Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
13721/19320 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on menossa tuoksun harkinta pienimuotoiseen itsenäisyysaaton illanviettoon. En osaa päättää! Minkä itse näistä valitsisitte? Ja kiinnostaisi perustelutkin!

Chloé (Parfums by Chloé, se Lagerfeldin jälkeinen versio, ei nyky-Chloe)

Fath de Fath (1993)

Patou Sublime EdP (uusin versio 1992)

TDC Osmanthus

TDC Une Nuit Magnetique

HDP 1899 Hemingway

HDP 1889 Moulin Rouge

B Balenciaga

Boss Alive Intense

Tunnen vain nuo 4, ja onpa vaikea valinta niistä! UNM ja Moulin R ovat selkeästi iltatuoksut, hyvällä kestolla, mutta jälkimmäisessä on sellaista absintinhuuruista rappioromantiikkaa (ja vähän hikisiä tanssityttöjä), ettei se ehkä ole kovin muodollisten tilaisuuksien tuoksu. UNM taas on nimensä mukaisesti varsin uhkea ja aistillinen (onko liikaakin?), ehkä enemmän iltaan kuin puoliasiallinen Osmanthus, joka on minusta päivä- ja työtuoksu. Hemingway menee vetiverinsä kanssa liian unisexiin suuntaan, että käyttäisin sitä iltajuhlissa, vaikka se muuten onkin ihana, minun nenääni se on vähän haikea kotoilutuoksu.

Moulin Rouge ei minun mielestäni ole mitenkään selkeästi iltatuoksu. Nimestäkö sellainen mielikuva syntyy? Tuoksu kyllä kuvaa teatterin takahuoneen tuoksua, koska se on sminkkimäinen. Se on kuitenkin lineaarinen ja hyvin kuiva, melkeinpä asiallinen! Sen luonteessa on jotain samaa kuin Pradan Infusion d'Iriksessä, joka on hienostuneempi ja elävä, siinä missä MR on tapettu pulloon tai jo ennen sitä. Molemmat sopivat päivätuoksuksi mainiosti.

Vierailija
13722/19320 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin tuoksuni Lancome Hypnose.

Yli viisitoista vuotta sitten stokkan myyjä sitä ehdotti. Kotona tajusin jääneeni koukkuun tuohon tuoksuun. Valitettavasti vuosia myöhemmin hajuallergia teki tuloaan pikkuhiljaa, joten tuoksun käyttökin jäi :(

Muistona on vanhat pullot erikokoisina.

Miehet tykkäsivät ja monet tunnistivat jo tuoksusta että olen paikalla. Sopi varmaan iholleni tämä makea tuoksu.

Olen aina tykännyt hieman "makeista" tuoksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13723/19320 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän näitä:

- Hugo Boss The Scent

- Karl Lagerfeld Boys De Yuzu

- Calvin Klein Euphoria

- Prada Amber

M36

Vierailija
13724/19320 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Carolina Herrera VIP 212 Rose. Oikein pehmeä ja raikas Itsenäisyyspäivän tuoksu.

Vierailija
13725/19320 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on menossa tuoksun harkinta pienimuotoiseen itsenäisyysaaton illanviettoon. En osaa päättää! Minkä itse näistä valitsisitte? Ja kiinnostaisi perustelutkin!

Fath de Fath (1993)

TDC Osmanthus

TDC Une Nuit Magnetique

HDP 1899 Hemingway

HDP 1889 Moulin Rouge

B Balenciaga

Boss Alive Intense

Tunnen vain nuo 4, ja onpa vaikea valinta niistä! UNM ja Moulin R ovat selkeästi iltatuoksut, hyvällä kestolla, mutta jälkimmäisessä on sellaista absintinhuuruista rappioromantiikkaa (ja vähän hikisiä tanssityttöjä), ettei se ehkä ole kovin muodollisten tilaisuuksien tuoksu. UNM taas on nimensä mukaisesti varsin uhkea ja aistillinen (onko liikaakin?), ehkä enemmän iltaan kuin puoliasiallinen Osmanthus, joka on minusta päivä- ja työtuoksu. Hemingway menee vetiverinsä kanssa liian unisexiin suuntaan, että käyttäisin sitä iltajuhlissa, vaikka se muuten onkin ihana, minun nenääni se on vähän haikea kotoilutuoksu.

Moulin Rouge ei minun mielestäni ole mitenkään selkeästi iltatuoksu. Nimestäkö sellainen mielikuva syntyy? Tuoksu kyllä kuvaa teatterin takahuoneen tuoksua, koska se on sminkkimäinen. Se on kuitenkin lineaarinen ja hyvin kuiva, melkeinpä asiallinen! Sen luonteessa on jotain samaa kuin Pradan Infusion d'Iriksessä, joka on hienostuneempi ja elävä, siinä missä MR on tapettu pulloon tai jo ennen sitä. Molemmat sopivat päivätuoksuksi mainiosti.

Mulla se on varsin koiruohoinen, ehkä siitä. Absinttia, huulipunaa ja huonekalulakkaa on sen herättämät mielikuvat.

Vierailija
13726/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan niin ylpeästi ja rohkeasti välinpitämätön toisista ihmisistä kuin keskiluokkainen parfyymifani?

Kyllä, tällainen marginaalin parfyymifani menee heittämällä ohi. Välillä on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa, mutta haisteluetäisyydelle tai edes alle 2 m turvavälille ei todellakaan ole mitään asiaa.

Vierailija
13727/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan niin ylpeästi ja rohkeasti välinpitämätön toisista ihmisistä kuin keskiluokkainen parfyymifani?

Kyllä, tällainen marginaalin parfyymifani menee heittämällä ohi. Välillä on pakko olla tekemisissä ihmisten kanssa, mutta haisteluetäisyydelle tai edes alle 2 m turvavälille ei todellakaan ole mitään asiaa.

Ehkä kuitenkin mukavampi pitää ihmiset loitolla hajuveden avulla, kuin esimerkiksi hien hajulla tai rähjäämällä.

Vierailija
13728/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin mukavampi pitää ihmiset loitolla hajuveden avulla, kuin esimerkiksi hien hajulla tai rähjäämällä.

En tiedä, en ole kokeillut noita konsteja, ja terävä keppi olisi epäkohteliasta. Haistamaan eivät tosiaan pääse, muttei tästä tämän enempää.

SOTD Atelier des Orsin Lune Feline: ok amber-vanilja, ei mieleenpainuva. Paidassa on häivähdys eilisen Fumidusta, jonka maanläheinen vetiver ei lähde kuin suihkussa. Epämiellyttävän savuinen alku, mutta muuten kokeilun arvoinen.

Vierailija
13729/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli josku kauan sitten puhetta koronan viemästä hajuaistista. Palasiko teillä ennalleen edes joskus? Korona alkoi minulla viikonloppuna ja itsenäisyyspäivänä huomasin, että en enää haista. Muutaman kerran on joku yksittäinen hajumuisto kantautunut nenään, mutta kaikki ruuan, hedelmien ja tuoksujen sävyt on poissa. Toivoin niin että hajuaisti ei menisi, etenkin kun on uusilla varianteilla harvinaisempaa, mutta näin vaan kävi.

Vierailija
13730/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fath de Fath (1993)

TDC Osmanthus

TDC Une Nuit Magnetique

HDP 1899 Hemingway

HDP 1889 Moulin Rouge

B Balenciaga

Boss Alive Intense

Eri ihokemiat.

Mulla Moulin R. on puhdas, kaunis, makea kukkaisella ja hieman gurmantilla tavalla. Lineaarinen. Pikemminkin illalla kuin päivällä. Ei mikään "suuren juhlan" tuoksu, mutta söpö ja vaivaton olematta mitenkään tylsä.

4,5/5. Jos olisin kroisos ostelisin puteleita huoletta, tämänkin. Nyt ei voi.

Vierailija
13731/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fath de Fath (1993)

TDC Osmanthus

TDC Une Nuit Magnetique

HDP 1899 Hemingway

HDP 1889 Moulin Rouge

B Balenciaga

Boss Alive Intense

Eri ihokemiat.

Mulla Moulin R. on puhdas, kaunis, makea kukkaisella ja hieman gurmantilla tavalla. Lineaarinen. Pikemminkin illalla kuin päivällä. Ei mikään "suuren juhlan" tuoksu, mutta söpö ja vaivaton olematta mitenkään tylsä.

4,5/5. Jos olisin kroisos ostelisin puteleita huoletta, tämänkin. Nyt ei voi.

Entä 15 ml:n pullokoko, on melko kukkaroystävällinen vaihtoehto keston js tuoksupilven huomioon ottaen....? Mua houkuttaisi tilata sekä Blanc Violette että 1740 Marquis de Sade, mutta pysyttelen kuitenkin sitkeästi näytteissä, ne saan käytettyä joskus loppuunkin. :)

Vierailija
13732/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut Juliette has a gun-firman "Not a parfume" tuosua. Suuri hitti Euroopassa. Kiinnostaa kovasti. Tai muita Julietten tuoksuja.

Vierailija
13733/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli josku kauan sitten puhetta koronan viemästä hajuaistista. Palasiko teillä ennalleen edes joskus? Korona alkoi minulla viikonloppuna ja itsenäisyyspäivänä huomasin, että en enää haista. Muutaman kerran on joku yksittäinen hajumuisto kantautunut nenään, mutta kaikki ruuan, hedelmien ja tuoksujen sävyt on poissa. Toivoin niin että hajuaisti ei menisi, etenkin kun on uusilla varianteilla harvinaisempaa, mutta näin vaan kävi.

Rokotehaitta

Minulla meni 10 kk hajuaistin palautumiseen. Luulin jo, ettei se palaa koskaan. Nyt se on palannut, mutta en usko että se on aivan ennallaan enää. Minulla on ollut todella tarkka haju- ja makuaisti. Edelleen haistan tarkasti, mutta en osaa kaikista tuoksuista sanoa, haistanko niitä edes oikeasti vai sanovatko aivoni minulle siitä tuoksusta, että esim. "tämä on korianteri" - joistain tietyistä hajumarkkereista johtuen, eikä siksi, että aidosti aistisin tuoksun nyanssit.

Vierailija
13734/19320 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Juliette has a gun-firman "Not a parfume" tuosua. Suuri hitti Euroopassa. Kiinnostaa kovasti. Tai muita Julietten tuoksuja.

Olen kokeillut enkä tykännyt. Voimakas, synteettinen, puinen tuoksu, josta sain päänsärkyä. Todellakin parfyymi!

Vierailija
13735/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotehaitta

Minulla meni 10 kk hajuaistin palautumiseen. Luulin jo, ettei se palaa koskaan. Nyt se on palannut, mutta en usko että se on aivan ennallaan enää. Minulla on ollut todella tarkka haju- ja makuaisti. Edelleen haistan tarkasti, mutta en osaa kaikista tuoksuista sanoa, haistanko niitä edes oikeasti vai sanovatko aivoni minulle siitä tuoksusta, että esim. "tämä on korianteri" - joistain tietyistä hajumarkkereista johtuen, eikä siksi, että aidosti aistisin tuoksun nyanssit.

No ei se kyllä mikään rokotteista johtuva asia ole, vaan koronasta. Korona voi viedä hajuaistin pitkäksikin ajaksi. Toivon, että sinulla palautuu ennalleen pian. 

Vierailija
13736/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Not a perfume oli hirveä minun nenääni. En siis haistanut juuri mitään, mutta se mitä haistoin oli epämiellyttävää. Ns. molekyylituoksut eivät sovi mulle. 

Paria muuta olen kokeillut, mutta niissä on jotain joka tökkii, jotain hyvin synteettisen oloista. 

Vierailija
13737/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not a perfume oli hirveä minun nenääni. En siis haistanut juuri mitään, mutta se mitä haistoin oli epämiellyttävää. Ns. molekyylituoksut eivät sovi mulle. 

Paria muuta olen kokeillut, mutta niissä on jotain joka tökkii, jotain hyvin synteettisen oloista. 

Minusta tämä Not a Perfume on pehmeä ja lempeä ihotuoksu. Ei kuitenkaan ihan hintansa arvoinen.

Molecule 01 ei oikein sopinut nenääni. Tulee mieleen metsätöistä palaava mies jonka vaatteet haisevat sahanpurulta.

Vierailija
13738/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanvin Marry Me on pitkästä aikaa iljettävintä, mitä olen haistanut. Mielelläni en haukkuisi tuoksuja, mutta tämä on kammottava.

Vierailija
13739/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä Not a Perfume on pehmeä ja lempeä ihotuoksu. Ei kuitenkaan ihan hintansa arvoinen.

Molecule 01 ei oikein sopinut nenääni. Tulee mieleen metsätöistä palaava mies jonka vaatteet haisevat sahanpurulta.

Niinpä, noista ei tiedä, ennen kuin kokeilee.

Vierailija
13740/19320 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli korona ekan kerran maaliskuussa, hajuaisti meni, mutta tuli takaisin reilun viikon päästä. Toisen kerran korona oli alkusyksystä, mutta silloin hajuaisti pysyi. Kummallakaan kerralla tauti ei ollut pahinta laatua, varmasti kolme rokotusta auttoi siihen. Hajuaistin häviäminen toki oli raastavaa, mutta onneksi tosiaan tuli siinä 8-9 päivän päästä takaisin. Toivottavasti näin käy sinullekin. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä