Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19314)

Vierailija
12421/19314 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelijoita on tosi vähän, veikkaan Max 10, yleensä vähemmän

Höpö höpö. Itse olen lukenut ketjua sen alusta saakka ja kirjoittanut ehkä 10 vastausta. Viime aikoina ketju on hiljentynyt mutta kyllä täällä on varmasti ollut kommentoijia runsaasti näiden kolmen vuoden aikana.

Vierailija
12422/19314 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Itse olen lukenut ketjua sen alusta saakka ja kirjoittanut ehkä 10 vastausta. Viime aikoina ketju on hiljentynyt mutta kyllä täällä on varmasti ollut kommentoijia runsaasti näiden kolmen vuoden aikana.

Jep, mäkin olen ollut mukana alusta saakka ja kirjoitellutkin ahkerasti, tosin runosuoni meni tukkoon keväällä....käyttelen vanhoja näytteitäni pois ja jotenkin niistä on jo kaikki sanottu. Uusiin tuoksuihin taas en osaa kommentoida, koska en käy niitä missään nuuhkimassa. Ehkä syksy tuo uuden inspiksen, se on aina ollut uusien alkujen aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12423/19314 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain 1 tuoksu koko loppuelämäksi oisi niin vaikea että oisin mieluummin ilman

Minä en, mieluummin sitten se yksi kuin ei yhtään.

Vierailija
12424/19314 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se enää ole keskustelija jos se on ollut vuosia sitten äänessä

Vierailija
12425/19314 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellään aivan Max 10

Vierailija
12426/19314 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään suositella päärynäntuoksuisia hajuvesiä? Tulee esim. JHAG Pear Inc mieleen, jota en edes ole kokeillut, mutta aivan kaikki suositukset käyvät.

Burberry Brit

Vierailija
12427/19314 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisiko tällainen visainen kysymys:

Jos saisit käyttää vain YHTÄ parfyymia loppuelämäsi ajan, mikä se olisi?

Aika vaikea, huh huh. Omat kemiat muuttuu ja hajuvesien ainesosat myös. Monet, tai siis useimmat, mun lempihajuvedet on kokonaan lopetettu. Jos saisi käyttää samaa pohjatonta pulloa koko loppuelämän niin ehkä Guerlainin Champs-Elysées (parfyymi tai EdP) tai 1998 alkuperäinen Bvlgari Black.

Vierailija
12428/19314 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään suositella päärynäntuoksuisia hajuvesiä? Tulee esim. JHAG Pear Inc mieleen, jota en edes ole kokeillut, mutta aivan kaikki suositukset käyvät.

Burberry Brit

Jo Malone English Pear & Freesia.

Vierailija
12429/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testailussa ekaa kertaa ikinä Chanel Cristalle EdP. Olen hurmaantunut ja vaikuttunut. Tuoksuu aluksi sitrukselta, vähän kuin sitruunan kuorelta. Vähän ajan päästä tuoksuu sitrus-hedelmäiseltä yhdistettynä johonkin kevyesti maanläheiseen. Aivan ihana tuoksu.

Oliko niin, että tuo EdT on kovin erilainen kuin tämä? Ilmeisesti se on ainakin paljon vanhempi tuoksu kuin tämä 90-luvulla markkinoille tullut EdP. 

Tilasin Notinolta tämän ja muutamia muitakin näytteitä. Kuplivan iloisen odottava olo, kun tietää että seuraaville päiville on luvassa uutta testailtavaa :)

Vierailija
12430/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään testailussa ekaa kertaa ikinä Chanel Cristalle EdP. Olen hurmaantunut ja vaikuttunut. Tuoksuu aluksi sitrukselta, vähän kuin sitruunan kuorelta. Vähän ajan päästä tuoksuu sitrus-hedelmäiseltä yhdistettynä johonkin kevyesti maanläheiseen. Aivan ihana tuoksu.

Oliko niin, että tuo EdT on kovin erilainen kuin tämä? Ilmeisesti se on ainakin paljon vanhempi tuoksu kuin tämä 90-luvulla markkinoille tullut EdP. 

Tilasin Notinolta tämän ja muutamia muitakin näytteitä. Kuplivan iloisen odottava olo, kun tietää että seuraaville päiville on luvassa uutta testailtavaa :)

Se Cristalle EDT (1974) on vihreämpi, happamampi ja vesikukkaisempi, ja EDP (1993) on syvempi ja aavistuksen makeampi kukkien ja hedelmäisyyden muodossa. Minäkin sain enemmän puhtaampaa sitrusta tuossa EDP:ssä ja ilman sellaista EDT:n kirpeyttä joka muuttui miesmäiseksi iholla jossain vaiheessa, tosin en tiedä onko nuo koostumukset muutettu 2000-luvun alussa sillä olen lukenut että Chanel harrasti sitä 2005-2014 välillä.

Cristalle Eau Verte vuodelta 2009 on hieman makeampi sitruksinen tuoksu, sain siitä joskus näytteen.

Oma suosikkini Chanelin vihreistä tuoksuista on Chanel 19 Poudre, en voinut sietää Chanel 19 perustuoksua, mutta tuo Poudre on aivan ihana koska vihreyteen on lisätty iiristä ja hieman tonkaa tuomaan sitä puuterisuutta. Tosin tämä tuoksu ei pysy iholla kauaa, mikä on harmi.

Vierailija
12431/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva tietää montako eri keskystelijaa tässä ketjussa oikeasti on.

Veikkaan että keskimäärin 15-20, ja sitten satunnaisempia kävijöitä. Itse käyn täällä kerran viikossa tai parissa.

Vierailija
12432/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Cristalle EDT (1974) on vihreämpi, happamampi ja vesikukkaisempi, ja EDP (1993) on syvempi ja aavistuksen makeampi kukkien ja hedelmäisyyden muodossa. Minäkin sain enemmän puhtaampaa sitrusta tuossa EDP:ssä ja ilman sellaista EDT:n kirpeyttä joka muuttui miesmäiseksi iholla jossain vaiheessa, tosin en tiedä onko nuo koostumukset muutettu 2000-luvun alussa sillä olen lukenut että Chanel harrasti sitä 2005-2014 välillä.

Cristalle Eau Verte vuodelta 2009 on hieman makeampi sitruksinen tuoksu, sain siitä joskus näytteen.

Oma suosikkini Chanelin vihreistä tuoksuista on Chanel 19 Poudre, en voinut sietää Chanel 19 perustuoksua, mutta tuo Poudre on aivan ihana koska vihreyteen on lisätty iiristä ja hieman tonkaa tuomaan sitä puuterisuutta. Tosin tämä tuoksu ei pysy iholla kauaa, mikä on harmi.

Mulla on Cristalle Eau Verte eikä se ole makea vaan aika terävä sitrustuoksu. Tosi raikas kyllä, olen sitä tänä kesänä käyttänyt paljon näiden hellejaksojen aikana.

Vierailija
12433/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Cristalle Eau Verte eikä se ole makea vaan aika terävä sitrustuoksu. Tosi raikas kyllä, olen sitä tänä kesänä käyttänyt paljon näiden hellejaksojen aikana.

oliskohan toikin mennyt reformulointiin 2010-luvulla koska siinä on ollut makeaa valkoisten kukkien sävyä silloin kun tullut markkinoille? katsoin että magnoliaa, jasmiinia ja nerolia on ollut joskus, olisivatko lisänneet bergamottia ja sitruunaa tehdäkseen enemmän trendikästä unisex-tyyppistä?

Vierailija
12434/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oliskohan toikin mennyt reformulointiin 2010-luvulla koska siinä on ollut makeaa valkoisten kukkien sävyä silloin kun tullut markkinoille? katsoin että magnoliaa, jasmiinia ja nerolia on ollut joskus, olisivatko lisänneet bergamottia ja sitruunaa tehdäkseen enemmän trendikästä unisex-tyyppistä?

Ehkäpä hyvinkin. Ostin pulloni vasta kaksi vuotta sitten ihan Stockmannin hyllystä, joten se saattaa olla vaikka kuinka mones reformulaatio alkuperäisen julkaisun jälkeen. Dior tekee tuota ihan jatkuvasti, miksei sitten Chanelkin.

Vierailija
12435/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tämä EdP on sitten itselleni sopivampi. Haluaisin kovasti tykätä/käyttää vaikka mitä vihreitä unisex-tyylisiä tuoksuja ja cologneja, mutta ne muuttuvat ihollani usein liian partavesimäisiksi ja alkavat jotenkin ällöttää.

Tuo Chanel 19 Poudre kuulostaa mielenkiintoiselta, pitääkin testailla! Onko tämä yhtään samantapainen kuin Pradan (mielestäni aivan ihana) Infusion d'Iris?

Vierailija
12436/19314 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marc Jacobsin uutuus Daisy ever so fresh läksi juuri tilaukseen sokkona. En voinut vastustaa mangon, ananaksen, mandariinin ja appelsiinikukan houkutusta. Huh, helle on tainut sekoittaa päätä. En todellakaan olisi tarvinut uutta kesätuoksua enää. Mutta kun 10. hääpäiväkin lähestyy ja Daisy oli aikoinaan häämatkatuoksuna

Vierailija
12437/19314 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein iske tuoksut kesäisin, käytän mitä tahansa raikasta ja kevyttä joka ei ärsytä ihoa eikä hengitystä, etenkin näillä helteillä. Syksyllä tuoksuaistit herää ja innostun tekemään hankintoja viileämmälle kaudelle.

Tämän takia omalta osaltani keskustelu ollut hieman hiljaisempaa :)

Vierailija
12438/19314 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, Tokmannilla taas tuoksuja. Viime kerralla ostin Moschinoa, nyt voisin ostaa yhden pullon lisää: So Real Cheap & Chic, jota ei viimeksi ollut (silloin oli alkuperäistä Cheap & Chiciä, sarjan I Love Lovea - ja Moschinon ekaa nimikkotuoksua jota ei ole löytänyt aina Stockaltakaan, ostin jokaista pullon). Tämä vaikuttaa hyvältä kokeilemattakin, Fragrantican sivujen mukaan sitruksinen tuoksu, eikä Moschino ole koskaan pettänyt minua.

Mä en uskalla ostaa Tokmannilta merkkikosmetiikkaa ennen kunnollista selvitystä tuotteiden alkuperästä. Kosmetiikkarekkojen ryöstäminen on ihan liian yleistä, ja kun varastettu kosmetiikka kierrätetään muutaman välikäden kautta, ei ostaja enää tiedä ostavansa varastettua tavaraa (myyjäkään ei välttämättä enää siinä kohtaa tiedä myyvänsä varastettuja tuotteita). Omat Oriflamen tuotteet joskus viivästyi kun juuri se Suomeen tulossa ollut rekka oli ryöstetty.

Tuolla perusteella ei uskalla tilata kosmetiikkaa yhtään mistään - mistä sitä tietää, miten Cocopanda, Notino tai Lookfantastic saavat myyntitavaransa? Tuskin kukaan pystyy selvittämään niitä tietoja - etenkin, kun nuo ovat pelkkiä verkkokauppoja, joilla ei ole käyntiosoitteita...

(Jos kivijalkoja mietitään, niin mistä tiedetään, miten Sokos ja Stockmannkaan saavat kemikalio-osastojensa tavarat...)

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/tokmanni-myy-selektiivista-kos…

Tuosta linkistä voi itse käydä lukemassa hieman asiasta ja mitä ongelmia siinä on. Jokainen meistä tekee itse päätökset mistä ostaa, mutta mielestäni päätösten olisi hyvä olla informoituja. Meille kaikille on eri asiat tärkeitä, ja mielestäni tämän asian tulisi olla yleisemmin tiedossa jotta ne, joille se on tärkeää, voivat reagoida siihen haluamallaan tavalla.

Aah, tää on tää vanha elitistiblogipostaus, joka tuli eteen aiemminkin: kuinka Tokmanni KEHTAA myydä laatukosmetiikkaa halvemmalla ja ei niin lyksys-hyllyistä kuin minkkimuurien harrastamat Stocka ja Sokos ja pikkuputiikit.

On jännä, miten yksittäiset kuluttajat haluavat puolustella megabrändejä ja samalla toimia portinvartijoina, jotta "vääränlaiset" ihmiset eivät pääsisi ostamaan "hienompia" tuotteita. 

Tuossa koko valitusvirren pihvi:

"Lähtökohtaisesti valmistajien ja auktorisoitujen, eli brändin itsensä valtuuttamien virallisten maahantuojien kannalta pääongelma on tietysti se, etteivät tuotteet tule Tokmannille myyntiin heidän kauttaan."

"Brändeille tämä on ilman muuta ikävä asia, sillä osa brändikonseptia on tietysti se, että tuotteita myydään tietynlaisessa ympäristössä, niihin voi liittyä tietynlainen palvelulupaus sekä tietynlainen palvelukokemus ja brändi on käyttänyt rahojaan huolehtiaksen, että sillä on tietynlainen imago.

Kun tuotteet otetaan ilman brändin suostumusta myyntiin, ei näistä tekijöistä tietenkään pidetä kiinni, mistä voi koitua suuria mainehaittoja brändeille. "

"Kuluttajan näkökulmasta katsottuna ymmärrän, että oma suosikkituote on mukavaa voida ostaa halvemmalla, mutta jos tuotetta ei halua ostaa virallisen jälleenmyyjän kautta ja sen myötä tukea tuotebrändiä, niin miksi ylipäätään sitten haluaisi käyttää sen tuotetta? Päätös käyttää brändin tuotetta kun on viesti siitä, että haluaa tukea brändiä."

Itse ainakin ostan parfyymini ihan sen perusteella, sopivatko ne minulle ja pidänkö tuoksusta. Ihan se ja sama, minkä brändin ne ovat. Edullinen hinta on bonusta.

Vierailija
12439/19314 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei oikein iske tuoksut kesäisin, käytän mitä tahansa raikasta ja kevyttä joka ei ärsytä ihoa eikä hengitystä, etenkin näillä helteillä. Syksyllä tuoksuaistit herää ja innostun tekemään hankintoja viileämmälle kaudelle.

Tämän takia omalta osaltani keskustelu ollut hieman hiljaisempaa :)

Minä taas huomasin nyt kesällä, että yllättäen juuri raikkaat ja kevyet tuoksut tökkivät lämpimällä. Niinpä olen surutta vedellyt Habanitaa helteillä, toki kevyellä kädellä!

Vierailija
12440/19314 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, Tokmannilla taas tuoksuja. Viime kerralla ostin Moschinoa, nyt voisin ostaa yhden pullon lisää: So Real Cheap & Chic, jota ei viimeksi ollut (silloin oli alkuperäistä Cheap & Chiciä, sarjan I Love Lovea - ja Moschinon ekaa nimikkotuoksua jota ei ole löytänyt aina Stockaltakaan, ostin jokaista pullon). Tämä vaikuttaa hyvältä kokeilemattakin, Fragrantican sivujen mukaan sitruksinen tuoksu, eikä Moschino ole koskaan pettänyt minua.

Mä en uskalla ostaa Tokmannilta merkkikosmetiikkaa ennen kunnollista selvitystä tuotteiden alkuperästä. Kosmetiikkarekkojen ryöstäminen on ihan liian yleistä, ja kun varastettu kosmetiikka kierrätetään muutaman välikäden kautta, ei ostaja enää tiedä ostavansa varastettua tavaraa (myyjäkään ei välttämättä enää siinä kohtaa tiedä myyvänsä varastettuja tuotteita). Omat Oriflamen tuotteet joskus viivästyi kun juuri se Suomeen tulossa ollut rekka oli ryöstetty.

Tuolla perusteella ei uskalla tilata kosmetiikkaa yhtään mistään - mistä sitä tietää, miten Cocopanda, Notino tai Lookfantastic saavat myyntitavaransa? Tuskin kukaan pystyy selvittämään niitä tietoja - etenkin, kun nuo ovat pelkkiä verkkokauppoja, joilla ei ole käyntiosoitteita...

(Jos kivijalkoja mietitään, niin mistä tiedetään, miten Sokos ja Stockmannkaan saavat kemikalio-osastojensa tavarat...)

https://www.virvefredman.com/ostolakossa/tokmanni-myy-selektiivista-kos…

Tuosta linkistä voi itse käydä lukemassa hieman asiasta ja mitä ongelmia siinä on. Jokainen meistä tekee itse päätökset mistä ostaa, mutta mielestäni päätösten olisi hyvä olla informoituja. Meille kaikille on eri asiat tärkeitä, ja mielestäni tämän asian tulisi olla yleisemmin tiedossa jotta ne, joille se on tärkeää, voivat reagoida siihen haluamallaan tavalla.

Aah, tää on tää vanha elitistiblogipostaus, joka tuli eteen aiemminkin: kuinka Tokmanni KEHTAA myydä laatukosmetiikkaa halvemmalla ja ei niin lyksys-hyllyistä kuin minkkimuurien harrastamat Stocka ja Sokos ja pikkuputiikit.

On jännä, miten yksittäiset kuluttajat haluavat puolustella megabrändejä ja samalla toimia portinvartijoina, jotta "vääränlaiset" ihmiset eivät pääsisi ostamaan "hienompia" tuotteita. 

Tuossa koko valitusvirren pihvi:

"Lähtökohtaisesti valmistajien ja auktorisoitujen, eli brändin itsensä valtuuttamien virallisten maahantuojien kannalta pääongelma on tietysti se, etteivät tuotteet tule Tokmannille myyntiin heidän kauttaan."

"Brändeille tämä on ilman muuta ikävä asia, sillä osa brändikonseptia on tietysti se, että tuotteita myydään tietynlaisessa ympäristössä, niihin voi liittyä tietynlainen palvelulupaus sekä tietynlainen palvelukokemus ja brändi on käyttänyt rahojaan huolehtiaksen, että sillä on tietynlainen imago.

Kun tuotteet otetaan ilman brändin suostumusta myyntiin, ei näistä tekijöistä tietenkään pidetä kiinni, mistä voi koitua suuria mainehaittoja brändeille. "

"Kuluttajan näkökulmasta katsottuna ymmärrän, että oma suosikkituote on mukavaa voida ostaa halvemmalla, mutta jos tuotetta ei halua ostaa virallisen jälleenmyyjän kautta ja sen myötä tukea tuotebrändiä, niin miksi ylipäätään sitten haluaisi käyttää sen tuotetta? Päätös käyttää brändin tuotetta kun on viesti siitä, että haluaa tukea brändiä."

Itse ainakin ostan parfyymini ihan sen perusteella, sopivatko ne minulle ja pidänkö tuoksusta. Ihan se ja sama, minkä brändin ne ovat. Edullinen hinta on bonusta.

Brändi saa ihan samat rahat huolimatta siitä kuka sitä jälleenmyy.

Tuo valittaa vaan kun sen asiakkaat ostaa kalliin kosmetiikan verkkokaupasta ja se menettää katevoitot.