Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13061/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin Tom Fordin Lost Cherryä tänään lahkeisiini ja voi pojat, tämä kirsikka ei eksynyt. Menin autokyydillä ja tuntui, että istumme kirsikkapilvessä. Tuntien jälkeen tuoksu leijuu raskaan makeana pöksyissä.

Toisin sanoen, jos haluat huonosti kestävän tuoksun jaksavan pidempään, voitele iho rasvalla ja suihki siihen päälle tai anna vaatteittesi kantaa tuoksu ja riisu se illalla pois.

Lost Cherryhän ei siis tarkoita mitään "eksynyttä kirsikkaa" eikä "kadotettua kirsikkaa" mitä täällä toitotellaan, vaan se tarkoittaa "menetettyä neitsyyttä" :D Jopa tämä boomeri on tiennyt sen, Jenkeissä aikoinaan asunut.

Huoh!

Niinpä. Tarkoittaa MYÖS kadotettua kirsikkaa.

Nm myös Jenkeissä asunut

Vierailija
13062/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuoksu olisi sellainen, joka tuoksuisi samalta kuin se, kun avaa näytetilauksen ja haistaa kaikki näyteputkiloiden tuoksut vienosti sekaisin? Sellainen olisi ihana (olen tosissani)! Ideoita?

Minä ostin vastikään Calvin Kleinin One Summer Daze. Minulle tästä tulee mieleen sama tuoksu kuin Helsinki-Vantaalla tai laivalla kävelee hajuvesiosaston läpi. Mutta en ole kyllä asiantuntija hajuvesissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13063/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeisimmäks YSL:n libren (sen kellertävän ei oranssia) ja Guccin floralin (vaaleanpunainen pullo)

Haluaisin vielä Idolen sen päärynäisen raikkaan tuoksun...

Sori en muista tarkemmin noita nimiä.

Kesäisin tykkään käyttää myös escadan hedelmäisiä tuoksuja sellaisina kepeinä vaihtoehtoina.

Onko tuossa jotain muiden suosikkeja?

Vierailija
13064/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Alien Edphen nyt lähiaikoina tarttuneet, onko teillä käytössä L'Orealin reformulaatio vai vanhempi puteli?

Olen itse kerännyt tässä yli vuoden aikana Alienin eri flänkkereitä, käytettynä tosin.

Vierailija
13065/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin Tom Fordin Lost Cherryä tänään lahkeisiini ja voi pojat, tämä kirsikka ei eksynyt. Menin autokyydillä ja tuntui, että istumme kirsikkapilvessä. Tuntien jälkeen tuoksu leijuu raskaan makeana pöksyissä.

Toisin sanoen, jos haluat huonosti kestävän tuoksun jaksavan pidempään, voitele iho rasvalla ja suihki siihen päälle tai anna vaatteittesi kantaa tuoksu ja riisu se illalla pois.

Lost Cherryhän ei siis tarkoita mitään "eksynyttä kirsikkaa" eikä "kadotettua kirsikkaa" mitä täällä toitotellaan, vaan se tarkoittaa "menetettyä neitsyyttä" :D Jopa tämä boomeri on tiennyt sen, Jenkeissä aikoinaan asunut.

Mutta ymmärrätkö, että sanoilla voi leikkiä ja niitä voi väännellä? Eiköhän kaikki tiedä tämän asian, vaikka toistuvasti joku haluaa kertoa samat asiat uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
13066/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sanaleikkejä voi kuitenkin harrastaa :-)

-eri-

Kiitos. Sanaleikeistä ja hajuvesistä pitävä alkuperäinen :)

Vierailija
13067/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuoksu olisi sellainen, joka tuoksuisi samalta kuin se, kun avaa näytetilauksen ja haistaa kaikki näyteputkiloiden tuoksut vienosti sekaisin? Sellainen olisi ihana (olen tosissani)! Ideoita?

Et sinä ehkä halua sitä, koska tuoksu ei ole lähelläkään vienoa... olin laittanut kaikki näyteputkilot omiin pieniin minigrip-pussukoihin ja ne sitten kaikki samaan rasiaan. Avasin pitkästä aikaa tuon rasian ja olin lennähtää taaksepäin! Ne tuoksut vaan jotenkin tulvivat sieltä läpi, ja "mielenkiintoinen" on se sana mitä tässä voisi käyttää :D

En tiedä sitten miten näytteet pitäisi säilyttää tai voiko niitä edes kunnolla säilyttää? Ehkä ne pitäisi vain riperästi käyttää, kirjata havainnot ylös ja poistaa taloudesta. Usein testiputkilotkin ovat erilaisia, on muovia ja lasia, suihketta ja muuta.

Vierailija
13068/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansakuta kirjoitti:

Tämä on ollut pitkään hyvän mielen ketju.

Yritetään kaikki jatkaa tätä sellaisena. Minäkin yritän olla ärsyyntymättä ;) Mielestäni tämä on yhä 99% hyvää mieltä täynnä, ja kenties voimme jopa kuvitella tälle oman tuoksun! Kolmen kerroksen sijaan siinä on 365 kerrosta..

Vierailija
13069/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.

Poison girl? Tuohan haisee ihan nimensämukaisesti myrkylle

Useimmat myrkyt eivät haise miltään, siksi ne ovatkin niin hyviä myrkkyinä.

Poison girl on todella hyvä tuoksu kuten kaikki Poisonit, vaikka erityisesti alkuperäinen onkin pilattu siitä, mitä se joskus oli.

Minun mielestä Poison Girl, Black Opium, Pure Xs ja jokunen muu mitkä unohdin, on kuin samasta säiliöstä otettua perusnestettä eri merkkien pulloihin pakattuina, ja niissä pitäisi muka olla kahvia, popcornia, eksoottista hedelmää ja ties mitä mielenkiintoista, mutta ei niitä erikoisuuksia ja eroavaisuuksia enää kukaan haista, ainakaan 2020-vuoden jälkeen uusituissa versioissa, vaikkei olisi koronaa sairastanut että olisi hajuaistiin vaikuttanut (siitähän on valmistajien helppo syyttää ihmisiä muuten nyt että sun koronas vaikutti hajuaistiis eikä me olla mitään halvennettu).

Eikä myöskään Black Opiumin eri versioita ole erottanut enää viime vuosina, paitsi että se green-versio on hieman kevyempi, ehkä laimennettu hieman, ja siinä on alussa se viikuna. Siksi kai se erä jäi lyhyeksi kun piti tehdä edes sen verran erikoisempi neste?

Korona-aika taisi pilata nämä markkinat, koska luksus- ja kauneustuotteiden myynti laski pari vuotta niin nyt yrittävät ottaa yleisöltä rahat takaisin nostamalla niiden tuotteiden hintoja mutta fuskaamalla sisältöä.

Jää maku että meitä tuoksufaneja siis kusetellaan : /

Sama huijauksen maku on niissä useimmissa Carolina Herreran korkkaripulloissa, halvahko perusneste siellä alla ja sitten lisäillään erinäisiä happamia seoksia niihin.

No sitten ei ole kyllä hajuaisti kovin kehittynyt ja hyvä, itse huomaan noissa kyllä ihan selkeästi erilaisia nuotteja ja vivahteita, Black Opiumin eri flankereissäkin. Toki niissä yhtäläisyyksiä on, mutta kyllä nuo mainitut nuotit pystyy tuoksuista erottamaan. Toinen juttu sitten että tykkääkö näistä tuoksusta, se on makuasia.

Ne poikkeavuudet on flankereiden alussa, haihtuvat 5-10 minuutissa. Ainakin viime vuodesta saakka. Muuten on ihan samaa nestettä, tuskin ne jaksaa alkaa niitä erikseen kehittämään, ihan varmasti pistävät enemmän aikaa sen pullon ja pakkauksen kehittämiseen hieman erilaiseksi jostain kohtaa jotta kuluttajille ja keräilijöille tulee "pakko saada tämäKIN" tunne.

Vierailija
13070/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flankkerit saattaa olla alun perin suunnattuja jenkkimarkkinoille, kun tulee mieleen että saman tyyppiset jenkkinaiset osteli aikoinaan yhdestä ja samasta luksusmerkkilaukuista kaikki saatavilla olevat värit esimerkiksi 5 erilaista, eli sen yhden 2000 dollarin laukun sijasta se piti saada vielä 4:ssä muussa värissä jotta kokoelma oli täydellinen ja kymppitonnin arvoinen, vaikka kävivät moittimassa sen ekan laukun miten epäkäytännöllinen se on kun kahvat ahtaat, olkaremmi liukas, sisusta huonosti suunniteltu taskuineen, mutta vaikka huomasivat ekan laukun kohdalla nuo epäkohdat, niin siitä oli pakko saada 4 lisää. Tai enemmän, ja lisäksi vielä sama juttu eri merkeiltä. Vuodessa merkkilaukkuihin arviolta 20 000 - 30 000 dollaria.

Eniten ihmetytti se että mistä heillä riitti rahaa, ja sekin kun monet heistä ottivat kuvia laukuistaan autotallihyllyn näköisissä säilytyksissä ja epäsiisteissä pölyisen näköisissä huoneissa, siis kuka hullu sulloo kauniit kalliit nahkalaukut sellaiseen? Aidoilta näyttivät, ellei porukka sitten ottanut kuvat niistä ja käyneet palauttamassa ne liikkeisiin koska jenkkien palautuskulttuuri on ollut erilainen, tietääkseni edelleen? Että "tämä tuoksu aiheutti minulle päänsärkyä, saanko store creditsit ja ottaa jotain muuta tilalle" tai "tämä käyttämäni voidepurkki aiheutti kutinaa, saanko store creditsit ja ottaa jotain muuta tilalle"

Vierailija
13071/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, vihdoin etäpäivä! Koronarajoitusten poistuttua olen ollut päivittäin toimistolla ja ihmisten parissa ja tuoksuissa on paljon niitä, jotka ovat liian vahvoja jaettuun tilaan. Minulle näitä ovat mm. Girl of Now, Squid, Tyrannosaurus Rex ja tämä uusi Sacred Scarab. Mutta mikä ihme niistä nyt sitten olisi se päivän valinta? Vaikea päättää, kun en edes tiedä koska seuraavan kerran pystyn koskemaan johonkin noista.

Arkipäivisin minulla on ollut nyt vuoropäivinä Zoologistin Chipmunk ja Seahorse. Olen yhä päättämättömpi. Pidän molemmista hirveän paljon, valitettavasti. Chipmunk on aito tuokiokuva alkusyksyisestä pähkinälehdosta. Itse asiassa yksi tärkeä lapsuudenpaikkani on juuri sellainen, ja tuoksu vie minut sinne niin kuin välissä ei olisi yhtään vuosia tai välimatkaa. Eli aivan nappituoksu. Tuossa ei ole mitään ristiriitaisia elementtejä, ei mitään sellaista mikä ahdistaisi päivän mittaan, tuli millaisia tilanteita vain. Tekisi mieli hankkia koko pullo. Jos tekisin sen, käyttäisin sitä varmasti ihan jatkuvasti. Jos muuten Pia Long joskus luet tätä, niin onnea vaan, tämä on mestariteos. Tulee sellainen pieni torille-fiilis kun tietää että tämä erittäin hyvin vastaanotettu tuoksu on suomalaista käsialaa.

Seahorse taas on ihanan kummallisen merellinen - ei kuitenkaan Itämeri eikä Jäämeri, vaan ehkä joku Tyynenmeren lämpimämpi matala ranta. Silti se on hieno. Yhtenä viimeisistä kuumista päivistä olin tekemässä syystöitä merenrantakaislikossa ja huomasin, että Seahorsen tuoksu ei erottunut - se sulautui ympäristöön melkein aumattomasti. Eli sekin on jotain sellaista, mitä haluaisin kantaa mukana ja säilöä erilaisiin hetkiin. Siinä on jotain samaa kuin Squidissa, mutta siinä missä Squid on mysteerinen, arkaainen ja aika intensiivinen, Seahorse on rantavetinen ja seuraankin sopiva. Ja tosiaan rajoitettu erä, joten sen suhteen päätöksiä pitäisi tehdä pian.

Vierailija
13072/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta tuli mieleen, mitenköhän ne Youtuben ulkomaiset tuoksuvideoita ja arvosteluja tekevät naiset pystyy ostelemaan kaiken maailman tuoksut niihin videoihinsa?

Ei kai kaikki niistä naisista saa niitä tuoksupulloja ilmaiseksi valmistajilta? Siis useat sadat?

Vai lähettääkö ne niille kaikille ilmaiseksi niitä pulloja, ja siksi niistä kiskotaan sitten myöhemmin enemmän hintaa meiltä tavallisilta ostajilta?

Vierailija
13073/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso kasa näytteitä joita olen tilaillut. Laitan ne näytteiden putket testin jälkeen kolmeen isoon viskilasiin.

- Yksi lasi on sellaiset tuoksut joille sanon EI heti kättelyssä, käytän niitä vessanraikastimina tai jos joku kaveri haluaa niin saa viedä.

- Toinen lasi on EHKÄ-lasi, eli jätän siihen sellaiset jotka eivät ehkä ihan vakuuttaneet mutta annan niille toisen mahdollisuuden ehkä toisen tyyppisellä säällä jne. Siinä on eniten näytteitä.

- Kolmas lasi on KYLLÄ-lasi eli jotka ovat ostoharkinnassa. Siinä on tällä hetkellä kolme.

Tämä siksi koska kyllästyin kirjoittamaan muistiin niistä tuoksuista, ja yhdessä vaiheessa läppärin kovalevy meni rikki joten tiedostoa ei saanut enää pelastettua.

Vierailija
13074/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosta tuli mieleen, mitenköhän ne Youtuben ulkomaiset tuoksuvideoita ja arvosteluja tekevät naiset pystyy ostelemaan kaiken maailman tuoksut niihin videoihinsa?

Ei kai kaikki niistä naisista saa niitä tuoksupulloja ilmaiseksi valmistajilta? Siis useat sadat?

Vai lähettääkö ne niille kaikille ilmaiseksi niitä pulloja, ja siksi niistä kiskotaan sitten myöhemmin enemmän hintaa meiltä tavallisilta ostajilta?

Influensereille lähetetään ilmaisia tuotteita ja heidän kanssaan tehdään mainossoppareita l. sovitaan, että tuote x arvioidaan z kertaa kanavilla y ja ö. Kyllähän yritykset ovat vuosia sitten huomanneet, että tavanomaisen ja perinteisen mainonnan rinnalla tarvitaan myös tällaista mikä vaikuttaa moneen katsojaan tehokkaasti "tuo nainen tuossa rehellisesti kertoo millainen tuote on" vaikka kyse on kuitenkin ihan samanlaisesta markkinoinnista ja mainonnasta. Se on huomattavasti harvempi joukko sisällöntuottajia jotka ostavat itse tuotteensa ja arvioivat niitä.

Vierailija
13075/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burberry Britt for her

Vierailija
13076/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä on niitä parhaita YouTube-arvostelijoita, te jotka olette näitä enemmänkin seurailleet?

Joskus törmäsin blondiin Soki Londoniin joka puhuu selkeästi eikä jankuta turhia.

Sitten oli joku itäeurooppalainen (?) Paulina joka veti naamansa ja huulensa muodottomaksi täyteaineilla kun ilmeisesti halusi alkaa näyttämään Kardashianeilta, eikä sitä tunnottoman näköisten täytehuulten sössötystä enää pystynyt kuunnella.

Vierailija
13077/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.

Poison girl? Tuohan haisee ihan nimensämukaisesti myrkylle

Useimmat myrkyt eivät haise miltään, siksi ne ovatkin niin hyviä myrkkyinä.

Poison girl on todella hyvä tuoksu kuten kaikki Poisonit, vaikka erityisesti alkuperäinen onkin pilattu siitä, mitä se joskus oli.

Minun mielestä Poison Girl, Black Opium, Pure Xs ja jokunen muu mitkä unohdin, on kuin samasta säiliöstä otettua perusnestettä eri merkkien pulloihin pakattuina, ja niissä pitäisi muka olla kahvia, popcornia, eksoottista hedelmää ja ties mitä mielenkiintoista, mutta ei niitä erikoisuuksia ja eroavaisuuksia enää kukaan haista, ainakaan 2020-vuoden jälkeen uusituissa versioissa, vaikkei olisi koronaa sairastanut että olisi hajuaistiin vaikuttanut (siitähän on valmistajien helppo syyttää ihmisiä muuten nyt että sun koronas vaikutti hajuaistiis eikä me olla mitään halvennettu).

Eikä myöskään Black Opiumin eri versioita ole erottanut enää viime vuosina, paitsi että se green-versio on hieman kevyempi, ehkä laimennettu hieman, ja siinä on alussa se viikuna. Siksi kai se erä jäi lyhyeksi kun piti tehdä edes sen verran erikoisempi neste?

Korona-aika taisi pilata nämä markkinat, koska luksus- ja kauneustuotteiden myynti laski pari vuotta niin nyt yrittävät ottaa yleisöltä rahat takaisin nostamalla niiden tuotteiden hintoja mutta fuskaamalla sisältöä.

Jää maku että meitä tuoksufaneja siis kusetellaan : /

Sama huijauksen maku on niissä useimmissa Carolina Herreran korkkaripulloissa, halvahko perusneste siellä alla ja sitten lisäillään erinäisiä happamia seoksia niihin.

Et edes mainitse, kumpaa Poison Girliä tarkoitat vaiko molempia: EdT vai EdP. Et ilmeisesti kovin tarkkaan tuoksuja tutki ennen tuomion julistamista?

Vuoden 2022 näytteiden suihkauksen perusteella EdTssä ja EdPssä ei ole mitään eroa.

Onko aiemmin ollut?! Ehkei enää?

Olen huomannut samaa että tuoksujen laatu ei ole ainakaan mennyt parempaan suuntaan Covid-aikana.

Vierailija
13078/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coco Mademoiselle on mielestäni hajuvesi- ja kosmetiikkaosastomainen tuoksu ja aika lähellä on tuota näyteputkilomeren tuoksupilveäkin

Vierailija
13079/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä on niitä parhaita YouTube-arvostelijoita, te jotka olette näitä enemmänkin seurailleet?

Joskus törmäsin blondiin Soki Londoniin joka puhuu selkeästi eikä jankuta turhia.

Sitten oli joku itäeurooppalainen (?) Paulina joka veti naamansa ja huulensa muodottomaksi täyteaineilla kun ilmeisesti halusi alkaa näyttämään Kardashianeilta, eikä sitä tunnottoman näköisten täytehuulten sössötystä enää pystynyt kuunnella.

Minäkin seurasin Paulina Scharia aiemmin mutta jossain vaiheessa kyllästyin. Nythän häneltä on ilmestynyt tuoksu yhteistyössä Navituksen kanssa, Venom of Love. Kovasti sitä muut tubettajat kehuvat erinomaiseksi, pitkäkestoiseksi kirsikkatuoksuksi, jossa on myös suklaata, mantelia ja itämaista ruusua.

Myös Sokia ja Mila Le Blancia seurasin mutta viime aikoina olen vaihtanut näihin: Opinionated Scents, Gabby Loves Perfume, The Santa Maria, Amy Glam, Jaxbeautifulyou ja Maria Collett. Viimeksi mainittu, viisikymppinen leidi on hauska puheissaan ja on kiva katsoa hänen intoiluaa eri tuoksuista.

Vierailija
13080/19315 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Fordin tuoksuista kiinnostuneet: Lookfantastic-kaupan joulushopissa näyttää olevan sampler setti 76€. Mukana myös Lost Cherry ;) Kaupasta ei tule tullimaksua, LF on siirtänyt varastot mantereen puolelle jo aikoja sitten.

https://www.lookfantastic.com/tom-ford-pb-sampler-set/13913910.html