Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19310)

Vierailija
6541/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38007 kirjoitti:

YSL:n kausituoksu In love again. Käyn silloin tällöin tsekkaamassa, josko olisi kokenut uuden tulemisen.

Paras tuoksu ikinä. Sit oli se 'omenatuoksu' All about Eve. Kunpa sekin palaisi.....

Notinolta löytyy tämä uudenlaisessa pullossa. Tilasin tämän itselleni siinä pelossa, että katoaa taas markkinoilta. En ole vielä testannut, mutta Fragrantica-arvosteluissa on tosi hyvä, jopa parempi kuin alkuperäinen.

Niin joo ja All About Eveäkin on myynnissä taas, olisko Notino, Hobby Hall vaiparfyymiklikkaus. Edullisestikin vielä.

Vierailija
6542/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin Un Jardin Sur de Nilille niche-vastineen. Se voisi olla kestävämpi.

No mikä?

No en mä nyt ulkoa muista. Kerro jos se tulee vastaan mun listalla, okei?

Eikä se ollut täydellinen. mut kerron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6543/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Jo Malone: Lotus Blossom & Water Lily**** (greippi, bergamotti, mandriini; lootus, lumme, kuusama, freesia, jasmin; myski, guaiac, santeli, ambra, suitsuke)

Siinä. Aika hyvä.

Vierailija
6544/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle selvisi yllättävä asia: pidän suiysukkeesta ja labdanumista.

Vierailija
6545/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku testannut tai käyttää LV Étoile Filantea? Mielipiteitä?

Vierailija
6546/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Jo Malone: Lotus Blossom & Water Lily**** (greippi, bergamotti, mandriini; lootus, lumme, kuusama, freesia, jasmin; myski, guaiac, santeli, ambra, suitsuke)

Siinä. Aika hyvä.

Tuo on vahvuudeltaan Eau de Cologne, haihtuu iholta vielä nopeammin kuin Eau de Toilette.

Vierailija
6547/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Siinä. Aika hyvä.

Tuo on vahvuudeltaan Eau de Cologne, haihtuu iholta vielä nopeammin kuin Eau de Toilette.

Olen eri kuin aloittaja, mutta mun kokemus Jo Malone cologneista on, että säilyvät iholla hyvin. Mutta, en voi uskoa, että tuo tuoksu, jota kuvailtiin, muistuttaisi mitenkään Hermesin Sur Le Nil-tuoksua! Mä inhoan  lootuksen ja vesililjan tuoksuyhdistelmää, mutta Hermesin tuoksua rakastan. 

Mutta, me koemme eri tavalla tuoksut, ei siinä mitään.

Vierailija
6548/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD: Memo Lalibela

Ihana tuoksu, jossa mm. ruusua, vaniljaa, kookosta, tupakanlehteä ja suitsuketta.

Jotenkin tosi kermainen, vähän savuinen mutta samalla myös makea ja kukkainen tuoksu. Jotenkin nuo tuoksunuotit sulautuu tässä todella hyvin yhteen, ja on hankala erottaa mitään yksittäisiä ainesosia.

En yleensä hirveästi välitä tupakkatuoksuista, mutta tämä on kyllä aivan ihana. (Esim. TF Tobacco Vanille ei ole yhtään mun makuun.)

Memon tuoksuista olen testannut nyt tätä ja Sintraa ja molemmista pitänyt oikein paljon.

Vierailija
6549/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Siinä. Aika hyvä.

Olen eri kuin aloittaja, mutta mun kokemus Jo Malone cologneista on, että säilyvät iholla hyvin. Mutta, en voi uskoa, että tuo tuoksu, jota kuvailtiin, muistuttaisi mitenkään Hermesin Sur Le Nil-tuoksua! Mä inhoan  lootuksen ja vesililjan tuoksuyhdistelmää, mutta Hermesin tuoksua rakastan. 

Mutta, me koemme eri tavalla tuoksut, ei siinä mitään.

No voe tokkiisa.

Onneksi vaihtoehtoja riittää.

Ehdota sinä jotain.

Vierailija
6550/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD: okei, tiedän ettei vielä ole kesä, mutta.. Acqua di Parma, Mirto di Panarea. Sitruunaa, merellisyyttä, kitkerää yrttiä (myrtti?), ei sokeria. Tämä on kauniin kitkerä samalla tavalla kuin Encre Noir (vaikkei sävyltään muistuta sitä - Encre on tumma, Mirto valoisa ja kirkas). Tuoksu tuntuu tosi aidolta - kun laitan silmät kiinni, olen kallion laidalla keväisen Välimeren äärellä, taustalla nuo sitrukset ja kitkerät yrtit. Tämä on tuoksu, jota aina tavoittelin, kun tuoksutin jotain 'merelliseksi' mainostettua - haistan hennosti suolaisen veden, en partavettä. 

Ihastuin tähän niin kovin, että menin nettiin ja ostin sen Acqua di Parman omilta sivuilta. Suosittelen noita omia sivuja lämmöllä - laittoivat pikkuisen pulloni seuraksi varsin runsaat kylkiäiset (matkakokoinen Colonia-suihkugeeli ja neljä tuoksunäytettä). Pullon hinta oli sama kuin Notinolla.

Vierailija
6551/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sullekin parfyymitesti tarjosi sitä :)

En tunne tuoksua. Ja boikotoin kaikkea überglobaaliin LVMH liittyvää. Ostanut pois lukuisat hajuvesimerkit jonka jälkeen huonontuneet kun pitää repiä lisää ja lisää miljardeja.

Vierailija
6552/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne tuoksua. Ja boikotoin kaikkea überglobaaliin LVMH liittyvää. Ostanut pois lukuisat hajuvesimerkit jonka jälkeen huonontuneet kun pitää repiä lisää ja lisää miljardeja.

Niin tarjosi 😃. Enkä ole aikeissa ostaa sitä. Fragranticassa ei saanut kovin hyviä pisteitä.

Vierailija
6553/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parfüümit pitää kieltää julkisilla paikalla, koska ne voivat pahimmillaan vaarantaa allergisten hengen. Voitte jatkaa fanitustanne vaikka komerossanne.

Vierailija
6554/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivier Durbano

Haluan kaikki Aiutame!!!!!

Vierailija
6555/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mendittorosa: maailma suoraan Turms Kuolemattomasta.

Vierailija
6556/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tarjosi 😃. Enkä ole aikeissa ostaa sitä. Fragranticassa ei saanut kovin hyviä pisteitä.

Sama täällä. Taitaa testi pyöriä muutaman tuotteen ympärillä.

Vierailija
6557/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono testi tuo hajuvesitesti. "Ranskalainen shampanja" -  no, muun maalaisia samppanjoita ei ole. Ja samppanjankin voisi kirjoittaa oikein. Sain tulokseksi myös tuon Ardenin White Tea Green Lilyn. Olen kokeillut White Teata, siitä en pitänyt. Tuota Green Lilyä en. Tämän saa, kun vastaa pitävänsä mausteisista tuoksuista (!).

Sanojen kirjoitusasuja muutellaan tämän tästä. Tuskinpa sinäkään niitä viitsit seurata kun pääset koulusta, ellet päädy suomentajaksi tai opettajaksi tai kieltentutkijaksi.

Kyllä toimittajan pitäisi osata tarkistaa tekstinsä. Eikä kirjoitusasuja muutella tämän tästä. Vakiintuneita muotoja ovat.

Vierailija
6558/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivier Durbano

Haluan kaikki Aiutame!!!!!

Tästä saat kaikki 16. https://www.olivierdurbano.com/discovery-box.html

De rien.

Vierailija
6559/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Muglerin Angel Muse Edt. Sopiva transitiotuoksu talvesta kevääseen. Kirpeä passionhedelmän purskahdus, johon yhdistyy hasselpähkinäsuklaa ja patsuli. Taideteos, monikerroksinen, omaperäinen, mielikuvituksellinen. Superkestävä, kuten Muglerin tuoksut yleensä.

Vierailija
6560/19310 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teittekö tuoksutestin: https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/e3668581-e709-4ae7-9841-7181d8b876f3

Mulle tuli tulokseksi Valentinon Born in Roma Yellow Dream. Olen kerran haistellut sitä pullosta kaupassa, mutta oli vähän mitäänsanomaton tuoksu. Iholle en kokeillut. Tämän perusteella ehkä pitäisi.

Mulla on sitä, sokko-ostos. Pidän ensituoksusta, se on sitruunainen ja raikas, mutta sydäntuoksussa on jotain, mistä en kovin paljon pidä, ehkä vähän vanhanaikaista ruusua, siis sellaista puuterista. Minusta alkutuoksun ja sydäntuoksun välillä on ristiriita, kuin 2 eri tuoksua. Pullo antaa ymmärtää, että on moderni, raikas tuoksu, mutta ei se ole sitä. Minusta se ei ole hintansa väärti.

Kiitos vinkistä. Sitrustuoksuista tykkään todella paljon, mutta ruusu ei ole oikein minun juttuni. Melkein 50 tuoksupulloni joukossa on oikeastaan vain kaksi, joista voin sanoa niiden olevan ruusutuoksu. Born in Roma Yellow Dream saa siis edelleenkin minun osaltani jäädä kaupan hyllyyn.

Se lainaamasi kommentoija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi