Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10481/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä sitä Notinon hintavaihtelua tapahtuu kumpaankin suuntaan, esim. tuo Hermesin tuoksu maksoi jokin aika sitten 117 eur, nyt norm.hinta jotain 103 eur ja siitä vielä 15% ale. Ihan satunnaista tuo vaihtelu, ei mitään logiikkaa. Kannattaa vaan seurata ja ostaa oikealla hetkellä, ellei ole kiire.

Eikä tämä ole mikään puolustuspuhe Notinolle 😁 Käytän monia muita nettikauppoja enemmän kuin Notinoa. Ajattelin vain mainita omia viimeaikaisia kokemuksia.

Korjaan, siis tarkoitin Boucheronin tuoksua, se maksoi 103. Hermesin Ambre Nargilea ei ole Notinossa myynnissä.

Vierailija
10482/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinolla nyt -15% ale kaikista tuoksuista ja tuoksuseteistä. Ostin Boucheronin Ambre d' Alexandrien, hyvä ambratuoksu jossa ambra "omenapiirakkamainen" kuten Hermesin Ambre Nargilessa. Tuo Hermesin tuoksu on upea, mutta en ole viitsinyt satsata, aika korkea hinta. Tämän Boucheronin pitäisi olla lähes identtinen.

Vaikka itseäkin ärsyttää Notinon hintavaihtelut, kyllä siellä ihan hyviä tarjouksia ja kylkiäisiä välillä tulee. Tilasin juuri esim. Macin kosmetiikkaa, niin sai ilmaiseksi melkein 40 eur arvoisen Flashing Ice Skinfinish trio-paletin. Ja tuo tuoksunäytesetti, josta joku mainitsi, oli hyvä kylkiäinen.

Hitsi, pitäisiköhän sokkotilata tuolta tuo Ambre d' Alexandrie.

Ambre Nargile on toivelistallani, mutta en varmaan ikinä raaski oikeasti ostaa sitä, kun on sen verran hintava. Jos tämä on samantapainen, tässä voisi olla täydellinen tuoksu talveksi. Tässä on kyllä tupakkaa, mitä AN:ssa ei mielestäni ole ja jonka kanssa minulla on välillä vaikeaa tulla toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Notinolla nyt -15% ale kaikista tuoksuista ja tuoksuseteistä. Ostin Boucheronin Ambre d' Alexandrien, hyvä ambratuoksu jossa ambra "omenapiirakkamainen" kuten Hermesin Ambre Nargilessa. Tuo Hermesin tuoksu on upea, mutta en ole viitsinyt satsata, aika korkea hinta. Tämän Boucheronin pitäisi olla lähes identtinen.

Vaikka itseäkin ärsyttää Notinon hintavaihtelut, kyllä siellä ihan hyviä tarjouksia ja kylkiäisiä välillä tulee. Tilasin juuri esim. Macin kosmetiikkaa, niin sai ilmaiseksi melkein 40 eur arvoisen Flashing Ice Skinfinish trio-paletin. Ja tuo tuoksunäytesetti, josta joku mainitsi, oli hyvä kylkiäinen.

Hitsi, pitäisiköhän sokkotilata tuolta tuo Ambre d' Alexandrie.

Ambre Nargile on toivelistallani, mutta en varmaan ikinä raaski oikeasti ostaa sitä, kun on sen verran hintava. Jos tämä on samantapainen, tässä voisi olla täydellinen tuoksu talveksi. Tässä on kyllä tupakkaa, mitä AN:ssa ei mielestäni ole ja jonka kanssa minulla on välillä vaikeaa tulla toimeen.

Joo itse myös sokkotilasin, mutta uskalsin, kun oli saanut niin hyviä arvioita, ja verrattiin olevan niin samanlainen Ambre Nargilen kanssa. Tämän arvioitiin muistuttavan jonkin verran myös Kilianin Angel's Sharea, mutta siitä en osaa sanoa mitään, kun en ole kokeillut Kiliania. Odotan kyllä tosi paljon pakettia, haluan päästä äkkiä testaamaan!

Vierailija
10484/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen testannut Tocadea. Siinä on jotain hienostuneen viehättävää taustalla, mutta vanilja puskee etualalle. Vanilja on minulle vaikea juttu. Joskus se sopii, joskus ei. Tocade on melko makea tuoksu, joten makeiden vaniljoiden ystäviä tämä varmasti puhuttelee. Kuitenkin tässä on myös klassisia aineksia, kurjenpolvea ja iiristä.

Eikö parfyymien geranium ole pelargonia eikä kurjenpolvi? Onko siinäkin tuoksu?

Kurjenpolvi on iiriksen toinen nimi.

Ei. Kurjenmiekka on iiriksen toinen nimi. Kurjenpolvi ja pelargoni taas ovat molemmat englanniksi geranium, jotta olisi mahdollisimman sekavaa.

Joo, niinpäs onkin. Olen itsekin sekoittanut kurjenpolven ja kurjenmiekan, joten tästä lähtien puhun sitten iiriksestä. 

Geranium parfyymeissä on yleensä pelargonia. Jotkut lajikkeet ovat erittäin aromaattisia (lehdet, ei kukat).

Vierailija
10485/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on poistanut tuoksuja toivelistalta näytteitä, kun olen käyttänyt näytteitäni loppuun. Jotkut tuoksut eivät vaan enää tunnu niin ihanilta, ja "ihan kiva" ei riitä. Tuntuu ihan hyvältä vaihteeksi olla ostamatta yhtään mitään. 

Listaltani lähti L'Orchestra Parfumin Piano Santal - joka on tosi hyvä santelipuutuoksu, mutta en oikeastaan kaipaa lisää sellaisia juuri nyt, vaan Loewe 001 ja Samsara saa riittää. Toinen on Carner Barcelonan Tardes - myös kiva puuterinen manteli-kukkaistuoksu, mutta pitempään käytettynä ei niin wau kuin ensivaikutelma. Viimeisenä poistin Grossmithin Hasu-No-Hanan. Juu se on ihana vanhanaikainen chypre, mutta minulla kun on "kuningatar" Mitsouko ja Chypre-Siam, en tarvitse sitä.

Toisaalta olen miettinyt, olisiko nyt aika hankkia se Vol de nuit-extrait, jota olen havitellut jo yli vuoden ajan. N50

Vierailija
10486/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt edes kertonut, mitä tuoksuja se käyttää, niistä me olemme kiinnostuneita. Muuten olet täysin väärässä ketjussa. Pois pois vaan, huis.

Vierailija
10487/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia teillä on Tallinkin verkkokaupasta? Mä tein sinne tilauksen viime viikolla. Tilausvahvistus tuli, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Eihän tuossa nyt vielä mikään mahdottoman pitkä aika ole mennyt, mutta nykyään oon niin tottunut siihen, että verkkokaupoista tulee toimitusvahvistus tyyliin seuraavana päivänä ja toimitusajatkin on parin päivän luokkaa, niin vähän ihmetyttää..

Vierailija
10488/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia teillä on Tallinkin verkkokaupasta? Mä tein sinne tilauksen viime viikolla. Tilausvahvistus tuli, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Eihän tuossa nyt vielä mikään mahdottoman pitkä aika ole mennyt, mutta nykyään oon niin tottunut siihen, että verkkokaupoista tulee toimitusvahvistus tyyliin seuraavana päivänä ja toimitusajatkin on parin päivän luokkaa, niin vähän ihmetyttää..

Tulee hitaammin, sanoisinko että n2vkoa menee tilauksesta saapumiseen

Vierailija
10489/19543 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täällä on meneillään kaikenlaista parfyymipuuhastelua.

Alkuun vanhojen näytteiden karsintaa. Olen päätynyt lopulliselle ei-kannalle huulipunatuoksujen kanssa, heihei Histoires de Parfums 1889 Moulin Rouge...! Hankkiuduin eroon myös HdP:n kardemummista, jotka ovat koko ajan olleet hieman liikaa (kuten muutkin aiemmin testatut kardemummat, Marlyn Oajan ja Kilianin Intoxicated etunenässä). Lähtöpassit saivat myös Bond no 9 Chinatown ja Imaginary Authorsin Cape Heartache, jotka molemmat osoittautuivat toistuvilla testeillä epäsopiviksi. Ensimmäisen voimakas kardemumma-tuberoosa ja toisen kovin irtonaiseksi jäävä synteettinen mansikka käänsivät mielipiteen kuitenkin ei-suuntaan. Luultavasti en testaa näiltä kahdelta talolta enää enempää, mikään ei oikein saanut nenää saati sielua väräjämään.

Täydennyksiä olen tehnyt vain kerran, nyt on tulossa joululahjan nimissä lisää testattavaa vanhoista tutuista taloista Lutenseihin, Zoologisteihin ja Amouageihin...niin ja ELdOon, josta pidän yhä enemmän. Jotkin Serge-sedän hankalasti löytyvät näytteet antavat vielä odottaa itseään, mutta mikään kiirehän ei ole. :) Uusia tuttavuuksia aloittelen varovasti: Comme des Garcons ja Kerosene pääsevät kokoelmaani edustetuiksi parilla-kolmella näytteellä kumpikin.

Kevään syntymäpäivälahja saattaisi olla Floraikun discovery set. Bianchit ovat edelleen kokeilematta. Taidan säästää nekin synttärilahjaan, joka luultavasti tulee Nerolista. Kasaan toivelistaa, aina on jotakin kiinnostavaa kokeilematta.

Vierailija
10490/19543 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Parfyymiklikkaus ihan luotettava sivusto, uskaltaako sieltä tilata? 

Vierailija
10491/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki parfyymifanit!

Tykkään testailla, vertailla ja arvostella hajuvesiä itsekseni ja olen lukenut tätä keskustelua satunnaisesti. Myös Fragranticaa olen selannut tosi paljon, ja vihdoin tänään innostuin luomaan profiilin sinne.

Yhtä asiaa sivustolta en ymmärtänyt, joten voisiko joku viisaampi selittää minulle: Kun luen tietyn tuoksun kommentteja ja näen eri käyttäjien kommenttien yhteydessä heidän profiilikuvansa ja kuvakkeen tuoksusta, mikä se tuoksukuvake on? Kuvittelin kuvakkeen olevan käyttäjän nimikkotuoksu. Nyt asetin uudelle käyttäjälleni nimikkotuoksun, mutta mikäli kommentoin jotain, ei kommenttini yhteydessä näy tätä asettamaani nimikkotuoksua. Tämä häiritsee minua jostain syystä suunnattomasti. :D Sattuisiko teillä olemaan muita vinkkejä aloittelevalle käyttäjälle sivustosta ja sen toiminnasta?

Nyt aion muokkailla profiiliani ja tutustua sivustoon paremmin. Onko monella teistä tunnukset sivustolle vai käytättekö sitä enemmän tiedonhakuun, kuten itsekin aikaisemmin?

Vierailija
10492/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfums de Marlya on tullut näköjään Stockan verkkokauppaan, oho. Olisikohan nämä tulossa tavarataloonkin? Aina sitä ilahtuu, kun valikoima Suomessa laajenee edes jollain! Näiden voisi kyllä kuvitella ihan menestyvän, kivoja eikä liian vaikeita tuoksuja, ja varsinkin Delina-sarja saanut hirveästi hypeä. Onko teillä kellään suosikkeja tältä talolta?

Vierailija
10493/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

noob123 kirjoitti:

Tykkään testailla, vertailla ja arvostella hajuvesiä itsekseni ja olen lukenut tätä keskustelua satunnaisesti. Myös Fragranticaa olen selannut tosi paljon, ja vihdoin tänään innostuin luomaan profiilin sinne.

Yhtä asiaa sivustolta en ymmärtänyt, joten voisiko joku viisaampi selittää minulle: Kun luen tietyn tuoksun kommentteja ja näen eri käyttäjien kommenttien yhteydessä heidän profiilikuvansa ja kuvakkeen tuoksusta, mikä se tuoksukuvake on? Kuvittelin kuvakkeen olevan käyttäjän nimikkotuoksu. Nyt asetin uudelle käyttäjälleni nimikkotuoksun, mutta mikäli kommentoin jotain, ei kommenttini yhteydessä näy tätä asettamaani nimikkotuoksua. Tämä häiritsee minua jostain syystä suunnattomasti. :D Sattuisiko teillä olemaan muita vinkkejä aloittelevalle käyttäjälle sivustosta ja sen toiminnasta?

Nyt aion muokkailla profiiliani ja tutustua sivustoon paremmin. Onko monella teistä tunnukset sivustolle vai käytättekö sitä enemmän tiedonhakuun, kuten itsekin aikaisemmin?

Se tuoksukuvake on se, ”currently wearing” eli mitä hajuvettä käyttää juuri nyt. 😊Tervetuloa klubiin!

Vierailija
10494/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfums de Marlya on tullut näköjään Stockan verkkokauppaan, oho. Olisikohan nämä tulossa tavarataloonkin? Aina sitä ilahtuu, kun valikoima Suomessa laajenee edes jollain! Näiden voisi kyllä kuvitella ihan menestyvän, kivoja eikä liian vaikeita tuoksuja, ja varsinkin Delina-sarja saanut hirveästi hypeä. Onko teillä kellään suosikkeja tältä talolta?

Jos Parfums de Marly kiinnostaa, niin tsekatkaapa millä hinnalla niitä saa just nyt Bangerheadiltä! 😘

Vierailija
10495/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Parfums de Marly kiinnostaa, niin tsekatkaapa millä hinnalla niitä saa just nyt Bangerheadiltä! 😘

Hyvä vinkki, paljon mahdollista, että muualta saa halvemmalla :D Mutta on siinä eri hohto, jos jotain voi mennä nuuhkimaan ihan paikan päälle. Jos nää siis olisi tulossa kivijalkaan myös. Tai mikä tahansa uusi merkki, olin yleisinnoissani siitä, haha.

Vierailija
10496/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta zarkoperfumen tuoksuista?

Olen testannut Pink ja Purple Moleculen. Molemmista tulee mieleen yläaste, mutta ihan hyvällä tavalla, jos sellainen on mahdollista. Vertaukset The Body Shopin muinaiseen Dewberryyn pätee. Purple on vaniljaisempi ja hitusen syvempi, Pink kirkkaampi ja kepeämpi. Suurin ero on alussa, lopuksi tuoksuvat minusta hyvin samalta. Hauskoja haistella ja kokeilla kotona, ulos en ole näiden kanssa uskaltautunut :D

Vierailija
10497/19543 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon hinnoittelu

Mitä Notino veloittaisi _sinulta_ nyt

JHa G: Mmmmm?

Multa se pyytää tänään

59€/ 50ml - 15%

69€/ 100ml -15%

Vierailija
10498/19543 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon hinnoittelu

Mitä Notino veloittaisi _sinulta_ nyt

JHa G: Mmmmm?

Multa se pyytää tänään

59€/ 50ml - 15%

69€/ 100ml -15%

Samaa hintaa näyttää Notino pyytävän minultakin.

Minulta löytyy tuo tuoksukin kaapista, Mmmm. Se oli hyvin makea ja jotenkin liian simppeli, ja jäi käyttämättä, kunnes keksin kerrostaa sitä ambra- ja oud -tuoksujen, etenkin ruusulla höystettyjen, kanssa. Silloin yhdistelmästä tuli ihana ja syvä vadelma-ambra/oud-ruusu, vähän Mallen Portrait of a Ladyn tyyliin (siitä sain tuon ideankin).

Vierailija
10499/19543 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Parfyymiklikkaus ihan luotettava sivusto, uskaltaako sieltä tilata? 

Olen tilannut ehkä parisenkymmentä kertaa tuolta tuoksuja ja kosmetiikkaa enkä ikinä ole pettynyt.

Tuotteet on arkisesti pakattu eli turha odottaa silkkipaperiin käärittyjä puteleita tai näytteitä. Paketin saapuminen ei ole myöskään sieltä nopeimmasta päästä. Joskus kun pakettini on jäänyt jonnekin lojumaan, olen laittanut viestiä aspaan ja sieltä vastataan suomeksi heti samana päivänä.

Hinta on usein se edullisin ja välillä löytää jo lopetettuja ”harvinaisuuksia”.

Vierailija
10500/19543 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noob123 kirjoitti:

Se tuoksukuvake on se, ”currently wearing” eli mitä hajuvettä käyttää juuri nyt. 😊Tervetuloa klubiin!

Kiitos paljon! 😊