Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3281/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!

Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.

Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.

Terveisin

Eri

Olepa hyvä - paras kiitos on näytteiden arvostelu, kun ne kohta ovat sinulla. Joohan...? :)

Tottahan toki! Tulisipa paketti pian:)

Vierailija
3282/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!

Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.

Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.

Terveisin

Eri

Olepa hyvä - paras kiitos on näytteiden arvostelu, kun ne kohta ovat sinulla. Joohan...? :)

Kävin myös Aromatin sivuilla, miten muuten, tuolla ei ilmeisesti voi maksaa luottokortilla? Onko teillä PayPal-tili? Vai otitteko pankin kautta maksun, se menee ilmeisesti jonkun ulkomaisen maksunvälittäjän kautta? Kiinnostaisi myös tilata, näytti olevan mielenkiintoisia tuoksuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin taas jouluun päivän tuoksuvalinnassani, tarkemmin sanoen jouluaaton tuoksuuni Jo Malonen White Moss & Snowdrop. Lumikello lumisena päivänä, nääs. :D Tässä on jokin kiva mausteisuus, vaikka ei mitään mausteita olekaan tuoksunuoteissa mainittuna. Se valkoinen sammalko tässä nyt tuoksuu vai mikä? Lumikellon ei nyt luulisi kovasti tuoksuvan, kun viileän ajan kukka on. Lapsuudenkotini pihalla oli joskus muinoin lumikello, sellainen vaatimaton valkoinen nuokkuva kukka sulavan lumen sisältä pilkottamassa. Muistikuvat ovat kovin hataria, täytyy myöntää.

Vierailija
3284/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Terveisin

Eri

Kävin myös Aromatin sivuilla, miten muuten, tuolla ei ilmeisesti voi maksaa luottokortilla? Onko teillä PayPal-tili? Vai otitteko pankin kautta maksun, se menee ilmeisesti jonkun ulkomaisen maksunvälittäjän kautta? Kiinnostaisi myös tilata, näytti olevan mielenkiintoisia tuoksuja.

Maksoin pankin kautta. Aromatista tulikin juuri viestiä, että pakettini on valmis lähetettäväksi. Eivät ainakaan jätä tilauksia lojumaan, tein tilauksen muutama tunti sitten.

Vierailija
3285/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Terveisin

Eri

Maksoin pankin kautta. Aromatista tulikin juuri viestiä, että pakettini on valmis lähetettäväksi. Eivät ainakaan jätä tilauksia lojumaan, tein tilauksen muutama tunti sitten.

Minä taas käytän PayPalia. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tiistaina tilatut voivat hyvinkin olla perjantaina noudettavissa. Jännittävää :) -se vinkannut

Vierailija
3286/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N50 jatkaa: mitä vartalovoiteita ja deodorantteja te parfyymifanit käytätte? 

Itse en yleensä raski ostaa hajuveteen sopivia vartalotuotteita (liian kallista), joten yritän löytää tuoksuttomia tai mahdollisimman vähän tuoksuvia voiteita. Tuoksuttomissa tuotteissakin on kuitenkin usein ominaishaju, joka voi vaikuttaa hajuveden tuoksuun. En ole löytänyt ihanteellista tuotetta vielä. Deodoranttini on tuoksuton. 

Mä olen nimenomaan pyrkinyt käyttämään tuoksusarjan dödöä, suihkugeeliä, vartalovoidetta ja talkkia. Tosin suurimman osan vartalosta kosteutan apteekin hajuttomalla perusvoiteella, vartalovoidetta laitan vain käsivarsille tai vaikka olkapäihin. Tuoksua ei sitten paljon tarvitsekaan, kunhan kulkee tuoksusuihkauksen läpi. Vieroksun suomalaista tyyliä ostaa pelkkä edt tai parfyymi, tännehän ei juuri tuoda koko sarjaa. Jotenkin surullista. Kun se ylellisyys on juuri silkinpehmeässä suloisesti tuoksuvassa talkissa, tai tuoksuvassa suihkuhetkessä.

No, en tiedä onko se nyt niin surullista... ;) Niinkuin joku mainitsikin, kaikkiin hajuvesiin ei vain ole sopivia tuotteita.

Tuo menetelmä, jota ehdotit, vaikuttaa toimivalta. Ei kallista ja voimakastuoksuista ainetta tarvitse käyttää päästä varpaisiin, paitsi tietysti jos joku tulee niitä sääriä nuuhkimaan... 

Lisään vielä, että testatakseni konseptia ostin nyt alesta lahjapakkauksen, jossa on Shalimar-vartalovoide ja suihkugeel EDP:n lisäksi. Laitoin juuri vähän voidetta kädelle, ja onhan siinä tosiaan aika voimakas tuoksu! Taidan kokeilla huomenna niin, että käytän vain suihkugeeliä ja vartalovoidetta, katsotaan miten käy. N50

Vierailija
3287/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki:

Näinä päivinä ei kannata tilata tuoksuja koska kova pakkanen ja se saattaa pilata ne jos tuotteet seisoo postiautossa ulkona tai ne on koko päivän auton kyydissä miinusasteissa!

Odottakaa ensi viikkoon tai ainakin niin että vasta ensi viikolla toimitukset kun lämpenee.

...paitsi että korkea alkoholipitoisuus suojaa nestettä erinomaisesti jäätymiseltä.

Esimerkiksi nesteen, josta 75 %:n on alkoholia, jäätymispiste on lähemmäs 50 miinusastetta (lähde: https://shotgundentist.com/blog/usefull-tools/alcohol-percentage-to-fre…).

Aiheesta oli juuri keskusteluakin Basenotesin foorumilla. Yksi Kanadassa asuva totesi, että hänellä oli ambergis-uutepullo ollut kaksi vuorokautta -25 Celsius-asteessa postilaatikossa ilman mitään negatiivista vaikutusta.  

Vierailija
3288/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en yleensä raski ostaa hajuveteen sopivia vartalotuotteita (liian kallista), joten yritän löytää tuoksuttomia tai mahdollisimman vähän tuoksuvia voiteita. Tuoksuttomissa tuotteissakin on kuitenkin usein ominaishaju, joka voi vaikuttaa hajuveden tuoksuun. En ole löytänyt ihanteellista tuotetta vielä. Deodoranttini on tuoksuton. 

En mitään...mun hoitotuotteeni ovat ihan oikeasti vesi, palasaippua, kookosöljy ja juhlapäivinä Tummeli. Tai oikeasti arki-iltaisin Tummeli, sillä se on ainoa, joka pitää käsillä työskentelevän kädet vauvanpehmeinä näinä alituisen pesun ja desinfektion aikoina. Ulkoilmaihmisenä ja optimistina panostin juuri korkean suojaimen aurinkovoiteeseen ja tunnen saavuttaneeni jotain :D Muuten olen laiskaakin laiskempi puunaamaan itseäni, ihoakaan ei ole tarvinnut rasvailla ilmankostuttimien jälkeen. Parfyymit ovat paheeni kauneuden saralta. Dödö milloin mikäkin tuoksuton, jottei riitele.

Vierailija
3289/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään...mun hoitotuotteeni ovat ihan oikeasti vesi, palasaippua, kookosöljy ja juhlapäivinä Tummeli. Tai oikeasti arki-iltaisin Tummeli, sillä se on ainoa, joka pitää käsillä työskentelevän kädet vauvanpehmeinä näinä alituisen pesun ja desinfektion aikoina. Ulkoilmaihmisenä ja optimistina panostin juuri korkean suojaimen aurinkovoiteeseen ja tunnen saavuttaneeni jotain :D Muuten olen laiskaakin laiskempi puunaamaan itseäni, ihoakaan ei ole tarvinnut rasvailla ilmankostuttimien jälkeen. Parfyymit ovat paheeni kauneuden saralta. Dödö milloin mikäkin tuoksuton, jottei riitele.

Suojain on kuitenkin suojakerroin...

Vierailija
3290/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivän lumitöissä Bentley for Men lehahteli mukavasti paidan alta kropan lämmetessä. Ensipuraisu on aika makea ja juhlavahko, enkä siksi kovin usein tätä käytä, mutta toimii kyllä hyvin kuivassa pakkasilmassa. 

Illaksi valitsin vitriinistä summamutikassa Etro ManRosen, toisen ruusutuoksun, jota miehenä "pystyn" Cartier Declaration d'un Soirin lisäksi käyttämään. Vaimo ei kyllä juuri lämpene ruusun (tai muidenkaan kukkasten) tuoksulle miehen iholla, mutta parisuhdehan on kompromisseja! Toki suihkautan vain maltillisesti paidan alle, mancaveni tuoksunurkkauksessa. :)

Vierailija
3291/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nimenomaan pyrkinyt käyttämään tuoksusarjan dödöä, suihkugeeliä, vartalovoidetta ja talkkia. Tosin suurimman osan vartalosta kosteutan apteekin hajuttomalla perusvoiteella, vartalovoidetta laitan vain käsivarsille tai vaikka olkapäihin. Tuoksua ei sitten paljon tarvitsekaan, kunhan kulkee tuoksusuihkauksen läpi. Vieroksun suomalaista tyyliä ostaa pelkkä edt tai parfyymi, tännehän ei juuri tuoda koko sarjaa. Jotenkin surullista. Kun se ylellisyys on juuri silkinpehmeässä suloisesti tuoksuvassa talkissa, tai tuoksuvassa suihkuhetkessä.

Lähellekään kaikilla hajuvesillä ei ole omia dödöjä, suihkugeelejä ja voiteita, saati talkkeja. Lisäksi ne ovat usein luokattoman huonolaatuisia koska hajuvesitalot eivät ole erikoistuneet juuri niihin. Haluan itse parasta laatua ja olen havainnut että parasta laatua ovat omalle iholleni esim apteekin voiteet. Niihin voi lisätä itse vaikka suihkauksen hajuvettä ennen levitystä jos haluaa.

En ole edes tutkinut asiaa laajasti, onko muita tuotteita kuin pelkkiä tuoksuja vai ei. Käsittääkseni Ranskassa ainakin on tavallista käyttää koko sarjaa tuotteita, ainakin on ollut. Chanelilla ainakin on ollut täysiä tuoksusarjoja, ei pelkkiä vesiä. Chanelin Allurea olen käyttänytkin, siinä on vartalopuuteri ja kylpyvaahto.

Vierailija
3292/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain ensimmäisen pakettini. Tilasin Tokmannilta ja se tuli ihan postiin, ilmoitus tekstarilla. No joka tapauksessa päätin heti testata uutta tuoksuani, Kenzon Amouria ja onpa kiva ja omanlaisensa tuoksu. Olen joskus tätä suihkaissut mutta se ei mielestäni tuoksunut näin lempeältä silloin, enemmän raskaalta ja makealta. Olisiko pullo ollut tavaratalon kemppsriosaston valoissa mennyt jotenkin huonoksi. Tämä nimittäin ihastutti heti, suihkaisin useamman kerran suoraan iholle, mitä normaalisti en tee, liekö minulla sitten niin vahvoja tuoksuja, että ovat liikaa noin annosteltuna. Kerrassaan ihana tuoksu! Sai jotenkin hyvälle mielelle ja suihkun jälkeen laitettuna teki mieli laittaa vähän nätimmät yövaatteetkin. Tässä tuoksuu hento makeus täyteläisellä tavalla, muovi hyvällä tavalla (muovinukke) ja mielleyhtymä tulee erittäin hyväntuoksuisiin shampoisiin ja kosteusvoiteisiin. Tuoksu itsessään on aika kevyt eli sopii hyvin näin vauva-arkeen, ja erittäin pehmeä ja miellyttävä, samaan aikaan kuitenkin elegantti ja jotenkin arvokas (expensive). Täydellinen villapuserotuoksu (Kashmir-sellainen, tietenkin ;))

Pullosta pakko sanoa, että ei livenä ollut niin kitsch kuin ajattelin mutta en yleisesti ottaen välitä läpinäkymättömistä pulloista. Haluan, että hajuveden hupenemista pystyy seuraamaan.

Olipa ihanaa saada pitkästä aikaa uusi tuoksu, edellinen uusi hajuvesi tuli korkattua kesällä 2019 eli oli jo korkea aikakin!

T. Se kotiäiti

Vierailija
3293/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähellekään kaikilla hajuvesillä ei ole omia dödöjä, suihkugeelejä ja voiteita, saati talkkeja. Lisäksi ne ovat usein luokattoman huonolaatuisia koska hajuvesitalot eivät ole erikoistuneet juuri niihin. Haluan itse parasta laatua ja olen havainnut että parasta laatua ovat omalle iholleni esim apteekin voiteet. Niihin voi lisätä itse vaikka suihkauksen hajuvettä ennen levitystä jos haluaa.

Olen huomannut saman. Jotkut noista vartalovoiteista suorastaan kuivattavat ihon.

Mulla on ollut vartalovoidetta esimerkiksi Gucci II:sta ja Coco Mademoisellesta, ja ne kyllä kosteuttivat aivan riittävästi. Monista muistakin tuoksuista, mutta en nyt edes muista kaikkia. Ja vielä reilu kymmenen vuotta sitten Suomessa myytiin Juvenaakin ja sen tuoksuja, minulla oli aivan ihana suihkugeeli yhdestä tuoksusta. Harmi, etten muista niiden nimiä.

Juvenaa ei ole muuten ketjussa taidettu edes mainita. Eivät ehkä enää valmistakaan tuoksuja, mutta ennen tekivät.

Vierailija
3294/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Chanelin tuoksusarjoista deodoranttia ja hiustuoksua. Jälkimmäinen on ihana, koska siinä tuoksu on kevyempi, mutta No.5 -dödöstä sain armottoman kutinan kainaloihini.

Mä toivoisin paljon lisää näitä oheistuotteita, sillä niissä on sitä jotain extraluksusta ja ihanaa. Esim. vartalopuuteri, kauniissa rasiassa isolla huiskalla, voiko ihanampaa olla?!

Vierailija
3295/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Jotkut noista vartalovoiteista suorastaan kuivattavat ihon.

Mulla on ollut vartalovoidetta esimerkiksi Gucci II:sta ja Coco Mademoisellesta, ja ne kyllä kosteuttivat aivan riittävästi. Monista muistakin tuoksuista, mutta en nyt edes muista kaikkia. Ja vielä reilu kymmenen vuotta sitten Suomessa myytiin Juvenaakin ja sen tuoksuja, minulla oli aivan ihana suihkugeeli yhdestä tuoksusta. Harmi, etten muista niiden nimiä.

Juvenaa ei ole muuten ketjussa taidettu edes mainita. Eivät ehkä enää valmistakaan tuoksuja, mutta ennen tekivät.

Minä mainitsin! Kerroin etsineeni pitkiä aikoja tuoksua, josta muistin vain pullon muodon ja sen, että pidin tuoksusta. Kuvahakumetsästyksellä löysin vihdoin sen Juvenan Nitchevon!

Vierailija
3296/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka olen kaivannut tuoksujen talkkeja. Saako niitä todella jostain nettikaupasta?! Joskus kyselin Stockalta Chanel 5 -talkkia ja sanoivat et se on lopetettu. Olen miettinyt, että onko todella niin, että olen ainut joka talkkia kaipaa, koska niitä ei missään ole. Ja nyt en tarkoita vauvatalkkia tai apteekin talkkia, vaan ihanan tuoksuisia juttuja, vähän ylellisyyttä elämään.

Suomalaiset eivät käytä talkkia, se selittää asian. Mutta brittikaupoista sitä löytyy, ja myös Lushista!

Vierailija
3297/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka olen kaivannut tuoksujen talkkeja. Saako niitä todella jostain nettikaupasta?! Joskus kyselin Stockalta Chanel 5 -talkkia ja sanoivat et se on lopetettu. Olen miettinyt, että onko todella niin, että olen ainut joka talkkia kaipaa, koska niitä ei missään ole. Ja nyt en tarkoita vauvatalkkia tai apteekin talkkia, vaan ihanan tuoksuisia juttuja, vähän ylellisyyttä elämään.

Perinteinen talkki on todettu syöpävaaralliseksi aineeksi.

Kannattaa valita talkki - tai vartalopuuteri - jossa ei ole sitä talcium-ainesosaa.

Vierailija
3298/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pex Marttula kirjoitti:

Aamupäivän lumitöissä Bentley for Men lehahteli mukavasti paidan alta kropan lämmetessä. Ensipuraisu on aika makea ja juhlavahko, enkä siksi kovin usein tätä käytä, mutta toimii kyllä hyvin kuivassa pakkasilmassa. 

Illaksi valitsin vitriinistä summamutikassa Etro ManRosen, toisen ruusutuoksun, jota miehenä "pystyn" Cartier Declaration d'un Soirin lisäksi käyttämään. Vaimo ei kyllä juuri lämpene ruusun (tai muidenkaan kukkasten) tuoksulle miehen iholla, mutta parisuhdehan on kompromisseja! Toki suihkautan vain maltillisesti paidan alle, mancaveni tuoksunurkkauksessa. :)

Tuoksut upealle. Originaali perus Declaration on suosikkini kaikista miesten tuoksuista, ja koko muukin tuoksuperhe on hyvä, ei yhtään täyttä hutia.

Vierailija
3299/19265 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti jatkaa heti seuraavalla hajuvedellä. Burberryn Her kiehtoi lähinnä siksi, että sitä kovasti kehuttiin Fragranticassa ja nuotit vaikuttivat kiehtovilta ja yhtäläisyys BR540:iin kiinnosti nuottien eroavaisuudesta huolimatta. Pidän myös monista lactonic-tuoksuista (maitomaisista?) ja kun tätä luonnehdittiin Fragranticassa toistuvasti mansikkapirtelön tuoksuiseksi, niin ajattelin sen olevan minun makuni mukainen. Ikävä kyllä tämä on puhdas pettymys, sillä se tuoksuu omaan nenääni vain joltain perushiuslakalta. Pidän niin erityyppisistä tuoksuista, ettei tämä vain toimi minulla. Hirmu vaikea edes luonnehtia tuoksua kunnolla, jotain samaa oli Hugo Bossin Womanissa. Tämä ei ole makea, ehkä jossain määrin terävä kuitenkin, puunuotteja en saa itse esille mutta oletan, että tuo vahvahko hapankirsikka on se, mikä tässä minulla tökkii. En pidä yhtään happamista tuoksuista ja jotenkin tuo ainesosa jäi huomaamatta kun päädyin ostamaan tämän. Sama juttu oli Guccin Florassa, jossa samankaltainen happamuus esti pitämästä siitä.

Vierailija
3300/19265 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti jatkaa heti seuraavalla hajuvedellä. Burberryn Her kiehtoi lähinnä siksi, että sitä kovasti kehuttiin Fragranticassa ja nuotit vaikuttivat kiehtovilta ja yhtäläisyys BR540:iin kiinnosti nuottien eroavaisuudesta huolimatta. Pidän myös monista lactonic-tuoksuista (maitomaisista?) ja kun tätä luonnehdittiin Fragranticassa toistuvasti mansikkapirtelön tuoksuiseksi, niin ajattelin sen olevan minun makuni mukainen. Ikävä kyllä tämä on puhdas pettymys, sillä se tuoksuu omaan nenääni vain joltain perushiuslakalta.

Kokeile Burberry Her intense iholle. Olen monesti ohittanut tuoksun, kun testatin sen toistuvasti tikulle kehujen perusteella, kunnes rohkenin kokeilemaan iholle. Voi jestas... ei voinut olla täydellisempää tuoksua! Pidän juuri kukkais-hedelmäisistä ja vaniljamaisista tuoksuista. Kesto on myös aivan huima. Pysyi seuraavanakin päivänä iholla. Yllätyin, että tuoksun takana on jälleen kerran itse mestari Francis Kurkdjian. En ole koskaan uskaltanut ostaa tuoksuja sokkona, mutta Kurkdjianin luomukset osuvat aina harvinaisesti nappiin.