Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19543)

Vierailija
10281/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin käytän mielelläni 90-luvun tuoksuja, jopa suosin niitä uudempien kustannuksella. On mulla myös joitakin uudempiakin tuoksuja tosin, 2010-luvultakin. Käytän mm. Elizabeth Taylorin Diamonds and Rubies - ja Diamonds and Emeralds -tuoksuja, Oscar de la Rentan Voluptea, Revlonin Charlie red- ja Charlie gold -tuoksuja, Elizabeth Ardenin True Lovea jne.  Samoin pidän 2000-luvun alun tuoksuista (Burberryn Brit for her ja Hugo Bossin Deep red esimerkkeinä). Nostalginen olo tulee kieltämättä, ei haittaa minua, päinvastoin. Pidän tuoksuista, jossa on useita kerroksia ja ulottuvuuksia. Ja olen pian 50-vuotias nainen, 90-luku taisi olla elämäni parasta aikaa.

Onko tuo sinun Diamonds and Rubies -pullosi 90-luvulla valmistettu vai uusi?

Ostin vähän aika sitten uutena Diamonds and Rubiesin ja se tuoksuu erittäin synteettiseltä ja on lisäksi melkoinen sekamelska. Drydown on kyllä miellyttävä, joten aion käyttää tuoksua tarkoin valikoiduissa tilanteissa.

Vierailija
10282/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlainit kannattaa aina testata, sillä jokaisella klassikolla on ihan oma 'persoonallisuutensa', eikä kaikista välttämättä pidä. Itse rakastan Mitsoukoa, Samsaraa, L'Heure bleue'ta, Shalimaria ja Vol de nuit'tia, mutten voi sietää Nahemaa, en pidä Mon Guerlainista, enkä enää erityisesti Chamadesta.

Jotkut L'Art et la matière-sarjan tuoksut ovat hienoja, mutta uusissa 100ml pulloissaan mielestäni aivan liian kalliita.  N50

Olen aiemmin inhonnut Shalimaria, mutta nyt oppinut pitämään siitä. Opin pitämään lähes mistä tahansa tuoksusta, kunhan se on hyvin tehty ja saan aikaa tutustua siihen. Se, mitä tarkoittaa "hyvin tehty" onkin sitten oma lukunsa. Joka tapauksessa, nautin monenlaisista tuoksuista. Tällä hetkellä olen erityisen ihastunut gardeniaan. En ole tutkinut, onko sitä Guerlainin tuoksuissa ja miten vahvana.

Mitsouko on kuulemma juuri sellainen vaikeasti lähestyttävä tuoksu, johon rakastuminen vaatii hieman aikaa ja nöyryyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10283/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku suositella jotain tuoksua Guerlainilta? Minulla on vähän joka talon tuoksuja,mutta jostain syystä ei Guerlainia ollenkaan. Kuitenkin moni tuoksuharrastaja pitää sitä ilmeisesti parhaana tuoksutalona.

Menin eilen Stockmannille testaamaan Guerlainia, mutta siellä oli lähinnä sitä Aqua Allegoria -sarjaa ja sen lisäksi Terracotta ja Shalimar. Testasin jälkimmäisiä, ja ihastuin molempiin. Harmittaa, etten voinut testata Samsaraa, Nahemaa, Mitsoukoa ja muita klassikoita.

Shalimar on upea ja äänestetään vuodesta toiseen kaikkien aikojen parhaimmaksi tuoksuksi Fragranticassa. Olen ollut tuoksufani jo 80-luvun alkupuolelta lähtien ja suurin osa Guerlaineistakin tullut tutuksi. Nahema on raskas ruusutuoksu, Mahora on suorastaan pommi, niin voimakas. Nyt viimeisin Guerlain ihastus on Mon Guerlain intense, se muistuttaa aika paljon Shalimaria.

Vierailija
10284/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlainit kannattaa aina testata, sillä jokaisella klassikolla on ihan oma 'persoonallisuutensa', eikä kaikista välttämättä pidä. Itse rakastan Mitsoukoa, Samsaraa, L'Heure bleue'ta, Shalimaria ja Vol de nuit'tia, mutten voi sietää Nahemaa, en pidä Mon Guerlainista, enkä enää erityisesti Chamadesta.

Jotkut L'Art et la matière-sarjan tuoksut ovat hienoja, mutta uusissa 100ml pulloissaan mielestäni aivan liian kalliita.  N50

Testata kannattaa, ja muutkin talot.

Guerlainissa ei ole mitään erityistä, paitsi hypetys.

Vierailija
10285/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt käytössä Hollister free wave :) tykkään

Vierailija
10286/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain on tehnyt paljon hienoja tuoksuja.

Oma suosikki tällä hetkellä La petite robe noire EdT.

Mon Guerlain on myös kiva, moneen sopiva tuoksu.

Vierailija
10287/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tom Fordilla mitään keveämpiä tuoksuja?

Kokeilin aika montaa, mutta olivat aivan liian "tummia" ja päällekäyviä. Varsinkin kaikki ne Orchid-sarjan tuoksut.

Soleil blanc voisi olla hyvä, mutta hillitysti käytettynä. Yksi suihkaus riittää, ei ole tarve kylpeä hajuvedessä. Tuoksu kestää todella pitkään, ei haihdu edes päivissä jos vaikka huiviin laittanut.

Vierailija
10288/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentino Born In Roma Yellow Dream.

Vierailija
10289/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku suositella jotain tuoksua Guerlainilta? Minulla on vähän joka talon tuoksuja,mutta jostain syystä ei Guerlainia ollenkaan. Kuitenkin moni tuoksuharrastaja pitää sitä ilmeisesti parhaana tuoksutalona.

Menin eilen Stockmannille testaamaan Guerlainia, mutta siellä oli lähinnä sitä Aqua Allegoria -sarjaa ja sen lisäksi Terracotta ja Shalimar. Testasin jälkimmäisiä, ja ihastuin molempiin. Harmittaa, etten voinut testata Samsaraa, Nahemaa, Mitsoukoa ja muita klassikoita.

Shalimar on upea ja äänestetään vuodesta toiseen kaikkien aikojen parhaimmaksi tuoksuksi Fragranticassa. Olen ollut tuoksufani jo 80-luvun alkupuolelta lähtien ja suurin osa Guerlaineistakin tullut tutuksi. Nahema on raskas ruusutuoksu, Mahora on suorastaan pommi, niin voimakas. Nyt viimeisin Guerlain ihastus on Mon Guerlain intense, se muistuttaa aika paljon Shalimaria.

Minustakin Shalimar on aivan mielettömän upea tuoksu.

Tutustuin siihen tämän ketjun innoittamana, ostin hiljattain ja olen ihan myyty.

Rakastan nimenomaan noita vanhoja klassikkotuoksuja, tämäkin mainittu pysyy ja kypsyy päivän mittaan iholla ja täydessä huumaavudessaan tuoksuu esim. takin kauluksessa pitkään. Rakastan!

Jopa niin paljon, että hankin jo varaputelin, kun tuo eka loppuu.

Odotan vielä vähän viileämpiä ilmoja, niin Shalimar rouva kiitää pitkin katuja. 😉

Vierailija
10290/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan tuoksun äänestäminen on ajanhukkaa.

Äänestyksen tulos kertoo lähinnä mikä on onnistunut parhaiten mainonnassa.

Vierailija
10291/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nenästä ja ihosta. Mä taas en vuosienkaan yrittämisen jälkeen ymmärrä Shalimarin viehätystä, se on ja pysyy kakkutaikinana, mutta Mitsouko oli aikanaan rakkautta ensinuuhkaisulla. 

Guerlain tuppaa tekemään asiat hyvin, piti niistä tai ei, ehkä siksi se maine (ja Guerlinaden takia). Aqua A:t ovat nimensä mukaisesti kevyitä, ja sopivat sellaisina kesään.

Jos pitää Guerlainin vaniljasta, Sylvaine Delacourten vaniljat ovat tutustumisen arvoisia.

Vierailija
10292/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoja tuoksuja inhoan mutta Shalimaria kyllä.

Se tukehduttaa ja vie tilan.

Vierailija
10293/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

L'Heure Bleue on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita tuoksuja.

Siitä esimerkiksi olisin kiinnostunut. Miten kuvailisit tuoksua? Ilmeisesti Guerlainilla reformuloinnit ovat onnistuneita ja usein jopa alkuperäisen veroisia.

Oon huono kuvailemaan tuoksuja. Mun nenä erottaa siitä runsaasti vaniljaa, tonkapapua, ambraa ja bentsoeta...Oikeasti se on paljon moniulotteisempi tuoksu vanhan ajan tyyliin.

Se on samanaikaisesti loistelias ja lohduttava. Pystyn kuvittelemaan 20-luvun charleston-tytöt siemailemassa kiellettyä shampanjaa maljoistaan paljeteissaan ja pitkä savukeimuke toisessa kädessä - ja toisaalta tuoksu on kuin lämmin halaus pimeässä ja sateisessa syysillassa tai kylmässä talvipäivässä.

Vierailija
10294/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Guerlain Chamade on mun suosikkeja. Se on sellainen vanhahtava vintagetuoksu. Klassinen, kaunis, syvä ja monikerroksinen. Jälkituoksu on kuin sifonki iholla, jos sifonki olisi tuoksu. Pehmeä, läpinäkyvä, kaunis.

Vierailija
10295/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin inhonnut Shalimaria, mutta nyt oppinut pitämään siitä. Opin pitämään lähes mistä tahansa tuoksusta, kunhan se on hyvin tehty ja saan aikaa tutustua siihen. Se, mitä tarkoittaa "hyvin tehty" onkin sitten oma lukunsa. Joka tapauksessa, nautin monenlaisista tuoksuista. Tällä hetkellä olen erityisen ihastunut gardeniaan. En ole tutkinut, onko sitä Guerlainin tuoksuissa ja miten vahvana.

Mitsouko on kuulemma juuri sellainen vaikeasti lähestyttävä tuoksu, johon rakastuminen vaatii hieman aikaa ja nöyryyttä.

Mitsouko vei minulta jalat alta "ensinuuhkaisulla". Varoituksen sana, vaikka vintagetuoksut kuulostavat ihanalta ja monesta ovat sellaisia, niin nykytuoksuihin tottunut nenä voi pitää niitä "mummotuoksuina" tai kuten Mitsoukon tapauksessa "kissanpissana". Pystyn nykyisin kirjoittamaan tuon loukkaantumatta :) Jollekin se on sitä, itselleni se on magiaa.

Vierailija
10296/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitsouko vei minulta jalat alta "ensinuuhkaisulla". Varoituksen sana, vaikka vintagetuoksut kuulostavat ihanalta ja monesta ovat sellaisia, niin nykytuoksuihin tottunut nenä voi pitää niitä "mummotuoksuina" tai kuten Mitsoukon tapauksessa "kissanpissana". Pystyn nykyisin kirjoittamaan tuon loukkaantumatta :) Jollekin se on sitä, itselleni se on magiaa.

Uskon, että olen valmis ottamaan kissanpissa-huomautukset vastaan (olen se, joka kyseli Guerlain-suosituksia). Pidän Chanel 5:stä ja Chanel 19 Poudresta, joita nuoriso myöskin hyttysmyrkyiksi sanoo. Nautin myös sellaisista mummelituoksuista kuin Jái Osé, Varensia Ulric de Varens, Desirade ja Lancasterin Eau de Concentree. Näistä täytyy usein nauttia omissa oloissaan, koska muoti on mitä on. Eniten rakastan tuoksujen tutkimista, pyrkimystä ymmärtää niitä. Syyttä eivät kissanpissat ole olleet joskus supersuosittuja.

Vierailija
10297/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että olen valmis ottamaan kissanpissa-huomautukset vastaan (olen se, joka kyseli Guerlain-suosituksia). Pidän Chanel 5:stä ja Chanel 19 Poudresta, joita nuoriso myöskin hyttysmyrkyiksi sanoo. Nautin myös sellaisista mummelituoksuista kuin Jái Osé, Varensia Ulric de Varens, Desirade ja Lancasterin Eau de Concentree. Näistä täytyy usein nauttia omissa oloissaan, koska muoti on mitä on. Eniten rakastan tuoksujen tutkimista, pyrkimystä ymmärtää niitä. Syyttä eivät kissanpissat ole olleet joskus supersuosittuja.

Jonon jatkoksi sopii mainiosti Guerlainin klassikkokissanpissa, Jicky. 🙂

Vierailija
10298/19543 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonon jatkoksi sopii mainiosti Guerlainin klassikkokissanpissa, Jicky. 🙂

Mulla on Jicky parhaillaan ranteessa, ja ajattelin jatkaa sillä huomenna. Kevyt mutta mahtava laventeli-rosmariini-guerlinade. Rakastan sitä, ja eniten se tuntuu olevan edukseen juuri syksyllä, ainakin minun ihollani. Vahva suositus.

Vierailija
10299/19543 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shalimarista puheenollen, nyt on ilmestynyt limited edition, Shalimar Millesime Vanilla Planifolia! Uusi tuoksu, Shalimar jossa enemmän vaniljaa, ja ilmeisesti myös ambraa. USA:sta jo loppu, tänään ilmestynyt eurooppalaisiin verkkokauppoihin. Notinosta näyttää löytyvän, Shalimaria rakastavana pistin tilaukseen, ei varmaan kauaa kestä kun loppuu täälläkin.

Vierailija
10300/19543 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin ihanan hajuveden, Chopardin Happy Spirit Amira d'Amour. Tehty Lähi-Idän markkinoille, tuoksuu ambralra, ananakselta, hunajalta. Upea ja uniikki tuoksu, olen käyttänyt jo 3 pv putkeen. Hyviä kokemuksia muistakin Chopardin tuoksuista, esim. Amber Malaki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä