Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19315)

Vierailija
13041/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.

Poison girl? Tuohan haisee ihan nimensämukaisesti myrkylle

Useimmat myrkyt eivät haise miltään, siksi ne ovatkin niin hyviä myrkkyinä.

Poison girl on todella hyvä tuoksu kuten kaikki Poisonit, vaikka erityisesti alkuperäinen onkin pilattu siitä, mitä se joskus oli.

Vierailija
13042/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin Yves Rocherin ruskean Bois Sensuellen kun sain sen tilaajalahjana. Johonkin 90-luvun nostalgiaan ja menneiden kaipaukseen tämä kai vetoaa. Omistan upeita kalliimpia tuoksuja ja minulla on yleensä kallis maku. Nyt kuitenkin olen jotenkin alkanut näyttää vähemmän viehättävältä koronan ja iän myötä, enkä koe enää sopivani lempituoksujeni luomaan mielikuvaan. Ei myöskään oikein ole ketään kenen tehdä vaikutus niin valinta on tämä. Matkustan myös paljon bussilla niin koen että tämä halpis, joka ei haise liian offensiivisesti sopii sinne rahvaan joukkoon paremmin.

Mutta tuoksu on ihan hyvä. Vähän kevyempi versio Shalimar parfum initalista, mielestäni.

Kuule, mitä ihmeen tekemistä ulkonäöllä on sen kanssa, että haluaa tuoksua upealta? Oletko aina käyttänyt tuoksua vain tehdäksesi "vaikutuksen" johonkin toiseen ihmiseen? Mitäs jos alkaisit käyttää niitä upeita tuoksujasi ihan vain omaksi iloksesi, niin minäkin teen, eikä kiinnosta pätkän vertaa mitä joku muu ajattelee. N51

p.s. "Rahvas" - no comment. Mietin itse asiassa, oletko sittenkin trolli. 

Kirjoitat täyttä asiaa.

Minun silmääni pisti "kallis maku", sillä jopa ne isot parfyymiasiantuntijat ovat sitä mieltä, että upeita tuoksuja löytyy myös keskiluokan tuoksuista ja jopa "halvoista" tuoksuista.

Enkä tosiaan ymmärrä miksi pitäisi olla kaunis ja ihana käyttääkseen kaunista ja ihanaa tuoksua? Tuoksut kuuluvat kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13043/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut pitkään hyvän mielen ketju.

Vierailija
13044/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt pitkään persikan ja-tai aprikoosin nuotteja sisältävää tuoksua. Olen kuullut Burberryn Burberry-tuoksun olevan juuri tällainen, joten tilasin siitä minin.

Se ei kuitenkaan mielestäni tuoksu yhtään em. hedelmille, vaan lähinnä jollekin huuhteluaineelle tai käsisaippualle ilman mitään hedelmäistä häivähdystä. Tuoksu myös haihtuu iholta nopeasti.

Onkohan syytä epäillä, että tuote on vanhentunut tai jotenkin muuten viallinen?

13045/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Cliniquen Aromatics Elixiristä? Käytin sitä koko nuoruuteni. Jotenkin tuntuu, että se on niin raskas tuoksu, ettei se ole ihan tätä päivää.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13046/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Mitä mieltä olette Cliniquen Aromatics Elixiristä? Käytin sitä koko nuoruuteni. Jotenkin tuntuu, että se on niin raskas tuoksu, ettei se ole ihan tätä päivää.

Alku tosi mausteinen, mutta sitten tasoittuu makeammaksi. Harmi vaan että häipyy todella nopeasti.

13047/19315 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iholla se kestää ja kestää. Ainakin se alkuperäinen versio jota käytin 90-luvulla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
13048/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, muistin yhtäkkiä joku ilta että mullahan on laatikossa (kesältä piilossa) Narciso Rodriguezin Rouge, ja tuli hirveä hinku tuoksua tyylikkäältä meikkipussilta! Se siis scent of the day tänään. Jostain syystä suihkauttaessani Rougea aamulla tuli mieleeni Kenzon Amour... Laittaisin samaan tuoksukategoriaan, vaikkei nuotit samoja olekaan. Pidän onneksi molemmista! Rouge taitaa olla yksi suosikeistani, vaikka en olisi aluksi uskonut. Tässä on jopa ruusua, mutta en inhoa sitä tässä. Onkohan Bulgarian rose merkittävästi erilainen kuin vaan Rose?

Rougen ongelma on kyllä kesto. En tunnin kuluttua haista tuoksua enää ollenkaan ellen nosta kaulusta ja nuuhki. Harmittaa. Ehkä tämä on niitä tuoksuja joita ei itse enää haista, vaikka ulkopuoliset kyllä haistaa. Pitää udella muilta ihmisiltä... :) Teen muuttoa uuteen kaupunkiin, ja olen nyt miettinyt, mitä tuoksuja käytän tässä "vanhan ja uuden välillä", mitkä tuoksut assosioin sitten myöhemmin tähän elämänvaiheeseen. Ehkä tämä voisi olla yksi niistä. 

Tuoksuvaa tiistaita! 

Vierailija
13049/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin Tom Fordin Lost Cherryä tänään lahkeisiini ja voi pojat, tämä kirsikka ei eksynyt. Menin autokyydillä ja tuntui, että istumme kirsikkapilvessä. Tuntien jälkeen tuoksu leijuu raskaan makeana pöksyissä.

Toisin sanoen, jos haluat huonosti kestävän tuoksun jaksavan pidempään, voitele iho rasvalla ja suihki siihen päälle tai anna vaatteittesi kantaa tuoksu ja riisu se illalla pois.

Lost Cherryhän ei siis tarkoita mitään "eksynyttä kirsikkaa" eikä "kadotettua kirsikkaa" mitä täällä toitotellaan, vaan se tarkoittaa "menetettyä neitsyyttä" :D Jopa tämä boomeri on tiennyt sen, Jenkeissä aikoinaan asunut.

Vierailija
13050/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

On selvä kylmän päivän tuoksu. Laitoin aamulla yhden suihkauksen ja tuoksun vieläkin. Ihana rusinainen ja vaniljainen, vähän iltatyyppinenkin tuoksu. Fragranticassa ei mainita rusinaa, mutta mielestäni se on selkeä ihan alussa. Täyteläinen ja ihana. Pehmoinen.

Poison girl on todella hyvä tuoksu kuten kaikki Poisonit, vaikka erityisesti alkuperäinen onkin pilattu siitä, mitä se joskus oli.

Minun mielestä Poison Girl, Black Opium, Pure Xs ja jokunen muu mitkä unohdin, on kuin samasta säiliöstä otettua perusnestettä eri merkkien pulloihin pakattuina, ja niissä pitäisi muka olla kahvia, popcornia, eksoottista hedelmää ja ties mitä mielenkiintoista, mutta ei niitä erikoisuuksia ja eroavaisuuksia enää kukaan haista, ainakaan 2020-vuoden jälkeen uusituissa versioissa, vaikkei olisi koronaa sairastanut että olisi hajuaistiin vaikuttanut (siitähän on valmistajien helppo syyttää ihmisiä muuten nyt että sun koronas vaikutti hajuaistiis eikä me olla mitään halvennettu).

Eikä myöskään Black Opiumin eri versioita ole erottanut enää viime vuosina, paitsi että se green-versio on hieman kevyempi, ehkä laimennettu hieman, ja siinä on alussa se viikuna. Siksi kai se erä jäi lyhyeksi kun piti tehdä edes sen verran erikoisempi neste?

Korona-aika taisi pilata nämä markkinat, koska luksus- ja kauneustuotteiden myynti laski pari vuotta niin nyt yrittävät ottaa yleisöltä rahat takaisin nostamalla niiden tuotteiden hintoja mutta fuskaamalla sisältöä.

Jää maku että meitä tuoksufaneja siis kusetellaan : /

Sama huijauksen maku on niissä useimmissa Carolina Herreran korkkaripulloissa, halvahko perusneste siellä alla ja sitten lisäillään erinäisiä happamia seoksia niihin.

Vierailija
13051/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

Minun mielestä Poison Girl, Black Opium, Pure Xs ja jokunen muu mitkä unohdin, on kuin samasta säiliöstä otettua perusnestettä eri merkkien pulloihin pakattuina, ja niissä pitäisi muka olla kahvia, popcornia, eksoottista hedelmää ja ties mitä mielenkiintoista, mutta ei niitä erikoisuuksia ja eroavaisuuksia enää kukaan haista, ainakaan 2020-vuoden jälkeen uusituissa versioissa, vaikkei olisi koronaa sairastanut että olisi hajuaistiin vaikuttanut (siitähän on valmistajien helppo syyttää ihmisiä muuten nyt että sun koronas vaikutti hajuaistiis eikä me olla mitään halvennettu).

Eikä myöskään Black Opiumin eri versioita ole erottanut enää viime vuosina, paitsi että se green-versio on hieman kevyempi, ehkä laimennettu hieman, ja siinä on alussa se viikuna. Siksi kai se erä jäi lyhyeksi kun piti tehdä edes sen verran erikoisempi neste?

Korona-aika taisi pilata nämä markkinat, koska luksus- ja kauneustuotteiden myynti laski pari vuotta niin nyt yrittävät ottaa yleisöltä rahat takaisin nostamalla niiden tuotteiden hintoja mutta fuskaamalla sisältöä.

Sama huijauksen maku on niissä useimmissa Carolina Herreran korkkaripulloissa, halvahko perusneste siellä alla ja sitten lisäillään erinäisiä happamia seoksia niihin.

No sitten ei ole kyllä hajuaisti kovin kehittynyt ja hyvä, itse huomaan noissa kyllä ihan selkeästi erilaisia nuotteja ja vivahteita, Black Opiumin eri flankereissäkin. Toki niissä yhtäläisyyksiä on, mutta kyllä nuo mainitut nuotit pystyy tuoksuista erottamaan. Toinen juttu sitten että tykkääkö näistä tuoksusta, se on makuasia.

Vierailija
13052/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotd Diorin Poison Girl.

Et edes mainitse, kumpaa Poison Girliä tarkoitat vaiko molempia: EdT vai EdP. Et ilmeisesti kovin tarkkaan tuoksuja tutki ennen tuomion julistamista?

Vierailija
13053/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla otin kokeiluun Jacobsin Daisyn Notinon näytepaketista. Näyte olikin Daisy Love, mikä hieman harmitti. Muistan etten aikanaan erityisesti välittänyt Daisysta, ja olisi ollut ihan kiva kokeilla nyt uudestaan. Daisy Lovesta ei jäänyt kauheasti mieleen. Ihan kiva, hävisi nopeasti. Kyllähän tuota käyttää voi, mutta ainakin ensimmäisellä kokeilulla oli aika mitäänsanomaton.

Koska Daisy Love katosi, kokeiluun lähti Guccin Bloom (edt). Ei edt:ksi uskoisi, sen verran kipakka tuoksu on. Tämä tuoksu ei ole minun juttuni, liian vahvan kukkainen, kuten nimestäkin toki voi olettaa. Tämä tuoksu on jotenkin sellainen, mille joku vanhempi harmaatukkainen rouva teatterissa haisee niin, että ympäristössä ihmisiä pistelee nenään ja päätä alkaa särkeä. Liian pistävä minun ihollani, mutta tuon voimakkaan kukkaisuuden takia ymmärrän hyvin että joku tästä tykkää. Joku sellainen joka rakastaa voimakkaiden liljojen, pionien, ja vastaavien tuoksua. Minäkin näistä tuoksuista pidän, mutta vain häivähdyksinä. Vierestä haisteltuna ne ovat liian tymäköitä, kuten tämä tuoksukin.

Vierailija
13054/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkautin Tom Fordin Lost Cherryä tänään lahkeisiini ja voi pojat, tämä kirsikka ei eksynyt. Menin autokyydillä ja tuntui, että istumme kirsikkapilvessä. Tuntien jälkeen tuoksu leijuu raskaan makeana pöksyissä.

Toisin sanoen, jos haluat huonosti kestävän tuoksun jaksavan pidempään, voitele iho rasvalla ja suihki siihen päälle tai anna vaatteittesi kantaa tuoksu ja riisu se illalla pois.

Lost Cherryhän ei siis tarkoita mitään "eksynyttä kirsikkaa" eikä "kadotettua kirsikkaa" mitä täällä toitotellaan, vaan se tarkoittaa "menetettyä neitsyyttä" :D Jopa tämä boomeri on tiennyt sen, Jenkeissä aikoinaan asunut.

Juu. Sanaleikkejä voi kuitenkin harrastaa :-)

-eri-

Vierailija
13055/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Alien EDP. Aika nautinnollista näin syksyllä.

Vierailija
13056/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikansakuta kirjoitti:

Tämä on ollut pitkään hyvän mielen ketju.

Ai on vai? Mun mielestä täällä on kiukkuisten tätien kerho. 

Vierailija
13057/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotd Alien EDP. Aika nautinnollista näin syksyllä.

Kappas! Alien EdP oli myös minun valintani tänään. Olen viime aikoina huomannut yhä useammin tarttuvani siihen.

Vierailija
13058/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!

Vierailija
13059/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuoksu olisi sellainen, joka tuoksuisi samalta kuin se, kun avaa näytetilauksen ja haistaa kaikki näyteputkiloiden tuoksut vienosti sekaisin? Sellainen olisi ihana (olen tosissani)! Ideoita?

Vierailija
13060/19315 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista pohdintaa ketjussa. Olen itse mielestäni aika kaukana ns. perinteisesti viehättävästä naisesta, ja aiemmin olen ihan tosissani miettinyt, voinko ylipäätään käyttää hajuvesiä, joista pidän. Joku ihme pelko vaivannut, että muut luulevat että "kuvittelen itsestäni liikoja", jos teen niin.

Että joku luulisi, että pidän itseäni kauniina, jos laitan hyväntuoksuista parfyymia. Sepäs vasta olisikin kamalaa! Pelkäsin myös, että on liian iso ristiriita, jos tuoksun ihanalta mutta näytän hirveältä. Pitkään käytinkin lempparituoksujani vain salaa kotona.

Korona-aika teki kuitenkin sen, että totuin käyttämään tuoksuja päivittäin, kun olin enemmän kotona. Kun maailma aukesi, en enää osannut olla ilman, joten jatkoin käyttämistä. Ja nyt en enää edes ajattele mahdollista ristiriitaa vaan käytän tyytyväisenä tuoksuja fiilikseni mukaan :)