Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3601/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Täällä mietiskelen nyt sitä, että onko seuraava ostokseni sitten tuo CH:n alkuperäinen Good Girl vaiko se Good Girl Légère -flanker, jonka joku täällä aikaisemmin mainitsi.

Vierailija
3602/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä klassikko on seuraavaksi saatava.

https://www.fragrantica.com/perfume/Yves-Saint-Laurent/Rive-Gauche-96.h…

Rive Gauche. Pullo ei ole kauneimmasta päästä, mutta tuoksu pienenä määränä käytettynä todella freesi ja naisellinen.

Tykkään yleensä puuterisista ja myskisistä tuoksuista.

Täydellistä puuterista tuoksua ei ole vielä löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita, jotka etsivät youtubesta parfyymimainoksia, vanhoja ja uusia? En enää juuri katsele telkkarista ohjelmia, mutta mielestäni Suomen telkassa ei juuri koskaan näytetä parfyymimainoksia ja jos näytetään niin vain harvoista. Jotkut vanhoista mainoksista ovat hauskoja ja mm. David Lynch on ohjannut ainakin yhden Guccin mainoksen.

Tämä Chanel No. 5 Le Loup on mun lemppari kyseisen klassikon mainoksista:

Vierailija
3604/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Ei ole tuttu. Itse asiassa en ole vuosiin käyttänyt tuoksuja ollenkaan, mutta nyt toivon löytäväni sopivan. Myydäänkö tätä esim. emotion-myymälöissä? Tai voisiko tilata näytteen? Toisaalta, jos hinta ei ole kova, voisinpa tilata suotaan pullon, mutta mistä? len nyt ollut vähän ulkona näissä asioissa.

Löytyy Emotioneista.

Tätä tulee aika usein myyntiin käytettynäkin. Voit katsoa Huuto.netistä tai Torista ensin, jos saisit sieltä halvemmalla koko pullon tai näytteen tilattua, jos et halua ostaa sokkona.

t. eri

Kiitos vinkistä. Löysin huuto.netistä ihmisen, jolla on näistä ainakin muutamia pienessä putkilossa.

Kysyjä

Tule sitten raportoimaan mitä pidit tai et pitänyt. Näitä on aina hauska lukea.

Joku tilasi T.Rexin. Joko se on selviytynyt lumipyrystä Suomeen asti?

Mä olen 55v, joks kyseli sopivaa tuoksua. Kävin eilen tuoksuttelemassa Emotionissa kolmea ja ranteeseen ja kämmenen pälle yritin muistaa, mikä on mikin. Sain myös samat paperilla ja nmet ja ihan eri tuoksuja tuntuvat iholla olevat. Yksi tuntuu nyt ranteessa kivan pehmeätä..olisko Dolce tai Armanin Becauce of you. No, nyt tilasin näytteet Dolcesta, Armanin Si sekä

Diorin Joy. Näitä Armanin muita tuoksuja ei ollut myynnissä näytteenä. Toivon löytäväni yhden sopivan, en kaipaa useita. Kertokaapa vielä, missä ihonkohdalla se tuoksu tulee parhaiten esille?

Parfymoorimme Max Perttula suosittelee dekoltee-aluetta, mutta itse tykkään laittaa myös ranteiden sisäpinnalle - niistä on kiva aina välillä nuuhkia :D

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/minne-suihkautat-h…

Kiitos. Hämmästyin eilen, kuinka erilaisilta tuoksut olivat paperilla ja iholla, olen ihan untuvikko näissä asioissa, vaikka ikääkin on. Eli totta se myös, että eri ihmisillä sama tuoksu erilainen.

Vierailija
3605/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Täällä mietiskelen nyt sitä, että onko seuraava ostokseni sitten tuo CH:n alkuperäinen Good Girl vaiko se Good Girl Légère -flanker, jonka joku täällä aikaisemmin mainitsi.

Ostatko sokkona? Jos et, testaa ihmeessä molemmat. Ero sinänsä ei ole suuri mutta niiden fiilis on kuitenkin erilainen. Legere on ehkä hiukan makeampi, orkkis raskaampi. Mutta testaa, itse mietin tosi pitkään noiden väliltä.

Täällä pohdin edelleen tuota Kenzo Amouria. Olen niin rakastunut siihen, että pakko ostaa lisää. Ihmettelen vain, mistä se yksi kommentoija Fragranticassa oli saanut tietoonsa, että tuo tuoksu lopetetaan. Tämä on nimittäin tuoksu, joka voisi hyvin olla nimikkotuoksuni (signature?) ja on juuri minun tuuriani, että se sitten lopetetaan heti, kun sen olen vihdoin löytänyt. Olen ammatiltani opettaja, joten tuo olisi sopivan mieto myös työkäyttöön, sitten kun palaan sorvin ääreen. Nyt mietin, tohdinko ostaa 100-millisen, jos siinä koossa pullo on oranssi. Pullo merkitsee minulle tosi paljon ja on osa hajuvesielämystä enkä oikein välittäisi isosta oranssista pullosta. Mutta kun se maksaa saman kuin 50-millinenkin...

Vierailija
3606/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanitsa kirjoitti:

Rive Gauche. Pullo ei ole kauneimmasta päästä, mutta tuoksu pienenä määränä käytettynä todella freesi ja naisellinen.

Oi, ihana Rive Gauche, ensimmäinen kalliimpi tuoksuni, jota käytin murkkuna. Isäni osti Vasenta rantaa lentokentiltä työmatkoillaan, käytin vuosia. Haistoin Stokkalla ehkä vuosi sitten, nyt tuntui jotenkin pistävältä. Lieko hajuvedet kehittyneet niin, että 80-lukulaiset tuntuvat karkeilta, tuon aikakauden tuoksut kyllä melkoisia dinosauruksia, Opium, Poison, jne.

Vierailija
3607/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta. Ei ole tuttu. Itse asiassa en ole vuosiin käyttänyt tuoksuja ollenkaan, mutta nyt toivon löytäväni sopivan. Myydäänkö tätä esim. emotion-myymälöissä? Tai voisiko tilata näytteen? Toisaalta, jos hinta ei ole kova, voisinpa tilata suotaan pullon, mutta mistä? len nyt ollut vähän ulkona näissä asioissa.

Löytyy Emotioneista.

Tätä tulee aika usein myyntiin käytettynäkin. Voit katsoa Huuto.netistä tai Torista ensin, jos saisit sieltä halvemmalla koko pullon tai näytteen tilattua, jos et halua ostaa sokkona.

t. eri

Kiitos vinkistä. Löysin huuto.netistä ihmisen, jolla on näistä ainakin muutamia pienessä putkilossa.

Kysyjä

Mä olen 55v, joks kyseli sopivaa tuoksua. Kävin eilen tuoksuttelemassa Emotionissa kolmea ja ranteeseen ja kämmenen pälle yritin muistaa, mikä on mikin. Sain myös samat paperilla ja nmet ja ihan eri tuoksuja tuntuvat iholla olevat. Yksi tuntuu nyt ranteessa kivan pehmeätä..olisko Dolce tai Armanin Becauce of you. No, nyt tilasin näytteet Dolcesta, Armanin Si sekä

Diorin Joy. Näitä Armanin muita tuoksuja ei ollut myynnissä näytteenä. Toivon löytäväni yhden sopivan, en kaipaa useita. Kertokaapa vielä, missä ihonkohdalla se tuoksu tulee parhaiten esille?

Parfymoorimme Max Perttula suosittelee dekoltee-aluetta, mutta itse tykkään laittaa myös ranteiden sisäpinnalle - niistä on kiva aina välillä nuuhkia :D

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/muoti-kauneus/minne-suihkautat-h…

Kiitos. Hämmästyin eilen, kuinka erilaisilta tuoksut olivat paperilla ja iholla, olen ihan untuvikko näissä asioissa, vaikka ikääkin on. Eli totta se myös, että eri ihmisillä sama tuoksu erilainen.

Kukaan ei varmastikaan ole täysinoppinut siitä, miten eri tuoksut tai tuoksuyhdistelmät käyttäytyvät omalla iholla :) Itse olen huomannut toistaiseksi myös ihon kuivuuden, ilman lämpötilan (ja kosteuden) ja kuukautiskierron vaiheen vaikuttaneen - ja ties vaikka omalla ruokavaliollakin olisi jotain tekemistä.

Toivottavasti sinulla on hauskaa, kun aloittelet seikkailuasi tuoksujen maailmassa :) Minäkin aloitin niihin tutustumisen vasta päälle kolmikymppisenä, ihan untuvikkona, ja vaikka tarkoituksena oli pitäytyä vain muutamassa perustuoksussa, niin todellisuus on tällä hetkellä muutaman kymmentä tuoksua :D Ekat tuoksut olivat niin miellyttäviä ostoksia, että aika pian päädyin selailemaan nettikauppojen valikoimia silmät kiiluen ja lueskelemaan muiden parfyymipöhköjen arvioita ja suosituksia.

Viime vuonna tosin tuli koronan takia (juu, koronan vika ehdottomasti...) tilattua vähän liian estottomasti sokkona ja nyt minulla on kurinpalautus ohjelmassa, ei enää kokonaisia pulloja sokko-ostoksina, vaan näytteiden kautta tuoksuhankinnat. Luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ihmeen helposti siitäkin tuli viime vuonna lipsuttua kerran toisensa jälkeen :D :D

Vierailija
3608/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parfymoorimme Max Perttula suosittelee dekoltee-aluetta, mutta itse tykkään laittaa myös ranteiden sisäpinnalle - niistä on kiva aina välillä nuuhkia :D"

Minulla dekoltee-alue rasvoittuu, joten se on no-no. Yleensä suihkaisen ranteisiin ja niskaan. Näin myös kaulahuivi saa vienon tuoksun : )

Vierailija
3609/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kotiäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatko sokkona? Jos et, testaa ihmeessä molemmat. Ero sinänsä ei ole suuri mutta niiden fiilis on kuitenkin erilainen. Legere on ehkä hiukan makeampi, orkkis raskaampi. Mutta testaa, itse mietin tosi pitkään noiden väliltä.

Täällä pohdin edelleen tuota Kenzo Amouria. Olen niin rakastunut siihen, että pakko ostaa lisää. Ihmettelen vain, mistä se yksi kommentoija Fragranticassa oli saanut tietoonsa, että tuo tuoksu lopetetaan. Tämä on nimittäin tuoksu, joka voisi hyvin olla nimikkotuoksuni (signature?) ja on juuri minun tuuriani, että se sitten lopetetaan heti, kun sen olen vihdoin löytänyt. Olen ammatiltani opettaja, joten tuo olisi sopivan mieto myös työkäyttöön, sitten kun palaan sorvin ääreen. Nyt mietin, tohdinko ostaa 100-millisen, jos siinä koossa pullo on oranssi. Pullo merkitsee minulle tosi paljon ja on osa hajuvesielämystä enkä oikein välittäisi isosta oranssista pullosta. Mutta kun se maksaa saman kuin 50-millinenkin...

Hyvä tietää. :) Tuota alkuperäistä olen haistanut yli vuosi sitten, mutten muista muuta tuoksusta kuin sen, että pidin siitä. Joten periaatteessa sokkona olen ostamassa. :D

Vierailija
3610/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valentinon Donna Noir 100ml saapui. Ensifiilis pullosta - se ei ole kuvanmukainen. Siinä on täsmälleen samanlainen laatta kuin Donna originaalissa, eli siinä metallilaatassa ei ole niitä niittejä. Muutenhan pullo on toki upea, vaikka originaalissa se muoto läpinäkyvyyden vuoksi korostuukin.

Ensituoksaisut - no, nahkainen se ainakin on. Sellaista kunnon tummanruskeaa paksua satulanahkaa tai kunnon käytetyt nahkaiset työrukkaset. Pippuri tulee toisena tuoksuna, joku pehmeys taustalla, olisiko se luumu?

Mies ei tykännyt ollenkaan, totesi vaan että nyt hän ymmärtää mitä tarkoitetaan kun sanotaan että jossain hajuvedessä on nuottina nahka.

Fun fact, ruiskautin sitä testatakseni miehelle ja vielä 30min jälkeen hän tuoksuu todella voimakkaasti sille nahkaiselle alkutuoksulle, kun taas omalla ihollani se meni nopeasti sellaiseksi viipyileväksi ja enemmän aromikkaaksi. Minulla on hyvin vaalea rutikuiva iho joka ”syö” kaikki tuoksut nopeasti, miehellä huomattavasti tummempi rasvainen iho.

Pidän kovasti tästä tuoksusta, mutta siitä tulee mieleen sellainen ranskalainen pieni maalaiskartano pihatalleineen ja ruukussa kasvavine yrtteineen. Ei ole mielestäni seksikäs, ei pörröinen, ei makea eikä kukkainen. Aromikas on mielestäni hyvä kuvaus.

Jatkoa tälle, eli miehen iholla tuoksui nahka voimakkaasti vielä aamulla. Omalla ihollani en haistanut mitään, mutta asunnossamme (neliö) tuoksui vienosti se sama aromikas tuoksu jonka omalla ihollani eilen illalla haistoin.

Vierailija
3611/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy Emotioneista.

t. eri

Kysyjä

Se olin minä :) Ei suinkaan, nyt 51 päivää matkalla. Samassa kyydissä Sloth, pari Calaj'ta (Transilvania ja Love Toxin) sekä Fort&Manlen Amber Absolutely. Kun vaan tietäisi, missä kyyti on....Lohdutan itseäni odotellessa Sorcinelleilla enkä ole näkevinäni Beaufort Londonin discovery settiä, hinta kirpaisee. Oriza L. Legrandin vastaava helmikuun tavoitteena.

Voimia odotukseen! Tiedän sen olevan tuskaista. Minulla kävi viime keväänä niin, että tilasin ulkomailta toukokuun lopulla, koronasulun takia jäi jumittamaan ties minne, sain pakettini syyskuun alussa. Aloin jo pahasti epäillä, että liekö pikkuinen lähetykseni jäänyt jonnekin varaston nurkkaan piiloon, ikuisiksi ajoiksi kadonneena ... snif. Mutta tuli se lopulta, toivottavasti sinä saat omasi nopeammin :)

Heh, kiitos :) Meneehän tämä tässä. Hyvä kuulla, että on mahdollisuuksia saada pikkuinen lähetyskin (kuinka sympaattista!) perille vielä kuukausienkin jälkeen, toivoa siis on! Tuoksun suhteen epäilen, että se on pökerryttänyt huume- ja ruumiskoirat ja joukon tullivirkailijoita, jotka yrittävät päättää, onko mokoma liemi ylipäätään laillista kamaa. Jos se jäisi tulematta, saan sen kyllä muualta, mutta harmittaisi hitokseen se, että olisin suositellut epäluotettavaksi osoittautunutta puljua tässäkin ketjussa. Ja suosituksista tulikin mieleeni, mitenköhän Aromatit saaneelle testailijalle kuuluu? :)

Minä tosiaan Aromatista tilasin, ja olen se joka tuota V Canton Mirabilea arvioin 😊 Sen lisäksi olen Aromatin setistä ehtinyt testailla Manceran Velvet Vanillaa. Siinä tuoksuivat eniten karkkimainen tuberosa ja vanilja. Muitakin nuotteja on runsaasti, esim. päärynä, mandariini, mustaherukka, jasmiini, mausteneilikka. Hyvä tuoksu, pidän sitä nimenomaan täyteläisenä vaniljatuoksuna. Siinäkään ei ollut mitenkään parhain kestävyys, Mancerat yleensä tosi kestäviä. Tuoksun hinta on noussut pilviin Notinossa, taitaa olla tällä hetkellä 140 eur. Alunperin oli alle 100. Varmaan kun sitä on hehkutettu Youtubessa niin paljon. Ei ole mielestäni tuon hinnan arvoinen, vaikka aika omaperäinen vanilja onkin.

Testaamatta vielä paljon tuoksuja setistä, esim. BDK Parfumsin Rouge Smoking (tämä on ainakin vahva, ihana tuoksu vyöryy jo putkilosta vaikka ei avaakaan), Muglerin Angel Nova, Manceran Wild Candy ja Montalen Sensual Instinct.

Aivan, totta, mehän keskusteltiinkin Tizianoista. :) Montalet ja Mancerat ovat minulle vielä vieraita, mutta to do -listalla. Tilaan varmaan suoraan brändiltä, sillä 5 x 2 ml sai valita. Hyvä kuulla että kestävät, pidän siitä :)

BDK on tosi mielenkiintoinen, täytyy tutustua siihenkin tarkemmin. Ja lista vaan pitenee, mutta pitäähän ihmisellä olla harrastuksia :) Poden joskus huonoa omaatuntoa ja myönnän salakuljettaneeni tuoksunäytteitä kotiin aikoina, jolloin niitä tupsahteli vähän väliä. (Ihan niin kuin kalasäilykkeitä keräävällä ja testailevalla miehellä olisi varaa naureskella...) Luterilainen häpeä ihanasta naisellisesta turhamaisuudesta sitkuttaa vielä nippanappa hengissä, kunnes niittaan sen lopullisesti sillä T-Rexillä.

Onkohan parfyymeissä porttiteoria...? Onko lopulta edessä vintageiden metsästely kädet täristen?

Minä uskon porttiteoriaan. Teininä ainoa tuoksuni oli violetti Fii-dödö ja vasta täysi-ikäistyttyäni sain ensimmäisen oikean hajuveteni, Narcissen. Olin sokaistunut, hämmentynyt ja kertakaikkisen innonsekaisen pöyristynyt kyseisestä tuoksusta! Toivoin heti seuraavaksi jouluksi ja synttäriksi lisää hajuvesiä.

Vuosien varrella sainkin sitten kovasti toivomani Thierry Muglerin Angelin, Nina Riccin L'air Du Tempsin, Givenchyn Amarigen. Tresorinkin sain, mutta siitä en pitänyt ja annoin sen anopille.

Kun sain vakkarityön, aloin ostamaan hajuvesiä muutenkin kuin joululahjaksi itselleni.

Tajusin, että tarvitsen tuoksun urheiluun, toisen yliopistolle, tietysti töihin piti olla parikin eri tuoksua fiiliksen mukaan, ja kun tuoksuttelin Stockan kosmetiikkaosastolla eri tuoksuja, huomasin miten jotkut tuoksuivat sanoivat minulle: "Sovin rentoon kotiviikonloppuun" tai "Sovin täydellisesti sulle kun lähdet treffeille", "Olen vakuuttava ja asiallinen" tai "Nyt bailataan!"

Piti siis hankkia viikonlopputuoksu erikseen, treffeille parikin erilaista riippuen fiiliksestä, ja yöksi joku pehmeä tuoksu.

Näin vuosikymmeniä myöhemmin minulla on järkyttävä määrä hajuvesiä ja tyhjiäkin pulloja, joita vain nuuhkaisemalla palaan heti tiettyyn elämänvaiheeseen ja sen tunnelmiin!

Vierailija
3612/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LadyScience kirjoitti:

"Parfymoorimme Max Perttula suosittelee dekoltee-aluetta, mutta itse tykkään laittaa myös ranteiden sisäpinnalle - niistä on kiva aina välillä nuuhkia :D"

Minulla dekoltee-alue rasvoittuu, joten se on no-no. Yleensä suihkaisen ranteisiin ja niskaan. Näin myös kaulahuivi saa vienon tuoksun : )

Minä laitan myös kaulaan, tosin kurkun puolelle, ja on kyllä ihana aina nuuhkaista kaulahuivia, kun sen laittaa päälle. Siihen muodostuu joskus mielenkiintoisia tuoksusinfonioita, joita tekee mieli nuuhkia hieman pidempään. Odotan kauhulla päivää, jolloin uppoudun siihen mitään ajattelematta jossain julkisessa paikassa ;)

Vierailija
3613/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaanitsa kirjoitti:

Rive Gauche! Mun mielessä se tuoksu on täydellinen "70-luku". Mieleen nousee heti sellainen kaksi-kolmikymppinen 1970-luvun nainen.

Vierailija
3614/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna tosin tuli koronan takia (juu, koronan vika ehdottomasti...) tilattua vähän liian estottomasti sokkona ja nyt minulla on kurinpalautus ohjelmassa, ei enää kokonaisia pulloja sokko-ostoksina, vaan näytteiden kautta tuoksuhankinnat. Luulisi olevan itsestäänselvyys, mutta ihmeen helposti siitäkin tuli viime vuonna lipsuttua kerran toisensa jälkeen :D :D

Tilaan myös näytteitä testaukseen. En muista kertaakaan, jolloin sokkona ostettu hajuvesi olisi mennyt nappiin - siitäkin huolimatta, että tuoksussa oli vain sellaisia tuoksukomponentteja, mihin on rakastunut. Rahaa on mennyt näin hukkaan aika lailla. Isojen pullojen myynti on oma projektinsa ellei ole valmis myymään 5-10 % alkuperäisestä ostohinnasta. Nyt rajoittuu vain siihen näytteeseen. Tosin vuosien saatossa on ehtinyt kerääntyä sen verran paljon eri tuoksuja, ettei uusia ole tarkoitus ostaa "vähän" aikaan. Olenkin siirtynyt käyttämään pääosin näytteitä. Saa niillä haluttua vaihtelua ja kuluukin sentään loppuun asti :D

Vierailija
3615/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy Emotioneista.

t. eri

Kysyjä

Se olin minä :) Ei suinkaan, nyt 51 päivää matkalla. Samassa kyydissä Sloth, pari Calaj'ta (Transilvania ja Love Toxin) sekä Fort&Manlen Amber Absolutely. Kun vaan tietäisi, missä kyyti on....Lohdutan itseäni odotellessa Sorcinelleilla enkä ole näkevinäni Beaufort Londonin discovery settiä, hinta kirpaisee. Oriza L. Legrandin vastaava helmikuun tavoitteena.

Voimia odotukseen! Tiedän sen olevan tuskaista. Minulla kävi viime keväänä niin, että tilasin ulkomailta toukokuun lopulla, koronasulun takia jäi jumittamaan ties minne, sain pakettini syyskuun alussa. Aloin jo pahasti epäillä, että liekö pikkuinen lähetykseni jäänyt jonnekin varaston nurkkaan piiloon, ikuisiksi ajoiksi kadonneena ... snif. Mutta tuli se lopulta, toivottavasti sinä saat omasi nopeammin :)

Heh, kiitos :) Meneehän tämä tässä. Hyvä kuulla, että on mahdollisuuksia saada pikkuinen lähetyskin (kuinka sympaattista!) perille vielä kuukausienkin jälkeen, toivoa siis on! Tuoksun suhteen epäilen, että se on pökerryttänyt huume- ja ruumiskoirat ja joukon tullivirkailijoita, jotka yrittävät päättää, onko mokoma liemi ylipäätään laillista kamaa. Jos se jäisi tulematta, saan sen kyllä muualta, mutta harmittaisi hitokseen se, että olisin suositellut epäluotettavaksi osoittautunutta puljua tässäkin ketjussa. Ja suosituksista tulikin mieleeni, mitenköhän Aromatit saaneelle testailijalle kuuluu? :)

Minä tosiaan Aromatista tilasin, ja olen se joka tuota V Canton Mirabilea arvioin 😊 Sen lisäksi olen Aromatin setistä ehtinyt testailla Manceran Velvet Vanillaa. Siinä tuoksuivat eniten karkkimainen tuberosa ja vanilja. Muitakin nuotteja on runsaasti, esim. päärynä, mandariini, mustaherukka, jasmiini, mausteneilikka. Hyvä tuoksu, pidän sitä nimenomaan täyteläisenä vaniljatuoksuna. Siinäkään ei ollut mitenkään parhain kestävyys, Mancerat yleensä tosi kestäviä. Tuoksun hinta on noussut pilviin Notinossa, taitaa olla tällä hetkellä 140 eur. Alunperin oli alle 100. Varmaan kun sitä on hehkutettu Youtubessa niin paljon. Ei ole mielestäni tuon hinnan arvoinen, vaikka aika omaperäinen vanilja onkin.

Testaamatta vielä paljon tuoksuja setistä, esim. BDK Parfumsin Rouge Smoking (tämä on ainakin vahva, ihana tuoksu vyöryy jo putkilosta vaikka ei avaakaan), Muglerin Angel Nova, Manceran Wild Candy ja Montalen Sensual Instinct.

Aivan, totta, mehän keskusteltiinkin Tizianoista. :) Montalet ja Mancerat ovat minulle vielä vieraita, mutta to do -listalla. Tilaan varmaan suoraan brändiltä, sillä 5 x 2 ml sai valita. Hyvä kuulla että kestävät, pidän siitä :)

BDK on tosi mielenkiintoinen, täytyy tutustua siihenkin tarkemmin. Ja lista vaan pitenee, mutta pitäähän ihmisellä olla harrastuksia :) Poden joskus huonoa omaatuntoa ja myönnän salakuljettaneeni tuoksunäytteitä kotiin aikoina, jolloin niitä tupsahteli vähän väliä. (Ihan niin kuin kalasäilykkeitä keräävällä ja testailevalla miehellä olisi varaa naureskella...) Luterilainen häpeä ihanasta naisellisesta turhamaisuudesta sitkuttaa vielä nippanappa hengissä, kunnes niittaan sen lopullisesti sillä T-Rexillä.

Onkohan parfyymeissä porttiteoria...? Onko lopulta edessä vintageiden metsästely kädet täristen?

Pitäisipä tilata joku kerta Montalen/Manceran näytteitä suoraan valmistajalta. Joo myönnän että itsekin tulee tilailtua vähän liikaa. Sinulla on kyllä hyvä, kun miehelläkin ketäilyharrastus niin pysyy hyvä balanssi😆

Tänään testissä onkin sitten Muglerin Angel Nova, ja tämä on ihan erilainen kuin odottamani makea vadelma/kesätuoksu. Mitään yhteyttä alkuperäiseen Angeliin ei ole, tämä ei sisällä edes patchoulia. Toisekseen, vadelma on toteutettu paljon mielenkiintoisemmalla tavalla mitä odotin, se on kirpeä, jopa melkein hapan. Siihen sekoittuu litschiä, joka tuo hieman makeutta, mutta päätuoksu kirpeä vadelma. Ruusu tässä muuten tuoksuu taustalla myös. Tätä on verrattu Lancomen Tresor Midnight Roseen, ja aika samantyyppiseltä tuoksuu lukuunottamatta tuota kirpeyttä joka erottaa. Tykkäsin tuoksusta ja voisin hankkia, jos tulee hyvä tarjous vastaan. Ei kuitenkaan ykkösenä ostoslistalla, eikä "pakko saada Mugler" niin kuin hyvin monet muut merkin tuoksut.

Voi olla, että jokin porttiteoria hajuvesissäkin on 😄. Itse olen kiinnostunut nyt myös arabialaisista parfyymeistä. Niissä käytetään edelleen aitoja ainesosia, ei ole ollut pakko muuttaa synteettisiksi monen osalta, kun ei kuulu saman lainsäädännön piiriin. Tuoksut ovat myös usein erittäin kestäviä. Tällä hetkellä minulla on Rasasin La Yuqawam Jasmine Wisp ja Swiss Arabianin Shaghaf Oud. Al Haramainilta ja Lattafalta juuri katselen muutamia tuoksuja ja mietin hankkimista.

Vierailija
3616/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keksu kirjoitti:

Se kotiäiti kirjoitti:

Valentino V:sta: voi että joku kerkesi sen nappaamaan! Minä siitä kyselin mutta en tullut katsomaan vastauksia ajoissa, kun kohde oli jo poistettu. Tuo tuoksu oli ehkä hajuvesihistoriani top3:ssa ja olen samankaltaista tuoksua etsinyt jo pitkään. Mitä hajuvesiä te muut olette jääneet kaipaamaan? Itselläni on muutama, joita toivoisin vielä joskus otettavan uudelleen valmistukseen:

Armani White

Calvin Klein Truth Lush

Valentino V

Armani Night

Carolina Herrera Chic

Ralph Lauren Tender Romance

Calvin Klein Eternity Summer 2011

Jos jollain on näistä tietoa, kertokaa!

Minä sen Valentinon V:n nappasin; siitä asti kun omani ehtivät loppua ja alkoi kaivata tätä tuoksua, tullut etsittyä. Näitä kun ei löydy helpolla enkä silloin aikanaan ymmärtänyt ostaa lisää näitä. Silloin lähinnä ostopaikkoina oli Stocka, Sokos tai laiva. Netti oli vasta alkuvaiheessa eikä ostotaivasta vielä löytynyt.

Itselläni oli kaikki 3 Valentinon V -tuoksua; V, V Absolu sekä V Ete. Mitä ihania tuoksuja olivatkaan. V ja V Absolu aika samantyyppisiä kun taas V Ete raikas.

Oma makuni tummaan tuoksuun menevä, harvemmin raikkaampi nappaa itselläni tosin poikkeuksia on.

Listani tuoksuista joita kaipaan / muistelen lämmöllä / ostaisin:

Valentino V

Valentino V Absolu

Valentino V Ete

Hugo Boss / Boss Intense

Nina Ricci Les Belles de Ricci Amour d'Amandier

Nina Ricci Les Belle de Ricci Cherry Fantasy

Nina Ricci Les Belle de Ricci Delice d'Epices

Laura Biagiotti Sotto Voce (ostin poistolaarista Espoon Olarin Cittarista, aika ennen Iso Omenaa, ja olikin löytö! Harmi että yhtenä aamuna tiputin kyseisen hajuveden ja pullo meni rikki)

Laura Biagiotto Tempore Donna

DKNY:n  Limited Edition-tuoksut Be Delicious Electric Bright Crush ja Be Delicious Flower Pop Collectionin Pink Pop

YSL:n Vice Versa ja In Love Again

näistä pystyisi alkaa taas tuoksukokoelmaa suurentamaan :)

Oi, tuo Laura Biagiottin Tempore Donna oli ensimmäinen ostamani hajuvesi! Ostin sen ensimmäisellä kesätyöpalkallani! Tuoksuisikohan vielä ihan ysärille?

Minulla myös ihka eka ostamanu hajuvesi ja rakastin sitä! Oi kun saisi vielä haistaa...

Vierailija
3617/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä on porttiteoria?

Vierailija
3618/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIkä on porttiteoria?

Huumeiden käytöstä termi. Harva kylmiltään pistää ekakokeiluna kovia huumeita suoneen vaan ekaks tulee vähemmän pelottava miedompi marihuana. Se on portti kovempaan kamaan.

Vierailija
3619/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen tilauksen parfumdreams sivustolle, miten nopeasti teille yleensä tilaukset saapuneet?

Vierailija
3620/19265 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain postista hobbyhall paketin. A girl in Capri olisi ihana tuoksu mutta haihtuu todella nopeaan itsellä? Muilla samaa ongelmaa? Olen vähän pettynyt. Olin tuoksutellut tätä aiemminkin ja silloin pysyi ranteessa kauemmin.

Onko muuten hobbyhalliin vaikea palauttaa??? Toinen avaamaton tuoksu vielä on Pradan candy. Tuon mietin ehkä että palautanko. En ole pakkausta avannut. Pelkään että haihtuu myöskin iholta nopeaan. Mikähän mun ihossa on? Kun taas esim Diorin tuoksut säilyy kauan iholla.