantteja.

Vierailija
14598/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään pehmeään, vastasataneeseen lumeen, mutta kevättalven lumiseen maisemaan. Minulla oli kerran 4 ml:n näyte Atelier Colognen Cedre Atlaksesta. Ensin pidin sitä aivan liian maskuliinisena minulle, mutta sitten ihastuin ikihyväksi. Sain siitä mielikuvia seisomassa kallioisen ja lumisen korkean mäen päällä mäntyjen keskellä auringon paistaessa kevättalviseen iltapäivään ja raikkaan tuulen heiluttelemassa lunta pois oksilta. On ollut aikeena hankkia ihan pullo Cedre Atlasta, mutta aikeeksi se on ainakin toistaiseksi jäänyt.

Vierailija
14599/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Swarovskin tuotteet ovat kristallia, ei timantteja.

Kyllä, "timantti" on kristallia, mutta kun nimessä on tuo diamonds niin tuli käytettyä timantti-sanaa.

Vierailija
14600/19432 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorin Sauvage

*****/*****