Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19437)
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt onnellinen Bitter Orangen (Jo Malone) omistaja. Viikko sitten Stokkan verkkokaupasta tilaamani White Moss & Snowdrop ei ole vieläkään tullut, ja ilmeisesti voi mennä vielä toinenkin viikko. Joten menin ja ostin Sokoksesta Bitter Orangen, joka on käsittääkseni kausituoksu, joka nyt poistuu. Fragranticasta se ei löydy, harmi. Sokoksella olisi ollut myös Snowdropia 30 %:n alennuksella, mutta tämä Bitter Orange oli viimeinen pullo.
Nämä kaksi Malonea on kyllä niin joulu- ja talvituoksuja kuin olla ja voi. Tiedänpähän ainakin nyt useita vuosia eteenpäin, mitä tuoksuja käytän jouluna. Näitä kahta voi mielestäni mainiosti käyttää myös yhtä aikaa.
Sallinet, että oikaisen tuoksun nimen: se on Orange Bitters, ei Bitter Orange.
https://www.fragrantica.com/perfume/Jo-Malone-London/Orange-Bitters-413…
Yhdistän vielä nuo kaksi edeltävää postaustani. Hugo Bossin The Scent For Her Private Accord ja Jo Malone Orange Bitters yhdessä ovat aivan mahtava yhdistelmä appelsiinisuklaata. Olen viimeiset kolme vuotta käyttänyt yhdistelmää joulun aikoihin ja joululta ne totisesti yhdessä tuoksuvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt onnellinen Bitter Orangen (Jo Malone) omistaja. Viikko sitten Stokkan verkkokaupasta tilaamani White Moss & Snowdrop ei ole vieläkään tullut, ja ilmeisesti voi mennä vielä toinenkin viikko. Joten menin ja ostin Sokoksesta Bitter Orangen, joka on käsittääkseni kausituoksu, joka nyt poistuu. Fragranticasta se ei löydy, harmi. Sokoksella olisi ollut myös Snowdropia 30 %:n alennuksella, mutta tämä Bitter Orange oli viimeinen pullo.
Nämä kaksi Malonea on kyllä niin joulu- ja talvituoksuja kuin olla ja voi. Tiedänpähän ainakin nyt useita vuosia eteenpäin, mitä tuoksuja käytän jouluna. Näitä kahta voi mielestäni mainiosti käyttää myös yhtä aikaa.
Kiitos! Ilman muuta kirjoitusvirheet pitää oikaista. Väärästä nimestähän aiheutui nyt se, että en tietenkään löytänyt tuoksua Fragranticasta. Mutta nyt löydän!
Keksin tuon Bitter Orangen varmaan siitä, kun Malonen tuoksuja selailtuani ehdotuksissa näkyi Bitter Orange & Chocolate, joka on eri tuoksu. Jos Orange Bitters on vilahtanut silmissä, niin en ole sitä noteerannut, sillä kuvassa on salmiakkiruutuinen pullo.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistän vielä nuo kaksi edeltävää postaustani. Hugo Bossin The Scent For Her Private Accord ja Jo Malone Orange Bitters yhdessä ovat aivan mahtava yhdistelmä appelsiinisuklaata. Olen viimeiset kolme vuotta käyttänyt yhdistelmää joulun aikoihin ja joululta ne totisesti yhdessä tuoksuvat!
Kuulostaa houkuttelevalta! Muistelen joskus testanneeni jotain tummakaakaoista Bossia, ja pidin kovasti. Nyt ei vaan taida olla varaa hankkia vielä sitäkin... Onhan toki muitakin kaakaotuoksuja, minulla taitaa olla näyte Comptoir Sud Pacifiquen Amour De Cacaosta. Hankittu silloin, kun Notinolta vielä näytteitä sai.
Olen yrittänyt löytää Yves St Laurentin Safari tuoksun, sitä ollaan palstalla hehkutettu raikkaaksi arki tuoksuksi. Mutta en ole löytänyt, edes taxfree kentiltä. Vieläkö valmistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Ilman muuta kirjoitusvirheet pitää oikaista. Väärästä nimestähän aiheutui nyt se, että en tietenkään löytänyt tuoksua Fragranticasta. Mutta nyt löydän!
Keksin tuon Bitter Orangen varmaan siitä, kun Malonen tuoksuja selailtuani ehdotuksissa näkyi Bitter Orange & Chocolate, joka on eri tuoksu. Jos Orange Bitters on vilahtanut silmissä, niin en ole sitä noteerannut, sillä kuvassa on salmiakkiruutuinen pullo.
Jo Malone harrastaa tiettyjen tuoksujen uudelleen lanseeraamista kausittain ja yleensä silloin vaihtuu myös pullon ulkomuoto. Minulla on Osmanthus Blossom, josta on vähintään kolme, jos ei neljäkin eri versiota erilaisissa pulloissa. Se versio, joka minulla on, on muuten Fragranticassa nimellä Osmanthus Cologne, ilman sanaa Blossom, vaikka pullon kyljessä se lukeekin.
Lainaamasi kommentoija
Olen ostanut näytteitä viimeksi kesällä. Nyt on tulossa parikymmentä. Ai niin, ja lahjasetti MoodScentBarilta. Ei kun maksoi se vähäsen, se oli joku extraetu.
Odotan innoissani kuin ipana joulua.
Muutama sokkopullo myös.
On se kumma miten suurta iloa hajuvesien testaamisesta voikin saada.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut näytteitä viimeksi kesällä. Nyt on tulossa parikymmentä. Ai niin, ja lahjasetti MoodScentBarilta. Ei kun maksoi se vähäsen, se oli joku extraetu.
Muutama sokkopullo myös.On se kumma miten suurta iloa hajuvesien testaamisesta voikin saada.
Joo, se valitseminen ja tilaaminen, odotus ja se, kun saa paketin! Parasta ikinä! 🤩
Mäkin olen yrittänyt vähentää, mutta nyt taas syyhyää sormet, että jotain uutta testattavaa pitäisi saada kevättä ja kesää ajatellen.
Ruusuvesi menettelee samoin Eud Cologne, Diorin tuotteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sokkopullo myös.On se kumma miten suurta iloa hajuvesien testaamisesta voikin saada.
Joo, se valitseminen ja tilaaminen, odotus ja se, kun saa paketin! Parasta ikinä! 🤩
Mäkin olen yrittänyt vähentää, mutta nyt taas syyhyää sormet, että jotain uutta testattavaa pitäisi saada kevättä ja kesää ajatellen.
Hajuaisti on paljon tärkeämpi kuin yleensä ajatellaan. dokkari Areenassa. Tuoksut herättää voimakkaita muistoja ja tunteita.
Olen iloinen tälle ketjulle. Sen ansiosta sain tietää että näytteitä ylipäänsä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää Yves St Laurentin Safari tuoksun, sitä ollaan palstalla hehkutettu raikkaaksi arki tuoksuksi. Mutta en ole löytänyt, edes taxfree kentiltä. Vieläkö valmistetaan?
Ei ihme ettet löydä mistään etkä koskaan, sillä kyseinen tuoksu on Ralph Laurenin eikä YSL:n......
Onko kukaan tilannut Divainilta noita dupe-tuoksuja? Mulla on pari tuoksua, joita en haluaisi hinnan puolesta sokko-ostella, mut jos nuo dupet on edes sinne päin, niin voisin ostaa testiin tuota kautta.
Tulihan se Snowdropkin tänään sitten ihanassa Malonen rusettipaketissa, joten ei moitteita Stokkalle. Pullo on kaunis! Ihanan pyöreä.
Suihkuttelin sitä jo surutta peseytymisen jälkeen, Malonet tuntien liika-annostuksesta ei ole vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Parfumdreams.fi:ssä näyttää olevan. On luotettava sivusto, Saksasta tulee paketit eli ei mitään lisäkuluja.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Divainilta noita dupe-tuoksuja? Mulla on pari tuoksua, joita en haluaisi hinnan puolesta sokko-ostella, mut jos nuo dupet on edes sinne päin, niin voisin ostaa testiin tuota kautta.
Olen tilannu useitakin. Kyllä varmaan muuten ostaisin originaalit, mutta kun ns. harrastan tuoksuja ja niitä pitää olla paljon. Ei riitä rahat ostella tusinoittain 300€ pulloja. Divainin tuoksut on todella lähelle originaali. Divain ei edes yritä imitoida parfyymia ulkonäöllisesti, vaan ainoastaan tarkka osuvuus itse tuoksussa on se juttu ja että parfyymi on laadukas, eli kestää sen mitä pitää.
Itsellä on pari kategoriaa mitä olen Divainilta ostanut. Ensimmäinen on must have, mutta samalla tusinatuoksut. Eli ne mistä ei millään viitsi maksaa satasta pullosta, joka on vähän niin kun ihan jokaisella, mutta juuri sen takia se on pakko löytyä myös itseltä, jos tilanne tulee. Toinen on kaikkein kalleimmat tuoksut, kuten vaikka Tom Fordin tuoksut. Nyt just tuli Tom Fordin Ombré Leather 100ml postissa Divainin versiona. Stockalla orkkis maksaa 175€ ja tämä Divainin versio tarjouksessa 20€. Vastaavuus on mielestäni 98% ja kestää koko päivän, ihan kuten originellikin.
Kannattaa muistaa, ettei laadukaskaan parfyymi oikeasti maksa satasia, tai edea kymppejä. Brändi maksaa. Se mielikuva mikä tuoksusta on, se maksaa. Ihan korkealla laadulla saa tehtyä prikulleen saman tuoksun raaka-aineiden ja valmistuksen maksaessa ehkä noin kympin firmalle. Myymällä parilla kympillä ulos siinä on jo kelpo kate. Mutta miksei pyytäisi 400€ pullo, jos joku mielikuvasta sen maksaa.
Oletko tilannut Aromatista Virosta?
Miten kauan toimitus yleensä kestää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, ettei laadukaskaan parfyymi oikeasti maksa satasia, tai edea kymppejä. Brändi maksaa. Se mielikuva mikä tuoksusta on, se maksaa. Ihan korkealla laadulla saa tehtyä prikulleen saman tuoksun raaka-aineiden ja valmistuksen maksaessa ehkä noin kympin firmalle. Myymällä parilla kympillä ulos siinä on jo kelpo kate. Mutta miksei pyytäisi 400€ pullo, jos joku mielikuvasta sen maksaa.
Tuo on totta. Ensin siinä maksaa se markkinointi, mainonta, pakkaus, pullo eli imago, minkä jälkeen vasta varsinainen sisältö raaka-aineineen.
Ensinnäkin malleille ja julkkiksille jotka sitä tuoksua mainostavat lehdissä, netissä ja telkkarissa, maksetaan miljoonia. Sitten se otetaan takaisin meiltä kuluttajilta.
Harmi sinänsä koska on olemassa kauniita pulloja, kuin taideteoksia, mutta harmittaa maksaa törkeästi YLIMÄÄRÄISTÄ merkkilogoista ja mainoskustannuksista.
Saisiko jotain listausta, että mistä noita tuoksunäytteitä tilaatte? Kova hinku olisi kaikennäköistä tuoksutella ja valkkailla uusia tuoksuja, mutta isot tavaratalot ovat vähn turhan kaukana täältä.
Joskus olen noita parfyymiöljydupeja tilannut, mutta eivät ainakaan minun ihollani toistu samalla tavalla kuin aidot. Eli nyt kiinnostaisi ihan aitojen tuoksujen samplet ja minikoot, tietysti mahdollisimman edullisesti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista olet ajatellut?
Private Accord, kaakaopulverista suklaata ja appelsiinia ripauksella kahvia ja vaniljaa. Herkullista. Monet valittavat keston lyhyydestä, mutta minun ihollani kestää kohtuullisen kauan. Ei tehdä enää, en tiedä, saako sitä vielä jostain.