Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14321/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytteissä on joskus sama kuin uudessa pullossa. Ei ensiksi tuoksu siltä miltä pitää, ei hyvältä. Vasta kun näyte tai pullo on saanut olla paikoillaan jonkin aikaa ja siitä on suihkittu, nuotit asettuvat taas kohdilleen. Minulle on käynyt vaikka kuinka monta kertaa niin, että olen pettynyt uuteen tuoksuun ja haukkunut sen, mutta kun palaan myöhemmin asiaan, se onkin oikein viehättävä ja muuttuu kerta kerralta ihanammaksi.

Siksi tuoksut ovat taikaa. Ne ovat kuin viinejä, jotkut kehittyvät tuolla tuoksulaatikon uumenissa. Eläviä ja kehittyviä, molekyylejä on niissäkin, haihtuvuutta ja reaktioita lämpötilaan, happeen, kosteuteen. Fragranticassa on väkeä, joka väittää, että kuljetuksen ja ensisuihkaisun jälkeen voi mennä vuosikin, ennen kuin tuoksu on parhaimmillaan.

Vierailija
14322/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt palstalla yli kuukauteen, joten minulla on vielä monta sivua lukematta. Haluan kuitenkin jo kiittää sitä yhtä ihanaa kirjoittajaa, joka kertoi Kylie Minoguen uuden hajuveden julkaisusta. Käytin teininä ja nuorena aikuisena Kylien hajuvesiä, mutta yksitellen niiden valmistus lakkasi. Ostin Showtimea viisi pulloa (eli kaikki, mitä kaupoissa oli jäljellä), kun kuulin, että se on lopetettu. En ole koskaan sen jälkeenkään löytänyt mitään samanlaista elämystä, vaikka olen testannut satoja ja satoja hajuvesiä. Jostakin syystä rakastin vain Kylien tuoksuja, vaikka ne eivät olleet kalliita.

Nyt löysin, kiitos tämän tänne ketjuun kirjoittaneen ihmisen, netistä tämän uuden Kylien hajuveden ja samalla myös huomasin, että Darling oli uudelleenlanseerattu, tilasin sitä myös. Kiitos sinä ihana ihminen <3

Anteeksi, tämä viesti oli vähän turha, mutta minun viikonloppuni tämä kyseinen kirjoittaja pelasti <3

N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14323/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaa olla taas näytteitä melko paljon ja pitäisi löytää joku järkevä säilytin. Millaisia teillä on ?

Vierailija
14324/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni alkaa olla taas näytteitä melko paljon ja pitäisi löytää joku järkevä säilytin. Millaisia teillä on ?

Mulla on näytteitä erilaisissa rasioissa ja Clas Ohlsonilta ostetussa säilytyslaatikossa, jossa on muokattavia lokeroita.

Vierailija
14325/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän käytössä olevia meikkitelineessä ja lepovuorossa oleva pakasterasioissa viileäkaapissa. Haluaisin pitää ne pystyasennossa, vielä on keksimättä mihin materiaaliin ne saisi tökättyä pystyyn.

Vierailija
14326/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näytteet ovat puisissa rasioissa. Ei mikään tietoinen ratkaisu, olen vain saanut lahjaksi käsintehtyjä puurasioita, ja näin niille löytyi käyttöä. Pystyssä en ole yrittänytkään säilyttää. Jos yrittäisin, ostaisin ehkä kukkakaupoista sitä asetelmamassaa, ja tökkäisin siihen. Mutta puurasia on siitä hyvä, että jos joku putkilo hieman falskaa, rasia imee tuoksut itseensä ja tuoksuu pitkään ihanasti.

Vierailija
14327/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteissä on joskus sama kuin uudessa pullossa. Ei ensiksi tuoksu siltä miltä pitää, ei hyvältä. Vasta kun näyte tai pullo on saanut olla paikoillaan jonkin aikaa ja siitä on suihkittu, nuotit asettuvat taas kohdilleen. Minulle on käynyt vaikka kuinka monta kertaa niin, että olen pettynyt uuteen tuoksuun ja haukkunut sen, mutta kun palaan myöhemmin asiaan, se onkin oikein viehättävä ja muuttuu kerta kerralta ihanammaksi.

Siksi tuoksut ovat taikaa. Ne ovat kuin viinejä, jotkut kehittyvät tuolla tuoksulaatikon uumenissa. Eläviä ja kehittyviä, molekyylejä on niissäkin, haihtuvuutta ja reaktioita lämpötilaan, happeen, kosteuteen. Fragranticassa on väkeä, joka väittää, että kuljetuksen ja ensisuihkaisun jälkeen voi mennä vuosikin, ennen kuin tuoksu on parhaimmillaan.

Huomasin tämän Paloma Picasson kanssa. Edt-ostoksesta on jo ainakin kaksi vuotta, ja se tuoksuu nyt aivan upealta, vaikka oli ihana jo aikaisemminkin. Toivon samaa edp:n kanssa.

Vierailija
14328/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan  nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?

Kukapa olisi uskonut, että nykyään yves rokkerin tuoksuja myydään isoon hintaan ja feikkejäkin on liikenteessä. Postilaatikkoon tuli muhkea kuori täynnä askarteltavaa. Merkkejä liimailtiin ja pieniä värikkäitä paperikääröjä rullailtiin auki. Itse olen jäänyt kaipaamaan heidän Santeli suihkuvaahtoaan. Muistaakseni valkoinen pullo ja vihreä korkki. Tuoksu oli miellyttävä ja raikas.

Tilasin Ebaylta hiljattain Yves Rocherin Eglantine-tuoksun. Minulla oli se silloin nuorena. Villiruusun tuoksu siinä oli. Saas nähdä tuntuuko se samalta kuin aikoinaan. Joitakin mukavia muistoja siihen liittyy. Mutta vastaavasti Yveksen Chevrefeullesta tulee ikäviä muistoja. Minulla on nykyisin koko ajan sellainen nostalginen olo, haikailen vanhoja aikoja ja hajuvesiä, joita nuorena käytin. Yksi ihanimmista oli Jean d'Albretin Casaque, ja olin ihan varma, että sitä en mistään saisi, valmistus on ajat sitten lopetettu. Mutta ebaylta sen löysin. Ja kun paketti tuli, ja nuuhkaisin pullon suuta, niin minulle tuli ihan sellainen pyörryttävä olo. Tuoksu oli edelleen aivan ihana, en tiedä toista saman tyylistä. Ja Diorin Diorellaa ylläni tapasin elämäni miehen. Elokuisena iltana tuo huippukomea ja vähän sellainen salaperäinen tyyppi muutti elämäni täysin. Olin silloin yhdeksäntoistavanha. Kolmas lempparini on Ellen Betrixin Fetiche, jota myös käytin seurustellessani tuon tyypin kanssa. Valmistus on ajat sitten myös lopetettu, mutta ebaylta löytyi. Mutta siinä pullossa oli enää vain häivähdys siitä tuoksusta. Ei oikein iskenyt enää. Samoin kävi Madame Rochas-tilaukselleni. Olen kyllä tilannut ihan hirveän määrän sieltä ebaylta tuoksuja. Joitakin on saanut edulliseen hintaa, kovin kallliita en ole raaskinut tilata. Osa tuoksuista on ollut selkeästi vähän haalistunut, mutta suurin osa on ihan sitä mitä pitikin olla. Mielestäni ei koskaan kannata tilata ebayn vintage-tuoksuksi nimettyä hajuvettä, jos pakkaus on uuden näköinen ja pullo myös. Olettaisin, että ovat feikkejä.

Kannattaa olla todella tarkkana ebayssa. Olen huomannut, että ebay ja etsy ovat täynnä venäläisiä tuoksukauppoja, jotka mainostavat juuri sitä vintagea jota olet etsinyt... valehtelematta 9/10 oli venäläisiä kun eilen katselin. Pullot ovat ihan autenttisen näköisiä kuvissa ainakin omaan silmääni. En tilaisi mitään sieltä, riski saada feikki on liian suuri. Fragrantikassa on varoiteltu näistä, että laittavat feikkiparfyymia aitoihin vintage-pulloihin. Noilla saattaa myös olla tosi hyvät asiakasarviot (arvatenkin myös feikkejä).

Niinpä en ostakaan tuntemattomilta

mitään netissä. Yhdeksän kymmenestä myyjästä on joku 'russkija' jolla on varastettua ja/tai feikkikamaa tai ei yhtään mitään.

Ne osaa kaikki temput! Eläköön rajaton maailma.

Ebayssä ostaja saa rahat takaisin jos ei saa tavaraa tai saa feikkitavaraa. Ebay sulkee sellaisen myyjän tilin äkkiä, joten mielestäni tuo huoli on turha. Etsystä en tiedä mutta luottokortilla saa rahat takaisin myös. Ostan useinkin ebaysta tuoksuja mutta venäläisiin myyjiin törmää harvoin.

Vierailija
14329/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin, että kasarilla ne vahvat tuoksut syntyivät, ysärillä oli paljon kevyempi meininki.

Kasarilla mulla, nuorella opiskelijalla, oli Balahe, White Linen, Opium, RIve Gauche.. :D 

Nyt on Jo Malone Wild Bluebell :D

Mulla oli Balahe ja Opium, rakastin molempia. Laitoin vain pikkutipan kerrallaan, joten pullot kesti vuositolkulla.

Isosiskolla oli tuo "Rive Gauhee". Seurasin kiinnostuneena vieressä kun hän meikkasi ja föönasi. Lopuksi hän otti esiin erikoisen sinimustahopearaitaisen pullon ja suihkautti. Erikoinen, vihreä tuoksu, joka sai hänet vaikuttamaan aikuiselta. En silti olisi halunnut sitä itselleni.

Mulla oli erilainen maku. Nyt jälkeenpäin kun olen saanut selville mitä Opium ja Balahe sisälsivät, näen että pitäisin niistä varmasti vieläkin molemmissa on suosikkinuottejani.

Vierailija
14330/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen vihdoinkin löytäneeni sen "nuotin", joka pilaa hajuvedet minulle. Tunnistan sen hajun, mutten tiedä mikä se on. Tutkin mikä tuoksu on kaikissa inhoamissani, jotka tuoksuvat nenääni siltä samalta( kuin vanhus vaipoissa, ei mitään vanhuksia vastaan, en vain halua sitä tuoksua hajuvesiini), moni näistä on todella arvostettu ja kehuttu. Se haju siis peittää minulle hajuveden kaikki muut tuoksut aina alleen. Ja tutkin samalla mikä tuoksu ei ole missään niistä hajuvesistä mitä rakastan. Ainoa yksittäinen yhdistävä tekijä pahoissa tuoksuissa ja mikä puuttuu niistä hyvistä on ylang ylang.

Nyt kun vielä jossain pääsisi haistamaan sitä yksinään, jotta voin olla varma. Tähän on mennyt tuntikausia ja uskomaton määrä hajuvesien haistelua vuosien varrella. Kyllä tosiaan googlettelun perusteella en ole ainoa jonka nenään ylang ylang tuoksuu pahalta. Todella pahalta.

Se on hyvä kun paikallistaa syyn.

Mun pilaajia on mustaher, lychee, tuberoosa (jos sitä on paljon) ja styrax.

Ehkä jossain määrin kuusama, mikä tuoksuu luonnossa ihanalle😶

Vierailija
14331/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan muu (dinosaurus) niitä aikoja, kun vaatekaupan sovituskopissa oli vielä pullollinen kölninvettä ja puuvillalappuja (tosin silloin niitä sanottiin yleisesi pumpulilapuiksi) sitä varten, että edustavaa asua sovittava leidi saattoi raikastaa itseään ennen kokeilua?

Jostain syystä olen alkanut himota myös kölninvesiä. Sitä 4711:stä ja kaikkia muita. Minulla kulkee parfyymihulluuden rinnalla huonetuoksujen ja "vesimäisten ruohotuoksujen" mania.

No hei! Nostalgiankaipuussani ostin Original Kölnisch Wasser 4711! Se oli tarjouksessa, joten nappasin.

Ai vitsi se on ihana. Aivan kuten muistan.

Vierailija
14332/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt palstalla yli kuukauteen, joten minulla on vielä monta sivua lukematta. Haluan kuitenkin jo kiittää sitä yhtä ihanaa kirjoittajaa, joka kertoi Kylie Minoguen uuden hajuveden julkaisusta. Käytin teininä ja nuorena aikuisena Kylien hajuvesiä, mutta yksitellen niiden valmistus lakkasi. Ostin Showtimea viisi pulloa (eli kaikki, mitä kaupoissa oli jäljellä), kun kuulin, että se on lopetettu. En ole koskaan sen jälkeenkään löytänyt mitään samanlaista elämystä, vaikka olen testannut satoja ja satoja hajuvesiä. Jostakin syystä rakastin vain Kylien tuoksuja, vaikka ne eivät olleet kalliita.

Nyt löysin, kiitos tämän tänne ketjuun kirjoittaneen ihmisen, netistä tämän uuden Kylien hajuveden ja samalla myös huomasin, että Darling oli uudelleenlanseerattu, tilasin sitä myös. Kiitos sinä ihana ihminen <3

Anteeksi, tämä viesti oli vähän turha, mutta minun viikonloppuni tämä kyseinen kirjoittaja pelasti <3

N31

Tulipa hyvä mieli tästä viestistä, kiitos itsellesi. :)

Terveisin se Kylien tuoksusta vinkannut

Vierailija
14333/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nude-addikti kirjoitti:

Zoologistit tulivat! Pakettia avatessa joku tuoksui jo voimakkaasti, mutten kykene erottelemaan mille se tuoksuu. Jännittää! Testasin Squidia miehen iholle, koska tulin itse harmillisesti jo iltakylvystä ja olen pelkuri :D Sen sijaan typeränä ajattelin että Moth sopii yötunnelmaan erinomaisesti... No, mikäli koipallot nyt unettavat. Hyvin voimakas kamferin tuoksu näin alkuun, katsotaan miten kehittyy.

Squid (mikä väri, ah!) tuoksui mielestäni pihkalle tai tervattu puu, joka tapauksessa mieleeni tuli laivan kansi. On paljon kevyempi kuin olin kuvitellut (no, tässä kamferihajupallossa pyöriessä kaikki varmaan on kevyttä). Tuoksu häviää miehen ihon ominaistuoksuun herkästi, pitänee testata omalla iholla huomenna. Miehen mielestä se on mausteinen, eikä ole tervaa nähnytkään. Koen sen suolaisena tuoksuna itse. Ehdottomasti merimaisema, mutta en ole vielä päässyt selville että millainen meri. Alkaa taipumaan nyt kehityttyään synkkään mereen. Ei ollenkaan huonosti kuvattu että H.P. Lovecraftmäiseen jopa, mutta synkkään mereen vanhalla puualuksella tässä seilataan. Hassua että jos ajattelee tuoksua kehittyvänä tai lineaarisena, ei Squid ei niinkään kehity vaan se, hmmm, ohjaa sitä laivaa mieleisilleen vesille.

Mies testasi Beaveria toiseen käteensä ja hän koki sen metsäisenä tuoksuna, minä taas koen sen märän eläimen tuoksuna. Voin hyvin kuvitella että märän majavan perskarvat tuoksuvat tuolle. Mies tykkäsi. En kokenut tämän muuttunavan nyt 30-40min aikana mihinkään

Kamferipallossa tuoksu kehittyy johonkin utuiseen ja pehmeään, liekö aivot jotka sulavat. Tämä on muuten ensimmäinen hajuvesi josta koira ei selvästi pidä. Laitoin siis yhden varovaisen ruiskauksen, mutta ilmeisesti olisi pitänyt tähdätä puolikkaaseen. Kumpikaan miehen laittama ruiskaus Squidia tai Beaveria eivät olleet lähellekään näin voimakkaita. Tuntuu että keuhkot huutaa hoosiannaa jos vielä haistelen tuota rannetta! No, mutta täytyihän tuon nyt vähän avata noita kiukuttelevia poskionteloita... Luulen että käyn pesulla ja testaan paremmalla onnella - ja puolikkaalla suihkauksella joku toinen päivä.

Jatkoa - eli ei lähtenyt pesulla kaikki vaikka koitin, ruiskautin toiseen ranteeseen sitten innoissani vielä yhtä tänään - Hummingbirdiä. Ja voi WAU! Ihanan pehmeän unelmankevyt hunajainen ja jollain tapaa sellainen, ei kukkamainen, mutta ehkä siitepölymäinen (siis hyvässä hengessä) tuoksu... Olin kuvitellut että minä ja hunaja emme tule toimeen ollenkaan, kiitos Jean Paul Gaultierin Scandal by Night-gaten jälkeen, mutta tämä... Siis Huh! Jalat meinaa mennä alta! (Tai sitten se on vielä ne kamferihenkäykset). Sellainen ihana kesäinen villikukkaketo auringonpaisteessa, vieläpä saan jotain mielleyhtymiä lapsuuden matkusteluihin etelässä.

Muita testattavia tulivat Camel, Rhino, ja Elephant. Mutta ne jäävät toiselle päivälle. Itseni tuntien heti huomiselle :D

Siis kahta (tai kolmea) Z:aa kerralla? Ei sinulta ainakaan rohkeutta puutu :D Ne ovat kyllä ansainneet yksityisnäytöksen, pääsevät paremmin oikeuksiinsa. Ja se kesto...! :) - Mun koipallot ovat syksyboksissa, jossa on nyt backup Lovecraftin lonkeroista. Siinä on pohjatuoksu kohdallaan, saatkohan nenän irti miehestä....? (Tarvitseeko saada? :D)

Mulle se meri on pohjoisen meri, Jäämeri....jospa taas kesällä, toivon.

Olin yhtä ajatellut itselleni ja yhtä miehelle, mutta mies ei ollut moksiskaan ja laittoi toistakin eläintä :D Itselläni meni pesuksi kamferipallo ja Hummingbird pääsi tilalle. Tämä Hummingbird on huumaava. Ei sillä tavalla roofie-huumaava kuin tuo kamferipallo, vaan huumaavaa sinfoniaa. En kykene erottamaan mitään muuta kuin sen hunajan ja lämpimyyden mutta haistan siellä niiin paljon muutakin! Koipallo on nyt pesun jälkeen paljon siedettävämpi ja antaa itsestään vähän enemmän, eli annostuksen täytyy olla seuraavalla kerralla kunnolla kohdillaan!

Squid on minullekin joku kylmä pohjoisen meri. Ei mikään trooppinen. No, ehkä Atlantti myrskykaudella, mutta kun se tuoksu ei tuoksu myrskylle. Vaan lahoamiselle ja unohdetulle.

Onko tarhassasi Bee? Pitäisit varmasti myös siitä, sekin on enemmän siitepölyä kuin hunajaa....ehkä mettä, vähemmän makeaa. (Scandal by Nightin kuvauksesi tukehdutti melkein lukijankin, huh.) Been nuoteissa mainitaan hunajakenno, ja kun muistelen vuosien takaisia kynttiläluomuksiani, niin tottavie, samalta tuoksuu....ja aurinkoiselta kesäpäivältä piknikillä. 

Odotan mitä pidät Elephantin kookoksesta, minusta se on valloittava, enkä yleensä ole lainkaan kookosihmisiä. Näissä on sitä jotain, monessakin. :)

Testaan parhaillaan Camelia. Se on aika mieto mun mielestä. Liekö vesitetty?

Se on kuiva, hapan, jollain vaikeasti kuvattavalla tavalla makeahko. Kuivahedelmät tuntuvat. Ne eivät tuoksu herkullisille vaan kuiville ja jotenkin pahalle. Voimakkain sävy tuoksussa on likainen, kursailematon animaalisuus.

Ostin Zoologisteja viimeksi lähes pari vuotta sitten. Kokeilin monta. Kaikki oli musta vahvempia kuin tämä. Jotenkin ihan eri maata.

Vierailija
14334/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 4tilannut tuoksuja huutonetistä ja torista. Yhtään hutia ei ole ollut ja olen saanut juuri sen, mitä tilasin. Pullon pohjasta voi tarkistaa ja varmistaa. Nytkin tuoksun yhdeltä tilaamaltani parfyymilta. Aivan luotettavia myyjiä olleet kaikki.

Onko kukaan 'Femme Fragheads' ryhmässä?

Siellä on käytäntönä legit check. Ts. Joku kysyy onko hlö xx legit eli luotettava kauppakumppani. Toiset vastaa yes yes!

Tuntuu toimivan. Milloin ryhmään tunkee huijariprofiileja, ne narautetaan äkkiä.

Sääli kun ei asu jenkkilässä niin ei voi osallistua kaupankäyntiin. Postikulut on järjettömät.

Vierailija
14335/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tesori d'Oriente. Tätä saa koko putelin Hobby Hallista halvemmalla kuin Amouagen 2 millin näytteen.

Aikamoista.

Mikä Tesoreista? Mulla on White Musk. Byzantium ja Hammam kiinnostaa. Fragranticassa näistä on lisää.

Mä tykkään Tesoreista tosissaan. Mulla on nyt 4 ja 2 lisää postissa odottamassa. Ja yksi suihkusaippua.

Kaikki on hyviä tai erinomaisia.

Vierailija
14336/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tesori d'Oriente. Tätä saa koko putelin Hobby Hallista halvemmalla kuin Amouagen 2 millin näytteen.

Aikamoista.

Vertailetko kylpyvaahtoa ja parfyyminäytettä? (Ei ilkeilyä, Notinosta löytyi edullisia Tesorin kylpyvaahtoja haulla, Hobbyhallista ei niitäkään.)

Ei kun on se e.d Toilette, 50 ml muistaakseni.

Ostan niistä yhden, kun vaikuttavat kaikki ihan kivoilta.

Notinosta voipi katsoa.

korjataan, en muista oliko se HH vai N. mut hinta oli jotain 6-7 €.

Siksi kysynkin onko ne mistään kotoisin.

Epäilyttävän halpoja eikä pullokaan ole kummoinen.

Parfyymipullot näissä on alumiinia, ei mikään esteettisyyden huippu, mutta toisaalta hyvin kevyitä kuljettaa mukana.

Musta pullot on kivoja. Samanmuotoisia mutta hyvin erityylisiä.

Byzantiumin ja Ayurvedan on erityisen kauniita.

Vierailija
14337/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zarkoperfume: Inception.

Tuli extrana Aromatin paketissa. Ehkä karsein parfyymi mitä olen haistanut. Huonoimmat pisteet mitä olen nähnyt.

Jos joku muukin haluaa järkyttyä annan tän pois. Tai sit menee roskiin.

Vierailija
14338/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei onko teillä vinkkailla La Riven tuoksuista sellaisia, mitkä on onnistuneita "kopioita" kalliimmista tuoksuista?

Itse voin suositella, että Sweet Woman on todella lähellä Bossin The Scent for Her:ts.

In woman on hyvä kopio Si:stä, Taste of kiss on myös onnistunut kopio La nuit Trésorista ja Fleur de femme on ihana, kirsikkainen versio Poison Girlistä. Myös Cuté on hyvä kopio Chloésta (Chloé edp, se nimikkotuoksu), sen haluan hankkia seuraavaksi. Noita muita mulla on, joistain myös varapullo. Kaikki nuo edellä mainitut kestävät keskimääräistä paremmin.

On mulla kalliimpiaki hajuvesiä mm. Lancomen ja Burberryn, mutta kun on olemassa hyviä kopiota, miksi en käyttäisi niitä. Oma kukkaro ei salli usein yli 50 euron hajuveden ostamista, ehkä muutaman kerran vuodessa. 

Ostin Burberry Londonin alle 20llä 30 ml. Sitä tuskin voi sanoa kalliiksi.

Lancome kyllä on kallis siihen nähden miten kehnoa se on nykyään. Nichen hinnoissa.

Vierailija
14339/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko olette valinneet huomisen tuoksun? Minä tarvitsen jotain vahvaa ja tummaa, ensin kahvia, sitten todennäköisesti jotain ambraa sisältävää suihkaus.

Mietin miten joiltain onnistuu aamu- ja iltatuoksuttelu? Tunnistan yhä aamulla suihkauttamani tuoksun ranteista. Iltaisin suihkin joskus tyynnylle niitä laventelisia "good sleep" unituoksuja. Nyt olen niin väsynyt, etten muista minkä nimisiä ne ovat. Täältä löytyy varmaan muitakin, joilla niistä mielipiteitä. Tai ihan vaan huonetuoksuista.[/quote/]

Ambra= kaskelotti suolen erite.

amber suomennetaan hajuvesikuvauksissa virheellisesti meripihkaksi.

Mistä keksit tulla tänne sotkemaan amberia? Amber on balsamiyhdiste, ambra on eläinperäistä kaskelotin eritteistä. Eikö nämä ole jo aikaisemmin kertaalleen sotkettu ja vängätty  täällä läpi? Ja Amber tarkoittaa todellakin myöskin meripihkaa - mutta ei parfyymeissa.

Opettele kohteliaisuutta, tai pian alkaa samanlainen mylly kuin eilen. En ole tuo kirjoittaja, mutta vtuttaa ihmisten puolesta, kun jotkut ei osaa kommentoida asiallisesti.

Mä en kanssa tajua mitä mahtaa liikkua ihmisen päässä joka puhuu noin epäkohteliaasti vielä tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
14340/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei onko teillä vinkkailla La Riven tuoksuista sellaisia, mitkä on onnistuneita "kopioita" kalliimmista tuoksuista?

Itse voin suositella, että Sweet Woman on todella lähellä Bossin The Scent for Her:ts.

In woman on hyvä kopio Si:stä, Taste of kiss on myös onnistunut kopio La nuit Trésorista ja Fleur de femme on ihana, kirsikkainen versio Poison Girlistä. Myös Cuté on hyvä kopio Chloésta (Chloé edp, se nimikkotuoksu), sen haluan hankkia seuraavaksi. Noita muita mulla on, joistain myös varapullo. Kaikki nuo edellä mainitut kestävät keskimääräistä paremmin.

On mulla kalliimpiaki hajuvesiä mm. Lancomen ja Burberryn, mutta kun on olemassa hyviä kopiota, miksi en käyttäisi niitä. Oma kukkaro ei salli usein yli 50 euron hajuveden ostamista, ehkä muutaman kerran vuodessa. 

Ostin Burberry Londonin alle 20llä 30 ml. Sitä tuskin voi sanoa kalliiksi.

Lancome kyllä on kallis siihen nähden miten kehnoa se on nykyään. Nichen hinnoissa.

Riippuu tietysti pullon koosta, ostan suosikkituoksujani yleensä 50 ml:sta ylöspäin ja pidän tuosta Burberry Londonista kyllä, sitä mulla on. Kalleimpia tuoksujani ovat Dolce&Gabbanan Dolce Garden ja Lancomen Trésor in love (75 ml), ihania tuoksuja. Voisin ehkä maksaa satasen joskus tuoksusta tai pari euroa yli, mutta sen pitäisi olla sellainen tuoksu, mitä todella rakastan. Sitten tulisi kyllä tauko hajuvesiostoksissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi