Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10501/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinon hinnoittelu

Mitä Notino veloittaisi _sinulta_ nyt

JHa G: Mmmmm?

Multa se pyytää tänään

59€/ 50ml - 15%

69€/ 100ml -15%

Samaa hintaa näyttää Notino pyytävän minultakin.

Minulta löytyy tuo tuoksukin kaapista, Mmmm. Se oli hyvin makea ja jotenkin liian simppeli, ja jäi käyttämättä, kunnes keksin kerrostaa sitä ambra- ja oud -tuoksujen, etenkin ruusulla höystettyjen, kanssa. Silloin yhdistelmästä tuli ihana ja syvä vadelma-ambra/oud-ruusu, vähän Mallen Portrait of a Ladyn tyyliin (siitä sain tuon ideankin).

Oot oikeassa! mmmm on melkein ihana.

Ottaisin pikkupullon ehkä, mutta mua ärsyttää sen kalleus. Olkoon!

Kiitos, säästit mun rahat.

Ostan vasta kun löydän napakympin.

Vierailija
10502/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailkaapa mulle Armanin My Way.

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10503/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailin montaa eri tuoksua taannoin, enkä ole varma, oliko se tajuttoman ihana tuoksuluiska juuri My Way, kun niitä papereita oli niin monta. Harmitti jälkeenpäin. 

Voin käydä myöhemmin uudestaan testaamassa, mutta just nyt olisi hyvä tarjous yhdessä nettikaupassa.

Nettikaupoissa on yleensä palautusmahdollisuus. Sinuna tilaisin ja testailisin sitten lähetystä odottaessa My wayn uudelleen jossakin, ja tarvittaessa palauttaisin tuoksun avaamattomana, jos ei ollutkaan se tuoksu, joksi luulit.

My way on huumaava ja sensuelli tuoksu, jossa valkoiset kukat ovat eniten esillä. Tällä hetkellä se on ehkä hieman geneerinen eli samantyyppisiä tuoksuja on muitakin. Uskon, että tarjouksia löytyy jatkossakin, sillä My wayta on tavaratalot ja nettikaupat pullollaan, ja sitä on mainostettu paljon. Rahat eivät mene  hukkaan siinä mielessä, että se on laatutuoksu ja säilyy vielä pitkään senkin jälkeen, kun on vallalla jokin muu tuoksumuoti.

Vierailija
10504/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

Vierailija
10505/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat, että My Way tuoksuu metsämansikalta vaikka sitä ei ole mainittu olevan tuoksunuoteissa. Ihana tuoksu minusta.

No sitten se ihastumani näyte taisi olla juuri My Way! Sopisi hyvin. Kiitos molemmille vastanneille. Käväisenpä huomenna tarkistamassa tilanteen. 

Vierailija
10506/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaikki tuoksuu ihanalle, mutta minun käytössäni jo 10 minuutissa kaikki haisee pahalle. Olen ihan puhdas, ei se siitä johdu, mutta jokin ihollani saa nuo hajusteet käryämään joltin helvtin pahalta, joten en käytä mitään hajustettuja.

Vierailija
10507/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kiinnostunut testaamaan My Wayta sekä sen intense-versiota. Etenkin intense versiosta olen Fragranticasta lukenut hyvää. Jos jollain siitä kokeumusta, niin kiinnostaisi. Olen valkoisten kukkien, jasmiinin (esim. Alien) ja touberosan ystävä.

Vierailija
10508/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noob123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noob123 kirjoitti:

Hei kaikki parfyymifanit!

Tykkään testailla, vertailla ja arvostella hajuvesiä itsekseni ja olen lukenut tätä keskustelua satunnaisesti. Myös Fragranticaa olen selannut tosi paljon, ja vihdoin tänään innostuin luomaan profiilin sinne.

Yhtä asiaa sivustolta en ymmärtänyt, joten voisiko joku viisaampi selittää minulle: Kun luen tietyn tuoksun kommentteja ja näen eri käyttäjien kommenttien yhteydessä heidän profiilikuvansa ja kuvakkeen tuoksusta, mikä se tuoksukuvake on? Kuvittelin kuvakkeen olevan käyttäjän nimikkotuoksu. Nyt asetin uudelle käyttäjälleni nimikkotuoksun, mutta mikäli kommentoin jotain, ei kommenttini yhteydessä näy tätä asettamaani nimikkotuoksua. Tämä häiritsee minua jostain syystä suunnattomasti. :D Sattuisiko teillä olemaan muita vinkkejä aloittelevalle käyttäjälle sivustosta ja sen toiminnasta?

Nyt aion muokkailla profiiliani ja tutustua sivustoon paremmin. Onko monella teistä tunnukset sivustolle vai käytättekö sitä enemmän tiedonhakuun, kuten itsekin aikaisemmin?

Se tuoksukuvake on se, ”currently wearing” eli mitä hajuvettä käyttää juuri nyt. 😊Tervetuloa klubiin!

Kiitos paljon! 😊

Itsekin olin ollut siinä uskossa, että kuvake olisi kirjoittajan senhetkinen nimikkotuoksu, hyvä tietää.

Vierailija
10509/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö saako Maison Francis Kurkdjianin tuoksuja jostain suomalaisesta nettikaupasta? Tai mistä voisi tilata nopealla toimitusajalla? Ihastuin gentle fluidity goldiin ja edellisen tilauksen saapuminen MFK:lta kesti useamman viikon... Nyt haluaisin saada tuon itselleni nopeammin. 

Vierailija
10510/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa myytävä limon kolonya eli sitruuna kolonia 80% (alkoholia) voi käyttää myös käsiin kuin käsidesiä, tosi raikkaan sitruunan tuoksuinen.

Vierailija
10511/19543 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös kiinnostunut testaamaan My Wayta sekä sen intense-versiota. Etenkin intense versiosta olen Fragranticasta lukenut hyvää. Jos jollain siitä kokeumusta, niin kiinnostaisi. Olen valkoisten kukkien, jasmiinin (esim. Alien) ja touberosan ystävä.

En huomannut ihmeempää eroa näiden välillä. Intense on kalliimpi ja alkuperäistä löytyy aika hyvällä alennuksella nettikaupoista. My Way ei millään tavoin muistuta Alienia vaikka valkoista kukkaa on molemmissa. Givenchyn L`Interdint ja Elie Saabin Le Parfum Resort Collection (oranssi pullo) ovat sellaisia joissa aistin tuota My Wayn tyyppistä villimansikan aromia.

Vierailija
10512/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noob123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noob123 kirjoitti:

Hei kaikki parfyymifanit!

Tykkään testailla, vertailla ja arvostella hajuvesiä itsekseni ja olen lukenut tätä keskustelua satunnaisesti. Myös Fragranticaa olen selannut tosi paljon, ja vihdoin tänään innostuin luomaan profiilin sinne.

Yhtä asiaa sivustolta en ymmärtänyt, joten voisiko joku viisaampi selittää minulle: Kun luen tietyn tuoksun kommentteja ja näen eri käyttäjien kommenttien yhteydessä heidän profiilikuvansa ja kuvakkeen tuoksusta, mikä se tuoksukuvake on? Kuvittelin kuvakkeen olevan käyttäjän nimikkotuoksu. Nyt asetin uudelle käyttäjälleni nimikkotuoksun, mutta mikäli kommentoin jotain, ei kommenttini yhteydessä näy tätä asettamaani nimikkotuoksua. Tämä häiritsee minua jostain syystä suunnattomasti. :D Sattuisiko teillä olemaan muita vinkkejä aloittelevalle käyttäjälle sivustosta ja sen toiminnasta?

Nyt aion muokkailla profiiliani ja tutustua sivustoon paremmin. Onko monella teistä tunnukset sivustolle vai käytättekö sitä enemmän tiedonhakuun, kuten itsekin aikaisemmin?

Se tuoksukuvake on se, ”currently wearing” eli mitä hajuvettä käyttää juuri nyt. 😊Tervetuloa klubiin!

Kiitos paljon! 😊

Itsekin olin ollut siinä uskossa, että kuvake olisi kirjoittajan senhetkinen nimikkotuoksu, hyvä tietää.

Ei ole.

En ole ikinä valinnut "currently wearingia".

Vierailija
10513/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa My Wayta ja My Way Intenseä, perusversiossa on jokin aivan huumaava nuotti, joka saa veden kielelle, sellainen makean kirpakka, ilmava, omaperäinen, juuri tämän tuoksun se juttu, joka erottaa tämän muista tuoksuista, se on varmasti tuo metsämansikka yhdistettynä johonkin muuhun.

Intense-versiosta tämä puuttuu kokonaan, ja se jääkin vähän latteaksi enemmän ns. tusinatuoksuksi. Intensekin on ihan ok-tuoksu, mutta itse ainakin tykkään enemmän perus My Waysta juuri tuon tietyn nuotin takia, joka tekee siitä uniikin.

Vierailija
10514/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mielenkiintoiset kaupanpäälliset Essenza Nobilen tilauksen mukana :) Kaksi näytettä, joista kumpaakaan en olisi tullut itse valinneeksi. Toinen oli itselle todella mieluinen uusi tuttavuus, kun taas toinen oli ihan järkyttävän kamala.

Widianin London oli se ihanampi. Tämä on nenääni tosi miellyttävä makea unisex-nahkatuoksu, joka on helposti lähestyttävä, hyvin sekoitettu, kerta kaikkiaan vaan hyväntuoksuinen. Kerrankin oud ei korostu ihollani liikaa, vaan säilyy vain yhtenä osana kokonaisuutta.

Fragranticassa tätä verrataan Tom Fordin Tuscan Leatheriin ja joo, samoja elementtejä (ainakin vadelma ja nahka) löytyy, mutta tämä on kuitenkin mielestäni ihan erilainen fiilikseltään. TL on savuisempi, överimpi ja jotenkin ällöttävämpi (mikä ei välttämättä siis ole huono asia mielestäni), tämä on paljon harmonisempi ja rauhallisempi.

Sitten se kamalampi, se oli MFK:n Aqua Universalis Cologne Forte. Järkytyin niin, että toivoisin jopa, että joku tuoksuista enemmän tietävä voisi selittää tän tuoksun mulle. Mitä tässä kuuluisi haistaa, millä tavalla tämä voisi olla kiinnostava tai miellyttävä, mitä ihmettä? Omat hajureseptorini saivat tästä vain voimakkaan yleispesuaineen, ehkä jopa vessanpesuaineen(!) hajua. Aion haistella vielä myöhemmin uudelleen ja suihkuttaa vain ihan pienen määrän, jos se vaikka parantaisi tilannetta.

Vierailija
10515/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaa My Wayta ja My Way Intenseä, perusversiossa on jokin aivan huumaava nuotti, joka saa veden kielelle, sellainen makean kirpakka, ilmava, omaperäinen, juuri tämän tuoksun se juttu, joka erottaa tämän muista tuoksuista, se on varmasti tuo metsämansikka yhdistettynä johonkin muuhun.

Intense-versiosta tämä puuttuu kokonaan, ja se jääkin vähän latteaksi enemmän ns. tusinatuoksuksi. Intensekin on ihan ok-tuoksu, mutta itse ainakin tykkään enemmän perus My Waysta juuri tuon tietyn nuotin takia, joka tekee siitä uniikin.

Mielenkiintoista! Sain nimittäin testerit ihan ilmaiseksi molemmista kun tilasin Parfumdreamsista ihan muita tuotteita. En ole ehtinyt edes testata niitä vielä.

Fragrancexista kyllä periaatteessa tykkään eniten, sillä he käyttävät Fedexiä, jonka miehillä on seksikäs ääni ja toimittavat ovelle...

Vierailija
10516/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan osta tuoksuja sokkona. Ja tietenkin poikkeus vahvistaa säännön. ;)

Tilasin siis sokkona Living Laliquen, koska se vaikutti just minulle sopivalta arvioiden perusteella, ja oli jopa edullinenkin. Täytyy sanoa, että tämä oli ihan nappiostos. Living Lalique on aromaattinen, lämmin, puinen iiristuoksu. Minusta unisex, eli ei maskuliininen muttei hypernaisellinenkaan. Tykkään tästä todella paljon. Livingia ei ole enää Laliquen verkkosivuilla, joten taitaa olla lopetettu. Verkkokaupoista sitä saa vielä. Ostaisin varapullonkin, mutta tuli hankittua 100ml joten eiköhän se riitä... :) N50 

p.s. Päivän tuoksuna Chanel La Pausa (Les Exclusifs). Todella miellyttävä ja elegantti, ei-makea puinen iiris, mutta niin pirun laimea. Siitä syystä ei lainkaan hintansa väärti. Harmi...

Vierailija
10517/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Vicky Tielin Sirenen, koska sitä on kuvailtu samankaltaiseksi kuin Gucci Accentia. Alussa se sitä onkin, vaikkakin pehmeästi siinä missä Accenti on särmikäs. Ensituoksun haihduttua Sirene on puhdasta saippuaa, ei juuri muuta. Accenti ei menettänyt tuota erikoista ulottuvuuttaan missään vaiheessa elinkaartaan. Harmin paikka, on jatkettava Accentin korvaajan etsintää!

Vierailija
10518/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä aikaa tuon Sirenen kanssa testasin Nicole Milleriä (made in China!), jossa myös on persikkaa. Minun pitää vielä miettiä kantani näihin tuoksuihin, mutta ainakin loppusyksyn viimeinen banaanikärpänen meni näistä aivan villiksi!

Lisäksi lähetyksessä oli Nanette Lepore, joka on kiintoista sävelmä ruususta, nerolista ja rosepippurista. Erotan myös seetriä taustalla, ilman sitä ja pientä makeutta tuoksu olisi vielä elegantimpi. Fragrantican mukaan tässä ei ole vaniljaa, mutta saapa nähdä. Vaniljahan paljastuu ennemmin tai myöhemmin, joskus vasta päivien päästä.

Vierailija
10519/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mielenkiintoiset kaupanpäälliset Essenza Nobilen tilauksen mukana :) Kaksi näytettä, joista kumpaakaan en olisi tullut itse valinneeksi. Toinen oli itselle todella mieluinen uusi tuttavuus, kun taas toinen oli ihan järkyttävän kamala.

Widianin London oli se ihanampi. Tämä on nenääni tosi miellyttävä makea unisex-nahkatuoksu, joka on helposti lähestyttävä, hyvin sekoitettu, kerta kaikkiaan vaan hyväntuoksuinen. Kerrankin oud ei korostu ihollani liikaa, vaan säilyy vain yhtenä osana kokonaisuutta.

Fragranticassa tätä verrataan Tom Fordin Tuscan Leatheriin ja joo, samoja elementtejä (ainakin vadelma ja nahka) löytyy, mutta tämä on kuitenkin mielestäni ihan erilainen fiilikseltään. TL on savuisempi, överimpi ja jotenkin ällöttävämpi (mikä ei välttämättä siis ole huono asia mielestäni), tämä on paljon harmonisempi ja rauhallisempi.

Sitten se kamalampi, se oli MFK:n Aqua Universalis Cologne Forte. Järkytyin niin, että toivoisin jopa, että joku tuoksuista enemmän tietävä voisi selittää tän tuoksun mulle. Mitä tässä kuuluisi haistaa, millä tavalla tämä voisi olla kiinnostava tai miellyttävä, mitä ihmettä? Omat hajureseptorini saivat tästä vain voimakkaan yleispesuaineen, ehkä jopa vessanpesuaineen(!) hajua. Aion haistella vielä myöhemmin uudelleen ja suihkuttaa vain ihan pienen määrän, jos se vaikka parantaisi tilannetta.

Mäkin sain lahjanäytteenä alkusyksyllä samaisen Aqua Universalis Cologne Forten. Se on vasta toinen Kurkdjianin tuoksu mitä olen testannut, eikä ainakaan lisännyt kiinnostusta taloon.

Äärisimppeli, tylsä cologne, joka haihtuu pääosin vartissa, täydellisesti puolessa tunnissa.

Kun haluan lyhytkestoisen colognen, tartun 4711 Original KW:een. Maksaa murto-osan edellisestä ja on ihana, raikas ja vivahteikas.

Mulle tuli tuosta näytteestä se olo, että yrittävät epätoivoisesti saada Aqua Colognea kaupaksi ja jakelevat siksi näytteitä.

Vierailija
10520/19543 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pari kivaa, kirpeää vihreää kukkaistuoksua. Molemmat laimennettu sellaiseksi huilunliiluksi että pullon ostaminen ei ole vaihtoehto.

Mutta osaisiko joku suositella jotain vastinetta?

Eka: Anais Anais L'Original (joka on kaukana alkuperäisestä joten nimi on

irvokas) EdT. Kiva, mutta haihtui vartissa, joten suurin osa nuoteista jäi kokematta.

Toka: Guy Laroche Fidji. Rakastan hyasintin ja galbanumin yhdistelmää, mutta tämä haihtui edellistäkin nopeammin. Siinäkin on lueteltu pitkä liuta nuotteja joista en ehtinyt kuulla pihaustakaan. Sääli.