Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Notinon paketin ja siellä oli kaikkien aikojen kallein sokkona-ostokseni YSL In love again.. Piristävä, mielialaa kohottava mutta samalla hienostunut tuoksu. Mustaherukka saatu esiin onnistuneesti, monesti se antaa vähän hikisen vivahteen. Tunnistan myös viinirypäleen ja vienon ruusun. Pidän tästä todella paljon, eikä minulla ole mitään tämänkaltaista kokoelmassani. IHANA.
Tämmösistä onnistumisista on ihana kuulla.
Mä saan ensi viikolla Hobbarilta paketin missä on neljä sokkopulloa. >köh!<
Olen nöyrän kiitollinen, jos ne ovat edes jotakuinkin mieluisia.Tutustuttuani Amouagen näytteisiin olen tajunnut, että esim. suitsuke voi olla kammottavan hajuista. Eli sen pulloja tai Zoologisteja en ilmoista ikänä ostaisi sokkona.
Samaa mieltä. Tykkään välillä käyttää suitsukkeita kotona. Mutta Miller Harrisin Étui Noirin näyte oli yksinkertaisesti kamala. Se haisi eltaantuneelta, pilaantuneelta hajuvedeltä. Alkoholia ja vahvoja mausteita. Olikohan näytteeni pilalla? Hommasin sen Notinolta. Näyte on mielestäni käyttökelvoton. Jännä, miten positiiviset arviot tuoksu on saanut Fragranticassa kuitenkin..? Minulla on vielä erittäin tarkka hajuaisti.
Mulla on myös herkkä nenä, maksimi 2 suihkausta mitään, ja aika suitsukepainotteinen näytekokoelma. Olen ollut huomaavinani, että monen suitsukkeisen tuoksun kanssa pilven läpi kävely on toimivin tapa annostella. Kevyin omistani taitaa olla The Different Companyn Santo Incienso, sitä voi suihkuttaa suoraan kohti. Järeämmästä päästä mm UNUMin LAVS vaatii tuon läpikävelyn, se menee helposti "tukkoon" ja on liian pienelle alueelle tai liian läheltä suihkutettuna aivan liian aggressiivinen ollakseen nautittava - ja se sentään kelpaa paavillekin. Sama juttu myös esim. Tauerin Au Coeur du Desertin kanssa, se aukeaa koko loistossaan paljon paremmin vähän sinne päin suihkaistuna. Jonkinlaista tuoksun dekantointia siis. :) Toki voi myös olla, ettet vain pidä juuri tuosta tuoksusta?
Tikkunäytteiden (suitsukepainotteiset Amouaget) kohdalla olen annostelun helpottamiseksi harkinnut siirtoa tyhjään suihkeputkiloon, mutta en ole saanut vielä kokeiltua, toimisiko se käytännössä.
Mä pyyhkäisen tikulla iholle.
Miten sen vähempää voisi ottaa?
Jos se on liikaa, voi todeta, että tuoksu ei miellytä.Muuten, näytepulloja on hyvä säilyttää pienessä lasipurkissa. Siellä pysyy hajut.
Jos olisin kekannut tuon eilen, olisin voinut pitää Interluden ihan vain kuriositeettina.- Sur de Nil
Vähemmän tuoksumolekyylejä laajalle ihoalueelle tuottaa erilaisen aistimuksen kuin pyyhkäisy yhteen kohtaan. Jälkimmäisessä tuoksu tulee yhdestä pisteestä, jossa on paljon tuoksua, ilmaan suihkaistun tuoksupilven läpi kävellessä saa tuoksuauran, jota ei pysty paikantamaan tiettyyn kohtaan.
Totta. Itse en harrasta tuota läpikävelyä, mutta suihkaisen tuoksua vähän kauempaa ja suuremmalle pinta-alalle. Varsinkin Amouaget mielestäni toimivat paljon paremmin näin. Ero on toisinaan jopa hämmästyttävä. N50
Mä taas tykkään tikuttelusta.
Siistimpää, ja etenkin kun testaan haluan tietää, että haistan nimenomaan hajuvettä enkä jotain muuta mitä olen päivän mittaan käsitellyt.Ainakin Viron Aromatin suihkupullot on niin huonolaatuisia, että pullo haisee omia aikojaan vaikkei siihen edes koske. Ts. falskaavat. Kun suihkauttaa, hajuvettä lörähtää näpeille ja mihin vaan.
En myöskään ihan huoletta altistaisi vaatteitani hajuvedelle. Suurin osa on toki nykyään synteettisiä litkuja, mutta joistain merkeistä saattaa löytyä aitoja, öljymäisiä ainesosia.
Toki suihkautus tehdään ennen pukemista...!
Ooo. Niinpä.
No, heti kokeilemaan. Silpaisin paidan pois. Kaivoin Sarvikuonon lipastonlaatikosta.
Suih suih! Ei läpikävelyä, mutta suihk käsivarren mitan päästä.Ja huom! Pää on hyvä suojata.
Zoologist varoittaa sivuillaan, että se käyttää monia aitoja aineita, joten ensin kannattaa testata varoen eikä pään alueelle.Otin käytetyn tyynyliinan ja panin sen päähän.
Sitten viuhahdin olkkariin suihkauttamaan.
Palasin sänkyyn lepäämään.Olen nyt Sarvikuono. Tuoksu on lämpimämpi kuin tikuttamalla. Nyt tää ei ole ihan hirveä, mutta selvästi miehinen. En ostaisi. Mutta saan kokea päivän sarvikuonona.
Kiitos hyvästä vinkistä.
Ota pseudonyymi ja perusta hajuvesiblogi.
Alan heti seurata. Sulla on sana hallussa, ystävällinen keskustelutyyli (mikä ikävä kyllä on niin harvinaista että se kannattaa mainita) ja tiedät ihan riittävästi.Sur de Nil
Kiitos kauniista sanoista. Olen tietoinen siitä, että kirjoitustyylini on tunnistettava, niin sinullakin. :) Se riittäköön. Tämä palsta on ainoa käyttämäni somen muoto - juurikin anonyymiytensä vuoksi, olen aivan liian erakko muuhun. Pidän siitä, että keskustelu ei pyöri siihen osallistuvien henkilöiden ympärillä, asia on se mielenkiintoinen osuus, eivät ihmiset.
Mitä keskustelukulttuuriin tulee, sen muutos on ollut täälläkin näkyvissä Aihe Vapaan yli 20-vuotisen historian aikana. Tarinoita Nikillisiltä Ajoilta olisi paljon parempi kirja kuin Aihe Vapaa (Mononen, toim. 2018). Itse uskon ystävällisyyteen ja myötätuntoon kaikkea ja kaikkia kohtaan, ja aion vakaasti pitää kuplani. ;)
Päivän tuoksu on Intelligence & Fantasy, Escentric Moleculesin Geza Schoenin toista projektia, jossa tuoksun inspiraationa on henkilö. https://www.fragrantica.com/perfume/The-Beautiful-Mind-Series/Volume-I-…
Tässä on samankaltainen pippurinen alku kuin Escentric 02:ssa. Ikävä kyllä olen anosminen Molekyylille 01 ja osittain Molekyylille 02, joten en osaa verrata niihin enempää. En silti lakkaa kokeilemasta, pidän Molekyylien konseptista ja toivon tämän avautuvan kokonaisuudessaan. Päivä on vasta alussa. :)
On täällä varmasti enemmän kuin kourallinen kirjoittajia. Sä kirjoitat kuten N50, ensin luulin että olette sama ihminen.
Mäki joskus unohdan nimmarini.
En näe sen käyttämisessä mitään varaa anonymiteetin menettämisestä.Rekisteröityminen on eri juttu
Tämmönen törkypalsta missä yp.tä ei näy eikä kuulu ei ole rek. arvoinen.En edes lue enää muuta kuin tätä ketjya
Toivottavasti on enemmän kuin muutama. Ajatus siitä, että tällaiseen ketjuun muodostuisi jokin sisäpiiri, joka karkoittaa uudet keskustelijat, ei kiehdo.
Törky ja trollaus on pilannut tästä palstasta jo paljon, ja tullee aaltona taas tähänkin viimeistään sitten, kun linkki tähän ketjuun on Ilta-Sanomien etusivulla. On helpompi kadota (muutenkin) kun ei sitoudu, edes nimimerkkiinsä. Ei tule oloa että laiminlyö jotakin. :) Ei sillä nähdäkseni oikeastaan ole väliä kuka kirjoittaa. Ja kolmas negaatio putkeen, ei olla sama henkilö. :D
Huonosti kävi Intelligence & Fantasyn kanssa, tikuttamalla en saanut sitä kestämään edes niin kauaa, että pystyisin arvioimaan tuoksua. Joko se on äärimmäisen hento, tai molekyylit eivät taas mahdu reseptoreihini. Tänään samaa sarjaa Precision & Grace.
Kävin eilen äitini luona ja hänellä oli kylpyhuoneen hyllyllä tuo kaunis Good Girl -korkokenkäpullo. Pyysin tietysti, että saisin kokeilla. Hän sanoi, että ota koko pullo, oli saanut sen lahjaksi. En kuitenkaan kehdannut, vaan suihkautin tuoksua ranteisiin. Alkutuoksu oli mukavan juhlava, konvehtimainen, jopa rapsakka sitrusjuustokakkumainen, iltatuoksun tyyppinen. Tuoksu muuttui pehmeäksi, sitrus ja konvehti häipyi, mutta siinä säilyi joku syntinen, joulu(? tai pikkujoulu :D -)mausteinen vivahde. En osaa sanoa. Kukkaisnuotteja en osannut erotella.
Mielestäni oikein hyvä tuoksu! Ei tosin minulle sopiva. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä sitten katsotaan uudelleen, josko olisin kasvanut tähän tuoksuun ja muuttunut tylsästä kotijoogista yökerhojen huumaavaksi syöjättäreksi :D
Se on taas uusi puhdas kevätpäivä. Ikisuosikki Esprit d'Oscar on ollut talven ajan paitsiossa, ei ollut oikeata fiilistä sille, mutta nyt se palasi. Omassa sarjassaan kaunis ja täydellinen. Sarjan ollessa klassiset kukkaistuoksut tyyliin No.5, Champs-Elysees, YSL Paris, Dior Joy. Tuossa sarjassa mulle kaikissa on ollut aina joku "vika" vaikka montaa niistä varauksetta rakastankin, mutta Esprit d'Oscar on ihanin.
Jos pitäisi nimetä "täydellinen kukkaistuoksu" mikä se teille olisi?
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen äitini luona ja hänellä oli kylpyhuoneen hyllyllä tuo kaunis Good Girl -korkokenkäpullo. Pyysin tietysti, että saisin kokeilla. Hän sanoi, että ota koko pullo, oli saanut sen lahjaksi. En kuitenkaan kehdannut, vaan suihkautin tuoksua ranteisiin. Alkutuoksu oli mukavan juhlava, konvehtimainen, jopa rapsakka sitrusjuustokakkumainen, iltatuoksun tyyppinen. Tuoksu muuttui pehmeäksi, sitrus ja konvehti häipyi, mutta siinä säilyi joku syntinen, joulu(? tai pikkujoulu :D -)mausteinen vivahde. En osaa sanoa. Kukkaisnuotteja en osannut erotella.
Mielestäni oikein hyvä tuoksu! Ei tosin minulle sopiva. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä sitten katsotaan uudelleen, josko olisin kasvanut tähän tuoksuun ja muuttunut tylsästä kotijoogista yökerhojen huumaavaksi syöjättäreksi :D
Noita korkokenkäpulloja on monenlaisia, musta ja punainen ja muitakin. Mikä tuoksu tuo testaamasi tarkalleen oli, katsoitko?
Vierailija kirjoitti:
Vedin käteen Notinon paketin.
Sanontavasta kiitos menee huipputyyppi
Folke Rundkvistille.😍🤗Paketista Etat Libre d'Orangen True Lust.
Siististi pakattu, pätevän näköiset 2 ml.n suihkepullot (hattu puuttuu)Ensivaikutelma: mukavan makea. Olisko vaniljaa, heliotrooppia, joku muu makea kukka? Myskiä, puuta, ambraa.
Ei mitään kirpeää, eikä raikasta.
Ei napakymppi mulle, muttä kyllä tämä käytettyä tulee.- Sur de Nil.
Kivat sulle
Pebbles kirjoitti:
Se on taas uusi puhdas kevätpäivä. Ikisuosikki Esprit d'Oscar on ollut talven ajan paitsiossa, ei ollut oikeata fiilistä sille, mutta nyt se palasi. Omassa sarjassaan kaunis ja täydellinen. Sarjan ollessa klassiset kukkaistuoksut tyyliin No.5, Champs-Elysees, YSL Paris, Dior Joy. Tuossa sarjassa mulle kaikissa on ollut aina joku "vika" vaikka montaa niistä varauksetta rakastankin, mutta Esprit d'Oscar on ihanin.
Ihana kysymys! Mutta täydellisiä kukkaistuoksuja on niin paljon! Jotenkin nyt keväisenä sunnuntaina tulee mieleen YSL:n Paris, se alkuperäinen. Makeahan se oli, mutta täynnä nuoruutta ja elämänvoimaa. Kukkaistuoksuista parhaat on mun mielestä kukkais-hedelmäiset tuoksut. Syksyä kohti alkaa kaivata mausteisia kukkaistuoksuja, mutta tällä hetkellä siis nuo hedelmäiset mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Voi lempo! Teksti hävisi.
Toistan vain tärkeimmät:
😫Penhaligon: Halfeti (sypressi, artemisia, sahrami, cardamom, bergamot, greippi; ruusu, nutmeg, jasmin; oud, nahka, seetri, santelipuu, ambra, tonkapapu, vanilja, myski) Tykkään alusta ja keskikohdasta! Ikävä kyllä lopussa haisee vain tavallinen partavesi, ja se kestää tuntitolkulla.
🤔Etat Libre d'Orange: True Lust (orvokki, rommi, kookos, ruusu, inkivääri; osmanthus, ylang, tangeriini, jasmiini, kielo; nahka, santelipuu, riisi, vanilja, ambergris) Haistan dominoivan kookoksen. Heikosti nahan, kielon, jonkun makean kukan. Vanilja tuoksuu selvästi. Orvokkituoksuista on turha innostua: orvokki ei kuitenkaan tunnu. Tuoksussa ei ole ihmeemmin ansioita, sen vika on alussa ja keskellä on tunkkainen imelyys, raikkauden ja kirpeyden puuttuminen. Yllättävän raikas jälkituoksu ilmaantuu, kun kookos vihdoin hiipuu. Kieloko vieläkin?
Yritän malttaa haistella tuoksun jälkituoksun loppuun saakka. Joskus Alkutuoksu riemastuttaa. Niin kävi Halfetissa. Mutta iloa kesti vain pari tuntia. Tilalle hiipi se tylsä, geneerinen peruspartavesi. En vaan saa selkoa mikä tuoksu se on. Epäilen santelipuuta.
Tässä vaiheessa on selvinnyt, että pidän jasmiinista. Se on onni, koska sitä on niin monessa. Olisi kiva tietää miltä se tuoksuu itsenään.
Halfeti lemahti niin pahasti, että kuurasin käsivarren puhtaaksi. Suihkutin tilalle Jardin Sur de Niliä. Oih onnea! Ihana raikkaus!!
Kysyin Hermesiltä onko DsdNiliä reformuloitu sitten 2015. Vastaakohan ne, ja rehellisesti.
Pyysin kainosti näytettä. Saahan sitä yrittää.Jos tuoksu on entisensä, ostan heti pullon varastoon.
Pyysin kerran kohteliaasti Hermesiltä Vanille Galantesta näytettä koska olin varma että siinä olisi etsimäni täydellinen vaniljatuoksu. Lähettivät 2 isoa spraymekanismillista näyteputkiloa ja saatekirjeen. Tyylikästä. Ei se ollut se täydellinen vanilja, mutta palvelu oli kyllä täydellistä. (Hermes pistää muuten LVMH:lle kampoihin, ei ole myynyt itseän, vaikka LVMH yritti jopa buvaanien kautta ostaa salaa osakkeita).
Pebbles kirjoitti:
Minä en ole oikeastaan kukkaistuoksuihminen. Pidän kyllä ns. vanhanaikaisista kukkaistuoksuista eli sellaisista, joista ei välttämättä erota selvästi yksittäisiä nuotteja. Modernit "fotorealistiset" kukkatuoksut eivät vetoa noin yleensä. Tuoksussa pitää olla pehmeyttä ja syvyyttä, ehkä tietynlaista raskautta, muuten en tunne sitä täysin omakseni.
Suosikkini eivät siis ole kovin keväisiä. :) Guerlainin L'heure bleue, Grossmithin Shem-el-Nessim, alkuperäinen Oscar de la Rentast, Poison, Serge Lutensin Fleurs d'Oranger ja Une Voix Noire sekä Chanelin Beige. Hiljattain kokeilin Amouagen Reflectionia, ja se oli miellyttävä, ei ollenkaan pistävä moderni ja kevyt kukkaistuoksu.
^ de la Renta... ja tuo oli siis N50.
Päätin valita sunnuntain tuoksuksi Jean Patoun 1000:n (EdP for women). Eikä vikaan mennytkään, tämä on täydellinen tuoksu sunnuntaihin! Klassinen ja määrätietoinen. Jopa monarkkinen. Ja tässä monarkiassa ei koronasta ja rajoituksista tiedetä mitään, täydellinen kupla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lempo! Teksti hävisi.
Toistan vain tärkeimmät:
😫Penhaligon: Halfeti (sypressi, artemisia, sahrami, cardamom, bergamot, greippi; ruusu, nutmeg, jasmin; oud, nahka, seetri, santelipuu, ambra, tonkapapu, vanilja, myski) Tykkään alusta ja keskikohdasta! Ikävä kyllä lopussa haisee vain tavallinen partavesi, ja se kestää tuntitolkulla.
🤔Etat Libre d'Orange: True Lust (orvokki, rommi, kookos, ruusu, inkivääri; osmanthus, ylang, tangeriini, jasmiini, kielo; nahka, santelipuu, riisi, vanilja, ambergris) Haistan dominoivan kookoksen. Heikosti nahan, kielon, jonkun makean kukan. Vanilja tuoksuu selvästi. Orvokkituoksuista on turha innostua: orvokki ei kuitenkaan tunnu. Tuoksussa ei ole ihmeemmin ansioita, sen vika on alussa ja keskellä on tunkkainen imelyys, raikkauden ja kirpeyden puuttuminen. Yllättävän raikas jälkituoksu ilmaantuu, kun kookos vihdoin hiipuu. Kieloko vieläkin?
Yritän malttaa haistella tuoksun jälkituoksun loppuun saakka. Joskus Alkutuoksu riemastuttaa. Niin kävi Halfetissa. Mutta iloa kesti vain pari tuntia. Tilalle hiipi se tylsä, geneerinen peruspartavesi. En vaan saa selkoa mikä tuoksu se on. Epäilen santelipuuta.
Tässä vaiheessa on selvinnyt, että pidän jasmiinista. Se on onni, koska sitä on niin monessa. Olisi kiva tietää miltä se tuoksuu itsenään.
Halfeti lemahti niin pahasti, että kuurasin käsivarren puhtaaksi. Suihkutin tilalle Jardin Sur de Niliä. Oih onnea! Ihana raikkaus!!
Kysyin Hermesiltä onko DsdNiliä reformuloitu sitten 2015. Vastaakohan ne, ja rehellisesti.
Pyysin kainosti näytettä. Saahan sitä yrittää.Jos tuoksu on entisensä, ostan heti pullon varastoon.
Pyysin kerran kohteliaasti Hermesiltä Vanille Galantesta näytettä koska olin varma että siinä olisi etsimäni täydellinen vaniljatuoksu. Lähettivät 2 isoa spraymekanismillista näyteputkiloa ja saatekirjeen. Tyylikästä. Ei se ollut se täydellinen vanilja, mutta palvelu oli kyllä täydellistä. (Hermes pistää muuten LVMH:lle kampoihin, ei ole myynyt itseän, vaikka LVMH yritti jopa buvaanien kautta ostaa salaa osakkeita).
Mikä on LVMH? En tunne tätä (yrityskauppa?)kuviota lainkaan.
Pebbles kirjoitti:
Mikä on kukkaistuoksu? Onko siinä pääasiassa vai vain kukkia?
Jos edellinen, niin lähes kaikki tuoksuni ovat kukkaistuoksuja. Paras lienee vintage Poeme.
Ostin äskettäin uudistetun Poemen. Noh, kai se käytettyä tulee. Pulloa en osta.
Uusin löytö on Amouagen Ciel Woman.
Jos kukkaistuoksussa ei saa olla kuin kukkia, niin semmosta ei mulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita korkokenkäpulloja on monenlaisia, musta ja punainen ja muitakin. Mikä tuoksu tuo testaamasi tarkalleen oli, katsoitko?
Totta kai katsoin! (Ja äitinikin sen verran ymmärtää näiden päälle, että hänkin tietää itse tarkasti, jos en jostain syystä olisi itse tiennyt). Oli ihan se perus Carolina Herreran Good Girl, ei mikään variaatio.
Vierailija kirjoitti:
>A: Beloved woman**** (kamomilla, muscatellisalvia, laventeli, cardamom, mausteneilikka, ruusu, jasmin; ylang, p, keltaputki, orvokki, olibanum, labdanum,
benzoin; sivetti, majava, nahka, myski, ambergris, santelipuu, seetri, vanilja)Hyvä kun uskalsin tilata. Ajattelin että varmaan tosi voimakas. Eikö mitä!
Miellyttävä, tyylikäs, mieto tuoksu. En arvaisi Amouageksi. Tuoksu tuntuu lineaariselta.
Hyvin kestää. Yhä sama eleetön, tyylikäs tuoksu. Ei tämä ole minusta edes mitenkään itämainen, saati päällekäyvä. Olin varautunut että sivetti ja majava lopussa haisee ties miltä, mutta ei. Tai sitten ei olla vielä lopussa.
Amouage on kiinnostava merkki. Nimekkeissä on todella eroa. Tosin sekin suoltaa menestyksensä innossa ja dollarinkuvat silmissä uutta nimekettä markkinoille kuin liukuhihnalta. Niistä näkee jo päältä, että ei kannata vaivautua. Reformulointi on tuttu juttu myös Amouagelle. Yleinen mielipide on, että hinnat on korkeat.
Mutta toistaiseksi jatkan seikkailuja Amouagen ihmeellisessä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Päätin valita sunnuntain tuoksuksi Jean Patoun 1000:n (EdP for women). Eikä vikaan mennytkään, tämä on täydellinen tuoksu sunnuntaihin! Klassinen ja määrätietoinen. Jopa monarkkinen. Ja tässä monarkiassa ei koronasta ja rajoituksista tiedetä mitään, täydellinen kupla.
Just olin sormi tilaa-painikkeella, valitsemassa isomman ostokseni kylkiäisiksi Patou-näytteitä (1000, Joy, Sublime). Jostain syystä tunnen uteliaisuutta, vaikka ennakkoluuloni on, että nämä ovat kaikki oikein sellaisia mahtipontisia entisaikain kukkakimppuja. Ovatko?
Vierailija kirjoitti:
[quote2=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Notinon paketin ja siellä oli kaikkien aikojen kallein sokkona-ostokseni YSL In love again.. Piristävä, mielialaa kohottava mutta samalla hienostunut tuoksu. Mustaherukka saatu esiin onnistuneesti, monesti se antaa vähän hikisen vivahteen. Tunnistan myös viinirypäleen ja vienon ruusun. Pidän tästä todella paljon, eikä minulla ole mitään tämänkaltaista kokoelmassani. IHANA.
Tämmösistä onnistumisista on ihana kuulla.
Mä saan ensi viikolla Hobbarilta paketin missä on neljä sokkopulloa. >köh!<
Olen nöyrän kiitollinen, jos ne ovat edes jotakuinkin mieluisia.Tutustuttuani Amouagen näytteisiin olen tajunnut, että esim. suitsuke voi olla kammottavan hajuista. Eli sen pulloja tai Zoologisteja en ilmoista ikänä ostaisi sokkona.
Samaa mieltä. Tykkään välillä käyttää suitsukkeita kotona. Mutta Miller Harrisin Étui Noirin näyte oli yksinkertaisesti kamala. Se haisi eltaantuneelta, pilaantuneelta hajuvedeltä. Alkoholia ja vahvoja mausteita. Olikohan näytteeni pilalla? Hommasin sen Notinolta. Näyte on mielestäni käyttökelvoton. Jännä, miten positiiviset arviot tuoksu on saanut Fragranticassa kuitenkin..? Minulla on vielä erittäin tarkka hajuaisti.
Mulla on myös herkkä nenä, maksimi 2 suihkausta mitään, ja aika suitsukepainotteinen näytekokoelma. Olen ollut huomaavinani, että monen suitsukkeisen tuoksun kanssa pilven läpi kävely on toimivin tapa annostella. Kevyin omistani taitaa olla The Different Companyn Santo Incienso, sitä voi suihkuttaa suoraan kohti. Järeämmästä päästä mm UNUMin LAVS vaatii tuon läpikävelyn, se menee helposti "tukkoon" ja on liian pienelle alueelle tai liian läheltä suihkutettuna aivan liian aggressiivinen ollakseen nautittava - ja se sentään kelpaa paavillekin. Sama juttu myös esim. Tauerin Au Coeur du Desertin kanssa, se aukeaa koko loistossaan paljon paremmin vähän sinne päin suihkaistuna. Jonkinlaista tuoksun dekantointia siis. :) Toki voi myös olla, ettet vain pidä juuri tuosta tuoksusta?
Tikkunäytteiden (suitsukepainotteiset Amouaget) kohdalla olen annostelun helpottamiseksi harkinnut siirtoa tyhjään suihkeputkiloon, mutta en ole saanut vielä kokeiltua, toimisiko se käytännössä.
Mä pyyhkäisen tikulla iholle.
Miten sen vähempää voisi ottaa?
Jos se on liikaa, voi todeta, että tuoksu ei miellytä.Muuten, näytepulloja on hyvä säilyttää pienessä lasipurkissa. Siellä pysyy hajut.
Jos olisin kekannut tuon eilen, olisin voinut pitää Interluden ihan vain kuriositeettina.- Sur de Nil
Vähemmän tuoksumolekyylejä laajalle ihoalueelle tuottaa erilaisen aistimuksen kuin pyyhkäisy yhteen kohtaan. Jälkimmäisessä tuoksu tulee yhdestä pisteestä, jossa on paljon tuoksua, ilmaan suihkaistun tuoksupilven läpi kävellessä saa tuoksuauran, jota ei pysty paikantamaan tiettyyn kohtaan.
Totta. Itse en harrasta tuota läpikävelyä, mutta suihkaisen tuoksua vähän kauempaa ja suuremmalle pinta-alalle. Varsinkin Amouaget mielestäni toimivat paljon paremmin näin. Ero on toisinaan jopa hämmästyttävä. N50
Mä taas tykkään tikuttelusta.
Siistimpää, ja etenkin kun testaan haluan tietää, että haistan nimenomaan hajuvettä enkä jotain muuta mitä olen päivän mittaan käsitellyt.Ainakin Viron Aromatin suihkupullot on niin huonolaatuisia, että pullo haisee omia aikojaan vaikkei siihen edes koske. Ts. falskaavat. Kun suihkauttaa, hajuvettä lörähtää näpeille ja mihin vaan.
En myöskään ihan huoletta altistaisi vaatteitani hajuvedelle. Suurin osa on toki nykyään synteettisiä litkuja, mutta joistain merkeistä saattaa löytyä aitoja, öljymäisiä ainesosia.
Toki suihkautus tehdään ennen pukemista...!
Ooo. Niinpä.
No, heti kokeilemaan. Silpaisin paidan pois. Kaivoin Sarvikuonon lipastonlaatikosta.
Suih suih! Ei läpikävelyä, mutta suihk käsivarren mitan päästä.Ja huom! Pää on hyvä suojata.
Zoologist varoittaa sivuillaan, että se käyttää monia aitoja aineita, joten ensin kannattaa testata varoen eikä pään alueelle.Otin käytetyn tyynyliinan ja panin sen päähän.
Sitten viuhahdin olkkariin suihkauttamaan.
Palasin sänkyyn lepäämään.Olen nyt Sarvikuono. Tuoksu on lämpimämpi kuin tikuttamalla. Nyt tää ei ole ihan hirveä, mutta selvästi miehinen. En ostaisi. Mutta saan kokea päivän sarvikuonona.
Kiitos hyvästä vinkistä.
Ota pseudonyymi ja perusta hajuvesiblogi.
Alan heti seurata. Sulla on sana hallussa, ystävällinen keskustelutyyli (mikä ikävä kyllä on niin harvinaista että se kannattaa mainita) ja tiedät ihan riittävästi.Sur de Nil
Kiitos kauniista sanoista. Olen tietoinen siitä, että kirjoitustyylini on tunnistettava, niin sinullakin. :) Se riittäköön. Tämä palsta on ainoa käyttämäni somen muoto - juurikin anonyymiytensä vuoksi, olen aivan liian erakko muuhun. Pidän siitä, että keskustelu ei pyöri siihen osallistuvien henkilöiden ympärillä, asia on se mielenkiintoinen osuus, eivät ihmiset.
Mitä keskustelukulttuuriin tulee, sen muutos on ollut täälläkin näkyvissä Aihe Vapaan yli 20-vuotisen historian aikana. Tarinoita Nikillisiltä Ajoilta olisi paljon parempi kirja kuin Aihe Vapaa (Mononen, toim. 2018). Itse uskon ystävällisyyteen ja myötätuntoon kaikkea ja kaikkia kohtaan, ja aion vakaasti pitää kuplani. ;)
Päivän tuoksu on Intelligence & Fantasy, Escentric Moleculesin Geza Schoenin toista projektia, jossa tuoksun inspiraationa on henkilö. https://www.fragrantica.com/perfume/The-Beautiful-Mind-Series/Volume-I-…
Tässä on samankaltainen pippurinen alku kuin Escentric 02:ssa. Ikävä kyllä olen anosminen Molekyylille 01 ja osittain Molekyylille 02, joten en osaa verrata niihin enempää. En silti lakkaa kokeilemasta, pidän Molekyylien konseptista ja toivon tämän avautuvan kokonaisuudessaan. Päivä on vasta alussa. :)
On täällä varmasti enemmän kuin kourallinen kirjoittajia. Sä kirjoitat kuten N50, ensin luulin että olette sama ihminen.
Mäki joskus unohdan nimmarini.
En näe sen käyttämisessä mitään varaa anonymiteetin menettämisestä.Rekisteröityminen on eri juttu
Tämmönen törkypalsta missä yp.tä ei näy eikä kuulu ei ole rek. arvoinen.En edes lue enää muuta kuin tätä ketjya
Toivottavasti on enemmän kuin muutama. Ajatus siitä, että tällaiseen ketjuun muodostuisi jokin sisäpiiri, joka karkoittaa uudet keskustelijat, ei kiehdo.
Törky ja trollaus on pilannut tästä palstasta jo paljon, ja tullee aaltona taas tähänkin viimeistään sitten, kun linkki tähän ketjuun on Ilta-Sanomien etusivulla. On helpompi kadota (muutenkin) kun ei sitoudu, edes nimimerkkiinsä. Ei tule oloa että laiminlyö jotakin. :) Ei sillä nähdäkseni oikeastaan ole väliä kuka kirjoittaa. Ja kolmas negaatio putkeen, ei olla sama henkilö. :D
Huonosti kävi Intelligence & Fantasyn kanssa, tikuttamalla en saanut sitä kestämään edes niin kauaa, että pystyisin arvioimaan tuoksua. Joko se on äärimmäisen hento, tai molekyylit eivät taas mahdu reseptoreihini. Tänään samaa sarjaa Precision & Grace.
Otan kantaa vain pariin mainitsemaasi asiaan. Ensinnäkin täällä riehuu aika ajoin järjestyspoliisin virkaa toimittava hlö, jonka mielirepliikki on "Ole hyvä ja poistu ketjusta häiritsemästä!" Häiritsijäksi ja tunnelmanpilaajaksi pääsin kertomalla että hepo lähti laukalle, ja ostin älyttömän määrän pulloja ja näytteitä. Siis MINÄ ITSE ostin. Otin myös puheeksi hajuvesipullojen, nesteen ja pakkausten väärentämisen. Aiheesta pyörii opettavaisia yt.videoita.
Nämä kaksi asiaa kirjoittaneena sain kuulla olevani ilonpilaaja ja sain kuulla klassiset sanat: "Hus häivy pilaamasta ketjua!". En häipynyt enkä häivy muuta kuin omasta tahdostani, mikäli näen sen aiheelliseksi.
Ikävä kyllä moni mukava keskustelija on nettipoliisin käskystä todella lähtenyt.
Se että jotkut ottavat nimmarin tuskin ketään karkottaa. Nimmarin käyttäjät keskustelevat kivasti, koska kukapa haluaisi merkata omaa nimmariaan ikäväsävyiseksi.
Tuota mitä sanoit että nimmarinhaltijan ei ole niin helppo häipyä selittämättä vai miten se meni, en ymmärrä. Täällä keskustellaan jos huvittaa, ja kun ei huvita, ei keskustella.
Epäilen että "hus pois ketjua pilaamasta"-hlö voi olla ketjun perustaja ja hän luulee omistavansa ketjun ja voivansa sanella mitä siihen saa kirjoittaa. Näin asia ei ole.
Suosittelen fb.n englkiel. hajuvesiryhmiä. Ilmapiiri on hyvä, keskustelu ystävällistä ja loputtomasti tietoa tarjolla. Jos joku alkaa häiriköidä tai yrittää liian innokkaasti uida liiveihin, kuten mulle kävi erään alin kanssa (se oli hänen nimensä), niin Esto poistaa ongelman päiväjärjestyksestä.
Musta tää on kiva, informatiivinen ryhmä. Toivoisin rohkeampaa keskustelua.
Vielä yksi juttu. Teen virheitä analyyseissäni, jolloin korjaan ne. Toivon, että jos joku muu huomaa virheen, siis objektiivisen virheen, huomauttaa siitä. Se että sanon tuoksua kuvottavaksi, ei ole virhe, vaan subjektiivinen kokemus.
Jos kimppuuni käydään nälvien, ilkeästi epämääräisesti heitellen tai esitetään kysymys tyylin "miten niin muka...." tai "etkö tajua että..." tai "oletko niin tyhmä että... " tai vain "Selitä!", en vastaa mitään. Ingenting. Nilz. Zero. Total silence.
Musta ei tartte pitää, mutta käytöstavat on oltava jos haluaa keskustella mun kanssa.
Tämä seikka erottaa englanninkieliset ryhmät suomenkielisistä. Samoin se, että ihmiset esiintyvät omalla nimellä ja lärvillä. Lisäksi yp antaa vilkkaasti kenkää sille, joka rikkoo sääntöjä.
- Sur de Nil
Mistä tiedät, että moni keskustelija on häipynyt, ja vieläpä juuri siitä syystä että heitä on komennettu? Itse en tunnista kuin muutaman kirjoittajan tyylistä. Nimimerkkejä en katso, asia on tärkeämpi.
Itse tulkitsin sen viimeisimmän "häivy ketjusta" -kirjoittajan parodioivan aiempaa palstapoliisia. Mielipiteitä saa mielestäni esittää, ja mielellään itse lukisin myös negatiivisista kokemuksista perusteluineen.
Tykkään anonyymistä keskustelusta ja tästä ketjusta, pidetään mieli ja nenät avoinna :)
Itse en välitä siitä, kuka sanoo ja mitä, rakastan vain lukea näitä analyysejä ja kommentteja aiheen takia. Osa on loistavia kirjoittajia, osa hauskoja ja osa napakampia tyyliltään -- ja se on ok. Antaa kaikkien kukkien ja yrttien kukkia.
Veikkaan, et aika moni on heittänyt välillä tuskissaan tuon "mene pois hus" -kommentin kun on hermostunut muutamaan häirikköön. Parasta olisi vaan ignoorata, mutta joskus menee hernepussi nenään jne.
Ai että aiheesta saisi väännettyä vaikka mitä verbaalisia höpötyksiä :D
Olen testaillut Mariah Careyn "M" tuoksua. Ei muuten olisi tullut hankittua, mutta pisti silmään Fragranticassa. Oli saanut ylistäviä arvioita syvänä ambraisena ja suitsukkeisena tuoksuna, jotka yhdistetty vaahtokarkkisuuteen. Hyvin poikkeuksellinen julkkistuoksu siis. Nuotit vaahtokarkki, merivesi, tiare, gardenia, suitsuke, ambra, patchouli. Arvioijat kommentoivat, että nykyinen, reformuloitu versio ei ole yhtä kestävä ja voimakas kuin alkuperäinen, mutta kun pulloa säilyttää reilut puoli vuotta, kirkas neste muuttuu tummaksi ja suitsuke- ja ambranuotit ja vaahtokarkki voimistuvat ja tuoksu saa enemmän syvyyttä.
Minulla tämä on reformuloitu versio. Todella kiintoisa tuoksu, ja pystyn jo tässä vaiheessa havaitsemaan tästä syviä ja tummia sävyjä. Ambra ja suitsuke tuoksuvat selvästi. Tämä on siitäkin jännä tuoksu, että kuuluu kategoriaan, jossa kaikki nuotit pystyy havaitsemaan ja tunnistamaan. Tuoksu on lämmin, nuo vahvat nuotit yhdistyvät vaahtokarkkiin, joka tuo makeutta, mutta tuoksu ei ole varsinaisesti makea karkkituoksu, vaan ennemminkin ambraisen tumma. Kaiken ympärillä häilyy merivesinuotti, joka tuo mukaan tiettyä mineraalisuutta. Myös kukat voi haistaa, mutta tämä ei ole myöskään kukkaistuoksu.
Monikerroksinen, mielenkiintoinen, uniikki tuoksu. Jo tämä vasta avattu, kirkasta nestettä sisältävä pullo täytti, ellei ylittänytkin, odotukset. Mielenkiinnolla odotan, millaista uutta syvyyttä ja kehittymistä tuoksuun tulee, kun neste alkaa muuttua tummaksi.
Tarvitsen taas synninpäästön! Lähti itsehillintä näppäimistöllä ja tein Notino tilauksen. Mukaan tarttui tällä kertaa kunnon pullot mutta jokaista näistä olen kyllä nyt harkinnut ja lukenut arvosteluja.
-Yves Saint Laurent Mon Paris. (Olen pitkään halunnut jonkun kunnon kukkaistuoksun, varsinkin kun kesä vyöryy kovaa vauhtia päälle niin itsehillintä loppui sitten siihen).
- Kenzo Amour. (Tätä on pitkään täällä hypetetty ja nuottien perusteella luulisin tästä pitäväni, varsinkin kun omistan Kenzolta Flowerin ja World Powerin, on talon yleinen tuoksupohja aika tuttu).
- Jimmy Choo For Women. (Tätä minulla oli testerinä ja tykästyin tuoksuun, erittäin kirpeähkö mutta samalla raikas arkituoksu jota voi pitää myös töissä).
- DKNY Be Delicious. (Okei tämä oli täysin impulsiivinen ostos, muistan teininä aina nuuhkineeni tätä kaupoissa mutta en ikinä raaskinut ostaa, katsotaan onko yhtä ihana ja raikas kuin muistan).
Lisäksi mukana on tulossa vaikka mitä ihania ilmaisia testereitä! Eihän nämä nyt maksaneet kuin vain 170 e 😅
N26
>A: Beloved woman**** (kamomilla, muscatellisalvia, laventeli, cardamom, mausteneilikka, ruusu, jasmin; ylang, p, keltaputki, orvokki, olibanum, labdanum,
benzoin; sivetti, majava, nahka, myski, ambergris, santelipuu, seetri, vanilja)
Hyvä kun uskalsin tilata. Ajattelin että varmaan tosi voimakas. Eikö mitä!
Miellyttävä, tyylikäs, mieto tuoksu. En arvaisi Amouageksi. Tuoksu tuntuu lineaariselta.