Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10461/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuten, kun kerran asiasta tuli puhe, kuuntele koskaan musiikkia. Tajusin sen juuri. Minulle tuoksut ovat varmaan sitä, mitä musiikki monelle muulle. Luovat tunnelmaa, herättävät mielikuvia, piristävät päivää, tuovat mieleen muistoja, liittyvät tiettyihin hetkiin ja tunteisiin jne.

Vierailija
10462/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niinhän se on, että aistien varaiset kokemukset ovat yksilöllisiä: kaikki eivät koe asioita samalla tavalla. Varmaan siinä on osittain kyse yksilöllisestä kyvystä aistia tietyllä aistilla. Esim. Hesarin näkemisestä kertovassa jutussa kerrottiin supernäkökyvystä, jota on eläimillä ja myös ehkä joillain naisilla. Itse en taas saa tunnekokemuksia näköaistin kautta. Nautin kyllä kauniista asioista (maisemista luonnossa, taiteesta, vaatteista jne), mutta ei ne synnytä välittömiä tunteita, kuten vaikkapa tuoksut tai musiikki voi tehdä. En silti menisi sanomaan taidemuseoita fanittavalle, että koko ajatus niiden fanittamisesta on absurdi. Absurdia on, ettei aikuinen ihminen osaa ajatella, ettei oma kokemus ole ainoa oikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, niinhän se on, että aistien varaiset kokemukset ovat yksilöllisiä: kaikki eivät koe asioita samalla tavalla. Varmaan siinä on osittain kyse yksilöllisestä kyvystä aistia tietyllä aistilla. Esim. Hesarin näkemisestä kertovassa jutussa kerrottiin supernäkökyvystä, jota on eläimillä ja myös ehkä joillain naisilla. Itse en taas saa tunnekokemuksia näköaistin kautta. Nautin kyllä kauniista asioista (maisemista luonnossa, taiteesta, vaatteista jne), mutta ei ne synnytä välittömiä tunteita, kuten vaikkapa tuoksut tai musiikki voi tehdä. En silti menisi sanomaan taidemuseoita fanittavalle, että koko ajatus niiden fanittamisesta on absurdi. Absurdia on, ettei aikuinen ihminen osaa ajatella, ettei oma kokemus ole ainoa oikea.

https://news.harvard.edu/gazette/story/2020/02/how-scent-emotion-and-me…

Vierailija
10464/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen testannut Tocadea. Siinä on jotain hienostuneen viehättävää taustalla, mutta vanilja puskee etualalle. Vanilja on minulle vaikea juttu. Joskus se sopii, joskus ei. Tocade on melko makea tuoksu, joten makeiden vaniljoiden ystäviä tämä varmasti puhuttelee. Kuitenkin tässä on myös klassisia aineksia, kurjenpolvea ja iiristä.

Eikö parfyymien geranium ole pelargonia eikä kurjenpolvi? Onko siinäkin tuoksu?

Kurjenpolvi on iiriksen toinen nimi.

Vierailija
10465/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen testannut Tocadea. Siinä on jotain hienostuneen viehättävää taustalla, mutta vanilja puskee etualalle. Vanilja on minulle vaikea juttu. Joskus se sopii, joskus ei. Tocade on melko makea tuoksu, joten makeiden vaniljoiden ystäviä tämä varmasti puhuttelee. Kuitenkin tässä on myös klassisia aineksia, kurjenpolvea ja iiristä.

Ei. Kurjenmiekka on iiriksen toinen nimi. Kurjenpolvi ja pelargoni taas ovat molemmat englanniksi geranium, jotta olisi mahdollisimman sekavaa.

Vierailija
10466/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole!

Iiris on kurjenmiekka.

Kurjenpolvi on yleinen luonnonkasvi, eikä sitä käytetä hajuvesissä.

Vierailija
10467/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten parfyymejä fanitetaan? Laitetaan liikaa ja sitten tuulettimella levitetään sitä löyhkää ympäristöön?

Jos mielestäsi esim. musiikkia fanitetaan samalla tavalla, laittamalla oma artisti soimaan täysillä, niin et kaikki varmasti kuulevat.. tai sitten ei. Luehan aloitusviestiuudestaan, kiitos.

Miksi tuhlaisin aikaani? Koko ajatus tuoksujen fanittamisesta on täysin absurdi.

Ei taida sulla reppanalla juuri elämää olla.

Vierailija
10468/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tapahtunut monille verkkokaupoille? Eikö Klarna olekaan enää maksuvaihtoehto, eli 14 pv maksuajalla laskulla?

Klarnahan siirtyi 30 päivän maksuaikaan. Liittyisikö siihen?

Ei liittynyt... Itse sekoilin. Olin parfumdreams.de-sivustolla, kun olisi pitänyt olla parfumdreams.fi:ssä. Klarna ei toimi Saksan sivuilla.  Muutaman roposen halvempia ovat samat tuoksut Saksan sivuilla kuin Suomen sivuilla.

Suositus parfumdreamsille hinnoista huolimatta.

Vierailija
10469/19543 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon meininki on kyllä poukkoilevaa. Useamman kerran on käynyt niin, että olen löytänyt jonkun hyvän designertuoksun yllättävän halvalla, vaikka niiden kohdalla ei ole ollut merkintää mistään alennusmyynnistä. Sit ostamisen jälkeen niiden hinta onkin heti pompsahtanut 10-30 euroa ylöspäin, aivan kuin siellä oltaisiin havahduttu, että eihän me näin halvalla voida myydä. 😄

Se harmittaa, että näytteitä oli joskus ainakin 480 erilaista ja nyt vain jotain 210 ja niissäkin suurin osa samojen tuoksuvalmistajien tuotteita.

Eikä siellä voi filtteröidä tuotteita uutuusjärjestykseen, se on raivostuttavaa.

Vierailija
10470/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänpä jekkua Notinolle. Merkkaan sydämellä tuotteita jotka ei kiinnosta tippaakaan. Pläräilen ja seuraan hinnannousua.

Ne mitä aion ostaa on sitten ihan muita.

Vierailija
10471/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana tilasin MFK:lta näytteitä. 4 kpl:n näytepaketti ei ollut saatavilla, mutta tilasin 10 kpl:n discovery setin: https://www.franciskurkdjian.com/int-en/p/mini-fragrance-wardrobe-for-h…

Tilauksen pitäisi saapua tänään ja jännitystä on ilmassa parfyyminoobilla :D Eniten odotan sitä, että pääsen testaamaan BR 540:sta, koska siitä olen paljon lukenut kommentteja puoleen ja toiseen. Miten te maltatte mielenne, että ette suihki uteliaisuuttanne kaikkea mahdollista sinne tänne saman päivän aikana, vaan keskitytte yhteen tuoksuun kerrallaan? Aion yrittää parhaani ja testata vain yhtä, max kahta tuoksua per päivä.

Vierailija
10472/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MFK fragrance wardrobe:

BR 540 ollut ranteessa kohta tunnin ja tuntuu siltä, että tuoksu ei ole muuttunut miksikään. En haistanut ollenkaan kukkaisia nuotteja tai oikeastaan minkäänlaista latvatuoksua. Tuoksu on kuin takin hiha sen jälkeen, kun on käyttänyt jotain voimakasta parfyymia ja siitä on jäljellä vain joku partavesimäinen tuoksu joka ei häivy hihasta ikinä. Olisin todella halunnut tykätä tästä, mutta jos ei pohjatuoksut pelasta tilannetta, niin en taida edes testata toista kertaa.

Miehelle suihkautin OUD silk moodia ja siinä tuoksuu joku tuttu, hieman laventelin/rosmariinin sekainen "uimahallimainen" tuoksu (luultavasti kyse on kamomillan ja bergamotin yhdistelmästä, jota aivoni tulkitsevat miten tulkitsevat :D). Tämä tuoksu sen sijaan on mielenkiintoinen ja sitä tekee mieli haistella uudestaan ja uudestaan tunnistaakseen, mistä on kyse. Nyt kun otin uuden nuuhkaisun, niin tuoksu muistuttaa luksushierontaöljyä (eteeristä), jonka tuoksu jää iholle kuumakivihieronnan jälkeen. Tämän pohjatuoksua odottelen mielenkiinnolla.

Vierailija
10473/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ihana käydä syyslomalla laivalla ja saada tuoksutella puteleita. Ensimmäistä kertaa haistelin Shalimaria ja olen kyllä todella ihmeissäni miten se voi olla niin monen mielestä hyvä tuoksu. En pitänyt yhtään, piti pestä ranteesta pois kun niin öklötti. No, hajuasioita...haistelin ehkä liian monia tuoksuja eikä oikein mikään erottunut muista erityisen ihanaksi. Oli silti ihanaa vaan kierrellä ja haistella todella pitkästä aikaa, ihan kuin aikana ennen koronaa...

Vedit hajuöverit :) Tuoksuja ei kannata koskaan ostaa yhden kokeilun jälkeen

Ennen näyteaikaa ostin kaikki hajuveteni yhden kokeilun perusteella ja hyvin meni. Tosin haistelin tuoksun kehittymistä iholla puolen vrk.n verran. Joskus vähempikin riitti.

Se miltä hajuvesi tuoksuu pahvinpalalla ei taas liikuta yhtään.

Vierailija
10474/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon meininki on kyllä poukkoilevaa. Useamman kerran on käynyt niin, että olen löytänyt jonkun hyvän designertuoksun yllättävän halvalla, vaikka niiden kohdalla ei ole ollut merkintää mistään alennusmyynnistä. Sit ostamisen jälkeen niiden hinta onkin heti pompsahtanut 10-30 euroa ylöspäin, aivan kuin siellä oltaisiin havahduttu, että eihän me näin halvalla voida myydä. 😄

Se harmittaa, että näytteitä oli joskus ainakin 480 erilaista ja nyt vain jotain 210 ja niissäkin suurin osa samojen tuoksuvalmistajien tuotteita.

Notino voisi myös opetella sellaisen seikan kuin aakkosjärjestys.

Sillä on kaikki hajuvedet ja näytteet sikin sokin.

Ymmärrän toki että ideana on koukuttaa asiakas selaamaan kaikki läpi ja tekemään impulssiostoksia.

Mulla se valitettavasti herättää "antaa olla" -reaktion ja saa siirtymään toiseen verkkokauppaan, jossa on vakaampi hinnoittelupolitiikka ja miellyttävämmät sivut. Sekä antelias ote lahjanäytteiden suhteen.

Vierailija
10475/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä Notino on ottamassa mutinoista onkeensa, viime viikolla tilasin hajuveden ja sain 5 näytteen discovery boxin kaupan päälle, kun loppusumma oli yli 40 e. Gaultierin La Belle parfum, Very Good Girl, Boss Alive, Lady Million Fabulous ja Atelier Cologne Lemon Island olivat boxissa. Jonkun vastaavan setin kun saisi säännönmukaisesti niin avot.

Vierailija
10476/19543 |
25.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ehkä Notino on ottamassa mutinoista onkeensa, viime viikolla tilasin hajuveden ja sain 5 näytteen discovery boxin kaupan päälle, kun loppusumma oli yli 40 e. Gaultierin La Belle parfum, Very Good Girl, Boss Alive, Lady Million Fabulous ja Atelier Cologne Lemon Island olivat boxissa. Jonkun vastaavan setin kun saisi säännönmukaisesti niin avot.

Se oli vain viikon kestävä kampanja ja siitä ilmoitettiin.

Nyt se on ohi.

Notino on nostanut hintojaan pöyristyttävästi. Esim. OKW 4711 maksoi 15€ 150ml alkukesällä.

Nyt 50ml maksaa saman verran, ja on olevinaan _erikoistarjous_.

Vierailija
10477/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta zarkoperfumen tuoksuista?

Vierailija
10478/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

God Is A Woman, Ariana Grande. Hyvä ja seksikkään tuoksuinen parfyymi.

Vierailija
10479/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolla nyt -15% ale kaikista tuoksuista ja tuoksuseteistä. Ostin Boucheronin Ambre d' Alexandrien, hyvä ambratuoksu jossa ambra "omenapiirakkamainen" kuten Hermesin Ambre Nargilessa. Tuo Hermesin tuoksu on upea, mutta en ole viitsinyt satsata, aika korkea hinta. Tämän Boucheronin pitäisi olla lähes identtinen.

Vaikka itseäkin ärsyttää Notinon hintavaihtelut, kyllä siellä ihan hyviä tarjouksia ja kylkiäisiä välillä tulee. Tilasin juuri esim. Macin kosmetiikkaa, niin sai ilmaiseksi melkein 40 eur arvoisen Flashing Ice Skinfinish trio-paletin. Ja tuo tuoksunäytesetti, josta joku mainitsi, oli hyvä kylkiäinen.

Vierailija
10480/19543 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä Notinon hintavaihtelua tapahtuu kumpaankin suuntaan, esim. tuo Hermesin tuoksu maksoi jokin aika sitten 117 eur, nyt norm.hinta jotain 103 eur ja siitä vielä 15% ale. Ihan satunnaista tuo vaihtelu, ei mitään logiikkaa. Kannattaa vaan seurata ja ostaa oikealla hetkellä, ellei ole kiire.

Eikä tämä ole mikään puolustuspuhe Notinolle 😁 Käytän monia muita nettikauppoja enemmän kuin Notinoa. Ajattelin vain mainita omia viimeaikaisia kokemuksia.