Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10401/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäonninen blind buy, voisin svopata.

Mitä väylää kokeilisi?

Toisaalta kaksi sokkosta meni nappiin, joten ei itketä.

Designerien vetovoima kyllä laskee tasaisesti; miksi pirussa niistä on pakko tehdä niin kehnolaatuisia? Huonoja hajuvesiä ei kukaan tartte.

Facebookissa on mielestäni hajuvesikirppis, ehkä sitä kautta..? Tai ihan vaan myymällä sen pois esim. Torissa. Mikä tuoksu on kyseessä?

Ange ou Demon.

Mutta katselen sittenkin jonkun aikaa.

Alkaa tuntua että moni tuoksu on jotenkin tukossa heti pullon avaamisen jälkeen, mutta paranee. Siinä voi mennä päiviä, enkä tiedä mistä on kyse.

Sama ilmiö koskee näytteitä.

Postituskauppa ei kiinnosta.

Liikaa riskejä, vaivaa ja postikuluja.

Olen tyytyväinen jos tää sittenkin osoittautuu käyttökelpoiseksi.

Vierailija
10402/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän saisi Byredon sampleja EU:n sisällä? Aromat.eessä ei ole kuin pari jotka voisin hommata. M/ink ja Bal D'Afrique kiinnostaisi sekä pari muuta. Aika kallis oli 6 ml samplesetti heidän omilla sivuillaan.

Aus Liebe zum Duftilta 5 € tai Essenza Nobilelta 7 €.

Myös Notinolta ja Aromatilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10403/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän saisi Byredon sampleja EU:n sisällä? Aromat.eessä ei ole kuin pari jotka voisin hommata. M/ink ja Bal D'Afrique kiinnostaisi sekä pari muuta. Aika kallis oli 6 ml samplesetti heidän omilla sivuillaan.

Aus Liebe zum Duftilta 5 € tai Essenza Nobilelta 7 €.

Myös Notinolta ja Aromatilta.

Totta, Notinolla 5 kpl 7,10 -9 €. Vähiin on käynyt sielläkin.

Vierailija
10404/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi haluan tilata Rochasin Tocaden. Tätä oli mulla teininä ihan pieni pullo, suurempaan ei ollut varaa. Olin aivan unohtanut koko Tocaden, kunnes se tuli jossain ulkomaisessa ketjussa vastaan ja muistin että ah, ihana Tocade. Todella makea tuoksu, ja siihen liittyy paljon hyviä muistoja.

90-luvun tuoksumuistoja myös YSL:n Paris ja Yvresse (silloin Champagne). 

Vierailija
10405/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkonen, mainio sana!

Vierailija
10406/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä on onnekas, mun top10ssä on peräti 3 sokkosta, Kenzo Jungle, Balenciaga Paris ja Esprit d'Oscar.

Mutta huteja on kyllä enemmän.

Vierailija
10407/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi haluan tilata Rochasin Tocaden. Tätä oli mulla teininä ihan pieni pullo, suurempaan ei ollut varaa. Olin aivan unohtanut koko Tocaden, kunnes se tuli jossain ulkomaisessa ketjussa vastaan ja muistin että ah, ihana Tocade. Todella makea tuoksu, ja siihen liittyy paljon hyviä muistoja.

Älä oottele kauaa, hinta on ollu kyllä nousussa. Tovi sitten sai vielä notinosta yms. N.35€ 100ml.

Vierailija
10408/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurahdin tänä syksynä Kenzo Jungleen.

Kukkainen, hedelmäinen, kevyen mausteinen, puhdas, vähän retro tuoksu. Mausteisuus on toisenlaista kuin nykytrendien vahva, terävä, kuiva ja sinänsä ihana mausteisuus. Retromausteisuus on paljon pehmeämpää, Junglessa lähinnä aavistus kanelia, mutta muuten on mausteisuuden osalta kevyt.

Puhutko nyt Jungle Elephantista vai Tigeristä?  Tiikeriä ei taida enää kauheasti saada mistään. Kyllähän Jungle L´Elephant on reippaan ja raskaan mausteinen, mutta kostea. Neilikkaa ja kardemummaa, jotka tuoksuvat alusta loppuun. Tykkään paljon, olen tykännyt siitä lähtien kun tuli markkinoille, aina ollut pullollinen Junglea L´Elephantia. Minusta klassinen maustetuoksu, ei mikään "retro". 

Vierailija
10409/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saapui juuri viikonloppuna iso pullo Tocadea. Se on freesattu uuteen aikaan, ei ole enää ihan sama tuoksu kuin ennen.

Ensimmäisenä iltana vihasin sitä. Jokin drydownissa kuitenkin kertoo, että meistä voi tulla vielä ystävät. Tocade on mustasukkainen, vain yksin se saa olla testissä, sen täytyy saada kaikki huomio. Muuten se murjottaa rumasti ja haastaa riitaa itsekseen.

Vierailija
10410/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä on onnekas, mun top10ssä on peräti 3 sokkosta, Kenzo Jungle, Balenciaga Paris ja Esprit d'Oscar.

Mutta huteja on kyllä enemmän.

Olen todennut että jos neljästä sokkosesta 2 miellyttää tosissaan, 1 on ok ja 1 harmittaa, niin voi sanoa että hyvin meni.

Nykyään tuoksut katoaa nettikaupoista niin vauhdilla, että ostopäätös kannattaa tehdä rivakasti, huomenna voi jo olla myöhäistä.

Etenkin Notino ja Aromat on tämmösiä. Kun tuote loppuu, lisää ei tilata.

Ärsyttävyyden huippu on se kun testaa ja päättää ostaa pullon, pullo onkin jo ehditty reformuloida pilalle.

Tätä on nyt tekeillä esim. Serge Lutensilla joka ilmeisesti myytiin (?) Shiseidolle.

Niinpä uusimmat versiot on litkuja.

Olen poistanut SL:n suosikkilistaltani. En jaksa jahdata vanhoja eriä ja selvitellä eränumeroita. Olkoon.

Vierailija
10411/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurahdin tänä syksynä Kenzo Jungleen.

Kukkainen, hedelmäinen, kevyen mausteinen, puhdas, vähän retro tuoksu. Mausteisuus on toisenlaista kuin nykytrendien vahva, terävä, kuiva ja sinänsä ihana mausteisuus. Retromausteisuus on paljon pehmeämpää, Junglessa lähinnä aavistus kanelia, mutta muuten on mausteisuuden osalta kevyt.

Puhutko nyt Jungle Elephantista vai Tigeristä?  Tiikeriä ei taida enää kauheasti saada mistään. Kyllähän Jungle L´Elephant on reippaan ja raskaan mausteinen, mutta kostea. Neilikkaa ja kardemummaa, jotka tuoksuvat alusta loppuun. Tykkään paljon, olen tykännyt siitä lähtien kun tuli markkinoille, aina ollut pullollinen Junglea L´Elephantia. Minusta klassinen maustetuoksu, ei mikään "retro". 

Elephantista puhuin. On tullut huomattua että haistan eritavoin tämän kuin monet muut. Mulle tämä on varhainen fruity-floral, tuoksuu 80 - 90 -luvuille, ei ole moderni. Mausteisuus on aivan erilaista kuin nykyisin, koska tuohon aikaan ei tehty juurikaan puhtaan mausteisia tuoksuja vaan kaikessa oli mukana 20 kukkaa ja parit hedelmät ja kuutta eri puuta pohjalla.

Kardemummaa en löydä Elephantista, neilikkaa on hitunen, hedelmäistä kanelia löytyy kyllä.

Vierailija
10412/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt yritän pitää taukoa hajuvesien tilailusta. Haluan käyttää edellisiäkin. Käyttöönhän ne on tarkoitettukin. Aina vaan havittelen sitä next best thingia. Nyt on tulossa vielä yksi. Tätä haistelin testerinä ohimennen. Yllätyin, kuinka ihana tuoksu olikaan ja olihan se aivan pakko saada. Oli hyvin lähellä, etten ostanut sitä heti Sokokselta, mutta maltoin mieleni, kun huomasin, kuinka paljon halvempi se on Notinossa.

Notino on nostanut hintojaan melkoisesti.

Siellä on muka tarjouksia ja erikoistarjouksia, vaikka hinnat on hirveitä.

Muutenkaan en suosi enää Notinoa.

Eihän se edes anna lahjanäytteitä kuten kaikki muut nettikaupat tekevät.

Jos Notinon sivut toimivat kuten lentoyhtiöiden niin kannataa siivota ne cookiet ja sivuhistoria sekä ehkä käyttää aivan eri selainta (privaattiasetuksilla) selailuun ja ostamiseen. Jos et tietä mitä tarkoitan niin lentoyhtiöt ja muut matkasivut keräävät tietoa ja kun huomaavat sinun käyvän sivuille ne muokkaavat näytettäviä hintoja. Jos vaikuttaa siltä, että olet lähdössä reissuun ja palaat takaisin hakemaan samaa reittiä, hinta saattaa pompata ylemmäs, koska todennäköisesti ostat liput. Kun taas historian siivouksen jälkeen hinta on taas eri.

Näistä oli joskus juttua mediassa. Itse harvemmin törmään asiaan kun pidän käytännössä privaselausta koko ajan päällä. Yllättävän moni ei välitä edes siivota selaushistoriaa, joten siellä sivuilla on kunnon historiikki siitä, että lomasi on joulukuussa ja mietit Rodoksen ja Kanariansaarten välillä.

VPN sulla pitää olla käytössä jos haluat estää seuraamisen, eivät siihen selaimen vaihto ja privaattitila riitä. Eikä varsinkaan sivuhistorian poisto auta millään tavalla.

Vierailija
10413/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt yritän pitää taukoa hajuvesien tilailusta. Haluan käyttää edellisiäkin. Käyttöönhän ne on tarkoitettukin. Aina vaan havittelen sitä next best thingia. Nyt on tulossa vielä yksi. Tätä haistelin testerinä ohimennen. Yllätyin, kuinka ihana tuoksu olikaan ja olihan se aivan pakko saada. Oli hyvin lähellä, etten ostanut sitä heti Sokokselta, mutta maltoin mieleni, kun huomasin, kuinka paljon halvempi se on Notinossa.

Notino on nostanut hintojaan melkoisesti.

Siellä on muka tarjouksia ja erikoistarjouksia, vaikka hinnat on hirveitä.

Muutenkaan en suosi enää Notinoa.

Eihän se edes anna lahjanäytteitä kuten kaikki muut nettikaupat tekevät.

Jos Notinon sivut toimivat kuten lentoyhtiöiden niin kannataa siivota ne cookiet ja sivuhistoria sekä ehkä käyttää aivan eri selainta (privaattiasetuksilla) selailuun ja ostamiseen. Jos et tietä mitä tarkoitan niin lentoyhtiöt ja muut matkasivut keräävät tietoa ja kun huomaavat sinun käyvän sivuille ne muokkaavat näytettäviä hintoja. Jos vaikuttaa siltä, että olet lähdössä reissuun ja palaat takaisin hakemaan samaa reittiä, hinta saattaa pompata ylemmäs, koska todennäköisesti ostat liput. Kun taas historian siivouksen jälkeen hinta on taas eri.

Näistä oli joskus juttua mediassa. Itse harvemmin törmään asiaan kun pidän käytännössä privaselausta koko ajan päällä. Yllättävän moni ei välitä edes siivota selaushistoriaa, joten siellä sivuilla on kunnon historiikki siitä, että lomasi on joulukuussa ja mietit Rodoksen ja Kanariansaarten välillä.

VPN sulla pitää olla käytössä jos haluat estää seuraamisen, eivät siihen selaimen vaihto ja privaattitila riitä. Eikä varsinkaan sivuhistorian poisto auta millään tavalla.

Minulla on kyllä toiminut se, että tutkin alustavasti yhdellä selaimella, mutta tilaan toisella. Vaihdan myös verkkoa kun vaihdan selainta, ja tilausselaimessa on Ghostery.

Vierailija
10414/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retrokokeilut jatkuu. 

Dior Poison. Muistan tämän kasarin lopusta. Poison oli parhaan kaverini tuoksu. Minusta se oli kyllä ihana mutta aika tymäkkä! En tietenkään voinut itse hankkia sitä, koska Poison "kuului" kaverilleni. (Oma tuoksuni oli Oscar de la Renta, ei sekään varsinaisesti hajuvesien kärpässarjaa...)

Kokeilin vintage-eau de toilettea pienestä näytteestä. Ah, miten ihana tuoksu! Tietenkin oloni on nostalginen, mutta tuoksu on myös oikeasti todella hyvin tehty ja upea. Ei ollenkaan niin päällekäyvä kuin muistelin - tosin annostelin sitä tipoittain ja kohtuullisen säästeliäästi. Tuoksupilvi oli näin annosteltuna miellyttävän maltillinen, mutta tuoksun kesto todella pitkä: laitoin sitä illalla, ja aamulla (yli 12 tuntia myöhemmin) herätessäni Poison - ja kyseessä oli siis edt - tuoksui vielä ihan selvästi iholla.

En ole ollenkaan kukkaistuoksuihminen, mutta Poison on tumma ja itämainen kukkaistuoksu joka sopisi hienosti iltamenoihin. Aion hankkia pienen dekantin, jos en ihan raaski kokonaista vintage-pulloa ostaa. Aina silloin tällöin voin sitten fiilistellä... ja tietysti pullo vintage-Oscaria olisi myös ihana! <3 t. Nostalgia-N50

Vierailija
10415/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokkonen, mainio sana!

Kiitti! Se vaan juolahti mieleen.

Vierailija
10416/19543 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorge, en muista kerroinko tämän jo:

Mikä on kompromissi näytteen ja kokosokkosen ostamisen välillä?

Se on testeripullon jämät -sokkonen.

Saat vajaan pullon, tosin ilman korkkia, ja halvalla.

Ostin Blumarine Rosan näin. Olen ruusufani, joten ei kovin yllätä että se on musta ihana! Erikoisuus on hallitseva seesaminsiemennuotti.

Tosin ilmeni että tätä sai hiljattain vielä Notinostakin halvalla, mutta ei enää.

Ts. ei ole kallis sarja, aliarvostettu kuulemma. Italiassa tykkäävät kovasti, siellä se on tietysti vielä halvempi.

Vierailija
10417/19543 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lempparituoksunne, joissa on santelipuuta! 

Itse tykästyin L'Orchestra Parfumin Piano Santaliin. Se on juuri sellainen mitä toivoin Diptyquen Tam Daon olevan. Tam Dao on minusta kuivempi, enempi seetripuinen, ja siinä on joku nuotti joka tökkii. 

Loewen 001 woman on toinen miellyttävä, pehmeän puinen ja aavistuksen kukkainen tuoksu. 

Kilian Sacred Wood (lähes pelkkää "kermaista" santelipuuta, tuli juuri takaisin myyntiin eli voi olla loppu aika monesta paikasta toistaiseksi)

Sergen Santal Majuscule (tässä ehkä iiihan pikkuisen gourmand-vivahteita, ainakin kaakaota? joka ei kyllä todellakaan ole kovin sokerista)  tai Santal de Mysore (HUOM tämä ei ole lemppari, sillä tätä en ole itse kokeillut, jotkut kyllä kertoo saaneensa pienet curry-vibat tästä...)

Parle Moi de Parfum Milky Musk (nimensä mukaisesti myskinen santelipuu)

Sitten on tietenkin esim. Tom Fordin Santal Blush, Le Labon Santal 33, Guerlainin Samsara eri versioineen. (Tuo Le Labo tuoksuu mielestäni ihan suolakurkuille ja tillille, mutta pidän siitä silti.)

Vierailija
10418/19543 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävipä tuuri.

Ostin Notinosta A Dominguezin Agua Fresca de Rosas Blancasin. Nuottien ja arvostelujen perusteella.

Ihmettelin että miten se kestää 4 h, ainakin, EdT. Siinä myös erottuu selvästi kaikki kolme vaihetta.

Sitten tarkistin valmistusvuoden: 2015!

Eli kun kyseessä on 2013 lanseerattu tuoksu, tämä voi olla alkuperäinen versio.

.Voin suositella lämpimästi, jos vain nuotit miellyttävät.

Vierailija
10419/19543 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokkonen, mainio sana!

Tämä otetaan käyttöön, ihan mielettömän hyvä! Näin se kieli kehittyy 😊

Vierailija
10420/19543 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lempparituoksunne, joissa on santelipuuta! 

Itse tykästyin L'Orchestra Parfumin Piano Santaliin. Se on juuri sellainen mitä toivoin Diptyquen Tam Daon olevan. Tam Dao on minusta kuivempi, enempi seetripuinen, ja siinä on joku nuotti joka tökkii. 

Loewen 001 woman on toinen miellyttävä, pehmeän puinen ja aavistuksen kukkainen tuoksu. 

Kilian Sacred Wood (lähes pelkkää "kermaista" santelipuuta, tuli juuri takaisin myyntiin eli voi olla loppu aika monesta paikasta toistaiseksi)

Sergen Santal Majuscule (tässä ehkä iiihan pikkuisen gourmand-vivahteita, ainakin kaakaota? joka ei kyllä todellakaan ole kovin sokerista)  tai Santal de Mysore (HUOM tämä ei ole lemppari, sillä tätä en ole itse kokeillut, jotkut kyllä kertoo saaneensa pienet curry-vibat tästä...)

Parle Moi de Parfum Milky Musk (nimensä mukaisesti myskinen santelipuu)

Sitten on tietenkin esim. Tom Fordin Santal Blush, Le Labon Santal 33, Guerlainin Samsara eri versioineen. (Tuo Le Labo tuoksuu mielestäni ihan suolakurkuille ja tillille, mutta pidän siitä silti.)

Kiitos! Mulla on itse asiassa Samsara, joka on lempparejani. Siinä on aika paljon kukkaisuutta. Olen kokeillut Santal Majusculen, josta sain pääasiassa kaakaota ja ruusua. Hyvä tuoksu silti. Kiliania voisi ehkä kokeilla. Toistaiseksi merkki ei ole houkuttanut. Tom Fordin Santal Blush on kuulemma reformuloitu, enkä viitsi muutenkaan periaatteesta antaa rahojani Tomille, joten jätän sen kokeilematta. Milky Musk voisi olla kiva kokeilu. N50 (unohdin "signeerata" tuon toisen viestin).