Mä oon niin täynnä jo näitä lakkoja!! Miksei hallitus
nyt voi lopettaa tätä hullutusta. Tää tulee kalliiksi jo valmiiksi huonossa taloudellisessa tilanteessa. Ihmisten mielenterveys kärsii, lapset kärsii..
Nyt lopettakaa tää prkl!
Kommentit (25)
Muuta pois sieltä pääkaupunkiseudulta niin ei pahemmin lakot vaikuta. Esim. minun elämääni täällä Pohjois-Pohjanmaalla ne eivät ole vaikuttaneet lainkaan.
Meillä on pakkasessa runsaasti lakkoja viimekesältä, eivät maksa mitään, aikuiset ja lapset tykkäävät.
Lapsellista uhittelua tuo lakkoilua. Molempien pitää nyt suostua neuvottelemaan, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Muuta pois sieltä pääkaupunkiseudulta niin ei pahemmin lakot vaikuta. Esim. minun elämääni täällä Pohjois-Pohjanmaalla ne eivät ole vaikuttaneet lainkaan.
Ei minunkaan elämääni ole vaikuttanut ollenkaan täällä Keski-Uudellamaalla. Työt omassa kaupungissa eikä lapsia hoidossa, kaupostakin on saanut tarvittavat tavarat ym.
Toivottavasti demokraattisesti valittu hallitus kestää terroristien lakot. Työelämä tarvitsee uudistukset.
Mulla enää pari litraa. Viime kesänä ei tullut lakkoja yhtään.
Niin jatkuuko ne enää kun kaikki melkein jo päätetty. Uusista lakoista en ole huomannut mitään mainintaa. Paikallinen sopiminenkin kait lähti jo eteenpäin.
Ensi kuusta lähtien lakko saa kestää max 24 tuntia. Voitte lopettaa sen voivottelun.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista uhittelua tuo lakkoilua. Molempien pitää nyt suostua neuvottelemaan, oikeasti.
Kenen kanssa neuvotella? Pääministeri ottanut mallia itänaapurin presidentistä. "Keskustella voidaan asiasta mutta ei neuvotella"
Pitäisikö hallituksen nyt tosiaan antaa lainsäädäntövalta eduskunnan ulkopuolisille toimijoille? Sehän tarkoittaisi, että jatkossa työnantajapuoli voisi samanlaisilla toimenpiteillä kaataa itselleen epämieluisan hallituksen. Sitäkö ihmiset tosiaan haluavat?
Joo toi ansiosidonnainen on ollut kauan niin pyhä lehmä ollut että siihen ei saisi koskea.
Minä uskon että kaikki johtuu ansiosidonnaisen heikennyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo toi ansiosidonnainen on ollut kauan niin pyhä lehmä ollut että siihen ei saisi koskea.
Minä uskon että kaikki johtuu ansiosidonnaisen heikennyksistä.
Yksittäisen heikennyksen hallitus olisi saanut läpi ilman mittavia lakkoja. Neuvottelemalla varsinkin. Ennätyspitkä lista yksipuolisia heikennyksiä on se miksi lakkoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti demokraattisesti valittu hallitus kestää terroristien lakot. Työelämä tarvitsee uudistukset.
Onko tämä "demokraattisesti valittu hallitus" palstapersujen mielikuvissa joku uusi juttu vai miksi siitä oikein hoetaan joka ketjussa? Ja oikeastaan vain eduskunta on demokraattisesti valittu. Hallitus on Orpon valitsema ja muodostama.
Epäsuosittu mielipiteeni on, että ei hallituksen mitään pidä lopettaa, vaan näiden ammattiliittojen. Uudistusta kaivataan kipeästi, katsottaisiin nyt edes ensin, miten nämä tosiasiassa vaikuttavat ja vaaditaan sitten muutosta, jos homma ei vaan toimi. Toki siinä joidenkin asema varmasti heikkenee ja osalle epäreilulla ja kohtuttomallakin tavalla, mutta kokonaisvaikutusta ei voi tietää ennen kuin testataan ja nykyinen malli ei yksinkertaisesti toimi ja jotain on pakko tehdä. Toki ne ammattiliitot ja muutkin vastarannan kiiskit voisi muutenkin keskittyä etsimään vaihtoehtoisia ratkaisuja, jos nämä eivät ole mieleen, sen sijaan, että vain vastustetaan kaikkea.
Lakkokierrosta nro3 odotellen.
T. Varhaiskasvattaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä "demokraattisesti valittu hallitus" palstapersujen mielikuvissa joku uusi juttu vai miksi siitä oikein hoetaan joka ketjussa? Ja oikeastaan vain eduskunta on demokraattisesti valittu. Hallitus on Orpon valitsema ja muodostama.
Mutta demokratian ja Suomen parlamentarististen periaatteiden mukaan. Eduskunta on valittu demokraattisissa vaaleissa ja hallitus on muodostettu vaalitulosten pohjalta. Se on jännä juttu, että vaikka vasemmisto on olevinaan niin demokraattista, demokratia ei kelpaakaan heille jos tulos ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Lakkokierrosta nro3 odotellen.
T. Varhaiskasvattaja
Samoin minä ja hyvillä mielin.
T. Bussilla työmatkansa kulkeva
Mun mielestä ay-verovapaus pitäisi poistaa, jokainen maksakoon itse jos valitsee noihin demariliittoihin kuuluvansa.
Vaihtoehtoisesti voidaan purkaa poliittiset kytkökset näistä liitoista, sillä työntekijän asemaa he ei aja vaan omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Yli sadan vuoden kokemuksella komukoista kenenkään ei tänä päivänä pitäisi enää alentua neuvottelemaan niiden roistososialistisikojen kanssa.
Emme lopeta!! Pässi😂🤣💩💩💩
terv. Paperiliitto, UPM Kymi