Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätin valita sunnuntain tuoksuksi Jean Patoun 1000:n (EdP for women). Eikä vikaan mennytkään, tämä on täydellinen tuoksu sunnuntaihin! Klassinen ja määrätietoinen. Jopa monarkkinen. Ja tässä monarkiassa ei koronasta ja rajoituksista tiedetä mitään, täydellinen kupla.
Just olin sormi tilaa-painikkeella, valitsemassa isomman ostokseni kylkiäisiksi Patou-näytteitä (1000, Joy, Sublime). Jostain syystä tunnen uteliaisuutta, vaikka ennakkoluuloni on, että nämä ovat kaikki oikein sellaisia mahtipontisia entisaikain kukkakimppuja. Ovatko?
Joy ja 1000 kieltämättä tuovat menneet ajat mieleen, jopa ajat jolloin en ollut syntynytkään. Kyllä niissä grandiositeettiakin on, hienostuneella tavalla. Itse pidän toistaiseksi 1000:sta enemmän. Mutta nyt kun suihkautin Joyta kokeeksi, ei ole niin paha kuin muistelin. Aistin ylang ylangin ja jasmiinin tapani mukaan syreeninä tai ainakin syreenimäisyytenä. Talvella testasin Joyta viimeksi, ja ilmeisesti kuivempi ja kylmempi ilma teki siitä pissamaisen. Mutta eihän tämä sellainen ole.
Sublimea en ole kokeillut, tilaan siitä jossain vaiheessa näytteen myös. Jotenkin tykästyin Patouhun näiden näytteiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätin valita sunnuntain tuoksuksi Jean Patoun 1000:n (EdP for women). Eikä vikaan mennytkään, tämä on täydellinen tuoksu sunnuntaihin! Klassinen ja määrätietoinen. Jopa monarkkinen. Ja tässä monarkiassa ei koronasta ja rajoituksista tiedetä mitään, täydellinen kupla.
Just olin sormi tilaa-painikkeella, valitsemassa isomman ostokseni kylkiäisiksi Patou-näytteitä (1000, Joy, Sublime). Jostain syystä tunnen uteliaisuutta, vaikka ennakkoluuloni on, että nämä ovat kaikki oikein sellaisia mahtipontisia entisaikain kukkakimppuja. Ovatko?
Joy ja 1000 kieltämättä tuovat menneet ajat mieleen, jopa ajat jolloin en ollut syntynytkään. Kyllä niissä grandiositeettiakin on, hienostuneella tavalla. Itse pidän toistaiseksi 1000:sta enemmän. Mutta nyt kun suihkautin Joyta kokeeksi, ei ole niin paha kuin muistelin. Aistin ylang ylangin ja jasmiinin tapani mukaan syreeninä tai ainakin syreenimäisyytenä. Talvella testasin Joyta viimeksi, ja ilmeisesti kuivempi ja kylmempi ilma teki siitä pissamaisen. Mutta eihän tämä sellainen ole.
Sublimea en ole kokeillut, tilaan siitä jossain vaiheessa näytteen myös. Jotenkin tykästyin Patouhun näiden näytteiden perusteella.
No niin. Täytyy korjata itseäni. Kyllä tämä Joy aika ärsyttäväksi muuttuu. Saippuan ja pissan sekoitus, kiehtova mutta häiritsevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin. Täytyy korjata itseäni. Kyllä tämä Joy aika ärsyttäväksi muuttuu. Saippuan ja pissan sekoitus, kiehtova mutta häiritsevä.
LVMH-kaupan jälkeen kaikki kolme (ainakin Joy, jonka nimisen tuoksun konserniin kuuluva Dior äskettäin julkisti) on kai lopetettu, joten täytyy rientää tuoksuttelemaan - vähintäänkin sampleina - Patout, kun ne vielä ovat maailmassa. Kaikissa taitaa tuntua vahva historian havina - Joy oli Jackie Kennedyn ja monen kiehtovan naisen luottotuoksu. Thousand löytyy myös monilta 'who wears what' -listoilta. Kestäviä tuoksurakkauksia siis - tekee mieli nuuhkaista, mikä moiseen lojaaliuteen houkutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote2=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Notinon paketin ja siellä oli kaikkien aikojen kallein sokkona-ostokseni YSL In love again.. Piristävä, mielialaa kohottava mutta samalla hienostunut tuoksu. Mustaherukka saatu esiin onnistuneesti, monesti se antaa vähän hikisen vivahteen. Tunnistan myös viinirypäleen ja vienon ruusun. Pidän tästä todella paljon, eikä minulla ole mitään tämänkaltaista kokoelmassani. IHANA.
Tämmösistä onnistumisista on ihana kuulla.
Mä saan ensi viikolla Hobbarilta paketin missä on neljä sokkopulloa. >köh!<
Olen nöyrän kiitollinen, jos ne ovat edes jotakuinkin mieluisia.Tutustuttuani Amouagen näytteisiin olen tajunnut, että esim. suitsuke voi olla kammottavan hajuista. Eli sen pulloja tai Zoologisteja en ilmoista ikänä ostaisi sokkona.
Samaa mieltä. Tykkään välillä käyttää suitsukkeita kotona. Mutta Miller Harrisin Étui Noirin näyte oli yksinkertaisesti kamala. Se haisi eltaantuneelta, pilaantuneelta hajuvedeltä. Alkoholia ja vahvoja mausteita. Olikohan näytteeni pilalla? Hommasin sen Notinolta. Näyte on mielestäni käyttökelvoton. Jännä, miten positiiviset arviot tuoksu on saanut Fragranticassa kuitenkin..? Minulla on vielä erittäin tarkka hajuaisti.
Mulla on myös herkkä nenä, maksimi 2 suihkausta mitään, ja aika suitsukepainotteinen näytekokoelma. Olen ollut huomaavinani, että monen suitsukkeisen tuoksun kanssa pilven läpi kävely on toimivin tapa annostella. Kevyin omistani taitaa olla The Different Companyn Santo Incienso, sitä voi suihkuttaa suoraan kohti. Järeämmästä päästä mm UNUMin LAVS vaatii tuon läpikävelyn, se menee helposti "tukkoon" ja on liian pienelle alueelle tai liian läheltä suihkutettuna aivan liian aggressiivinen ollakseen nautittava - ja se sentään kelpaa paavillekin. Sama juttu myös esim. Tauerin Au Coeur du Desertin kanssa, se aukeaa koko loistossaan paljon paremmin vähän sinne päin suihkaistuna. Jonkinlaista tuoksun dekantointia siis. :) Toki voi myös olla, ettet vain pidä juuri tuosta tuoksusta?
Tikkunäytteiden (suitsukepainotteiset Amouaget) kohdalla olen annostelun helpottamiseksi harkinnut siirtoa tyhjään suihkeputkiloon, mutta en ole saanut vielä kokeiltua, toimisiko se käytännössä.
Mä pyyhkäisen tikulla iholle.
Miten sen vähempää voisi ottaa?
Jos se on liikaa, voi todeta, että tuoksu ei miellytä.Muuten, näytepulloja on hyvä säilyttää pienessä lasipurkissa. Siellä pysyy hajut.
Jos olisin kekannut tuon eilen, olisin voinut pitää Interluden ihan vain kuriositeettina.- Sur de Nil
Vähemmän tuoksumolekyylejä laajalle ihoalueelle tuottaa erilaisen aistimuksen kuin pyyhkäisy yhteen kohtaan. Jälkimmäisessä tuoksu tulee yhdestä pisteestä, jossa on paljon tuoksua, ilmaan suihkaistun tuoksupilven läpi kävellessä saa tuoksuauran, jota ei pysty paikantamaan tiettyyn kohtaan.
Totta. Itse en harrasta tuota läpikävelyä, mutta suihkaisen tuoksua vähän kauempaa ja suuremmalle pinta-alalle. Varsinkin Amouaget mielestäni toimivat paljon paremmin näin. Ero on toisinaan jopa hämmästyttävä. N50
Mä taas tykkään tikuttelusta.
Siistimpää, ja etenkin kun testaan haluan tietää, että haistan nimenomaan hajuvettä enkä jotain muuta mitä olen päivän mittaan käsitellyt.Ainakin Viron Aromatin suihkupullot on niin huonolaatuisia, että pullo haisee omia aikojaan vaikkei siihen edes koske. Ts. falskaavat. Kun suihkauttaa, hajuvettä lörähtää näpeille ja mihin vaan.
En myöskään ihan huoletta altistaisi vaatteitani hajuvedelle. Suurin osa on toki nykyään synteettisiä litkuja, mutta joistain merkeistä saattaa löytyä aitoja, öljymäisiä ainesosia.
Toki suihkautus tehdään ennen pukemista...!
Ooo. Niinpä.
No, heti kokeilemaan. Silpaisin paidan pois. Kaivoin Sarvikuonon lipastonlaatikosta.
Suih suih! Ei läpikävelyä, mutta suihk käsivarren mitan päästä.Ja huom! Pää on hyvä suojata.
Zoologist varoittaa sivuillaan, että se käyttää monia aitoja aineita, joten ensin kannattaa testata varoen eikä pään alueelle.Otin käytetyn tyynyliinan ja panin sen päähän.
Sitten viuhahdin olkkariin suihkauttamaan.
Palasin sänkyyn lepäämään.Olen nyt Sarvikuono. Tuoksu on lämpimämpi kuin tikuttamalla. Nyt tää ei ole ihan hirveä, mutta selvästi miehinen. En ostaisi. Mutta saan kokea päivän sarvikuonona.
Kiitos hyvästä vinkistä.
Ota pseudonyymi ja perusta hajuvesiblogi.
Alan heti seurata. Sulla on sana hallussa, ystävällinen keskustelutyyli (mikä ikävä kyllä on niin harvinaista että se kannattaa mainita) ja tiedät ihan riittävästi.Sur de Nil
Kiitos kauniista sanoista. Olen tietoinen siitä, että kirjoitustyylini on tunnistettava, niin sinullakin. :) Se riittäköön. Tämä palsta on ainoa käyttämäni somen muoto - juurikin anonyymiytensä vuoksi, olen aivan liian erakko muuhun. Pidän siitä, että keskustelu ei pyöri siihen osallistuvien henkilöiden ympärillä, asia on se mielenkiintoinen osuus, eivät ihmiset.
Mitä keskustelukulttuuriin tulee, sen muutos on ollut täälläkin näkyvissä Aihe Vapaan yli 20-vuotisen historian aikana. Tarinoita Nikillisiltä Ajoilta olisi paljon parempi kirja kuin Aihe Vapaa (Mononen, toim. 2018). Itse uskon ystävällisyyteen ja myötätuntoon kaikkea ja kaikkia kohtaan, ja aion vakaasti pitää kuplani. ;)
Päivän tuoksu on Intelligence & Fantasy, Escentric Moleculesin Geza Schoenin toista projektia, jossa tuoksun inspiraationa on henkilö. https://www.fragrantica.com/perfume/The-Beautiful-Mind-Series/Volume-I-…
Tässä on samankaltainen pippurinen alku kuin Escentric 02:ssa. Ikävä kyllä olen anosminen Molekyylille 01 ja osittain Molekyylille 02, joten en osaa verrata niihin enempää. En silti lakkaa kokeilemasta, pidän Molekyylien konseptista ja toivon tämän avautuvan kokonaisuudessaan. Päivä on vasta alussa. :)
On täällä varmasti enemmän kuin kourallinen kirjoittajia. Sä kirjoitat kuten N50, ensin luulin että olette sama ihminen.
Mäki joskus unohdan nimmarini.
En näe sen käyttämisessä mitään varaa anonymiteetin menettämisestä.Rekisteröityminen on eri juttu
Tämmönen törkypalsta missä yp.tä ei näy eikä kuulu ei ole rek. arvoinen.En edes lue enää muuta kuin tätä ketjya
Toivottavasti on enemmän kuin muutama. Ajatus siitä, että tällaiseen ketjuun muodostuisi jokin sisäpiiri, joka karkoittaa uudet keskustelijat, ei kiehdo.
Törky ja trollaus on pilannut tästä palstasta jo paljon, ja tullee aaltona taas tähänkin viimeistään sitten, kun linkki tähän ketjuun on Ilta-Sanomien etusivulla. On helpompi kadota (muutenkin) kun ei sitoudu, edes nimimerkkiinsä. Ei tule oloa että laiminlyö jotakin. :) Ei sillä nähdäkseni oikeastaan ole väliä kuka kirjoittaa. Ja kolmas negaatio putkeen, ei olla sama henkilö. :D
Huonosti kävi Intelligence & Fantasyn kanssa, tikuttamalla en saanut sitä kestämään edes niin kauaa, että pystyisin arvioimaan tuoksua. Joko se on äärimmäisen hento, tai molekyylit eivät taas mahdu reseptoreihini. Tänään samaa sarjaa Precision & Grace.
Otan kantaa vain pariin mainitsemaasi asiaan. Ensinnäkin täällä riehuu aika ajoin järjestyspoliisin virkaa toimittava hlö, jonka mielirepliikki on "Ole hyvä ja poistu ketjusta häiritsemästä!" Häiritsijäksi ja tunnelmanpilaajaksi pääsin kertomalla että hepo lähti laukalle, ja ostin älyttömän määrän pulloja ja näytteitä. Siis MINÄ ITSE ostin. Otin myös puheeksi hajuvesipullojen, nesteen ja pakkausten väärentämisen. Aiheesta pyörii opettavaisia yt.videoita.
Nämä kaksi asiaa kirjoittaneena sain kuulla olevani ilonpilaaja ja sain kuulla klassiset sanat: "Hus häivy pilaamasta ketjua!". En häipynyt enkä häivy muuta kuin omasta tahdostani, mikäli näen sen aiheelliseksi.Ikävä kyllä moni mukava keskustelija on nettipoliisin käskystä todella lähtenyt.
Se että jotkut ottavat nimmarin tuskin ketään karkottaa. Nimmarin käyttäjät keskustelevat kivasti, koska kukapa haluaisi merkata omaa nimmariaan ikäväsävyiseksi.
Tuota mitä sanoit että nimmarinhaltijan ei ole niin helppo häipyä selittämättä vai miten se meni, en ymmärrä. Täällä keskustellaan jos huvittaa, ja kun ei huvita, ei keskustella.
Epäilen että "hus pois ketjua pilaamasta"-hlö voi olla ketjun perustaja ja hän luulee omistavansa ketjun ja voivansa sanella mitä siihen saa kirjoittaa. Näin asia ei ole.
Suosittelen fb.n englkiel. hajuvesiryhmiä. Ilmapiiri on hyvä, keskustelu ystävällistä ja loputtomasti tietoa tarjolla. Jos joku alkaa häiriköidä tai yrittää liian innokkaasti uida liiveihin, kuten mulle kävi erään alin kanssa (se oli hänen nimensä), niin Esto poistaa ongelman päiväjärjestyksestä.
Musta tää on kiva, informatiivinen ryhmä. Toivoisin rohkeampaa keskustelua.
Vielä yksi juttu. Teen virheitä analyyseissäni, jolloin korjaan ne. Toivon, että jos joku muu huomaa virheen, siis objektiivisen virheen, huomauttaa siitä. Se että sanon tuoksua kuvottavaksi, ei ole virhe, vaan subjektiivinen kokemus.
Jos kimppuuni käydään nälvien, ilkeästi epämääräisesti heitellen tai esitetään kysymys tyylin "miten niin muka...." tai "etkö tajua että..." tai "oletko niin tyhmä että... " tai vain "Selitä!", en vastaa mitään. Ingenting. Nilz. Zero. Total silence.
Musta ei tartte pitää, mutta käytöstavat on oltava jos haluaa keskustella mun kanssa.
Tämä seikka erottaa englanninkieliset ryhmät suomenkielisistä. Samoin se, että ihmiset esiintyvät omalla nimellä ja lärvillä. Lisäksi yp antaa vilkkaasti kenkää sille, joka rikkoo sääntöjä.
- Sur de Nil
Mistä tiedät, että moni keskustelija on häipynyt, ja vieläpä juuri siitä syystä että heitä on komennettu? Itse en tunnista kuin muutaman kirjoittajan tyylistä. Nimimerkkejä en katso, asia on tärkeämpi.
Itse tulkitsin sen viimeisimmän "häivy ketjusta" -kirjoittajan parodioivan aiempaa palstapoliisia. Mielipiteitä saa mielestäni esittää, ja mielellään itse lukisin myös negatiivisista kokemuksista perusteluineen.
He sanoivat sen itse.
Ja kyllä mä ymmärrän. On herkkiä ihmisiä, jotka kärsivät huonosta ilmapiiristä niin paljon, että menevät pois mieluummin, etenkin kun häädetään.
Myös niitä on, jotka saattavat lukea keskustelua pitkäänkin kirjoittamatta itse
lainkaan.
Muistan itsekin miten hirveältä tuntui
kun ensimmäisen kerran raotin sydäntäni
vauvapalstalla ja sain ivallisia kommentteja.
Nyt olen oppinut. En avaa sieluani täällä.
En myöskään tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun kirjoittaa ensimmäistä kertaa jostain aiheesta, ja siihen joku kiljaisee, että lopeta
toi jankkaaminen!
Jos kerron ammattini, sitä ei uskota.
On sekin ihan vänkää kuulla että asuu Kontulassa, on tatuointeja, punaiseksi värjätty
lyhyt tukka, ammattikoulun käynyt, kolmen lapsen yksinhuoltaja, polttaa tupakkaa ja juopottelee.
Mahtaa olla ihmisillä hienoja puhelimia ja
poirotin päättelykyvyt, kun kolmesta lauseesta
luulee tietävänsä tuon kaiken. Sattumalta
yksikään noista seikoista ei päde minuun.
Tukka on kyllä ollut joskus lyhyt, mutta ei punainen.
Joskus voisi tietysti kysyä, että minkä linjan mä olisin kätnyt siellä ammattikoulussa?
Ja vaikka että minkä ikäisiä mun lapset olisi?
Ja miksi olisin yksinhuoltaja, olisinko eronnut
vai leski vai tehnyt lapset lahjasiittiöillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Notinon paketin ja siellä oli kaikkien aikojen kallein sokkona-ostokseni YSL In love again.. Piristävä, mielialaa kohottava mutta samalla hienostunut tuoksu. Mustaherukka saatu esiin onnistuneesti, monesti se antaa vähän hikisen vivahteen. Tunnistan myös viinirypäleen ja vienon ruusun. Pidän tästä todella paljon, eikä minulla ole mitään tämänkaltaista kokoelmassani. IHANA.
Olen nöyrän kiitollinen, jos ne ovat edes jotakuinkin mieluisia.Tutustuttuani Amouagen näytteisiin olen tajunnut, että esim. suitsuke voi olla kammottavan hajuista. Eli sen pulloja tai Zoologisteja en ilmoista ikänä ostaisi sokkona.
Samaa mieltä. Tykkään välillä käyttää suitsukkeita kotona. Mutta Miller Harrisin Étui Noirin näyte oli yksinkertaisesti kamala. Se haisi eltaantuneelta, pilaantuneelta hajuvedeltä. Alkoholia ja vahvoja mausteita. Olikohan näytteeni pilalla? Hommasin sen Notinolta. Näyte on mielestäni käyttökelvoton. Jännä, miten positiiviset arviot tuoksu on saanut Fragranticassa kuitenkin..? Minulla on vielä erittäin tarkka hajuaisti.
Mulla on myös herkkä nenä, maksimi 2 suihkausta mitään, ja aika suitsukepainotteinen näytekokoelma. Olen ollut huomaavinani, että monen suitsukkeisen tuoksun kanssa pilven läpi kävely on toimivin tapa annostella. Kevyin omistani taitaa olla The Different Companyn Santo Incienso, sitä voi suihkuttaa suoraan kohti. Järeämmästä päästä mm UNUMin LAVS vaatii tuon läpikävelyn, se menee helposti "tukkoon" ja on liian pienelle alueelle tai liian läheltä suihkutettuna aivan liian aggressiivinen ollakseen nautittava - ja se sentään kelpaa paavillekin. Sama juttu myös esim. Tauerin Au Coeur du Desertin kanssa, se aukeaa koko loistossaan paljon paremmin vähän sinne päin suihkaistuna. Jonkinlaista tuoksun dekantointia siis. :) Toki voi myös olla, ettet vain pidä juuri tuosta tuoksusta?
Tikkunäytteiden (suitsukepainotteiset Amouaget) kohdalla olen annostelun helpottamiseksi harkinnut siirtoa tyhjään suihkeputkiloon, mutta en ole saanut vielä kokeiltua, toimisiko se käytännössä.
Jos se on liikaa, voi todeta, että tuoksu ei miellytä.Muuten, näytepulloja on hyvä säilyttää pienessä lasipurkissa. Siellä pysyy hajut.
Jos olisin kekannut tuon eilen, olisin voinut pitää Interluden ihan vain kuriositeettina.- Sur de Nil
Vähemmän tuoksumolekyylejä laajalle ihoalueelle tuottaa erilaisen aistimuksen kuin pyyhkäisy yhteen kohtaan. Jälkimmäisessä tuoksu tulee yhdestä pisteestä, jossa on paljon tuoksua, ilmaan suihkaistun tuoksupilven läpi kävellessä saa tuoksuauran, jota ei pysty paikantamaan tiettyyn kohtaan.
Totta. Itse en harrasta tuota läpikävelyä, mutta suihkaisen tuoksua vähän kauempaa ja suuremmalle pinta-alalle. Varsinkin Amouaget mielestäni toimivat paljon paremmin näin. Ero on toisinaan jopa hämmästyttävä. N50
Kiitos tiedosta, tämä rohkaisee uudelleenpullotteluun. Taidan jatkossa ottaa Amouaget 2 ml näytteinä, päässee helpommalla.
Millä tavalla uudelleen pullotteluun?
😍Loewe: Agua de Loewe Ella (Amalfin sitruuna, bergamotti, appelsiini, kumkvatti, passionhedelmä; lumme, lilja, ruusu, rosepippuri; myski, seetri, santelipuu) Rauhoittava, ihastuttava sitrustuoksu. Tämän tahtoisin omistaa, jos se olisi kestävämpi ja vahvempi.
Halusin kokeilla espanjalaista Loewea. Mikään valitsemistani tuoksuista ei ollut tarjolla. Päätin ottaa tätä millin. Se vaikutti kivalta. Se on parempaa, se on ihana! Voisin juoda tätä tuoksua. Kun se leijuu ympärilläni ihmettelen mikä ihana täällä tuoksuu, kunnes hoksaan että se on Agua de Loewe Ella. Tässä ei ole mitään ärsyttävää, ja se on erittäin harvinaista.
- Sur de Nil
Sur de Nil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tiedosta, tämä rohkaisee uudelleenpullotteluun. Taidan jatkossa ottaa Amouaget 2 ml näytteinä, päässee helpommalla.
Millä tavalla uudelleen pullotteluun?
Tikkuputkilosta suihkeputkiloon.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan, millaista uutta syvyyttä ja kehittymistä tuoksuun tulee, kun neste alkaa muuttua tummaksi.
Miksi uskot ja toivot nesteen muuttavan väriä?
Mulla on kerran muutaman vuoden vanha hajuvesi muuttunut tummemmaksi. Se oli kyllä myös pilalla. Sääli.
Mutta opin olemaan hilloamatta hajuvesiä.
Ei ne iän kaiken säily.
Täällä kun on lueteltu noita ostopaikkoja niin en ole huomannut kenenkään mainitsevan Coolshop.fi:tä. Just tilasin sieltä Escadan viime kesän ihan käypäsen kausituoksun eli Flor del sol 100ml plus body lotion hintaan 39e, mikä sisältää jo postikulut. Aikas edullista. Olen aiemmin tilannut sieltä D&G Pour femmen ja sen tilauksen ja toimituksen kanssa ei ainakaan ollut ongelmia. No paitsi se, että olisin halunnut paketin automaattiin mutta sitä ei voinut valita vaan se meni postitoimipaikkaan. Valikoima ei kyllä ole kovin suuri eikä Coolshop ei myöskään näytä päivittävän sivujaan kovin usein eli siellä roikkuu jotain myynnistä poistuneita herkkutuoksuja statuksella "on jo tilattu muttei tiedetä varastoonsaapumispäivää tjsp". Itsekin innostuin aikanaan, että saako sieltä vielä niitä mutta eipä näköjään. Van Cleef & Arpelsia esim. näyttäisi kuitenkin olevan edullisesti, noin 85e. Hobbyllahan on vielä edullisempaa mutta pienempi valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LVMH-kaupan jälkeen kaikki kolme (ainakin Joy, jonka nimisen tuoksun konserniin kuuluva Dior äskettäin julkisti) on kai lopetettu, joten täytyy rientää tuoksuttelemaan - vähintäänkin sampleina - Patout, kun ne vielä ovat maailmassa. Kaikissa taitaa tuntua vahva historian havina - Joy oli Jackie Kennedyn ja monen kiehtovan naisen luottotuoksu. Thousand löytyy myös monilta 'who wears what' -listoilta. Kestäviä tuoksurakkauksia siis - tekee mieli nuuhkaista, mikä moiseen lojaaliuteen houkutti.
Mistä sanoista tuo LMVH tulee? Mikä tuo fuusio siis on? Olen ihan pihalla.
Huomatkaa, että joskus vaniljaa sisältävät tuoksut muuttuvat väriltään tummemmaksi, mutta tuoksu ei kuitenkaan muutu miksikäään. Jos tuoksu muuttuu, sitten tietenkin on siitä jo aika luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan, millaista uutta syvyyttä ja kehittymistä tuoksuun tulee, kun neste alkaa muuttua tummaksi.
Miksi uskot ja toivot nesteen muuttavan väriä?
Mulla on kerran muutaman vuoden vanha hajuvesi muuttunut tummemmaksi. Se oli kyllä myös pilalla. Sääli.
Mutta opin olemaan hilloamatta hajuvesiä.
Ei ne iän kaiken säily.
Kuten tuossa kirjoitinkin, niin muiden kokemusten perusteella (arviot Fragranticassa). En tiedä onko sitten jokin hapettumisreaktio vai mikä, mutta ei merkitystä, jos lopputuloksena on parempi tuoksu. Se alkuperäinen (reformuloimaton) versio oli jo valmiiksi tummaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen taas synninpäästön! Lähti itsehillintä näppäimistöllä ja tein Notino tilauksen. Mukaan tarttui tällä kertaa kunnon pullot mutta jokaista näistä olen kyllä nyt harkinnut ja lukenut arvosteluja.
-Yves Saint Laurent Mon Paris. (Olen pitkään halunnut jonkun kunnon kukkaistuoksun, varsinkin kun kesä vyöryy kovaa vauhtia päälle niin itsehillintä loppui sitten siihen).
- Kenzo Amour. (Tätä on pitkään täällä hypetetty ja nuottien perusteella luulisin tästä pitäväni, varsinkin kun omistan Kenzolta Flowerin ja World Powerin, on talon yleinen tuoksupohja aika tuttu).
- Jimmy Choo For Women. (Tätä minulla oli testerinä ja tykästyin tuoksuun, erittäin kirpeähkö mutta samalla raikas arkituoksu jota voi pitää myös töissä).
- DKNY Be Delicious. (Okei tämä oli täysin impulsiivinen ostos, muistan teininä aina nuuhkineeni tätä kaupoissa mutta en ikinä raaskinut ostaa, katsotaan onko yhtä ihana ja raikas kuin muistan).
Lisäksi mukana on tulossa vaikka mitä ihania ilmaisia testereitä! Eihän nämä nyt maksaneet kuin vain 170 e 😅
N26
Saat synninpäästön! Tosin en tiedä olenko paras sitä antamaan parfyymirippituolissa, koska sorruin myös itse eilen Notinon tilaukseen😭😁 Ihan vaan sen takia kun eiliseen loppui se ilmaisten näyteboksien jakelu ja jotkut alet.
Minä odotan eniten Michael Korsin uuden Gorgeous-tuoksun 10 ml putkiloa. Vaikuttaa nuottien perusteella lupaavalta: kukat, tupakka, puu. Tilasin myös useita näytteitä, esim. Cartierin Eau de Cartier, joitain Juicy Couturen tuoksuja ym. Heräteostona Disneyn naisille tarkoitettu (huom. Disn. muut parfyymit lähinnä lapsille) Princess Ariel edp, josta katsoin hyvän Youtube -videon. Muut tuotteet joita tilasin olivatkin sitten hiustuotteita ja huulivoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sanoista tuo LMVH tulee? Mikä tuo fuusio siis on? Olen ihan pihalla.
Louis Vuitton + Mõet Hennesy on alan jättiläinen, globaali kosmetiikkamonsteri joka on ostanut itselleen lukuisat merkit. Moni sitten kokee että ainakin tuoksut olisi heti laimennettu, pilattu tms.
Linkissä LVMH versus Hermes sodan tarina. Mua kiinnostaa nää kulissien takaiset asiat, mutta tavallisena kuluttajana ja hajuvesinautiskelijana lähinnä mielenkiinnosta. Toisaalta, vähän jos perehtyy, niin aukeaa silmät kosmetiikkateollisuudelle, sille että osa luomuksista ehkä on tekijän suurtakin taidetta, osa silkkaa dollarinkuvat silmissä tehtyä bisnestä. Ei pilaa mun tuoksunautintoja mutta on varmaan joihinkin valintoihin vaikuttanut taustalla.
https://www.thefashionlaw.com/hermes-vs-lvmh-a-timeline-of-the-drama/
Samalla tapaa Elsa Schiaparelli ja Coco Chanel taistelivat aikoinaan. Coco oli kateellinen Elsalle, joka oli italialaista aatelissukua, luova ja taiteellisesti lahjakas. Coco onnistui kaupallistamaan oman busineksensa, eikähän hänellä ollut esim. toisen maailmansodan aikana mitään vaikeuksia hengailla natsivalloittajien kanssa. Hän taisi asua hotellissa jonkun saksalaisen kanssa koko sota-ajan. Mutta niin vain nämä erheet on nyt unohdettu ja äveriäät himoitsevat Chanelin vaatteita ja kosmetiikkaa.
Itse olen aina vähän karsastanut Chanelia. En pidä ihmisistä, jotka häpeävät omaa taustaansa ja yrittävät piilottaa sen. Nykyisin korostetaan sitä, miten köyhä ja surkea Cocon alku ja tausta oli, mutta hän itse häpesi sitä eikä nähnyt sitä voimavarana.
Kyllä tuo Mennen on todettu parfyymien kuninkaaksi niin monesti, eli Mennenillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Samalla tapaa Elsa Schiaparelli ja Coco Chanel taistelivat aikoinaan. Coco oli kateellinen Elsalle, joka oli italialaista aatelissukua, luova ja taiteellisesti lahjakas. Coco onnistui kaupallistamaan oman busineksensa, eikähän hänellä ollut esim. toisen maailmansodan aikana mitään vaikeuksia hengailla natsivalloittajien kanssa. Hän taisi asua hotellissa jonkun saksalaisen kanssa koko sota-ajan. Mutta niin vain nämä erheet on nyt unohdettu ja äveriäät himoitsevat Chanelin vaatteita ja kosmetiikkaa.
Itse olen aina vähän karsastanut Chanelia. En pidä ihmisistä, jotka häpeävät omaa taustaansa ja yrittävät piilottaa sen. Nykyisin korostetaan sitä, miten köyhä ja surkea Cocon alku ja tausta oli, mutta hän itse häpesi sitä eikä nähnyt sitä voimavarana.
Eikös Coco ollut n a t s i e n rakastajatar ja piilotti niitä tyyppejä kotonaan, mikä oli joku iso talo vähän syrjemmällä josta maksoivat hänelle? Rahoittivat sitten hänen muotibisnekset vastineeksi?
Muistaisin elokuvasta ja elämänkerrastaan.
Vierailija kirjoitti:
On siis kevät...kuljen Hakaniemen rantaa (Tämä kappale pyöri päässäni, kun kuudelta menin koiran kanssa ulos ja kuuntelin lintujen konserttoa!) (en kulkenut Hakaniemen rantaa) (ei liity taas mihinkään).
Siispä sisälle tultuani piti kevätfiilareissa päästä kokeilemaan kevätboksiin laittamaani uutta näytettä Annick Goutalin Petite Cherietä. Ja ah! Mikä positiivinen yllätys :) Olen ollut nenä kiinni käsivarressa vähän väliä, ja kyllä - minäkin löysin pakasteherneet! :D Mutta varsin miellyttävässä, miedossa muodossa. Märkää sanomalehteä en löytänyt. Mutta ikään kuin tässä olisi aavistus päärynäsiideriä, sitä alkoholitonta, isossa pullossa kaupasta ostettavaa. Minusta tämä on iloinen ja puhdaskin tuoksu, sopisi vappuun. Vähän kääntynyt saippuaiseksi tässä lopussa, epäilen ettei kestä kauaa enää.
Sillage ei kovin kummoinen ole, tai sitten olin vain varovainen annostelussa. Tuo testiputkilohan on ihan liian vajaa (2 ml siinä kai luvattiinkin vain), harmin paikka.
Summa summarum: Kyllä tätä voisin harkita ostavani, mutta olenkin vähän varovainen ja yleensä aika keveiden tuoksujen ystävä.
Tämä ei ole yhtään tunkkainen, ei mausteinen, suitsukemainen, ei aromaattinen eikä unisexmainen. Tämä ei "päräytä" eikä hyökkää. Tässä on mielestäni kevättä, keveyttä, (pakasteherneitä), päärynäsiideriä, sokeriakin mutta raikkaasti, saippuaa. Varmaan joku asiantuntevampi osaisi eritellä tiettyjä kukkaisnuottejakin tuosta, mitä minä nimitän "saippuaksi". :D
Ei huono! Jatkoon!
Vanha Annick Goutal "Petite Cherie" oli parempi, nykyinen EDP-versiokin on laihempi mitä se entinen EDT.
Tämä uusi on laiha ja maskuliininen vesituoksu, aiempi oli Antonia's Flowers "Floret" tyylinen keväisen herkkä ja tasapainoisen hedelmäinen ja kukkainen. Valitettavasti tuo Antonia's Flowers merkki lopetettu. Varmaan perustaja ei suostunut myymään sitä niille isoille kosmetiikkajäteille pilattavaksi, kuten muut ovat tehneet.
Annick Goutal merkin nimi on nykyään Goutal Paris. Ilmeisesti tuoktsutalon haltuun ottanut tyttärensä meni muuttamaan tuoksujen koostumuksia, kohta myy sen varmaan Lauderille tai L'orealille kuten ne kaikki muutkin? :o
Otan kantaa vain pariin mainitsemaasi asiaan. Ensinnäkin täällä riehuu aika ajoin järjestyspoliisin virkaa toimittava hlö, jonka mielirepliikki on "Ole hyvä ja poistu ketjusta häiritsemästä!" Häiritsijäksi ja tunnelmanpilaajaksi pääsin kertomalla että hepo lähti laukalle, ja ostin älyttömän määrän pulloja ja näytteitä. Siis MINÄ ITSE ostin. Otin myös puheeksi hajuvesipullojen, nesteen ja pakkausten väärentämisen. Aiheesta pyörii opettavaisia yt.videoita.
Nämä kaksi asiaa kirjoittaneena sain kuulla olevani ilonpilaaja ja sain kuulla klassiset sanat: "Hus häivy pilaamasta ketjua!". En häipynyt enkä häivy muuta kuin omasta tahdostani, mikäli näen sen aiheelliseksi.
Ikävä kyllä moni mukava keskustelija on nettipoliisin käskystä todella lähtenyt.
Se että jotkut ottavat nimmarin tuskin ketään karkottaa. Nimmarin käyttäjät keskustelevat kivasti, koska kukapa haluaisi merkata omaa nimmariaan ikäväsävyiseksi.
Tuota mitä sanoit että nimmarinhaltijan ei ole niin helppo häipyä selittämättä vai miten se meni, en ymmärrä. Täällä keskustellaan jos huvittaa, ja kun ei huvita, ei keskustella.
Epäilen että "hus pois ketjua pilaamasta"-hlö voi olla ketjun perustaja ja hän luulee omistavansa ketjun ja voivansa sanella mitä siihen saa kirjoittaa. Näin asia ei ole.
Suosittelen fb.n englkiel. hajuvesiryhmiä. Ilmapiiri on hyvä, keskustelu ystävällistä ja loputtomasti tietoa tarjolla. Jos joku alkaa häiriköidä tai yrittää liian innokkaasti uida liiveihin, kuten mulle kävi erään alin kanssa (se oli hänen nimensä), niin Esto poistaa ongelman päiväjärjestyksestä.
Musta tää on kiva, informatiivinen ryhmä. Toivoisin rohkeampaa keskustelua.
Vielä yksi juttu. Teen virheitä analyyseissäni, jolloin korjaan ne. Toivon, että jos joku muu huomaa virheen, siis objektiivisen virheen, huomauttaa siitä. Se että sanon tuoksua kuvottavaksi, ei ole virhe, vaan subjektiivinen kokemus.
Jos kimppuuni käydään nälvien, ilkeästi epämääräisesti heitellen tai esitetään kysymys tyylin "miten niin muka...." tai "etkö tajua että..." tai "oletko niin tyhmä että... " tai vain "Selitä!", en vastaa mitään. Ingenting. Nilz. Zero. Total silence.
Musta ei tartte pitää, mutta käytöstavat on oltava jos haluaa keskustella mun kanssa.
Tämä seikka erottaa englanninkieliset ryhmät suomenkielisistä. Samoin se, että ihmiset esiintyvät omalla nimellä ja lärvillä. Lisäksi yp antaa vilkkaasti kenkää sille, joka rikkoo sääntöjä.
- Sur de Nil
Ei tarvitse ymmärtää! Tämä on tosiaan ohimenevää ajanvietettä, pidän tästä silloin tällöin, se riittää. Ryhmät ovat eri ihmisille, samoin huono käytös. En ole niin ihmisorientoitunut, että sekaantuisin kumpaankaan. ;)
Olinpa päivän pilkillä, tuoksu ei kestänyt mukana. Nyt saunaan. (Laskennallisesti 5 viikkoa vapauteen, virittelen aamukampaa.) Mutta tosiaan, antaa kaikkien kukkien kukkia ja keskustella. Hyvä vaan, etteivät samat ole aina äänessä.