Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19267)
Vierailija kirjoitti:
Saako sitä alkuperäistä Hypnotic Poisonia enää mistään? Se joka tuoksui lievemmin mantelimassalle ja sikarille?
EdP on ainakin tosi tunkkainen, Sensuelle on aivan erilainen ja kummallinen. EdT (uusi?) haisi muoviselle.
Hypnotisoi Poisonia on myynnissä Loverten sivustolla. Myös Tokmannilla on iso pullo.
Män en jaksa seurata mitään tubettajia, mutta luen säännöllisen epäsäännöllisesti erilaisia parfyymiblogeja ja arvosteluja, ja silloin tällöin katson niiden kirjoittajien videoita.
mm. Now smell this, Bois de jasmin, Persolaise, Kafkaesque, Black narcissus.
Itse kaipaisin jotain samaa videolta mitä sain aikoinaan Luca Turinin ja Tania Sanchezin Perfumes, The AZ Guide -kirjasta. Olen jotenkin uupunut tuben videoihin, koska kaikki muistuttavat vähän toisiaan. Ja parfyymeistä puhuttaessa katselisin mieluimmin erilaisten kuvakulmien kautta videota parfyymin pullosta (tai pulloista, yleensähän samalla tuoksulla on eri muotoja) ja nuottien sisällöistä oli sitten synteettistä tai luonnollista. En ainakaan vain koko ajan puhuvaa päätä.
Sori nyt en osannut antaa tähän keskusteluun paljon uutta. Ai niin, osaanpas! Alueellani on ollut viime aikoina pakkasta ja kylmää. Jostain kumman syystä olen suihkinut paljon kevyitä kesätuoksuja ja kaivannut erityisesti ruohon hajua. Löysin melkein tyhjän, vanhan pullollisen tätä ja olen kulkenut pakkasessa oudosti ruohoisen kevyenä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sitä alkuperäistä Hypnotic Poisonia enää mistään? Se joka tuoksui lievemmin mantelimassalle ja sikarille?
EdP on ainakin tosi tunkkainen, Sensuelle on aivan erilainen ja kummallinen. EdT (uusi?) haisi muoviselle.
Hypnotisoi Poisonia on myynnissä Loverten sivustolla. Myös Tokmannilla on iso pullo.
Kyllähän sitä myydään vaikka missä, mutta se on sitä uutta, reformuloitua versiota. Torista, Ebaystä ym. yksityisiltä myyjiltä metsästettävä, jos alkuperäistä haluaa.
Police:n Forbidden Woman pitäisi olla Hypnotic Poisonia muistuttava. Kuulostaa muutenkin herkulliselta, harmi kun en tilannut silloin kun sitä oli helpommin löydettävissä.
Huh, DHL oli saanut väärät rahtikirjat ja Imaginary Authorsin Short Stories -setti oli palautunut takaisin kauppiaalle.. Iltapäivällä he olivat lähettäneet sen minulle uudelleen, täpinöissä odottelen sen saapumista toivottavasti jo huomiseksi :D
Onko tuo Parfumdreams ihan luotettava verkkokauppa?
Täällä se Lanvin-testereiden tuoksuttelija. Netin arvostelujen perusteella olisin jättänyt Jeannen tilaamatta ja tilannut Eclat d'Arpegen.
Jeanne minun iholla kesti koko päivän, tuoksu oli mielestäni vahva. Ja jotenkin koko tuoksu oli ihan minä pullossa. Menee ehdottomasti ostoslistalle, rakastuin!
Eclat d'Arpege puolestaan... Ensireaktio oli vahva ei. Noh, siinä tuoksuttelin ja joku minun nenään mätti. Tunteja myöhemmin tuoksu oli parempi, pidin siitä, mutta ei tullut tarvetta saada isoa pulloa.
Todisti kyllä taas sen että aina ei voi muiden arvioihin luottaa. Jos olisin luottanut Fragranticaan Jeanne olisi jäänyt hankkimatta koska luulin sen katoavan iholta hetkessä. Minun iholle se selvästi sopi.
Olisi ihana oppia paremmin tunnistamaan eri nuotteja tms., en oikein osaa eritellä mistä asioista näissä tuoksuissa pidin tai mikä se asia oli mikä Eclat d'Arpegessa ensin mätti.
Sitrustuoksuista yleisesti ottaen pidän, sen osaan sanoa. Olisi kiva osata eritellä tarkemminkin nuuhkiessa eri nuotteja, sitruunan tunnistan ja vaniljan yleensä.
Naisen tuoksu, Boucheron ja miehen, Aramis!
Olen huomannut saman. Parhaimmat löydöt ovat saaneet arvosanakseen 3. Nelosella alkavissa taas enemmän huteja. Mä kuulun massaan :D
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Parfumdreams ihan luotettava verkkokauppa?
Kyllä on
Olen nyt viikon mittaan ehtinyt testata Alkemian näytetilauksestani paria uuttakin.
Caveau des Innocents on varmaan parhaita ökytuoksuja, mitä olen koskaan itselläni kokeillut, ihanan ylenpalttinen. Se tuoksuu todella herkulliselta, mutta ei kuitenkaan liian imelältä. Siinä on jonkun verran samoja tuoksunuotteja kuin aiemmin testaamassani As Dark Things Are Meant To Be Loved -tuoksussa ja sen takia tilasin molemmat testattavaksi, kun en osannut päättää kumman ottaisin. No, en ole nyt hullua hurskaampi :D Dark Things on oudompi ja mystisempi, mutta Caveau niin anteeksipyytelemättömän hedonistinen, että se on ihan mielialasta kiinni, kumpi puhuttelee enemmän. Aion siis hankkia molemmista isommat pullot.
https://www.fragrantica.com/perfume/Alkemia-Perfumes/Caveau-des-Innocen…
Toinen testaamani tuoksu oli metsäinen Mesnee d'Hellequin. Se taitaa olla ainoa pelkästään miehille suunnattu tuoksu tilauksessani, mutta minusta sekin käy kummalle sukupuolelle tahansa. Itselleni tuli siitä mieleen Ronja Ryövärintytär :D Kesäinen, raikas metsä, missä käyskennellä. Pelkäsin hiukan etukäteen, jos se tuoksuisi liikaa mäntysuovalta tai muilta puhdistusaineilta, mutta ei. Itse asiassa, yllätyin hieman, kuinka mieto ja lempeä tuoksu loppujen lopuksi oli (mutta koska rakastan männyn tuoksua, niin voi olla, että olen turruttanut itseni siihen). Tämän kesto oli myös heikompi kuin aiemmin testaamieni. Silti hyvä tuoksu, täytyy testailla vähän lisää, jos jonain toisena päivänä se olisi napakampi.
https://www.fragrantica.com/perfume/Alkemia-Perfumes/Mesnee-d-Hellequin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koostumu on vissiin muutettu vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Sarah on kaunis ja aito, tuo Mila vai Milla Magia on hakenut fillerihuulensa suoraan jostain Ankkalinnan nakkikioskilta! Pelottavan näköinen liikkumaton naama muutenkin.
Siis onko tuo Mila joku samanlainen kuin se ihmis-Ken josta tuli sitten lopulta ihmis-Barbi? Mies joka leikeltiin naiseksi? Tuo pistoshoidettu överi-huuli ja överi-poski täytetty lookki on trans- ja drag queen miehiltä peräisin, kuten monet teistä varmaan tiesivätkin. Ehkä he pitävät vähän vahvemmista tuoksuista ja siksi suosivat niitä arvosteluissaan.......? Ehkei ihan sovi pohjoismaalaiseen makuun? :D
Mun lempituoksuni on Guccin Envy, mutta sitä ei ole saanut enää vuosiin. Muutenkin ihmetyttää nämä kosmetiikkayhtiöt; loistavia tuotteita poistetaan ja tarjotaan tilalle paskaa.
Inhoan vaniljan hajua, ja sitä tungetaan melkein kaikkiin tuoksuihin nykyään. Sama kuin laittaisi kärpäsmyrkkyä iholle. Käytän nykyään Calvin Kleinin One-tuoksua, sopivan neutraali eikä haise vaniljalta tai kukkapuskalta. Onko kellään vinkkiä, mitä muuta voisi kokeilla?
Aah. Pakkanen ja parfyymi. Muuttaa tuoksukokemusta suuresti, tänään ulkoilutan Hermessence Vanille Galantea. Liljaa, kukkaisvaniljaa ja vähän tervaa. Jean-Claude Ellenan käsitys vaniljasta. Hän on se minimalististen tuoksujen mestari, mutta kovassa helteessä jopa Vanille Galante tuoksuu suopursulta. Kohta ulos testaamaan miten tämä lilja käyttäytyy pakkasessa.
Tuoksut tuo kyllä oman lisänsä kävelylenkkeihin pitkässä talvessa, silloin kun pelkkä pakkasen haju ei riitä.
Tulen ketjuun uutena. Mun kaikkien aikojen lemppari oli Dolce&Gabbanan Feminine ja sen valmistus lopetettu aikoja sitten. Aarre löytyi kun ystävällä oli sitä pullollinen. Nyt käytän sitä vain juhlissa. Osaako joku vinkata jotain vastaavaa?
Mun suosikit YouTubessa: Soki London ja Notes from Josephine. Milaa katson ihan huvin vuoksi, on aika hauska nainen. Sarah Meyes on ihan kiva, mutta en kestä hänen ranskanääntämystään. Ääntäminen olisi helppo tarkistaa. Hän ei meinannut millään saada sanottua Un Jardin sur Le Nil yms En snobbaile, vaan ihan vilpittömästi se takeltelu on ärsyttävää minun korvissani.