Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3221/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverilla oli joku parfyymi, jossa oli mm. magnoliaa ja se tuoksu oli jotenkin vastenmielinen. Kysyin, mikä parfyymi on, mutta hän ei muistanut.

Kyllä ne aina muistaa, mutta kun sitä omaa rakasta nimikkotuoksua halutaan varjella salaisuutena. 

Tai nimi on vaikea lausua eikä haluta nolata itseään? Lisäksi monet saavat tuoksuja lahjaksi ja eivät edes koskaan katso niitä nimiä, jos ei tuoksut sinänsä kiinnosta? Käyttävät vain tavan vuoksi.

Tai hajuvesi on se halvin mahdollinen tai "väärä tuoksu ihmiselle" tyyliin teinituoksu yli viisikymppisellä leidillä. Me toki ymmärtäisimme sen, että hinta ei aina takaa parhautta ja että tuoksut vaihtelevat eri ihmisten ihoilla, mutta moni tavis saattaisi hämmästellä ja jopa naureskella asiaa muille.

En muista olenko kirjoittanut tähän ketjuun, mutta kauan kauan sitten 80-luvulla Lumenella oli omia tuoksuja. Ne olivat aika halpoja ja hyvin yksinkertaisissa pulloissa (ainakin tämä yksi ostamani). Käytin tuoksua entistäkin enemmän kun sitä kehuttiin vieraiden ihmisten toimesta ulkona kulkiessani. Se oli nimeltään Timantti Hangella ja haluaisin niin saada sen takaisin. Kävisikö sen kanssa kuten niin monen muun nuoruuden nostalgisen tuoksun? Se olisi erilainen, tai jopa ihan kamala? Vai yhtä ihana ja lumoava kuin silloin?

Aah, tuo Timantti hangella. Miehenikin muistaa tuon vielä seurustelumme alkuajoista. Muistelen sen olleen erittäin miellyttävä ja raikas tuoksu, joka keräsi kehuja. Vai onko aika kullannut muistot?

Vierailija
3222/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Tokmannilta tilanneet! mitä kautta paketti toimitetaan? Tilasin muutaman tuoksun Tokmannilta ja ainut toimitusvaihtoehto oli ovelle toimitus. Tätä ei päässyt vaihtamaan. Sain eilen lähetysilmoituksen tilaukselleni, mutta siinä ei ollut mitään seurantatunnusta tai vastaavaa.  Ainoastaan teksti "Saat yhteydenoton kuljetusyhtiöltä, kun tilaustasi toimitetaan.". Toimittaakohan näitä Posti vai jokin kuriiri?

Minulle tuli ensimmäinen lähetys postin kuriirin kautta. Soitti ja kysyi, milloin olen paikalla. No, ei saatu soviteltua, joten pyysin jättämään postilaatikkoon. Toinen tuli postiin, josta noudin. Ilmoitus tuli tekstarina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3223/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Tokmannilta tilanneet! mitä kautta paketti toimitetaan? Tilasin muutaman tuoksun Tokmannilta ja ainut toimitusvaihtoehto oli ovelle toimitus. Tätä ei päässyt vaihtamaan. Sain eilen lähetysilmoituksen tilaukselleni, mutta siinä ei ollut mitään seurantatunnusta tai vastaavaa.  Ainoastaan teksti "Saat yhteydenoton kuljetusyhtiöltä, kun tilaustasi toimitetaan.". Toimittaakohan näitä Posti vai jokin kuriiri?

Minulle tuli ensimmäinen lähetys postin kuriirin kautta. Soitti ja kysyi, milloin olen paikalla. No, ei saatu soviteltua, joten pyysin jättämään postilaatikkoon. Toinen tuli postiin, josta noudin. Ilmoitus tuli tekstarina.

Kiitos paljon tiedosta! Sitten vain odottelemaan :) Lanvinin Jeannea erityisesti odotan, kun siitä olen kuullut niin paljon kehuja.

Vierailija
3224/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on tosi paljon aikaa kun ostin Vihreä sade-nimisen pullon, se ei ollut varsinaista hajuvettä, olisiko ollut vartalosuihke tms. Mutta oli tosi raikas ja hyväntuoksuinen.

En muista oliko Lumenen vai jonkin muun kotimaisen silloisen meikkifirman tuote.

Oli vihertävässä pullossa, olikohan hiukan kuin huurrutettu pinta pullossa.

Vierailija
3225/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tuosta Issey Miyaken Fusion D’Isseystä, että se itseasiassa on nyt hiukan hälvennyttyään todella miellyttävä tuoksu. Makea mutta miehekkäällä ja vähän retrolla tavalla. Toki olen kookosfani. Muistuttaa minua jollain tavalla YSL:n Y edp:stä joka on lempparini miehellä.

Mies tyrmäsi koko Miyaken sanomalla että haisee vanhalle miehelle. No, aina ei voi voittaa.

Vierailija
3226/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?

No älä muuta sano! Tämän me kaikki haluamme löytää. Tähän vastataan aina Diptyq Eau Duelle ja eräs Vanille Insensee (Insensee ei tarkoita sitten suitsuketta).

En ole kokeillut vielä mutta näitä mulle on suositeltu.

Hermes Vanille Galante on kuulas lilja-vaniljatuoksu, mutta siinä on pari muttaa. Hinta on järkyttävä. Tuoksu on todella liljankukkainen josta kaikki eivät pidä. Kaikki eivät haista siinä vaniljaa, koska on totuttu niin raskaisiin vaniljoihin, mutta itse haistan vaniljan ihan kiistatta. Joidenkin mielestä ko. tuoksu haisee banaanille.

Mitä ihmettä, milloin tähän on lakattu vastaamasta Tihota Indult? :D Ne Sylvaine Delacourtet ovat myös hyviä, jos pitää guerlainvaniljasta.

Vierailija kirjoitti:

Atelier Cologne Vanille Insensée. Pitkäkestoinen ja tyylikäs puinen vanilja. Oma suuri suosikkini.

Kiitos suosituksista! Harmi, että Atelier Cologne poistuu Stoccalta. Unohdin tarkentaa, että etsinnässä on kukkainen vaniljatuoksu, jonka pohjalla on mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan puuta. Toiveena tahitian- tai madagaskarinvanilja. Bourbon on liian makea. Pohjalla saa olla esim. kaakaota, makeaa tonkapapua ja/tai bentsoiinia. Hintatasoltaan alle 100 €. Tuo Tihota Indult on vähän liian kallis :/  Alun perin ihastuin Xerjoffin Allendeen, joka on sekin liian kallis.

En ollut kuullutkaan, että Atelier Cologne poistuu Stockmannilta. Voi harmien harmi. :(  The Scent of Finlandia ei enää saa sieltä ja nyt Atelier Cologne poistuu - mikä sitten seuraavaksi? Aerin? Chanel?

Minä valitsin tähän lumikaaokseen saman parin kuin joulupäivänä: Hugo Bossin The Scent For Her Private Accord terästettynä Jo Malonen Orange Bittersillä. Tuota kitkerähköä mutta ah niin herkullista appelsiinisuklaata olen nuuhkinut tässä koko päivän (lisäsin tuoksuja tuossa n. tunti sitten), koska olen etuoikeutettu viettämään päiväni kotona sisätiloissa. Sen verran kävin parvekkeella, että putsasin kaiteen valoköynnoksestä lumet pois, kun lumen alta ei enää näkynyt valoja kuin nimeksi. :D

Vierailija
3227/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon tiedosta! Sitten vain odottelemaan :) Lanvinin Jeannea erityisesti odotan, kun siitä olen kuullut niin paljon kehuja.

Hih, mullakin on just Jeanne tulossa Tokmannilta :D tänään tuli viesti että kuljettaja ottaa yhteyttä toimitukseen liittyen ja mulla oli tarkoituksena tulla tänne kyselemään miten tuo siis toimii. Samat ajatukset meillä selvästikin!

Vierailija
3228/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverilla oli joku parfyymi, jossa oli mm. magnoliaa ja se tuoksu oli jotenkin vastenmielinen. Kysyin, mikä parfyymi on, mutta hän ei muistanut.

Kyllä ne aina muistaa, mutta kun sitä omaa rakasta nimikkotuoksua halutaan varjella salaisuutena. 

Tai nimi on vaikea lausua eikä haluta nolata itseään? Lisäksi monet saavat tuoksuja lahjaksi ja eivät edes koskaan katso niitä nimiä, jos ei tuoksut sinänsä kiinnosta? Käyttävät vain tavan vuoksi.

Tai hajuvesi on se halvin mahdollinen tai "väärä tuoksu ihmiselle" tyyliin teinituoksu yli viisikymppisellä leidillä. Me toki ymmärtäisimme sen, että hinta ei aina takaa parhautta ja että tuoksut vaihtelevat eri ihmisten ihoilla, mutta moni tavis saattaisi hämmästellä ja jopa naureskella asiaa muille.

En muista olenko kirjoittanut tähän ketjuun, mutta kauan kauan sitten 80-luvulla Lumenella oli omia tuoksuja. Ne olivat aika halpoja ja hyvin yksinkertaisissa pulloissa (ainakin tämä yksi ostamani). Käytin tuoksua entistäkin enemmän kun sitä kehuttiin vieraiden ihmisten toimesta ulkona kulkiessani. Se oli nimeltään Timantti Hangella ja haluaisin niin saada sen takaisin. Kävisikö sen kanssa kuten niin monen muun nuoruuden nostalgisen tuoksun? Se olisi erilainen, tai jopa ihan kamala? Vai yhtä ihana ja lumoava kuin silloin?

60+-ikäinen äitini muistelee tuota Lumenen tuoksua myös kaihoisasti :)

Vierailija
3229/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mielelläni täräyttäisin halpistuoksun nimen, jos joku sitä kysyy. Olen näin tehnytkin ja tietyillä "laatutietoisilla" nirppanokilla on naama venähtänyt. Käytän näet hintavampiakin tuoksuja välillä ja olettivat varmasti silläkin kertaa kehuvansa jotain designerkamaa :D

Vierailija
3230/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mielelläni täräyttäisin halpistuoksun nimen, jos joku sitä kysyy. Olen näin tehnytkin ja tietyillä "laatutietoisilla" nirppanokilla on naama venähtänyt. Käytän näet hintavampiakin tuoksuja välillä ja olettivat varmasti silläkin kertaa kehuvansa jotain designerkamaa :D

Ihmeellisiä ihmisiä te tunnette. Minä en tunne yhtään ”laatutietoista nirppanokkaa”. Designerit ovat muuten siitä halvemmasta päästä hintahaitaria, jos sillä nyt on mitään merkitystä.

Vierailija
3231/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoelmassani on hieman yli 70 pulloa, joista 99 % on hankittu viimeisten 1,5 vuoden aikana. Rahaa on palanut enemmän kuin koskaan oli tarkoitus, mutta toisaalta en ole ostellut summamutikassa, vaan olen sämpläillyt ensin aina kun mahdollista. Esim. yli 50 euron sokko-ostoksia on vain muutama, yli 100 euron sokko-ostoksia ei lainkaan. En aio ostaa vuonna 2021 kuin korkeintaan yhden uuden pullon - en halua enkä varsinkaan tarvitse enää yhtään enempää.

Etätyö on mahdollistanut vapaahkon suihkuttelun: yleensä käytän päivän aikana kahta eri hajustetta, yhtä aamulla ja toista illalla. Tavallisesti pari suihkausta, korkeintaan kolme, rintakehään. Vaimo on ollut yllättävänkin ymmärtäväinen, vaikka häntä ei voisi vähempää hajusteet kiinnostaa. Silloin kun piti vielä toimistolla ravata, en yleensä käyttänyt mitään hajusteita. Insinöörikollegan suorasukainen toteamus "hajuvesiä käyttävä mies on jotenkin epäilyttävä" kuvaa hyvin suomalaista asenneilmapiiriä. 

Mitä olen matkan varrella oppinut? Ensinnäkin hinta ei ratkaise: Jovan Sex Appealista maksoin 6 euroa ja se on loistava kastike. Luota omaan nenääsi, äläkä anna niche-snobismin, trendien tai Youtube-hypen vaikuttaa päätöksiisi. Ole varuillasi, jos olet hamstraajaluonne, koska uusien hajujen metsästykseen voi jäädä koukkuun ja se voi tulla kalliiksi. Karkinmakeisiin miesten nykytuoksuihin ei tarvitse onneksi tyytyä - vaihtoehtoja on, kunhan jaksaa vähän tutkia ja perehtyä.

Oma tämänhetkinen Top 15 (aakkos-, ei paremmuusjärjestyksessä) voisi näyttää vaikka tältä:

Amouage Epic Man

Amouage Fate Man

Aramis Havana

Armani Code Sport

Bond No. 9 Great Jones

Creed Green Irish Tweed

Dior Fahrenheit

Etro Palais Jamais

Issey Miyake L'eau Bleue d'Issey

Lapidus pour Homme

Maison Francis Kurkdjian Lumiere Noire pour Homme

Nishane Unutamam

Pasha de Cartier

Roger & Gallet Open

Vierailija
3232/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moschinon tuoksuja tulee käytettyä.

Toy 2 ja fresh couture löytyy pinkki, sininen ja kultanen pullo.

Vierailija
3233/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pex Marttula kirjoitti:

Oma tämänhetkinen Top 15 (aakkos-, ei paremmuusjärjestyksessä) voisi näyttää vaikka tältä:

No, siinähän oli vasta 14, joten lisätään vielä vaikka Puig Agua Brava.

Vierailija
3234/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tänään tuli viesti että kuljettaja ottaa yhteyttä toimitukseen liittyen ja mulla oli tarkoituksena tulla tänne kyselemään miten tuo siis toimii. Samat ajatukset meillä selvästikin!

Mulle toimitettiin suoraan pakettiautomaattiin :(

Vierailija
3235/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh kun meinasin saada sydänkohtauksen! Posti toi kotiinkuljetuksella 100ml pullot Valentinon Donnaa ja Lancomen La Nuit Tresor Nudea ja päästin kuskin ovipuhelimella rappuun ja ohjeistin oikeaan kerrokseen. Avasin oven odotellessani ja näin kun postimies tulee hissistä ja MEINAA PUDOTTAA PAKETIN LATTIALLE! Itku meinasi päästä kun näin paketin kunnon, se oli sen näköinen että joku oli istunut sen päälle parikin kertaa. Olin ihan varma että pullot eivät olisi ehjiä, mutta sain huokaista helpotuksesta kun molemmat pullot olivat ihan priimakunnossa!

Tuoksutesterinä tuli Jill Sanderin Sun jota testasin paperille ja tuoksuu ihan turistirysälle. Sellaiselle kuumalle ostarille jossa on hikisiä aurinkosuojavoideltuja ihmisiä kävelemässä rennosti ympäriinsä. Lisäksi tuoksuu se kuumenneen aurinkovoidepurkin muovinen tuoksu. Ei nyt ihan kamala tuoksu, mutta en näe maksavani moisesta. Ehdottomasti nimensä ja pullonsa mukainen, aurinko(voidemainen) tuoksu.

Toinen tuoksutesteri oli Issey Miyaken Fusion D’Issey. Miksi kaksi naisten hajuvettä tilanneelle laitetaan testerinä miesten tuoksu? Tuoksu itsessään oli ihan kelpo, peruspartavaahdontuoksuinen mies. Ei ollenkaan paha, mutta en haista tässä mitään omaperäistä. Tuoksu on tosin hyvin voimakas vaikka edt onkin. Samalla lailla huoneentäyttävä kuin esim Creedin Aventus, mutta mielestäni hiukan nuorekkaampi ja parempi.

Vierailija
3236/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh kun meinasin saada sydänkohtauksen! Posti toi kotiinkuljetuksella 100ml pullot Valentinon Donnaa ja Lancomen La Nuit Tresor Nudea ja päästin kuskin ovipuhelimella rappuun ja ohjeistin oikeaan kerrokseen. Avasin oven odotellessani ja näin kun postimies tulee hissistä ja MEINAA PUDOTTAA PAKETIN LATTIALLE! Itku meinasi päästä kun näin paketin kunnon, se oli sen näköinen että joku oli istunut sen päälle parikin kertaa. Olin ihan varma että pullot eivät olisi ehjiä, mutta sain huokaista helpotuksesta kun molemmat pullot olivat ihan priimakunnossa!

Tuoksutesterinä tuli Jill Sanderin Sun jota testasin paperille ja tuoksuu ihan turistirysälle. Sellaiselle kuumalle ostarille jossa on hikisiä aurinkosuojavoideltuja ihmisiä kävelemässä rennosti ympäriinsä. Lisäksi tuoksuu se kuumenneen aurinkovoidepurkin muovinen tuoksu. Ei nyt ihan kamala tuoksu, mutta en näe maksavani moisesta. Ehdottomasti nimensä ja pullonsa mukainen, aurinko(voidemainen) tuoksu.

Toinen tuoksutesteri oli Issey Miyaken Fusion D’Issey. Miksi kaksi naisten hajuvettä tilanneelle laitetaan testerinä miesten tuoksu? Tuoksu itsessään oli ihan kelpo, peruspartavaahdontuoksuinen mies. Ei ollenkaan paha, mutta en haista tässä mitään omaperäistä. Tuoksu on tosin hyvin voimakas vaikka edt onkin. Samalla lailla huoneentäyttävä kuin esim Creedin Aventus, mutta mielestäni hiukan nuorekkaampi ja parempi.

Ihanat tuoksut tilasit! Saanko kysyä, mistä tilatessa tulee testereitä mukaan?

Vierailija
3237/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanat tuoksut tilasit! Saanko kysyä, mistä tilatessa tulee testereitä mukaan?

Kiitos, molemmat omia lemppareita niin piti tilata isot pullot varastoon. Tilasin sellaisesta paikasta kun parfumdreams.fi, ja Saksasta tulivat. Mukana tuli kaksi testeriä ja saksalaisia etukuponkeja. Tulivat tosiaan kotiinkuljetuksella ja tilasin 1.1.2021.

Vierailija
3238/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettisesti mitä teette jos ostatte hajuveden jolla on kaunis pullo, ja pullossa on joku kauneusvirhe esim nimilaatta vinossa tms. Palautatteko te sen pullon kauppaan vai elättekö sen tosiasian kanssa että se ei ole täydellinen?

Itselleni kävi näin ostaessani keskihintaisen designerpullon jossa oli pieni kauneusvirhe ja kyllä sen katsominen ärsytti, mutten kehdannut sitä takaisinkaan viedä kun tietenkin olin innoissani jo suihkutellut sitä ennenkuin ulkonäkövirheen huomasin.

Vierailija
3239/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas luulen että käyttävät jotain halpistuoksua eivätkä kehtaa siksi kertoa.

Vierailija
3240/19265 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida tilata Tokmannilta enää. Toimitus on kestänyt aika pitkään, ja nyt viimein tuli sähköpostiin viesti, että kuljetusyhtiö ottaa yhteyttä, kun ottaa. Miten he ottaa yhteyttä? Tilatessa oli pakko täyttää jotakin puhelinnumerokenttään, joten keksin siihen numeron, koska en halua soittoja työpuhelimeeni, enkä voi töissä vastata henkilökohtaisiin puheluihin.

Oletin, että toimivat kuten muutkin, eli lähettävät lähetyksenseurantakoodin sähköpostiini ja saan käydä noutamassa paketin pakettiautomaatista sitten kun se saapuu. Mutta ei!

No, yritin sitten vaihdattaa puhelinnumeroa kirjoittamalla viestin Tokmannin asiakaspalveluun. Kysyin, voivatko he vielä välittää toisen numeron kuljetusyhtiölle vai onko myöhäistä? Ja annoin numeron, josta minut tavoittaa. Mitäpä Tokmannin aspasta vastattiin? Ei vastattu, onnistuuko toisen numeron välittäminen kuljetusyhtiölle. Kysyttiin vain, onko alkuperäinen numero kuitenkin olemassa oleva puhelinnumero. Mitä väliä sillä on! Outo juutalaistapa vastata kysymykseen kysymyksellä. Minä olen kuitenkin tuotteista maksanut ja antanut nyt numeron, josta tällä viikolla tavoittaa.