Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
14301/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro synkkä salaisuutesi nyt turvallisesti nimettömänä: mitä taloa tai tuoksua et arvosta pätkääkään, mutta et viitsi sanoa sitä koska kaikki muut intoilevat siitä?

Nyt puhutaan nimenomaan tuoksujen ja talojen nykytilasta, ei mahdollisista menneistä loiston vuosista.

Tässä mun: Chanel, Xerjoff, Hermes, YSL, Carolina Herrera, Byredo, Jo Malone.

Delina(t), Libre, Nomade, Opiumit, Sì flankereineen.

Mä en pääse jyvälle Parfums de Marlyn hienoudesta. Myös Kilianit ovat tuottaneet pettymyksen, se jokin puuttuu minun nenässäni näistä molemmista.

Sama täällä! Noiden lisäksi se Bond No. 9 on samaa luokkaa. Onttoja ja kerroksettomia, "yhden nuotin huutajatuoksuja" sanoisin :D

Rojan tuoksutkaan eivät ole vakuuttaneet, joku mainitsi niistä aiemmin.

Kurkidjanin BC540 on ihan hirveä eltaantunut hajupommi minulla ja parilla tutulla, mutta Amyris ihana. Pitäisi kokeilla muutamaa muuta kyseiseltä merkiltä.

Ne Bondit, joita olen käyttänyt, ovat olleet todella monikerroksisia ja kiinnostavia, jopa vähän liiankin monimutkaisia tuoksuja (esim. Chinatown).

Chinatown on ihana! Edelleen ostoslistalla...

Vierailija
14302/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomasta ostin Louis Vuittonin Heures d'Absencen, on kyllä ihanan naisellinen ja just mun juttu 💗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14303/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka olen kaivannut tuoksujen talkkeja. Saako niitä todella jostain nettikaupasta?! Joskus kyselin Stockalta Chanel 5 -talkkia ja sanoivat et se on lopetettu. Olen miettinyt, että onko todella niin, että olen ainut joka talkkia kaipaa, koska niitä ei missään ole. Ja nyt en tarkoita vauvatalkkia tai apteekin talkkia, vaan ihanan tuoksuisia juttuja, vähän ylellisyyttä elämään.

Perinteinen talkki on todettu syöpävaaralliseksi aineeksi.

Kannattaa valita talkki - tai vartalopuuteri - jossa ei ole sitä talcium-ainesosaa.

Mihin talkkia tarvitaan?

Vierailija
14304/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säästele, olen päinvastainen. Mulle tuoksut on "käyttötavaraa" ja nautin siitä kun saa laittaa kunnolla. Tuoksun pitää tuoksua ja olla esillä, se kuuluu ilmaan ja ihasteltavaksi, sen ei tarvitsisi olla eristettynä pulloon :-)

Ostin nuorena tyttönä vähillä rahoillani hienon ylellisen hajuveden sen tavallisen lisäksi. Hieno oli tarkoitettu erikoisen juhlaviin tilanteisiin. Juhlavuuksia tuli niin harvoin että pullon pinta ei juuri alentunut.

Kolmen vuoden päästä hieno hajuveteni oli muuttunut kissanpissaksi.

Sen koommin en ole hajuvesiä säästellyt. Ne on mulle kulutustavaraa. Enkä ole myöskään kajonnut toiste tuohon merkkiin. Se oli Chanel.

Vierailija
14305/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko muille pakkomielteitä hankkia kaikki flankerit kokoelmaan? Esim tykästyin Hugo Bossin the Scent absolute for heriin ja nyt tilasin the Scent Private Accordin ja nyt tekee mieli tilata originaali the Scent. Sokkona tietenkin, mitenkäs muutenkaan. Kukkaro kiittää.

No ei tosiaan.

En mä osta jotain vaatettakaan joka värissä, vaan vain sen mulle parhaan. Johan sitä hukkuisi pulloihinsa.

Mutta tuollainen maanikko on tietysti markkinamiesten unelma-asiakas.

Vierailija
14306/19432 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko muille pakkomielteitä hankkia kaikki flankerit kokoelmaan? Esim tykästyin Hugo Bossin the Scent absolute for heriin ja nyt tilasin the Scent Private Accordin ja nyt tekee mieli tilata originaali the Scent. Sokkona tietenkin, mitenkäs muutenkaan. Kukkaro kiittää.

No ei tosiaan.

En mä osta jotain vaatettakaan joka värissä, vaan vain sen mulle parhaan. Johan sitä hukkuisi pulloihinsa.

Mutta tuollainen maanikko on tietysti markkinamiesten unelma-asiakas.

Mä taas ostan vaatteen nimenomaan joka värissä. Inhoan vaatteiden ostamista, joten jos joskus löytyy joku malli ja materiaali, josta pidän, se lähtee mukaan useampana kappaleena, säästyy vaivaa. Toki pidän kaiken loppuun ja tilanne on siinä kohtaa jo yleensä lähellä katastrofia.

Tuoksuissakin on vähän samaa laiskuutta. Flankereista en ole lainkaan kiinnostunut, minulle se ensimmäinen versio on se oikea, oli se sitten mieleen tai ei, muita ei tule edes kokeiltua.

Vierailija
14307/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kotiini vanhan ystävän jonka olin

jo hyvästellyt iäksi.

Sen nimi on Blumarine Rosa. Sitä olikin taas tarjolla! Otin heti pari dekanttia. Se on suloinen yötuoksu. Pehmoinen ja rauhoittava.

Samalla ilmeni että kyllä tuoksut ovat parhaimmillaan omassa pullossaan.

Tietty vaikuttaa miten on dekantoitu, mutta tästedes ostan ilman muuta mieluummin testeripullon pohjat kuin dekantteja jos on vara valita.

Kai ne dekantoitaessa hieman kärsivät joutuessaan hapen kanssa tekemisiin.

Vierailija
14308/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen kierrättäjä kirjoitti:

Ai kamalaa, harmittelen tässä itsekseni että joku kaataa hajuveden lavuaariin.

Ei onneksi kaada sun näytettä vaan omansa.

Mä taas heitän turhat putket liruineen roskiin. Eikö olekin kamalaa?😆😆

Siinä saattaa mennä kokonainen puoli millilitraa kehnoa hajuvettä hukkaan.

Vierailija
14309/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yves Rocher Ispahan. Tätä tuoksua kaipaan. Kasarilla se oli omaan  nuoreen makuuni jotenkin liian tymäkkä. Nyt se olisi "se" oikea. Vintagea myydään satunnaisesti isoon hintaan. Hieman halvemmalla sitä myydään Venäjällä. Erehdyin tilaamaan ja se oli jotain muuta kuin se alkuperäinen. Feikin huomaa siitä, että pullossa menee keskellä hienoinen uurre, mitä alkuperäisessä ei ollut. Harmi!!! Onko mitään vastaavaa?

Kukapa olisi uskonut, että nykyään yves rokkerin tuoksuja myydään isoon hintaan ja feikkejäkin on liikenteessä. Postilaatikkoon tuli muhkea kuori täynnä askarteltavaa. Merkkejä liimailtiin ja pieniä värikkäitä paperikääröjä rullailtiin auki. Itse olen jäänyt kaipaamaan heidän Santeli suihkuvaahtoaan. Muistaakseni valkoinen pullo ja vihreä korkki. Tuoksu oli miellyttävä ja raikas.

Tilasin Ebaylta hiljattain Yves Rocherin Eglantine-tuoksun. Minulla oli se silloin nuorena. Villiruusun tuoksu siinä oli. Saas nähdä tuntuuko se samalta kuin aikoinaan. Joitakin mukavia muistoja siihen liittyy. Mutta vastaavasti Yveksen Chevrefeullesta tulee ikäviä muistoja. Minulla on nykyisin koko ajan sellainen nostalginen olo, haikailen vanhoja aikoja ja hajuvesiä, joita nuorena käytin. Yksi ihanimmista oli Jean d'Albretin Casaque, ja olin ihan varma, että sitä en mistään saisi, valmistus on ajat sitten lopetettu. Mutta ebaylta sen löysin. Ja kun paketti tuli, ja nuuhkaisin pullon suuta, niin minulle tuli ihan sellainen pyörryttävä olo. Tuoksu oli edelleen aivan ihana, en tiedä toista saman tyylistä. Ja Diorin Diorellaa ylläni tapasin elämäni miehen. Elokuisena iltana tuo huippukomea ja vähän sellainen salaperäinen tyyppi muutti elämäni täysin. Olin silloin yhdeksäntoistavanha. Kolmas lempparini on Ellen Betrixin Fetiche, jota myös käytin seurustellessani tuon tyypin kanssa. Valmistus on ajat sitten myös lopetettu, mutta ebaylta löytyi. Mutta siinä pullossa oli enää vain häivähdys siitä tuoksusta. Ei oikein iskenyt enää. Samoin kävi Madame Rochas-tilaukselleni. Olen kyllä tilannut ihan hirveän määrän sieltä ebaylta tuoksuja. Joitakin on saanut edulliseen hintaa, kovin kallliita en ole raaskinut tilata. Osa tuoksuista on ollut selkeästi vähän haalistunut, mutta suurin osa on ihan sitä mitä pitikin olla. Mielestäni ei koskaan kannata tilata ebayn vintage-tuoksuksi nimettyä hajuvettä, jos pakkaus on uuden näköinen ja pullo myös. Olettaisin, että ovat feikkejä.

Kannattaa olla todella tarkkana ebayssa. Olen huomannut, että ebay ja etsy ovat täynnä venäläisiä tuoksukauppoja, jotka mainostavat juuri sitä vintagea jota olet etsinyt... valehtelematta 9/10 oli venäläisiä kun eilen katselin. Pullot ovat ihan autenttisen näköisiä kuvissa ainakin omaan silmääni. En tilaisi mitään sieltä, riski saada feikki on liian suuri. Fragrantikassa on varoiteltu näistä, että laittavat feikkiparfyymia aitoihin vintage-pulloihin. Noilla saattaa myös olla tosi hyvät asiakasarviot (arvatenkin myös feikkejä).

Niinpä en ostakaan tuntemattomilta

mitään netissä. Yhdeksän kymmenestä myyjästä on joku 'russkija' jolla on varastettua ja/tai feikkikamaa tai ei yhtään mitään.

Ne osaa kaikki temput! Eläköön rajaton maailma.

Vierailija
14310/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kotiini vanhan ystävän jonka olin

jo hyvästellyt iäksi.

Sen nimi on Blumarine Rosa. Sitä olikin taas tarjolla! Otin heti pari dekanttia. Se on suloinen yötuoksu. Pehmoinen ja rauhoittava.

Samalla ilmeni että kyllä tuoksut ovat parhaimmillaan omassa pullossaan.

Tietty vaikuttaa miten on dekantoitu, mutta tästedes ostan ilman muuta mieluummin testeripullon pohjat kuin dekantteja jos on vara valita.

Kai ne dekantoitaessa hieman kärsivät joutuessaan hapen kanssa tekemisiin.

Jonkin verran. Joskus harvoin on joku näyte ehtinyt mennä piloille, ja ne ovat aina olleet dekantteja. Tehdaspakattujen kanssa (näytteet suoraan valmistajan verkkosivuilta tai näytesetteinä) ei ole ongelmia ehtinyt tulla ennen kuin ne on käytetty loppuun.

Vierailija
14311/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nichet ole kaikki omia persooniaan?

Joo. Ja mehän ollaan kaikki omii persooniamme. Aika pehmeet touhuu!

No niin, mistähän tuo nyt pomppasikin mieleen?

Vierailija
14312/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei onko teillä vinkkailla La Riven tuoksuista sellaisia, mitkä on onnistuneita "kopioita" kalliimmista tuoksuista?

Itse voin suositella, että Sweet Woman on todella lähellä Bossin The Scent for Her:ts.

In woman on hyvä kopio Si:stä, Taste of kiss on myös onnistunut kopio La nuit Trésorista ja Fleur de femme on ihana, kirsikkainen versio Poison Girlistä. Myös Cuté on hyvä kopio Chloésta (Chloé edp, se nimikkotuoksu), sen haluan hankkia seuraavaksi. Noita muita mulla on, joistain myös varapullo. Kaikki nuo edellä mainitut kestävät keskimääräistä paremmin.

On mulla kalliimpiaki hajuvesiä mm. Lancomen ja Burberryn, mutta kun on olemassa hyviä kopiota, miksi en käyttäisi niitä. Oma kukkaro ei salli usein yli 50 euron hajuveden ostamista, ehkä muutaman kerran vuodessa. 

Vierailija
14313/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt pitkään himotellut Zoologistin sitä kaikkien tuoksujen näytesettiä. Hinta vaan hirvittää. Ja tullit päälle. Olen siitä hyvässä asemassa, että mulla on hyvä palkka siihen nähden minkälaista elintasoa kaipaan, joten raha ei sinänsä ole ongelma. On kuitenkin hirveän vaikea perustella itselleen miksi olisi ok ja kohtuullista laittaa niin paljon rahaa (ei se ainakaan kalliimpaa ole kuin tilata näyte tai pari kerrallaan jostain Euroopasta postikuluineen), kun kyse on kuitenkin vain tuoksunäytteistä. Kaappi on jo nyt täynnä näytteitä.

Ristiriita on myös siinä, että inhoan ylimääräistä rojua pyörimässä nurkissa ja laatikoissa. Haluan sallia itselleni tämän tuoksunautinnon, mutta samaan aikaan ärsyttää kun kaikki paikat (eli yksi pieni laatikko) on täynnä pulloja ja näytteitä.

Vierailija
14314/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät olevasi friikki kun...

Joudut peruuttamaan lomamatkan palmujen alle, mutta ajettelet ilahtuneena että no onpahan varaa pariin parfyymiin kun ei tule sitä matkaa!

Menisin ehdottomasti palmujen alle ja shoppaisin paikallisista putiikeista jotain ihanaa.

Vierailija
14315/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Mä olen nyt pitkään himotellut Zoologistin sitä kaikkien tuoksujen näytesettiä. Hinta vaan hirvittää. Ja tullit päälle. Olen siitä hyvässä asemassa, että mulla on hyvä palkka siihen nähden minkälaista elintasoa kaipaan, joten raha ei sinänsä ole ongelma. On kuitenkin hirveän vaikea perustella itselleen miksi olisi ok ja kohtuullista laittaa niin paljon rahaa (ei se ainakaan kalliimpaa ole kuin tilata näyte tai pari kerrallaan jostain Euroopasta postikuluineen), kun kyse on kuitenkin vain tuoksunäytteistä. Kaappi on jo nyt täynnä näytteitä.

Ristiriita on myös siinä, että inhoan ylimääräistä rojua pyörimässä nurkissa ja laatikoissa. Haluan sallia itselleni tämän tuoksunautinnon, mutta samaan aikaan ärsyttää kun kaikki paikat (eli yksi pieni laatikko) on täynnä pulloja ja näytteitä.

Mulla on täsmälleen sama ongelma, jos tuota voi ongelmaksi sanoa. Inhoan tavaran kertymistä, ja nyt olenkin sen vuoksi pitänyt ostolakkoa jo toukokuulta ja käyttänyt vanhoja näytteitä pois.

Zoologist on täälläkin vaikea pala. Tuo näytesetti on niin kattava, että houkuttaisi hirveästi, mutta sitä ei tosiaan saa mistään Euroopasta - mitä mä olen pitänyt aluerajoituksena siksi, että jollain tavalla tätä pitää rajata, muuten on aivan liikaa vaihtoehtoja. Se olisi kuitenkin hintansa arvoinen ja kestävä, yksi suihkaus kantaa aamusta iltaan.

Välillä aina uteliaisuus ottaa voiton, saa nähdä tuon kanssa sitten... Olen ajatellut tehdä lisärajauksia vain tehdaspakattuihin näytteisiin, jotta kokoelma pysyisi hallinnassa, mulla on nimittäin hankaluuksia luopua edes niistä "meh"-tuoksuista. Luontainen nuukuus panee käyttämään nekin loppuun, vaikkeivät ne juuri omia olisikaan. Täysin hudit sentään laitan poistoon, mutta niitä tulee tosi harvoin.

Vierailija
14316/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ostelu on kyllä ihan todellinen ongelma. Mulla on karannut käsistä, koska maailmassa on niin paljon upeita tuoksuja, enkä kestä, jos minulla ei ole niitä ihanimpia. Onneksi suurin osa tavaratalotuoksuista ei ole näitä, muuten olisin kusessa. Mutta on sielläkin houkutuksia. Verkko sitten erikseen. On täytynyt tehdä niin, ettei edes käy verkkokaupoissa katsomassa alennuksia. Sähköpostiin kopsahtelee tuoksutalojen tervehdyksiä tuon tuosta. Viimeksi piti jättää hyvä tarjous Habanitasta käyttämättä.

Ehkä olisi aika sitoutua tiettyihin tuoksuihin? Vaikka joka vuodenajalle kymmenen eri tuoksua, ei kuulosta kohtuuttomalta. Ja kuitenkin kuulostaa, kun pitää olla myös joka mielialaan ja tilaisuuteen omansa.

Puolustuksekseni voin sanoa, että sentään käytän tuoksujani, ja jos jotain hilloan, niin se on tuplakappale tulevaisuutta varten tuoksusta, jota käytän paljon. Ja ehkä joku välineurheiluharrastus on vielä kalliimpi. Montako tuoksua saa kajakin hinnalla? Tai maastopyörän?

Vierailija
14317/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Sulla on sitten monitasoinen eettis-taloudellis-moraalis-käytännöllinen ongelma.

Mutta jos totta puhutaan niin vaikea kuvitella ettei kourallinen näytteitä mahtuisi johonkin purkkiin. Joten tilan puute ei taida olla asian ydin.

Voin auttaa. Laskin kylmästi kuinka monta litraa hajuvettä olin ostanut ja minkä summan rahaa olin pannut menemään tuoksuviin nesteisiin yhden vuoden aikana. En aio kertoa. Mutta mua kylmäsi.

Sitten ajattelin omiapa ovat rahani. Se auttoi.

Vierailija
14318/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mitä en ole katunut tippaakaan on Zoologist.näytteet. Tilasin niitä 5 Sorrentosta yhdestä liikkeestä joka osui googlen haarukkaan.

Odotin monta viikkoa että sain Snowy Owlin mukaan. Kyllä kannatti! Isot putket täynnä eikä olleet kohtuuttoman kalliita.

Nyt niitä kaikkia tuoksuja ei enää ole. Eikös Sloth ole lopetettu? Ja orig. Dragonfly?

Zoologist on selvästi lähtenyt reformuloinnin linjalle, joten pulloja en enempää osta, yksi riittää.

Vierailija
14319/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on muitakin harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita kuin tämä tuoksuintoilu, on pakko rajoittaa hankintoja. Käytän lopulta vain muutamaa tuoksua säännöllisesti ja olenkin päätynyt myymään tai lahjoittamaan pois kaikki ne joita en oikeasti käytä vaikka olisivatkin ihan hyviä tuoksuja.

Vierailija
14320/19432 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän ne hajuvesinäytteet ei aina tuoksu samalta kuin isommassa pullossa?

Turhauttavaa kun luulee löytävänsä näytteen perusteella jonkun hyvän tuoksun.

Mutta sitten kun ostaakin ison pullon, niin ehkä juuri ja juuri voi edes tunnistaa samaksi tuoksuksi mikä oli näytteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi