Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Vierailija kirjoitti:
Ihana nostalginen Oscar-tuoksu (Oscar de la Rentan nimikkotuoksu menneiltä vuosikymmeniltä) saapui luokseni Cocopandalta, edulliseen hintaa. Deodorantin ostin jo Sokoksen 3+1-päiviltä, mutta jäin kaipaamaan myös Edt:a. 1977 luotu tuoksu, joka ei mielestäni ole ollenkaan vanhanaikainen, vaan elegantti ja naisellinen, klassikko.
Tästä tuli mieleen ns. tuoksumuisto. Tämä oli työpaikallani olevan naisen luottotuoksu. Kyseinen nainen vannoi myös valkosipulin tervehdyttävään vaikutukseen ja popsi sitä päivittäin. Flunssa-aikana nukkui valkosipulilla täytetyt korvaläpät päässään ja jaloissa sukat, joihin oli ujutettu samaa tavaraa. Parfyymi ei ihan päässyt oikeuksiinsa tuolloin. Pitäisi varmaan testata millainen tämä on oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paketti on postin automaatissa, sain 6 num koodin.
Mutta ei lokeron numeroa.Jos olet pitkä ihminen, yritä alarivin lokeroita.
Minä olen lyhyt, ja minun pakettini toimitetaan aina ylimpään riviin.
Lähinnä kysyisin, että voiko automaatti olla sellainen jossa ei ole lokeroita?
R.kiskan maatissa on numeroidut lokerot ja se sanotaan viestissä.
Tämä on Alepassa. En muista edes nähneeni siellä postitoimintaa.Muuten, postin sivuilla sanottiin että on viikko aikaa hakea paketti lokerosta.
Jos tarttee lisäaikaa, maksaa 1€/vrk.
Ikävä juttu, jos sattuu olemaan kipeänä tai matkalla.
Tuossa on kaksi vaihtoehtoa. Joko siellä on sellainen Postin automaatti, johon ei tarvita luukun numeroa vaan näpyttelet numeron isoon näyttöön ja joku luukuista aukeaa tai sitten Alepan henkilökunta noutaa paketin numeron perusteella jostain heidän varastotiloistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei lokeron numeroa.Olisiko kuitenkin matkahuollon automaatti? Sinne tulee vain koodi, ja kun sen syöttää keskelle lokeroita näytölle niin joku luukuista aukeaa. Ei siis etukäteen tiedä pitääkö varvistella vai kyykätä ;)
Fiilaan niin täysillä tuota aiemmin kirjoittanutta lyhyttä naista (oletan). Itsekin aina jännään, että yletynkö, tässä hurjassa 163 sentin pituudessani.
Minä olen 179 cm ja minullekin on käynyt niin, etten meinannut yltää pakettiini. Oli ylärivissä ja varmaan vauhdilla laitettu sinne, koska pieni paketti oli aivan lokeron takaseinällä. Onneksi oli juomapullo mukana, jonka avulla sain sen sieltä ujutettua muuten olisi pitänyt keksiä joku muu kikka.
Enpä enää Notinolta tilaa enkä Fragrancexilta, heiltä ei mitään ylimääräistä saa ja tuotteet on viskelty miten sattuu pakettiin. Vaan tänäänpä saapui ihana tukeva paketti Saksasta, lähettäjäksi on merkitty Parfümerie Akzente GmbH, olisiko tämä ehkä Parfume.com? En muista, kun tilailen mistä milloinkin. Täytyy tarkistaa. Pointti on kuitenkin, että tässä oli ilmaisia näytteitä: Baborin kasvoseerumi, hunajaa ja kolme tuoksunäytettä, jotka eivät maksa senttiäkään. Tuoksut oli pakattu hyvin ja mukaan liitetty muutama kiinnostava esitekin. Ihana tervehdys koleaan lauantaipäivään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei lokeron numeroa.Jos olet pitkä ihminen, yritä alarivin lokeroita.
Minä olen lyhyt, ja minun pakettini toimitetaan aina ylimpään riviin.
Lähinnä kysyisin, että voiko automaatti olla sellainen jossa ei ole lokeroita?
R.kiskan maatissa on numeroidut lokerot ja se sanotaan viestissä.
Tämä on Alepassa. En muista edes nähneeni siellä postitoimintaa.Muuten, postin sivuilla sanottiin että on viikko aikaa hakea paketti lokerosta.
Jos tarttee lisäaikaa, maksaa 1€/vrk.
Ikävä juttu, jos sattuu olemaan kipeänä tai matkalla.Tuossa on kaksi vaihtoehtoa. Joko siellä on sellainen Postin automaatti, johon ei tarvita luukun numeroa vaan näpyttelet numeron isoon näyttöön ja joku luukuista aukeaa ...
Joo, näin se kävi. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Enpä enää Notinolta tilaa enkä Fragrancexilta, heiltä ei mitään ylimääräistä saa ja tuotteet on viskelty miten sattuu pakettiin. Vaan tänäänpä saapui ihana tukeva paketti Saksasta, lähettäjäksi on merkitty Parfümerie Akzente GmbH, olisiko tämä ehkä Parfume.com? En muista, kun tilailen mistä milloinkin. Täytyy tarkistaa. Pointti on kuitenkin, että tässä oli ilmaisia näytteitä: Baborin kasvoseerumi, hunajaa ja kolme tuoksunäytettä, jotka eivät maksa senttiäkään. Tuoksut oli pakattu hyvin ja mukaan liitetty muutama kiinnostava esitekin. Ihana tervehdys koleaan lauantaipäivään!
Joo, olen kanssa tympääntynyt Notinon natkuuteen: ei koskaan näytelahjoja. Lisäksi ilmaisen kuljetuksen saa vain pulloista, ei enää näytteistä.
Hinnat pomppivat miten sattuu. Loppuunmyyntihinnat on tasan samoja kuin ovhhinnat.
Kanta-asiakas palkitaan nostamalla hintaa. Ostaahan se pöljä kalliimmallakin jne jne jne.
Aromat lähetti viallisen 10 ml:n pullon: korkki ei auennut. ainut tapa saada parfhyymiä oli ruuvata auki suihkumekanismi. Pullo ei myöskään sulkeutunut kunnolla.
Lähetin photon, siinä näkyi selvästi että korkki kanitti
Aromatin vastaus: pahoittelut. Lähetän uuden atomiserin seuraavan tilauksenne yhteydessä!! Vastasin: en ole aikeissa tilata teiltä enää mitään. Ehjä pullo tänne ja sassiin ja pari näytettä lisäksi kiitos hyvitykseksi.
No, ehjä pullo tuli ja jopa yksi näyte, mutta kyllä oli vaikeeta.
Jenkeissä on toinen meno. Pullot on pakattu huolellisesti ja lähetyksen mukana on jopa 6-10 näytettä.
Euroopassa näytteitä saa vain essenza nobilelta ja Moodscentbarilta.
Alennusmyyntejä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle toi DHL:n komistus paketin käteen eilen. Sain viimein kauan odotetun Mitsoukon, tämä en EdT. Viehättävä tuoksu, ainutlaatuinen! Hienostunut ja eksentrinen. Olen onnellinen tästä, voisi sanoa jopa että tyydytetty. Alituinen kaipuu saada haistaa jotain poikkeuksellisen upeaa ajaa ostamaan ja testaamaan, nyt voin pitkän aikaa fiilistellä tätä eikä tarvitse tilata uusia tuoksuja, sillä Mitsoukoon tuskin kyllästyy. Kiitos tästä vinkanneille! (Onko jollain muuten molemmat, EdT ja EdP? Kumpaa pidät parempana?)
Sen sijaan samassa lähetyksessä lymynnyt Bal à Versailles parfyymi, siis aito parfyymi (7,5 ml), on aika inha. Jos sinulla on jo Jil Sander 4 tai Joop Femme, tämä hankinta on turha. Versailles nimittäin muistuttaa niitä vahvasti. Molemmat ensiksi mainitut ovat omistamisen väärtejä, mutta tästä Versaillesista en ole niin varma. Tässä on jotain epämiellyttävää. Mutta joskus ensijärkytys onkin laatutuoksun merkki. Tähän täytyy totutella, varsinkin kun on oikea parfyymi. Voi olla, että muutan mieleni. Olen niin monen tuoksun kohdalla sen joutunut tekemään. Tälläkin palstalla olen häpeäkseni haukkunut joitakin upeita luomuksia, ja sitten joutunut ottamaan sanani takaisin.
Molemmat ovat herkkujani, ja totta tosiaan Bileet Versaillesissa ei ole kaikille sopiva. Käytin sitä kasarilla ja eräs vanha kemikalion omistajaleidi kertoi, että tämä on se tuoksu josta saa eniten kehuja. Pitäisi ostaa uusi pullo, muistelen tuoksua lämmöllä. Se oli "öky", yhtä aikaa vanha ja juppi, makea muttei liian kukkainen, ja ennenkaikkea persoonallinen. Siinä tuoksussa käsittääkseni eri tuoksuversiot (edt, parfyymi jne) ovat aika erilaisia. Voi myös olla, että se on uudelleenformuloitu.
Tämä parfyymi on varmaan aika erilainen kuin edt. Pikku parfyymipullo tuli sellaisessa kultaisessa satiinirasiassa, tosin selvästi kiinalaisten lasten tekemässä, hieman vinksallaan olevassa. Ja parfyymin nuotit ovat minusta jotenkin vinksallaan, mutta asia selvinnee tuonnempana. Annan tuoksun nyt olla hetken. Fragranticassa joku kommentoi Bal a Versaillesia: "My castrated cat seems to think he can mate with this."
Notinon meininki on kyllä poukkoilevaa. Useamman kerran on käynyt niin, että olen löytänyt jonkun hyvän designertuoksun yllättävän halvalla, vaikka niiden kohdalla ei ole ollut merkintää mistään alennusmyynnistä. Sit ostamisen jälkeen niiden hinta onkin heti pompsahtanut 10-30 euroa ylöspäin, aivan kuin siellä oltaisiin havahduttu, että eihän me näin halvalla voida myydä. 😄
Se harmittaa, että näytteitä oli joskus ainakin 480 erilaista ja nyt vain jotain 210 ja niissäkin suurin osa samojen tuoksuvalmistajien tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen kanssa tympääntynyt Notinon natkuuteen: ei koskaan näytelahjoja. Lisäksi ilmaisen kuljetuksen saa vain pulloista, ei enää näytteistä.
Hinnat pomppivat miten sattuu. Loppuunmyyntihinnat on tasan samoja kuin ovhhinnat.
Kanta-asiakas palkitaan nostamalla hintaa. Ostaahan se pöljä kalliimmallakin jne jne jne.Aromat lähetti viallisen 10 ml:n pullon: korkki ei auennut. ainut tapa saada parfhyymiä oli ruuvata auki suihkumekanismi. Pullo ei myöskään sulkeutunut kunnolla.
Lähetin photon, siinä näkyi selvästi että korkki kanitti
Aromatin vastaus: pahoittelut. Lähetän uuden atomiserin seuraavan tilauksenne yhteydessä!! Vastasin: en ole aikeissa tilata teiltä enää mitään. Ehjä pullo tänne ja sassiin ja pari näytettä lisäksi kiitos hyvitykseksi.
No, ehjä pullo tuli ja jopa yksi näyte, mutta kyllä oli vaikeeta.Jenkeissä on toinen meno. Pullot on pakattu huolellisesti ja lähetyksen mukana on jopa 6-10 näytettä.
Euroopassa näytteitä saa vain essenza nobilelta ja Moodscentbarilta.
Alennusmyyntejä ei ole.
Siis...varmaankin pullon kylkiäisenä näytteitä saa vain ES:lta ja MSB:lta? Onko Aus Liebekin lopettanut kylkiäisnäytteet? Onpa nihkeä kehityskulku jos noin on. Pelkkiä näytteitä saa kyllä edelleen muiltakin eurooppalaisilta, juuri on tulossa Lulualta ja kärkyn taas Nerolia, Perfumeria Qualitya ja Jovoyta, mutta taidan jättää ne kevätpuolelle, täydennyksiin. Notinon olen pistänyt jäähylle em. syistä, suppea valikoima nykyään.
Sain näytteen Nina Riccin Luna Blossomista & ihastuin tähän tuoksuun ihan täysin! Nyt kiinnostaisi kokeilla myös muita Ninan tuoksuja, mutta näytekokoja en niistä onnistunut löytämään. Tosin esim. Parfyymiklikkauksella näyttäisi olevan myynnissä Nina Riccin Miniatures setti, jossa olisi Nina, Nina Rouge, Luna & Bella tuoksut. Mietiskelen, että uskaltaisinkohan ostaa tämän sokkona. Olen aika nirso tuoksujen suhteen ja sokkona on tullut tehtyä hutiostoksia, jotka ovat harmittaneet. Mutta toisaalta tässä saisi yhden tuoksun hinnalla nyt useamman kokeiluun ja olisivat kuitenkin pienikokoisia tuoksuja, niin en usko, että harmitus olisi kovin suuri jos nyt sattuukin olemaan huteja. Mitä olette mieltä, kannattaisiko vain tilata? :)
Vierailija kirjoitti:
Sain näytteen Nina Riccin Luna Blossomista & ihastuin tähän tuoksuun ihan täysin! Nyt kiinnostaisi kokeilla myös muita Ninan tuoksuja, mutta näytekokoja en niistä onnistunut löytämään. Tosin esim. Parfyymiklikkauksella näyttäisi olevan myynnissä Nina Riccin Miniatures setti, jossa olisi Nina, Nina Rouge, Luna & Bella tuoksut. Mietiskelen, että uskaltaisinkohan ostaa tämän sokkona. Olen aika nirso tuoksujen suhteen ja sokkona on tullut tehtyä hutiostoksia, jotka ovat harmittaneet. Mutta toisaalta tässä saisi yhden tuoksun hinnalla nyt useamman kokeiluun ja olisivat kuitenkin pienikokoisia tuoksuja, niin en usko, että harmitus olisi kovin suuri jos nyt sattuukin olemaan huteja. Mitä olette mieltä, kannattaisiko vain tilata? :)
Luna on aivan upea tuoksu, oli totaalinen yllätys. Syvä gourmand, jossa myös suitsuketta. Jos tykkäsit Luna Blossomista, varmaan rakastut tähän.
Tänään olen testannut Tocadea. Siinä on jotain hienostuneen viehättävää taustalla, mutta vanilja puskee etualalle. Vanilja on minulle vaikea juttu. Joskus se sopii, joskus ei. Tocade on melko makea tuoksu, joten makeiden vaniljoiden ystäviä tämä varmasti puhuttelee. Kuitenkin tässä on myös klassisia aineksia, kurjenpolvea ja iiristä.
Mitä on tapahtunut monille verkkokaupoille? Eikö Klarna olekaan enää maksuvaihtoehto, eli 14 pv maksuajalla laskulla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tapahtunut monille verkkokaupoille? Eikö Klarna olekaan enää maksuvaihtoehto, eli 14 pv maksuajalla laskulla?
Klarnahan siirtyi 30 päivän maksuaikaan. Liittyisikö siihen?
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen testannut Tocadea. Siinä on jotain hienostuneen viehättävää taustalla, mutta vanilja puskee etualalle. Vanilja on minulle vaikea juttu. Joskus se sopii, joskus ei. Tocade on melko makea tuoksu, joten makeiden vaniljoiden ystäviä tämä varmasti puhuttelee. Kuitenkin tässä on myös klassisia aineksia, kurjenpolvea ja iiristä.
Eikö parfyymien geranium ole pelargonia eikä kurjenpolvi? Onko siinäkin tuoksu?
Olipa ihana käydä syyslomalla laivalla ja saada tuoksutella puteleita. Ensimmäistä kertaa haistelin Shalimaria ja olen kyllä todella ihmeissäni miten se voi olla niin monen mielestä hyvä tuoksu. En pitänyt yhtään, piti pestä ranteesta pois kun niin öklötti. No, hajuasioita...haistelin ehkä liian monia tuoksuja eikä oikein mikään erottunut muista erityisen ihanaksi. Oli silti ihanaa vaan kierrellä ja haistella todella pitkästä aikaa, ihan kuin aikana ennen koronaa...
Vierailija kirjoitti:
Olipa ihana käydä syyslomalla laivalla ja saada tuoksutella puteleita. Ensimmäistä kertaa haistelin Shalimaria ja olen kyllä todella ihmeissäni miten se voi olla niin monen mielestä hyvä tuoksu. En pitänyt yhtään, piti pestä ranteesta pois kun niin öklötti. No, hajuasioita...haistelin ehkä liian monia tuoksuja eikä oikein mikään erottunut muista erityisen ihanaksi. Oli silti ihanaa vaan kierrellä ja haistella todella pitkästä aikaa, ihan kuin aikana ennen koronaa...
Vedit hajuöverit :) Tuoksuja ei kannata koskaan ostaa yhden kokeilun jälkeen enkä suosittelisi kokeilemaan liian monta kerralla. Itse tuoksutan ensin lapulle max 3 kpl ja otan tikut mukaani. Myöhemmin saatan käydä kokeilemassa iholle ja annan olla koko päivän.
Itse pidän enemmän nettinäytteiden tilaamisesta. Tutkin ensin nuotteja, kokemuksia ja vertailen omiin lemppareihin. En enää halua mennä kauppakeskusten tungokseen tai laivoille tms. Kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten parfyymejä fanitetaan? Laitetaan liikaa ja sitten tuulettimella levitetään sitä löyhkää ympäristöön?
Jos mielestäsi esim. musiikkia fanitetaan samalla tavalla, laittamalla oma artisti soimaan täysillä, niin et kaikki varmasti kuulevat.. tai sitten ei. Luehan aloitusviestiuudestaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten parfyymejä fanitetaan? Laitetaan liikaa ja sitten tuulettimella levitetään sitä löyhkää ympäristöön?
Jos mielestäsi esim. musiikkia fanitetaan samalla tavalla, laittamalla oma artisti soimaan täysillä, niin et kaikki varmasti kuulevat.. tai sitten ei. Luehan aloitusviestiuudestaan, kiitos.
Miksi tuhlaisin aikaani? Koko ajatus tuoksujen fanittamisesta on täysin absurdi.
Ihana nostalginen Oscar-tuoksu (Oscar de la Rentan nimikkotuoksu menneiltä vuosikymmeniltä) saapui luokseni Cocopandalta, edulliseen hintaa. Deodorantin ostin jo Sokoksen 3+1-päiviltä, mutta jäin kaipaamaan myös Edt:a. 1977 luotu tuoksu, joka ei mielestäni ole ollenkaan vanhanaikainen, vaan elegantti ja naisellinen, klassikko.