Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Näyteputkilot on kyllä kivoja!
On mainiota, että voi kokeilla hajuvettä monta kertaa, ennen kuin päättää ostaa koko pullon.
Esim. Amouagen Lilac Love. Ensivaikutelma oli: hirveän imelä, hyi! Mutta kun tuoksu avautui, siitä irtosi kauniita monisyisiä vivahteita. Jälkituoksu on hurmaava. Se kestää iholla yli 12 tuntia.
Aivan pieni sipaisu riittää.Olen todennut, että kannattaa olla rehellinen omille mieltymyksilleen, ja valita tuoksu, jossa on sellaisia sävyjä, joista aidosti pitää. Sellaisia joista tulee hyvä olo.
Tämän luulisi olevan itsestäänselvää. Mutta jos tuoksua mainostetaan "vahvan, rohkean, itsenäisen, menestyvän, aistillisen" ja ties minkälaisen naisen valinnaksi, niin siinä saattaa löytää itsensä hampaat irvessä yrittämästä pitää väkisin jostain mistä ei oikeasti nauti.
Huomaan, että joitain näytteitä tekee mieli vähän väliä availla ja nuuhkia. Kun niitä laittaa, tulee hyviä fiiliksiä: iloa, hilpeyttä, rauhallisuutta, energisyyttä. Siis nautintoa.
Toiset taas on sellaisia, joita siirtelee pois näkyvistä ja ajattelee että pitänee kokeilla tuotakin jossain välissä. Samalla yrittää keksiä tilannetta, jossa hajuvettä voisi käyttää, mutta jos rehellisesti ajattelee, on myönnettävä että toivoisi ettei olisi tilannut koko näytettä.Mulla on vasta kymmenisen näytettä laatikossa. Huomaan, että jo nyt olen paljon kriittisempi siinä mitä edes harkitsen tilaavani.
En viitsi tuhlata rahaa enkä energiaa sellaisiin tuoksuihin jotka saattavat olla vain just ja just siedettäviä.Sen sijaan jos löydän hurmaavan tuoksun, nappaan pullon sitä ripeästi, ennen kuin se reformuloidaan pilalle tai valmistus lopetetaan.
Tällaisin miettein tänään.
- Sur de Nil
ps. Ottaa aivoon että tilasin 5 ml näytteen Poemea hyväuskoisena hölmönä. Se on irvikuva entisestään, aivan hirveä.
Tässä oli kyllä niin paljon asiaa mistä olen samaa mieltä kanssasi. Ensinnäkin se riemu ja ilo, minkä tuoksu voi tuoda! Mulla oli testissä eilen aivan uusi tuoksu, josta en ole tänne vielä kirjoittanut. Olin tosi pahalla tuulella sitä suihkauttaessa ja ihan kuin olisin saanut jotain mielialalääkettä, oikein tunsin miten dopaminiit ryöpsähtivät aivoihini ja katselin ikkunasta ja mietin aurinkoa ja kevättä ja yhtäkkiä olikin ihan kiva olla :) Sellainen on tuoksun voima. Mulla on yhä sen tuoksun jämät ranteissani enkä pysty testaamaan vielä muuta, vaan haikailen yhä sen muistoa iholtani. Testaan sitä vielä uudestaan myöhemmin.
Ja sitten tuo mainosten voima. Tunnistan niin itsessäni tuon saman. Joku mainos vetoaa, tai tuoksun nimi tai pullo.. ja kuvittelet, miten tämä tuoksu olisi just se unelmien täyttymys KOSKA sinähän olet tuollainen villi pantteri tai itsenäinen uranainen tai kohtalokas viettelijätär.. ja sitten se tuoksu onkin hajunystyröidesi kauhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyteputkilot on kyllä kivoja!
On mainiota, että voi kokeilla hajuvettä monta kertaa, ennen kuin päättää ostaa koko pullon.
Esim. Amouagen Lilac Love. Ensivaikutelma oli: hirveän imelä, hyi! Mutta kun tuoksu avautui, siitä irtosi kauniita monisyisiä vivahteita. Jälkituoksu on hurmaava. Se kestää iholla yli 12 tuntia.
Aivan pieni sipaisu riittää.Olen todennut, että kannattaa olla rehellinen omille mieltymyksilleen, ja valita tuoksu, jossa on sellaisia sävyjä, joista aidosti pitää. Sellaisia joista tulee hyvä olo.
Tämän luulisi olevan itsestäänselvää. Mutta jos tuoksua mainostetaan "vahvan, rohkean, itsenäisen, menestyvän, aistillisen" ja ties minkälaisen naisen valinnaksi, niin siinä saattaa löytää itsensä hampaat irvessä yrittämästä pitää väkisin jostain mistä ei oikeasti nauti.
Huomaan, että joitain näytteitä tekee mieli vähän väliä availla ja nuuhkia. Kun niitä laittaa, tulee hyviä fiiliksiä: iloa, hilpeyttä, rauhallisuutta, energisyyttä. Siis nautintoa.
Toiset taas on sellaisia, joita siirtelee pois näkyvistä ja ajattelee että pitänee kokeilla tuotakin jossain välissä. Samalla yrittää keksiä tilannetta, jossa hajuvettä voisi käyttää, mutta jos rehellisesti ajattelee, on myönnettävä että toivoisi ettei olisi tilannut koko näytettä.Mulla on vasta kymmenisen näytettä laatikossa. Huomaan, että jo nyt olen paljon kriittisempi siinä mitä edes harkitsen tilaavani.
En viitsi tuhlata rahaa enkä energiaa sellaisiin tuoksuihin jotka saattavat olla vain just ja just siedettäviä.Sen sijaan jos löydän hurmaavan tuoksun, nappaan pullon sitä ripeästi, ennen kuin se reformuloidaan pilalle tai valmistus lopetetaan.
Tällaisin miettein tänään.
- Sur de Nil
ps. Ottaa aivoon että tilasin 5 ml näytteen Poemea hyväuskoisena hölmönä. Se on irvikuva entisestään, aivan hirveä.
Tässä oli kyllä niin paljon asiaa mistä olen samaa mieltä kanssasi. Ensinnäkin se riemu ja ilo, minkä tuoksu voi tuoda! Mulla oli testissä eilen aivan uusi tuoksu, josta en ole tänne vielä kirjoittanut. Olin tosi pahalla tuulella sitä suihkauttaessa ja ihan kuin olisin saanut jotain mielialalääkettä, oikein tunsin miten dopaminiit ryöpsähtivät aivoihini ja katselin ikkunasta ja mietin aurinkoa ja kevättä ja yhtäkkiä olikin ihan kiva olla :) Sellainen on tuoksun voima. Mulla on yhä sen tuoksun jämät ranteissani enkä pysty testaamaan vielä muuta, vaan haikailen yhä sen muistoa iholtani. Testaan sitä vielä uudestaan myöhemmin.
Ja sitten tuo mainosten voima. Tunnistan niin itsessäni tuon saman. Joku mainos vetoaa, tai tuoksun nimi tai pullo.. ja kuvittelet, miten tämä tuoksu olisi just se unelmien täyttymys KOSKA sinähän olet tuollainen villi pantteri tai itsenäinen uranainen tai kohtalokas viettelijätär.. ja sitten se tuoksu onkin hajunystyröidesi kauhu.
Hahaa! Nauroin ääneen. Kirjoitit niin nasevasti.
Vielä pari sanaa hinnasta.
Ammoin tuttuni möi Hietsun kirppiksellä kalliita laatumekkoja. Hinta 5 mk. Kukaan ei vilkaissutkaan mokomia rättejä. Hän nosti hintapyynnön 50mk:een. Jo alkoi kauppa käydä!
Enkös huomannut saman ajatuksen itsessäni.
Ihastuin Loewen Agua Loewe de Ellaan. Ihana raikkaan kirpeä, just mun makuun.
Katsoin hintaa ja otsa kurtistui epäluuloisesti.
Vain alle 40€?! ja tarjouksessa. Taitaa olla "halpa hajuvesi", ei taida ollakaan hyvä, mulla taitaa olla kehittymätön lapsellinen maku, kannattaakohan tätä sittenkään ostaa...
Mitä puppua, ostan tietenkin! Se on nyt moneen kertaan testattu ja suloiseksi todettu.
Musta on hauskaa harjoittaa introspektiota ja nauraa makeasti omalle hupsuudelleen.
- Sur de Nil
Pakko vielä purkaa viimeviikkoisia traumoja (tai viime viikkoa edeltävä viikko se taisi olla) Piguetin Mademoiselle Piguetista. Laitoin aamulla yhden takin päälle (mitä viimeksi pidin ylläni sinä kohtalokkaana päivänä) ja istahdettuani autoon ihnettelin, mistä tulee tuo voimakas partaveden haju. Se tuli takin hihasta. Olin siis kokeillut tuoksua vasempaan ranteeseen, pessyt ranteen ja laittanut takin päälle. Silti se haju on junttaantunut takin hihaan! Ja oli kyllä niin miesmäinen haju että huhhuh.
Päivän tuoksu on HdP, Blanc Violette. Minä sain tästä tuvan täydeltä sokeroituja orvokkeja, suihkautin aamulla 5.30, ja vieläkin tuoksu on tarttunut puseroon. Tämä on orvokki+puuteri - Putain des Palaces ilman nahkaa, seksihikeä ja afterglowta. Vanhanaikainen ja viaton, sellaisena sukua myös Oriza L. Legrandin Violettes du Czarille, mutta ilman saippuaisuutta.
Täällä on pari D.S. & Durgaa; Huonontaja (Debaser) ja yllättäen ja pyytämättä saatu Burning Barbershop, molemmat vielä testaamatta.
Mademoiselle omg kirjoitti:
Pakko vielä purkaa viimeviikkoisia traumoja (tai viime viikkoa edeltävä viikko se taisi olla) Piguetin Mademoiselle Piguetista. Laitoin aamulla yhden takin päälle (mitä viimeksi pidin ylläni sinä kohtalokkaana päivänä) ja istahdettuani autoon ihnettelin, mistä tulee tuo voimakas partaveden haju. Se tuli takin hihasta. Olin siis kokeillut tuoksua vasempaan ranteeseen, pessyt ranteen ja laittanut takin päälle. Silti se haju on junttaantunut takin hihaan! Ja oli kyllä niin miesmäinen haju että huhhuh.
Mademoiselle (tai monsieur) taitaakin olla kestävyydessään ihan omaa luokkaansa :O Täkäläiset Piguetit Chai, Futur ja Gardenia eivät päässeet noin pitkälle. Eksentrinen Molekyyli 04 sen sijaan selvisi pari pesukierrostakin, tuossa on sille haastaja. :D
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt hankkivani edullisen pullon Britneyn Midnight Fantasya. Sekin on Fragrantican kommenttien perusteella menty reformuloimaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.
Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni)
Alien, eikö siinä ollut vain kaksi raaka-ainetta? Pullon suunnitteluun käytetty varmaan enemmän aikaa mitä itse sisältöön vaikka se onkin melko suora kopio Alien-leffan hirviöstä. Lisäksi tuo haisee minulla palaneelle muoville iholla. Joku muu taisi havaita samaa ketjussa aiemmin??
Anteeksi.. mitä? Luin tuon kommenttisi pullosta ja piti ihan mennä varmistamaan, että onko minulla mennyt ohitse miten H.R. Gigerin luomus olisi inspiroinut hajuvesipullon designia. No, ei tuo pidä kuitenkaan paikkaansa. Pullo ei muistuta mitenkään Gigerin luomaa Alien-hahmoa ja itse asiassa jopa Fragranticassa mainitaan pullosta näin:
...captured in a bottle of deep and mysterious purple with the shape of a talisman, reminiscent of a philosopher's stone or some warlock object...
Ei siinä siis ole mitään "hirviömallia" ajateltu. Ja itse yhdistän nimenkin tässä sellaiseen outoon, vieraaseen, erilaiseen ja "tulokkaaseen" mikä on itse asiassa aika hieno nimi hajuvesimaailmassa. Valitettavasti en vaan pidä kyseisestä tuoksusta, vaikka nimi ja pullo ovatkin kauniita.
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/03/neca-resurrect…
ihan kuin siinä pullossa olisi haettu tuollaista alien hahmoa, muistaakseni tuolla oli sellainen takki tai viitta päällä joka muistuttaisi enemmän siitä pullosta
Nyt on sen näköinen linkin osoite, että en aio avata..
Kuvassa on vain Alien-leffojen kuningatar, ei muuta. :)
Alien tuoksuista keskusteltaessa tuli mieleen, että selasin pari päivää sitten Fragrantican 2020 vuoden voittajia. Siellä oli Mugler Alienin flanker Angel Eau Croisière. Kuvausten puolesta kuulostaa todella mehukkaalta! Näytteen hommaisin jostain jos voisin.
Vierailija kirjoitti:
Alien tuoksuista keskusteltaessa tuli mieleen, että selasin pari päivää sitten Fragrantican 2020 vuoden voittajia. Siellä oli Mugler Alienin flanker Angel Eau Croisière. Kuvausten puolesta kuulostaa todella mehukkaalta! Näytteen hommaisin jostain jos voisin.
Kyseessä oli siis vuoden 2020 Angel Eau Croisière? Itse testasin viime vuonna vuoden 2019 Eau Croisièreä ja sen piti olla mehukas trooppinen mangotuoksu. Kai se sitäkin oli, mutta en päässyt mangosta nauttimaan, koska tuoksun puistattava äklömakeus vei kaikki voimat. Se on kehuttu tuoksu, eli monet pitävät sen makeudesta, mutta minulle se oli totaalinen no-no. En ole yhdestäkään Angelistä tai Alienista vielä toistaiseksi pitänyt, eli saan varmaan unohtaa kaikki tulevatkin Muglerit...
Kerron nyt mielipiteen, joka ei taatusti saa laajaa kannatusta.
Olen jo kertonut kyrsiintyneisyyteni unisexin valta-asemaan.
On aidosti molempia sukupuolia pukevia tuoksuja. Niissä leima unisex on paikallaan.
Mutta jotkut brandit merkkaavat kaikki tuoksunsa unisexeiksi. Minusta se on huonoa asiakaspalvelua. Kyllä minä vaatekaupassakin edellytän, että on naistenvaatteet tuolla ja miesten vaatteet täällä. En halua tuhlata aikaani haahuilemalla miestenvaatteiden keskellä. Jos joku haluaa ostaa vaatteen vastakkaisen sukupuolen osastolta, niin siitä vain. Mutta suurin osa ihmisistä ei halua.
Sama koskee tuoksuja. Jos tuoksu on selvästi maskuliininen, niin olkaa hyvät ja kertokaa se!Älkää nimittäkö sitä uniseksiksi.
Jokaisella brändillä on joka tapauksessa listallaan kymmeniä tuoksuja joista vain viisi on enää myynnissä, että aikaa tärvääntyy siihenkin, että ihastuu tuoksuun, jonka valmistus on lopetettu.
Muuten, onko koskaan sattunut sellaista ihmettä, että suosittu klassikkotuoksu olisi tauon jälkeen palannut tuotantoon _sellaisena kuin se oli_?
Toinen huonon asiakaspalvelun ilmenemä on antaa tuoksuille nimiä, jotka eivät ilmaise mitään. Tarkoitan näitä molekyyli 1, 2, 3....
Mä en ainakaan uhraa sekuntiakaan tämmösille. Kuvien turhaan auki klikkailuun kuluu yllättävän paljon aikaa.
Ajatelkaa jos ruokakaupassakin olisi samanlaisia leikkisiä arvoituksia. Esim. maitokaapissa samannäköisiä harmaita tölkkejä, joissa lukisi vain 1, 2, 3,.... tarkemmat tiedot tölkkien sisällöstä löytyy nettisivuiltamme. Tervetuloa!
Näin multa jää kaikki Maison Margielat ja Diptyquet tutustumatta. Margielan pullot ovat lisäksi rumia. Niistä tulee mieleen kemian labran happopullot.
Ugh, olen ilmaissut ärtymykseni.
Tuntuu paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut vastaan parfyymia, josta herännyt ajatus, että tämä on tehty todella "kylmästi", eli pelkästään kaupallisin motiivein (en niitä vähättele, enkä ole naiivi, mutta tarkoitan sellaista kylmää laskelmointia) haluamatta edes luoda mitään ainutlaatuista ja upeaa tuoksua? Kyhätty nopeasti sen hetken trendiaineksista tuoksu, joka lanseerattu näyttävästi. Sitten monet parfyymien ystävät toteavat, ettei tuoksulla ole sielua, on jotenkin plääh, tylsä, epämääräinen, mitäänsanomaton.
Mulle tällainen fiilisi tuli YSL:n Libre-tuoksusta. Koin sen kylmänä ja sieluttomana, jotenkin alleviivatun kaupallisena tuotteena. (enkä tahdo loukata tällä tuoksun ystäviä, tämä on vain oma tuntemukseni)
Ai, mä olen ihan toista mieltä Librestä. Se oli positiivinen yllätys - hyvin persoonallinen ja virkistävä tuoksu. Mutta ehkäpä Black Opium oli mulle vähän tuon tyylinen pettymys, sellainen muodikkaan makea tuoksu, joka ei mielestäni ”ansaitsisi” Opium-nimeään (rakastan alkuperäistä Opiumia ja Belle d’Opiumia).
Mulle oli myös tuo Black Opium pettymys, tuota tuoksua muistuttava Britney Spearsin Prerogative on parempi mielestäni. Sieluttomista tuoksuista tulee mieleen La Vie Est Belle ja Bright Crystal, on myös paljon noita jäljitteleviä tuoksuja. Suosittuja ovat kuitenkin ja varmasti monet ovat eri mieltä kanssani, mutta ovat sellaista tylsää keskinkertaisuutta mielestäni. YSL:n Libre on em. kahta tuoksua kiinnostavampi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee noista kymmenistä kausi- ja flanker-versioista mieleen lähinnä jotkut pokemon-kortit. Siis ihan oikeasti, että ajatellaan kuluttajan haluavan "kerätä kaikki". Mielestäni laadukas parfyymi on kuitenkin yhä suht hinnakas ostos enkä jaksa kuvitella, että kukaan keräilisi koko sarjaa ihan vain saadakseen ne kaikki? Korkeintaan testailee, että mikä niistä olisi paras ja ostaa sen.
Lisäksi toivoisin parfyymifirmojen alkavan ihan reilusti myydä minipulloja ja matkapakkauksia meille testaushulluille :)
Tuli tuosta mieleen Marc Jacobsin Daisy-sarja lukemattomine flankereineen. Joskus olen jotakin tuoksua kaupassa pullosta haistanut ja ihan tykännytkin, mutta hinta on ollut suht kova ja korkki näin yli viisikymppiselle todella lapsellinen (juu, ei ole minun mielestäni missään tapauksessa *cute*). Siispä ilahduin, kun tässä taannoin luin neljästä tuoksusta tehtävän 20 ml:n minipullot ja olivat ihan nättejä pullojakin vielä. https://www.ellos.fi/marc-jacobs/daisy-eau-de-toilette-20-ml/1591675 Pettymys oli suuri, kun pullot oli hinnoiteltu raskaalla kädellä. Joku 25-28 euroa olisi ollut käypä hinta pikkupullosta, mutta oli huomattavasti kalliimpi. Jäivät minulta ostamatta kaikki pikku-Daisyt. Tiedä sitten, menetinkö lopulta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt mielipiteen, joka ei taatusti saa laajaa kannatusta.
Olen jo kertonut kyrsiintyneisyyteni unisexin valta-asemaan.
On aidosti molempia sukupuolia pukevia tuoksuja. Niissä leima unisex on paikallaan.Mutta jotkut brandit merkkaavat kaikki tuoksunsa unisexeiksi. Minusta se on huonoa asiakaspalvelua. Kyllä minä vaatekaupassakin edellytän, että on naistenvaatteet tuolla ja miesten vaatteet täällä. En halua tuhlata aikaani haahuilemalla miestenvaatteiden keskellä. Jos joku haluaa ostaa vaatteen vastakkaisen sukupuolen osastolta, niin siitä vain. Mutta suurin osa ihmisistä ei halua.
Sama koskee tuoksuja. Jos tuoksu on selvästi maskuliininen, niin olkaa hyvät ja kertokaa se!Älkää nimittäkö sitä uniseksiksi.
Jokaisella brändillä on joka tapauksessa listallaan kymmeniä tuoksuja joista vain viisi on enää myynnissä, että aikaa tärvääntyy siihenkin, että ihastuu tuoksuun, jonka valmistus on lopetettu.
Muuten, onko koskaan sattunut sellaista ihmettä, että suosittu klassikkotuoksu olisi tauon jälkeen palannut tuotantoon _sellaisena kuin se oli_?Toinen huonon asiakaspalvelun ilmenemä on antaa tuoksuille nimiä, jotka eivät ilmaise mitään. Tarkoitan näitä molekyyli 1, 2, 3....
Mä en ainakaan uhraa sekuntiakaan tämmösille. Kuvien turhaan auki klikkailuun kuluu yllättävän paljon aikaa.Ajatelkaa jos ruokakaupassakin olisi samanlaisia leikkisiä arvoituksia. Esim. maitokaapissa samannäköisiä harmaita tölkkejä, joissa lukisi vain 1, 2, 3,.... tarkemmat tiedot tölkkien sisällöstä löytyy nettisivuiltamme. Tervetuloa!
Näin multa jää kaikki Maison Margielat ja Diptyquet tutustumatta. Margielan pullot ovat lisäksi rumia. Niistä tulee mieleen kemian labran happopullot.
Ugh, olen ilmaissut ärtymykseni.
Tuntuu paremmalta.
Margieloilla ja Diptyqueillahan on kaikilla nimi, edellisillä jopa kiltisti tuoksua kuvaava?
Tuo pullojen samankaltaistuminen on ihan yleistä. Vain yksi muotti on halpaa tuottaa. The Different Company, Histoires de Parfums, ELdO, L'Artisan Parfumeur, State of Mind, Margielat, Diptyquet, Byredot, you name it. Alusta loppuun sama malli. Nasomatto sentään vaihtaa korkkia.
Tässä on tunnetun universumin rumimpia pulloja, IMHO, mutta eipä ole tylsä sarja. https://www.fragrantica.com/perfume/Filippo-Sorcinelli/Quando-rapita-in…
Ärtymyskiukunpurkauksiahan on hyvinkin hauska lukea :)
SOTD oli Habanita La Cologne, joka sen lisäksi että tuoksuu kuin Shalimar Cologne niin on yksi upeimpia parfyymipulloja ikinä. Vimoset drydownit, jäljellä pehmeänvaniljainen mutta aikuinen tuoksu. Tulee mieleen Madrid. En tiedä miksi. En ole edes Madridissa käynyt.
https://www.fragrantica.com/perfume/Molinard/Habanita-La-Cologne-37662…
En kestä, nää Habanitapullot. En edes ole niin kiinnostunut pulloista, lähinnä itse tuoksusta, mutta nämä. Pakko linkata vielä Molinardin sivu vaikkei ketään muuta kiinnostaisikaan.
Olen kohta parikymmentä vuotta yrittänyt löytää tuoksua jota haistoin eräällä nuorella kauniilla naisella n. 2000 -luvun vaihteessa.Oli pehmeä, makeahko ja erittäin naisellinen, jotenkin "keltainen"tuoksu, ehkä ripaus mandariinia tai mandariininkukkaa, vaniljaa varmasti...oi että se tuoksu oli hyvä! Varmasti joku ihan yleinen, kun asuimme silloin pienellä paikkakunnalla, josta mitään erikoisuuksia ei edes saanut. Ei liian raskas, tunkkainen, mausteinen muttei raikas ja kevytkään. Voin melkein vieläkin haistaa sen tuoksun mielessäni...
Tuoksujen nimistä: en itsekään erityisesti pidä noista molecule-nimistä - enkä tuoksuista - mutta ainakin ne kertovat mitä sieltä pullosta löytyy. Ei tarvitse kauheasti etsiä, että löytää sen tiedon että Molecule 01 on iso E super, molecule 02 on ambroxan, jne. Minusta Diptyquenkin nimet ovat ihan kuvaavia.
Minua itseäni ärsyttää vielä enemmän todella nolot nimet (tyyliin By Kilian... "I Don't Need A Prince By My Side To Be A Princess", "Kissing Burns 6.4 Calories An Hour. Wanna Work Out?" tai "Let's Settle This Argument Like Adults, In The Bedroom, Naked"... siis wtf?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee noista kymmenistä kausi- ja flanker-versioista mieleen lähinnä jotkut pokemon-kortit. Siis ihan oikeasti, että ajatellaan kuluttajan haluavan "kerätä kaikki". Mielestäni laadukas parfyymi on kuitenkin yhä suht hinnakas ostos enkä jaksa kuvitella, että kukaan keräilisi koko sarjaa ihan vain saadakseen ne kaikki? Korkeintaan testailee, että mikä niistä olisi paras ja ostaa sen.
Lisäksi toivoisin parfyymifirmojen alkavan ihan reilusti myydä minipulloja ja matkapakkauksia meille testaushulluille :)
Tuli tuosta mieleen Marc Jacobsin Daisy-sarja lukemattomine flankereineen. Joskus olen jotakin tuoksua kaupassa pullosta haistanut ja ihan tykännytkin, mutta hinta on ollut suht kova ja korkki näin yli viisikymppiselle todella lapsellinen (juu, ei ole minun mielestäni missään tapauksessa *cute*). Siispä ilahduin, kun tässä taannoin luin neljästä tuoksusta tehtävän 20 ml:n minipullot ja olivat ihan nättejä pullojakin vielä. https://www.ellos.fi/marc-jacobs/daisy-eau-de-toilette-20-ml/1591675 Pettymys oli suuri, kun pullot oli hinnoiteltu raskaalla kädellä. Joku 25-28 euroa olisi ollut käypä hinta pikkupullosta, mutta oli huomattavasti kalliimpi. Jäivät minulta ostamatta kaikki pikku-Daisyt. Tiedä sitten, menetinkö lopulta yhtään mitään.
Sattumalta mulla on sama fiilis Daisy-pullosta. Se näyttää niin lapselliselta että sen vain sivuuttaa.
Yllä oli puhetta pikkupulloista. Idea on hyvä, ja onhan niitä jonkun verran tarjollakin. Hinnat vain ovat järjettömiä.
Muutenkin hajuvesien hinnat menee tyyliin 30ml = 40€, 50ml = 50€, 100ml = 60€.
Kyllä siinä aika herkästi tulee otettua se 100ml.
Ostin sokkona Hobbarista peräti 4 pulloa. Vähän hiki nousee otsalle, mitä jos en tykkääkään niistä?
Eniten mua kiinnosti E. Ardenin teetuoksut. Siellä oli monta hyvän kuuloista, hinnat vaihteli noin kympistä 40:een. Joten valitsin kympin hintaisista sen mikä musta vaikutti parhaalta. Green Tea Fig. Jos se on aivan hirveä (mitä en mitenkään voi uskoa) palvelkoon vessan raikastimena.
Jos Kenzon Jungle Elephant on karmea, niin onpa ainakin nätti pullo 😳.
Cacharelin Eden (jonka 30ml oli kivan halpa) ja O de Lancome taas sisältävät niin tarkkaan aineksia joita rakastan että en mitenkään usko inhoavani niitä.
Mulla on hajuvedet niin vähissä, että jouduin jonkinlaiseen mielenhäiriöön kun tilasin nuo kaikki.😶 Nyt jännitetään ja odotetaan. Paketti on perillä lähipäivinä.🙃😌