Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14361/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zarkoperfume: Inception.

Tuli extrana Aromatin paketissa. Ehkä karsein parfyymi mitä olen haistanut. Huonoimmat pisteet mitä olen nähnyt.

Jos joku muukin haluaa järkyttyä annan tän pois. Tai sit menee roskiin.

Haluaisitko vähän avata, miksi tuo tuoksu oli sinusta karsea?

Koska se haisee pahalle. Ei hajuvedelle. Siitä tuli huono olo.

Yllättävää että Aromat halusi lähettää huonon näytteen. Tuo on saanut harvinaisen huonon keskiarvion Fragranticassa.

Yleensähän nettikaupat jakelevat lahjanäytteitä toivoen että syntyy kauppoja.

Toinen yllätys: Näyte PdMarlyn Herodia. Se on miesten tuoksu, ihan hyvä ehkä, mutta en minä sitä tarvitse.

Vierailija
14362/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.

Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.

Ei ole tämmöstä.

Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.

Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.

Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.

Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.

Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.

Kai se jonkun tuoksun inhottavuus johtuu lähinnä siitä, ettei tuoksu toimi omalla iholla. Mistä tiedän, miten hyvältä se jonkun toisen iholla tuoksuu. Myönnän, että inhoan Edeniä, ei ole hyvä mun iholla. Vesituoksut yleensäkään ei toimi mulla (poikkeuksena Acqua di Gioia), eivät myöskään liian kukkaiset tuoksut, pari poikkeusta kenties on. 

Mullakin on Eden. Moneen kuukauteen en käyttänyt sitä. Se oli niin omituinen, ihan erilainen kuin olin toivonut.

Aika ajoin huomaan siinä ylikypsiä hedelmiä ja kuolleita kukkia. Lisäksi jotain tunnistamatonta pistävän aromaattista. Kunnes lopulta aloin tykätä siitä. Se on realistisen rehevä viidakko. Viidakossa voi tosin törmätä myös pahanhajuiseen lihansyöjäkasviin...

Haluaisin vielä päästä testaamaan vintagea. Se on varmaan vielä vaikuttavampi.

Entä jos joku ohikulkija nyrpistää nenäänsä Edenilleni? - So what?

Minäkin hommasin muutama vuosi sitten Edenin, ihan nostalgiahuumassa. Olin käyttänyt sitä nuorena. Onnellisena taas fiilistelin sitä ja menin Fragranticaan. Järkytys! Mutta eipä se minua sinällään haittaa, itse tykkään tuoksusta ja luulen, että moni kyllä käyttää hieman  yltiöadjektiivejä noissa kuulostaakseen tarpeeksi dramaattiselta. Siis ei mitään "häivähdys kukkamaljakkovettä" -tyyppisiä vaan just noita kasvinjätejuttuja. Joitain toisia hajuvesiä on  moitittu oksennuksen ja vauvankakan hajuisiksi. Mutta ei me sille mitään voida, että jonkun nenä haistaa niin. Jos kauneus on katsojan silmässä, niin hyvä tuoksu on haistajan nenässä!

ps. minun mielestäni mm. tuore laiduntaneen hevosen vihreä ruoholanta haisee hyvälle :D joten ehkä minulla ON kieroutuneet hajumieltymykset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14363/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään Caronin tuoksuja? Aion ostaa ensimmäiseni ennen pääsiäistä. Mietin, mikä olisi paras hankinta tuohon vuodenaikaan Caroneista.

Oli, näyte Yataganista. Minulla se ei ollut ollenkaan niin karvarintainen machomies kuin mitä fragrantica antaa ymmärtää, muttei se kyllä omaksikaan muuttunut...tuoksu oli lähinnä havuja eläimellisellä pohjavireellä. Jotenkin raskasmielinen tuoksu, ainakaan se ei ole kovin keväinen valinta.

Vierailija
14364/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, olen ihan hulluna Theodoros Kalotiniksen Coffee addictiin! On teillä kokemuksia muista hänen tuoksuistaan? Sample setin voisin tilata mutta mitä siihen valitsisi...

Vierailija
14365/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalon hajuvesiosastolla  oli tänään näkevä mies ja saksanpaimenkoira. Eikö koira mene sekaisin, siis ahdistu, kun on paljon tuoksuja? Mikä on koirien suhde partavesiin ja hajuvesiin? Pitävätkö jostain erityisesti?

Vierailija
14366/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin ”romanttisista” tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Onko kenelläkään tätä samaa, että jokin tuoksu on ensin hyvä, mutta kun lukee muiden arvosteluita Fragranticasta, niin se ei ehkä itsestäkään olekaan enää niin hyvä? Eihän sitä pitäisi miettiä mitä muut ajattelevat, mutta jotenkin se vaikuttaa, jos suurin osa on kirjoittanut Fragranticaan vain pitävänsä tuoksusta, ei rakastavansa sitä.

Olen pyrkinyt nyt pidättäytymään antamasta liikaa painoarvoa muiden arvosteluille.

Ei ole tämmöstä.

Mutta tiedän kyllä sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä mistä pitävät, vaan tivaavat toisten mielipiteitä, ja lopuksi ottavat sen mikä useimmista muistakin on hyvä.

Esim. Sen sijaan että ostaisivat sitä kahvia josta omat makunystyrät kiihottuvat, he tiukkaavat muilta, mikä on paras kahvimerkki.

Kun heille vastaa, he katsovat epäluuloisena kuin vieraan maan paikallista asukasta, joka opettaa pilanpäiten ummikkoturistille hävyttömiä kirosanoja väittäen että näin tervehditään kohteliaasti.

Täytyy myöntää että Cacharelin Edenin kanssa kävi vähän noin. Pidin tuoksun erilaisuudesta, trooppisuudesta, kummallisuudesta. Ostin pullon. Menin Fragranticaan ja järkytyin, miten inhottu tuoksu se monen mielestä on. Siksipä en uskalla käyttää Edeniä julkisilla paikoilla, siis ihan vaan jos se kaikkien muiden paitsi minun mielestä haisee mädäntyneille kasvinjätteille.

Muuten en kyllä kavahda Fragrantican negakommentteja, varsinkaan 'syytöksiä' yksiulotteisuudesta, tylsyydestä, shampoonhajusta, "oh this is so generic" , jne. En kumminkaan halua löyhkätä jätteille. 😀 Että siinä menee minun raja.

Kai se jonkun tuoksun inhottavuus johtuu lähinnä siitä, ettei tuoksu toimi omalla iholla. Mistä tiedän, miten hyvältä se jonkun toisen iholla tuoksuu. Myönnän, että inhoan Edeniä, ei ole hyvä mun iholla. Vesituoksut yleensäkään ei toimi mulla (poikkeuksena Acqua di Gioia), eivät myöskään liian kukkaiset tuoksut, pari poikkeusta kenties on. 

Mullakin on Eden. Moneen kuukauteen en käyttänyt sitä. Se oli niin omituinen, ihan erilainen kuin olin toivonut.

Aika ajoin huomaan siinä ylikypsiä hedelmiä ja kuolleita kukkia. Lisäksi jotain tunnistamatonta pistävän aromaattista. Kunnes lopulta aloin tykätä siitä. Se on realistisen rehevä viidakko. Viidakossa voi tosin törmätä myös pahanhajuiseen lihansyöjäkasviin...

Haluaisin vielä päästä testaamaan vintagea. Se on varmaan vielä vaikuttavampi.

Entä jos joku ohikulkija nyrpistää nenäänsä Edenilleni? - So what?

Minäkin hommasin muutama vuosi sitten Edenin, ihan nostalgiahuumassa. Olin käyttänyt sitä nuorena. Onnellisena taas fiilistelin sitä ja menin Fragranticaan. Järkytys! Mutta eipä se minua sinällään haittaa, itse tykkään tuoksusta ja luulen, että moni kyllä käyttää hieman  yltiöadjektiivejä noissa kuulostaakseen tarpeeksi dramaattiselta. Siis ei mitään "häivähdys kukkamaljakkovettä" -tyyppisiä vaan just noita kasvinjätejuttuja. Joitain toisia hajuvesiä on  moitittu oksennuksen ja vauvankakan hajuisiksi. Mutta ei me sille mitään voida, että jonkun nenä haistaa niin. Jos kauneus on katsojan silmässä, niin hyvä tuoksu on haistajan nenässä!

ps. minun mielestäni mm. tuore laiduntaneen hevosen vihreä ruoholanta haisee hyvälle :D joten ehkä minulla ON kieroutuneet hajumieltymykset

Kehokemia muuttaa hajuvesiä ja toisinaan vaikutus ulottuu myös vaatteisiin/hiuksiin, joten välillä ei auta laittaa hajuvettä hiuksiin tai vaatteisiin. Olen antanut omalla iholla aivan hirveän hajuisia hajuvesiä kavereille. Heillä hajuvedet ovat saattaneet tuoksua aivan ihanalta ja kukkaiselta. Omalla iholla ne ovat olleet pistäviä ja pahanhajuisia.

Mielestäni kannattaa käyttää sellaisia hajuvesiä, mistä itse tykkää.

Vierailija
14367/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaratalon hajuvesiosastolla  oli tänään näkevä mies ja saksanpaimenkoira. Eikö koira mene sekaisin, siis ahdistu, kun on paljon tuoksuja? Mikä on koirien suhde partavesiin ja hajuvesiin? Pitävätkö jostain erityisesti?

En tiedä koirista, mutta kuulemma tiikerit, ahmat ja karhut ainakin nauttivat. Harmi vaan, jos ihmiset ovat lahjoitelleet tietämättään kallisarvoisia vintageita Korkeasaareen ilmaiseksi, ja joku työntekijä on ne ottanut parempaan talteen, ennen kuin niistä ovat eläimet päässeet nauttimaan. Kaikki ihmiset kun eivät tiedä tai ymmärrä vanhojen hajuvesien arvoa.

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009200892.html

Vierailija
14368/19432 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Al Haramainin Amira Gold on nyt korkattu. Pullo on juuri niin ihana miltä se kuvissa näyttikin, kullanvärinen metalli (ei muovi!) värikkäillä kivillä. Oikea prinsessapullo! Yllättäen annostelutapa on lasinen asetin (vai mikä sen nimi on) eikä suihketta. Se ei varmasti kyllä toimisikaan, koska tuoksu on öljy ja suihke menisi siitä ehkä tukkoon. Tämä pullo on ilo omistaa ja menee vaikka koristeesta, ellei tuoksua tule käytettyä. Ikävä kyllä en osaa tuoksua juurikaan analysoida. Fragrantican mukaan tuoksun päärakenne on amber-powdery-oud. Ja jonkun mielestä siitä tulee seksuaalinen aura, ei sovi pikkutytöille. Minä en itseäni ole tuntenut sen seksikkäämmäksi. Tuoksu on pehmeä, melko pieni, hunajainen, mutta miellyttävä ja yllättävän pitkään kestävä, varmaan koska on öljy. Tämä on minulle sarjaa Hello Kitty ja Demeterit. Kiva, helppo, arkinen.

Tuli myös Amouagen näytteitä. Onneksi otin pienet 1 ml pullot enkä edes sitä isompaa 2 ml. Olen nyt haisutellut Ashoren (syreeeni, oikeasti on jasmiini) ja Memoirin (alussa häivähdys ihanaa karvasmantelia, sitten kehittyy joksikin josta en ihan pidä). Vielä kolme kokeilematta. Ja nyt ahdistaa ajatus noista aidoista itämaisista, että onko niissä jotain eläinperäisiä ainesosia. 😔

On varmasti. Ne on niin tunkkaisia ja raadonhajuisia.

Vierailija
14369/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennen

Hyvä! Mene pois.

Vierailija
14370/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa lainkaan kiinni tuosta tubettajien seuraamisesta, ihmisiä ja mielipiteitä on joka tapauksessa joka lähtöön. Olen kyllä varsin epäsosiaalinen tyyppi, ehkä se selittää. Mediakin on väärä, luettuna arvostelut ovat mielenkiintoisia, videoita en saa katsottua muutenkaan. No, harvoin Netflixiä.

Parfyymikirjallisuus vaikuttaa perehtymisen arvoiselta nyt kun kirjastotkin saivat luvan jälleen aueta, jee!

Luca Turin kiinnostaa. Ei ole kirjastossa.

Vierailija
14371/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten usein sanottu, joidenkin hajuaisti turtuu nopeammin kuin muilla. Muut kyllä haistavat tuoksun, mutta itsestä tuntuu "se on kadonnut". Kannattaa aina testata tilanne kysymällä muilta sen sijaan, että lähtee lisäämään tuoksua tai pettyy sen kestoon.

Tunnen tuoksuni parhaiten ranteista. Luulin että decoltee olisi paras kohta. Mut ei, silloin tuoksuun turtuu.

Vierailija
14372/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin romanttisista tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Ei ole tämmöstä.

Uskomatonta.

Tarkistan vielä: jos joku kirjoittaa fragissa, että käyttämäsi hajuvesi haisee vaikka pilaantuneille banaaneille, niin sä hylkäät hajuveden josta itse pidät??😶

En ole tuon kirjoittaja, mutta itse kyllä toimin jotakuinkin näin. Testaan uusia tuoksuja aina kotioloissa, että saan käsityksen niiden voimakkuudesta ja tuoksusta. Jos tuntuu, että vielä useamman tunnin päästä itse selvästi aistin tuoksun koko ajan ranteesta, se on minulle liian voimakas esim. työpaikalle.

Jos Fragranticassa on monelle tullut tuoksusta epämiellyttäviä mielikuvia, jätän tuoksun kotikäyttöön vaikka itse pitäisin siitä. Nämä tuoksuasiathan ovat todella monimutkaisia. Ehkä minä olen haistanut sen tyyppistä tuoksua vain miellyttävissä yhteyksissä, mutta jollekin toiselle se yhdistyy johonkin erittäin epämiellyttävään. Ei ole väliä että mikä se syy on, mutta jos selvästi on ihmisiä joille tuoksu menee negatiivisen puolelle, sitten käytän sitä vain kotona.

Minäkin olen törmännyt tuoksuihin, joiden haistaminen lähestulkoon pilaa päiväni. Sellaisia tuoksuja, joita kehutaan ihaniksi ja kiinnostaviksi ja nuottien perusteella ei olisi mitään syytä olla pitämättä. Kun toiset hehkuttavat kukkia ja mausteita, minä haistankin pakokaasuja ja savua sellaisella intensiteetillä että tulee melkein pakokauhu. On siis varmasti tuoksuja, joissa minä näen sen kauniin puolen ja moni muu ei, eikä minun ole mikään pakko viedä noita tuoksuja tilanteisiin joissa jollekin muulle voisi tulla sen takia hyvin epämiellyttävä kokemus.

Vierailija
14373/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin netistä tuoksuja ja tilasin muutaman kevät/kesätuoksu-näytteen. En ole ennen pitänyt erityisemmin romanttisista tuoksuista, mutta nyt yhtäkkiä kaipaisin jotain sellaista suht kevyttä (mahdollisesti ruusu?) tuoksua, joka olisi kauniissa pyöreälinjaisessa pullossa. Esimerkiksi Guerlainin Aqua Allegorian tyylinen pullo olisi sopiva. Mielikuvana on häätuoksu. Siis ei välttämättä morsiamen, vaan häävieraan.

Ei ole tämmöstä.

Uskomatonta.

Tarkistan vielä: jos joku kirjoittaa fragissa, että käyttämäsi hajuvesi haisee vaikka pilaantuneille banaaneille, niin sä hylkäät hajuveden josta itse pidät??😶

En ole tuon kirjoittaja, mutta itse kyllä toimin jotakuinkin näin. Testaan uusia tuoksuja aina kotioloissa, että saan käsityksen niiden voimakkuudesta ja tuoksusta. Jos tuntuu, että vielä useamman tunnin päästä itse selvästi aistin tuoksun koko ajan ranteesta, se on minulle liian voimakas esim. työpaikalle.

Jos Fragranticassa on monelle tullut tuoksusta epämiellyttäviä mielikuvia, jätän tuoksun kotikäyttöön vaikka itse pitäisin siitä. Nämä tuoksuasiathan ovat todella monimutkaisia. Ehkä minä olen haistanut sen tyyppistä tuoksua vain miellyttävissä yhteyksissä, mutta jollekin toiselle se yhdistyy johonkin erittäin epämiellyttävään. Ei ole väliä että mikä se syy on, mutta jos selvästi on ihmisiä joille tuoksu menee negatiivisen puolelle, sitten käytän sitä vain kotona.

Minäkin olen törmännyt tuoksuihin, joiden haistaminen lähestulkoon pilaa päiväni. Sellaisia tuoksuja, joita kehutaan ihaniksi ja kiinnostaviksi ja nuottien perusteella ei olisi mitään syytä olla pitämättä. Kun toiset hehkuttavat kukkia ja mausteita, minä haistankin pakokaasuja ja savua sellaisella intensiteetillä että tulee melkein pakokauhu. On siis varmasti tuoksuja, joissa minä näen sen kauniin puolen ja moni muu ei, eikä minun ole mikään pakko viedä noita tuoksuja tilanteisiin joissa jollekin muulle voisi tulla sen takia hyvin epämiellyttävä kokemus.

Minä en seuraa Fragranticasta arvosteluja vaan arvosteluiden saamia ilmapalloja. Ne antavat tuoksusta paljon paremman kuvan kuin mikään muu. Luotettaviksi ilmapallot tekee se, että yksittäiset käyttäjät pystyvät peukuttamaan vain yhden kerran. Jos tuoksulla on paljon palloja, se kertoo ison joukon yhteisestä myönteisestä tuoksukokemuksesta ja on siten tarkempi kuin vain yksittäisen jäsenen subjektiivinen tunne.

Vierailija
14374/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tämmöstä.

Uskomatonta.

Minä en seuraa Fragranticasta arvosteluja vaan arvosteluiden saamia ilmapalloja. Ne antavat tuoksusta paljon paremman kuvan kuin mikään muu. Luotettaviksi ilmapallot tekee se, että yksittäiset käyttäjät pystyvät peukuttamaan vain yhden kerran. Jos tuoksulla on paljon palloja, se kertoo ison joukon yhteisestä myönteisestä tuoksukokemuksesta ja on siten tarkempi kuin vain yksittäisen jäsenen subjektiivinen tunne.

Ja jotta juttu olisi täydellinen, korjataan kiireessä tehtyjä poisjääntejä, jotka huomasin vasta sitten, kun olin kommentin lähettänyt.

Piti olla en seuraa *niinkään* arvosteluja vaan ilmapalloja. Jos tuoksun *arvostelulla* on paljon palloja, se kertoo yhteisestä myönteisestä tuoksukokemuksesta etc.

Vierailija
14375/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee, enkä koskaan ole omistanut kookostuoksua. Harkitsen Lolita Lempickan Elle l'aime-tuoksua, josta ei näy saavan näytettä niin mistään. Tuoksu vaikuttaa mitä ihanimmalta rantadrinkiltä - lime, bergamotti, kookos. Mietin: voiko keski-ikäinen tuoksua kookokselta, vai onko vaikutelma lapsekas? Pitäisikö ihana kookos-lime jättää suosiolla nuoremmille? Mitä sanotte, tuoksukaverit?

Olen 52 v ja omistan kuusi kookostuoksua ja useamman rantadrinksutuoksun. En ole kysynyt lupaa keneltäkään :)

Se on oikeeta meininkiä. Vaikka itse en kysellyt lupia nuorenakaan.

Siitä on tullut huutia jälkeenpäin toisilta keski-ikäisiltä (et kai sä lukiossa mitään Opiumia käyttänyt😵?) Kylläpä vain käytin.😍

Vierailija
14376/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä tulee, enkä koskaan ole omistanut kookostuoksua. Harkitsen Lolita Lempickan Elle l'aime-tuoksua, josta ei näy saavan näytettä niin mistään. Tuoksu vaikuttaa mitä ihanimmalta rantadrinkiltä - lime, bergamotti, kookos. Mietin: voiko keski-ikäinen tuoksua kookokselta, vai onko vaikutelma lapsekas? Pitäisikö ihana kookos-lime jättää suosiolla nuoremmille? Mitä sanotte, tuoksukaverit?

Olen 52 v ja omistan kuusi kookostuoksua ja useamman rantadrinksutuoksun. En ole kysynyt lupaa keneltäkään :)

Se on oikeeta meininkiä. Vaikka itse en kysellyt lupia nuorenakaan.

Siitä on tullut huutia jälkeenpäin toisilta keski-ikäisiltä (et kai sä lukiossa mitään Opiumia käyttänyt😵?) Kylläpä vain käytin.😍

Sama täällä. Kolitsi, farkut, reppu ja tuoksuna juhlallinen Opium. Poikaystävällä luonnollisesti Kouros tai Aramis.

Vierailija
14377/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tämmöstä.

Uskomatonta.

Kannattaa toki muistaa että useat Fragranticassa kirjoittelevat ja tuoksuja arvostelevat ja etenkin niitä kriittisesti haukkuvat, asuvat mahdollisesti erilaisissa ilmastoissa eli lämpimämmissä, kosteammissa ym. Heillä saattaa olla eri hormonivaiheita joka vaikuttaa tuoksuun, he saattavat olla etnisesti eri ryhmää kuin me "kuivahkoihoiset valkoiset skandinaavit". Heillä saattanut muuttua hajuaisti koronan sairastamisen takia, ja heillä saattaa olla eri sairauksia jotka reagoi eri lailla tuoksuihin eri tilanteissa (migreeni, astma, allergiat). Heidän mielipiteeseen voi vaikuttaa heidän omat kaverit ja perheet.

Heidän paikallisissa kemppareissa ja tavarataloissa tai niiden tavaratalojen varastoissa on voinut olla erilainen ilmastointi säilyvyyden kannalta myös, tai tuoksunsa on seissyt auringossa tai pidetty jääkaapissa joka vaikuttaa molekyyleihin. Tai tuoksu on eri versiota mikäli reformuloitu tiettyinä vuosina.

Vierailija
14378/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooh, olen ihan hulluna Theodoros Kalotiniksen Coffee addictiin! On teillä kokemuksia muista hänen tuoksuistaan? Sample setin voisin tilata mutta mitä siihen valitsisi...

Hankin tästä hiljattain näytteen ja kyllä, allekirjoitan tämän! Kuin makaisin kahvipapupussissa. :) Silti tyylikäs tuoksu! 

Vierailija
14379/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun Torissa samat myyjät nostavat jo pitkään myynnissä olleet tuoksunsa kärkeen. Jos ei ne ole menneet jo aiemmin kaupaksi sillä hinnalla, niin ei ne mene vaikka kuinka nostaisi kärkeen. Menee vain tosiostajien selailut sekaisin, kun joutuu etsimään niitä oikeasti uusia ilmoituksia alempaa.

Siellä taas pyydetään Covetista käytettynä 30 euroa, vaikka sitä saa ihan uutenakin alle 20 eurolla. Kaikenlaista kokeilijaa liikkeellä.

Vierailija
14380/19432 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että testeripulloissa voi olla vahvempaa nestettä kuin myytävissä pulloissa, näytteissä ja dekanteissa.

Testeripullot on parempia, jotta asiakas ihastuu hyvään kestoon ja innostuu ostamaan.

Kohautin olkiani tälle teorialle, että ei kai sentään?

Ostin aiemmin tiettyä parfyymia testeripullon jämän. Nyt myöhemmin ostin samaa merkkiä dekanteissa.

Tuntuma oli että laimeampaa on nyt.

Selailin muistiinpanojani ja ne viittaa samaan. Joten ostan kyllä vastaisuudessa mielellään testerin vaikka siinä ei ole laatikkoa eikä korkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi