Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19317)

Vierailija
13361/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittien Vogue oli laittanut kuvaan ysärillä käytettyjä suosittuja tuoksuja, mukana siis klassikoitakin joita lanseerattiin silloin, tunnistatteko monta tuosta "kasasta"? :)

https://media.vogue.co.uk/photos/5f97f052f5306be7a90cc153/3:4/w_1875,h_…

Vierailija
13362/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaiheessa Philosophyn tuotteet katosivat Suomesta? Pidin Pure Grace-tuoksusta ja niiden Margarita-lime tuoksuisesta suihkugeelistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13363/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku trolli täällä puhuu vain itsestään ja kerjää huomiota, vaikka muut haluaa puhua tuoksuista.

No onneks sen viestit menee näköjään suoraan roskakoppafiltterillä veke täältä. Kiitos ylläpidolle!

Ei anneta sen häiritä meitä muita! 😊😊😊😊

Vierailija
13364/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea sen kummemmin aikaisempia viestejä, mutta yksi oma suosikkini on Zadig & Voltaire, heiltä vaikkapa Girls Can Do Anything. Mukavan vaniljainen. Myös partavedet mukavan tuoksuisia, ei mitään nenään iskeviä, liian voimakkaita vaan kivan pehmeitä. Eivät ole pahan hintaisiakaan.

Vierailija
13365/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yötuoksuksi valitsen saunan jälkeen Victoria's Secretin tuoksun Dream Angel. Se on kermainen, huumaava, trooppinen, suloinen ja kietoo syleilyynsä kantajansa.

Mukavaa viikonloppua kaikille tuoksuharrastajille. 😊💛

Onko siinä kookosta? Kuulostaa tosi ihanalta, mutta en ole kookoksen ystävä tuoksuissa. :)

Minä taas rakastan kookosta! Onko kellään vinkata mitään ihania kookostuoksuja?

Katy Perry Indie, Nomade Naturelle, Terracotta Le Parfum, Bronze Goddess, Dali Laguna, Rocher Monoi, Sensuous Nude, Rogue Love.

Paitsi että Nomade Naturellessa on taatelia eikä kookosta :) Silti se on hyvin kookoksisen oloinen, sopivasti kukkaa ja puu-sävyjä alla tuomaan kestävät kerrokset.

Kyllä. Näin varmasti on ja voi koskea muitakin listaamiani. Virallisissa nuottilistoissa ei kookosta välttämättä näy.

Siitä oli keskustelua että valmistajat eivät välttämättä listaa enää kaikkia, ettei muut firmat kopioisi :)

En usko, että sillä on kopioinnin kanssa mitään tekemistä. Tuoksu on suht helppo kopioida kemiallisen analyysin avulla, vaikkei mitään listoja olisi olemassa.

"Nuotit" eivät ole yhtä kuin tuoksun sisältö (kemikaalit), vaan markkinointia. Niiden avulla luodaan mielikuva tuoksusta. Itsekin olen aivan varmasti "haistanut" jotain nuottia tuoksussa vain siksi, että olin lukenut listan. N51

Vierailija
13366/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittien Vogue oli laittanut kuvaan ysärillä käytettyjä suosittuja tuoksuja, mukana siis klassikoitakin joita lanseerattiin silloin, tunnistatteko monta tuosta "kasasta"? :)

https://media.vogue.co.uk/photos/5f97f052f5306be7a90cc153/3:4/w_1875,h_…

Ei tuo kuva kyllä voi olla oikein. Tuossa on 2000-luvun tuoksuja. Narciso Rodriguez, Caleche eau delicate, Beyond Paradise, Amor Amor, Stella.... N51 

Vierailija
13367/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä taistelu käynnissä. Ymmärrän molempia osapuolia. Kaikki tuoksut eivät toisiaankaan tuoksu pelkästään hyvälle, mutta en itse jaksa lukea trolli mennen viestejä kokoajan, rajansa siinäkin. Itseä palstalla ärsyttää lähinnä kalliiden hajuvesien mollaaminen, varsinkin kun testaus kuulostaa aivan muulta kuin mistä tuoksusta puhutaan, liekö ollenkaan kokeiltu vai onko tullut feikkitesteri.

Pitäisikö niitä kalliita tuoksuja kehua vaikkei olisi tykännytkään? Vai saako kirjoittaa vain jos tykkäsi?

Jos ei ole hyvää sanottavaa, voisiko vain olla kirjoittamatta? Ketju menee pilalle, kun tuoksuja haukutaan ikävästi.

Kyllä minä kerron, jos en tykkää. Yritän tosin perustella, miksi en. Aina ei ehkä onnistu. Muiden makua en ala arvostella. N51

Vierailija
13368/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gamine kirjoitti:

[quote/]

Anaïs Anaïs on tunnetusti "reformuloitu" useaan otteeseen, 1970-luvun parfyymimaku oli sen verran erikoinen, että siltä ajalta on jäänyt klassikkoina tuotantoon todella vähän tuoksuja.

Onpa kiinnostava ketju taviskäyttäjälle! Kiitos! Voiko joku avata enemmän, millä tavalla parfyymimaku oli erilainen 70-luvulla, ajalla, jolta muistan äitini silloin mielestäni ihanat hajuvedet? :) kiitos etukäteen

70-luvulla oli vihreitä ja chypre-tyyppisiä tuoksuja (Diorella, Eau de Rochas, Cristalle), 80- ja 90-luvuilla tuli valtavan auran omaavia kukkaistuoksuja (Amarige, Poiston, Ysatis) kuvaan mukaan. 90-/2000-luvuilla tuli ihan uuden tyyppisiä kevyitä ja vesituoksuja (Anais Anais, Eternity, Gio, Pleasures). Siihen perään fruitchouli-kausi jolloin kukkia+hedelmiä yhdistettiin patsulipohjaan (Mademoiselle, Miss Dior Cherie, Angel). Nyt ollaan oltu jo pitempään makeitten karkki- ja gourmandtuoksujen keskellä.

Joo, onhan noita 70-luvun klassikkoja, mm. Magie Noire, Chanel No. 19, White Linen, Nahema, Rive Gauche, Aromatics Elixir, Cinnabar, Jean-Louis Scherrer...

Omia suosikkejani ovat Opium, Diorella, Givenchy III  ja Oscar de la Renta (1977, vaikka siinä tuntuu jo myös kasarin valkoiset kukat). N51

Vierailija
13369/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hain sitä Ulric de Varensin tuoksujuttua ja etsin sitä myöhemmin, en löytänyt?

Taannoin ostin täkäläisestä kaupasta samanlaisen pullon ja maksoin siitä ehkä 3-4 euroa. Oudoksutti lukea 12 euron hintaa!

Vierailija
13370/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä tänään kolme Lutensia. Niistä myöhemmin jos tilanne ketjussa rauhoittuu että uskaltaa kirjoittaa (ettei poisteta).

Vierailija
13371/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testissä tänään kolme Lutensia. Niistä myöhemmin jos tilanne ketjussa rauhoittuu että uskaltaa kirjoittaa (ettei poisteta).

Rauhoittuuhan se, kuten aina ennenkin. Hyvä valinta. Täällä SOTD on Oriza L. Legrandin Relique d'Amour, tai se, mitä siitä on jäljellä - tämä on päättänyt haihtua alunperinkin onnettomasta kestosta täysin olemattomiin.

Vierailija
13372/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita jotka eivät mielellään haluaisi kertoa mitä tuoksuja käyttävät jos joku kysyy, ettei muut ostaisi samaa? :) Ystävällisenä ihmisenä olen silti aina kertonut, mutta joskus on käynyt niin etten olisi halunnut kertoa ja olisin halunnut vetää hatusta jonkin aivan toisen tuoksun nimen :D

Pakko todeta että toimin päinvastoin. Miellän kaikki tuoksut massatuotteiksi, yksittäistä tuoksua on miljoonia pulloja ympäri maailmaa, joten en koe että jokin olisi erityisen paljon juuri minun. Jos tuoksua kysytään jaan kyllä tiedon mielelläni.

Vierailija
13373/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yötuoksuksi valitsen saunan jälkeen Victoria's Secretin tuoksun Dream Angel. Se on kermainen, huumaava, trooppinen, suloinen ja kietoo syleilyynsä kantajansa.

Mukavaa viikonloppua kaikille tuoksuharrastajille. 😊💛

Onko siinä kookosta? Kuulostaa tosi ihanalta, mutta en ole kookoksen ystävä tuoksuissa. :)

Minä taas rakastan kookosta! Onko kellään vinkata mitään ihania kookostuoksuja?

Katy Perry Indie, Nomade Naturelle, Terracotta Le Parfum, Bronze Goddess, Dali Laguna, Rocher Monoi, Sensuous Nude, Rogue Love.

Paitsi että Nomade Naturellessa on taatelia eikä kookosta :) Silti se on hyvin kookoksisen oloinen, sopivasti kukkaa ja puu-sävyjä alla tuomaan kestävät kerrokset.

Kyllä. Näin varmasti on ja voi koskea muitakin listaamiani. Virallisissa nuottilistoissa ei kookosta välttämättä näy.

Siitä oli keskustelua että valmistajat eivät välttämättä listaa enää kaikkia, ettei muut firmat kopioisi :)

En usko, että sillä on kopioinnin kanssa mitään tekemistä. Tuoksu on suht helppo kopioida kemiallisen analyysin avulla, vaikkei mitään listoja olisi olemassa.

"Nuotit" eivät ole yhtä kuin tuoksun sisältö (kemikaalit), vaan markkinointia. Niiden avulla luodaan mielikuva tuoksusta. Itsekin olen aivan varmasti "haistanut" jotain nuottia tuoksussa vain siksi, että olin lukenut listan. N51

Juu. Tässä varmaan on asian ydin. Tuoksun ainesosien erottelu onnistuu niin helposti että kopioimista ei pysty estämään. Nuottilistoissa on kyse juurikin mielikuvan luomisesta ostajalle. Niinkin selvä kuin "white musk" tuoksussa jätetään joskus taktisesti mainitsematta vaikka koko tuoksun luonne olisi juuri sitä itseään. Nuottilistan lisäksi jos pääsee näkemään ainesosaluettelon niin siellä onkin sitten eri juttu, kaikki pitää listata todenmukaisesti ihan jo allergiasyistä.

Vierailija
13374/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä tuoksu oli Balenciaga Paris. Alun vihreys ja chypremäisyys on jo haihtunut ja jäljellä on erityisen miellyttävä patsuli. Koska ei tunkkainen, koska juuri sopivasti hiukan makeutta muttei yhtään liikaa.

Tää on vuosi toisensa jälkeen syksyisin lempituoksujani. Moderni chypre. Siinä missä vanhemmat chypret on ehkä taidokkaampia vakavuudessaan niin muutama uusi chypre miellyttää enemmän koska ovat vähemmän vakavia, vähemmän melankolisia, joskus jopa melko positiivisia.

Jos tiedät "positiivisia chypretuoksuja" saa suositella!

Vierailija
13375/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä tuoksu oli Balenciaga Paris. Alun vihreys ja chypremäisyys on jo haihtunut ja jäljellä on erityisen miellyttävä patsuli. Koska ei tunkkainen, koska juuri sopivasti hiukan makeutta muttei yhtään liikaa.

Tää on vuosi toisensa jälkeen syksyisin lempituoksujani. Moderni chypre. Siinä missä vanhemmat chypret on ehkä taidokkaampia vakavuudessaan niin muutama uusi chypre miellyttää enemmän koska ovat vähemmän vakavia, vähemmän melankolisia, joskus jopa melko positiivisia.

Jos tiedät "positiivisia chypretuoksuja" saa suositella!

Onko tuo eau de toilette vai parfum?

Vierailija
13376/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkain tuoksuni tällä hetkellä Trussardi My Name. Pehmeä kukkaistuoksu.

Vierailija
13377/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä taistelu käynnissä. Ymmärrän molempia osapuolia. Kaikki tuoksut eivät toisiaankaan tuoksu pelkästään hyvälle, mutta en itse jaksa lukea trolli mennen viestejä kokoajan, rajansa siinäkin. Itseä palstalla ärsyttää lähinnä kalliiden hajuvesien mollaaminen, varsinkin kun testaus kuulostaa aivan muulta kuin mistä tuoksusta puhutaan, liekö ollenkaan kokeiltu vai onko tullut feikkitesteri.

Pitäisikö niitä kalliita tuoksuja kehua vaikkei olisi tykännytkään? Vai saako kirjoittaa vain jos tykkäsi?

Jos ei ole hyvää sanottavaa, voisiko vain olla kirjoittamatta? Ketju menee pilalle, kun tuoksuja haukutaan ikävästi.

Mua kiinnostaisi tietää, miksi ei saisi negatiivisia arvosteluja laittaa? Eihän kaikki ole kaikkien mieleen, ja ainakin minä olen saanut paljon informaatiota myös niistä vähemmän mairittelevista arvosteluista. Osa on myös herättänyt mielenkiinnon kyseistä tuoksua kohtaan, kiinnostaa päästä itsekin haistelemaan kun noin nasevasti kuvaillaan. Pelkkien kehujen informaatioarvo on aika lailla pyöreä nolla. Ja jos nyt joku haistaa tuoksusta vaikka mätänevän roskiksen, ei se välttämättä ole kehu tai haukku. Se on vain kuvailu mitä itse haistaa ja kokee, minkälaisia assosiaatioita se itsessä herättää. Ja mikä kenellekin on haukku? Minulle jos jokin asia tuoksuu ruusulle, on haukku, koska en voi sietää ruusun tuoksua.

Vierailija
13378/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Juhlakauden lähestyessä huomasin, että meikkipussissa olisi mukava olla mukana jokin pieni hajuvesi. Olen muinoin hankkinut Donna Karanilta pienen rollerball-tuoksun ja muistan mainoksia myös Clean-merkin rollerball-tuoksuista. Onko tällaisia "kynän kokoisia" pieniä hajuvesiä enää saatavilla ja osaisitteko suositella verkkokauppoja? Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
13379/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämän illan tuoksu on Tinhare. En osaa erottaa tätä ja BR 540 toisistaan muuten kuin kestävyydeltä, sekä käytökseltä. Tinhare ei kestä yhtä hyvin, ja käytös on tavanomaista hajuvedelle. Joten silloin kun istun collareissa kotona katsomassa telkkaria, kaivaten jotain pientä lohdullista, otan Tinharen esiin. BR 540 on sitten vaativampiin tilanteisiin, tai jos erityisesti haluan hemmotella itseäni.

Vierailija
13380/19317 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Juhlakauden lähestyessä huomasin, että meikkipussissa olisi mukava olla mukana jokin pieni hajuvesi. Olen muinoin hankkinut Donna Karanilta pienen rollerball-tuoksun ja muistan mainoksia myös Clean-merkin rollerball-tuoksuista. Onko tällaisia "kynän kokoisia" pieniä hajuvesiä enää saatavilla ja osaisitteko suositella verkkokauppoja? Kiitos jo etukäteen!

Kyllä löytyy melkein kaikilta verkkokaupoilta, mutta vain muutamasta tuoksusta. ja varsinkin Zaralla tarjolla runsaasti. Notino, parfyymi-klikkaus, nordic feel, voi hakea minejä, näytteitä, travel size, samples, minis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme