Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
RHoBH:n Sutton Stracken suosikkituoksu on Chloe Nomade ja tuossa näkyy kolme eri kokoista Nomadepulloa
https://www.bravotv.com/sites/bravo/files/styles/faux_player__mobile/pu…
Jossain kuvassa hänellä oli myös esillä TF Neroli Portofino ja Lavender Palm pullot.
Tuli sellainenkin mieleen että melkein jokaisella Bravon sarjan housewifella on ollut TF Tobacco Vanille pullo esillä kun on näytetty heitä valmistautumassa johonkin juhlaan. Millainen tuoksu tuo on, osaako joku kuvailla?
Vierailija kirjoitti:
Tuli sellainenkin mieleen että melkein jokaisella Bravon sarjan housewifella on ollut TF Tobacco Vanille pullo esillä kun on näytetty heitä valmistautumassa johonkin juhlaan. Millainen tuoksu tuo on, osaako joku kuvailla?
Se on tyypillinen Tom Ford -tuoksu, TF-tuoksuissa on aina sama dna pohjalla. En osaa kuvailla tuoksua nyt täysin tarkasti, kun se ei ole tässä jotta voisin haistella, mutta se ei selkeästi tuoksu juuri tupakalta ja vaniljalta. Siinä on joulumausteisuutta ja jopa appelsiinisuutta, vaikka appelsiinia ei virallisesti ole nuoteissa.
Minusta se on hieman riitasointuinen tuoksu, ei täydellisesti toisiinsa sointuvien nuottien sinfonia. Johtunee kaakaon ja joulumausteiden toisistaan erkanevista raiteista. Laadukas tuoksu joka tapauksessa, kuten Tom Fordit yleensä.
Kyllä jännittää. Että millainen versio Opiumista tuutataan markkinoille tänä syksynä. Minä kun haluaisin vain takaisin sen originaalin kaikessa jumalaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö parfyymeissa iiristuoksu olekin siitä kasvin juuresta, eikä kukista?
Se juuri osa on "orris root", kukka "Iris"
Minulla on vierähtänyt hetki ilman uusia tuoksukokeiluja. Onko kukaan täällä päässyt testaamaan seuraavia uutuuksia?
Zoologist Sacred Scarab: Tätä on hehkutettu Fragranticassa, mikä oli minulle yllätys. Mielikuvan perusteella ajattelin että tämä olisi mausteinen ja ehkä itämainen tuoksu jonka voisin suosiolla jättää väliin, mutta tätä kuvaillaan vivahteikkaaksi mestariteokseksi, chypre-tyyppiseksi. Hyvin vaikea kuvitella, millainen se on. Pitää kai tilata näyte.
Ja ihan toisenlainen uutuus: Landome Idole Nectar. Miten popcorn toimii? Onko tuo sievä gourmand vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vierähtänyt hetki ilman uusia tuoksukokeiluja. Onko kukaan täällä päässyt testaamaan seuraavia uutuuksia?
Zoologist Sacred Scarab: Tätä on hehkutettu Fragranticassa, mikä oli minulle yllätys. Mielikuvan perusteella ajattelin että tämä olisi mausteinen ja ehkä itämainen tuoksu jonka voisin suosiolla jättää väliin, mutta tätä kuvaillaan vivahteikkaaksi mestariteokseksi, chypre-tyyppiseksi. Hyvin vaikea kuvitella, millainen se on. Pitää kai tilata näyte.
Ja ihan toisenlainen uutuus: Landome Idole Nectar. Miten popcorn toimii? Onko tuo sievä gourmand vai jotain muuta?
Sacred Scarab on to do -listalla, mutta koska haluan samaan kyytiin Seahorsen ja Cockatielin, odottelen vielä. Slumberhouseja olen kyttäillyt jo pidemmän aikaa, mutta ei taida manner-Eurooppaan tulla ikinä? Osaako joku neuvoa, saako niitä jostakin ilman tulleja?
Sama juttu, olen vähän nyt pudonnut kärryiltä uutuuksien kanssa, on ollut paljon muuta, ja käyttelen vanhoja loppuun. Kyllä syksyyn silti ainakin yksi näytetilaus mahtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tyypillinen Tom Ford -tuoksu, TF-tuoksuissa on aina sama dna pohjalla. En osaa kuvailla tuoksua nyt täysin tarkasti, kun se ei ole tässä jotta voisin haistella, mutta se ei selkeästi tuoksu juuri tupakalta ja vaniljalta. Siinä on joulumausteisuutta ja jopa appelsiinisuutta, vaikka appelsiinia ei virallisesti ole nuoteissa.
Minusta se on hieman riitasointuinen tuoksu, ei täydellisesti toisiinsa sointuvien nuottien sinfonia. Johtunee kaakaon ja joulumausteiden toisistaan erkanevista raiteista. Laadukas tuoksu joka tapauksessa, kuten Tom Fordit yleensä.
Appelsiini? Juuri pari viikkoa sitten tuoksuttelin kaupassa, ensin paperille ja sitten iholle. En haistanut appelsiinia ollenkaan. Mun mielestä siinä selkeästi tuoksui tupakka ja vanilja ja joku muu mauste. Harkitsin hetken ostavani sen itselleni synttärilahjaksi, koska eka Tom Ford jostain oikeasti tykkäsin, mutta sitten järjen ääni voitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appelsiini? Juuri pari viikkoa sitten tuoksuttelin kaupassa, ensin paperille ja sitten iholle. En haistanut appelsiinia ollenkaan. Mun mielestä siinä selkeästi tuoksui tupakka ja vanilja ja joku muu mauste. Harkitsin hetken ostavani sen itselleni synttärilahjaksi, koska eka Tom Ford jostain oikeasti tykkäsin, mutta sitten järjen ääni voitti.
Minustakin siinä tuoksuu tosi selkeästi tupakka, ja ihana, syvä vanilja, joka taittaa maskuliinisuutta. Taustalla pystyn kyllä havaitsemaan myös mausteisuutta, juurikin jouluun liittyviä mausteita, mutta appelsiinia en erota. Pääosassa huumaava vaniljan ja tupakan sekoitus. Sen verran vahva tuoksu että käytän vain talvella ja syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tuoksuttelin Idole Nectaria, pettymys oli, en löytänyt tuoksusta ollenkaan popcornia. Tuoksuu kevyt ruusu, jotain vähän geneeristä makeaa, josta ei voi sanoa mitä on, mutta kaukana popcornista. Hyvin hento tuoksu, eikä todellakaan gourmand. Markkinoitu kyllä ihan virheellisesti. Selkeästi popcorn gourmandia haeskeleville, Paco Rabannen Pure XS:ssä tuoksuu voimainen popcorn, ja on hyvä tuoksu muutenkin makean gourmandin ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näitä kumpaakin kasvinosaa käytetään hajuvesiteollisuudessa. Yleensä mainitaan tosiaan ainesosissa orris root, jos kyse ei ole kukasta vaan juuresta, ja iris kun kyse kukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näitä kumpaakin kasvinosaa käytetään hajuvesiteollisuudessa. Yleensä mainitaan tosiaan ainesosissa orris root, jos kyse ei ole kukasta vaan juuresta, ja iris kun kyse kukasta.
Juuriosako se tuoksuu enemmän nahkaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin siinä tuoksuu tosi selkeästi tupakka, ja ihana, syvä vanilja, joka taittaa maskuliinisuutta. Taustalla pystyn kyllä havaitsemaan myös mausteisuutta, juurikin jouluun liittyviä mausteita, mutta appelsiinia en erota. Pääosassa huumaava vaniljan ja tupakan sekoitus. Sen verran vahva tuoksu että käytän vain talvella ja syksyllä.
Miten Tobacco Vanille eroaa Vanille Fatalesta? Molemmat näyttää olevan unisex-tuoksuja.
Minusta Vanille Fatalessa on alussa hyvä neutraali vaniljatanko, ja sellaista puhdasta puuta, mutta sitten sieltä tunkee läpi violetti luumu joka vetää minulla aina tuoksut maskuliinisiksi ja halpa-partavesimäisiksi. Sellainen että alan ihmetellä miksi huoneessa tuoksuu miesten tuoksu kunnes tajuan että se lähtee minusta!
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on muuten monilla Maison Francis Kurkdjian Baccarat Rouge 540 pullo esillä, eli ilmeisesti noille naisille on lähetetty niitä mainostarkoituksessa, mutta käyttävätköhän koska ne pullot ovat täysiä kun niitä kuvataan ja niiden vierellä on jotain Jo Malojena, Chanelin Cocoja ja Coco Mademoiselleja joissa enää tipat pohjalla? 🤔
Sitten se (käsikirjoitettu) mainoskohtaus uusimmasta kauden jaksosta kun Kyle Richards ja se lentokoneturman uhreilta eli leskiltä ja orpolapsilta kaikki korvausmiljoonat papparaislakimiehensä kanssa kavaltanut Erika Girardi, joka törsännyt itseensä ja luksustuotteisiin yli 25 miljoonaa niitä rahoja ja on syytteissä edelleen, ovat juhlissa ja Erika sanoo "You smell so good!” johon Kyle “It’s Baccarat!” johon Erika “OMG I have it too!" kun haistelevat toisiaan. 🙄
Valitettavasti nyt ajattelen vain niitä vakuutusrahakavalluksen uhriparkoja jotka jäivät ilman korvauksia. kun kuulen tai näen tuon BC540 tuoksun. 😔
Minulle loppuelämän tuoksu kyllä saattaisi olla Muglerin Angelin klassikkoversio. Muistan, kuinka pikkutyttönä ysärillä näin pullon tavaratalon kosmetiikkaosaston esittelyständillä, ja se oli mielestäni kaunein hajuvesipullo jonka olin nähnyt. Se oli kuin joulukoriste. :D
Kun myöhemmin pääsin haistamaan tuoksua, se oli minusta ihan erilainen kuin mikään muu hajuvesi. Se oli jotenkin satumainen, ei tästä maailmasta. Kuvittelin Tuhkimon tuoksuvan samalta kun hän lähtee tanssiaisiin.
Kun olin noin 12 v. kummitätini oli ostanut Angelia laivalta, ja sain suihkaista ranteeseen. Muistan, kuinka nuuhkin kättäni koko automatkan kotiin, ja vielä seuraavana aamuna tuoksusta oli jäljellä pehmeän makea häivähdys (juuri tämä jälkituoksu on minusta Angelissa ihanin).
Parikymppisenä suihkin Angelia aina silloin tällöin kun sitä tuli eteen, ja jonkun testerinkin omistin jossain vaiheessa, mutta en raaskinut ostaa itselle. Vasta n. 30-vuotiaana hankin täytettävän 30ml tähtipullon.
Angel on erityisten tilaisuuksien tuoksu, ja käytän sitä pääsääntöisesti talvisin ja harvemmin arkisin. Liitän sen erityisen voimakkaasti loppuvuoteen. Minulla on synttärit marraskuun lopussa, ja meidän perheessä siitä on aina alkanut juhlakausi, jolloin Angel on tärkeä osa asuani.
Vuosien varrella moni on haukkunut Angelin milloin päänsärkytuoksuksi, milloin synteettikseksi hirviöksi, ja milloin lutkatuoksuksi. Mutta minun kemiallani se vain jotenkin toimii. Angel muuttuu ihollani pehmeän myskiseksi ja vaniljaiseksi taustallaan hedelmäinen vivahde. Olen saanut siitä paljon kehuja. On kuitenkin tärkeää, että sitä laittaa vain pienen pisaran.
Uskon, että rakkautemme kantaa jatkossakin. Angelissa on niin paljon sulateltavaa, etten varmasti kyllästy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle loppuelämän tuoksu kyllä saattaisi olla Muglerin Angelin klassikkoversio. Muistan, kuinka pikkutyttönä ysärillä näin pullon tavaratalon kosmetiikkaosaston esittelyständillä, ja se oli mielestäni kaunein hajuvesipullo jonka olin nähnyt. Se oli kuin joulukoriste. :D
Kun myöhemmin pääsin haistamaan tuoksua, se oli minusta ihan erilainen kuin mikään muu hajuvesi. Se oli jotenkin satumainen, ei tästä maailmasta. Kuvittelin Tuhkimon tuoksuvan samalta kun hän lähtee tanssiaisiin.
Kun olin noin 12 v. kummitätini oli ostanut Angelia laivalta, ja sain suihkaista ranteeseen. Muistan, kuinka nuuhkin kättäni koko automatkan kotiin, ja vielä seuraavana aamuna tuoksusta oli jäljellä pehmeän makea häivähdys (juuri tämä jälkituoksu on minusta Angelissa ihanin).
Parikymppisenä suihkin Angelia aina silloin tällöin kun sitä tuli eteen, ja jonkun testerinkin omistin jossain vaiheessa, mutta en raaskinut ostaa itselle. Vasta n. 30-vuotiaana hankin täytettävän 30ml tähtipullon.
Angel on erityisten tilaisuuksien tuoksu, ja käytän sitä pääsääntöisesti talvisin ja harvemmin arkisin. Liitän sen erityisen voimakkaasti loppuvuoteen. Minulla on synttärit marraskuun lopussa, ja meidän perheessä siitä on aina alkanut juhlakausi, jolloin Angel on tärkeä osa asuani.
Vuosien varrella moni on haukkunut Angelin milloin päänsärkytuoksuksi, milloin synteettikseksi hirviöksi, ja milloin lutkatuoksuksi. Mutta minun kemiallani se vain jotenkin toimii. Angel muuttuu ihollani pehmeän myskiseksi ja vaniljaiseksi taustallaan hedelmäinen vivahde. Olen saanut siitä paljon kehuja. On kuitenkin tärkeää, että sitä laittaa vain pienen pisaran.
Uskon, että rakkautemme kantaa jatkossakin. Angelissa on niin paljon sulateltavaa, etten varmasti kyllästy siihen.
Jos on käynyt asuntoesittelyissä Helsingin keskusta-alueella niin on haistanut Angelin aika monessa kämpässä, ja siitä tietää että kämpässä on äskettäin tehty turkiskuoriaismyrkytys :) Nimittäin siinä myrkyn jälkikatkussa ja Angelissa on paljon samaa. Ilmeisesti se Minä en pääse siitä ällöstä mielleyhtymästä vaan ylitse, ja lisäksi kävin joskus aikoinani pienessä vaateputiikissa Helsingissä missä kaikki vaatteet tuntui haisevan siltä, mietin että onko siellä tehty se myrkytys, kunnes tajusin että se voimakas haju lähti myyjästä, oli pakko kysyä että "Mitä ihanaa tuoksua sulla on?" mukamas ihastuneena, niin tämä selitti silmät loistaen että Angel, jota oli kuulemma käyttänyt vuosikaudet :D
Saattaa olla se patsuli siinä joka tekee kyseisen myrkyn hajun. Sen sijaan pidän vastaavasta Chopardin Wishistä jossa on lähinnä Angelin gourmand-osuutta vaniljalla, suklaalla ja hieman lisätty mansikkaakin, ja sen tuoksun lievä patsuli on häivytetty kivasti toffeen tuoksuun.
Toisaalta nythän Muglerin tuoksut eli Angelit ja Alienit meni L'Oréalille nekin, eivät ole enää ClarinsGroupia, varmaan joku edesmenneen herra Muglerin sukulainen myi äkkiä oikeudet pois rahan himossaan ja L'Oréal on aina ensimmäisenä tarjoamassa nopeita diilejä, joten varmasti tulossa muutoksia näihin tuoksuihin ja menevät vielä huonompaan suuntaan, kuten L'Oréalin kosketuksessa yleensä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sacred Scarab on to do -listalla, mutta koska haluan samaan kyytiin Seahorsen ja Cockatielin, odottelen vielä. Slumberhouseja olen kyttäillyt jo pidemmän aikaa, mutta ei taida manner-Eurooppaan tulla ikinä? Osaako joku neuvoa, saako niitä jostakin ilman tulleja?
Sama juttu, olen vähän nyt pudonnut kärryiltä uutuuksien kanssa, on ollut paljon muuta, ja käyttelen vanhoja loppuun. Kyllä syksyyn silti ainakin yksi näytetilaus mahtuu...
Zoologist suoltaa uusia eläimiä kuin liukuhihnalta.
Nuottien ja arvostelujen perusteella taso on laskenut samalla kun hinta noussut.
Mua tympii, että kun testailin näytteitäni ja muutaman kuukauden päästä olisin ollut kiinnostunut ostamaan kaksi pulloa, ne olikin jo reformuloitu. Yhdestä näytteestäni en edes tiennyt oliko se uutta vai vanhaa mallia.
Joten mun puolesta Zoologist saa pitää tunkkinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuottien ja arvostelujen perusteella taso on laskenut samalla kun hinta noussut.Mua tympii, että kun testailin näytteitäni ja muutaman kuukauden päästä olisin ollut kiinnostunut ostamaan kaksi pulloa, ne olikin jo reformuloitu. Yhdestä näytteestäni en edes tiennyt oliko se uutta vai vanhaa mallia.
Joten mun puolesta Zoologist saa pitää tunkkinsa.
Mä ihmettelen myös reformulaatioinnustusta, ja pelkään pahoin, että Zoologistkin on menossa siihen suuntaan, missä unohdetaan taiteilijan näkemys ja mennään massojen miellyttäminen edellä. Helposti sulavilla tuoksuilla on toki isommat markkinat. Sääli, mutta tehkööt mitä tekevät (kunhan eivät Squidiin koske..). Puolassa hinnat näyttävät olevan edelleen 160 euron paikkeilla eli samat kuin ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuottien ja arvostelujen perusteella taso on laskenut samalla kun hinta noussut.Mua tympii, että kun testailin näytteitäni ja muutaman kuukauden päästä olisin ollut kiinnostunut ostamaan kaksi pulloa, ne olikin jo reformuloitu. Yhdestä näytteestäni en edes tiennyt oliko se uutta vai vanhaa mallia.
Joten mun puolesta Zoologist saa pitää tunkkinsa.Mä ihmettelen myös reformulaatioinnustusta, ja pelkään pahoin, että Zoologistkin on menossa siihen suuntaan, missä unohdetaan taiteilijan näkemys ja mennään massojen miellyttäminen edellä. Helposti sulavilla tuoksuilla on toki isommat markkinat. Sääli, mutta tehkööt mitä tekevät (kunhan eivät Squidiin koske..). Puolassa hinnat näyttävät olevan edelleen 160 euron paikkeilla eli samat kuin ennen koronaa.
Dragonflyn olisin ottanut. Mutta se on pilattu.
Musta tuo on törkeää kuluttajien petkuttamista: muutetaan tuoksu ihan erilaiseksi, mutta ei kerrota siitä sen kun myydään samalla nimellä.
Tämä seikka, että jatkuvasti uusitaan ja lopetetaan hyviä tuoksuja, niin että kun olet saanut ratkaistua mitä otat seuraavaksi sitä ei enää olekaan, on tyrehdyttänyt mun innostuksen hajuvesiin.
Haluan että lempituoksuni on saatavilla ainakin 7 vuotta. En halua jatkuvasti testata ja etsiä uusia, en halua loputtomia flankereita. Ennen kaikkea, en halua pelätä sitä että kun ostan parin sadan hintaisen pullon, tai halvemman, ihan sama, niin sisältö onkin sekundaa.
Voi olla että se korkki on haljennut, nimittäin minun kaverilla oli isoin Bright Crystal-pullo, siitä lensi se korkki kivilattialle kun kiireessä siihen tarttui, ja se korkki lohkesi palasiksi. Onneksi ei sentään lentänyt se lasinen pullo :D