Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19265)

Vierailija
3181/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Päädyin sitten yliväsyneenä aamuyön pimeinä tunteina tilaamaan Zoologistin Discovery-setin. En valinnut kaikista hurjimpia tuoksuja, vaan Chameleonin, Hummingbirdin, Civetin, Dodon sekä Been.

Huomenta! Itsekin täydennän omaa kokoelmaani niillä helpommilla (Koala, Panda, Dragonfly, Elephant, Chameleon) kunhan saan edelliset käsiini. Tein tilauksen 1.12, mutta feliz navidad pysäyttää kaiken viikoiksi. Koronarajoituksista en tiedä, aiheuttavatko viivettä.

Noissa mulla jo olevissa tosiaan kesto ylittää ajan, jonka jaksan valvoa, ja annostus on minimaalinen, joten näytteetkin kestävät ihan ihmeellisiä aikoja. Rrrrakastan kirkollisia tuoksuja, Heeleyt ovat kiikarissani, ja suitsukehan se Squidissakin osui ja upposi. Absintit siintävät vielä jossain kaukana, Lutensin Douce Amere olisi mielenkiintoinen, jos sen saisi jostain testiin.

Olisi kiva päästä tuoksuttelemaan noita kirkkotuoksuja. :D Haistoin muuten Maison Magrielan Whispers in the Library -tuoksua jokin aika sitten. Vaikutti ihan miellyttävältä.

Jaksaisitko muuten kertoa sitten mielipiteesi noista Zoologistin tuoksuista, kunhan toki sallivat ensin saapua postissa? :)

Toki, niistä on usein jotain sanottavaakin :). Toivottavasti ei mene viikkoja, tein tilauksen äsken...Mulla on muuten Margielan Memory Box, Feeluniquelta. Suosittelen, 10x2 ml oli noin 35 €. Ovat onnistuneita tuoksuja, ja tuo on suosikkejani. Lisäksi kotoisa By The Fireplace ja pehmeän rappion Jazz Club kierrossa tähän aikaan vuodesta. Taisin aiemminkin mainita, etten ole aiemmin törmännyt 15+ h kestäviin EdT:ihin, mutta nämä ovat. Jopa sitrus (Under the Lemon Trees) pysyy.

Silmäilen Surrender to Chancea, jolla on hyvä valikoima samplepaketteja nuottien mukaan, myös sen absibtin...mutta pysyn Euroopassa, johonkin on raja vedettävä.

Vierailija
3182/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta. Päädyin sitten yliväsyneenä aamuyön pimeinä tunteina tilaamaan Zoologistin Discovery-setin. En valinnut kaikista hurjimpia tuoksuja, vaan Chameleonin, Hummingbirdin, Civetin, Dodon sekä Been.

Huomenta! Itsekin täydennän omaa kokoelmaani niillä helpommilla (Koala, Panda, Dragonfly, Elephant, Chameleon) kunhan saan edelliset käsiini. Tein tilauksen 1.12, mutta feliz navidad pysäyttää kaiken viikoiksi. Koronarajoituksista en tiedä, aiheuttavatko viivettä.

Noissa mulla jo olevissa tosiaan kesto ylittää ajan, jonka jaksan valvoa, ja annostus on minimaalinen, joten näytteetkin kestävät ihan ihmeellisiä aikoja. Rrrrakastan kirkollisia tuoksuja, Heeleyt ovat kiikarissani, ja suitsukehan se Squidissakin osui ja upposi. Absintit siintävät vielä jossain kaukana, Lutensin Douce Amere olisi mielenkiintoinen, jos sen saisi jostain testiin.

Olisi kiva päästä tuoksuttelemaan noita kirkkotuoksuja. :D Haistoin muuten Maison Magrielan Whispers in the Library -tuoksua jokin aika sitten. Vaikutti ihan miellyttävältä.

Jaksaisitko muuten kertoa sitten mielipiteesi noista Zoologistin tuoksuista, kunhan toki sallivat ensin saapua postissa? :)

Toki, niistä on usein jotain sanottavaakin :). Toivottavasti ei mene viikkoja, tein tilauksen äsken...Mulla on muuten Margielan Memory Box, Feeluniquelta. Suosittelen, 10x2 ml oli noin 35 €. Ovat onnistuneita tuoksuja, ja tuo on suosikkejani. Lisäksi kotoisa By The Fireplace ja pehmeän rappion Jazz Club kierrossa tähän aikaan vuodesta. Taisin aiemminkin mainita, etten ole aiemmin törmännyt 15+ h kestäviin EdT:ihin, mutta nämä ovat. Jopa sitrus (Under the Lemon Trees) pysyy.

Silmäilen Surrender to Chancea, jolla on hyvä valikoima samplepaketteja nuottien mukaan, myös sen absibtin...mutta pysyn Euroopassa, johonkin on raja vedettävä.

Kiva jos viitsit niistä kertoa!

Kuulostaa hyvältä tuo discovery-setyi. Omistankin tuon By The Fireplace -tuoksun. On aivan ihana, tosin sitähän reformuloitiin hiljattain. Bubble Bathia haluaisin haistaa! Under the Lemon Tree tuoksui kivan raikkaalta. Tilasin nuo Zoologistit jostain barcelonalaisesta niche-parfyymien kaupasta. Postarit oli kyllä 10 euroa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3183/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hajuvettä suosittelisit pian 17-v nuorelle naiselle? Tyttären synttärilahjatoiveena olisi jokin tuoksu, varmaan kevyttä ja tyttömäistä saisi olla, ja kaunis pullo aina plussaa. Kiitos avusta jo etukäteen!

Escada on aika turvallinen vaihtoehto samoin Pradan candy. Jos haluat halvalla Aquolinan Pink Dugar tuoksuu hattarslta ja on monen nuoren mieleen.

Vierailija
3184/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 17v. just halua tuoksua kohtalokkaalta ja seksikkäältä? Ja täällä me tädit ehdotellaan söpön raikkaita nuorille sopivia tuoksuja? Mulla oli tuossa iässä Shalimar, Opium, Loulou ja Ysatis. Ei kyllä tasan varmasti sopinut olemukseen sitten yhtään, mutta yritin olla supernaisellinen.

Vierailija
3185/19265 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hajuvettä suosittelisit pian 17-v nuorelle naiselle? Tyttären synttärilahjatoiveena olisi jokin tuoksu, varmaan kevyttä ja tyttömäistä saisi olla, ja kaunis pullo aina plussaa. Kiitos avusta jo etukäteen!

Escada Candy Love 

Britney Spears Intimate Edition (valkoinen pullo)

Ariana Grande Moonlight 

DKNY Nectar Love

Versace Dylan Blue (raikas vihreäomenainen)

Vierailija
3186/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kannattaa ehkä harkita: Marc Jacobs, Daisy Love Eau So Sweet EdT

Omalla teinillä on ja välillä lainaan itsekin. Makeahko, mutta kuitenkin kepeä ja raikas.

Vierailija
3187/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu : Britney Spears - Midnight Fantasy. Rakastan tätä tuoksua. Lämmin, pehmeä ja turvallinen ovat ne sanat joilla tätä kuvailisin. Yksi minun lempparituoksuista, tämän kanssa on itsevarma ja hyvä olo.

Vierailija
3188/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?

Atelier Cologne Vanille Insensée. Pitkäkestoinen ja tyylikäs puinen vanilja. Oma suuri suosikkini.

Vierailija
3189/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu: La Belle by Jean Paul Gaultier. Käytiin eilen naapurikaupungin puolella ja sieltä Viking Linen pop up -myymälästä tuli ostettua 50 ml:n pullo La Belleä hintaan 49.90 €. Ihan kivasti siellä oli kaikenlaisia tuoksuja ihan kivaan hintaan, mutta tuo nyt sattui olemaan wish listilläni. Nyt saa riittää talvituoksujen ostaminen vähäksi aikaa. :D

La Belle on vahvasti hypetetty, mutta jotain maagista tässä kyllä on. Haistan vaniljan ja mehustetun päärynän ja jotain mausteista, onko se sitten se vetiver? Täytyy tässä muitakin tuoksunuotteja olla kuin nuo kolme esillä ollutta, niin "paksu" tuoksu tämä on.

Lisään vähän kommenttiini nyt yhden päivän ja kahden yön käytön jälkeen: on kuitenkin hiukan pettynyt olo. Ei itse tuoksuun, tuoksu miellyttää edelleenkin kovasti, mutta sen kestoon iholla. YouTube-arvostelijat ovat puhua papattaneet tästä, samoin kuin Fragrantican arvostelut, että tämä on "beast mode", jonka ymmärrän olevan sama kuin pitkäkestoinen ja vahvasti tuoksuva. Alkuun kyllä minunkin ihollani tuoksuu vahvasti, mutta laimenee hyvin äkkiä, ja reilun kahden tunnin kuluttua onkin sitten lähes hävinnyt jo kokonaan. Ei ollut minulla beast mode sitten ollenkaan. :(

Beast mode minulla sitä vastoin on Burberry Her Intense. Se tuoksuu vielä seuraavana päivänä pesun jälkeenkin ja vaatteissa ainakin viikon.

Vierailija
3190/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksu 1881 Cerruti.

Vierailija
3191/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että joku toinenkin on kaipaillut samaa Envya (3081 kommenttini). Minulla on kaapissa tuota Green Tea-tuoksua. Se on ok, mutta vähemmän "pureva". Katsoin, että netissä on myynnissä Envy Me 2:sta. Onko kukaan tietoinen minkälainen se on?

Vierailija
3192/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma teinini on vallan ihastunut Lancomen Idoleen, kertoo saaneensa paljon kehuja tuoksustaan. Pidän itsekin, Lancome-asteikolla kevyt.

Vierailija
3193/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noissa Chloen tuoksuissa on, kun niissä kaikissa on se sama perusydin, josta en pidä, vaikka muuten yritän kovasti niistä pitää? Täytyy tutkia Fragranticasta, jos kukaan ei osaa suorilta sanoa, mikä sen ytimen tekee.

Sama juttu! Nämä ovat mielestäni malliesimerkkejä puuterisista tuoksuista. Jokin tunkkainen imelyys niissä on. Minulle tulee näistä tällaisista aina mieleen isoäitini kylpyhuone. Hän kuoli, kun olin 7-vuotias ja tuo mielleyhtymä tulee aina, kun näin aikuisiällä olen hajuvesiä testaillut ja Chloen kaltaisiin tuoksuihin törmännyt. Eli hyvin kaukaa jokin tuoksumuisto ja mielleyhtymä puuterisuuden ja mummomaisuuteen tulee.

Millainen tuo Mon Guerlain on? Sopiiko pehmeiden, voidemaisten ja melko lineaaristen tuoksujen ystävälle?

T. Se kotiäiti, joka on nyt hullaantunut uusiin tuoksuihin eikä pääse testailemaan

Minä taas haistan sen puuterisuuden erikseen, ja se vastenmielinen tuoksu on sitten eri asia.

Jos joskus aikoinaan puuterit on aina hajustettu tuolla Chloen perustuoksulla. Onko se sitten litsi, magnolia vai näiden sekoitus tai ruusun, litsin ja magnolian sekoitus, mutta jokin tökkii.

Vierailija
3194/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kannattaa ehkä harkita: Marc Jacobs, Daisy Love Eau So Sweet EdT

Omalla teinillä on ja välillä lainaan itsekin. Makeahko, mutta kuitenkin kepeä ja raikas.

Minäkin suosittelen tuota, itsellä menossa jo toinen pullo. On sopivan seksikäs myös.

Vierailija
3195/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla oli joku parfyymi, jossa oli mm. magnoliaa ja se tuoksu oli jotenkin vastenmielinen. Kysyin, mikä parfyymi on, mutta hän ei muistanut.

Vierailija
3196/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

etsin hienostunutta vaniljaa, mikä ei muistuta halpistuoksuissa olevaa imelää, makeaa vaniljaa. suosituksia?

No älä muuta sano! Tämän me kaikki haluamme löytää. Tähän vastataan aina Diptyq Eau Duelle ja eräs Vanille Insensee (Insensee ei tarkoita sitten suitsuketta).

En ole kokeillut vielä mutta näitä mulle on suositeltu.

Hermes Vanille Galante on kuulas lilja-vaniljatuoksu, mutta siinä on pari muttaa. Hinta on järkyttävä. Tuoksu on todella liljankukkainen josta kaikki eivät pidä. Kaikki eivät haista siinä vaniljaa, koska on totuttu niin raskaisiin vaniljoihin, mutta itse haistan vaniljan ihan kiistatta. Joidenkin mielestä ko. tuoksu haisee banaanille.

Mitä ihmettä, milloin tähän on lakattu vastaamasta Tihota Indult? :D Ne Sylvaine Delacourtet ovat myös hyviä, jos pitää guerlainvaniljasta.

Vierailija kirjoitti:

Atelier Cologne Vanille Insensée. Pitkäkestoinen ja tyylikäs puinen vanilja. Oma suuri suosikkini.

Kiitos suosituksista! Harmi, että Atelier Cologne poistuu Stoccalta. Unohdin tarkentaa, että etsinnässä on kukkainen vaniljatuoksu, jonka pohjalla on mahdollisimman vähän tai ei ollenkaan puuta. Toiveena tahitian- tai madagaskarinvanilja. Bourbon on liian makea. Pohjalla saa olla esim. kaakaota, makeaa tonkapapua ja/tai bentsoiinia. Hintatasoltaan alle 100 €. Tuo Tihota Indult on vähän liian kallis :/  Alun perin ihastuin Xerjoffin Allendeen, joka on sekin liian kallis.

Vierailija
3197/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Escada on aika turvallinen vaihtoehto samoin Pradan candy. Jos haluat halvalla Aquolinan Pink Dugar tuoksuu hattarslta ja on monen nuoren mieleen.

Pink Sugar ei tuoksu "hattaralta" ja minusta se ei myöskään ole niin teinimäinen ja karkkimainen kuin voisi kuvitella. "Pink" ei ole se väri, joka tuota tuoksua kuvaa mielestäni. Ehkä ennemmin joku punertava kinuskinruskea tms. :) Omalla iholla tulee myskisyys ja tietty mausteisuus vahvasti. Tietysti se makeakin on ja niin saa ollakin. Kestoltaan ja voimakkuudeltaan hyvä, vaikka EdT.

Vierailija
3198/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabac

Vierailija
3199/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pink Sugar ei tuoksu "hattaralta" ja minusta se ei myöskään ole niin teinimäinen ja karkkimainen kuin voisi kuvitella. "Pink" ei ole se väri, joka tuota tuoksua kuvaa mielestäni. Ehkä ennemmin joku punertava kinuskinruskea tms. :) Omalla iholla tulee myskisyys ja tietty mausteisuus vahvasti. Tietysti se makeakin on ja niin saa ollakin. Kestoltaan ja voimakkuudeltaan hyvä, vaikka EdT.

Kokeilin kerran kerrostaa Pink Sugaria ja Pradan Candyä, vahvistaakseni Candyn kinuskivivahdetta. Ei toimi sitten yhtään, kun taas Pink Sugar ja Charlie Gold sopivat hyvin yhteen.

Vierailija
3200/19265 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksu : Britney Spears - Midnight Fantasy. Rakastan tätä tuoksua. Lämmin, pehmeä ja turvallinen ovat ne sanat joilla tätä kuvailisin. Yksi minun lempparituoksuista, tämän kanssa on itsevarma ja hyvä olo.

Ihana on, mulla oli sitä jotain vuosia sitten ja siitä tuli mieleen mustikkapiirakka. Aina joku meillä kysyi, että onko täällä leivottu, kun olin sitä suihkaissut! On kyllä aika ainutlaatuinen tuoksu.