Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Hei. Auttakaa. Tilasin Hobby Hall nettikaupasta Prada candy original hajuveden. Kun avasin pakkauksen ja suihkautin ranteeseen niin tuli vaan voimakas alkoholin tuoksu. Olen viime päivinä monesti käynyt Kicksissä tuoksuttamassa kyseistä hajuvettä ranteeseen ja on tullut ihana vanilja karamelli tuoksu. Ei yhtään alkoholin tuoksua. Sen takia tuoksun tilasinkin. Katsoin koodinimi netistä ja oli 1v 10kk vanha tuoksu. Pitäisi siis olla aito. Sama kävi minulla Diorin forever ja ever tuoksun kanssa.tilasin sen Parfumdreams nettikaupasta ja tuoksuu voimakkaasti alkoholilta. En uskalla enää yhtään ostaa netistä tuoksuja. Pakko ostaa kaupasta. Harmittaa kun tykkään Prada candy tuoksusta ja nyt tuoksuu vain alkoholi. Puhumattakaan rahan menetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Auttakaa. Tilasin Hobby Hall nettikaupasta Prada candy original hajuveden. Kun avasin pakkauksen ja suihkautin ranteeseen niin tuli vaan voimakas alkoholin tuoksu. Olen viime päivinä monesti käynyt Kicksissä tuoksuttamassa kyseistä hajuvettä ranteeseen ja on tullut ihana vanilja karamelli tuoksu. Ei yhtään alkoholin tuoksua. Sen takia tuoksun tilasinkin. Katsoin koodinimi netistä ja oli 1v 10kk vanha tuoksu. Pitäisi siis olla aito. Sama kävi minulla Diorin forever ja ever tuoksun kanssa.tilasin sen Parfumdreams nettikaupasta ja tuoksuu voimakkaasti alkoholilta. En uskalla enää yhtään ostaa netistä tuoksuja. Pakko ostaa kaupasta. Harmittaa kun tykkään Prada candy tuoksusta ja nyt tuoksuu vain alkoholi. Puhumattakaan rahan menetyksestä.
Voisiko kyseessä olla ero avatun ja avaamattoman kanssa. Toinen (testeri) ollut huoneenlämmössä, valossa tm sekä avattuna, uusi varastosta. Eli ostamasi muuttuu jossakin vaiheessa..? Eikö sitä sanota että kerran avattu päästää happea pulloon eli 'kuluminen' alkaa silloin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla ero avatun ja avaamattoman kanssa. Toinen (testeri) ollut huoneenlämmössä, valossa tm sekä avattuna, uusi varastosta. Eli ostamasi muuttuu jossakin vaiheessa..? Eikö sitä sanota että kerran avattu päästää happea pulloon eli 'kuluminen' alkaa silloin
Mulla on vuosia vanha alkuperäinen Prada Candy ja se tuoksuu yhä aivan yhtä ihanalle kuin pitääkin. Lähettäisin kaupalle palautetta ja katsoisin mitä vastaavat. Ensinnäkin 10 vuotta vanha hajuvesi, miten sellainen on edes myynnissä? Toisekseksi voi kertoa miten tuoksu on omituinen ja vaatia rahoja takaisin.
Todennäköisesti se on feikki ja koodi viittaa ehkä aitoon tuotteeseen, jos sekin on väärennetty. Vanhaan aitoon..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vuosia vanha alkuperäinen Prada Candy ja se tuoksuu yhä aivan yhtä ihanalle kuin pitääkin. Lähettäisin kaupalle palautetta ja katsoisin mitä vastaavat. Ensinnäkin 10 vuotta vanha hajuvesi, miten sellainen on edes myynnissä? Toisekseksi voi kertoa miten tuoksu on omituinen ja vaatia rahoja takaisin.
Todennäköisesti se on feikki ja koodi viittaa ehkä aitoon tuotteeseen, jos sekin on väärennetty. Vanhaan aitoon..
Kyseisen kommentoijan mukaan kyseessä oli yhden vuoden ja kymmenen kuukauden vanha pullo, ei kymmenen vuoden.
Usein tuoksut on aivan kamalia kun ne on just otettu pakkauksesta ja ensi kertaa suihkaistu. Monta kertaa olen hätähousuna tullut tänne haukkumaan jotain muka vikaostosta.
Antakaa tuoksuillenne aikaa! Niidenkin pitää saada tottua teihin :-)
Osaatteko suositella jotakin D&G The One -tyyppistä, myskistä tuoksua, kuitenkin vähän kevyempi versio?
Vierailija kirjoitti:
Green Tea-suosikkini tällä hetkellä Lavender. Oli myynnissä Normalissa hintaan 17,90, taisi olla 50 ml pullo. laventeli jotenkin pehmentää tuota vihreän teen vähän pistävää aromia, ja tuoksu on sellainen aromaterapeuttisesti katsottuna rauhoittava.
Tuntuuko laventeli siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Green Tea-suosikkini tällä hetkellä Lavender. Oli myynnissä Normalissa hintaan 17,90, taisi olla 50 ml pullo. laventeli jotenkin pehmentää tuota vihreän teen vähän pistävää aromia, ja tuoksu on sellainen aromaterapeuttisesti katsottuna rauhoittava.
Tuntuuko laventeli siinä?
Kyllä siinä laventeli selkeästi tuoksuu, mutta se sulautuu kivasti siihen teen tuoksuun. Olen nuuskinut useita Green Tea-versioita, eivätkä kaikki ole minun mielestäni onnistuneita. Kaikki ei sovi yhteen vihreän teen hieman pistävän, kuivan aromin kanssa. Laventeli sopii. Aion ostaa tuoksun myöhemmin, nyt on pari muuta laventelipitoista tuoksua käytössäni.
Yllätyin, että Normal-liikkeessä myytiin näitä Ardenin teetuoksuja, samoin Rihannan, Davidoffin, Beckhamin..
Mulla on sellainen käsitys, että tämä Laventeli olisi näistä flankereista se suosituin.
Mun rokotustuoksuna oli Ardenin Green Tea. Nilkoissa :) Valitsin sen, koska se on niin kevyt ja harmiton. Ja todellakin, maskien takana ja kaukana muista koko ajan - mitä nyt se pieni piikityshetki hoitajan toimesta - kukaan ei varmasti haistanut koko tuoksua.
Mitä mieltä olette kuuluisasta Lancomen Tresorista? Mielestäni se on upea tuoksu, sensuelli, kirkas ja ihanan nostalginen. Tästä tuoksusta olen pitänyt siitä asti, kun se tuli markkinoille (olin silloin nuori), mutta tiedän, että monien mielestä se on mummotuoksu ja jotkut eivät voi myöntää, että pitävät siitä. Todella suosittuhan se on ollut ja on yhä.
Makuni hajuvesien suhteen on muuttunut, esimerkiksi tilasin syksyllä Elizabeth Taylorin Diamonds and Rubies -tuoksun. Alussa ajattelin, että liian vanhanaikainen ja rouvamainen, mutta aloin pitää siitä, jopa rakastaa sitä: ihanan mausteinen, hedelmäinen ja lämmin. Samaan aikaan olen alkanut pitää vähemmän uudemmista tyypillisistä karkkimaisista julkkistuoksuista, toki käytän niitä välillä vaihtelunkin vuoksi (jotkut ovat hyviä mielestäni yhä).
Aamulla elin kauhunhetkiä kun suihkaisin Diorin Miss Dior Chérietä (sitä ihanaa alkuperäistä, vaalimani pullo) ja pullo lipesi kädestä! 😱 Onneksi putosi matolle eikä käynyt mitään.
Tein eilen "löydön" omista tuoksuista kun laitoin pitkästä aikaa myrskypäivän iloksi Armani Code Satinia. Aivan ihana pehmeä tuoksu, ainakin omalla iholla huomattavasti parempi kuin alkuperäinen Armani Code (josta kyllä pidän myös mutta on kukkaisempi). Muistuttaa toki sitä alkuperäistä vähän mutta myös Diorin Addictia ja Pradan Candya. Herkullinen! 🥰
Mitä mieltä olette Bodyshopin hajuvesistä?
Vierailija kirjoitti:
White Muskista, siitä alkuperäisestä, pidän paljon ja aionkin sitä hankkia parfyymiöljyversiona sekä vartalovoiteena. Vuosia sitten Body Shopissa oli paljon enemmän noita parfyymiöljyjä ja myös edt-versioita niistä. Nuorena mulla oli Body Shopin Vanilla-parfyymiöljy (enää ei sitä saa) ja oli ihana kyllä. Mulla on vielä laatikossani jäljellä joskus 14 vuotta sitten ostamani Body Shopin Oceanus-parfyymiöljy, vieläkin tuoksuu todella hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niiltä kookos, ostin sen lisäämään kookoksen tuoksua muihin (ns. layering). Mielessäni oli muinainen Yves Rocher -kookos, joka oli pehmeä ja aidon kookoksinen, mutta tämä Body Shop -yksilö oli pettymyksekseni hvyin keinotekoisen ja jotenkin raa'an tuoksuinen heti suihkauksen jälkeen. Asettuessaan on parempi, mutta ei mitenkään YR:n veroinen. Body Shop -pullo on minulla kaapissa kyllä vielä, mutta olen miettinyt sen lahjoittamista eteenpäin.
Body shopin nykyisiä tuoksuja en juuri tunne, muuta kuin British Rose-tuoksun, joka on puhdas raikas ruusuntuoksu.
Parikymppisenä mulla oli kaikki Dewberry-tuoksusarjan tuotteet, myös pieni marjanmuotoinen saippua. Tykkäsin kovasti. Olin 2 vk Kyproksella ja tuoksu liittyy siihen aikaan.
Kertokaa, jos tiedätte, miten pitäisi kääntää suomeksi ozonic note? Happinuotti tai ilman aromi.. kaikki tuntuu kököltä.
Kaipasin kesäistä, yksinkertaista sitrustuoksua ja olin jo ostamaisillani uuden pullon L'occitanen Verveineä, kunnes sattumalta törmäsin Jeanne en Provencen Verveine Cedrat-tuoksuun. 7€/60ml hinnallaan se onkin varmasti edullisin tuoksu mitä olen hankkinut esiteini-iän jälkeen ja kuulostaa juuri sopivalta Fragrantica-arvosteluiden perusteella!
Pidän sitrustuoksujen lisäksi yleensä lähinnä ultranaisellisista kukkaistuoksuista, joten yllätyin miten paljon pidän itselläni myös L'Eau par Kenzo pour Hommesta. Tuoksu on nimestään huolimatta yllättävän unisex ja tuo mieleeni meren ja Spriten.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, jos tiedätte, miten pitäisi kääntää suomeksi ozonic note? Happinuotti tai ilman aromi.. kaikki tuntuu kököltä.
Otsoni?
Minusta otsoni tuoksuu "ylipuhtaalta" (ei vain ilmalta).
Se on se erityisen raikas ja hapekas, rapean terävä tuoksu, mikä on ukkosen jälkeen ulkona.
Jos kotiin on joskus tehty otsonointi, niin tuon otsonin tuoksun poimii ulkoakin helpommin ukkoskelin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsoni?
Minusta otsoni tuoksuu "ylipuhtaalta" (ei vain ilmalta).
Se on se erityisen raikas ja hapekas, rapean terävä tuoksu, mikä on ukkosen jälkeen ulkona.
Jos kotiin on joskus tehty otsonointi, niin tuon otsonin tuoksun poimii ulkoakin helpommin ukkoskelin jälkeen.
Joo tiedän otsonin tuoksun. Hyvin kuvailit.
Eli käännetään suoraan otsoni. Mietin, että jos sille on joku virallinen termi suomeksi, parfyymimaailmassa.
Kiitos!
SOTD Issey Miyaken uusi A Drop d'Issey. Ei niin hienostunut kuin Aerinin Lilac Path, mutta herrijee, miten luonnollinen syreenin tuoksu! Tämä on sen verran "raskas" tuoksu, että sopii myös varhaiskevääseen ja ihan syksyyn saakka. Liekö se mantelimaitonuotti avittamassa asiaa?