Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19276)

Vierailija
11081/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka väität ettei La Petite Robe Noiressa ole kirsikkaa…

Puhutko siitä La Petite Robe Noiresta jossa on siniharmaa pullo jossa pitkän mekon kuva?

Siinä ei ole kirsikkaa, muttei se ole ikinä ollut edes Suomessa myynnissä, sillä oli todella rajallinen saatavuus.

Tummempi pinkki pullo (edp) ja vaaleampi pinkki pullo (edt) ovat kyllä molemmat voimakkaan kirsikkaisia.

(Voi tietenkin olla että trollaat…)

Vierailija
11082/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko siitä La Petite Robe Noiresta jossa on siniharmaa pullo jossa pitkän mekon kuva?

Siinä ei ole kirsikkaa, muttei se ole ikinä ollut edes Suomessa myynnissä, sillä oli todella rajallinen saatavuus.

Tummempi pinkki pullo (edp) ja vaaleampi pinkki pullo (edt) ovat kyllä molemmat voimakkaan kirsikkaisia.

Tuo sininen pullo on La Petite Robe Noire Intense, ja on muuten ihana tuoksu😍 Siinä on esim. mustikkaa, hattaraa (cotton candy), vaniljaa ja vadelmaa tuoksunuotteina, ja santelipuuta ja patsulia tuomassa syvyyttä. Suomessa ei ole myynnissä mutta esim. Notinosta löytyy. Mulla ollut se pitkään ostoslistalla ja viimein hankin kun kuulin että se on lopetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11083/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Maura Mercierin tuoksuista? Näyttää viime aikoina tulleen nettikauppoihin joitain gourmand-sarjan tuoksuja. Lähinnä kiinnostaa niiden kesto ja ovatko kuinka "aidon" tuoksuisia vai esanssisia.

Mulla on Laura Mercierin Ambre Vanille, on laadukas ja hyvä tuoksu. Menee suosikkiambratuoksujen joukkoon. Siinä tuoksuu myös kookos ja manteli hieman, hyvä kokonaisuus, sopii sellaisellekin joka ei tykkää kauhean voimakkaasta ja raskaasta ambran tuoksusta. Tässä on hyvässä tasapainossa kaikki nuotit.

Vierailija
11084/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia Maura Mercierin tuoksuista? Näyttää viime aikoina tulleen nettikauppoihin joitain gourmand-sarjan tuoksuja. Lähinnä kiinnostaa niiden kesto ja ovatko kuinka "aidon" tuoksuisia vai esanssisia.

Mulla on Laura Mercierin Ambre Vanille, on laadukas ja hyvä tuoksu. Menee suosikkiambratuoksujen joukkoon. Siinä tuoksuu myös kookos ja manteli hieman, hyvä kokonaisuus, sopii sellaisellekin joka ei tykkää kauhean voimakkaasta ja raskaasta ambran tuoksusta. Tässä on hyvässä tasapainossa kaikki nuotit.

Hirveän kalliitahan nuo vaan Euroopassa ovat, kun Jenkeistä löytyy jostain TJ Maxeista 15 taalalla pullo. Täällä nettikaupoissa normaali hinta jotain 60 euroa. Mutta eivät siis ole esanssisia ja halvan tuoksuisia, vaan hyvin tehtyjä, ja omasta mielestäni ihan tuon kalliinkin hinnan arvoisia.

Vierailija
11085/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun ihastuin ajatukseen siitä Zaran kirsikkatuoksusta, joka kuulemma muistuttaa Lost Cherryä, mutta ei Zaraa lähistöllä eikä niitä löydy nettikaupasta! Miksiköhän ei. :( Onko joku kokeillut? Onko hyvä tuoksu? 

Vierailija
11086/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin siitä Zaran kirsikkatuoksusta, ja on kyllä upea, olen käyttänyt sitä joka päivä joko päivätuoksuna tai illalla nukkumaan mennessä. Muistuttaa tosiaan paljon Lost Cherryä, olen ihan huumaantunut sen tuoksusta.

Zaran Suomen nettisivuilta on poistuneet kaikki tuoksut, on kyllä törkeää! Siellä oli aina myös kaikki uutuustuoksut ja tämäkin varmasti olisi. Itse laitoin jo palautetta chatin kautta, suosittelen että muutkin laittavat jotta saadaan ehkä tuoksut takaisin myyntiin.

Vierailija
11087/19276 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin vuosia sitten Pariisin Lafayetissa tai Printempsissa valikoin tuoksua. Myyjätär opasti, että L'Heure Bleue on vaalean naisen tuoksu. Olikohan tämä vain yksittäinen mielipide vai onko laajemmalti tunnettu "totuus"? Onko palstan asiantuntijoilla tietoa asiasta?

Eiköhän olennaisempaa ole se, tykkäätkö itse tuoksusta. Jos tykkäät, käytä. Ihan sama vaikka olisi "tarkoitettu" miehille.

Hän varmaan osaa ratkaista ilman keskusteluakin, pitääkö tuoksusta vai ei. Sen sijaan muiden mielikuvia siitä, millaiselle naiselle tuoksun mieltävät, on aina kiinnostavaa kuulla!

Vierailija
11088/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sininen pullo on La Petite Robe Noire Intense, ja on muuten ihana tuoksu😍 Siinä on esim. mustikkaa, hattaraa (cotton candy), vaniljaa ja vadelmaa tuoksunuotteina, ja santelipuuta ja patsulia tuomassa syvyyttä. Suomessa ei ole myynnissä mutta esim. Notinosta löytyy. Mulla ollut se pitkään ostoslistalla ja viimein hankin kun kuulin että se on lopetettu.

Sininen pullo on intense, siniharmaa pullo josta puhun on tämä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-5454…

Tuo oli myynnissä lähinnä vain Guerlainin omissa liikkeissä.

Vierailija
11089/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sininen pullo on intense, siniharmaa pullo josta puhun on tämä:

https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/La-Petite-Robe-Noire-5454…

Tuo oli myynnissä lähinnä vain Guerlainin omissa liikkeissä.

Okei, tästä en ollut kuullutkaan! Onpa kiinnostavat nuotit, anis, lakritsi, macaronsit jne. Ja kuvaillaan myös ambra/vaniljatuoksuksi. Olisi kiva päästä tuoksuttelemaan tätä. Ei varmaan kyllä löydy helposti mistään enää.

Vierailija
11090/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin Lancome La Nuit Tresor Intensen, oli hyvä yllätys. Makea ja vahva, jossa kirsikkaa.

Olisin halunnut testata Valentinon Donnan uusimman, mutta sitä ei ollut kaupoissa. Onko kukaan nähnyt ja testannut?

Guerlainin La petit robe -tuoksut eivät ole olleet ollenkaan mieluisia.

Ei mustakaan. Olin yllättynyt, että vouhkattu La Petite Robe Noire haisi vain cocktail-kirsikalle.

En pitänyt lainkaan näistä "mekkotuoksuista", mutta jos tuo Noire-versio on cocktail-kirsikka, niin sehän sopisi tällaiselle kirsikkafanille kuin .. tuoksumolekyyli nenään. Pitääpä testata!

”Noire-versio”? Sehän on se alkuperäinen tuoksu, La Petite Robe Noire.

Apua, oikeasti? :D Ei siinä ole kirsikkaa yhtään, tai ainakaan sitä marjaa, kukka ehkä. Olen testannut sen silloin aikoinaan kun tuli markkinoille ja muistelin, että nimi olisi ollut "le petite robe".

Tässä tuo La petit robe noire -valikoima:

https://www.fragrantica.com/designers/Guerlain.html#La-Petite-Robe-Noir…

En osaa sanoa mikä niistä on kirsikkaisin. En ole edes kaikkia testannut, mutta ainakin Black Perfecto edp on kirsikkainen. Alkutuoksu on todella vinyylinen, mutta muuttuu iholla kirsikkaiseksi. Normaalisti käytän tuoksuja vaatteeseen, mutta vaatteessa tuo ei muutu vaan pysyy pahana vinyylisenä.

Vierailija
11091/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin Lancome La Nuit Tresor Intensen, oli hyvä yllätys. Makea ja vahva, jossa kirsikkaa.

Olisin halunnut testata Valentinon Donnan uusimman, mutta sitä ei ollut kaupoissa. Onko kukaan nähnyt ja testannut?

Ei mustakaan. Olin yllättynyt, että vouhkattu La Petite Robe Noire haisi vain cocktail-kirsikalle.

En pitänyt lainkaan näistä "mekkotuoksuista", mutta jos tuo Noire-versio on cocktail-kirsikka, niin sehän sopisi tällaiselle kirsikkafanille kuin .. tuoksumolekyyli nenään. Pitääpä testata!

Apua, oikeasti? :D Ei siinä ole kirsikkaa yhtään, tai ainakaan sitä marjaa, kukka ehkä. Olen testannut sen silloin aikoinaan kun tuli markkinoille ja muistelin, että nimi olisi ollut "le petite robe".

Kaikissa versioissa ei ole kirsikkaa, kannattaa katsoa vaikka fragranticasta missä versioissa on.

Vierailija
11092/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa 55v naiselle kivaa tuoksua, pehmeyttä toivon, ehkä puuterisuutta, ei itämaistä eikä sitrus.

Kokeilepa Narciso Rodriguezin tuoksusarjaa, etenkin valkoinen kuutiopullo, miksei muutkin voisi sopia. 

Pidätkö kukkaistuoksuista? 

Täältä myös ääni Narcison tuoksuille. Itselläni on For Her edt, Narciso Rouge edp ja Poudree edp.

Todellakin naisellisia ja hyvin pysyviä. Yksi suihkaus riittää ns. toimistokäyttöön.

Minulla on ilmeisesti todella kummallinen iho, mutta Narcison Poudree ei todella pysy paria tuntia kauempaa. Tykkään tuoksusta, mutta tuntuu inhottavalle, ettei tuoksusta ole mitään jäljellä enää parin tunnin kuluttua. 

Vierailija
11093/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa versioissa ei ole kirsikkaa, kannattaa katsoa vaikka fragranticasta missä versioissa on.

Ohis, mutta Fragrantica ei ole mikään raamattu nuottien suhteen, sinne saa vapaasti laitella ja ehdotella nuotteja, ja vaikka usein nuottilistaukset pitävät paikkansa, joistain tuoksuista sieltä puuttuu nuotteja, tai on vääriä nuotteja.

Varmin tieto nuoteista tulee hajuvesivalmistajan sivuilta. Ja on huomioitava myös sellainen ilmiö, että nykyään on jotenkin trendinä, että valmistajat ilmoittavat vain osan nuoteista, esim. La Belle -tuoksuissa ilmoitettu vain 3 nuottia, vaikka varmasti sisältävät muitakin.

Eli lopputuloksena, voi olla kirsikkaa myös sellaisissa La Petit Robe Noireissa, joissa sitä ei ole nuottilistauksissa mainittu.

Vierailija
11094/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta Fragrantica ei ole mikään raamattu nuottien suhteen, sinne saa vapaasti laitella ja ehdotella nuotteja, ja vaikka usein nuottilistaukset pitävät paikkansa, joistain tuoksuista sieltä puuttuu nuotteja, tai on vääriä nuotteja.

Varmin tieto nuoteista tulee hajuvesivalmistajan sivuilta. Ja on huomioitava myös sellainen ilmiö, että nykyään on jotenkin trendinä, että valmistajat ilmoittavat vain osan nuoteista, esim. La Belle -tuoksuissa ilmoitettu vain 3 nuottia, vaikka varmasti sisältävät muitakin.

Eli lopputuloksena, voi olla kirsikkaa myös sellaisissa La Petit Robe Noireissa, joissa sitä ei ole nuottilistauksissa mainittu.

Eikä ollut tarkoitus mitenkään viisastella tässä, suurimmaksi osaksi Fragrantican listaukset pitävät varmasti paikkansa. Välillä on vain tullut itsekin törmättyä virheisiin siellä.

Vierailija
11095/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Tietääkö joku hyvää hempeää kukkais tuoksua. Mulla on ollut Miss Dioria.

Vierailija
11096/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Escada especially.

Vierailija
11097/19276 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armani Sky di Gioia

Hugo Boss Ma Vie Intense

Issey Miyake A Drop D'Issey

Escada Cherry in Japan

Voisin ottaa nuo kaikki!

Vierailija
11098/19276 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ollut tarkoitus mitenkään viisastella tässä, suurimmaksi osaksi Fragrantican listaukset pitävät varmasti paikkansa. Välillä on vain tullut itsekin törmättyä virheisiin siellä.

Muistaakseni kaikki La Petit Robe Noiret ovat Thierry Wasserin luomuksia. Hän on itse jossain haastattelussa sanonut jotenkin, ettei ”tietenkään kaikkia nuotteja listaa”. Joten luulisi olevan yleinen käytäntö, ettei ihan kaikki nuotit ole julkisesti näkyvillä. Nuottilistaus siis on pikemminkin markkinointia kuin mikään varsinainen kattava lista.

Vierailija
11099/19276 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noista Chloe Nomadeista on naisellinen? Niitä oli kolme erilaista, kokeilin kahta ja nyt en valitettavasti enää muista mitkä nuo kaksi olivat, mutta jonkin ajan kuluttua ihmettelin että mistä tulee vahva miesten tuoksu, että seuraako joku mies minua, niin eiköhän se lehahdellut nenääni suoraan ranteistani :(

Minusta ne ovat kaikki ihan tarpeeksi "naisellisia". Naisellisuus kun on lähinnä haistajan nenässä. Sinulle Nomadet ilmeisesti eivät ole tarpeeksi naisellisia, joten suosittelen kokeilemaan jotain muuta. 

Vierailija
11100/19276 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain keskustelusta jonkun vinkin, jolla palautti koronan jälkeen täysin kadonneen hajuaistin. Hän oli puristanut puolikkaasta sipulista mehun, ja laittanut sitä kumpaankin sieraimeen ja antanut vaikuttaa muutaman minuutin. Oli tätä toistanut 3 päivänä peräkkäin, jonka jälkeen hajuaisti oli palannut täydellisesti.

En todellakaan suosittele tätä, ainoastaan siis luin jonkun muun kokemuksen ja ajattelin mainita. Kannattaa ottaa kunnolla selvää tästä metodista jos kokeilee. Itse varmaan olisin tuoksuharrastajana niin paniikissa, että kokeilisin kaikki keinot

Rokotteessa ja rokotettujen levittämässä piikkiproteiinissa on grafeenioksidia, joka sen hajuaistin vie. Sen tuhoamisessa auttaa mm. glutationivalmisteet, jotka nostavat glutationitasoja, sekä boorivalmisteet, sipulissakin on booria. Myös erilaiset parsakaalit, kukkakaalit, ruokana siis auttavat.

LOL. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän