Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14421/19432 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään paljon Elisabeth Ardenin White Tea Wild Rosesta. Se on luotto-parfyymini moneen tilanteeseen, ja käytän sitä kotonakin. Tuoksuttelin kaupassa White Tea Ginger Lilyä ja laitoin pari pisaraa ranteisiin. Sydän- ja pohjatuoksu olivat ihanat ja mausteiset, hyökkäävä inkivääri häipyi. Nyt tilasin sitä pullollisen Hobby Hallista.

Suosikki-iltatuoksuni on Patoun Sublime, jota ei vaan saa enää. Vajaa pullollinen jäljellä. Uutta iltatuoksua etsiessä.

Kaikkien aikojen parfyymi-rakkaus on Kenzon Jungle. Se on vaan niin massiivinen, että harvoin tulee käytettyä ihmisten ilmoilla. Kotona suihkuttelen omaksi iloksi, todella kestävä tuoksu, pisara tuoksuu iholla parikin päivää.

Torissa myynnissä 30 ml Sublime, asusteosastolla.

Vierailija
14422/19432 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella ostavani hajuvettä sokkona pelkkien suositusten perusteella. Enkä itse testaamatta tuoksua.

Sehän on juuri parasta joko kaupassa tai laivalla tuoksutella ja vertailla eri tuoksuja ja erilaisia pulloja.

Mitään muutaman millin pikkupipettejä en halua tilata. Sitäpaitsi en tilaa mitään netistä muutenkaan ja sitten odottele pakettia.

Kun ihastun johonkin tuoksuun haluan sen mukaani heti.

Joo kyllä päin mäntyä voi ajaa näilläkin ohjeilla.

Varmimpia tapoja mennä kiville onkin nuuskaista hätäisesti alkutuoksu ja sitten äkkiä kassan kautta ulos.

Kotona sit ihmettelee mitä tuli ostettua.

Siksipä minä tykkään ostaa tuoksuja laivalta. Yleensä meillä on iltalähtö Turusta, turkulaisia kun ollaan. Illalla käyn katsastamassa laivan tuoksuvalikoiman, mietin muutaman tuoksun valmiiksi (yleensä 4-5) ja tsekkailen hytissä nuotteja Fragranticasta. Aamiaisen jälkeen kymmeneltä, kun tax free avataan, käyn suihkuttamassa ne tuoksut ranteisiin, ranteiden päälle ja joskus myös käsivarsiin, riippuen siitä, miten monta tuoksua olin valinnut. Pidän mielessä missä on mitäkin ja haistelen niitä sitten päivän aikana ja mietin, mistä tykkään eniten, mikä on kestävää ja varsinkin, yhdistyvätkö nuo kaksi jossakin tuoksussa kiitettävästi toisiinsa. Yleensä joskus kuuden jälkeen illalla käydään sitten tekemässä tax free -ostokset ja siihen mennessä olen toivottavasti jo päättänyt, minkä ostan. Joskus vaan se päätös on tosi vaikeaa. :D Mutta näin en ole kauheasti tehnyt hutiostoksia. Esimerkiksi YouTubessa paljon hypetetyt Trussardin Donna edp ja Mont Blanc Signature ovat jääneet laivan hyllyyn, en yksinkertaisesti tykännyt kummastakaan tarpeeksi, se tuli sen päivän aikana selväksi.

Just näin! Tax Freessä tavataan :-D

😃👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14423/19432 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tässä taannoin Tallinnasta jollain Siljalla Helsinkiin, ja siinä laivassa ei ainakaan ollut yhtään mielenkiintoista tuoksua. Kaikki samat mitä Suomessakin, paitsi vähemmän.

Vajaa kolme vuotta sitten Viikkarilla (olisko ollut Glory) taas oli erittäin hyvä tuoksuvalikoima. Siitä valikoima on tullut sitten alaspäin, varmaan epäsuorasti koronan vuoksi.

Jos Turun reitillä olit, se oli Grace. Glory alkoi liikennöidä viime vuoden maaliskuussa. Molemmissa hyvä tuoksuvalikoima, vaikka esim. Jo Maloneja mukaan kaipaankin. Viimeksi syksyllä ostin Trussardin Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II:n La Vie di Milano -sarjasta. Ihanainen hasselpähkinä-kahvituoksu syksyyn ja talveen.

Vierailija
14424/19432 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa 55v naiselle kivaa tuoksua, pehmeyttä toivon, ehkä puuterisuutta, ei itämaistä eikä sitrus.

Kokeilepa Narciso Rodriguezin tuoksusarjaa, etenkin valkoinen kuutiopullo, miksei muutkin voisi sopia. 

Pidätkö kukkaistuoksuista? 

Täältä myös ääni Narcison tuoksuille. Itselläni on For Her edt, Narciso Rouge edp ja Poudree edp.

Todellakin naisellisia ja hyvin pysyviä. Yksi suihkaus riittää ns. toimistokäyttöön.

Minulla on ilmeisesti todella kummallinen iho, mutta Narcison Poudree ei todella pysy paria tuntia kauempaa. Tykkään tuoksusta, mutta tuntuu inhottavalle, ettei tuoksusta ole mitään jäljellä enää parin tunnin kuluttua. 

Tämä oli kiva kuulla. Kokeilin nimittäin itsekin Poudreeta, ja toiseen ranteeseen Narcison Ruusua...

- Nyt kaikki nichen diggaajia vihaavat, vetäkää ilmaa keuhkoihin, koska nyt saatte huuuutaaaaa....

niin kun parin tunnin päästä olin kotona, ei kumpikaan ranne tuoksunut yhtään miltään!

Niin se menee, että kun pääsee nicheiden makuun joiden kanssa ei tarvitse vähän ajan päästä ihmetellä että mihis mun parfyymi haihtui, niin kärsivällisyys näitten Emotionin lirausten kanssa alkaa lähestyä nollaa. Kyllä Emotionissa varmasti jossain on joku jyvä akanoiden joukossa mutta viitsiikö niitä loputtomiin haeskella?

Sinulla on oudot ranteet.

Vierailija
14425/19432 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa 55v naiselle kivaa tuoksua, pehmeyttä toivon, ehkä puuterisuutta, ei itämaistä eikä sitrus.

Kokeilepa Narciso Rodriguezin tuoksusarjaa, etenkin valkoinen kuutiopullo, miksei muutkin voisi sopia. 

Pidätkö kukkaistuoksuista? 

Täältä myös ääni Narcison tuoksuille. Itselläni on For Her edt, Narciso Rouge edp ja Poudree edp.

Todellakin naisellisia ja hyvin pysyviä. Yksi suihkaus riittää ns. toimistokäyttöön.

Minulla on ilmeisesti todella kummallinen iho, mutta Narcison Poudree ei todella pysy paria tuntia kauempaa. Tykkään tuoksusta, mutta tuntuu inhottavalle, ettei tuoksusta ole mitään jäljellä enää parin tunnin kuluttua. 

Tämä oli kiva kuulla. Kokeilin nimittäin itsekin Poudreeta, ja toiseen ranteeseen Narcison Ruusua...

- Nyt kaikki nichen diggaajia vihaavat, vetäkää ilmaa keuhkoihin, koska nyt saatte huuuutaaaaa....

niin kun parin tunnin päästä olin kotona, ei kumpikaan ranne tuoksunut yhtään miltään!

Niin se menee, että kun pääsee nicheiden makuun joiden kanssa ei tarvitse vähän ajan päästä ihmetellä että mihis mun parfyymi haihtui, niin kärsivällisyys näitten Emotionin lirausten kanssa alkaa lähestyä nollaa. Kyllä Emotionissa varmasti jossain on joku jyvä akanoiden joukossa mutta viitsiikö niitä loputtomiin haeskella?

Sinulla on oudot ranteet.

Mulla on nykyään tuota samaa ongelmaa. Iho syö tuoksut hetkessä. Harvassa on en tuoksut mitkä enää mun iholla säilyy. Nuorena 20 vuotta sitten pysyi hyvin, en tiedä onko ero ihon kemiassa, tuoksujen koostumuksessa, vai molemmissa. Luultavasti molemmissa, painottuen sinne ihokemiaan. Ärsyttävää. Ikä ei ole tuonut mukanaan mitään positiivista muutosta siinä, miten hajuvedet ihollani reagoivat. Mutta sillä mennään mitä on, ja nautitaan niistä tuoksuista mitkä minulle toimivat.

Muuten tuoksujen käytöstä, minäkin olen nykyisessä työpaikassani alkanut välttelemään omia lemppareitani, koska ne ovat aika voimakkaita. Meillä on iso avokonttori, pari sataa henkeä, ja joukkoon mahtuu jos jonkinlaista allergikkoa ja tuoksuyliherkkää. Sääntönä on, että mietoja hajusteita saa käyttää, enkä halua omalta osaltani viedä tilannetta suuntaan, jossa työnantaja kieltää hajusteet kokonaan. Muuten julkisesti käytän kyllä juuri sitä mitä huvittaa, mutta töissä en halua riskeerata sääntöjen tiukentumista. Ystäväni työpaikalla on yhden tuoksuallergikon takia sääntö, että kukaan koko rakennuksessa ei saa käyttää hajuvesiä, ei edes eri kerroksessa työskentelevät.

Itselleni tuli nuorena kausi, kun en kestänyt mitään tuoksuja. Opiskelin alaa, jossa ollaan paljon allergisoivien kemikaalien kanssa tekemisissä (hiusala), ja aloin herkistyä. Vaihdoin tietenkin alaa heti, mutta useamman vuoden ajan menin aina ihan tukkoon tuoksuista, oli se sitten hajuvesi, ruusupuska, tai joulukuusi. Onneksi tilanne rauhoittui vuosien saatossa, eikä tuoksut enää aiheuta ongelmia.

Vierailija
14426/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin noloa, että Helsingin Stockmannilla oli tarjolla Parfums de Marlyn suosituimmista tuoksuista vain tyhjiä näytepulloja. Jokaikinen oli tyhjä! Olin pettynyt, sillä olisin halunnut lopultakin tutustua heidän tuoksuihinsa.

Tilaa näytteitä, hyvä ihminen!

Niitä myy moni nettikauppa ja Marly itse.

Kyllä kai sen ymmärtää ettei Stocka rupea olemaan pelkkä testipysäkki. Jos ei kauppa käy ja testerit vaan hölvätään tyhjiksi niin se sulkee ovensa.

Vierailija
14427/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivalle iholle ensin alle tuoksuton kosteusvoide. Annetaan imeytyä. Siihen päälle hajuvesi. Pidentää yleensä tuoksun kestoa. Vanha kikka.

Vierailija
14428/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin noloa, että Helsingin Stockmannilla oli tarjolla Parfums de Marlyn suosituimmista tuoksuista vain tyhjiä näytepulloja. Jokaikinen oli tyhjä! Olin pettynyt, sillä olisin halunnut lopultakin tutustua heidän tuoksuihinsa.

Kyllä kai sen ymmärtää ettei Stocka rupea olemaan pelkkä testipysäkki. Jos ei kauppa käy ja testerit vaan hölvätään tyhjiksi niin se sulkee ovensa.

No höh, onhan se nyt huonoa Stockalle itselleen, kun pitävät kalliista niche-tuoksuista tyhjiä näytepulloja esillä. Nuo Delinat ovat erittäin suosittuja, samoin Oriana (siitä sain näytteen ripauksen). Kävin muuten pitkän aikavälin jälkeen katsomassa, oliko jo näytepullot uusittu. Ei ollut, tyhjää täynnä edelleen. 

Vierailija
14429/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin tässä taannoin Tallinnasta jollain Siljalla Helsinkiin, ja siinä laivassa ei ainakaan ollut yhtään mielenkiintoista tuoksua. Kaikki samat mitä Suomessakin, paitsi vähemmän.

Vajaa kolme vuotta sitten Viikkarilla (olisko ollut Glory) taas oli erittäin hyvä tuoksuvalikoima. Siitä valikoima on tullut sitten alaspäin, varmaan epäsuorasti koronan vuoksi.

Jos Turun reitillä olit, se oli Grace. Glory alkoi liikennöidä viime vuoden maaliskuussa. Molemmissa hyvä tuoksuvalikoima, vaikka esim. Jo Maloneja mukaan kaipaankin. Viimeksi syksyllä ostin Trussardin Passeggiata In Galleria Vittorio Emanuele II:n La Vie di Milano -sarjasta. Ihanainen hasselpähkinä-kahvituoksu syksyyn ja talveen.

Niin tietysti, Gracehän se oli. Harmillisen samanlaiset nimet on laivoille annettu.

Testailin myös tuota La vie di Milano -sarjaa silloin, mutta en yhden illan aikana päässyt lopputulokseen niiden kanssa.

Vierailija
14430/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Diorin Addict Eau Fraiche, jonka jämät löysin laatikon pohjalta. Tämä oli signature-tuoksuni, jonka ostin lentokentältä 7 vuotta sitten! Jätin pullon pohjalle vähän tuoksua, jotta voin myöhemmin muistella :D 

Ei ollut mennyt huonoksi, tuoksuu edelleen raikkaalta freesialta!

Vierailija
14431/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höh, onhan se nyt huonoa Stockalle itselleen, kun pitävät kalliista niche-tuoksuista tyhjiä näytepulloja esillä. Nuo Delinat ovat erittäin suosittuja, samoin Oriana (siitä sain näytteen ripauksen). Kävin muuten pitkän aikavälin jälkeen katsomassa, oliko jo näytepullot uusittu. Ei ollut, tyhjää täynnä edelleen. 

Olen useasti nähnyt, että ihmiset käy perjantai- tai lauantai-iltaisin ennen radalle menoa suihkuttelemassa itsensä täyteen noista testipulloista. Ihan röyhkeästi suihkutellaan kaula-aukosta sisään ja suihkutetaan molemmille puolille kaulaan ja hiuksiin. Ei olla testaamassa, vaan tiedetään jo etukäteen, mitä aiotaan laittaa ylle.

En ihmettelisi, vaikka kävisivät joka viikonloppu suihkuttelemassa samaa tuoksua ilman aikomustakaan ostaa.

Vierailija
14432/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vain parhaimmat "nenät" pääsevät huippufirmoihin töihin, koska niitä on vain rajallinen määrä. Jokainen olisi varmasti halukas menemään maailman suurimman ja kalleimman parfyymitalon Guerlainin leipiin heti jos kysyttäisiin, palkkakin nousisi huomattavasti myynnin ollessa aivan eri sfääreissä.

Ehkä palkka on siellä hyvä, mutta Guerlain on LVMH:n omistuksessa, joten perinteikkään perhefirman maine on ollutta ja mennyttä. Markkinajohtoisesti mennään sielläkin nykyään. Vrt. Dior, YSL...  

Tuon ahneen LVMH:n takia LV eli vanha laukku ja nahkatalo Vuitton alkoi tunkea markkinoille tuoksuja, ja by Kilian-hajuvesimerkin tyyppi Kilian Hennessy Jr on siis Hennessy-konjakkiperheen lellipentu jolle ostettiin oma hajuvesimerkki rahalla.

Onko näin? Se on hauska ilmiö miten joku brandi saa ansaitsematonta arvonnousua.

Kilian taitaa olla yksi. Hajuvedet on tyylikkäissä pulloissa. Ilmeisesti ihan hyviä mutta tyyriitä. Silti kassakone kilisee, koska merkki on Kilian!

Vierailija
14433/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vain parhaimmat "nenät" pääsevät huippufirmoihin töihin, koska niitä on vain rajallinen määrä. Jokainen olisi varmasti halukas menemään maailman suurimman ja kalleimman parfyymitalon Guerlainin leipiin heti jos kysyttäisiin, palkkakin nousisi huomattavasti myynnin ollessa aivan eri sfääreissä.

Ehkä palkka on siellä hyvä, mutta Guerlain on LVMH:n omistuksessa, joten perinteikkään perhefirman maine on ollutta ja mennyttä. Markkinajohtoisesti mennään sielläkin nykyään. Vrt. Dior, YSL...  

Tuon ahneen LVMH:n takia LV eli vanha laukku ja nahkatalo Vuitton alkoi tunkea markkinoille tuoksuja, ja by Kilian-hajuvesimerkin tyyppi Kilian Hennessy Jr on siis Hennessy-konjakkiperheen lellipentu jolle ostettiin oma hajuvesimerkki rahalla.

Onko näin? Se on hauska ilmiö miten joku brandi saa ansaitsematonta arvonnousua.

Kilian taitaa olla yksi. Hajuvedet on tyylikkäissä pulloissa. Ilmeisesti ihan hyviä mutta tyyriitä. Silti kassakone kilisee, koska merkki on Kilian!

Ihan ok, kestossa on toivomisen varaa. Sillä hinnalla pitäisi saada enemmän kuin 3 h.

Vierailija
14434/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cacharel LouLou puhkeaa kukkaan keväällä.

Kuka olisi uskonut? Talvella se oli kammottavan savuinen, tukahduttava.

En ymmärrä tuota savua, miksi sitä laitetaan tuoksuihin? Ilmeisesti nuotti on "incense", ainakin Poisonissa tuota muka on Fragrantican mukaan. Mutta eipä ollut alun perin 80-luvulla! Se on jokin uusi hullutus, kun tuoksuja on reformuloitu. Ja juuri se pilaa muuten ihanan tuoksun. Itselläni siis nyky-Poisonin.

Luultavasti kyse on jostain kiinnitysaineesta tai sitten tuolla korvataan jokin kielletty ja kalliimpi raaka-aine, jota ennen on ollut saatavilla (ja jonka olen aistinut aivan toisenlaisena).

Minun nenääni "savu" on yksi parhaista tuoksuista ikinä, kun taas "suitsuke" (incense) on yleensä kamala. Yksi ihanista "savutuoksuista" on Lushin Breath of God, jossa savuisuuden takaa paljastuu lempeä kukkaisuus. Todella unisex-tuoksu, jossa on sekä maskuliinisuus että feminiinisyys hyvässä syleilyssä.

Sen sijaan LouLou oli aikoinaan liian kukkainen ja makea, vai onko muistini sen suhteen pettänyt.

Nyt kyllä korjaan itseäni. Fragrantican mukaan myös Breath of Godissa on "incense", joten ei auta kuin testailla onko kyse savusta vai suitsukkeesta. Jotenkin minä näen nämä erilaisina tuoksuina. Savuisuus on enemmän puumaisuutta, sellaista aitoa palavaa puuta ja SAVUA. Kun taas suitsuke on enemmän makea ja hajustettu "kirkkosavu". Mitä mieltä keskustelun Suuret Nenät ovat :)

Ja tarkistin samalla tuota LouLouta ja siinä on kyllä kukkia niin paljon, että luotan muistikuvaani kukkatyrmäyksestä. En ole niiden ystävä.

Joskus toivoisin, että joka tuoksusta olisi myös sellainen hyvin kevyt vesiversio. Esim. Breath of God voi olla liian voimakas - varsinkin kun sen alkutuoksu on sitä savua ja suitsutusta - ja moni tuoksu voisi olla mukava hyvin kevyenä ja haihtuvana versiona. Esim. Chanelin vitosta pystyin käyttämään vain hiustuoksuna. Ymmärrän kyllä, että aidot arvotuoksut halutaan kestävinä, mutta monelle herkkänenälle sellainen lightversio voisi olla tervetullut.

Kukaan ei ole sanonut että savuisuus (smoky) rajoittuisi poltettuun puuhun.

Heinää, yrttejä, kukkia, pihkaa voi polttaa myös, paljon muutakin.

Kun olen aistinut savun, nuoteissa on yleensä incense, myrha, olibanum, styrax.

Myös katajanmarja, koivu, oud, guiac ja sahrami voivat tuottaa mulle vahvan savufiiliksen.

Pidänkö savusta? Kyllä, yleensä. Jos se sotketaan nahkaan, aldehydiin, hunajaan tai/ja mehiläisvahaan niin yleensä en.

Vierailija
14435/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä olen saanut yleensä testeripullon alkuperäisessä laatikossaan, jossa lukee, että kyseessä on testeri. Usein testeripakkaus on harmaa tai väritön, vaikka siinä lukeekin samat tiedot kuin varsinaisesti myyntiin tarkoitetussa tuotteessa. Ja sitten siinä lukee myös "Not for sale" :-)

Tuosta voimakkuudesta en tiedä. On mahdollista että testeri on konsentroitunut vähän siksikin, että on jo ollut ilman kanssa tekemisissä, kun siitä on suihkaistu. Tai sitten se on alkuperäistä erää. Nykyäänhän tuoksuja aletaan vesittämään yhä nopeammin ja nopeammin, kun on ensin saatu markkinat auki. Möin jokin aika sitten Hypnose edp:n vuodelta 2009. Sen neste oli siirappisen tummaa. Sokoksen hyllyssä sama tuote tällä hetkellä näyttää vaalean lilaksi värjätyltä vedeltä. Ja siltä, ettei tule koskaan muuttumaan noin tummaksi ja paksuksi nesteeksi kuin tuo vanhempi Hypnose.

Testasin tänään Lancomen Midnight Rosea ja EA:n My Fifth Avenueta. Midnight Rose muistuttaa hieman lopetettua Cacharelin Promessea, pienellä likaisella sävyllä. My Fifth Avenue on puhdas, kukkainen ja tylsä niin kuin useimmat EA:t. Mutta oli hyllyssä jotain mielenkiintoistakin: Aqua di Parman Oud & Spice. Sehän se on seuraavaksi saatava.

Myytävät testeripullot ovat koskemattomia, eikä suihkepulloihin muutenkaan pääse ilmaa, sinne syntyy tyhjiö. Nesteen värjäytyminen on merkki että tuoksussa on käytetty aitoa vaniljaa.

No eivät kyllä ole olleet testeripullot koskemattomia, asiasta on erikseen mainittu jo verkkosivuilla tilausta tehdessä. Tyhjiö ei myöskään pidä paikkaansa, hetkellisesti syntyy alipainetta, mutta pikku hiljaa se hellittää sekä suuttimen kautta että nesteen reagoidessa.

Jos pullossa olisi tyhjiö, siellä ei olisi edes sitä hajuvettä. Sitähän tyhjiö tarkoittaa: tyhjä aineesta, esimerkiksi nesteestä tai kaasusta.

Tyhjiö syntyy kun pullosta poistuu ainetta eikä tilalle pääse mitään muuta. Olen tilannut testereitä esim. FragranceX:stä ja kaikki ovat avaamattomia pakkauksia. Joku toinen firma ehkä myy testattuja testereitä, tai heille palautettuja pulloja.

Näin minullakin aina, kun olen Fragrancexista tilannut: Testerit ilmoitetaan käyttämättömiksi. Mutta silti jotkut ei ole pakkauksessa, sitä ihmettelen? Tosin mua ei haittaa, vaikka olisi vähän suihkittukin, mutta niin tosiaan ilmoittavat, että niitä ei ole käytetty.

Vierailija
14436/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraan tuoksutubettajia ja katson myös näitä seksikkäimmät- ja kehutuimmat tuoksut pätkiä. En kuitenkaan niiden perusteella osta tai käytä hajuvesiä vaan omien mieltymyksien mukaan. En kylläkään saa kehuja, lähinnä paheksuntaa työpaikalla :) Katson kuitenkin, että minulla on oikeus meikata, pitää haluamiani vaatteita ja tuoksua (en töissä käytä vahvempia tuoksujani tai suihkuttele liian villisti).

Laitan töihin pari suihkausta jotain huomaamatonta, joka voisi olla vaikka  shampoon vieno tuoksu.

Meikkaan hillitysti joka päivä ja tulen aina puhtaissa, silitetyissä vaatteissa töihin. Olen huomannut, että pari näitä "tummelia juhlapäivänä" katsoo vähän vinoon. Ilmeisesti harmittaa kun joku vaivautuu esim pesemään hiukset säännöllisesti ja haluaa olla huoliteltu. 

On sulla fantasiat! Mites lääkitys, sitä voisi tarkistaa?

Vierailija
14437/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin syksyllä notinolta niitä muutaman kappaleen näytebokseja. Osassa näytteistä ei se putkilon suihkeosa toimi. En siis pysty edes nuuhkimaan tuoksua kun putkesta ei tule mitään ulos. En tiedä onko siellä edes mitään.

Vierailija
14438/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään palstalta pois olleena kyselen mikä on sokostuoksu? Tuolla aiemmin on mainittu ainakin yleisesti nichetuoksuna muissa maissa pidetty tuoksu Suomessa sokostuoksuna.

Nämä yleisimmät perus-semihalpis-tuoksut, eli diorit, calvin kleinit, chanelit... Jotka on tehty miellyttämään keskimääräisen kuluttajan nenää - eli jotain joka tuoksuu vähän hajusteelle, mutta ei mitenkään erikoiselle koska muuten suuret massat kaihtaisivat niitä. Yleensä ratsastavat "hienolla" nimellä kuin chanel, ja efekti on kuin kalliissa viinissä. Eli sokkotestissä kukaan ei luulisi kyseessä olevan Chanelin "hieno" tuoksu, mutta pelkkä nimi ja status aikaansaa suosion. Se, että joissakin isommissa sokoksissa myydään myös muutamaan niche-tuoksua ei mitenkään kumoa tätä määritelmää, ja mielestäni tuo on hyvä sana kuvaamaan juurikin näitä perusdesigntuoksuja jotka miellyttävät keskimääräistä kuluttajaa ,mutta joita laatunsa puolesta voitaisiin myydä kympillä pullo. 

Sokostuoksun ominaispiirre on geneerisyys. Tuoksu on semmoinen pyöreä, vaniljainen, marjainen. En minä tiedä mitä varten Sokos valitsee myyntiin versioita samasta teemasta. Mutta sen olen oppinut, että turha sieltä on luulla löytävänsä mitään jyräyttävää.

Sitten hinnat. 30ml pullo maksaa melkein saman minkä 100ml nettikaupassa. Ja samalta merkiltä ei ole kuin kaksi tuotetta Todennäköisesti se minkä olisit halunnut ei ole niistä kumpikaan.

Kyllä mä mielelläni pitäisin osaltani kivijalat elossa, mutta en näillä ehdoilla.

Sokos voisi edes antaa jonkun edun mukaan, mut ei sitäkään.

Olen miettinyt että kuka noi valikoimat oikein päättää ja olisiko niin vaikeaa ottaa mukaan jotain mikä erottuisi vaniljaisesta massasta?

Ainakin tuotteita voisi kierrättää myymälöiden välillä vaihtelun lisäämiseksi. Tätä on tehty muuten jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
14439/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herregyyd, olen ihastunut. Muistin lukeneeni täältä jonkun maininneen Hermesin Un jardin de Nil -tuoksun. Se osui silmiini Stockan hajuvesiosastolla ja kokeilin ranteeseen. Miten ihana!!

Olen jotenkin mieltänyt kyseiset Hermesit ..en tiedä, ehkä liian "fiineiksi" minulle. Mutta en edes tiedä miksi! En muista nähneeni Hermesin tuoksujen mainoksiakaan, että en tiedä sitten mistä mielikuva on tullut. Käytän siis Lancomen tuoksuja ja Bossin The Scenttiä jne.

Hermesin Elixir des Merveilles on yksi mun lemppareista. Rakastan sitä! Un Jardin Sur Le Nil houkuttaa mm. nimellään ja nuoteillaan, mutta sen kukkaisuus hieman pelottaa. En ole voimakkaiden kukkien ystävä ollenkaan.

Minusta Jardin sur le Nil ei ole kovin kukkainen. Kannattaa kokeilla. 

Omaan nenääni nuo jardin-sarjan tuoksut eivät sovi jostain syystä. Pidän niistä ensin, mutta jonkin alan kuluttua jokin niissä alkaa ärsyttää ja "tunkea nenään". Näin kävin myös Jardin en Mediterranee ja Jardin sur le Toit'n kanssa. Eivät valitettavasti vain sovi minulle, muuten olisivat täydellisiä kesätuoksuja. 

Samat sanat.

Niilin kohdalla ei kukista ole huolta.

Eikä sitruksistakaan. Kannattaa varautua ärhäkkään kirpeyteen, se tulee tomaatista, porkkanasta ja hieman greipistä.

Sääli vaan että kun alkupläjäys hälvenee tilalle ei tule juuri mitään.

Tuoksu muuttuu hyvin heikoksi seokseksi niitä nuotteja mitä pyramidissa näkyy.

Joku sanoi hyvin että Ellenan luomukset on kuin kiiltävä sievä kuva. Niilikään ei vie Niilin puutarhaan vaan istuttaa katselemaan steriiliä värikuvaa puutarhasta.

Enkä epäile etteikö tätäkin ole laimennettu sitten viime ostaman.

Mun 50 millilitran pullossa on kolmannes jäljellä enkä meinaa millään saada sitä käytettyä. Ei vaan iske enää. Maku on muuttunut tyystin. Ja etenkin näin olemattomien sietokyky. Hermesit on laatuunsa nähden kalliita.

Vierailija
14440/19432 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelin Stockalla uutta Valentinon Born in Roma Intense? flankeria. Oli jotenkin tunkkainen ja hapan, mitäänsanomaton, geneerinen. Vahvuudeltaan tuntui laimeammalta kuin alkuperäinen, enkä usko keston yltävän samaan. Pettymys.

Toinen jota testasin oli Armanin My Wayn uusi flanker, oliko nimi nyt My Way Le Parfum. Tälle oli isot odotukset koska tykkään My Waysta. Mutta pettymys tämäkin, siinä oli ambraisuutta, josta yleensä pidän, mutta tässä siihen oli yhdistetty My Wayn nuotteja jotka oli buustattu ällömakeiksi, eikä vahvan ambran ja sokerisen yhdistelmä toiminut lainkaan, tukahduttava. My Wayn pirskahtelevaisuus ja kirpakkuus puuttuivat täysin.

Onneksi en tilannut näitä sokkona jostain. Tuli kyllä rahastuksen makua, että pusketaan vaan uusia huonosti ja nopeasti tehtyjä flankereita markkinoille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi