Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
13681/19320 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupat ei myy Allurea eikä siitä näe keskustelua koskaan. Mikähän syy? Eikö tästä tykätä vai missä vika?

Kuulemma Chanelin vähiten suosittu haju, liian sekava jossa vanhaa säilykepersikkaa ja jotain hapanta kukkaa ja patsulia, ja sen lanseerauksen jälkeen uudemmat Mademoiselle sekä Chance ajoivat reippaasti sen ohi suosiossa, joten jäi niiden jalkoihin mielenkiinnottomana wannabenä.

Vierailija
13682/19320 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikki

Cologne: Roger & Gallet Cédrat

Chypre: Rochas Femme

Gourmand: Prada Candy

Fruity floral: Rosa Pop

Woody: Declaration

Musk: Kiehls original musk

Easy to wear: Nomade

Celebrity: Rihanna Fenty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13683/19320 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkokaupat ei myy Allurea eikä siitä näe keskustelua koskaan. Mikähän syy? Eikö tästä tykätä vai missä vika?

Kuulemma Chanelin vähiten suosittu haju, liian sekava jossa vanhaa säilykepersikkaa ja jotain hapanta kukkaa ja patsulia, ja sen lanseerauksen jälkeen uudemmat Mademoiselle sekä Chance ajoivat reippaasti sen ohi suosiossa, joten jäi niiden jalkoihin mielenkiinnottomana wannabenä.

Chance eau tendre on kopio Marc Jacobsin Daisysta, joka luotiin 3 vuotta aiemmin, eikä Chanelilla oikein muita hyviä tuoksuja ole.

Vierailija
13684/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd: Oriflamen Magnetista.

Kaivoin kaapinperukoilta avaamattoman ja päätin kokeilla. Tykästyin. Kesto ei ole kovin kehuttava, kun Oriflamen tuoksuilla yleensäkään (minun ihollani), mutta tämä on vallan miellyttävä tuoksu näin talvisäähän.

Yhtään en ole tutkinut vielä nuotteja, mutta jotain raikkautta tuoksussa on hetkellisesti havaittavissa heti suihkimisen jälkeen. Sen jälkeen pyöristyy johonkin makeaan ja pehmeään, mutta ei onneksi ällömakeaan. Tämä toimii mulle hyvin arki- ja kotituoksuna. Ja toimistolle myös, koska jää hyvin iholle alun jälkeen.

Vierailija
13685/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Kenzo Jungle. Tämmöinen "kevyt-Opium" oikeastaan. Kyllä toimii kylmällä.

Vierailija
13686/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikki

Cologne: eteläeuroopan laventelicolognet

Chypre: Eau de Rochas

Gourmand: Rochas Tocade

Fruity floral: Alien edt

Woody: Santal Blush

Musk: Habanita L'Esprit

Easy to wear: Osmanthe Yunnan

Celebrity: -

N52

Vierailija
13687/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki

N52

Tuo Habanita L`Esprit kiinnostaa. Kerrotko vähän mietteitä siitä?

Vierailija
13688/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se kyllä ysärillä jonkin aikaa todella suosittu (EDT lanseerattiin muistaakseni 1997). Aika on varmaan ajanut sen ohi. N51

Vierailija
13689/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki

Cologne: = sitrus? En tykkää. Ehkä Goutal Eau du sud. 

Chypre: Kolmen kimppa: Guerlain Mitsouko, Rochas Femme, Roja Diaghilev 

Gourmand: Chanel Coromandel

Fruity floral: Jorum Studio Nectary 

Woody: Guerlain Samsara 

Musk:  Teo Cabanel Oh là là

Easy to wear: Bulgari Splendida Patchouli Tentation

Celebrity: Paloma Picasso 

+

Rose: Amouage Lyric

Amber floral: Amouage Memoir 

Green floral: Ralph Lauren Safari 

Amber (oriental): YSL Opium 

N51

Vierailija
13690/19320 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saapui Kayali Vanilla Royale Sugared Patchouli 64 ( nimihirviö) 10 ml testiin. I am loving it! Just sopiva joulun odotukseen, normi Vanilla on loistava kerrostukseen, mutta tämä on itsessään vahva syvä vanilja tuoksu.

Vierailija
13691/19320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Herreran Good Girl. Tämä pullo on ostettu heti lanseerauksen jälkeen, sikäli jos tähän mennessä on reformulointeja tehty, en tiedä. Aiemmin tämä oli luottotuoksu, mutta useamman vuoden nyt pyörinyt kaapissa. Liian kukkainen, olen siirtynyt vähemmän kukkaisiin tuoksuihin selkeästi. Siitä syystä jotenkin ne kaikenlaiset versiotkaan eivät ole juuri kiinnostaneet. Kuitenkin nyt kun alkoi harrastelemaan tuoksuja, eikä enää etsi vain sitä itselle täydellisintä tuoksua, suhtautuminen on jälleen positiivisempi. Tämä on ihan kiva. Eikä valtaa älyttömän suurta pinta-alaa ympärilläni, toisin kuin useat muut saman tyyppiset hajuvedet.

Kävin kuitenkin aiemmin tällä viikolla haistelemassa ensimmäistä kertaa Very Good Girlin, sekä saman sarjan Glam version. Molemmat ovat ehkä enemmän minun tyyppisiä tuoksuja nykyään kuin Good Girl. Very Good Girl ei heti tuonut mitään selkeitä nuotteja huonoon nenääni, mutta Glamissa oli hyvin selkeästi kirsikka päällimmäisenä. Iholle en suihkauttanut kumpaakaan, vain lapuilla tuoksuttelin. Kiinnostus kuitenkin heräsi, täytyy joskus käydä iholle saakka kokeilemassa. Tai löytää jostain näytteet. Olen huomannut että yksittäinen iholle suihkaisu liikkeessä ei oikein riitä, vaan tuoksun pitäisi kulkea mukana koko päivä jotta oikeasti näkisi mitä ajan saatossa käy. Olen ehkä oppinut niistä muutamista tuoksuista jotka useiden tuntien (noin 6-8 tunnin) kuluessa muuttuivat partavesiksi. YSL:n Mon Parisin kanssa kävi niin, ja nyt haistan sen partaveden heti alusta saakka läpi. Kaapinpohjalla 50ml pullo josta suihkittu pari hassua kertaa. Noh, jätän sen odottamaan, ehkä joskus vielä..

Vierailija
13692/19320 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varaa ostella.

Vierailija
13693/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki

N52

En ole N52, mutta minullakin on Habanita L'Esprit. Minulle se on elokuun tuoksu. En käytä sitä talvisin, joten nyt en suihkauta sitä kuvaillakseni vaikutelmia. Ehdottomasti suosittelen, mutta tilaa ensin näyte. Habanitalla (sekä Espritillä että perus) on paikkansa ja aikansa. Upea tuoksu. Siinä on sekä rasvaisuutta, muskottia että henkisyyttä yhtä aikaa. Sensuelli, naisellinen ja erikoinen tuoksu. Anteeksipyytelemätön.

Vierailija
13694/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosikki

N52

En ole N52, mutta minullakin on Habanita L'Esprit. Minulle se on elokuun tuoksu. En käytä sitä talvisin, joten nyt en suihkauta sitä kuvaillakseni vaikutelmia. Ehdottomasti suosittelen, mutta tilaa ensin näyte. Habanitalla (sekä Espritillä että perus) on paikkansa ja aikansa. Upea tuoksu. Siinä on sekä rasvaisuutta, muskottia että henkisyyttä yhtä aikaa. Sensuelli, naisellinen ja erikoinen tuoksu. Anteeksipyytelemätön.

N52 tässä. Kuvailusi on hyvä. Ja näyte kannatta tilata. Tässä muskotti on niin selvä, tekee periaatteessa puhtaaseen "white musk" tuoksuun vähemmän puhtaan vivahteen, kaikki ei välttämättä tykkää. Samaan tyyliin kuin Kiehl's original musk on vähän "likainen" tai NR Fleur Musc ja Musc Noir on vähemmän pesunpuhtaita myskituoksuja kuin sarjan muut. Tosin tuo likaisuus Habanita L'Espritissä haihtuu ja jäljelle jää puhdas myskituoksu. Hiukan toisinpäin kuin yleensä. Näitä käänteisesti kehittyviä tuoksuja on tullut muutama vastaan joissa alun likaiset tai tuhmasti sensuellit tuoksut muuttuu loppua kohti puhtaiksi. 

Vierailija
13695/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chance eau tendre on kopio Marc Jacobsin Daisysta, joka luotiin 3 vuotta aiemmin, eikä Chanelilla oikein muita hyviä tuoksuja ole.

Jaha. Moni on eri mieltä, mutta eihän kaikesta tarvitse tykätä. 

Vierailija
13696/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Sotd Herreran Good Girl. Tämä pullo on ostettu heti lanseerauksen jälkeen, sikäli jos tähän mennessä on reformulointeja tehty, en tiedä. Aiemmin tämä oli luottotuoksu, mutta useamman vuoden nyt pyörinyt kaapissa. Liian kukkainen, olen siirtynyt vähemmän kukkaisiin tuoksuihin selkeästi. Siitä syystä jotenkin ne kaikenlaiset versiotkaan eivät ole juuri kiinnostaneet. Kuitenkin nyt kun alkoi harrastelemaan tuoksuja, eikä enää etsi vain sitä itselle täydellisintä tuoksua, suhtautuminen on jälleen positiivisempi. Tämä on ihan kiva. Eikä valtaa älyttömän suurta pinta-alaa ympärilläni, toisin kuin useat muut saman tyyppiset hajuvedet.

Kävin kuitenkin aiemmin tällä viikolla haistelemassa ensimmäistä kertaa Very Good Girlin, sekä saman sarjan Glam version. Molemmat ovat ehkä enemmän minun tyyppisiä tuoksuja nykyään kuin Good Girl. Very Good Girl ei heti tuonut mitään selkeitä nuotteja huonoon nenääni, mutta Glamissa oli hyvin selkeästi kirsikka päällimmäisenä. Iholle en suihkauttanut kumpaakaan, vain lapuilla tuoksuttelin. Kiinnostus kuitenkin heräsi, täytyy joskus käydä iholle saakka kokeilemassa. Tai löytää jostain näytteet. Olen huomannut että yksittäinen iholle suihkaisu liikkeessä ei oikein riitä, vaan tuoksun pitäisi kulkea mukana koko päivä jotta oikeasti näkisi mitä ajan saatossa käy. Olen ehkä oppinut niistä muutamista tuoksuista jotka useiden tuntien (noin 6-8 tunnin) kuluessa muuttuivat partavesiksi. YSL:n Mon Parisin kanssa kävi niin, ja nyt haistan sen partaveden heti alusta saakka läpi. Kaapinpohjalla 50ml pullo josta suihkittu pari hassua kertaa. Noh, jätän sen odottamaan, ehkä joskus vielä..

Minua kiinnostaisi, että mikä niissä tuoksuissa saa mieleesi partaveden? (Partavesiäkin on niin erituoksuisia). N51

Vierailija
13697/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N51:n aamun tuoksuna Filippo Sorcinellin Quando rapita in estasi. Fragranticassa tätä on verrattu Opiumiin, mutta ei se minusta ollut ollenkaan samanlainen, paitsi ehkä aivan alussa muistuttaa etäisesti ko. tuoksua. Quando on kuivempi, suitsuke on todella pääroolissa mausteiden lisäksi, ja kaikenkaikkiaan tämä tuntuu vähän maskuliiniselta. Ei lainkaan niin kukkainen kuin Opium. Tykkään, mutten niin suuresti, että ostaisin. Kovin voimakas hajuvesi tämä ei ole; nyt iltapäivällä haistan sen enää vienosti iholla. 

Tsekkasin kaksi Teo Cabanelia pikaisesti: uutuus Encore tuo kuulemma mieleen porkkanakakun ja chai latten. No, enpä tiedä. Alussa oli vähän porkkanaa. Mainostettua iiristä en haista, tai se peittyy gourmand-elementtien alle. Pelkäsin erityisesti "kuumaa maitonuottia", sillä en siedä maidon hajua, muttei tämä onneksi aiheuta pahoinvointia. En kyllä erityisesti ihastunutkaan. 

Et voilà tuoksuu saippualle. Sellaiselle kalliille palasaippualle, jossa on valkoisia kukkia. En halua tuoksua saippualle, vaikkei se paha sinänsä ole. Haihtui iholta nopeasti. 

Vierailija
13698/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Alluressa on säilykepersikkainen tuoksu, niin kyllä houkuttaisi testata sitä. Tänään pitkästä aikaa ihan flunssassa, niin eipä ole muutamaan päivään tullut käytettyä hajuvesiä.

Kiitos sille, joka niitä kirkkotuoksuja linkkaili! Olen sen alkuperäisen viestin kirjoittaja. :)

Huvittaa, kun veriarvoni viittaavat raudanpuutteeseen, ja samaan aikaan on himo noihin suitsukkeita sisältäviin sekä kylmän metallisiin tuoksuihin! Saattaa korreloida noiden arvojen kanssa, tai sitten ei.

Vierailija
13699/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Minua kiinnostaisi, että mikä niissä tuoksuissa saa mieleesi partaveden? (Partavesiäkin on niin erituoksuisia). N51

Tätä on aiemminkin kysytty. Montalella oli joku hedelmäinen tuoksu joka päivän mittaan muuttui partavedeksi, ja tosiaan sitten Mon Paris teki saman. Tuoksuissa itsessään ei periaatteessa ole mitään, varsinkaan siinä Montalessa, mikä alkuvaiheessa tuoksuisi lainkaan siltä, millaiseksi se minun ihollani pitkän ajan kuluessa muuttuu. En siis ukso että tuoksuissa itsessään on mitään mikä muistuttaisi partavettä, mutta aika ja ihoni kemia muuttaa niissä jotain. Paperille suihkuttaessa ei näitä fiiliksiä tule lainkaan.

En myöskään osaa kuvailla mikä se nuotti olisi, mikä sieltä alkaa tulla läpi. Se vain minun nenääni on selkeän miehekäs, jotakin sellaista mitä olen tottunut miehillä haistelemaan. Se on ehkä enemmän tuoksutyyppi tai -tyyli, kuin mikään selkeä nuotti.

Vierailija
13700/19320 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd MFK:n Grand Soir. Kerran aiemmin olen kokeillut. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että vahvasti suitsukkeiset ja pihkaiset tuoksut eivät ole minun juttuni. Grand Soir on sinänsä ihan miellyttävä, varsinkin kun vanilja nousee pehmentämään meripihkaa, mutta tämä ei vain tunnu omalta. Se on myös hyvin, hyvin kestävä ja vahva. Niin vahva että se tuntuu raskaalta. Tämä on tuoksu jota minä en pysty kantamaan, vaan se kantaa minua.

Lenkin jälkeen kävinkin suihkussa, ja Grand Soirin leijailtua koko päivän raskaana ylläni, päädyin illaksi suihkimaan Chloeta. Jotain hyvin erilaista.

Viime aikoina toimistolle olen hyvin usein valinnut Narciso Rodriguezin for Her:n, tai Zadig & Voltairen This Is Her! Vibes of Freedomin. Nämä ovat toistaiseksi olleet hyvin miellyttäviä ja helppoja toimistotuoksuja, jotka pysyvät lähellä ihoa. Hieman vain ärsyttää kun toimistolla en ehdi yhtään keskittyä haistelemaan tuoksun eri vaiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi