Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19686)

Vierailija
10421/19686 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinkin verkkokaupassa ollut alet 10 ja jatkuu huomiseen asti. Ajattelin jos jotakuta kiinnostaa. :)

Vierailija
10422/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä on onnekas, mun top10ssä on peräti 3 sokkosta, Kenzo Jungle, Balenciaga Paris ja Esprit d'Oscar.

Mutta huteja on kyllä enemmän.

Olen todennut että jos neljästä sokkosesta 2 miellyttää tosissaan, 1 on ok ja 1 harmittaa, niin voi sanoa että hyvin meni.

Nykyään tuoksut katoaa nettikaupoista niin vauhdilla, että ostopäätös kannattaa tehdä rivakasti, huomenna voi jo olla myöhäistä.

Etenkin Notino ja Aromat on tämmösiä. Kun tuote loppuu, lisää ei tilata.

Ärsyttävyyden huippu on se kun testaa ja päättää ostaa pullon, pullo onkin jo ehditty reformuloida pilalle.

Tätä on nyt tekeillä esim. Serge Lutensilla joka ilmeisesti myytiin (?) Shiseidolle.

Niinpä uusimmat versiot on litkuja.

Olen poistanut SL:n suosikkilistaltani. En jaksa jahdata vanhoja eriä ja selvitellä eränumeroita. Olkoon.

Mulla alkaa olla sokko-ostoksissa aika kova onnistumisprosentti. Aloitin tutkimalla Fragantican kommentit niistä tuoksuista, joista jo tiedän pitäväni. Sitten tutkin niiden kommentoijien profiilit, joiden kommentit mielestäni tuntuvat parhaiten kuvaavan sitä, miten itsekin nämä tuoksut koen. Seuraavaksi tutkin näiden kommentoijien profiilit tuoksuhyllyineen. Näistä jatkoon pääsivät ne, joiden lempituoksuista löytyy omia suosikkejani. Tällä hetkellä minulla on yksi auktoriteetti yli muiden. Ennen kuin ostan tuoksun, tarkistan aina, mitä hän on sanonut tuoksusta. Hänen nenänsä on sataprosenttisen luotettava, vaikka makumme aavistuksen poikkeavatkin toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10423/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus sitä on onnekas, mun top10ssä on peräti 3 sokkosta, Kenzo Jungle, Balenciaga Paris ja Esprit d'Oscar.

Olen todennut että jos neljästä sokkosesta 2 miellyttää tosissaan, 1 on ok ja 1 harmittaa, niin voi sanoa että hyvin meni.

Nykyään tuoksut katoaa nettikaupoista niin vauhdilla, että ostopäätös kannattaa tehdä rivakasti, huomenna voi jo olla myöhäistä.

Ärsyttävyyden huippu on se kun testaa ja päättää ostaa pullon, pullo onkin jo ehditty reformuloida pilalle.

Tätä on nyt tekeillä esim. Serge Lutensilla joka ilmeisesti myytiin (?) Shiseidolle.

Olen poistanut SL:n suosikkilistaltani. En jaksa jahdata vanhoja eriä ja selvitellä eränumeroita. Olkoon.

Mulla alkaa olla sokko-ostoksissa aika kova onnistumisprosentti. Aloitin tutkimalla Fragantican kommentit niistä tuoksuista, joista jo tiedän pitäväni. Sitten tutkin niiden kommentoijien profiilit, joiden kommentit mielestäni tuntuvat parhaiten kuvaavan sitä, miten itsekin nämä tuoksut koen. Seuraavaksi tutkin näiden kommentoijien profiilit tuoksuhyllyineen. Näistä jatkoon pääsivät ne, joiden lempituoksuista löytyy omia suosikkejani. Tällä hetkellä minulla on yksi auktoriteetti yli muiden. Ennen kuin ostan tuoksun, tarkistan aina, mitä hän on sanonut tuoksusta. Hänen nenänsä on sataprosenttisen luotettava, vaikka makumme aavistuksen poikkeavatkin toisistaan.

Kuka on tämä nenä?

Vierailija
10424/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

Olen päässyt ketjun kahlaamisessa vasta puolivälin paikkeille, joten en tiedä onko tästä jo keskusteltu. Onko kenelläkään kokemusta Ortigian tuoksuista? Ovat luonnonmukaisia ja pullot ovat erittäin kauniita. Löytyy muun muassa suomalaisesta musta höyhen- nettikaupasta. Heiltä löytyy myös palasaippuoita ja muita tuoksu tuotteita omilta nettisivuiltaan. Mielelläni kuulisin kokemuksia esimerkiksi tuoksujen kestosta.

Vierailija
10425/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10426/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on tämä nenä?

Ihana Anamandy :-) Harmittelen aina, jos hän ei ole jotakin tuotetta kommentoinut. Myös australialainen (oletan) Annabear on kommentoija, jonka mielipidettä arvostan.

Olen törmännyt myös suomalaisiin profiileihin. Mulla on selvästi erilainen maku kuin esim. Kastehelmellä.

Vierailija
10427/19686 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evel perfume twin = henkilö jonka arvioon voit luottaa, jos hän pitää jostain sinä et, jos hän inhoaa jotain tulet rakastamaan sitä

Vierailija
10428/19686 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L'Esprit Habanita, Molinard. Ensituoksu myskinen, kuten Narciso Rodriquezilla. Sitten nousee esiin mimosa ja ilmeisesti muskotti, häiritsevästi. Mimosa on aina jonkinasteinen ongelma minulle. Narcison tuoksut on "puhtaita", Habanita on mausteinen ja levoton.

Vierailija
10429/19686 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calandre ei ole lainkaan kuten Rive Gauche! Aina ei kannata Fragranticaa uskoa. Rakastan Rive Gauchea, mutta koska sitä ei ole löytynyt tarjouksesta, tartuin edullisempaan Calandreen. Calandressa ei ole RG:n natisevaa nahkaisuutta, ja sitä paitsi Calandre soi vähintään oktaavia ylempää, ja on yhtä sukupolvea vanhempi. Lääkemäinenkin vielä. RG:ssä ei ole mitään lääkemäistä.

Vierailija
10430/19686 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko Zaran tuoksuja ei voi ostaa/noutaa muualta kuin heidän kaupoistaan?! Meinasin ostaa netistä pari näitä uudempaa dupea mm. Rose Gourmand mutta niitä ei ilmeisesti toimiteta postin kautta vaan ne pitäisi noutaa lähimmästä liikkeestä? Höh. Liikaa välimatkaa.

Vierailija
10431/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti on postin automaatissa, sain 6 num koodin.

Mutta ei lokeron numeroa.

Vierailija
10432/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.ortigiasicilia.com

Ainakin shampoo ym. tuoksuu ihanalle.

Niitä oli hotellissa Syrakusassa.

Vierailija
10433/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastat vaikeaa astmaa ??? Ja poltat tuoksukynttilöitä? Huolestuin, koska seuraava askel on yliherkistyminen kemiallisille ja synteettisille, ftalaateille perustuville tuoksuille. Vain Yves Saint Lauretin Rive Cauche metallisuihkepullossa vielä jotenkin siedettävissä. Nuo mainitsemasi tuoksuttelut ovat altistamista pahemmalle. Tiedoksi kaikella hyvällä.

Vierailija
10434/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkä ihminen, yritä alarivin lokeroita.

Minä olen lyhyt, ja minun pakettini toimitetaan aina ylimpään riviin.

Vierailija
10435/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle toi DHL:n komistus paketin käteen eilen. Sain viimein kauan odotetun Mitsoukon, tämä en EdT. Viehättävä tuoksu, ainutlaatuinen! Hienostunut ja eksentrinen. Olen onnellinen tästä, voisi sanoa jopa että tyydytetty. Alituinen kaipuu saada haistaa jotain poikkeuksellisen upeaa ajaa ostamaan ja testaamaan, nyt voin pitkän aikaa fiilistellä tätä eikä tarvitse tilata uusia tuoksuja, sillä Mitsoukoon tuskin kyllästyy. Kiitos tästä vinkanneille! (Onko jollain muuten molemmat, EdT ja EdP? Kumpaa pidät parempana?)

Sen sijaan samassa lähetyksessä lymynnyt Bal à Versailles parfyymi, siis aito parfyymi (7,5 ml), on aika inha. Jos sinulla on jo Jil Sander 4 tai Joop Femme, tämä hankinta on turha. Versailles nimittäin muistuttaa niitä vahvasti. Molemmat ensiksi mainitut ovat omistamisen väärtejä, mutta tästä Versaillesista en ole niin varma. Tässä on jotain epämiellyttävää. Mutta joskus ensijärkytys onkin laatutuoksun merkki. Tähän täytyy totutella, varsinkin kun on oikea parfyymi. Voi olla, että muutan mieleni. Olen niin monen tuoksun kohdalla sen joutunut tekemään. Tälläkin palstalla olen häpeäkseni haukkunut joitakin upeita luomuksia, ja sitten joutunut ottamaan sanani takaisin.

Vierailija
10436/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle toi DHL:n komistus paketin käteen eilen. Sain viimein kauan odotetun Mitsoukon, tämä en EdT. Viehättävä tuoksu, ainutlaatuinen! Hienostunut ja eksentrinen. Olen onnellinen tästä, voisi sanoa jopa että tyydytetty. Alituinen kaipuu saada haistaa jotain poikkeuksellisen upeaa ajaa ostamaan ja testaamaan, nyt voin pitkän aikaa fiilistellä tätä eikä tarvitse tilata uusia tuoksuja, sillä Mitsoukoon tuskin kyllästyy. Kiitos tästä vinkanneille! (Onko jollain muuten molemmat, EdT ja EdP? Kumpaa pidät parempana?)

Sen sijaan samassa lähetyksessä lymynnyt Bal à Versailles parfyymi, siis aito parfyymi (7,5 ml), on aika inha. Jos sinulla on jo Jil Sander 4 tai Joop Femme, tämä hankinta on turha. Versailles nimittäin muistuttaa niitä vahvasti. Molemmat ensiksi mainitut ovat omistamisen väärtejä, mutta tästä Versaillesista en ole niin varma. Tässä on jotain epämiellyttävää. Mutta joskus ensijärkytys onkin laatutuoksun merkki. Tähän täytyy totutella, varsinkin kun on oikea parfyymi. Voi olla, että muutan mieleni. Olen niin monen tuoksun kohdalla sen joutunut tekemään. Tälläkin palstalla olen häpeäkseni haukkunut joitakin upeita luomuksia, ja sitten joutunut ottamaan sanani takaisin.

Molemmat ovat herkkujani, ja totta tosiaan Bileet Versaillesissa ei ole kaikille sopiva. Käytin sitä kasarilla ja eräs vanha kemikalion omistajaleidi kertoi, että tämä on se tuoksu josta saa eniten kehuja. Pitäisi ostaa uusi pullo, muistelen tuoksua lämmöllä. Se oli "öky", yhtä aikaa vanha ja juppi, makea muttei liian kukkainen, ja ennenkaikkea persoonallinen. Siinä tuoksussa käsittääkseni eri tuoksuversiot (edt, parfyymi jne) ovat aika erilaisia. Voi myös olla, että se on uudelleenformuloitu.

Vierailija
10437/19686 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin matkahuollon automaatti? Sinne tulee vain koodi, ja kun sen syöttää keskelle lokeroita näytölle niin joku luukuista aukeaa. Ei siis etukäteen tiedä pitääkö varvistella vai kyykätä ;)

Fiilaan niin täysillä tuota aiemmin kirjoittanutta lyhyttä naista (oletan). Itsekin aina jännään, että yletynkö, tässä hurjassa 163 sentin pituudessani.

Vierailija
10438/19686 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet pitkä ihminen, yritä alarivin lokeroita.

Minä olen lyhyt, ja minun pakettini toimitetaan aina ylimpään riviin.

Lähinnä kysyisin, että voiko automaatti olla sellainen jossa ei ole lokeroita?

R.kiskan maatissa on numeroidut lokerot ja se sanotaan viestissä.

Tämä on Alepassa. En muista edes nähneeni siellä postitoimintaa.

Muuten, postin sivuilla sanottiin että on viikko aikaa hakea paketti lokerosta.

Jos tarttee lisäaikaa, maksaa 1€/vrk.

Ikävä juttu, jos sattuu olemaan kipeänä tai matkalla.

Vierailija
10439/19686 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä että hajuvesien hankinta

on päättynyt.

Pulloja ja pikkupulloja on 25, näytteitä n. 100 kpl. Näillä mennään nyt.

Vierailija
10440/19686 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sekä EDT, EDP että parfyymi (extrait). EDT on kevyin, mutta myös hiukan eritavalla tasapainotettu kuin EDP. EDP on täyteläisempi ja syvempi, ja siinä on mielestäni enemmän hedelmäisyyttä. Siinä mielessä se on makeampi kuin EDT. Kesto on myös parempi. Extrait taas on lähempänä EDT:tä, mutta siinä jasmiini on jotenkin enemmän esillä. Säästelen sitä erityisempiin tilaisuuksiin. Kaikki ovat ihania. N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä