Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3261/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä SOTD HdP:n 1826 Eugenie de Montijo. On kyllä hentoinen tuoksu; öljyllä ja tuplasuihkauksella saan aavistuksen pölyistä kirjastoa neljäksi tunniksi. Aistii jos työntää nenän kiinni ihoon. Käytän näytteen loppuun, mutta tämä on hassun erilainen verrattuna pariinkymmeneen muuhun, ytimekkääseen ja pitkäkestoiseen saman talon tuoksuun.

Vierailija
3262/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guerlain Rosa Pop. Siinä mulle pyrypäivälle kontrastia. Ruusu, orvokki, punaiset marjat. Kirpeä, marjaisa ja puuterinen. Ainoa pinkki tuoksuni sekä tuoksultaan että väriltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivän piristykseksi Narciso Rodriguesin L’eau For Her.

Vierailija
3264/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!

Vierailija
3265/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Olisko kellään vinkata, mistä tilata 5-10ml decantteja suhteellisen edullisesti? Oma kokoelma on sen verran suuri, että en mielellään enää tilaa edes 30ml pulloja ellen ole aivan rakastunut tuoksuun. Tuntuu että eurooppalaisia decant-sivustoja on aika harvassa!

Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.

Vierailija
3266/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Minä käytän virolaista Aromat.ee:tä (toimitus 3 vrk, postikulut 9,95) ja portugalilaista Fragrant World Shopia, toimitus pari viikkoa, postikulut 5 €.

Tuolla Aromatissa on muuten aika laaja valikoima!

Ohis

Vierailija
3267/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivän parfyymi Histoires des parfums Ambre 114. Ihan kelpo tuoksu, minusta hyvin tyypillinen lajinsa edustaja.

Päätin nyt lopettaa ainakin joksikin aikaa testaamisen, koska olen jo löytänyt useita ihania tuoksuja, eikä tavoitteenani ole varsinaisesti keräillä parfyymeja - vain lisätä muutama todella hyvä tuoksu pieneen mutta valikoituun kokoelmaani.

Minulla on ennestään Guerlain Shalimar edp,  Samsara edp, Narciso Rodriguez (valkoinen pullo), Serge Lutens Datura Noir ja Hermes Ambre de merveilles, sekä pari tuoksua, joita käytän vain kesällä. 

Tein hankintalistan, jolle menee seuraavat: 

- Shalimar philtre de parfum 

- Arquiste, The Architects Club 

- Keiko Mecheri,  Oliban

- Frederic Malle, Angeliques sous la pluie (mietin tätä vielä, sillä tuoksu on ihana, mutta kestävyys heikko) 

Maison Francis Kurkdjianilta ei toistaiseksi päätynyt mitään ostoslistalle, vaikka useasta pidänkin. 

Keväällä varmaan tulee toiset mietteet, kun alan taas kaivata jotain kevyempää.  Mutta näillä mennään nyt. :) 

N50

Vierailija
3268/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N50 jatkaa: mitä vartalovoiteita ja deodorantteja te parfyymifanit käytätte? 

Itse en yleensä raski ostaa hajuveteen sopivia vartalotuotteita (liian kallista), joten yritän löytää tuoksuttomia tai mahdollisimman vähän tuoksuvia voiteita. Tuoksuttomissa tuotteissakin on kuitenkin usein ominaishaju, joka voi vaikuttaa hajuveden tuoksuun. En ole löytänyt ihanteellista tuotetta vielä. Deodoranttini on tuoksuton. 

Vierailija
3269/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en yleensä raski ostaa hajuveteen sopivia vartalotuotteita (liian kallista), joten yritän löytää tuoksuttomia tai mahdollisimman vähän tuoksuvia voiteita. Tuoksuttomissa tuotteissakin on kuitenkin usein ominaishaju, joka voi vaikuttaa hajuveden tuoksuun. En ole löytänyt ihanteellista tuotetta vielä. Deodoranttini on tuoksuton. 

Käytän Garnierin 48h mineraaliantiperspiranttia, käytännössä hajuton, ei aiheuta allergisia oireita ja toimii kuin junan vessa. Vartalovoiteena käytän Apobasea ja jos oikein tekee mieli niin suihkaisen siihen hiukan hajuvettä ja levitän vasta sitten.

Vierailija
3270/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä, ei sotke minkään hajuveden tuoksua, on niin mieto tuoksu:

https://aistielama.fi/tuote/miedosti-hajustettu-kosteusemulsio/

Lisäksi kirjoitin jo tänne aiemmin, olen sillä tavalla yhdistellyt kosteusvoiteita, että jos tuoksussa on kookosta, olen yhdistänyt sitä esim. Doven kookoksentuoksuiseen voiteeseen.

Vierailija
3271/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nimenomaan pyrkinyt käyttämään tuoksusarjan dödöä, suihkugeeliä, vartalovoidetta ja talkkia. Tosin suurimman osan vartalosta kosteutan apteekin hajuttomalla perusvoiteella, vartalovoidetta laitan vain käsivarsille tai vaikka olkapäihin. Tuoksua ei sitten paljon tarvitsekaan, kunhan kulkee tuoksusuihkauksen läpi. Vieroksun suomalaista tyyliä ostaa pelkkä edt tai parfyymi, tännehän ei juuri tuoda koko sarjaa. Jotenkin surullista. Kun se ylellisyys on juuri silkinpehmeässä suloisesti tuoksuvassa talkissa, tai tuoksuvassa suihkuhetkessä.

Vierailija
3272/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nimenomaan pyrkinyt käyttämään tuoksusarjan dödöä, suihkugeeliä, vartalovoidetta ja talkkia. Tosin suurimman osan vartalosta kosteutan apteekin hajuttomalla perusvoiteella, vartalovoidetta laitan vain käsivarsille tai vaikka olkapäihin. Tuoksua ei sitten paljon tarvitsekaan, kunhan kulkee tuoksusuihkauksen läpi. Vieroksun suomalaista tyyliä ostaa pelkkä edt tai parfyymi, tännehän ei juuri tuoda koko sarjaa. Jotenkin surullista. Kun se ylellisyys on juuri silkinpehmeässä suloisesti tuoksuvassa talkissa, tai tuoksuvassa suihkuhetkessä.

Lähellekään kaikilla hajuvesillä ei ole omia dödöjä, suihkugeelejä ja voiteita, saati talkkeja. Lisäksi ne ovat usein luokattoman huonolaatuisia koska hajuvesitalot eivät ole erikoistuneet juuri niihin. Haluan itse parasta laatua ja olen havainnut että parasta laatua ovat omalle iholleni esim apteekin voiteet. Niihin voi lisätä itse vaikka suihkauksen hajuvettä ennen levitystä jos haluaa.

Vierailija
3273/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähellekään kaikilla hajuvesillä ei ole omia dödöjä, suihkugeelejä ja voiteita, saati talkkeja. Lisäksi ne ovat usein luokattoman huonolaatuisia koska hajuvesitalot eivät ole erikoistuneet juuri niihin. Haluan itse parasta laatua ja olen havainnut että parasta laatua ovat omalle iholleni esim apteekin voiteet. Niihin voi lisätä itse vaikka suihkauksen hajuvettä ennen levitystä jos haluaa.

Olen huomannut saman. Jotkut noista vartalovoiteista suorastaan kuivattavat ihon.

3274/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosi sitten jostain nettikaupan alesta itselleni La Vie est Belle-lahjasetin. Siinä oli sekä vartalovoide että suihkugeeli molemmat 50 ml sen itse edp:n lisäksi. Pelkästä suihkugeelistä jäi ihana tuoksu iholle! Parfyymia ei oikeastaan edes tarvittu, se oli minun makuuni jotenkin liikaa. Mutta suihkugeeli-vartalovoide-yhdistelmästä jäi todella hyvä tuoksu pitkäksi aikaa iholle.

Vähän sama juttu monta vuotta sitten, kun ostin Britney Spearsin Believe-tuoksun ja vartalovoiteen. (sellainen vaaleanvihreä kulmikas pullo, HObby Hollissa oli ainkin saatavilla) Rakastin sitä vartalovoidetta, vaikka itse edp:kin oli hyvä. Ihmettelen, että tämä Britney-tuoksu on jäänyt vähemmälle huomiolle. Se on trooppinen, aika raikas ja hedelmäinen. Voisin ostaa vieläkin pullon.

Jos mulla ei ole tuoksuni vartalovoidetta tai dödöä, useimmiten ei ole, käytän jotain suht neutraalia ja kevyttä rollia, Dove tai Rexona. 

Vierailija
3275/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.

Terveisin

Eri

Vierailija
3276/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Cien tuoksuton roll-on toimii todella hyvin. Niin hajuton kuin olla voi.

Vierailija
3277/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka olen kaivannut tuoksujen talkkeja. Saako niitä todella jostain nettikaupasta?! Joskus kyselin Stockalta Chanel 5 -talkkia ja sanoivat et se on lopetettu. Olen miettinyt, että onko todella niin, että olen ainut joka talkkia kaipaa, koska niitä ei missään ole. Ja nyt en tarkoita vauvatalkkia tai apteekin talkkia, vaan ihanan tuoksuisia juttuja, vähän ylellisyyttä elämään.

Vierailija
3278/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorcinellit (UNUM) ovat täällä. DHL toi ne Italiasta 6 vuorokaudessa, kun taas Espanjan posti käsittelee vieläkin T-rexiä, nyt 42 päivää matkalla Barcelonasta. (Grrrr....!). Ilmeisesti sekä siellä että täällä hukutaan hankeen, koska Filomena viivästyttää jotakuinkin kaikkea Madridissa. 

Tein sitten emämunauksen, enkä huomannut UNUMeja purkaessa, että hienosti yksittäispakatut näytteet on merkattu vain läpinäkyvään muovipussiin, jossa kukin on, eikä lainkaan itse putkiloon. Kolmeen jouduin käyttämään salapoliisityötä, mutta kiitos Fragrantican, ne oli lopulta suht helppo tunnistaa. Nyt on nenässä sellainen sekamelska, että loppupäiväkin menee vaimean keisarinna Eugenien kanssa, ei muita suuria suunnitelmia.

Vierailija
3279/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuinka olen kaivannut tuoksujen talkkeja. Saako niitä todella jostain nettikaupasta?! Joskus kyselin Stockalta Chanel 5 -talkkia ja sanoivat et se on lopetettu. Olen miettinyt, että onko todella niin, että olen ainut joka talkkia kaipaa, koska niitä ei missään ole. Ja nyt en tarkoita vauvatalkkia tai apteekin talkkia, vaan ihanan tuoksuisia juttuja, vähän ylellisyyttä elämään.

Perinteinen talkki on todettu syöpävaaralliseksi aineeksi.

Vierailija
3280/19265 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Kiitos vinkistä. Tilasinkin heti Aromatista kymmenisen näytettä. Löytyi sellaisia, joita olen aina halunnut testata mutta en ole löytänyt.

Terveisin

Eri

Olepa hyvä - paras kiitos on näytteiden arvostelu, kun ne kohta ovat sinulla. Joohan...? :)