Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Bodyshopin hajuvesistä?
White Musk on ikuisesti ihana, se ei ole kokenut edes sellaista "hyi en enää pidä tästä" -muuttumista kuin monet muut kauan sitten löydetyt tuoksut.
Muistan myös British Rosen sellaisena aitona, vanhanajan ruusutuoksuna. Kaunis.
Jokin Strawberry tms marjatuoksu oli myös kiva.
Valitettavasti BS:llä ei ole banaanishampoon tuoksua pullossa, koska sitä ostaisin heti.
BS ja Lush tekivät muuten alkuaikoina paljon yhteistyötä. No, nyttemmin BB on osa L'Orealia jos oikein muistan. Yritän aina ajatella, että ehkä perustaja (Anita Roddick?) teki sen saadakseen perillisilleen hyvän potin, hänhän sairastui syöpään. Sori, off topic ja voi olla vain hämärä muisto mikä ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette Bodyshopin hajuvesistä?
White Musk on ikuisesti ihana, se ei ole kokenut edes sellaista "hyi en enää pidä tästä" -muuttumista kuin monet muut kauan sitten löydetyt tuoksut.
Muistan myös British Rosen sellaisena aitona, vanhanajan ruusutuoksuna. Kaunis.
Jokin Strawberry tms marjatuoksu oli myös kiva.
Valitettavasti BS:llä ei ole banaanishampoon tuoksua pullossa, koska sitä ostaisin heti.
BS ja Lush tekivät muuten alkuaikoina paljon yhteistyötä. No, nyttemmin BB on osa L'Orealia jos oikein muistan. Yritän aina ajatella, että ehkä perustaja (Anita Roddick?) teki sen saadakseen perillisilleen hyvän potin, hänhän sairastui syöpään. Sori, off topic ja voi olla vain hämärä muisto mikä ei pidä paikkaansa.
Joo, ihan höpöjä kirjoitin. Piti tarkistaa. Anita myi BS:n L'Orealille vuonna 2006 ja seuraavana vuonna hän kuoli - aivoverenvuotoon. Joten asiat eivät liity toisiinsa. Muistan jonkun haastattelun missä hän kertoi meikkivinkkinä hierovansa joskus mansikoita poskilleen. Allergisena ihmisenä mietin, että en taida kokeilla :D
Sain tuoksunäytteen Armanin Si Passionesta ja ai että tykkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja.
Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte).
Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.
Legendaariset: Anais Anais on taattu tuoksu ihanasta kukkaistuoksusta pitävälle. Samoin Nina Ricci L'Air du Temps EdT tuoksu on aivan lumoava kukkaistuoksu.
Kiitos vastauksesta. Olen pistänyt kaikki ehdotukset ylös. Ehkä nappaan tyttären mukaan ja lähden vähän hajuvesiostoksille.
Tuo Anais Anais ainakin on aivan kauhea. Ei todellakaan lempeä.
Eikä ole kauhea, itse olet. Itse käytän Anais Anaisia aina jouluna,sillä siinä tuoksuu ihana, raikas blossom ja ennen kaikkea hyasintti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi Tietäjät, mutta saisiko kysyä neuvoa? Olen keski-ikäinen nainen, enkä tiedä hajuvesistä oikein mitään. Harvemmin niitä edes käytän, vaikka pidän niistä kyllä kovasti. Olen aina toivonut löytäväni pienen joukon tuoksuja, jotka voisin mieltää omiksi tuoksuikseni ja käyttää sitten vaihdellen niitä samoja. Jostain syystä vain olen tavattoman huono löytämään hyviä tuoksuja.
Pidän lempeistä tuoksuista, jotka eivät hyökkää silmille, vaan viipyilevät iholla pehmeinä. En ole tumma ja tulinen, vaan vaalea ja vaisu (vaisu on kyllä hirveä sana, mutta en siis ole naismaailman orkidea, vaan pikemminkin omenankukka, jos ymmärrätte).
Olisiko teillä vinkkejä minkälaista hajuvettä voisin kokeilla? Minulla on lahjaksi saatua Diorissimoa, mutta se on kovin vahva, eikä tunnu yhtään omalta.
Legendaariset: Anais Anais on taattu tuoksu ihanasta kukkaistuoksusta pitävälle. Samoin Nina Ricci L'Air du Temps EdT tuoksu on aivan lumoava kukkaistuoksu.
Kiitos vastauksesta. Olen pistänyt kaikki ehdotukset ylös. Ehkä nappaan tyttären mukaan ja lähden vähän hajuvesiostoksille.
Tuo Anais Anais ainakin on aivan kauhea. Ei todellakaan lempeä.
Eikä ole kauhea, itse olet. Itse käytän Anais Anaisia aina jouluna,sillä siinä tuoksuu ihana, raikas blossom ja ennen kaikkea hyasintti.
Voisi olla hyvä, mutta en sietänyt sitä enää, kun nuorena vedin ensikännejä ja käytin tätä hajuvettä ja tuli erityisen paha olo jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, jos tiedätte, miten pitäisi kääntää suomeksi ozonic note? Happinuotti tai ilman aromi.. kaikki tuntuu kököltä.
Otsoni?
Minusta otsoni tuoksuu "ylipuhtaalta" (ei vain ilmalta).
Se on se erityisen raikas ja hapekas, rapean terävä tuoksu, mikä on ukkosen jälkeen ulkona.
Jos kotiin on joskus tehty otsonointi, niin tuon otsonin tuoksun poimii ulkoakin helpommin ukkoskelin jälkeen.
Joo tiedän otsonin tuoksun. Hyvin kuvailit.
Eli käännetään suoraan otsoni. Mietin, että jos sille on joku virallinen termi suomeksi, parfyymimaailmassa.
Kiitos!
Tai ehkä otsonisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette kuuluisasta Lancomen Tresorista? Mielestäni se on upea tuoksu, sensuelli, kirkas ja ihanan nostalginen. Tästä tuoksusta olen pitänyt siitä asti, kun se tuli markkinoille (olin silloin nuori), mutta tiedän, että monien mielestä se on mummotuoksu ja jotkut eivät voi myöntää, että pitävät siitä. Todella suosittuhan se on ollut ja on yhä.
Makuni hajuvesien suhteen on muuttunut, esimerkiksi tilasin syksyllä Elizabeth Taylorin Diamonds and Rubies -tuoksun. Alussa ajattelin, että liian vanhanaikainen ja rouvamainen, mutta aloin pitää siitä, jopa rakastaa sitä: ihanan mausteinen, hedelmäinen ja lämmin. Samaan aikaan olen alkanut pitää vähemmän uudemmista tyypillisistä karkkimaisista julkkistuoksuista, toki käytän niitä välillä vaihtelunkin vuoksi (jotkut ovat hyviä mielestäni yhä).
Lancomen Tresor tuoksu oli kuulema myös Maria Melinin lempituoksu.
Se on muuten tosi hyvä tuoksu.
Löysin kirpparilta lähes täyden pullon Yves Rocherin Chevrefeuille-tuoksua 1 eurolla. Tuoksu on lanseerattu vuonna 1976, ja pullon muotokieli kertoo, että kyseessä on pullo 70-luvulta. Tuoksu ei ole mennyt miksikään, vaikka on kevyt "eau de toilette fraiche". Totuus taitaa olla, että oikein säilytettynä tuoksut eivät koskaan pilaannu, vai mitä mieltä olette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette kuuluisasta Lancomen Tresorista? Mielestäni se on upea tuoksu, sensuelli, kirkas ja ihanan nostalginen. Tästä tuoksusta olen pitänyt siitä asti, kun se tuli markkinoille (olin silloin nuori), mutta tiedän, että monien mielestä se on mummotuoksu ja jotkut eivät voi myöntää, että pitävät siitä. Todella suosittuhan se on ollut ja on yhä.
Makuni hajuvesien suhteen on muuttunut, esimerkiksi tilasin syksyllä Elizabeth Taylorin Diamonds and Rubies -tuoksun. Alussa ajattelin, että liian vanhanaikainen ja rouvamainen, mutta aloin pitää siitä, jopa rakastaa sitä: ihanan mausteinen, hedelmäinen ja lämmin. Samaan aikaan olen alkanut pitää vähemmän uudemmista tyypillisistä karkkimaisista julkkistuoksuista, toki käytän niitä välillä vaihtelunkin vuoksi (jotkut ovat hyviä mielestäni yhä).
Se on muuten tosi hyvä tuoksu.
Oli hyvä tuoksu. Ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten tosi hyvä tuoksu.Oli hyvä tuoksu. Ei ole enää.
Kyllä sen vielä silti samaksi tunnistaa, mutta oli kyllä ennen parempi. On myös Penelope Cruzin lempituoksu.
Terveisiä laivalta. Taxfreessä oli eilen aamulla 10 henkeä maskeilla ja turvaväleillä. Tuoksuostokset Ardenin White Tea ja Green Tea -deodorantit, ei muuta. Hypistelin (desinfioiduin käsin) myös Guerlainin 4 kpl:n miniatyyrisettiä, ja olin jo ottamassa sen Insolencen takia, mutta hylkäsin sitten Shalimarin takia. Ja nyt ehkä vähän kuitenkin harmittaa...? Insolencea ei löytynyt missään muussa koossa, jatkan näytteen etsintää.
Mua ihmetyttää, miten edes Fragranticaan ei voi aina luottaa. La vie est Belleä ei ole tunnistettu Miss Dior Cherien samikseksi, vaikka se on melko lailla kopio. Ilmeisesti pitkälti luotetaan valmistajan ilmoittamiin ainesosiin ja tunnistetaan niitä.
Tuota Lancomea on ylistetty muuallakin aivan ainutlaatuiseksi, Cherie jäi sen varjoon täysin, vaikka ilmestyi vuosia aikaisemmin. Ja nyt puhun parfyymeistä, en toilettivesistä. Ilmeisesti moni kadulla Cherien haistanut oli tunnistavinaan sen viimein La vie est Bellessä, ja osti matkivaa jälkimmäistä.
Tilasin itselleni ennenaikaisen synttärilahjan: Neela Vermeire Creationsin Ashokan ja Papillonin Salomen. Lisäksi Francesca Bianchin näytesetti.
Päivän tuoksu on Lorenzo Villoresin Dilmun. Kyllä tämä on ihastuttava nerolituoksu. N50
Lempparinettikaupassani Lookfantasticilla on Scent Boxissa seuraavia tuoksuja miniversioina (plus 1 mascara), kannattaako kokeilla:
MUGLER Alien Eau de Parfum- 6ml
Yves Saint Laurent Black Opium Eau de Parfum- 7.5ml
Viktor & Rolf Flowerbomb- 7ml
Lancôme Idole Eau de Parfum- 5ml
Lancôme Mr Big Mascara- 2ml
PLUS- Two surprise Eau de Parfum samples included in every box!
Mugler kiinnostaa, mutta Lancomet ovat aina olleet pettymys, ja Kukkapommi kuulostaa pelottavalta (en ole kukkien ystävä). Hintaa olisi 55 puntaa.
Vierailija kirjoitti:
Lempparinettikaupassani Lookfantasticilla on Scent Boxissa seuraavia tuoksuja miniversioina (plus 1 mascara), kannattaako kokeilla:
Mugler kiinnostaa, mutta Lancomet ovat aina olleet pettymys, ja Kukkapommi kuulostaa pelottavalta (en ole kukkien ystävä). Hintaa olisi 55 puntaa.
Aika kalliilta kuulostaa boksi, vaikka isompia näytteitä ovatkin. Ei kannata pelkän Muglerin takia ostaa. Jos sulla Stocka tai Sokos lähistöllä, kannattaa käydä siellä tuoksuttelemassa Alienia, Muglerit löytyy tavarataloistakin taas vuosien tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kalliilta kuulostaa boksi, vaikka isompia näytteitä ovatkin. Ei kannata pelkän Muglerin takia ostaa. Jos sulla Stocka tai Sokos lähistöllä, kannattaa käydä siellä tuoksuttelemassa Alienia, Muglerit löytyy tavarataloistakin taas vuosien tauon jälkeen.
Mahtaako muuten Lookfantasticin tilaukseen tulla alv ja tullimaksut päälle? En ole tilannut mitään sieltä vielä tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako muuten Lookfantasticin tilaukseen tulla alv ja tullimaksut päälle? En ole tilannut mitään sieltä vielä tänä vuonna.
Muistelen, että toimii kuten moni muukin iso brittikauppa eli varasto on siirretty hyvissä ajoin EU:n puolelle ja näin vältetään tullit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lookfantastic can confirm that your shopping experience will not be impacted, and you will be able to continue to place orders as usual"
Toimii kuten ennenkin, ei tule maksuja. Ja vaikka onkin vähän kalliimpi kuin moni itäisen euroopan kauppa niin ainakin tietää saavansa aitoja tuotteita.
Oi, just tuo Verveine Cedrat on niiin ihana. Piti tilata heti varastoon toinen puteli ja myös Un Matin dans la Roseraie samalta tekijältä. Aivan ihastuttava on myös se! Kuin kävelisi läpi ruusutarhan...