Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilussa tänään Chanelin Paris-Paris. vain suihkaus lentokentällä. Kiva tuoksu, jossa on ruusua ja patsulia sekä hiukan sitruksen tuomaa raikkautta). Rosépippuri ei häiritse minun nenääni. Olen kuitenkin haistellut hyvin monia samankaltaisia tuoksuja, joten tässä Chanelissa ei ole mitään uutta. Käyttäisin kyllä, jos saisin lahjana pullon. Minusta Diptyquen Eau Duelle on aika samanlainen, ehkä aavistuksen Chanelia "tummempi", mutten kokeillut näitä rinnakkain joten muistikuva ei ehkä ole ihan selkeä. N51
Äh, tarkoitin tietysti Eau Capitalea. Eau Duelle on vaniljatuoksu (erittäin hyvä sellainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin eilen Bossin Alivea. Se oli yllättävän miehinen. Tai ainakin unisex. Pinkki pullo antoi ymmärtää muuta.
Tuoksu oli raikas joo, mutta miesten suihkusaippuamaisraikas. Lisäksi tuoksu katosi nopeasti. Ei jatkoon.
Oliko edp vai edt?
Oli EDT.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin eilen Bossin Alivea. Se oli yllättävän miehinen. Tai ainakin unisex. Pinkki pullo antoi ymmärtää muuta.
Tuoksu oli raikas joo, mutta miesten suihkusaippuamaisraikas. Lisäksi tuoksu katosi nopeasti. Ei jatkoon.
Ihan perusmalli miesten hajuvesipullosta.
Voisiko joku Ungaron Divan omistaja laittaa testerin myyntiin vaikka torille? Haluaisin testata tuota mutta en uskalla ostaa sitä varten kokonaista pulloa. Joku 1 ml riittäisi.
En muista onko tämä tullut aiemmin esiin, mutta mikä julkkistuoksu on sinun ns. guilty pleasure? :))
Minun on Sarah Jessica Parkerin Covet. Vaikken tykännyt tuosta näyttelijästä ja varsinkin se sen Carrie-hahmo Sinkkuelämää-sarjassa oli minun mielestä se ärsyttävin niistä neljästä naisesta.
Tuoksu on erikoisempi kuin mikään muu, aromaattinen ja ihana: alkaa raikkaalla muttei geneerisellä sitruksella, sen jälkeen tulee raikas laventeli joka ei ole mummumainen tunkkainen, sen jälkeen suomalainen sateen jälkeinen kielometsikkö, hieman syntistä pelargoniaa ja tuoksun pohjalla on ihanaa tummaa suklaata ja tyylipuhdasta ambra-myskiä. Eli tuoksu menee viileästä lämpimään asteittain.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku Ungaron Divan omistaja laittaa testerin myyntiin vaikka torille? Haluaisin testata tuota mutta en uskalla ostaa sitä varten kokonaista pulloa. Joku 1 ml riittäisi.
Mainiota, tuota kautta vois tehdä enemmänkin kauppoja jos ideat täällä alkaa sinkoilla.
Tinhare kirjoitti:
Tänään aamusta testiin lähti Chloen Chloe. Ja pahoittelut tästä yliaktiivisuudesta mitä nyt olen harrastanut, mutta näitä näytteitä tosiaan on se 45 kpl ja joka päivä ehtii ainakin 3 testaamaan. Ja olen sillain vähän autistinen, että kun aloitan jonkin projektin niin se viedään järjestelmällisesti läpi, eikä vaan vähän hipsutella rennosti.
Asiaan. Tuossa näytteen pahvikannessa lukee että puuterinen ruusu. Olin vähän kauhuissani, koska inhoan ruusutuoksuja, eikä puuterisetkaan ole erityisesti omaan makuun. Olin varma että nyt tulee tuoksu mikä täytyy käydä pesemässä pois. Väärässä olin. Tämähän on todella kiva tuoksu. Omaan nenään suhteellisen simppeli, mutta raikas ja puhdas. Ehkäpä yksi täydellisimpiä tuoksuja joka päiväiseen käyttöön. Tässä sekoituksessa ruusu toimii hyvin yhdistettynä muihin nuotteihin. Haistan häivähdyksen siitä, mutta vain osana kokonaisuutta, erittäin hyvin sekoitettuna muihin nuotteihin, tukemassa niitä muita ja tuomassa sopivan säväyksen. Erityisen puuterinen tämä ei minun ihollani ole, joten sekään ei häiritse. Ei tämä mikään suuri rakkaus ole, sellainen joka veisi jalat alta, mutta tämä on turvallinen ja aina miellyttävä. Tästä voisin harkita hankkivani pullon, mikäli näyte tosikäytössä tuntuu edelleen yhtä miellyttävältä.
Chloe on talona itselleni vieras. Pidän erikoisista ja huomiota kirkuvista pulloista, ja sen takia varmasti monikin hyvä tuoksu on jäänyt kokeilematta. Näytteiden kautta olen ennenkin löytänyt täysin odottamattomia suosikkeja. Nyt molemmat Chloen tuoksut joita olen kokeillut ovat olleet positiivisia yllätyksiä.
Minä en saa ruusua Chloen nimikkotuoksusta, enemmänkin magnoliaa ja kieloa, ja se pieni hapan hedelmämarjaisuuden alku on litsiä. Siinä Chloe Roses versiossa (tummempi roosa rusetti) on taas selkeästi sitä ruusua mukana, vähän puuterisuuttakin ja se on romanttisempi eikä yhtä pelkistetyn siisti kuin Chloe. Yleensä porukka jakautuu eli tykkää joko tai noiden kahden suhteen, harvempi tykkää molemmista.
Itselläni on Nomade EdT, jossa on litsiä ja keltaista luumua, freesiaa ja ruusua mutta ruusu ei tule liikaa läpi. Pohjalla on syksyinen sammal. Nomade EdP oli hieman liian aromaattinen ja unisex minulle.
Olin testannut JPG La Belleä ranteeseen ja hihansuuhun ennen kuin menin tapaamaan kaveria, ja hän luuli että olin käynyt ottamassa jonkun makean drinkin baarissa ennen tapaamista, kun haisen hieman känniseltä! :D Siis tuossa on jokin voimakkaan viinainen liköörinen haju, tulee ihan mieleen jotkut 80-90 lukujen muinaiset raskaat päänsärky-discohajut!
Löysin Yves Rocherin ruskean Bois Sensuellen kun sain sen tilaajalahjana. Johonkin 90-luvun nostalgiaan ja menneiden kaipaukseen tämä kai vetoaa. Omistan upeita kalliimpia tuoksuja ja minulla on yleensä kallis maku. Nyt kuitenkin olen jotenkin alkanut näyttää vähemmän viehättävältä koronan ja iän myötä, enkä koe enää sopivani lempituoksujeni luomaan mielikuvaan. Ei myöskään oikein ole ketään kenen tehdä vaikutus niin valinta on tämä. Matkustan myös paljon bussilla niin koen että tämä halpis, joka ei haise liian offensiivisesti sopii sinne rahvaan joukkoon paremmin.
Mutta tuoksu on ihan hyvä. Vähän kevyempi versio Shalimar parfum initalista, mielestäni.
Tänään aamusta otin testiin Guerlainin Les Absolis d`Orient Santal Royal EdP:n, jonka pitäisi olla unisex. Heti alkuun nenääni löyhähti vahvasti karvasmantelin tuoksu, ja karvasmantelia inhoan vielä enemmän kuin ruusua. Joskus manteleistakin tulee liian vahvasti mieleen karvasmanteli ja jäävät syömättä. Onneksi se löyhähdys jäi lyhyeksi, ja nesteen kuivuessa iholle se katosi pois.
Alkuun, tuoksun ollessa vahvimmillaan, olin vahvasti sitä mieltä, että tämä on liian maskuliininen, ja jotenkin sellainen tuoksu jonka yhdistän vanhoihin setiin. Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että tässä taitaa olla jotain samaa kuin siinä, mitä tuoksua ikinä setäni käyttikään kun olin lapsi. Ja setä oli silloin jo neljänkympin puolessa välissä, lapsen silmiin jo vanha.
Kun tuoksu kuitenkin sai olla rauhassa, se hieman rauhoittui ja pahin maskuliinisuus katosi, tuoksu on hyvinkin unisex. Haistan välillä selvästi nahan tuulahduksia, ja pidän siitä paljon. Mieleeni tulee myös valjasrasvan tuoksu, ja yhdessä nahka ja valjasrasva vievät minut suoraan satulahuoneisiin hevostalleilla. Mukana on myös hieman itämainen vivahde, joka tuppaa olemaan se mikä pääasiassa nenääni tulee. Tuo ihana nahan ja valjasrasvan yhdistelmä vain lehahtaa välillä kun tuoksua ei varsinaisesti haistele. Pidän tästä, mutta en osaisi äkkiseltään julkisesti tuoksua tällaiselta. Näyte jääköön laatikkoon, odottamaan niitä päiviä jolloin haluan mielessäni astua taas satulahuoneisiin. Ajan mittaan saatan oppia tähän tuoksuun niin, että se tulee vakituiseen käyttöön. Tinharen kanssa kävi niin, sain siitä 10ml pullon, enkä heti ihastunut ollenkaan. Tuoksu kuitenkin jäi vaivaamaan, ja sitä piti sen takia kokeilla uudestaan ja uudestaan kunnes en enää osannut olla ilman. Tässä tuoksussa ja suhtautumisessani siihen on samoja elementtejä, hitaasti lämpeäminen on minun kohdallani varmin reitti suureen, pysyvään rakkauteen.
julkkistuoksu guilty pleasure on Aguileran Definition jota himoitsen joskus talvipakkasilla, muutoin ei pysty käyttämään mutta jääkylmässä toimii.
Tinhare kirjoitti:
Tänään aamusta otin testiin Guerlainin Les Absolis d`Orient Santal Royal EdP:n, jonka pitäisi olla unisex. Heti alkuun nenääni löyhähti vahvasti karvasmantelin tuoksu, ja karvasmantelia inhoan vielä enemmän kuin ruusua. Joskus manteleistakin tulee liian vahvasti mieleen karvasmanteli ja jäävät syömättä. Onneksi se löyhähdys jäi lyhyeksi, ja nesteen kuivuessa iholle se katosi pois.
Alkuun, tuoksun ollessa vahvimmillaan, olin vahvasti sitä mieltä, että tämä on liian maskuliininen, ja jotenkin sellainen tuoksu jonka yhdistän vanhoihin setiin. Nyt jälkeenpäin tuli mieleen, että tässä taitaa olla jotain samaa kuin siinä, mitä tuoksua ikinä setäni käyttikään kun olin lapsi. Ja setä oli silloin jo neljänkympin puolessa välissä, lapsen silmiin jo vanha.
Kun tuoksu kuitenkin sai olla rauhassa, se hieman rauhoittui ja pahin maskuliinisuus katosi, tuoksu on hyvinkin unisex. Haistan välillä selvästi nahan tuulahduksia, ja pidän siitä paljon. Mieleeni tulee myös valjasrasvan tuoksu, ja yhdessä nahka ja valjasrasva vievät minut suoraan satulahuoneisiin hevostalleilla. Mukana on myös hieman itämainen vivahde, joka tuppaa olemaan se mikä pääasiassa nenääni tulee. Tuo ihana nahan ja valjasrasvan yhdistelmä vain lehahtaa välillä kun tuoksua ei varsinaisesti haistele. Pidän tästä, mutta en osaisi äkkiseltään julkisesti tuoksua tällaiselta. Näyte jääköön laatikkoon, odottamaan niitä päiviä jolloin haluan mielessäni astua taas satulahuoneisiin. Ajan mittaan saatan oppia tähän tuoksuun niin, että se tulee vakituiseen käyttöön. Tinharen kanssa kävi niin, sain siitä 10ml pullon, enkä heti ihastunut ollenkaan. Tuoksu kuitenkin jäi vaivaamaan, ja sitä piti sen takia kokeilla uudestaan ja uudestaan kunnes en enää osannut olla ilman. Tässä tuoksussa ja suhtautumisessani siihen on samoja elementtejä, hitaasti lämpeäminen on minun kohdallani varmin reitti suureen, pysyvään rakkauteen.
Tähän täytyy nyt lisätä, että lopputuoksu tässä on kestävä ja kamala. Eli rakkautta ikävä kyllä tästä ei synny. Lopputuoksussa on jotakin samaa kuin Nasomatton Black Afganossa, jota en kestä yhtään. Sen kanssa tulee tunne niinkuin olisi jossain pilviluolassa missä on kaikkialle pinttynyt makean ummehtunut, tunkkainen haju, ja tuntuu että happi loppuu. Tämä ei onneksi ole ihan yhtä ahdistava, eikä tuoksu leviä kilometriä joka suuntaan kuten Nasomatto tekee. Eli tätä lopputuoksua ei käytännössä haista ellei erikseen ihoa haistele, mutta joku sama sävy tässä on, joka meinaa aiheuttaa huonovointisuutta.
Pidin siitä Lady Gagan ekasta tuoksusta joskus, jossa oli musta neste.
Miksiköhän sen valmistus loppui?
Samoin Madonnan tuoksu loppui, se oli hieman kevyempi versio Fracasista.
Suihkautin Tom Fordin Lost Cherryä tänään lahkeisiini ja voi pojat, tämä kirsikka ei eksynyt. Menin autokyydillä ja tuntui, että istumme kirsikkapilvessä. Tuntien jälkeen tuoksu leijuu raskaan makeana pöksyissä.
Toisin sanoen, jos haluat huonosti kestävän tuoksun jaksavan pidempään, voitele iho rasvalla ja suihki siihen päälle tai anna vaatteittesi kantaa tuoksu ja riisu se illalla pois.
Sotd Diorin Poison Girl.
On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Löysin Yves Rocherin ruskean Bois Sensuellen kun sain sen tilaajalahjana. Johonkin 90-luvun nostalgiaan ja menneiden kaipaukseen tämä kai vetoaa. Omistan upeita kalliimpia tuoksuja ja minulla on yleensä kallis maku. Nyt kuitenkin olen jotenkin alkanut näyttää vähemmän viehättävältä koronan ja iän myötä, enkä koe enää sopivani lempituoksujeni luomaan mielikuvaan. Ei myöskään oikein ole ketään kenen tehdä vaikutus niin valinta on tämä. Matkustan myös paljon bussilla niin koen että tämä halpis, joka ei haise liian offensiivisesti sopii sinne rahvaan joukkoon paremmin.
Mutta tuoksu on ihan hyvä. Vähän kevyempi versio Shalimar parfum initalista, mielestäni.
Kuule, mitä ihmeen tekemistä ulkonäöllä on sen kanssa, että haluaa tuoksua upealta? Oletko aina käyttänyt tuoksua vain tehdäksesi "vaikutuksen" johonkin toiseen ihmiseen? Mitäs jos alkaisit käyttää niitä upeita tuoksujasi ihan vain omaksi iloksesi, niin minäkin teen, eikä kiinnosta pätkän vertaa mitä joku muu ajattelee. N51
p.s. "Rahvas" - no comment. Mietin itse asiassa, oletko sittenkin trolli.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat mielestänne hyviä tuoksuja, joissa kookos on vahvana? Dolce Garden on ainakin sellainen, mutta (mielellään) saa sanoa edullisempiakin vaihtoehtoja, toki myös hintavampiakin, mutta itselläni ei ole kovin suurta budjettia käytössä.
Comptoir Sud Pacifiquella on kolme kookostuoksua, Coco Vanille, Coco Extreme ja Coco Figue. Näytekoot 1,5 ml maksaa 3€ ja 10ml 26,50€. Mulla on kaksi ensinmainittua näytettä, ja Coco Vanille on enemmän mun mieleen, koska pidän vaniljatuoksuista enemmän kuin kookoksesta. Coco extreme on todella 100% kookos, kuin juuri avatun kookospähkinän sisustaa haistelisi. Solinotesilla ja Demeterilläkin on edulliset kookostuoksut, mutta niitä en ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Sotd Diorin Poison Girl.
On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.
Poison girl? Tuohan haisee ihan nimensämukaisesti myrkylle
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsella https://tuoksut.com löytyy tietoutta hajuvesistä laidasta laitaan
Miksi mainostat tätä, sivussa ei ole mitään erityisen hyvää? Saatko klikkauksista tuloja?
Jännä, jos teillä Velvet Orchid on haissut mädälle kurkulle? Omassa, tuoreessa hajuvedessä ei ollut tietoakaan tuollaisesta. Liekö omani liian tuore vaiko eri erää.. Minulla on isohko näyte tästä samasta tuoksusta mutta eri pullosta saatu. Siinä on omituinen, vintagemainen häivähdys jotakin.