Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Chanel 5 on aina hyvä. Pidän myös Guerlainin Chamadesta. Joulun-uudenvuoden seudun tuoksu on YSLn Cinema, mutta sitä on vaikea löytää ja edellisestä pullosta on tippoja pullon pohjalla.
Kesällä kotimainen eli Max Joacim 358. Kevyt ja kuin juhannus suomalaisen järven rannalla,
Annick Goutalin L'eau Hadrien on myös hyvä sitruksinen, välimerellinen kesätuoksu. On unisex, kuulemma Steven Spielbergin lempituoksu.
dior miss dior blooming bouquet joka on raikas kukkaistuoksu, jossa vivahteina helmeilevät bergamotti, damascena-ruusu, pioni ja valkoinen myski. tuoksuu aivan mielettömältä kuin nuorelta rakkaudelta puhtaudelta ja ripaus sellaista viettelevyyttä. nuorta lempeä kukkaniityllä
Hmmm kirjoitti:
Chanel 5 on aina hyvä. Pidän myös Guerlainin Chamadesta. Joulun-uudenvuoden seudun tuoksu on YSLn Cinema, mutta sitä on vaikea löytää ja edellisestä pullosta on tippoja pullon pohjalla.
Kesällä kotimainen eli Max Joacim 358. Kevyt ja kuin juhannus suomalaisen järven rannalla,
Annick Goutalin L'eau Hadrien on myös hyvä sitruksinen, välimerellinen kesätuoksu. On unisex, kuulemma Steven Spielbergin lempituoksu.
Cinema on hurmaava vaniljatuoksu. Nettikaupoista sitä löytyy vielä runsaasti.
Ostin Cliniquen Calyxin joku vuosi sitten, koska muistin, että se oli näitä kasarin ruotsinlaivatuoksuja. Jotenkin "ruohontuoksu". Tuli nostalginen olo. Olin silloin useamman kesän Ruotsissa töissä ja ramppasin sitä väliä laivalla ja tuli kokeiltua aina tax freessä tuoksuja ja ostettuakin jokunen.
Jo Malone English pear and freesia - aivan ihana, luonnollisen kaunis tuoksu! Testasin Sokoksella mutta en vielä ostanut.
Hmmm kirjoitti:
Ostin Cliniquen Calyxin joku vuosi sitten, koska muistin, että se oli näitä kasarin ruotsinlaivatuoksuja. Jotenkin "ruohontuoksu". Tuli nostalginen olo. Olin silloin useamman kesän Ruotsissa töissä ja ramppasin sitä väliä laivalla ja tuli kokeiltua aina tax freessä tuoksuja ja ostettuakin jokunen.
Ahh, itsekin muistan miten tuli ruotsinlaivoilla aina testattua eri hajuvesiä. Silloin kun risteilyillä käynti oli todella pop. Aina tuli jokin hankittua sitten, kun "niin paljon edullisempaa".
Vierailija kirjoitti:
Löysin ihanan hajuveden, Chopardin Happy Spirit Amira d'Amour. Tehty Lähi-Idän markkinoille, tuoksuu ambralra, ananakselta, hunajalta. Upea ja uniikki tuoksu, olen käyttänyt jo 3 pv putkeen. Hyviä kokemuksia muistakin Chopardin tuoksuista, esim. Amber Malaki.
Toinen sokko-ostos josta olen ihan hullaantunut on Gresin Cabochard Cherie. Todella hienostunut, laadukas tuoksu, jossa jotain chanelmaista. Tuoksussa on puuterisuutta, hedelmäisyyttä, kukkaisuutta, mutta praliinit ja nahka tuovat siihen persoonallisen sävyn. Nahkaa ei haista "nahkana", se on hyvin mieto nuotti tässä tuoksussa. Kokonaisuudessaan tuoksussa on jotain hyvin kepeää ja tyttömäistä, mihin nimikin viittaa, mutta omaperäisellä, ehkä jopa hieman vintagemaisella tavalla se yhdistyy puuterisuuteen, ja pohjalla on kuitenkin tiettyä syvyyttä, varmaan juuri nahkanuotin tuomana.
kaksi pakettia matkalla.
Ei taida ehtiä ennen vklää.
No, kai mä sen jotenkin kestän.
- Sniff!
Kukkaistuoksu talveksi.
Mutta millainen?
Vierailija kirjoitti:
kaksi pakettia matkalla.
Ei taida ehtiä ennen vklää.
No, kai mä sen jotenkin kestän.
- Sniff!
Kerro nyt mitä tulossa?
Olen huomannut minäkin, että hajuvesimakuni on muuttunut aika lailla. Hakeuduin ennen sellaisten raikkaiden sitrustuoksujen pariin, jotka tuoksuvat ihanilta kun niitä pullosta nuuhkaisi. Olen ajan kanssa huomannut, että nämä yhdistyvät ihooni todella huonosti. Vaatteissa sitrus saattaa kestää, mutta silti tulee vähän sellainen hajustetun pyykkipulverin vaikutelma enemmän kuin että tuoksu kasvaisi kiinni omaan olemukseen.
Minäkin kammosin ennen "mummotuoksuja" ja hämmästelin, miten kukaan voisi käyttää vaikka Poisonia - haistelin sitä kauhulla pullosta äitini meikkikaapissa. Nyt kuitenkin juuri nämä sytyttävät minut. Mitä karmeammalta pullo tuoksuu, sitä suuremmalla innolla odotan, että mitä yllätyksiä tuoksusta tulee kun se reagoi ihoni kanssa päivän mittaan.
Samalla vähän jännittää, että miten kanssaihmisten nenät aistivat tämän. Jos minusta Poisonit olivat kauheaa kissanpissaa kymmeniä vuosia, onko minun nenäni muuttunut, ja kokevatko kanssaihmiset minun kulkevan ympäriinsä kissanpissaan verhoutuneena? Nämä ovat varmaan niitä kysymyksiä, joita ei voi ikinä ratkaista, kun kaikki on niin yksilöllistä. Joka tapauksessa käytän nyt koekaniinina miestäni. Hän on melkoinen antiesteetikko, eikä yleensä huomaa mitä minulla on päälläni. Jos hän sanoo aamulla "onko sinulla hajuvettä?" se todennäköisesti tarkoittaa, että ei kannata lähteä siinä tuoksussa töihin.
Minulla on ollut Girl of Now paljon käytössä nyt koko syksyn. Ihana pistaasi-manteli-nougatjäätelö-hattara, mutta nyt pitää vaihtaa tuoksumaisemaa kun etätyöt alkavat vähitellen jäädä taakse. GoN irtoaa iholta ihan liian kauas, tunnen itsekin että se on joka puolella ympärillä. Sopii etätoimistoon, mutta nyt tarvitaan taas jotain intiimimpää ja hienovaraisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Ahh, itsekin muistan miten tuli ruotsinlaivoilla aina testattua eri hajuvesiä. Silloin kun risteilyillä käynti oli todella pop. Aina tuli jokin hankittua sitten, kun "niin paljon edullisempaa".
Oi niitä aikoja! Olin nuorena kesätöissä Tukholmassa ja reissasin tämän tästä Turku-Tukholma-väliä. Leonardin Tamango tuli hankittua ja siitä tuli hirveästi kehuja! En muista yhtää, miltä tuoksui, tuskinpa enää pitäisin siitä.
Ostin myös YSL:n Paris-tuoksun, se oli silloin uusi.
Nämä siis kasarilla :D
Korona-aikana Ruotsinlaiva-nuuskimisen on korvannut nettikaupat.
Hei tuoksuasiantuntijat! Yli 80 v äitini sanoi että joku "tuoksui Diorille".
Mitä Diorin tuoksua hän voisi tarkoittaa, oletan että jotain mikä on ollut olemassa jo kun äitini on ollut viisikymppinen tai nuorempi. Mikä Diorin tuoksuista on ollut olemassa tuohon aikaan ja suosittu Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Hei tuoksuasiantuntijat! Yli 80 v äitini sanoi että joku "tuoksui Diorille".
Mitä Diorin tuoksua hän voisi tarkoittaa, oletan että jotain mikä on ollut olemassa jo kun äitini on ollut viisikymppinen tai nuorempi. Mikä Diorin tuoksuista on ollut olemassa tuohon aikaan ja suosittu Suomessa?
Kysypä, oliko kielontuoksuinen, silloin kyseessä lienee Diorissimo. Minulla on sitä, ja se on niitä harvoja klassikkoja, joita voin vielä käyttää.
Boucheron ja Boucheron Jaipur ovat mulle "kielotuoksuja". Aistin niissä vain kielon, joka puskee läpi kuin herkkä, väräjävä albiinohärkä. Mulla on kieloon sellainen viharakkaussuhde. Välillä kaipaan sitä ja välillä haluan välittömän avioeron. Kielo on ruusun lisäksi ehkä ainoa kukkalaji, jonka tunnistan selkeästi.
Onko jollain mielipiteitä Paco Rabannen Phantom-tuoksusta? Tämä ilmeisesti melko uusi miesten tuoksu. Hieno pullo näyttää ainakin olevan.
Eipä ole väliä enää, kaikki ovat samaa synteettistä roskaa nykyään. minusta on tullut hajusteallergikko.
Aikoinaan lempituoksuni oli Laura Biagiottin "Laura", joka oli vain aidoista valkoisista kukista valmistettu parfyymi.
Minä muistelen, te nuoremmat voitte vain unelmoida...
Aromat yli itsensä: maksoin eilen pankkisiirrolla ja tänään paketti on perillä.
Lentämälläkö se tuli 😶?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole väliä enää, kaikki ovat samaa synteettistä roskaa nykyään. minusta on tullut hajusteallergikko.
Aikoinaan lempituoksuni oli Laura Biagiottin "Laura", joka oli vain aidoista valkoisista kukista valmistettu parfyymi.
Minä muistelen, te nuoremmat voitte vain unelmoida...
Muistelet väärin.
Kuulostaa hyvältä, tätä täytyy päästä testaamaan. Pidin edellisestäkin flankerista Shalimar Philtrestä.