Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Onko talo L'Erbolario tuttu?
Mitä olet kokeillut sieltä ja oliko hyvä?
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Sotd Herreran Good Girl. Tämä pullo on ostettu heti lanseerauksen jälkeen, sikäli jos tähän mennessä on reformulointeja tehty, en tiedä. Aiemmin tämä oli luottotuoksu, mutta useamman vuoden nyt pyörinyt kaapissa. Liian kukkainen, olen siirtynyt vähemmän kukkaisiin tuoksuihin selkeästi. Siitä syystä jotenkin ne kaikenlaiset versiotkaan eivät ole juuri kiinnostaneet. Kuitenkin nyt kun alkoi harrastelemaan tuoksuja, eikä enää etsi vain sitä itselle täydellisintä tuoksua, suhtautuminen on jälleen positiivisempi. Tämä on ihan kiva. Eikä valtaa älyttömän suurta pinta-alaa ympärilläni, toisin kuin useat muut saman tyyppiset hajuvedet.
Kävin kuitenkin aiemmin tällä viikolla haistelemassa ensimmäistä kertaa Very Good Girlin, sekä saman sarjan Glam version. Molemmat ovat ehkä enemmän minun tyyppisiä tuoksuja nykyään kuin Good Girl. Very Good Girl ei heti tuonut mitään selkeitä nuotteja huonoon nenääni, mutta Glamissa oli hyvin selkeästi kirsikka päällimmäisenä. Iholle en suihkauttanut kumpaakaan, vain lapuilla tuoksuttelin. Kiinnostus kuitenkin heräsi, täytyy joskus käydä iholle saakka kokeilemassa. Tai löytää jostain näytteet. Olen huomannut että yksittäinen iholle suihkaisu liikkeessä ei oikein riitä, vaan tuoksun pitäisi kulkea mukana koko päivä jotta oikeasti näkisi mitä ajan saatossa käy. Olen ehkä oppinut niistä muutamista tuoksuista jotka useiden tuntien (noin 6-8 tunnin) kuluessa muuttuivat partavesiksi. YSL:n Mon Parisin kanssa kävi niin, ja nyt haistan sen partaveden heti alusta saakka läpi. Kaapinpohjalla 50ml pullo josta suihkittu pari hassua kertaa. Noh, jätän sen odottamaan, ehkä joskus vielä..
Minua kiinnostaisi, että mikä niissä tuoksuissa saa mieleesi partaveden? (Partavesiäkin on niin erituoksuisia). N51
Tätä on aiemminkin kysytty. Montalella oli joku hedelmäinen tuoksu joka päivän mittaan muuttui partavedeksi, ja tosiaan sitten Mon Paris teki saman. Tuoksuissa itsessään ei periaatteessa ole mitään, varsinkaan siinä Montalessa, mikä alkuvaiheessa tuoksuisi lainkaan siltä, millaiseksi se minun ihollani pitkän ajan kuluessa muuttuu. En siis ukso että tuoksuissa itsessään on mitään mikä muistuttaisi partavettä, mutta aika ja ihoni kemia muuttaa niissä jotain. Paperille suihkuttaessa ei näitä fiiliksiä tule lainkaan.
En myöskään osaa kuvailla mikä se nuotti olisi, mikä sieltä alkaa tulla läpi. Se vain minun nenääni on selkeän miehekäs, jotakin sellaista mitä olen tottunut miehillä haistelemaan. Se on ehkä enemmän tuoksutyyppi tai -tyyli, kuin mikään selkeä nuotti.
Kyseessä lienee patsuli, joka tuo tottumattoman mieleen Gilletten partavaahdon.
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Sotd Herreran Good Girl. Tämä pullo on ostettu heti lanseerauksen jälkeen, sikäli jos tähän mennessä on reformulointeja tehty, en tiedä. Aiemmin tämä oli luottotuoksu, mutta useamman vuoden nyt pyörinyt kaapissa. Liian kukkainen, olen siirtynyt vähemmän kukkaisiin tuoksuihin selkeästi. Siitä syystä jotenkin ne kaikenlaiset versiotkaan eivät ole juuri kiinnostaneet. Kuitenkin nyt kun alkoi harrastelemaan tuoksuja, eikä enää etsi vain sitä itselle täydellisintä tuoksua, suhtautuminen on jälleen positiivisempi. Tämä on ihan kiva. Eikä valtaa älyttömän suurta pinta-alaa ympärilläni, toisin kuin useat muut saman tyyppiset hajuvedet.
Kävin kuitenkin aiemmin tällä viikolla haistelemassa ensimmäistä kertaa Very Good Girlin, sekä saman sarjan Glam version. Molemmat ovat ehkä enemmän minun tyyppisiä tuoksuja nykyään kuin Good Girl. Very Good Girl ei heti tuonut mitään selkeitä nuotteja huonoon nenääni, mutta Glamissa oli hyvin selkeästi kirsikka päällimmäisenä. Iholle en suihkauttanut kumpaakaan, vain lapuilla tuoksuttelin. Kiinnostus kuitenkin heräsi, täytyy joskus käydä iholle saakka kokeilemassa. Tai löytää jostain näytteet. Olen huomannut että yksittäinen iholle suihkaisu liikkeessä ei oikein riitä, vaan tuoksun pitäisi kulkea mukana koko päivä jotta oikeasti näkisi mitä ajan saatossa käy. Olen ehkä oppinut niistä muutamista tuoksuista jotka useiden tuntien (noin 6-8 tunnin) kuluessa muuttuivat partavesiksi. YSL:n Mon Parisin kanssa kävi niin, ja nyt haistan sen partaveden heti alusta saakka läpi. Kaapinpohjalla 50ml pullo josta suihkittu pari hassua kertaa. Noh, jätän sen odottamaan, ehkä joskus vielä..
Minua kiinnostaisi, että mikä niissä tuoksuissa saa mieleesi partaveden? (Partavesiäkin on niin erituoksuisia). N51
Tätä on aiemminkin kysytty. Montalella oli joku hedelmäinen tuoksu joka päivän mittaan muuttui partavedeksi, ja tosiaan sitten Mon Paris teki saman. Tuoksuissa itsessään ei periaatteessa ole mitään, varsinkaan siinä Montalessa, mikä alkuvaiheessa tuoksuisi lainkaan siltä, millaiseksi se minun ihollani pitkän ajan kuluessa muuttuu. En siis ukso että tuoksuissa itsessään on mitään mikä muistuttaisi partavettä, mutta aika ja ihoni kemia muuttaa niissä jotain. Paperille suihkuttaessa ei näitä fiiliksiä tule lainkaan.
En myöskään osaa kuvailla mikä se nuotti olisi, mikä sieltä alkaa tulla läpi. Se vain minun nenääni on selkeän miehekäs, jotakin sellaista mitä olen tottunut miehillä haistelemaan. Se on ehkä enemmän tuoksutyyppi tai -tyyli, kuin mikään selkeä nuotti.
Montalessa ei muistaakseni ole mukana patsulia. Saatan olla väärässä. Joka tapauksessa en usko kyseessä olevan patsulin, koska sitä tuntuu olevan vähintään joka toisessa tuoksussa, ja silti vain muutamat tietyt hajuvedet muuttuvat ihollani sillä tavalla.
Sotd Muglerin Aura Sensuelle. Tämä oli taas miellyttävä yllätys. Oli siis blind buy jokunen vuosi sitten, ja on mielestäni aina ollut ihan kiva. Nyt en ainakaan vuoteen ole tätä käyttänyt, joten päätin kokeilla pitkästä aikaa. En muistanutkaan kuinka miellyttävä tämä oli. Koen vahvasti tämän näiden kylmempien ilmojen tuoksuksi, tosin ei ehkä jäätävien, mutta pitäisi joskus kokeilla lämpimämmässäkin. Epäilen kyllä, tämä ollessa aika raskas ja makea, että lämpimässä on hieman liiankin raskas. Toimistoturvallinen tämä ei ole, koska Muglerien tapaan tuoksu on hyvin, hyvin vahva. Nyt muuten harmittaa kun aikanaan annoin Womanityn ja Alienin pois. Womanity oli liian sitruksinen minun makuuni, ja Alien oli niin vahva että en vaan voinut käyttää, kun tuntui että happi loppuu yhden suihkauksen jälkeen vielä useamman tunnin kuluttuakin. Ja puolisoni valitteli samaa, koko talo tuoksui, vahvasti. Ihana tuoksu muuten, olin toivonut siitä signaturea.
Tilasin Notinolta Ajmalin Raindropsin, ja Jeanne Arthesin Lover in Dark ja Guipur & Silk. Olivat mielenkiintoisen oloisia ja niin edullisia, että kestän kyllä menetyksen jos niistä ei tule minulle käytettäviä tuoksuja. Pakettia odotellessa. Arthesin Sultana Leau Fatale kiinnosti myös, mutta se oli loppu varastosta. Katsotaan jos noista nyt tulevista tuoksuista on mihinkään, voisi hiljalleen kerätä vaikka kaikki, noilla hinnoilla 😂.
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Montalessa ei muistaakseni ole mukana patsulia. Saatan olla väärässä. Joka tapauksessa en usko kyseessä olevan patsulin, koska sitä tuntuu olevan vähintään joka toisessa tuoksussa, ja silti vain muutamat tietyt hajuvedet muuttuvat ihollani sillä tavalla.
Olettaisin tuon partavesielementin oleva ambroxan. Itse ainakin koen sitä sisältävät hajuvedet hyvin partavesimäisiksi ihollani.
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Mikä se Montalen tuoksu muuten on?
Patsulin voi tehdä hyvin monella tavalla. Ei se aina muutukaan partavaahdoksi. Mutta itse olen oppinut pitämään jopa paksusta, partavaahtomaisesta patsulista, jollainen on Prada Amberissa ja eritoten Moschinossa. Se on rasvainen ja melkein tukahduttava, mutta niin ihana tuoksu.
Angelissa patsuliin jää terävyyttä, mutta se taitaakin olla taivaallinen patsuli <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikki
Cologne: eteläeuroopan laventelicolognet
Chypre: Eau de Rochas
Gourmand: Rochas Tocade
Fruity floral: Alien edt
Woody: Santal Blush
Musk: Habanita L'Esprit
Easy to wear: Osmanthe Yunnan
Celebrity: -N52
Tuo Habanita L`Esprit kiinnostaa. Kerrotko vähän mietteitä siitä?
En ole N52, mutta minullakin on Habanita L'Esprit. Minulle se on elokuun tuoksu. En käytä sitä talvisin, joten nyt en suihkauta sitä kuvaillakseni vaikutelmia. Ehdottomasti suosittelen, mutta tilaa ensin näyte. Habanitalla (sekä Espritillä että perus) on paikkansa ja aikansa. Upea tuoksu. Siinä on sekä rasvaisuutta, muskottia että henkisyyttä yhtä aikaa. Sensuelli, naisellinen ja erikoinen tuoksu. Anteeksipyytelemätön.
N52 tässä. Kuvailusi on hyvä. Ja näyte kannatta tilata. Tässä muskotti on niin selvä, tekee periaatteessa puhtaaseen "white musk" tuoksuun vähemmän puhtaan vivahteen, kaikki ei välttämättä tykkää. Samaan tyyliin kuin Kiehl's original musk on vähän "likainen" tai NR Fleur Musc ja Musc Noir on vähemmän pesunpuhtaita myskituoksuja kuin sarjan muut. Tosin tuo likaisuus Habanita L'Espritissä haihtuu ja jäljelle jää puhdas myskituoksu. Hiukan toisinpäin kuin yleensä. Näitä käänteisesti kehittyviä tuoksuja on tullut muutama vastaan joissa alun likaiset tai tuhmasti sensuellit tuoksut muuttuu loppua kohti puhtaiksi.
Kiitoksia kovasti molemmille vastaajille. En todellakaan tarvitsisi uutta tuoksua mutta en voi vastustaa myskituoksuja. Tuo muskotti vaikuttaa vähän epäilyttävältä, se kun on inhokkimausteeni ainakin ruokapuolella.
Täytyy katsoa jos löytyisi näyte jostain. Isompi pullo on kuvan perusteella todella kaunis.
Nyt on menossa tuoksun harkinta pienimuotoiseen itsenäisyysaaton illanviettoon. En osaa päättää! Minkä itse näistä valitsisitte? Ja kiinnostaisi perustelutkin!
Chloé (Parfums by Chloé, se Lagerfeldin jälkeinen versio, ei nyky-Chloe)
Fath de Fath (1993)
Patou Sublime EdP (uusin versio 1992)
TDC Osmanthus
TDC Une Nuit Magnetique
HDP 1899 Hemingway
HDP 1889 Moulin Rouge
B Balenciaga
Boss Alive Intense
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinhare kirjoitti:
Mikä se Montalen tuoksu muuten on?
Patsulin voi tehdä hyvin monella tavalla. Ei se aina muutukaan partavaahdoksi. Mutta itse olen oppinut pitämään jopa paksusta, partavaahtomaisesta patsulista, jollainen on Prada Amberissa ja eritoten Moschinossa. Se on rasvainen ja melkein tukahduttava, mutta niin ihana tuoksu.
Angelissa patsuliin jää terävyyttä, mutta se taitaakin olla taivaallinen patsuli <3
Piti oikein käydä Montalen sivuilta katsomassa että mikä tuoksu oli kyseessä. Se oli Pretty Fruity. Passiohedelmä, mustaherukka, sitrukset, magnolia, lilja, myski ainakin Fragrantican mukaan olisi nuotit. Kyseessä oli siis työpäivä, jolloin huoneessani vietti aikaa miespuolinen esimieheni noin puoli tuntia käymässä läpi jotain työtehtävää. Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, että miten näin tunnin-parin kuluttua hänen poistumisestaan täällä tuoksuu näin vahvasti jokin miesten tuoksu. Sitten haistoin rannettani ja meinasin pudota penkiltä. Pretty Fruity olikin muuttunut ihan sellaiseksi miesten tusinatuoksuksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on menossa tuoksun harkinta pienimuotoiseen itsenäisyysaaton illanviettoon. En osaa päättää! Minkä itse näistä valitsisitte? Ja kiinnostaisi perustelutkin!
Fath de Fath (1993)
TDC Osmanthus
TDC Une Nuit Magnetique
HDP 1899 Hemingway
HDP 1889 Moulin Rouge
B Balenciaga
Boss Alive Intense
Ihan se nykyinen Chloe kävisi, jotain puhdasta ja raikasta. Moulin Rouge ei kuulosta osuvalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fath de Fath (1993)
TDC Osmanthus
TDC Une Nuit Magnetique
HDP 1899 Hemingway
HDP 1889 Moulin Rouge
B Balenciaga
Boss Alive Intense
Ihan se nykyinen Chloe kävisi, jotain puhdasta ja raikasta. Moulin Rouge ei kuulosta osuvalta.
Minulla on nykyisestäkin näyte, mutta en oikein pidä siitä. Nykydesignereissä tuntuu aina olevan se jokin, joka tökkii. Ne on aina "ihan kiva mutta". On se kyllä tuossa Boss Alive Intensessäkin, joka oli vaihtoehdoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fath de Fath (1993)
TDC Osmanthus
TDC Une Nuit Magnetique
HDP 1899 Hemingway
HDP 1889 Moulin Rouge
B Balenciaga
Boss Alive Intense
Minulla on nykyisestäkin näyte, mutta en oikein pidä siitä. Nykydesignereissä tuntuu aina olevan se jokin, joka tökkii. Ne on aina "ihan kiva mutta". On se kyllä tuossa Boss Alive Intensessäkin, joka oli vaihtoehdoissa.
Vintage voi toki hyvinkin olla parempi. Itse vaan en enää muista sitä.
Päivällä kun Aura Sensuelle oli hieman vaimentunut kokeilin Montalen Mukhallatia. Se oli aivan erilainen kuin muistin, mutta aika lailla yhtä järkyttävä. Samaan aikaan kuitenkin myös aika hauska. Mielessä pyöri säilykekirsikat (vaikka siis tuoksussa ei ole lainkaan kirsikkaa), ja karvasmanteli, ja jokin näiden yhdistelmä, ihan hirveä esanssinen leivos. Minä siis henkilökohtaisesti inhoan säilykekirsikoita ja karvasmantelia makuina. Toisaalta tuoksu on esanssisuudessaan todella erilainen kuin mikään mitä olen aiemmin haistellut, ja niin överi, että se saa samalla hymyn huulille ja tekee melkein mieli ääneen sanoa hih!
Lähdin lenkille, ja lenkin jälkeen Mukhallat oli vaimentunut hieman, ja oli jo oikeastaan ihan miellyttävä. En voisi kuitenkaan ikinä kuvitellakaan käyttäväni sitä, muuten kuin kotona kuriositeettina aina joskus ja jouluna.
Lenkin jälkeen suihkuun, ja päätin taas kokeilla Montalen Starry Nightsia. Muistelin että ekalla kokeilulla olin ihan pitänyt tästä. En pidä enää. Ensimmäinen ajatus oli, että onpas partavesi (ja mieskin suihkusta tullessaan kysyi että miksi täällä haisee partavesi), eli samansuuntaisia ajatuksia herättää ainakin puolisossa. Toinen ajatus joka nousi esiin, oli jokin vahvan hajuinen siivousaine, oletettavasti bergamotin ja sitruunan takia. Ensimmäinen kokeilu oli kesällä, joten ehkäpä jätän tämän taas odottamaan kesää, josko silloin saisi muutakin irti kuin patsulin, bergamotin, ja sitruunan värittämän pistävän vessanpesuaineen.
Vierailija kirjoitti:
Fath de Fath (1993)
TDC Osmanthus
TDC Une Nuit Magnetique
HDP 1899 Hemingway
HDP 1889 Moulin Rouge
B Balenciaga
Boss Alive Intense
Tunnen vain nuo 4, ja onpa vaikea valinta niistä! UNM ja Moulin R ovat selkeästi iltatuoksut, hyvällä kestolla, mutta jälkimmäisessä on sellaista absintinhuuruista rappioromantiikkaa (ja vähän hikisiä tanssityttöjä), ettei se ehkä ole kovin muodollisten tilaisuuksien tuoksu. UNM taas on nimensä mukaisesti varsin uhkea ja aistillinen (onko liikaakin?), ehkä enemmän iltaan kuin puoliasiallinen Osmanthus, joka on minusta päivä- ja työtuoksu. Hemingway menee vetiverinsä kanssa liian unisexiin suuntaan, että käyttäisin sitä iltajuhlissa, vaikka se muuten onkin ihana, minun nenääni se on vähän haikea kotoilutuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet kokeillut sieltä ja oliko hyvä?
On tuttu, tilasin pari tuoksua Hobby Hallista ja yllätyin positiivisesti. Meharees on kanelisen mausteinen, ambrainen, myskinen tuoksu, joka muistuttaa hyvin paljon Frederic Mallen Musc Ravageuria. Täysin identtinen jos suihkauttaa päälle vielä jotain myskiä (esim. Tesori d'Orienten White Muskia), mutta itsessäänkin jo tosi samanlainen. Pidän tuoksusta, tuntuu että käytetty paljon luonnollisia raaka-aineita.
Toinen jonka omistan on Ambraliquida. Rakastan ambratuoksuja, tämä on niiden parhaimmistoa. Syvä, balsaminen, hunajainen, myös vähän vaniljaa mukana, mutta ei missään nimessä vaniljatuoksu, vaan pääosassa ambra. Tämä on myös hyvin luonnollisen oloinen tuoksu eikä vaikuta että olisi juurikaan synteettisiä ainesosia käytetty.
Tuoksut tuntuvat paljon hintaansa laadukkaammilta ja voin suositella kyllä. Hankintalistalla on myös Dolcelisir, vinkatkaa jos tulee jossain vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet kokeillut sieltä ja oliko hyvä?On tuttu, tilasin pari tuoksua Hobby Hallista ja yllätyin positiivisesti. Meharees on kanelisen mausteinen, ambrainen, myskinen tuoksu, joka muistuttaa hyvin paljon Frederic Mallen Musc Ravageuria. Täysin identtinen jos suihkauttaa päälle vielä jotain myskiä (esim. Tesori d'Orienten White Muskia), mutta itsessäänkin jo tosi samanlainen. Pidän tuoksusta, tuntuu että käytetty paljon luonnollisia raaka-aineita.
Toinen jonka omistan on Ambraliquida. Rakastan ambratuoksuja, tämä on niiden parhaimmistoa. Syvä, balsaminen, hunajainen, myös vähän vaniljaa mukana, mutta ei missään nimessä vaniljatuoksu, vaan pääosassa ambra. Tämä on myös hyvin luonnollisen oloinen tuoksu eikä vaikuta että olisi juurikaan synteettisiä ainesosia käytetty.
Tuoksut tuntuvat paljon hintaansa laadukkaammilta ja voin suositella kyllä. Hankintalistalla on myös Dolcelisir, vinkatkaa jos tulee jossain vastaan.
Kiitoskiitoskiitos!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet kokeillut sieltä ja oliko hyvä?On tuttu, tilasin pari tuoksua Hobby Hallista ja yllätyin positiivisesti. Meharees on kanelisen mausteinen, ambrainen, myskinen tuoksu, joka muistuttaa hyvin paljon Frederic Mallen Musc Ravageuria. Täysin identtinen jos suihkauttaa päälle vielä jotain myskiä (esim. Tesori d'Orienten White Muskia), mutta itsessäänkin jo tosi samanlainen. Pidän tuoksusta, tuntuu että käytetty paljon luonnollisia raaka-aineita.
Kiitoskiitoskiitos!!
Eipä kestä 😊
Kaksi Filippo Sorcinellia testattu tänään. Pidän molemmista, eli pitää käyttää ihan kunnolla ja katsoa.
Contre bombarde tuoksui minusta katoliselle kirkolle. Sellaiselle, jossa on kiviseinät, vanhat puiset penkit ja messun jälkeen viipyilevä suitsukkeen tuoksu. Pohjatuoksussa on makeutta (nuottilistan mukaan kinuskia!) ja kirkon tuoksu muuttuu joksikin muuksi. Savuisen, kuivan mausteisen suitsukkeen ja taustalla piilevän vienon makeuden yhdistelmä voi kuulostaa kauhealta, mutta on todella hienostunut. Unisex., mutta tämä tuoksu voisi olla upea miehellä.
Io non ho mani che mi accarezzino il volto. Runollinen nimi ja ainutlaatuinen, vaikeasti kuvailtava tuoksu. Tässä on vähemmän realistinen "katolisen kirkon" haju. Tämä on amber ("meripihka") jossa hiukan makeutta. Aistin vienosti kanelia, santelipuuta ja jopa hiukan kukkaisuutta (ylang-ylang ja geranium (kurjenpolvi?) on nuottilistassa), tupakkaakin saattaa olla seassa. Unisex. Saatan hyvinkin ihastua tähän. N51
Vierailija kirjoitti:
Kaksi Filippo Sorcinellia testattu tänään. Pidän molemmista, eli pitää käyttää ihan kunnolla ja katsoa.
Contre bombarde tuoksui minusta katoliselle kirkolle. Sellaiselle, jossa on kiviseinät, vanhat puiset penkit ja messun jälkeen viipyilevä suitsukkeen tuoksu. Pohjatuoksussa on makeutta (nuottilistan mukaan kinuskia!) ja kirkon tuoksu muuttuu joksikin muuksi. Savuisen, kuivan mausteisen suitsukkeen ja taustalla piilevän vienon makeuden yhdistelmä voi kuulostaa kauhealta, mutta on todella hienostunut. Unisex., mutta tämä tuoksu voisi olla upea miehellä.
Io non ho mani che mi accarezzino il volto. Runollinen nimi ja ainutlaatuinen, vaikeasti kuvailtava tuoksu. Tässä on vähemmän realistinen "katolisen kirkon" haju. Tämä on amber ("meripihka") jossa hiukan makeutta. Aistin vienosti kanelia, santelipuuta ja jopa hiukan kukkaisuutta (ylang-ylang ja geranium (kurjenpolvi?) on nuottilistassa), tupakkaakin saattaa olla seassa. Unisex. Saatan hyvinkin ihastua tähän. N51
Io Non Ho Manin geranium on (tuoksu)pelargoni. Kiva, että pidit siitä. UNUM -sarjassa on tosiaan gotiikkaa ja suitsuketta kerrakseen. Notre Damekin kuulostaa upealta, joku täällä kokeili sitäkin aiemmin.
Et ole musta lainkaan outo.
Tuoksut käyttäytyvät ihan eri lailla eri lämpö- ja kosteusolosuhteissa.
Niinpä käytän kutakin tuoksua sen mukaan milloin se on parhaimmillaan juuri mun iholla. Se ei ole aina yhtään sama kuin fragrantican käyttäjäkokemukset.