Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19543)
Ysärituoksut -mitä mieltä olette, voiko ottaa käyttöön vai onko auttamattoman vanhanaikaista? Ihastuin silloin yhteen tuoksuun mutta köyhänä opiskelijana ei ollut varaa ostaa sitä. Nyt testasin sitä sattumalta - ja se oli mielestäni edelleen ihana! Sinänsä erikoista, koska valtaosa tuolloin käyttämistäni tuoksuista on ihan erilaisia mitä nykyisin käytän. Muutenkaan en haluaisi käyttää samaa tuoksua kuin joskus parikymppisenä, liian deja vu.
Vierailija kirjoitti:
Ysärituoksut -mitä mieltä olette, voiko ottaa käyttöön vai onko auttamattoman vanhanaikaista? Ihastuin silloin yhteen tuoksuun mutta köyhänä opiskelijana ei ollut varaa ostaa sitä. Nyt testasin sitä sattumalta - ja se oli mielestäni edelleen ihana! Sinänsä erikoista, koska valtaosa tuolloin käyttämistäni tuoksuista on ihan erilaisia mitä nykyisin käytän. Muutenkaan en haluaisi käyttää samaa tuoksua kuin joskus parikymppisenä, liian deja vu.
Voit käyttää ihan mitä tuoksua vain itse haluat. Mä ostin juuri sellaisen tuoksun, jota käytin kasarilla! En yleensä suosi näitä menneiden vuosikymmenten hittejä, mutta tämä toimii vielä ja toi muistoja mieleen. Tuoksu on Oscar de la Rentan nimikkotuoksu.
Olisi kiinnostavaa kuulla, mistä tuoksusta puhut. :)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuoksut ei ole ikinä vanhanaikaisia, rakastan kunnon klassikoita, toki tykkään paljon myös monista uusistakin. Voit kuule käyttää mitä haluat! 👍 Mutta ymmärrän tuon, ettei halua käyttää samoja kuin joskus nuorena - en minäkään halua. Aikoinaan käytetyt tuoksut tuovat liikaa muistoja mieleen, ne kuuluvat vain siihen tiettyyn aikaan, toki niitä voi joskus ohimennen nostalgisena haistella.
Hei mode, voisitko vähän siivota tätä ketjua, kiitos!
Oi, äitini käytti oscar de la rentan nimikkotuoksua 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa. Tulee heti se tuoksu ja kaunis pakkaus mieleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit käyttää ihan mitä tuoksua vain itse haluat. Mä ostin juuri sellaisen tuoksun, jota käytin kasarilla! En yleensä suosi näitä menneiden vuosikymmenten hittejä, mutta tämä toimii vielä ja toi muistoja mieleen. Tuoksu on Oscar de la Rentan nimikkotuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sitä mistä pidät äläkä stressaa onko jokin "vanhan aikaista" varsinkaan jos se ei sulle ole. Minulla on kaksi 80-luvun puolivälissä julkaistua tuoksua jotka ovat mielestäni hyvin ajattomia tuoksuja (Dior Fahrenheit ja Creed Green irish tweed). Ja jos jokin on jonkun MUUN mielestä vanhanaikaista käyttää niin se on hänen päänvaivansa eikä minun. Nauti tuoksusta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit käyttää vanhojakin tuoksuja. Jotkut tuoksut vaan eivät enää miellytä nenää, mutta ei se niin mene että kuusikymmentäluvun tuoksu on "ihana vintage ja nimikkotuoksu" kun taas "kasarituoksu on niin passé" :) Sen mukaan pitää mennä mitä oma nenä ja sydän sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi tuoksun YSL Libre intense, ihan kamala tuoksu. Muistuttaa joskus käyttämääni laventeli-kloriittia ja jonkun miesten partaveden hajua tuon voimakkaan laventelin ja tonkapavun takia. Tuoksussa on myös joku omituinen suolainen vivahde. Ensimmäinen tuoksu josta minulle on tullut huono olo. :(
Laventeli vaikuttaa olevan vaikea
saada kauniiksi hajuvedessä.Siitä tuntuu aina tulevan partavesimäinen tai pesuainemainen.
Testasin YSL Libreä. En tykännyt.
No, monet tykkäävät laventelista ja usein se jopa pelastaa tuoksun tai tekee siitä paremman. Esim. Libreä rakastan juurikin laventelin takia.
No niin minäkin!
Niinpä etsin yhä tuoksua, jossa on feminiininen luonnollinen laventeli.
Marlyn Kalan on aika kiva.
Laventeli on monen inhokki ja itse pidin sitä sellaisena "lakantuoksuna", hyvin monotonisena puhtaan pyykin tuoksuna (tämä oli jotenkin oma mielikuvani kokeilujen seurauksena), kunnes testasin Lushin Twilight- ja Sleepy-tuoksuja, joissa laventeli on sekoitettu mm. tonkapapuun. Se tuoksu on kuin unelma, niin kaunis ja ..hyvä. Joku nuotti voi toisinaan siis yllättää.
Lakantuoksu = lakanatuoksu. Hieman eri juttu :D
Tuoksu on Chanelin Allure. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku suositella jotain tuoksua Guerlainilta? Minulla on vähän joka talon tuoksuja,mutta jostain syystä ei Guerlainia ollenkaan. Kuitenkin moni tuoksuharrastaja pitää sitä ilmeisesti parhaana tuoksutalona.
Menin eilen Stockmannille testaamaan Guerlainia, mutta siellä oli lähinnä sitä Aqua Allegoria -sarjaa ja sen lisäksi Terracotta ja Shalimar. Testasin jälkimmäisiä, ja ihastuin molempiin. Harmittaa, etten voinut testata Samsaraa, Nahemaa, Mitsoukoa ja muita klassikoita.
Vierailija kirjoitti:
Notinolla on 10% ale.
Eihän se paljon ole, mut ostitteko jotain?
Minä ostin Montalen Arabians Tonkan. Olen odottanut kuin kuuta nousevaa sen restockia Notinoon, ja viimein tuli + vielä ale päälle, niin pakko hankkia. Se myös hupenee nopeasti, eikä sitä saa oikein mistään järkevällä hinnalla. Ei viitsisi maksaa 120,- mitä siitä esim. Montalen sivuilla pyydetään.
Sinulle, joka etsit Guerlainia. Mites Mon Guerlain? Se on omalla ostoslistallani ollut jo pitkään, tänä talvena aion hankkia.
Itse ainakin käytän mielelläni 90-luvun tuoksuja, jopa suosin niitä uudempien kustannuksella. On mulla myös joitakin uudempiakin tuoksuja tosin, 2010-luvultakin. Käytän mm. Elizabeth Taylorin Diamonds and Rubies - ja Diamonds and Emeralds -tuoksuja, Oscar de la Rentan Voluptea, Revlonin Charlie red- ja Charlie gold -tuoksuja, Elizabeth Ardenin True Lovea jne. Samoin pidän 2000-luvun alun tuoksuista (Burberryn Brit for her ja Hugo Bossin Deep red esimerkkeinä). Nostalginen olo tulee kieltämättä, ei haittaa minua, päinvastoin. Pidän tuoksuista, jossa on useita kerroksia ja ulottuvuuksia. Ja olen pian 50-vuotias nainen, 90-luku taisi olla elämäni parasta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku suositella jotain tuoksua Guerlainilta? Minulla on vähän joka talon tuoksuja,mutta jostain syystä ei Guerlainia ollenkaan. Kuitenkin moni tuoksuharrastaja pitää sitä ilmeisesti parhaana tuoksutalona.
Menin eilen Stockmannille testaamaan Guerlainia, mutta siellä oli lähinnä sitä Aqua Allegoria -sarjaa ja sen lisäksi Terracotta ja Shalimar. Testasin jälkimmäisiä, ja ihastuin molempiin. Harmittaa, etten voinut testata Samsaraa, Nahemaa, Mitsoukoa ja muita klassikoita.
L'Heure Bleue on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle, joka etsit Guerlainia. Mites Mon Guerlain? Se on omalla ostoslistallani ollut jo pitkään, tänä talvena aion hankkia.
Eikö se ole aika uusi tuoksu? Mielessäni oli aloittaa tutustumiseni Guerlainiin jostain klassikosta. Aika näyttää, tuleeko Mon Guerlainista sellainen. Laatu on varmasti ainakin hyvä. Oletko testannut sitä iholle? Siitähän on monia versioita, vai sekoitanko nyt La Petite Robe Noireen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L'Heure Bleue on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita tuoksuja.
Siitä esimerkiksi olisin kiinnostunut. Miten kuvailisit tuoksua? Ilmeisesti Guerlainilla reformuloinnit ovat onnistuneita ja usein jopa alkuperäisen veroisia.
Guerlainit kannattaa aina testata, sillä jokaisella klassikolla on ihan oma 'persoonallisuutensa', eikä kaikista välttämättä pidä. Itse rakastan Mitsoukoa, Samsaraa, L'Heure bleue'ta, Shalimaria ja Vol de nuit'tia, mutten voi sietää Nahemaa, en pidä Mon Guerlainista, enkä enää erityisesti Chamadesta.
Jotkut L'Art et la matière-sarjan tuoksut ovat hienoja, mutta uusissa 100ml pulloissaan mielestäni aivan liian kalliita. N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole aika uusi tuoksu? Mielessäni oli aloittaa tutustumiseni Guerlainiin jostain klassikosta. Aika näyttää, tuleeko Mon Guerlainista sellainen. Laatu on varmasti ainakin hyvä. Oletko testannut sitä iholle? Siitähän on monia versioita, vai sekoitanko nyt La Petite Robe Noireen..
Joo, se on aika uusi tuoksu kyllä, mutta (kuten monella muullakin tuoksulla toki) sillä on vankka fanilauma jo nyt. Toiset tykkää, toiset ei. Kaikessahan se on niin. Kuvailisin tuoksua hyvällä tavalla synteettisen tuoksuiseksi, olen kokeillut iholle ja olin ihan yllättynyt, miten eloisa tuoksu se oli. Mutta makuasia, sanoi koira jne. Ja siitä on kyllä intense- ja muita versioita. Itsellä nyt on kuitenkin haaveissa tämä ihan perus Mon Guerlain.
Rakastan YSL Libreä, kuinnodtavaa että siinä on laventelia, se on yksi lempituoksuistani. En erottanut sitä Libressä mutta pitääkin tuoksutella uudelleen.