Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19314)
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että joku oli testannut Montalen Wild Pearsia. On nimittäin ollut hetken näyttentilauslistallani. Mainitsit pitäneesi muistakin tämän talon tuoksuista. Mitkä olivat mielestäsi parhaimpia? Kiinnostaisi myös tilata näyte Chocolate Greedystä.
Jostain kumman syystä ihastuin täysin Intense Cafe tuoksuun, joka on siis todella makea ja suklainen. Yleensä kyseiset tuoksut eivät minua houkuttele mutta jokin tässä saa minua nuuskuttelemaan rannettani koko ajan.
Sen sijaan pitkään odottamani Santal Wood oli pettymys, rakastan puisia tuoksuja ja odotin tältä vähän enemmän. Aluksi nenään tulvahti Fairymainen haju, jonka jälkeen se jämähti aika geneeriseksi miesten partavedeksi. Välillä nenään kuitenkin tulee ihana meriveden tuoksu jota rakastan mutta se kestää vain pienen hetken.
Tämä oli viimeinen Montale näytteeni tästä Notino tilauksesta mutta aion kyllä tilata lisää!
Vierailija kirjoitti:
mulla ehdotus: ottakaa ketjunimmari
Olisi kiva tietää kenen kanssa on vaik
aiemmin jutskannut jostain.- Sur de Nil
Ok, tämänhän voi laittaa halutessan tohon nimimerkkikohtaan, ei siis tarvi kirjautua! Musta tulee nyt sit vaikka Pebbles, koska käytin sanaa just äsken, ja koska tykkään mineraalisuudesta, metallisuudesta ja maanläheisistä tuoksuista koska ne taittaa kivasti unisex suuntaan.
Onko kenelläkään muulla kokemusta Black Baccaran tuoksuöljyistä? Ehdin tilailla vuosien varrella useammankin näytepakkauksen eri teemoilla, ja olin aivan rakastunut niihin synkkiin, goottilaisiin tuoksuihin. Nyt kaksi viimeisintä näytepakettia ovat tuottaneet pettymyksen. Tuoksut ovat laimeita ja haihtuvat nopeasti jättäen lähinnä vain tympeän savun tai suitsukkeen tuoksun iholle. Onko taso romahtanut näin selvästi vai olenko saanut jotain vanhaa kuraa?
Mitäs kun on fiilis ettei ole yhtään päivään sopivaa hajuvettä, ja tämä fiilis jatkuu päiväkausia? Tuleeko muille samanlaisia kausia? En myöskään osaa yhtään ajatella mikä sitten olisi se sopiva että sellaista pääsisi edes ostamaan. Totaalinen blah, mutta kuitenkin haluaisi tuoksua hyvälle. Edes oma addiktioni ei tunnu tällaisiin päiviin sopivalle.
Vierailija kirjoitti:
SOTD Floris Limes <3
Herkkä, hienostunut, mehukas, vintage, täydellinen unisex - ei ylimiehekäs, ei ylinaisellinen, kaikille sopiva, kevyt ja kaunis. Ensinuotti on mehukkaan, aidon tuoksuinen sitrushedelmä, suorastaan maukas. Sen jälkeen tuoksusta nousevat muut kukkaisemmat sävelet ja myös sellainen nuotti, jota itse pidän "vintagena" enkä osaa määritellä tarkkaan, mikä se on. Vintagesta tulee yleensä mieleen voimakas, vanhan maailman tuoksu, mutta voi pojat ja tytöt, tämä on kevyt henkäys 1800-luvulta. Jep, sieltä asti. Kesto ei ole huikaiseva, mutta toisaalta tämän kanssa ei tarvitse varoa vaan voi reippaasti suihkauttaa itsensä ihastuttavaksi.
Florisin sivuilla on muuten ihanan rehellisesti kerrottu tuoksun kestävyys: https://eu.florislondon.com/products/limes-eau-de-toilette-100ml
Jos joku pelkää aina hieman migreeniä niin tässä tuoksu, joka luultavasti on turvallinen.
Kiitos, anonymous perusteellisestä analyysistä.
Tämä on listallani.
Ollut pitkään.
Mistä ostit näytteen?
Kiittäen, Sur de Nil🍋
Nude-addikti kirjoitti:
Mitäs kun on fiilis ettei ole yhtään päivään sopivaa hajuvettä, ja tämä fiilis jatkuu päiväkausia? Tuleeko muille samanlaisia kausia? En myöskään osaa yhtään ajatella mikä sitten olisi se sopiva että sellaista pääsisi edes ostamaan. Totaalinen blah, mutta kuitenkin haluaisi tuoksua hyvälle. Edes oma addiktioni ei tunnu tällaisiin päiviin sopivalle.
Tuossa toimii vain helpot tuoksut jotka ei vaadi mitään. Body sprayden joukossa on helmiä, tuohon fiilikseen mulla on I Love Cosmeticsin Violet Dreams, Biotherm Eau Vitaminée ja Eau Fusion. Astetta enemmän antaa Roger & Gallet Tuberose Hedonie ja Cassis Frenesie, sekä Eau de Cartier ja Mugler Cologne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOTD Floris Limes <3
Herkkä, hienostunut, mehukas, vintage, täydellinen unisex - ei ylimiehekäs, ei ylinaisellinen, kaikille sopiva, kevyt ja kaunis. Ensinuotti on mehukkaan, aidon tuoksuinen sitrushedelmä, suorastaan maukas. Sen jälkeen tuoksusta nousevat muut kukkaisemmat sävelet ja myös sellainen nuotti, jota itse pidän "vintagena" enkä osaa määritellä tarkkaan, mikä se on. Vintagesta tulee yleensä mieleen voimakas, vanhan maailman tuoksu, mutta voi pojat ja tytöt, tämä on kevyt henkäys 1800-luvulta. Jep, sieltä asti. Kesto ei ole huikaiseva, mutta toisaalta tämän kanssa ei tarvitse varoa vaan voi reippaasti suihkauttaa itsensä ihastuttavaksi.
Florisin sivuilla on muuten ihanan rehellisesti kerrottu tuoksun kestävyys: https://eu.florislondon.com/products/limes-eau-de-toilette-100ml
Jos joku pelkää aina hieman migreeniä niin tässä tuoksu, joka luultavasti on turvallinen.
Kiitos, anonymous perusteellisestä analyysistä.
Tämä on listallani.
Ollut pitkään.
Mistä ostit näytteen?
Kiittäen, Sur de Nil🍋
Notinosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit tälle vuodelle vain 4 tuoksua, 1 joka vuodenajalle, mitkä ne olisi? + jokeri jotta saat viisi ;)
kevät -Annick Goutal Mandragore. Ruohoa, heinää, minttua, pippuria, raikkaita mausteita
kesä -Eau de Rochas. Taideteos cologneksi, mineraaleja, kiveä, ja hyvä patsuli pohjalla
syksy -Balenciaga Paris. Tätä kaipaan syksyisin kun aika ajaa ohi kaikesta kesäisen raikkaasta ja kirpeästä
talvi -Molinard Habanita. Kaikki syvyyden ja tummuuden sävyt lämmittämään kylmässä talvessa
jokeri -Guerlain Rosa Pop. Hetkiin kun tarvitaan helppo ja positiivinen aikuisen karkkituoksu
Kyllä huomaa että mulla on menossa vanhanaikaisten klassikkojen kausi, himoitsen tälle vuodelle entisaikojen tuulahduksia enemmän kuin koskaan ennen.
Mites muilla, miltä teidän vuosi tuoksuisi?
Palaan hyviin kysymyksiisi, kun ehdin vähän tuumata. Sitä ennen, jos ehtisit vastata ja jos tuo toinenkin tuoksu olisi tuttu: olen kiinnostunut kesätuoksustasi - miten Eau de Rochas ja Lancomen O mielestäsi vertautuvat? Arvon tilausta näiden välillä..
Tyyli sama "retrositrus" , ei ihme että just noita kahta arvot. Lancomen O tuoksutellut kauan sitten, muistaakseni hiukan naisellisempi ja kukkaisempi sitruksisuudessaan kuin Rochas, joka miellyttää mua koska siinä on cologneksi jopa oikea drydown. Ei häivy kokonaan iholta vaan raikkauden jälkeen jää jälkituoksuna mineraalisuus ja patsuli, ne muhun vetoaa. Tuoksussa haistetaan myös "pebbles" eli kivien tai märän kallion tuoksua ja siinä se onnistuu. Rochas on ehkä Lancomea vähän unisexympi, vähän eläimellisempi. Eau Sauvage, Cristalle, Eau Orange Verte, Eau d' Hermes ja Diorellakin kuuluis samaan perheeseen.
Kiitos! Hoidan parhaillaan keskittymistä vaativaa työasiaa (viikonloppuna!) Acqua di Parman Mirto di Panarea ranteissani, mikä lohduttaa, paljon. Saattaa olla, että en Mirton lisäksi uutta sitrustuoksua tarvitsekaan (paitsi jättipullon nykyisen pienemmän tilalle? Rakastan tätä ihan oikeasti). Jos 'tarvitsen', taidan hankkia tuon Eau de Rochasin, olen utelias ja se jotenkin vaikuttaisi iskevän retrositrusmakuuni ihan täydellisesti.
Kertokaas asiantuntijat, kuinka pahasti voisi mennä pieleen jos sokkona ostaisin Kenzo Amour ja Yves Saint Lauren Mon Paris hajuvedet? Minulla on entuudestaan 2 Kenzon tuoksua jotka miellyttävät minua. Haluaisin jotain uusia kesätuoksuja (ovatko nämä edes sopivia kuumaan kesäpäivään?) enkä haluaisi lähteä edes testaamaan niitä minnekkään paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas asiantuntijat, kuinka pahasti voisi mennä pieleen jos sokkona ostaisin Kenzo Amour ja Yves Saint Lauren Mon Paris hajuvedet? Minulla on entuudestaan 2 Kenzon tuoksua jotka miellyttävät minua. Haluaisin jotain uusia kesätuoksuja (ovatko nämä edes sopivia kuumaan kesäpäivään?) enkä haluaisi lähteä edes testaamaan niitä minnekkään paikan päälle.
Noista kahdesta ostaisin Kenzon Amourin, mutta tämä on täysin subjektiivista - satun pitämään riisistä ja lämpimästä tuoksusta (siitä, mitä. kutsutaan ’ambraksi’, ja jonka sisältö vaihtelee paljon). Ennakkoluuloni (muistoni?) on, että Mon Parisia varten täytyy tykätä ’isosta’ kukkaistuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa, että joku oli testannut Montalen Wild Pearsia. On nimittäin ollut hetken näyttentilauslistallani. Mainitsit pitäneesi muistakin tämän talon tuoksuista. Mitkä olivat mielestäsi parhaimpia? Kiinnostaisi myös tilata näyte Chocolate Greedystä.
Jostain kumman syystä ihastuin täysin Intense Cafe tuoksuun, joka on siis todella makea ja suklainen. Yleensä kyseiset tuoksut eivät minua houkuttele mutta jokin tässä saa minua nuuskuttelemaan rannettani koko ajan.
Sen sijaan pitkään odottamani Santal Wood oli pettymys, rakastan puisia tuoksuja ja odotin tältä vähän enemmän. Aluksi nenään tulvahti Fairymainen haju, jonka jälkeen se jämähti aika geneeriseksi miesten partavedeksi. Välillä nenään kuitenkin tulee ihana meriveden tuoksu jota rakastan mutta se kestää vain pienen hetken.
Tämä oli viimeinen Montale näytteeni tästä Notino tilauksesta mutta aion kyllä tilata lisää!
Kiva kun vastasit. Oliko sinulla siis vain nuo kolme näytettä? Voi ei tuo Fairy-vesi.... Ja harmi, jos juuri se mitä odottaa, paljastuukin noin surkeaksi! Onneksi sitten tuo herkullisempi tuoksu yllätti positiivisesti. Itse ajattelin ehkä tilata sample-setin heidän omilta sivuiltaan. Itselläni on vain Aoud Greedy-näyte, joka on ihanan lakritsinen suht. pitkän ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun vastasit. Oliko sinulla siis vain nuo kolme näytettä? Voi ei tuo Fairy-vesi.... Ja harmi, jos juuri se mitä odottaa, paljastuukin noin surkeaksi! Onneksi sitten tuo herkullisempi tuoksu yllätti positiivisesti. Itse ajattelin ehkä tilata sample-setin heidän omilta sivuiltaan. Itselläni on vain Aoud Greedy-näyte, joka on ihanan lakritsinen suht. pitkän ajan.
Joo oli vain nuo kolme Montalelta koska yritin pysyä kohtuudessa 😂 mutta sitähän tämä välillä ikävä kyllä on näiden tuoksujen kanssa, joko täysi kymppi tai täysi huti.
Tuo Aoud Greedy alkoi kiinnostamaan minuakin. Kuinka vahva tuo sitruuna nuotti on tuoksussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo oli vain nuo kolme Montalelta koska yritin pysyä kohtuudessa 😂 mutta sitähän tämä välillä ikävä kyllä on näiden tuoksujen kanssa, joko täysi kymppi tai täysi huti.
Tuo Aoud Greedy alkoi kiinnostamaan minuakin. Kuinka vahva tuo sitruuna nuotti on tuoksussa?
En itse sitä pahemmin havainnut, oikeastaan ollenkaan, sillä lakritsi on niin hallitsevassa osassa. Ehkä se on ns. tukevana tuoksunuottina tuossa?
Vedin käteen Notinon paketin.
Sanontavasta kiitos menee huipputyyppi
Folke Rundkvistille.😍🤗
Paketista Etat Libre d'Orangen True Lust.
Siististi pakattu, pätevän näköiset 2 ml.n suihkepullot (hattu puuttuu)
Ensivaikutelma: mukavan makea. Olisko vaniljaa, heliotrooppia, joku muu makea kukka? Myskiä, puuta, ambraa.
Ei mitään kirpeää, eikä raikasta.
Ei napakymppi mulle, muttä kyllä tämä käytettyä tulee.
- Sur de Nil.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään sain Notinon paketin ja siellä oli kaikkien aikojen kallein sokkona-ostokseni YSL In love again.. Piristävä, mielialaa kohottava mutta samalla hienostunut tuoksu. Mustaherukka saatu esiin onnistuneesti, monesti se antaa vähän hikisen vivahteen. Tunnistan myös viinirypäleen ja vienon ruusun. Pidän tästä todella paljon, eikä minulla ole mitään tämänkaltaista kokoelmassani. IHANA.
Tämmösistä onnistumisista on ihana kuulla.
Mä saan ensi viikolla Hobbarilta paketin missä on neljä sokkopulloa. >köh!<
Olen nöyrän kiitollinen, jos ne ovat edes jotakuinkin mieluisia.Tutustuttuani Amouagen näytteisiin olen tajunnut, että esim. suitsuke voi olla kammottavan hajuista. Eli sen pulloja tai Zoologisteja en ilmoista ikänä ostaisi sokkona.
Samaa mieltä. Tykkään välillä käyttää suitsukkeita kotona. Mutta Miller Harrisin Étui Noirin näyte oli yksinkertaisesti kamala. Se haisi eltaantuneelta, pilaantuneelta hajuvedeltä. Alkoholia ja vahvoja mausteita. Olikohan näytteeni pilalla? Hommasin sen Notinolta. Näyte on mielestäni käyttökelvoton. Jännä, miten positiiviset arviot tuoksu on saanut Fragranticassa kuitenkin..? Minulla on vielä erittäin tarkka hajuaisti.
Mulla on myös herkkä nenä, maksimi 2 suihkausta mitään, ja aika suitsukepainotteinen näytekokoelma. Olen ollut huomaavinani, että monen suitsukkeisen tuoksun kanssa pilven läpi kävely on toimivin tapa annostella. Kevyin omistani taitaa olla The Different Companyn Santo Incienso, sitä voi suihkuttaa suoraan kohti. Järeämmästä päästä mm UNUMin LAVS vaatii tuon läpikävelyn, se menee helposti "tukkoon" ja on liian pienelle alueelle tai liian läheltä suihkutettuna aivan liian aggressiivinen ollakseen nautittava - ja se sentään kelpaa paavillekin. Sama juttu myös esim. Tauerin Au Coeur du Desertin kanssa, se aukeaa koko loistossaan paljon paremmin vähän sinne päin suihkaistuna. Jonkinlaista tuoksun dekantointia siis. :) Toki voi myös olla, ettet vain pidä juuri tuosta tuoksusta?
Tikkunäytteiden (suitsukepainotteiset Amouaget) kohdalla olen annostelun helpottamiseksi harkinnut siirtoa tyhjään suihkeputkiloon, mutta en ole saanut vielä kokeiltua, toimisiko se käytännössä.
Mä pyyhkäisen tikulla iholle.
Miten sen vähempää voisi ottaa?
Jos se on liikaa, voi todeta, että tuoksu ei miellytä.Muuten, näytepulloja on hyvä säilyttää pienessä lasipurkissa. Siellä pysyy hajut.
Jos olisin kekannut tuon eilen, olisin voinut pitää Interluden ihan vain kuriositeettina.- Sur de Nil
Vähemmän tuoksumolekyylejä laajalle ihoalueelle tuottaa erilaisen aistimuksen kuin pyyhkäisy yhteen kohtaan. Jälkimmäisessä tuoksu tulee yhdestä pisteestä, jossa on paljon tuoksua, ilmaan suihkaistun tuoksupilven läpi kävellessä saa tuoksuauran, jota ei pysty paikantamaan tiettyyn kohtaan.
Totta. Itse en harrasta tuota läpikävelyä, mutta suihkaisen tuoksua vähän kauempaa ja suuremmalle pinta-alalle. Varsinkin Amouaget mielestäni toimivat paljon paremmin näin. Ero on toisinaan jopa hämmästyttävä. N50
Mä taas tykkään tikuttelusta.
Siistimpää, ja etenkin kun testaan haluan tietää, että haistan nimenomaan hajuvettä enkä jotain muuta mitä olen päivän mittaan käsitellyt.Ainakin Viron Aromatin suihkupullot on niin huonolaatuisia, että pullo haisee omia aikojaan vaikkei siihen edes koske. Ts. falskaavat. Kun suihkauttaa, hajuvettä lörähtää näpeille ja mihin vaan.
En myöskään ihan huoletta altistaisi vaatteitani hajuvedelle. Suurin osa on toki nykyään synteettisiä litkuja, mutta joistain merkeistä saattaa löytyä aitoja, öljymäisiä ainesosia.
Toki suihkautus tehdään ennen pukemista...!
Ooo. Niinpä.
No, heti kokeilemaan. Silpaisin paidan pois. Kaivoin Sarvikuonon lipastonlaatikosta.
Suih suih! Ei läpikävelyä, mutta suihk käsivarren mitan päästä.Ja huom! Pää on hyvä suojata.
Zoologist varoittaa sivuillaan, että se käyttää monia aitoja aineita, joten ensin kannattaa testata varoen eikä pään alueelle.Otin käytetyn tyynyliinan ja panin sen päähän.
Sitten viuhahdin olkkariin suihkauttamaan.
Palasin sänkyyn lepäämään.Olen nyt Sarvikuono. Tuoksu on lämpimämpi kuin tikuttamalla. Nyt tää ei ole ihan hirveä, mutta selvästi miehinen. En ostaisi. Mutta saan kokea päivän sarvikuonona.
Kiitos hyvästä vinkistä.
Ota pseudonyymi ja perusta hajuvesiblogi.
Alan heti seurata. Sulla on sana hallussa, ystävällinen keskustelutyyli (mikä ikävä kyllä on niin harvinaista että se kannattaa mainita) ja tiedät ihan riittävästi.Sur de Nil
Kiitos kauniista sanoista. Olen tietoinen siitä, että kirjoitustyylini on tunnistettava, niin sinullakin. :) Se riittäköön. Tämä palsta on ainoa käyttämäni somen muoto - juurikin anonyymiytensä vuoksi, olen aivan liian erakko muuhun. Pidän siitä, että keskustelu ei pyöri siihen osallistuvien henkilöiden ympärillä, asia on se mielenkiintoinen osuus, eivät ihmiset.
Mitä keskustelukulttuuriin tulee, sen muutos on ollut täälläkin näkyvissä Aihe Vapaan yli 20-vuotisen historian aikana. Tarinoita Nikillisiltä Ajoilta olisi paljon parempi kirja kuin Aihe Vapaa (Mononen, toim. 2018). Itse uskon ystävällisyyteen ja myötätuntoon kaikkea ja kaikkia kohtaan, ja aion vakaasti pitää kuplani. ;)
Päivän tuoksu on Intelligence & Fantasy, Escentric Moleculesin Geza Schoenin toista projektia, jossa tuoksun inspiraationa on henkilö. https://www.fragrantica.com/perfume/The-Beautiful-Mind-Series/Volume-I-…
Tässä on samankaltainen pippurinen alku kuin Escentric 02:ssa. Ikävä kyllä olen anosminen Molekyylille 01 ja osittain Molekyylille 02, joten en osaa verrata niihin enempää. En silti lakkaa kokeilemasta, pidän Molekyylien konseptista ja toivon tämän avautuvan kokonaisuudessaan. Päivä on vasta alussa. :)
On täällä varmasti enemmän kuin kourallinen kirjoittajia. Sä kirjoitat kuten N50, ensin luulin että olette sama ihminen.
Mäki joskus unohdan nimmarini.
En näe sen käyttämisessä mitään varaa anonymiteetin menettämisestä.
Rekisteröityminen on eri juttu
Tämmönen törkypalsta missä yp.tä ei näy eikä kuulu ei ole rek. arvoinen.
En edes lue enää muuta kuin tätä ketjya
Voi lempo! Teksti hävisi.
Toistan vain tärkeimmät:
😫Penhaligon: Halfeti (sypressi, artemisia, sahrami, cardamom, bergamot, greippi; ruusu, nutmeg, jasmin; oud, nahka, seetri, santelipuu, ambra, tonkapapu, vanilja, myski) Tykkään alusta ja keskikohdasta! Ikävä kyllä lopussa haisee vain tavallinen partavesi, ja se kestää tuntitolkulla.
🤔Etat Libre d'Orange: True Lust (orvokki, rommi, kookos, ruusu, inkivääri; osmanthus, ylang, tangeriini, jasmiini, kielo; nahka, santelipuu, riisi, vanilja, ambergris) Haistan dominoivan kookoksen. Heikosti nahan, kielon, jonkun makean kukan. Vanilja tuoksuu selvästi. Orvokkituoksuista on turha innostua: orvokki ei kuitenkaan tunnu. Tuoksussa ei ole ihmeemmin ansioita, sen vika on alussa ja keskellä on tunkkainen imelyys, raikkauden ja kirpeyden puuttuminen. Yllättävän raikas jälkituoksu ilmaantuu, kun kookos vihdoin hiipuu. Kieloko vieläkin?
Yritän malttaa haistella tuoksun jälkituoksun loppuun saakka. Joskus Alkutuoksu riemastuttaa. Niin kävi Halfetissa. Mutta iloa kesti vain pari tuntia. Tilalle hiipi se tylsä, geneerinen peruspartavesi. En vaan saa selkoa mikä tuoksu se on. Epäilen santelipuuta.
Tässä vaiheessa on selvinnyt, että pidän jasmiinista. Se on onni, koska sitä on niin monessa. Olisi kiva tietää miltä se tuoksuu itsenään.
Halfeti lemahti niin pahasti, että kuurasin käsivarren puhtaaksi. Suihkutin tilalle Jardin Sur de Niliä. Oih onnea! Ihana raikkaus!!
Kysyin Hermesiltä onko DsdNiliä reformuloitu sitten 2015. Vastaakohan ne, ja rehellisesti.
Pyysin kainosti näytettä. Saahan sitä yrittää.
Jos tuoksu on entisensä, ostan heti pullon varastoon.
En ole itse vielä testannut, mutta olen periaatteessa ollut kiinnostunut joistain Max Perttulan tuoksuista ilmoitettujen nuottien perusteella. Mutta toistaiseksi en ole tilannut, koska sivuston tyyli on niin arveluttava, niin pelkään sen heijastuvan tuoksuihinkin.
Mutta yksi näistä pohtimistani on Finlandeol, jota mainostetaan juurikin sauna-mielleyhtymillä:
https://www.maxjoacimcosmetics.com/product-page/finlandeol-eau-de-toile…
Hän ei vastaa mihinkään tuotteeseen liittyvään kysymykseen. Pari vuotta jatkunut sama meno. Onnea vaan jos tilauksen toimituksessa tulee ongelmia.
On siis kevät...kuljen Hakaniemen rantaa (Tämä kappale pyöri päässäni, kun kuudelta menin koiran kanssa ulos ja kuuntelin lintujen konserttoa!) (en kulkenut Hakaniemen rantaa) (ei liity taas mihinkään).
Siispä sisälle tultuani piti kevätfiilareissa päästä kokeilemaan kevätboksiin laittamaani uutta näytettä Annick Goutalin Petite Cherietä. Ja ah! Mikä positiivinen yllätys :) Olen ollut nenä kiinni käsivarressa vähän väliä, ja kyllä - minäkin löysin pakasteherneet! :D Mutta varsin miellyttävässä, miedossa muodossa. Märkää sanomalehteä en löytänyt. Mutta ikään kuin tässä olisi aavistus päärynäsiideriä, sitä alkoholitonta, isossa pullossa kaupasta ostettavaa. Minusta tämä on iloinen ja puhdaskin tuoksu, sopisi vappuun. Vähän kääntynyt saippuaiseksi tässä lopussa, epäilen ettei kestä kauaa enää.
Sillage ei kovin kummoinen ole, tai sitten olin vain varovainen annostelussa. Tuo testiputkilohan on ihan liian vajaa (2 ml siinä kai luvattiinkin vain), harmin paikka.
Summa summarum: Kyllä tätä voisin harkita ostavani, mutta olenkin vähän varovainen ja yleensä aika keveiden tuoksujen ystävä.
Tämä ei ole yhtään tunkkainen, ei mausteinen, suitsukemainen, ei aromaattinen eikä unisexmainen. Tämä ei "päräytä" eikä hyökkää. Tässä on mielestäni kevättä, keveyttä, (pakasteherneitä), päärynäsiideriä, sokeriakin mutta raikkaasti, saippuaa. Varmaan joku asiantuntevampi osaisi eritellä tiettyjä kukkaisnuottejakin tuosta, mitä minä nimitän "saippuaksi". :D
Ei huono! Jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa, tuoksutoverit! Caroline Herreran Good Girl vaikuttaa nuottien ja kuvausten perusteella hyvältä. Onko teillä kokemuksia?
Päädyin pesemään sen pois ja hävittämään näytteen. Tuon kanssa on pidettävä tuberosasta.
Good Girl on yksinkertaisesti kamala. Kovin mainostettu ja erikoinen pakkaus, mutta tuoksu...eiku haisu on kamala.
Minäkin ihmettelen Good girlin hehkutusta, oli aika paha tuoksu. Herreralla on paljon ihania tuoksuja jotka ovat olleet suosikkejani monen pullon verran, mm. Chic, Herrera edp, Carolina mutta tuota en käyttäisi.
Fragranticassa muuten Chic-fanit haukkuivat että se on reformuloitu, ja entinen upea tuoksu on aivan hirveä. Ostin Bvlgarin Rose Goldean ja mietin että muistuttaa jotain tuttua jota joskus on ollut, ja nyt muistin että se on aivan kuin vanha Chic, saman nenän tekemäkin (Alberto Morillas), samoja nuotteja paljon.
Herreran CH sublime on yksi parhaista tuoksuista. Alussa kuin kävelisi aurinkoisen puutarhan läpi. Lopussa rentoutuen takkatulen äärellä. Viileiden kelien tuoksu. Miehelläni on CH Prive, joka on hyvin hajuaisteja huumaava tuoksu. Olisiko syynä viski, salvia, nahka ja tonkapapu. Tämäkin on viileiden kevätkelien tuoksu.
Päivän kotoilutuoksuna Papillon Artisan Perfumesin Dryad näytteestä. Aromaattinen, vihreä, puinen ja hartsinen, ei yhtään makeutta eikä kukkia. Tulee mieleen joku aarnimetsä. Pilkahdus sitrusta tuo valoa, Dryad ei ole raskas eikä tumma. Taidokkaasti tehty vintage-tyylin puinen chypre, joka ei minusta ole erityisen feminiininen muttei myöskään maskuliininen. Hyvä ja moniulotteinen tuoksu, jota haistelen mielelläni käsivarsistani. Katsotaan, kuinka kauan tämä kestää.
En ostaisi tätä, koska pidän yleensä eri tyyppisistä hajuvesistä (poikkeuksena Vol de Nuit, jossa on hiukan jotain samaa kuin Dryadissa, tai oikeastaan tietysti toisin päin). Miellyttävä kokeilu kuitenkin, ja näyte on aika reilu eli voin käyttää tätä monta kertaa. Täytynee vertailla Dryad ja VdN seuraavaksi. N50