Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
Vierailija kirjoitti:
Mulla päivän tuoksu oli Xerjoffin Gran Ballo, paljon melua tyhjästä -tuoksu. Maksimissaan kolmisen tuntia vaimeaa karamellisoitua gardeniaa, siinä kaikki. Innostuttiin tekemään suursiivousta, se ei kestänyt huhkimista ja pakeni paikalta. :D
Kiinnostavaa! Mäkin ostin kalliilla tän Notinosta kun Xerjoffeja kehutaan. Eikä se paljon tuoksunut miltään ja oli lyhyt.
Ajmalin Raindrops pysyy muuten vaatteissa päiviä. Arthesin Guipure & silk sen sijaan katosi kokonaan puolessa tunnissa. Ei se tuoksuna ollut muutenkaan erikoinen, mutta ihan ok, täysin käytettävä. Arthesin Lover in Dark sen sijaan kestää jo hieman paremmin. 5 tunnin kuluttua oli iholla vielä sellainen häivähdys tuoksua. Vaatteissa sekin tuoksuu vielä näin seuraavana päivänä, myös sellaisena mukavana, pehmeänä häivähdyksenä joka ei estä jonkin muun tuoksun laittoa, kunhan se toinen tuoksu ei ole ihan täysin erilainen, joku kirpeän raikas tai vesituoksu.
Minkä tyylisiä Xerjoffit on, noin niinkuin yleisesti ottaen? En ole haistanut yhtäkään. Ulkoasu ja mielikuva viittaa johonkin itämaiseen. Ambraan, suitsukkeeseen, oudiin ja ruusuun myös miestentuoksuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin vielä Epic Womania.
Ei se sovi mulle. Saan hajusta pahoinvointia.
Oksensin. Sain viimeksi kuvotusta, mutta nyt ymmärsin sen tulevan hajuvedestä.Harmi, mutta näin voi käydä.
Olisi hyvä tietää, mikä nuotti aiheuttaa pahoinvoinnin, jotta sitä osaisi karttaa.Voisin lahjoittaa tai vaihtaa näytteen jonkun kanssa. Mutta tämmöstä foorumia ei taida olla. Näyte on siisti Notinon sprayputki. Siinä on 3/4 jäljellä. Itse en sitä enää käytä joten roskiin menee.
Tori.fi ja siellä annetaan-palsta!
Mitä siitä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta on voinut kirjoittaa, nichestä ja halpiksista yhtälailla.
Täällähän kirjoitetaan nimettömänä! Jos tuntuu että silti pelottaa kirjoittaa, niin kannattaa harkita psyykkistä apua.
Ja sitten tuo niche-tuoksuista kirjoittaminen, mikä näyttää ärsyttävän jotakuta. On luonnollinen suunta, että kun hajuaisti kouliintuu, geneeriset ja vaisut designerit eivät enää kiinnosta, vaan suuntaa katseensa särmikkäämpiin nicheisiin. Ne voi olla kauheita tai ihania, harvoin mitäänsanomattomia.
Hinta on oleellinen asia; harvalla kun on rajattomasti rahaa käytettävissään. Jos tämäkin aiheuttaa ärtymystä, niin mitä jos skrollaisi ne kirjoitukset ohi? Samalla kannattaa miettiä, mikä on omassa elämässä vialla, jos toisten hajuvesimieltymykset aiheuttavat niin kovaa harmistumista että siitä pitää oikein valittaa.
Vihreä reippaasti kerrosteltu päivä.
Sotd Axe Wild (green mojito & cedarwood) deospray + YR Verte Envolée + Roger & Gallet Thé Fantasie.
Vihreissä ja sitrustuoksuissa kerrostaminen toimii takuuvarmasti ja on helpoimpia kategorioita kerrostelulle. Nämä ei usein yksin ole kiinnostavia eikä monisävyisiä tuoksuja mutta yhdistelemällä saa aikaan ihan ihmeitä. Miesten ja naisten sitruksia voi yhdistellä aika huoletta.
Esim.
Eau d'Hermes + Sisley Eau de Campagne (+ Eau de Rochas)
Dior Homme Cologne + Biorherm Eau Vitaminée + Arden Green Tea
YR Verte Envolée + Chloe Nomade EdT + The Fantasie
Axe Wild + Davidoff Run Wild (women) + YR Verte Envolée
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
Enkä malttanut nuuhkia kuin alkua ja keskiä, lopputuoksu tulee kuin tulee.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Kuinka ollakaan, olen itse ihmetellyt samaa.
Eilen tai viime yönä oikeastaan mietin, että miksi vaivaudun kirjoittamaan kokemuksiani tänne. En minä siitä hyödy. Jos se ärsyttää muita, niin taidan lopetella.Eilen kirjoitin kokemukseni Elephantista. Siihen tuli oikein perusteellinen ihmettely, että onpas kummaa ja ehdotus että olen anostinen tai mikä lie.
Voisin kirjoittaa tähän pitkänkin lörinän jossa todistelen hajuaistini erinomaisuutta. Tai siteerata fragranticaa, jossa oli samansuuntaisia näkemyksiä kuin omani.En viitsi kumpaakaan. Ei kiinnosta.
Lopetan tämän ketjun seuraamisen ja palvelemisen tasan siihen, kun se alkaa
tuottaa pahaa mieltä.
Välillä olen nähnyt vaivaa antaakseni osuvan kuvauksen.
Se loppui tähän. Peukuista päätellen kukaan ei kaipaa.Sun sanat kyllä lämmittää, kiitos.
Rauhoittelin juuri ystävää, joka oli menossa
päivystykseen kohonneen verenpaineen takia.
Itelläkin on vakavampiakin asioita mietittävänä kuin jotkut hajuvedet.- Sur le Nil
Hold your horses eli älä vielä karkaa! Luin tuon viestin ja tulkitsin sen eri tavalla. Tuoksuissa voi olla elementtejä, jotka menevät joillain ohi ja se on ihan geenijuttu, ei mikään "hyvä hajuaisti vastaan huono". Vähän ehkä kuin värisokeus? Itsekin jännityksellä odotan molekyylikokeilua. Mielestäni kirjoittaja ei lainkaan arvostellut sinua vaan kirjoitti omalla tyylillään asioista. Hajuaistia ja tuoksujahan voi joku analysoida ihan vaikka kemiallisista koostumuksista lähtien.
Minuunkin aina joskus sattuu kun tulee alapeukkua tai kommenttia "miten niin tämä muka laadukas" tai muuta :) Se on inhimillistä! Jos ei sattuisi, olisi psykopaatti. Ei kannata ottaa stressiä.
Sä olet oikeassa.
Silti kysyn itseltäni miksi tuhlaan täällä aikaani. Viimeinen pisara on valitukset että kirjoitetaan LIIKAA tai LIIAN INNOSTUNEINA nichestä. No voi herran tähden, en paremmin sano!
Siitä joku neropatti päättelee huonossa itsetunnossaan tai kateellisena että voi voi, nyt en saa kirjoittaa designerista ja julkkiksesta, kun ne ovat halpoja.
Oikeasti kukaan ei ole sellaista sanonut. Vain nicheistä kirjoittaville naputetaan.
Sori vaan kun käsitän huonosti kateutta toisten hajuvesikokeiluista ja -innosta. Se kun ei ole multa pois.
Lukisin mielelläni jonkun analyysin jostain huippuluksustuoksusta mitä ei myydä näytteinä ja joka ei siksi ole ulottuvillani, ja hinnankin saa kiitos kertoa.
Mua kiinnostaisi kuulla millaisen elämyksen niistä saa ja miten hinta on perusteltu.
Mutta ymmärrän että tässä ilmapiirissä ei eksklusiivisten tuoksujen harrastajat vaivaudu. Suosittelen facen hajuvesiryhmiä. Siellä ei kukaan nillitä että voi voi kun on ikävää lukea analyysejä laatutuoksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
😃Mendittorosa: Osang** (hunaja, myrrha, suitsuke, benzoin, luonnonkukkia, labdanum, heliotrooppi, pirunpihka, iiris, peru balsam, ambra, styrax, myski, santelipuu, oud, setsuaninpippuri, muskottipähkinä)
Okei. Tuuletan. Tunnistin alkutuoksusta suitsukkeen, myrrhan, arvailin labdanumia, vaikka se on yleensä pohjalla. Tämä on alkuvoimainen pyhien etruskien uskonnollisten juhlamenojen tuoksu. Jos ottaisin, varaisin tän pyhiin menoihin, en biletuoksuksi. Samanlaista tavaraa kuin Amouagella, mutta pisteet toteutuksesta 6-0 Mendittorosalle.
😍Mendittorosa: Lacura (hapanappelsiini, pear, bergamot; appkukka, petitgrain, jasmin, neroli; kasmir, puuteri, vanilja, v myski, kermakaramelli, benzoin, virginian seetri, ambroxan) Tämä on juuri niin nautinnollinen kuin ajattelinkin. Olisi pitänyt ottaa enemmän. Ensimmäinen kokeilemani Mendittorosa, ja olen huumaantunut. Tämä on samalla se, josta odotinkin eniten. Jos ostan yhden pullon, se on Lacura.Kukahan sinua on käynyt alapeukuttamassa? Minusta kivat kuvaukset. Tuon perusteella Osang ei ehkä sopisi minulle jos hunajanuotti on voimakas. Lacura saattaisi sopiakin. N50
Eilen tai viime yönä oikeastaan mietin, että miksi vaivaudun kirjoittamaan kokemuksiani tänne. En minä siitä hyödy. Jos se ärsyttää muita, niin taidan lopetella.Eilen kirjoitin kokemukseni Elephantista. Siihen tuli oikein perusteellinen ihmettely, että onpas kummaa ja ehdotus että olen anostinen tai mikä lie.
Voisin kirjoittaa tähän pitkänkin lörinän jossa todistelen hajuaistini erinomaisuutta. Tai siteerata fragranticaa, jossa oli samansuuntaisia näkemyksiä kuin omani.En viitsi kumpaakaan. Ei kiinnosta.
tuottaa pahaa mieltä.
Se loppui tähän. Peukuista päätellen kukaan ei kaipaa.Sun sanat kyllä lämmittää, kiitos.
Itelläkin on vakavampiakin asioita mietittävänä kuin jotkut hajuvedet.- Sur le Nil
Hold your horses eli älä vielä karkaa! Luin tuon viestin ja tulkitsin sen eri tavalla. Tuoksuissa voi olla elementtejä, jotka menevät joillain ohi ja se on ihan geenijuttu, ei mikään "hyvä hajuaisti vastaan huono". Vähän ehkä kuin värisokeus? Itsekin jännityksellä odotan molekyylikokeilua. Mielestäni kirjoittaja ei lainkaan arvostellut sinua vaan kirjoitti omalla tyylillään asioista. Hajuaistia ja tuoksujahan voi joku analysoida ihan vaikka kemiallisista koostumuksista lähtien.
Minuunkin aina joskus sattuu kun tulee alapeukkua tai kommenttia "miten niin tämä muka laadukas" tai muuta :) Se on inhimillistä! Jos ei sattuisi, olisi psykopaatti. Ei kannata ottaa stressiä.
Sä olet oikeassa.
Silti kysyn itseltäni miksi tuhlaan täällä aikaani. Viimeinen pisara on valitukset että kirjoitetaan LIIKAA tai LIIAN INNOSTUNEINA nichestä. No voi herran tähden, en paremmin sano!
Siitä joku neropatti päättelee huonossa itsetunnossaan tai kateellisena että voi voi, nyt en saa kirjoittaa designerista ja julkkiksesta, kun ne ovat halpoja.
Oikeasti kukaan ei ole sellaista sanonut. Vain nicheistä kirjoittaville naputetaan.
Sori vaan kun käsitän huonosti kateutta toisten hajuvesikokeiluista ja -innosta. Se kun ei ole multa pois.Lukisin mielelläni jonkun analyysin jostain huippuluksustuoksusta mitä ei myydä näytteinä ja joka ei siksi ole ulottuvillani, ja hinnankin saa kiitos kertoa.
Mua kiinnostaisi kuulla millaisen elämyksen niistä saa ja miten hinta on perusteltu.Mutta ymmärrän että tässä ilmapiirissä ei eksklusiivisten tuoksujen harrastajat vaivaudu. Suosittelen facen hajuvesiryhmiä. Siellä ei kukaan nillitä että voi voi kun on ikävää lukea analyysejä laatutuoksuista.
Eikös tästä keskusteluta ole jo vuosi tai kaksi aikaa`?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia havaintoja Zoologistin Camelista! Mielikuvani "Kamelista" oli jotain hyvin raskasta ja itämaista, mutta luettuani sen nuoteista arvelin sen olevan enemmän minulle sopiva kuin monen muun. Valitsin sen päivän tuoksuksi (muista vaihtoehdoista luin kommetteja "lähellä oleva eläintarha tuoksuu iltaisin tältä" ja "supermiehekäs nahan tuoksu vain tosimiehille" ja tänään tunnen itseni enemmän tipuksi kuin kukoksi joten kameli it is :D).
Kamelin alkutuoksu on ihana. Makeaa hedelmäisyyttä karhentaa puhdas kunnon ruusu. Tämä tuoksu on aidosti unisex, sopii kaikille. Makean mausteinen. Tein kuten viininmaistelijat ja päätin kokeilla miten maku vaikuttaa tuoksuaistimukseen - onko kukaan muu täällä tehnyt samanlaisia testejä? Kameli höyrysi ranteissa, siemaisin mustaa vahvaa kahvia ja söin mausteista kuivakakkua. TÄYDELLISTÄ. Jotenkin kahvin vahvuus ja maustekakun mausteet tehostivat hajuelämystä potenssiin sata, ja tuoksu voimistui.
Valitettavasti joudun antamaan miinusta jasmiinista ja appelsiininkukista, jotka käyvät hermoilleni ja saavat migreenihermon sykkimään epäilyttävästi. Huuhtelin tuoksua ranteista kevyemmäksi ja nuuhkin vielä lopputuoksuja. Samalla huomasin, että käsisaippuana oleva Lidlin oranssinen maustetuoksusaippua sopii myös tähän. Kaikki mausteet tukevat Kamelia.
Mustekalaa tämä ei voita, se kuitenkin on selvää.
Kiitokset loistavasta tarkasta analyysista.
Kameli on ostoslistallani, mutta en ollut ihan varma. Ja katsoo nyt mitä saa.
Mutta kuvauksesi jälkeen lisään siihen yhden tähden. Vähän kiusaa, että mulla on niin monta eläintä jonossa.
Pandan ja Pörriäisen pudotan pois.Alun innostuksessa tilailin näytteitä joita en oikeastaan halunnut. Ei niistä paljon iloa ole, kun niitä ei huvita käyttää.
Nuuhkin Camelia ranteestani.
Ei siinä kukkia tunnu, ei yhtään. Se on heikko, hapan, tunkkainen, animaalinen.
Reformuloitu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sur le Nil kirjoitti:
tuottaa pahaa mieltä.
Sä olet oikeassa.
Sori vaan kun käsitän huonosti kateutta toisten hajuvesikokeiluista ja -innosta. Se kun ei ole multa pois.Lukisin mielelläni jonkun analyysin jostain huippuluksustuoksusta mitä ei myydä näytteinä ja joka ei siksi ole ulottuvillani, ja hinnankin saa kiitos kertoa.
Mua kiinnostaisi kuulla millaisen elämyksen niistä saa ja miten hinta on perusteltu.Mutta ymmärrän että tässä ilmapiirissä ei eksklusiivisten tuoksujen harrastajat vaivaudu. Suosittelen facen hajuvesiryhmiä. Siellä ei kukaan nillitä että voi voi kun on ikävää lukea analyysejä laatutuoksuista.
Eikös tästä keskusteluta ole jo vuosi tai kaksi aikaa`?
Täällä jo eilen nostettiin vanhoja viestejä esiin. Ei siinä muuten mitään olisi, mutta kun on nostettu nimenomaan sellaisia viestejä, joihin pääsee reagoimaan negatiivisesti.
Olisi hyvä, kun viestin mukana seuraisi aina sen päiväys lainausketjussa. Ehkä se rauhoittaisi vähän?
^Ja anteeksi, nyt minäkin ilmaisin asiani vähän asenteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Zarkoperfume: Inception.
Tuli extrana Aromatin paketissa. Ehkä karsein parfyymi mitä olen haistanut. Huonoimmat pisteet mitä olen nähnyt.
Jos joku muukin haluaa järkyttyä annan tän pois. Tai sit menee roskiin.
Haluaisitko vähän avata, miksi tuo tuoksu oli sinusta karsea?
Päivän tuoksuna Roguen Flora & Fauna. Tätä on vertailtu joissain arvioissa Guerlainin Vol de Nuit:iin. Minusta ne eivät ole kovin samankaltaisia; toki molemmat ovat ihania. F&F on varsin hedelmäinen, makeampi ja lämpimän mausteinen, kun taas VdN on minusta kaikenkaikkiaan aika viileä tuoksu pohjatuoksun guerlinadesta huolimatta. Galbanum tuoksuu myös siinä selkeästi. Kumpikaan ei ole raikas ja molemmissa on selvät vintage-vibat. Minusta F&F on viileän vuodenajan tuoksu, mutta VdN saattaisi toimia myös tummana kesäyönä. Rakastan molempia. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin romanttisista tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.
Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.
Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.
Ei ole tämmöstä.
Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.
Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.
Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.
Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.
Uskomatonta.
Tarkistan vielä: jos joku kirjoittaa fragissa, että käyttämäsi hajuvesi haisee vaikka pilaantuneille banaaneille, niin sä hylkäät hajuveden josta itse pidät??😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.
Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.
Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.
Ei ole tämmöstä.
Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.
Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.
Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.
Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.
Kai se jonkun tuoksun inhottavuus johtuu lähinnä siitä, ettei tuoksu toimi omalla iholla. Mistä tiedän, miten hyvältä se jonkun toisen iholla tuoksuu. Myönnän, että inhoan Edeniä, ei ole hyvä mun iholla. Vesituoksut yleensäkään ei toimi mulla (poikkeuksena Acqua di Gioia), eivät myöskään liian kukkaiset tuoksut, pari poikkeusta kenties on.
Mullakin on Eden. Moneen kuukauteen en käyttänyt sitä. Se oli niin omituinen, ihan erilainen kuin olin toivonut.
Aika ajoin huomaan siinä ylikypsiä hedelmiä ja kuolleita kukkia. Lisäksi jotain tunnistamatonta pistävän aromaattista. Kunnes lopulta aloin tykätä siitä. Se on realistisen rehevä viidakko. Viidakossa voi tosin törmätä myös pahanhajuiseen lihansyöjäkasviin...
Haluaisin vielä päästä testaamaan vintagea. Se on varmaan vielä vaikuttavampi.
Entä jos joku ohikulkija nyrpistää nenäänsä Edenilleni? - So what?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkaa olla taas näytteitä melko paljon ja pitäisi löytää joku järkevä säilytin. Millaisia teillä on ?
lasipurkit
Versace Dylan Blue, miesten tuoksu siis. Ihan jees, aikaisemmin käyttänyt Gaultierin Le Male:a, enkä nyt suoraan osaa sanoa kumpi on parempi omaan makuun.
Nää tuoksut on kyllä ihan mukava ja mielenkiintoinen harrastus johon voisi enemmänkin perehtyä.
Onko kellään Caronin tuoksuja? Aion ostaa ensimmäiseni ennen pääsiäistä. Mietin, mikä olisi paras hankinta tuohon vuodenaikaan Caroneista.
Onko kellään kokemusta hypetetystä Glossierin You-tuoksusta? Jos on, mistä ja miten olette tilanneet? Glossier toimittaa Ruotsiin ja Tanskaan, muttei Suomeen. Pitäisi kait käyttää jotakin parcel forwarding-palvelua?
Mitä, oletko vakoillut mua😆?
Laitan yleensä ensin like tai ok. Sen jälkeen tapahtumat etenee kuten kerroit.