Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notinolla nyt -15% ale kaikista tuoksuista ja tuoksuseteistä. Ostin Boucheronin Ambre d' Alexandrien, hyvä ambratuoksu jossa ambra "omenapiirakkamainen" kuten Hermesin Ambre Nargilessa. Tuo Hermesin tuoksu on upea, mutta en ole viitsinyt satsata, aika korkea hinta. Tämän Boucheronin pitäisi olla lähes identtinen.
Vaikka itseäkin ärsyttää Notinon hintavaihtelut, kyllä siellä ihan hyviä tarjouksia ja kylkiäisiä välillä tulee. Tilasin juuri esim. Macin kosmetiikkaa, niin sai ilmaiseksi melkein 40 eur arvoisen Flashing Ice Skinfinish trio-paletin. Ja tuo tuoksunäytesetti, josta joku mainitsi, oli hyvä kylkiäinen.
Tuliko tämä jo? Laitathan kokemuksia sitten, kun olet testannut, kiinnostaa kovasti :)
Tämä tuli jo viikko sitten, ja olen aivan ihastunut tuoksuun. Upea vaniljainen ja kevyesti mausteinen ambra. Tässä ei tuoksu tupakka mielestäni yhtään, jos sitä pelkäsit. Ehkä se tuo vaan syvyyttä tuoksuun, mutta sitä ei erota nuoteista. Olen todella tyytyväinen että viimein hankin tämän, meni heittämällä top 3 syystuoksuihin.
Hobby Hallissa on hinnat ihmeellisesti: 50ml.n pullo voi olla halvempi kuin 100ml.n pullo.
Sitä on nyt siellä paljon, joten voi tehdä hyviä löytöjä.
Yleisesti ottaen huomatt. halvempaa kuin Notinolla.
En viitsinyt odotella vaan otin pari back up -pulloa ja yhden sokkosen.
Yleensä kai pienempi määrä maksaakin vähemmän kuin isompi määrä. Ei siinä mitään "amazing" ole.
Onneksi on Ortex-laatikollinen niitä mitä rakastan. Hinnat on nousseet niin paljon että kuukausiin en oo löytänyt tilattavaa. Mulla on 1 periaate ja se on 1 euro per 1 millilitra, enempää tämä hulluus ei saa minulle maksaa. Mutta ai että kun jostain saisi 30ml Insolence edp hintaan 30e niin...
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kai pienempi määrä maksaakin vähemmän kuin isompi määrä. Ei siinä mitään "amazing" ole.
Vaan kun tämä lasketaan ml per euro niin tilanne nyt hitusen muuttuu kuitenkin.
Vissyvesissä saat isomman pullon suhteessa halvemmalla, hajuvesissä voi olla että saat isomman pullon suhteessa kalliimmalla. ihme taikuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hobby Hallissa on hinnat ihmeellisesti: 50ml.n pullo voi olla halvempi kuin 100ml.n pullo.
Sitä on nyt siellä paljon, joten voi tehdä hyviä löytöjä.
Yleisesti ottaen huomatt. halvempaa kuin Notinolla.
En viitsinyt odotella vaan otin pari back up -pulloa ja yhden sokkosen.
😆😆😆Sen siitä saa kun väsyneenä kirjottelee...
Päinvastoin oli: iso pullo pientä halvempi.
Ja nyt nukkumaan.
Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.
Mitä jos jätettäisi provot huomiotta?
Turha niihin on vastata. Jookos?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan enää Oscar de la Rentan Ruffles -tuoksua? Sitä jäi ikävä. Pikku vinkkinä auton omistaville naisille: suihkauta parfyymiosastolla tuoksun nimikkokorttiin mielituoksua ja vie autoon ja ta-daa: luksuswunderbaum on valmis. Näin on helppo muistaa, mikä ihanuus nenään tuoksuu. Ja astmaatikoilla ei ole asiaa autooni. Sinkkuna on vapaus valita kyytiin tulijat.
Voi muistan kyllä. Taisi olla 80-luvun loppua, kun Ruffles oli minulla käytössä. Jo tuoksun nimi tuo mieleeni ihania, rakkauden täyteisiä muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jätettäisi provot huomiotta?
Turha niihin on vastata. Jookos?
Joo!
Hajuvesiprovot tunnistaa näistä sanoista: Lotraus, läträys, haiseminen, pullotolkulla kaadetaan päälle, tukehtuminen bussissa ja työpaikalla...
Move on!
Oletteko huomanneet että Saksan Ausliebezumduftillakaan ei enää pahemmin ole niitä 4-12 eur näytekokoja ostettavana, aiemmin siellä oli jokaisesta tuoksusta saatavilla se sprayputkilo. Yleensä kun testaan 10-15 eri tuoksua näytteet ostamalla, niin ostan lopulta isommat koot 1-2 kappaleesta, niistä yksi jää yleensä ympärivuotiseen vakivalikoimaani ja toinen kausituoksuksi esim. keväällä tai kesällä jos siitä tulee kiva sen hetkinen sesonkifiilis. Kavereiden kanssa vaihdellaan niitä myös ja jokainen löytää uusia suosikkeja ennemmin tai myöhemmin. Ei viitsisi maksaa 80-300 eur isommasta 30-75 ml tuoksupullosta jos en ole aivan varma tuoksusta eli pitää tietää etten tule heti kyllästymään.
Vierailija kirjoitti:
Anna Suin tuoksut olivat minulle tähän asti tuntemattomia kunnes tilasin sokkona Lucky Wishin ja Flight of Fancyn. Molemmat ovat sitruksisia, ilmavia ja arkeen sopivia. Niissä on jotain samaa kuin D & G:n Light Bluessa ripauksella nukenpäätä. Flight of Fancyssä on lisäksi vielä rakastamaani yuzua. Eivät toimi varmaankaan piinkovalle bossladylle tai femme fatalelle mutta minusta tuoksuvat ihastuttavalle ja nuuhkin ranteitani vähän yllättyneenä, että pidän näistä näin paljon.
Laitoin vielä tilaukseen Sui Dreamsin ja L’Amour Rosen. Anna Suin Sky olisi vielä kiva lisä kokoelmaan mutta vähän nihkeästi löytyy Euroopan markkinoilta.
Sui Dreams oli ainakin 2000-luvun alun versiona sellainen "iso vaniljainen hattarapilvi" joka leijaili paksusti ympärillä mutta kehittyi hieman joulumaustetuksi munatotiksi iholla lämmetessään :D Käytin sitä varmaan kaksi pulloa putkeen. En tiedä onko sitä muuteltu nykyään, todennäköisesti hieman. Huomasin että siitä on tullut sinisen lisäksi eri värisiä versioita: vihreä, pinkki, lila ja keltainen.
Kaipaan sitä Suin ekaa nimikkotuoksua, musta goottityylinen pullo jossa lila lasi. Täyteläinen Bulgarian ruusu, puuterinen iiris, pehmeä aprikoosi ja puisen makea tonka erottuivat siitä kivasti.
Moving on...
Nautin kun löysin tavan tuoksua etelän maille. Käyttävät freesaukseen paljon Cologne tyyppisiä tuoksuja. Nyt on Roger&Gallet sarjasta 3x30ml eri colognea, jotain niistä suihkun jälkeen ja myöhemmin varsinainen tuoksu. Bois d'Orange + Alien EDT oli täydellinen kombo appelsinkukkacolognea ja jasmiinia. The Fantasie on kukkainen teetuoksu cologne ja sopi mainiosti ennen Kenzo Junglea.
Julkkistuoksuista puheenollen, Gwen Stefanin tuoksuja ei varmaan ole koskaan myyty Suomessa mutta olen nähnyt kuvia, mm se L-tuoksu joka oli hänen Lamb-vaatemerkkinsä nimikkotuoksu, ja sitten oli nämä hauskat Harajuku Lovers tuoksusarjan nuket joista oli vaikka mitä versioita saatavilla.
https://i.pinimg.com/originals/17/a7/de/17a7de98a7091c81013e6cfeb9ae130…
Oletteko testanneet noita tuoksuja joskus ulkomailla tai tilanneet jostain? Nythän ne on lopetettu, mutta mielenkiinnosta kyselen =)
Katsoin Fragrantican kuvauksista että tuo L-tuoksu olisi hyvin samankaltainen kuin Benefitin Maybe Baby-tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Suin tuoksut olivat minulle tähän asti tuntemattomia kunnes tilasin sokkona Lucky Wishin ja Flight of Fancyn. Molemmat ovat sitruksisia, ilmavia ja arkeen sopivia. Niissä on jotain samaa kuin D & G:n Light Bluessa ripauksella nukenpäätä. Flight of Fancyssä on lisäksi vielä rakastamaani yuzua. Eivät toimi varmaankaan piinkovalle bossladylle tai femme fatalelle mutta minusta tuoksuvat ihastuttavalle ja nuuhkin ranteitani vähän yllättyneenä, että pidän näistä näin paljon.
Laitoin vielä tilaukseen Sui Dreamsin ja L’Amour Rosen. Anna Suin Sky olisi vielä kiva lisä kokoelmaan mutta vähän nihkeästi löytyy Euroopan markkinoilta.Sui Dreams oli ainakin 2000-luvun alun versiona sellainen "iso vaniljainen hattarapilvi" joka leijaili paksusti ympärillä mutta kehittyi hieman joulumaustetuksi munatotiksi iholla lämmetessään :D Käytin sitä varmaan kaksi pulloa putkeen. En tiedä onko sitä muuteltu nykyään, todennäköisesti hieman. Huomasin että siitä on tullut sinisen lisäksi eri värisiä versioita: vihreä, pinkki, lila ja keltainen.
Kaipaan sitä Suin ekaa nimikkotuoksua, musta goottityylinen pullo jossa lila lasi. Täyteläinen Bulgarian ruusu, puuterinen iiris, pehmeä aprikoosi ja puisen makea tonka erottuivat siitä kivasti.
Sui Dreamsia vielä odottelen saapuvaksi mutta L’Amour tuli postista muutama päivä sitten. Ihana tuoksu, vähän mieto joten joutuu lisäilemään.
Olisin kiinnostunut noista Sui Dreamsin vihreästä ja pinkistä versiosta mutta ei löydy mistään.
Käväistiin Espanjasta ja tein oikean markettilöydön: Rose Oud.
Ihan huumaava tuoksu!
Päivän tuoksu: Histoires de Parfums Tubereuse 1 La Capricieuse. Tämäpä ei tuoksukaan tuberoosalta, vaan iirikseltä. Ehkä siksi "capricieuse"? Tuberoosa on kyllä mukana mutta taustalla, sen huomaa tiettynä makeutena. Pidän tästä, vaikken kukkaistuoksujen ja erityisesti tuberoosan fani olekaan. N50
Estee Lauderin parfyymi White Linen oli mun lempituoksu joskus, kun vielä käytin tuoksuja. Töissä en käyttänyt muutenkaan. Kerran yksi asiakas tuoksui tosi ihanalta, ja kysyin häneltä mikä tuoksu? En meinannut uskoa, että sama tuoksu jota itse käytin, oli niin hyvä. Toivoin, että myös itse tuoksuin yhtä hyvältä. Sama tuoksuhan voi tuoksua erilaiselta eri ihmisellä.😉
Vierailija kirjoitti:
Estee Lauderin parfyymi White Linen oli mun lempituoksu joskus, kun vielä käytin tuoksuja. Töissä en käyttänyt muutenkaan. Kerran yksi asiakas tuoksui tosi ihanalta, ja kysyin häneltä mikä tuoksu? En meinannut uskoa, että sama tuoksu jota itse käytin, oli niin hyvä. Toivoin, että myös itse tuoksuin yhtä hyvältä. Sama tuoksuhan voi tuoksua erilaiselta eri ihmisellä.😉
Oliko tuosta White Linenista joskus olemassa jokin nuorekkaammaksi tehty, kevyempi, sitrusmaisempi versio joka sopi kesään?
Tuliko tämä jo? Laitathan kokemuksia sitten, kun olet testannut, kiinnostaa kovasti :)