Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19271)
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on sitten minulta hajuaisti mennyt sunnuntai-illan jälkeen. 😭 Ei tuoksu nenään enää kahvi, ei meetvursti, ei Ikean piparintuoksuiset tuoksukynttilät - eikä yksikään yli 50 tuoksupullostani. 😭
Testissä en ole käynyt enkä kotonakaan testannut, mutta tiesin jo viime viikolla, että koronaa tämä on eikä tavallista flunssaa. Kolmena iltana peräkkäin minulle nousi kuume enkä koskaan kuumeile flunssassa. Viimeksi minulla oli kuumetta kun sairastin influenssaa yli kymmenen vuotta sitten. Myös poskeeni on tullut merkillinen punainen ihovaurio, joka ei kutise eikä hilseile, se vaan on. Kolme rokotusta ja maskit ja käsien pesu ja ihmisten välttely, ja sitten tämä. Mies sai sen ensin, hän kun meni uuteen työpaikkaan pari viikkoa sitten ja sai sen varmaan joltakulta siellä, ja minä sain sen sitten mieheltä. Hänellä on ollut vain pieni flunssa, mutta minä menetin hajuaistini. 😭
Sorry, oli pakko avautua, kun tämä on niin kurjaa. Havahduin hajuaistin menetykseen myöhään eilen illalla, kun suihkun jälkeen suihkautin ranteisiin pari kertaa Bright Crystal Absoluta enkä haistanut mitään kun nenäni kiinni ranteeseen vein. Tämä päivä on sitten ollutkin testausta siitä, mitä en enää haista. No, en haista enää juuri mitään, en edes Pepsodent-hammastahnaa. 😢
Otan osaa, tuo olisi mullekin hajuvesien ystävänä oikea painajainen. 😧 Paranemisia!
Kuinka kauan teillä on kestänyt Lidlin hajustetut palasaippuat? Mulla kestänyt nyt 3kk päivittäisessä käytössä, eikä loppua näy. Haluan vaihtaa tuoksua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollakin ehdottaa tuoksua, jossa vadelma on selvästi pääosassa, siis enemmän hedelmäinen kuin kukkainen tuoksu?
Lanvinin Jeanne on edullinen vaihtoehto kokeilla, vadelma ja karhunvatukka erottuu tässä ainakin omaan nenääni selkeinä
Nina Ricci Nina Rouge
Tilasin juuri kesän odotus huumassa itselleni escadan cherry in japanin ja DKNY guava godessin(joka on aivan huumaavan ihana hedelmä pommi), tulisipa paketti jo pian.. Sitä on näköjään yhtä lapsellinen kuin lapsi jouluna..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinossa on taas iso tuoksuale, 70 sivua tarjouksia. Itsellä meni tilaukseen Versacen Eros Edt 50 ml 28 euroa ja Gresin Piece Unique 100 ml 16 eur. Tuota Erosta olen tuoksutellut aiemmin ja ostoslistalla ollut, se tuoksuu ihan niiltä hedelmäisiltä nallekarkeilta, kiva kesäksi. Gresin tuoksut ovat kaikki olleet tosi laadukkaita joten uskalsin tilata sokkosena tuon, vaikuttaa nuottien perusteella mielenkiintoiselta ja pullo on upea.
Vähän mieltä kaihertamaan jäi Manceran Wild Candy joka olisi ollut vain 66 eur iso pullo, mutta pidin pintani 😅 Lisäksi jäi mietityttämään muutamat Atelier Colognet.
Kiitos vinkistä, kävinkin tilaamassa tuon versacen eros tuoksun ihan sokkona kun ei tosiaan ollut hinnalla pilattu,samalla kun pistin ariana cranden cloudin tilaukseen.. Hyviä tarjouksia.. Nyt vaan pakettia odotellaan..
Eipä kestä 🤗 Kiva kuulla että jollekin ollut hyötyä näistä, jaksaa jatkossakin laittaa tänne kun tulee vastaan hyviä aleja
Osaatteko neuvoa? Keväälle etsin raikasta mutta lempeää tuoksua … täällä vaikuttaa olevan asiantuntijoita päivystämässä…
Nyt on Hobby Hallin tilaus käsissäni. Ostin tammikuun (?) alennuksista seuraavat:
Sarah Jessica Parker: Lovely
Revlon: Charlie Gold
Agent Provocateur: Fatale Intense
Lovelya en vielä suihkauttanut, mutta tuoksu leijailee jo pullon suulla ja pelkään pahoin - tämä taisi olla hutiostos. Mutta kokeillaan toisena päivänä.
Charlie Gold oli täysin impulsiivinen ostos, toistaiseksi olen noista ysärituoksuista pysynyt kaukana. En suihkauttanut vielä, mutta pullon suulla leijailee ehkä ihan hyvä tuoksu. Raportoin myöhemmin.
Fatale Intenseä odotin innokkaimmin, ja tuoksu yllätti TÄYSIN. Jestas mikä kirsikkapommi! Jotain maustenuottiakin haistan. Pidän tosi paljon! Ehkä tämän avulla pärjään hetken ilman sitä Zaran kirsikkatuoksua. :D Aivan ihana. Suihkautin kerran ranteeseen noin vartti sitten, nyt alkaa kuitenkin alun kirsikkaisuus jo haihtua, harmi. Saa nähdä, miten kehittyy.
Parfyymirippituolille joudan pian, sillä olen tässä kuussa tehnyt (omaan budjettiini nähden ISON) tilauksen Notinolle, lisäksi tein eilen tuoksukaupat Torissa. Oi voi. No, nyt sitten vakuuttelen itselleni että ainakin hyväntuoksuinen ostoslakko on tulossa ensi kuusta. Löysin eilen kivan YouTube-kanavankin, jossa arvosteltiin porukalla tuoksuja, ja sieltä tietysti löysin taas monta uutta kokeiltavaa. Hohhoijaa...
ntig kirjoitti:
Fatale Intenseä odotin innokkaimmin, ja tuoksu yllätti TÄYSIN. Jestas mikä kirsikkapommi! Jotain maustenuottiakin haistan. Pidän tosi paljon! Ehkä tämän avulla pärjään hetken ilman sitä Zaran kirsikkatuoksua. :D Aivan ihana. Suihkautin kerran ranteeseen noin vartti sitten, nyt alkaa kuitenkin alun kirsikkaisuus jo haihtua, harmi. Saa nähdä, miten kehittyy.
Hups, kiiruhdan vähän lisäämään: nuoteissa ei ilmeisesti ole (ainakaan Fragranticassa) kirsikkaa, vain dewberry. Ei kyllä mitään tietoa mitä tuo olisi suomeksi. Mutta jep, joitain tosi sokerisia marjoja tuossa alussa voi haistaa. Kirsikat tuli silti mieleen!
ntig kirjoitti:
ntig kirjoitti:
Hups, kiiruhdan vähän lisäämään: nuoteissa ei ilmeisesti ole (ainakaan Fragranticassa) kirsikkaa, vain dewberry. Ei kyllä mitään tietoa mitä tuo olisi suomeksi. Mutta jep, joitain tosi sokerisia marjoja tuossa alussa voi haistaa. Kirsikat tuli silti mieleen!
Dewberry on karhunvatukka. Vähän niin kuin sekoittaisi mustikkaa ja vadelmaa, ainakin maultaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jollakin ehdottaa tuoksua, jossa vadelma on selvästi pääosassa, siis enemmän hedelmäinen kuin kukkainen tuoksu?
Rakastan vadelmatuoksuja ja paras niistä on ehdottomasti Armanin Because it´s you.
Muita ihania joissa vadelma on päätuoksuna;
Dior Miss Dior absolutely blooming
Marc Jacobs Daisy love eau so sweet
Armani on noista vadelmaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on sitten minulta hajuaisti mennyt sunnuntai-illan jälkeen. 😭 Ei tuoksu nenään enää kahvi, ei meetvursti, ei Ikean piparintuoksuiset tuoksukynttilät - eikä yksikään yli 50 tuoksupullostani. 😭
Testissä en ole käynyt enkä kotonakaan testannut, mutta tiesin jo viime viikolla, että koronaa tämä on eikä tavallista flunssaa. Kolmena iltana peräkkäin minulle nousi kuume enkä koskaan kuumeile flunssassa. Viimeksi minulla oli kuumetta kun sairastin influenssaa yli kymmenen vuotta sitten. Myös poskeeni on tullut merkillinen punainen ihovaurio, joka ei kutise eikä hilseile, se vaan on. Kolme rokotusta ja maskit ja käsien pesu ja ihmisten välttely, ja sitten tämä. Mies sai sen ensin, hän kun meni uuteen työpaikkaan pari viikkoa sitten ja sai sen varmaan joltakulta siellä, ja minä sain sen sitten mieheltä. Hänellä on ollut vain pieni flunssa, mutta minä menetin hajuaistini. 😭
Sorry, oli pakko avautua, kun tämä on niin kurjaa. Havahduin hajuaistin menetykseen myöhään eilen illalla, kun suihkun jälkeen suihkautin ranteisiin pari kertaa Bright Crystal Absoluta enkä haistanut mitään kun nenäni kiinni ranteeseen vein. Tämä päivä on sitten ollutkin testausta siitä, mitä en enää haista. No, en haista enää juuri mitään, en edes Pepsodent-hammastahnaa. 😢
Sairastuit rokotteesta. Koronan aiheuttaja ei ole biologinen, vaan kemiallinen. Rokotteessa oleva grafeenioksidi aiheuttaa koronan, tämän totesi espanjalainen tutkijaryhmä La Quinta Columna viime kesänä. Samaa ainetta on siinä viruksessa, joka on labrassa tehty, ja nyt paljastui että se on Modernan tekemä, samaa ainetta siis viruksessa ja "rokotteessa".
Documents were published confirming Moderna created the Covid-19 Virus
Kumpi kuoli ensin, lähdekritiikki vai itsekritiikki? -eri
Karl Lagerfield, en valitettavasti muista tuoksun nimeä, ulkomaita joskus ostin. Carolina Herrera, VIP Rose. Molemmat ovat aika syviä tuoksuja, ei pistävää vivahdetta, ei liian raikas mutta ei kuitenkaan liian syvä. Lagerfieldin tuoksu on vivahteen raikkaampi entä tuo Rose.
Myös hugo boss, orange sunset on mielestäni hyvä. Pidän näistä hieman syvemmistä vivahteista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan teillä on kestänyt Lidlin hajustetut palasaippuat? Mulla kestänyt nyt 3kk päivittäisessä käytössä, eikä loppua näy. Haluan vaihtaa tuoksua :D
Juuri tuon kolmisen kuukautta, ja olen heittänyt pois sen pieneksi käyneen palan, kun halunnut jo vaihtaa sitä tuoksua! En tiedä mikä siinä on, mutta hamstraan niitä.. Nyt on menossa laventeli. Oliivi ja ruusu odottavat vuoroaan. Ne on minusta hintaansa nähden erinomaisia.
Vierailija kirjoitti:
ntig kirjoitti:
ntig kirjoitti:
Dewberry on karhunvatukka. Vähän niin kuin sekoittaisi mustikkaa ja vadelmaa, ainakin maultaan.
Aai, luulin että se olis blackberry! No, oli mikä oli.
Tänään aamusuihkun jälkeen Lovely testiin. Ei, eieiei. Tämä ei kyllä iske yhtään. Tai siis iskee kyllä aika kovaakin, koska on aika ärhäkkä tuoksu, mutta ei hyvällä tavalla. Tämä on mulle sellainen migreenituoksu, jolla ehkä hätyytellä jotain kärpäsiä. Pistävä. Katselin tuoksunuotteja ennen ostopäätöstä ja edelleen niitä tuijotan ja mietin tulevaisuudenkin varalle, että mikä tuolla on itselleni se kauhea haju. Ehkä se on tuo aromatic, taai sitrus... Mutta varma en ole. Ehkä tuo SJP:n Covetkaan ei sitten ole makuuni. Höh.
Onko täällä SJP:n tuoksujen faneja? Aiemmin mainitsemassani Notino-tilauksessani on myös yksi SJP, mutta ehkä se on parempi!
https://www.fragrantica.com/perfume/Sarah-Jessica-Parker/Lovely-993.html
ntig kirjoitti:
Tänään aamusuihkun jälkeen Lovely testiin. Ei, eieiei. Tämä ei kyllä iske yhtään. Tai siis iskee kyllä aika kovaakin, koska on aika ärhäkkä tuoksu, mutta ei hyvällä tavalla. Tämä on mulle sellainen migreenituoksu, jolla ehkä hätyytellä jotain kärpäsiä. Pistävä. Katselin tuoksunuotteja ennen ostopäätöstä ja edelleen niitä tuijotan ja mietin tulevaisuudenkin varalle, että mikä tuolla on itselleni se kauhea haju. Ehkä se on tuo aromatic, taai sitrus... Mutta varma en ole. Ehkä tuo SJP:n Covetkaan ei sitten ole makuuni. Höh.
Onko täällä SJP:n tuoksujen faneja? Aiemmin mainitsemassani Notino-tilauksessani on myös yksi SJP, mutta ehkä se on parempi!
https://www.fragrantica.com/perfume/Sarah-Jessica-Parker/Lovely-993.html
Tiedätkö, minulla vähän sama kokemus Lovelysta. Ja se on tosi suosittu tuoksu vieläkin! Juuri siksi sen ostin ja luotin siihen, kun olin sitä testannut sen ilmestymisen aikoihin joskus kauan kauan sitten. Silloin testatessani ajattelin, että onpa miellyttävä, pehmeä (!) tuoksu, että tämän voisi ostaa sitten, kun pari muuta parfyymia on käytetty. Silloin mulla ei ollut montaa kymmentä tuoksua, kuten nyt, vaan käytin tunnollisesti loppuun pulloni.
Tilasin vuosi sitten 30 m pullon, maksoi jotain 12 euroa, eli ei suuri menetys. Mutta voi voi: tuoksumuistoni pehmeästä, miellyttävästä joka paikkaan sopivasta tuoksusta ei pitänyt paikkaansa, tai sitten tuoksua on muuteltu tai mun makuni rankasti muuttunut. Ja olen huomannut, että makuni muuttuu välillä vauhdilla.
Lovely oli minusta nyt vähemmän lovely: pistävä, kylmä.
Covet mulla on ollut ja se on hyvin erikoinen tuoksu: suklaata ja laventelia. Ei todellakaan mikään tusinatuoksu. Sitä on kyllä kehuttu ja arvostettu.
Vielä tuosta SJP:n Lovelysta. Testasin sitä nyt, kun olin juuri kirjoittanut kommenttini. Kysyin mieheltäni, mitä hän siitä tykkää. No, hän tykkäsi! Samoin Youtubessa Curly Scents-kanavan kaksi miespuolista vierasta, kun testasivat julkkistuoksuja. Olen hieman hämilläni.
Minä haistan tässä voimakkaimmin laventelin. Myskiä ja jopa martinia tässä on myös, ja ehkä tuo martini tuo sen pistävyyden?
Olen joskus kymmenen vuotta sitten käyttänyt parikin pulloa SJP:n Lovelya. Silloin kun sitä oli vielä Suomessa myynnissä. Se on terävä, mutta klassinen ja elegantti tuoksu. Luultavasti laventeli ja patsuli ovat syyt, miksi moni tuoksua vieroksuu. Ylipäätään klassiset tuoksut koetaan nykyään vaikeiksi. Voi myös tosiaan olla, että tuoksua on sittemmin muutettu.
Tilasin sokkona Guerlainin Shalimar philtreen. Vaikka tuoksu on ihana, lähes sama kuin shalimar edp, niin sen sillage on onneton. Shalimar edp tuoksuu 10 m päähän, ja vielä seuraavana päivänäkin 5 m päähän suihkutettuna esim. pahvilapulle. Philtre tuoksuu parin metrin päähän, ja tunnin päästä enää metrin, 2 - 3 tunnin päästä pitää työntää nenä kiinni paperiin että sen haistaa. Vähän harmittaa, täytyy tilata taas se alkuperäinen Shalimar edp.