Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19554)
Hankin viimein Muglerin Angelin ja kyllä nyt kelpaa. Juuri tämäntapainen tuoksu kokoelmastani on vielä puuttunut.
Mulla vei korona haju- ja makuaistin vain kahdeksi päiväksi, mutta oli se outo kokemus, olo oli jotenkin hyvin vajaa sen ajan. Mulla on hyvä hajuaisti, joka onneksi nopeasti palautui.
Kylmässä talven tuiskussa Lancomen La Vie est Belle L'Eclat tuoksuu ihanan virkistävältä! (appelsiininkukat!)
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallissa on vielä tänään hyvä tarjous, kaikista hajuvesistä 20 % alennusta, myös sellaisista joiden hinta on jo muutenkin alennettu. Aika pieni hinta jäi monille noiden tupla-alennusten jälkeen. Lisäksi oli myös postikulut ilmaiset yli 50eur tilauksissa. Itse tilasin L'erbolarion tuoksuja kun ne tulivat taas mieleen täällä olleen keskustelun ansiosta.
Ei ollut illalla enää mitään kivaa jäljellä.
Testasin kaupassa kolme Libreä. Og (hyvä), intense (parempi) ja le parfum (paras). Viimeinen lähti mukaan. Kerrankin designer-tuoksu, jossa ei ole mitään vetisyyttä. Kuin niche-tuoksu, todella voimakas myös.
Kaikki Libret ovat kuin feminisoitu versio jostakin miesten tuoksusta, mutten saa kiinni, että mistä??
Laventeli kyllä himppasen häiritsee Libreissä, hetkittäin tulee sellainen liian maskuliininen fiilis, joka sitten haihtuu. Tämän vuoksi arvosana kymppi miinus. Ylihuomenna pippalot, jossa parfyymi pääsee testiin.
Soki Londonin mukaan edt olisi näistä Libreistä paras, sitä en testannut. Ilmeisesti enemmän kesätuoksu. Le parfum on kyllä mielestäni puhtaasti talvituoksu.
Philosophyn parfyymit. Ovat raikkaita ja kevyitä. Sopii työhönkin, sellainen puhdas saippuainen tuulahdus. Oma suosikkini on Vaaleansininen etiketti pullossa. Olisiko nimeltään Glorious Grace.
Saa varmasti Suomeenkin netin kautta jos ei löydy kaupasta
Vierailija kirjoitti:
Philosophyn parfyymit. Ovat raikkaita ja kevyitä. Sopii työhönkin, sellainen puhdas saippuainen tuulahdus. Oma suosikkini on Vaaleansininen etiketti pullossa. Olisiko nimeltään Glorious Grace.
Saa varmasti Suomeenkin netin kautta jos ei löydy kaupasta
Mäkin tykkään näistä myös vaikka makuuni ovat myös kunnon vahvat parfyymit. Mulla on tai on ollut ollut ainakin Amazing, Pure, Baby, Inner, Eternal ja Summer Grace-versiot sekä Live joyously, joka on onneksi hyvin samanlainen lopetetun suosikkini Inner Gracen kanssa. Olen ostellut näitä netistä ja yhden Lontoosta, kun kävin siellä. Jossain vaiheessahan Philosophyn tuotteet tulivat Suomenkin kauppoihin, mutta ilmeisesti ovat hävinneet sittemmin? Nämä tuoksut ovat kyllä ihastuttavia, raikkaita ja kevyitä - tykkään näistä enemmän kuin Cleanin samantapaisista tuoksuista, joissa kyllä myös helmiä löytyy.
Olisiko täällä joku kiinnostunut You-tuoksusta? Oma pullo loppui ja olen tilaamassa lisää. Järkevää olisi tilata useampi kappale kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Testasin kaupassa kolme Libreä. Og (hyvä), intense (parempi) ja le parfum (paras). Viimeinen lähti mukaan. Kerrankin designer-tuoksu, jossa ei ole mitään vetisyyttä. Kuin niche-tuoksu, todella voimakas myös.
Kaikki Libret ovat kuin feminisoitu versio jostakin miesten tuoksusta, mutten saa kiinni, että mistä??
Laventeli kyllä himppasen häiritsee Libreissä, hetkittäin tulee sellainen liian maskuliininen fiilis, joka sitten haihtuu. Tämän vuoksi arvosana kymppi miinus. Ylihuomenna pippalot, jossa parfyymi pääsee testiin.
Soki Londonin mukaan edt olisi näistä Libreistä paras, sitä en testannut. Ilmeisesti enemmän kesätuoksu. Le parfum on kyllä mielestäni puhtaasti talvituoksu.
Soki on mielestäni oikeassa, minustakin EdT on paras. Siinä laventeli tulee erityisesti esiin, itse pidän laventelista. Edt ei ole leimallisesti kesätuoksu, sillä se on hyvin vahva. Voimakkuudeltaan noita muita vastaava. Kompositio on vain hieman erilainen.
Itse asiassa Libre Edt on niin painava, että vaikka pidän siitä, käytän sitä hyvin varoen ja harvoin. Ei mikään työtuoksu. Sekin hieman rajaa käyttökertoja, että kyllä Libre vain selvästi on designer-tuoksu, siinä on paljon samaa kuin tavaratalotuoksuissa yleensä. Rakastuin Libreen viime keväänä, mutta intohimo haihtui nopeasti, kun kesän korvilla pääsin käsiksi nicheihin.
Nyt kun on kerran pakkasilma, kaivoin esiin Magie Noiren (uusi). Magien tummuudesta huolimatta eilen suihkittu Ysatis rökitti sen täysin huomaamattomiin, saman neuleen kun puin kuin eilen. Ei pärjännyt Magie tässä matsissa.
Pakkaspäivän tuoksuna BDK Parfumsin Gris Charnel. Ihana mausteinen, kardemummainen tuoksu, jossa myös mm. tonkaa, iiristä ja vetiveriä. Yksi parhaista kylmän ilman talvituoksuista. Onko jollain kokemusta BDK:n tuoksuista? Pas Ce Soir kiinnostaisi, ja Gris Charnel Extrait. Rouge Smokingia olen testannut ja se on hyvä kirsikkatuoksu, voisin hankkia jos ei olisi ennestään niin monia kirsikkatuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soki on mielestäni oikeassa, minustakin EdT on paras. Siinä laventeli tulee erityisesti esiin, itse pidän laventelista. Edt ei ole leimallisesti kesätuoksu, sillä se on hyvin vahva. Voimakkuudeltaan noita muita vastaava. Kompositio on vain hieman erilainen.
Itse asiassa Libre Edt on niin painava, että vaikka pidän siitä, käytän sitä hyvin varoen ja harvoin. Ei mikään työtuoksu. Sekin hieman rajaa käyttökertoja, että kyllä Libre vain selvästi on designer-tuoksu, siinä on paljon samaa kuin tavaratalotuoksuissa yleensä. Rakastuin Libreen viime keväänä, mutta intohimo haihtui nopeasti, kun kesän korvilla pääsin käsiksi nicheihin.
Nyt kun on kerran pakkasilma, kaivoin esiin Magie Noiren (uusi). Magien tummuudesta huolimatta eilen suihkittu Ysatis rökitti sen täysin huomaamattomiin, saman neuleen kun puin kuin eilen. Ei pärjännyt Magie tässä matsissa.
Pitääkin ottaa Magie käyttöön, mullakin uusi versio. Harmi kun jää osa tuoksuista paitsioon isossa kokoelmassa. Magiessa on jotain lämmintä ja lohduttavaa, sen pilvessä tuntee olonsa aina hyvin mukavaksi.
Sotd Prada Candy Kiss. Hyvin myskinen, hyvin pehmeä, oikein söpö tuoksu pakkasilmassa.
Äänestittekö Fragranticassa vuotuiset kisaluokat läpi? Kisa tuskin on kovin objektiivinen mutta äänestän silti aina.
Vierailija kirjoitti:
Äänestittekö Fragranticassa vuotuiset kisaluokat läpi? Kisa tuskin on kovin objektiivinen mutta äänestän silti aina.
Kauhea urakka, ajattelin äänestää joka kategoriassa :-D Inhokkeihin menin puolustamaan Angelia, Diaghilevia ja SJP:n Lovelya. Viimeisintä haistelin hiljakkoin ulkomailla, oli ennallaan ja yhtä hieno kuin ennenkin. Välillä aina kuulee haukkuja Lovelysta, mutta ehkä kyseistä tuoksutyyliä ei ole ymmärretty. Eihän Covetkaan ole helppo, olin jo myydä omani kunnes opin, millaiseen ilmaan ja mielentilaan sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea urakka, ajattelin äänestää joka kategoriassa :-D Inhokkeihin menin puolustamaan Angelia, Diaghilevia ja SJP:n Lovelya. Viimeisintä haistelin hiljakkoin ulkomailla, oli ennallaan ja yhtä hieno kuin ennenkin. Välillä aina kuulee haukkuja Lovelysta, mutta ehkä kyseistä tuoksutyyliä ei ole ymmärretty. Eihän Covetkaan ole helppo, olin jo myydä omani kunnes opin, millaiseen ilmaan ja mielentilaan sopii.
Covet on ihana, ainutlaatuinen! Se tumman suklaan, pelargonian, kielon ja valkoisen myskin sinfonia, ja siinä sivussa hienostuneen laventelin tuoksu joka ei silti liian aromaattis-yrttinen vaan lempeämpi. Minä kun en voi sietää sellaista ruohoista väkevää "mummolaventelia".
Minusta tuo Covet on jotenkin erikoisesti vihreän ja gourmand-tuoksun sekoitus, raikas ja sokeriton :D
Onko teillä "se tietty tuoksu" mikä haisee sellaiselle pistävälle miehen eltaantuneelle partavedelle joutuessaan ihonne kanssa kosketuksiin? Se josta ehkä haluaisitte pitää, mutta jota ette voi lopulta sietää. Sellainen kuin haistaisitte sitä miestreffikumppanilla niin olisi varoitusmerkkinä sille että juoksepas nainen karkuun mahd. pian? 😂
Esim. minun kaverilla tuollainen oli aikoinaan Ralph Laurenin "Ralph". Se yksinkertainen pullo jossa lasia ja turkoosia väriä. Minulla tuo tuoksui omenoille ja jollekin vaalealle puuteriselle kukalle eli aivan päinvastaiselta kuin hänellä.
Nyt kävi sitten ilmi mikä tuoksu minulla tekee tuota!
Testasin maanantaina Hgin Stockalla toiseen ranteeseen Chanelin "Gabrielle" ja toiseen "Coco Mademoiselle edp". Kuljeskelin kaupungilla ja mietin että seisooko vieressäni mies, seuraako minua mies, mistä tuo tuoksu tulee monen korttelin verran, jopa kahvilan pöydässä jossa istuin yksin 😮
Tajusin että se haju lähti "Coco Mademoiselle" ranteesta, tuoksu joka oli ollut kukkainen ja sitrushedelmäinen aluksi! "Gabrielle" oli aluksi parempi mutta yllättäen haihtunut. Pesin käteni ja kävin vielä testaamassa "Coco Mademoiselle" Intensen ja Priveen ylemmäksi käsivartta ennen kuin lähdin ostoksilta kotia kohti. Täsmälleen sama juttu, tuo partavesi löyhkäsi vaan kahta kauheammin! Tarttui vielä puseroon niin että oli pakko laittaa pyykkiin kotiin päästyäni ja siis suoraan koneeseen viemättä pyykkikorin kautta mikäli se haju tarttuisi siellä muihinkin vaatteisiin ja pahimmassa tapauksessa pysyisi. Talvitakki oli pakko laittaa parvekkeelle tuulettumaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos Alluressa on säilykepersikkainen tuoksu, niin kyllä houkuttaisi testata sitä. Tänään pitkästä aikaa ihan flunssassa, niin eipä ole muutamaan päivään tullut käytettyä hajuvesiä.
Kiitos sille, joka niitä kirkkotuoksuja linkkaili! Olen sen alkuperäisen viestin kirjoittaja. :)
Huvittaa, kun veriarvoni viittaavat raudanpuutteeseen, ja samaan aikaan on himo noihin suitsukkeita sisältäviin sekä kylmän metallisiin tuoksuihin! Saattaa korreloida noiden arvojen kanssa, tai sitten ei.
Testasin syksyllä ja valitettavasti Allure enää kalpea kopio siitä mitä oli, en enää erota sitä alkuperäisestä Chancesta, paitsi että Change pysyy paremmin. Alluresta ollut Fragrantican keskustelupalstalla ja tuoksublogeissa paljon juttua että miten sen kesto on aivan olematon nyt kun sekin on menty muuttamaan.
Jos persikkaa kaipaat niin Diorin J'adore In Joy. On aivan erilainen kuin alkuperäinen J'Adore, ja tuossa on persikan lisäksi pieni merisuolan sävy joka ei tee sitä makeaa persikkaa halvan hajuiseksi, vaan päinvastoin tekee siitä todella kalliin tuoksuisen ja mehuisan. Sellainen että tekisi mieli haukata kypsää persikkaa. Tuo on ollut itselläni sellainen että ihmiset tulleet nuuhkimaan lähelle ja kyselleet mitä tuoksua minulla on :)) Hakkaa Alluren ja vastaavat 10-0.
Vierailija kirjoitti:
Escadan Margaretha Leye
Klassikko jota en ole koskaan haistanut. Voisitko kuvailla?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä "se tietty tuoksu" mikä haisee sellaiselle pistävälle miehen eltaantuneelle partavedelle joutuessaan ihonne kanssa kosketuksiin? Se josta ehkä haluaisitte pitää, mutta jota ette voi lopulta sietää. Sellainen kuin haistaisitte sitä miestreffikumppanilla niin olisi varoitusmerkkinä sille että juoksepas nainen karkuun mahd. pian? 😂
Esim. minun kaverilla tuollainen oli aikoinaan Ralph Laurenin "Ralph". Se yksinkertainen pullo jossa lasia ja turkoosia väriä. Minulla tuo tuoksui omenoille ja jollekin vaalealle puuteriselle kukalle eli aivan päinvastaiselta kuin hänellä.
Nyt kävi sitten ilmi mikä tuoksu minulla tekee tuota!
Testasin maanantaina Hgin Stockalla toiseen ranteeseen Chanelin "Gabrielle" ja toiseen "Coco Mademoiselle edp". Kuljeskelin kaupungilla ja mietin että seisooko vieressäni mies, seuraako minua mies, mistä tuo tuoksu tulee monen korttelin verran, jopa kahvilan pöydässä jossa istuin yksin 😮
Tajusin että se haju lähti "Coco Mademoiselle" ranteesta, tuoksu joka oli ollut kukkainen ja sitrushedelmäinen aluksi! "Gabrielle" oli aluksi parempi mutta yllättäen haihtunut. Pesin käteni ja kävin vielä testaamassa "Coco Mademoiselle" Intensen ja Priveen ylemmäksi käsivartta ennen kuin lähdin ostoksilta kotia kohti. Täsmälleen sama juttu, tuo partavesi löyhkäsi vaan kahta kauheammin! Tarttui vielä puseroon niin että oli pakko laittaa pyykkiin kotiin päästyäni ja siis suoraan koneeseen viemättä pyykkikorin kautta mikäli se haju tarttuisi siellä muihinkin vaatteisiin ja pahimmassa tapauksessa pysyisi. Talvitakki oli pakko laittaa parvekkeelle tuulettumaan.
Tiedän mitä tarkoitat. CK One, Dior Joy, JLo Deseo, Body Shop Indian Night Jasmine, muuttuu sellaiseksi mulla.
SotD very good girl
Aivan nappiin tuolla lumipöllyn keskellä