Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19437)

Vierailija
14201/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ääliö poistatti sormi omassa p--rseessään ja sen sormensa p--skan maku suussa täältä jutun jonka mukaan parfyymifanit pitkin maailmaa arvostelee kitkerästi sitä kun persoonallinen argentiinalais-brittiläinen näyttelijä korvattiin Flowerbomb-mainoksissa tällä keinotekoisella alastonmalli-instapyllistelijä-kumitissi-täyttöankkahuuli Emily Ratajkowskilla? Joka siis tullut tunnetuksi mm. keikkumalla täysin alasti eli silikonit ja toosa pitkällä K18 musiikkivideolla?

https://dev.rodpub.com/images/272/604_main.jpg

Joka oli aiemmin Paco Rabannen XS tuoksun mallina.

Merkit menettää uskottavuuttaan kun kierrättävät samoja naamoja merkiltä toiselle. Lisäksi tuollainen keinotekoisuus antaa huonoa roolimallia nuorille tytöille joilla on ennestään paineita kauneusihanteiden, mallien ja somen takia.

Tuo Paco Rabanne mentiin pilaamaan ja se popcornin tuoksu otettiin pois.

Varmasti tehdään sama FlowerBombille, että uus kampanja kehiin, mutta tuoksusta riisutaan jotain olennaista pois. Kertokaa jos käytte testaamassa sitä että miten käynyt.

Missä vaiheessa se popcorn otettiin pois? Se oli vielä 2018 lanseeratussa versiossa!

Vierailija
14202/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ääliö poistatti sormi omassa p--rseessään ja sen sormensa p--skan maku suussa täältä jutun jonka mukaan parfyymifanit pitkin maailmaa arvostelee kitkerästi sitä kun persoonallinen argentiinalais-brittiläinen näyttelijä korvattiin Flowerbomb-mainoksissa tällä keinotekoisella alastonmalli-instapyllistelijä-kumitissi-täyttöankkahuuli Emily Ratajkowskilla? Joka siis tullut tunnetuksi mm. keikkumalla täysin alasti eli silikonit ja toosa pitkällä K18 musiikkivideolla?

Merkit menettää uskottavuuttaan kun kierrättävät samoja naamoja merkiltä toiselle. Lisäksi tuollainen keinotekoisuus antaa huonoa roolimallia nuorille tytöille joilla on ennestään paineita kauneusihanteiden, mallien ja somen takia.

Varmasti tehdään sama FlowerBombille, että uus kampanja kehiin, mutta tuoksusta riisutaan jotain olennaista pois. Kertokaa jos käytte testaamassa sitä että miten käynyt.

Missä vaiheessa se popcorn otettiin pois? Se oli vielä 2018 lanseeratussa versiossa!

viime vuotisessa 2022 Xs-for Her:ssä ei ainakaan enää ollut 😮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14203/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytteitä myyvät: Aromat, Essenza Nobile.

Notino lopetti.

Ei pahemmin enää ole Ausliebezumduftillakaan näytteitä, vain muutamia ylihintaisia melkein pari kymmentä euroa per pikkuputkilo!

Vierailija
14204/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino lopetti.

Ei pahemmin enää ole Ausliebezumduftillakaan näytteitä, vain muutamia ylihintaisia melkein pari kymmentä euroa per pikkuputkilo!

Katsoin että joku näyte siellä maksoi 18€! 😮 sairasta.

Vierailija
14205/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viimeksi kokeilin Flowerbombia 10 vuotta sitten, onko se muutettu monta kertaa tähän mennessä siitä asti kun tuli markkinoille? 😮

Vierailija
14206/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino lopetti.

Riippuu tuotteesta ja näytteen koosta.

Olen maksanut hyvästä extraitista 15e/3 ml. Ihan kohtuullinen suhteessa pullon hintaan.

Maksaisin iloisesti 18e jos sillä saisi testata esim. jotain luksus-Rojaa.

Vierailija
14207/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tarvitsisin apua parfyymin tunnistamisessa. Pullo on noin 14 cm korkea, musta ja kahdeksankulmainen, läpimitta noin 5 cm. Tuoksu hieman sivuaa Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Biancaa, mutta on puumaisempi, ehkä sammaleisempi. Pullo löytyi kaapin perukoilta, eikä siinä ole mitään merkintää, mikä tai kenen valmistajan se voisi olla. Herättääkö kenelläkään mitään kelloja? Kiitos jo etukäteen.

Tämä, merkki lukee kauluksessa:

https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Charles-Brosseau/Ombre-Orienta…

Pullo on kokonaan musta, myös korkki ja tämän mallinen, kahdeksankulmainen.

Terv alkuperäinen kyselijä

https://www.fragrantica.com/perfume/Etienne-Aigner/Super-Fragrance-for-…

Vierailija
14208/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaihoisaa tuoksumuistoa: 80- ja 90-lukujen taitteessa tein joltain kirppikseltä löytöjä, myyjä kertoi olevansa lentoemäntä ja hänellä oli sitten reissuilta kertynyt vajaita pulloja joita myi pois edullisesti. Kaksi tuoksua on jäänyt mieleen: Estee Lauderin Private Collection, josta sittemmin luin, että alunperin se tehtiin rouva Lauderille itselleen henkilökohtaiseen käyttöön. Kuulemma tuoksua on viime vuosina muutettu jotenkin, mutta se minun ostamani lienee ollut sitä alkuperäistä sorttia, ja oli kyllä kertakaikkisen tyylikäs tuoksu, ylellinen ja jotenkin ainutlaatuinen, enpä osaa kuvailla sitä paremmin. Jokin klassisen amerikkalaisuuden vivahde siinä oli, ja tarkoitan tätä hyvässä mielessä: sen voisi kuvitella sen mantereen klassikko-tyylitaitureiden tuoksuksi, Jackie Kennedy Onassis ja Carolyn Bessette Kennedy tulee esimerkkeinä mieleen. Tuoksuna se oli verrattavissa korkealaatuiseen, ylelliseen materiaaliin vaatteissa tai asusteissa, yhtä nautinnollisen miellyttävä ja ajaton käyttää. Se myös mukautui iholle ihanasti niinkuin vain omalle iholle sopiva tuoksu tekee, jää pehmeästi leijailemaan, kuin olisi aina kuulunutkin siihen. Sain siitä kehuja aina kun käytin sitä.

Toinen löytö oli vintagepullo, sekin alkuperäisversio: kierrekorkkinen Givenchyn l'Interdit jossa ei paljoa ollut jäljellä, mutta oli vielä täysin käyttökelpoista ja totisesti senkin käytin viimeiseen pisaraan. Tämä oli se tuoksu jonka Hubert de Givenchy loi muusalleen Audrey Hepburnille, hänellekin aluksi ihan omaan käyttöön, ja jonka nykyinen versio ei minun nenäni mielestä ole sitä alkuperäistä nähnytkään... voi sitä pettymyksen määrää kun se tuli myyntiin ja innoissani ryntäsin testaamaan. Se vanha oli aivan ihana, pehmeä, puuterinen, tyylikäs.. olen säilyttänyt pullon jotta voin nostalgiapuuskan tullen vielä kaihoisana nuuhkia. :D Tämä tuoksu on kuin vanhan mantereen vastine tuolle Estee Lauderille. On hieman pehmeämpi ja jos mahdollista, vielä ajattomampi. 

Molemmat tuoksut, ehkä tuo jälkimmäinen vielä vahvemmin, oli sellaisia joista puuttuu tyystin sellainen päälleliimatun tunne mikä monessa tuoksussa häiritsee (tyyliin "laitoin hajuvettä ja sen huomaa"). Ne ikäänkuin kietoutuivat iholle ja omaan olemukseen sillä ainutlaatuisella tavalla johon parhaat tuoksut pystyvät, sillä joka saa ihmiset nuuhkimaan ihastuneena ja kysymään onko tuo hajuvettä vai sun ominaistuoksu <3 

14209/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksu mikä toimii oman ominaistuoksun kanssa toimii. Naiset jotka käyttävät oman ominaistuoksun vastaista hajuvettä liikaa, aiheuttaa minulle välittömästi järkyttävän päänsäryn. Kaksi kertaa asiakaspalvelu tilanteessa asiakkaakseni on tullut leidi, jota en pystynyt palvelemaan "tuoksun" / lemun vuoksi. Vuosien yritysten ja erehdysten kautta itselleni on valikoitunut Diorin Sauvage ”Aikuisen seksikkään miehen tuoksu.”

Vierailija
14210/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksun sopiminen ominaistuoksuun ja tuoksun sulautuminen omaan tuoksuun niin että lopputulos toimii on onnistuessaan ihme taikuutta ja epäonnistuessaan tuoksu jää irti kantajasta, juuri niinkuin edellä on mainiosti kuvattu. Samaa mieltä. Löytyykö se taianomainen tuoksu ikinä on toinen juttu. Jotkut meistä metsästää ikuisesti ;-)

Vierailija
14211/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksun sopiminen ominaistuoksuun ja tuoksun sulautuminen omaan tuoksuun niin että lopputulos toimii on onnistuessaan ihme taikuutta ja epäonnistuessaan tuoksu jää irti kantajasta, juuri niinkuin edellä on mainiosti kuvattu. Samaa mieltä. Löytyykö se taianomainen tuoksu ikinä on toinen juttu. Jotkut meistä metsästää ikuisesti ;-)

Kyseessä on urbaani legenda, siis tuo että parfyymin pitäisi matchää ominaistuoksun kanssa tai jotkut puhuvat samasta legendasta niin, että tuoksu jotenkin tuoksuu eri ihotyypeillä erilaiselta.

Voin kertoa, että tuoksu tuoksuu oikeasti aina samalta. Se kemikaali ei muuta koostumustaan mitenkään millään iholla tms. mutta tuoksun pitää olla kantajansa näköinen. Sen pitää sopia persoonaan, vaatteisiin ja olemukseen. Siitä siinä on oikeasti kyse.

Suosittuja tuoksuja voikin yleensä ostaa ihan sillä perusteella miltä tietää sen kuvauksen puolesta tuoksuvan. Toki se vaatii perehtyneisyyttä tuoksujen skeneen. Mutta siis esimerkkinä kun nuori mies 22v sanoo, että hän tarvitsee tuoksun clubbailuun. Miesprofiili on sosiaalinen, rohkea, miehinen ja menevä, niin ihan hirveän metsään ei mene kun suihkauttaa Versacen Erosta kaulalle ja paitaan. Jos taas isipappa 40v sanoo ettei tiedä mitä suihkauttaisi firman edustustilaisuuteen, kun pitää itsensä taas pukuun ja kravattiin änkeä. Ihan metsään ei taas mennä jos suihkauttaa Armanin Codea tai vaikkapa saman valmistajan Aqua Di Gio Porfumoa. Ja näissä on ihan sama mikä henkilön ns. ominaistuoksu on ja minkälaisen ihotyypin omaa. Ja joku voisi sanoa, että hyi ku en yhtään tykkää vaikka siitä Versacen Eroksesta. Ihan sama, kun 90% siinä ympärillä olevista kuitenkin tykkää.

Vierailija
14212/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut ei tuoksu jokaisen iholla samalta. Olen esim itse ihastellut työkavereilla Chanel vitosta ja YSL:n Elleä. Omalle iholle suihkautettuna molempiin tulee pistävä kissanpissamainen haju, aivan jotain muuta kuin näillä toisilla daameilla. Ja olen antanut tuoksun asettua iholla, ei auta. Ja kokeillut useamminkin, eli kyse ei ole mistään eltaantuneesta näytepullosta tms. Nämä tuoksut menevät mulla kategoriaan "ihana jollain toisella mutta ei minulla." Samasta syystä testaan tuoksun aina omalle iholle, en siis tohdi ostaa "sokkona" tai luottaa siihen paperiliuskasta tuoksutteluun. 

Vierailija
14213/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tarvitsisin apua parfyymin tunnistamisessa. Pullo on noin 14 cm korkea, musta ja kahdeksankulmainen, läpimitta noin 5 cm. Tuoksu hieman sivuaa Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Biancaa, mutta on puumaisempi, ehkä sammaleisempi. Pullo löytyi kaapin perukoilta, eikä siinä ole mitään merkintää, mikä tai kenen valmistajan se voisi olla. Herättääkö kenelläkään mitään kelloja? Kiitos jo etukäteen.

Tämä, merkki lukee kauluksessa:

https://www.fragrantica.com/perfume/Jean-Charles-Brosseau/Ombre-Orienta…

Pullo on kokonaan musta, myös korkki ja tämän mallinen, kahdeksankulmainen.

Terv alkuperäinen kyselijä

https://www.fragrantica.com/perfume/Etienne-Aigner/Super-Fragrance-for-…

Onko pullo tällainen (mutta musta)?

https://www.ebay.com/itm/255769774603

Vierailija
14214/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino lopetti.

Olen maksanut hyvästä extraitista 15e/3 ml. Ihan kohtuullinen suhteessa pullon hintaan.

Luksus-Rojaa? Mitä luksusta niissä on? Minusta ne Rojat tuoksuu paljon halvemmille ja huonommille mitä esimerkiksi Juliette Has A Gun merkin tuoksut. Olen testannut muistaakseni 13 tai 14 Rojaa ulkomailla asuessani, eikä mikään niistä tehnyt vaikutusta ja lisämainintana että niissä on huonokestoisimmat vaniljat joita olen missään tuoksuissa kokenut.

Vierailija
14215/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tilannut Aromatista Virosta?

Miten kauan toimitus yleensä kestää?

Useasti. Nopeimmillaan noudettavissa 2 vuorokaudessa, pisimmillään on mennyt 7.

Vierailija
14216/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kaihoisaa tuoksumuistoa: 80- ja 90-lukujen taitteessa tein joltain kirppikseltä löytöjä, myyjä kertoi olevansa lentoemäntä ja hänellä oli sitten reissuilta kertynyt vajaita pulloja joita myi pois edullisesti. Kaksi tuoksua on jäänyt mieleen: Estee Lauderin Private Collection, josta sittemmin luin, että alunperin se tehtiin rouva Lauderille itselleen henkilökohtaiseen käyttöön. Kuulemma tuoksua on viime vuosina muutettu jotenkin, mutta se minun ostamani lienee ollut sitä alkuperäistä sorttia, ja oli kyllä kertakaikkisen tyylikäs tuoksu, ylellinen ja jotenkin ainutlaatuinen, enpä osaa kuvailla sitä paremmin. Jokin klassisen amerikkalaisuuden vivahde siinä oli, ja tarkoitan tätä hyvässä mielessä: sen voisi kuvitella sen mantereen klassikko-tyylitaitureiden tuoksuksi, Jackie Kennedy Onassis ja Carolyn Bessette Kennedy tulee esimerkkeinä mieleen. Tuoksuna se oli verrattavissa korkealaatuiseen, ylelliseen materiaaliin vaatteissa tai asusteissa, yhtä nautinnollisen miellyttävä ja ajaton käyttää. Se myös mukautui iholle ihanasti niinkuin vain omalle iholle sopiva tuoksu tekee, jää pehmeästi leijailemaan, kuin olisi aina kuulunutkin siihen. Sain siitä kehuja aina kun käytin sitä.

Toinen löytö oli vintagepullo, sekin alkuperäisversio: kierrekorkkinen Givenchyn l'Interdit jossa ei paljoa ollut jäljellä, mutta oli vielä täysin käyttökelpoista ja totisesti senkin käytin viimeiseen pisaraan. Tämä oli se tuoksu jonka Hubert de Givenchy loi muusalleen Audrey Hepburnille, hänellekin aluksi ihan omaan käyttöön, ja jonka nykyinen versio ei minun nenäni mielestä ole sitä alkuperäistä nähnytkään... voi sitä pettymyksen määrää kun se tuli myyntiin ja innoissani ryntäsin testaamaan. Se vanha oli aivan ihana, pehmeä, puuterinen, tyylikäs.. olen säilyttänyt pullon jotta voin nostalgiapuuskan tullen vielä kaihoisana nuuhkia. :D Tämä tuoksu on kuin vanhan mantereen vastine tuolle Estee Lauderille. On hieman pehmeämpi ja jos mahdollista, vielä ajattomampi. 

Molemmat tuoksut, ehkä tuo jälkimmäinen vielä vahvemmin, oli sellaisia joista puuttuu tyystin sellainen päälleliimatun tunne mikä monessa tuoksussa häiritsee (tyyliin "laitoin hajuvettä ja sen huomaa"). Ne ikäänkuin kietoutuivat iholle ja omaan olemukseen sillä ainutlaatuisella tavalla johon parhaat tuoksut pystyvät, sillä joka saa ihmiset nuuhkimaan ihastuneena ja kysymään onko tuo hajuvettä vai sun ominaistuoksu <3 

Mielettömän osuva ja tarkka kuvaus siitä miltä hieno parfyymi tuntuu.

Myös vertaus hienolaatuisiin kankaisiin ja vaatteisiin kolahti. Muistan miten 90-luvun loppupuolella ensin hämmästyin, sitten huolestuin ja kiukustuin vaatteiden sekä kenkien laadun alasajosta.

Ensin hyvä kallistui, pian sitä ei löytänyt kuin harvoista pikkukaupoista. Sitten pikkukaupat sulkivat ovensa yksi kerrallaan. Vielä oli kirpparit, ja hyviä kangaskauppoja. Nyt on vain Eurokangas vinoon painettuine trikoineen.

No, se siitä. Tämähän on parfyymiketju.

Kunpa olisi nähnyt tulevaan 80-90-luvulla ja ostanut parfyymiherkkuja varastoon. Mutta ei tätä rappiotilaa voinut uskoa vaikka merkkejä oli nähtävissä.

Vierailija
14217/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tilannut Aromatista Virosta?

Miten kauan toimitus yleensä kestää?

Useasti. Nopeimmillaan noudettavissa 2 vuorokaudessa, pisimmillään on mennyt 7.

okei, kiitos. Ihmettelen vain kun status on "shipped" eikä muuta.

Mutta täytyy vain odottaa.

Vierailija
14218/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notino lopetti.

Luksus-Rojaa? Mitä luksusta niissä on? Minusta ne Rojat tuoksuu paljon halvemmille ja huonommille mitä esimerkiksi Juliette Has A Gun merkin tuoksut. Olen testannut muistaakseni 13 tai 14 Rojaa ulkomailla asuessani, eikä mikään niistä tehnyt vaikutusta ja lisämainintana että niissä on huonokestoisimmat vaniljat joita olen missään tuoksuissa kokenut.

Juliette has a Gun on ehkä huonoin niche mitä olen kokeillut.

Vierailija
14219/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäiviksi pitäisi löytää joku safe-tuoksu. Tilasin näytteitä Tuesdaysilta ja Maison Matinelta, eivät ole vielä tulleet. Onko näistä kokemuksia? Mitä te muut käytätte toimistossa?

Vierailija
14220/19437 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksut ei tuoksu jokaisen iholla samalta. Olen esim itse ihastellut työkavereilla Chanel vitosta ja YSL:n Elleä. Omalle iholle suihkautettuna molempiin tulee pistävä kissanpissamainen haju, aivan jotain muuta kuin näillä toisilla daameilla. Ja olen antanut tuoksun asettua iholla, ei auta. Ja kokeillut useamminkin, eli kyse ei ole mistään eltaantuneesta näytepullosta tms. Nämä tuoksut menevät mulla kategoriaan "ihana jollain toisella mutta ei minulla." Samasta syystä testaan tuoksun aina omalle iholle, en siis tohdi ostaa "sokkona" tai luottaa siihen paperiliuskasta tuoksutteluun. 

Olet aivan oikeassa.

Tuntuu kummalta että kukaan hajuvesiä harrastava, edes alkeita ymmärtävä, voi olla tietämätön henkilökohtaisen ihokemian merkityksestä kuten tuo yksi yllä.

Mutta joillainhan on huono hajuaisti. Miehillä on yleisesti heikompi hajuaisti ja värienerotuskyky kuin naisilla.

Kunhan sanoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän