Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudutteko tuoksun valintaan enemmän niin kuin vaatteen/asusteen vai kuten jonkin syötävän valintaan? Kuulostaa sekolta, mutta tarkoitan siis että ostatteko hajuveden ihan vain koska sen tuoksu miellyttää vai mietittekö kovasti "sopiiko" tämä nyt minun persoonaani ja tyyliini, millaisen kuvan se antaa minusta jne.?
Itse pidän etenkin gourmand-tuoksuista ja käytän niitä kyllä omaksi ilokseni ja nautinnokseni, samoin kuin vaikka syön karkkia tai jäätelöä. En koe olevani enkä yritä olla itse syötävä ja houkutteleva :)Sekä että. Ostan toki vain sellaisia tuoksuja mistä pidän, mutta käyttö vaihtelee tilanteiden, vuodenaikojen ym. mukaan.
Jos olen lähdössä ihmisten ilmoille ja etenkin jos on tarve olla "asiallinen", niin tuoksukin on silloin "asiallisempi", enemmän asuste kuin nautinto.
Ja sitten viikonloppuisin tai muuten vapaalla on valintakin vapaampi sekä herkullisempi ja nautinnollisempi tai muuten vain erikoisempi.
Ja joitakin tuoksuja käytän vain kun olen yksikseni kotosalla, omaksi nautinnokseni.
Joskus on tullut sellaisen erikoisemman tuoksun kanssa käytyä esim. kaupassa ja siellä se tuoksu onkin voinut tuntua sopimattomalta, joten olen päättänyt jatkossa käyttää kyseistä tuoksua vain kotosalla.
En tiedä onko ne oikeasti olleet kenenkään muun mielestä sopimattomia, mutta itselle tullut vain sellainen tunne, että tätä nautintoainetta käytän jatkossa vain kotosalla.
:D
Kerro ihmeessä, mitkä tuoksut ovat olleet näin intiimejä, ettei niitä edes halua jakaa muiden - ainakaan vieraiden - kanssa. Kuulostaa ihanalta.
Onko kukaan vielä testannut tätä: https://www.ateliercologne.com/eu_en/lemon-island Mahtaako tullakaan saataville Suomeen? Kovin houkuttelevalta vaikuttaa, mutta en mielelläni tilaisi sikaa säkissä :(
Olisiko suositella hyviä hajuvesiaiheisia youtube-kanavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierail onija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähtihän se ihan lapasesta. Piti tosiaan tilata nyt vain yksi tuoksu alkuun, päädyin jo täällä suositeltiin Kenzon Amourin. Mutta tilasin myös Armanin Ellen/Shen, Pradan Candyn, Burberryn Her (ihan spontaani lisäys ostoskoriin) ja vielä lisäksi Cleanin Fresh Laundryn vähän niinkuin kotitaloussuihkeeksi. Ja vielä on kokonaan miettimättä se kesätuoksu... Toivottavasti tykkään kaikista, sokkona kun mennään. Tilasin HH:sta, Notinosta ja Tokmannilta, kauankohan noissa menee?
Tilasitko HH:sta sen superhyvän tarjouksen Pradan Candystä, setti jossa 80ml + "joulukoriste" 8 vai 10ml pullot 55 eur? Mä tilasin muiden tuoksujen yhteydessä sen ihan heräteostona, kun oli niin hyvä hinta 🙈 Nyt täytyy kyllä rajoittaa tätä ostelua...
Tilasin setin! Aloitan sillä pikkupullolla ja menee sitten siskontytölle isompi pullo, jos en pidäkään tuosta. En ole aikoihin ostanut hajuvesiä raskauden ja pikkuvauvan takia (ei kovin vahvoja tuoksuja ole tehnyt mieli käyttää puoleentoista vuoteen vaikka rakastan hajuvesiä!), niin nyt sitten paikkasin tilannetta. Harmikseni tällä välin on lopetettu monia ihania tuoksuja, kuten esim. tuo Armanin Elle ja Ralph Laurenin Tender Romance. Jälkimmäistäkin pitäisi ostaa pullo, kun vielä jostain saa.
Hajuvesi on minulle enemmän kuin asuste, vaikka niitä vaihtelenkin mielialan ja tilanteen mukaan. Vuosia etsin signature-tuoksua mutta en ole tähän päivään mennessä löytänyt sellaista, jota haluaisin joka päivä käyttää. Monia sellaisia on kuitenkin, joita olen käyttänyt useita pulloja ja useita vuosia. Tykkään laittaa hajuvettä aina illalla suihkun jälkeen ja silloin valitsen jotain pehmeää, voidemaista tai täyteläistä tuoksua. On niin kivaa, kun on vaihtoehtoja vaikka edelleen haaveilen, että jonain päivänä minulla on se signature tuoksu.
Itseäni taas ärsyttää kun tykkäisin ostella ja käyttää monia hajuvesiä, mutta en pääse yli omasta signaturestani, vaan käytän vain sitä joka päivä ja tuoksuttelen vähän väliä ranteitani. Olen nyt sitten tyytynyt suihkuttelemaan muita hajuvesiä lapsiin ja mieheeni.
Lapsiin ja mieheen :-D
Mikä tuoksu on saanut sut noin pauloihinsa että käytät vain sitä?Tähän kysymykseen sait jo vastauksen, mutta itse huomaan olevani niin mustasukkainen omasta signaturestani, etten kyllä kerro täällä mikä se on. 😄 Onko muilla samaa havaittavissa?
Täytyy sanoa että koen eri tavalla. Ihan näin henkilökohtaista suhdetta ei rakkaimpaankaan tuoksuun ole muodostunut. Parfyymit on kuitenkin massoille tehty massatuote, ei juuri minulle. Ilahdun jos joku kysyy ja kerron auliisti. Maailma on niin täynnä huonoja hajuja että jos joku muukin alkaa käyttää ihanaa Esprit d'Oscar -tuoksua otan siitä mielelläni pikkuisen kunniaa :-)
Vierailija kirjoitti:
Soki London on ihan kiva. Miellyttävän oloinen ja innostunut asiastaan. Inhokkini on Mila Le Blanc. Olen katsonut pari hänen postaustaan mutta en pidä ylimielisestä olemuksesta. Mielummin kuuntelen Sokin brittienglantia kun Milan mongerrusta vahvalla aksentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuo Scandal by Night tuoksuu sun mielestä? Vaikea kuvitella että avaamaton pullo vuodelta 2019 olisi pilalla. Voiko olla väärennetty?
Periaatteessa tuoksu voi kestää vuosikausia. Metallikanisterin sisälle valon ei pitäisi vaikuttaa. Valo on se mikä pilaannutta kai nopeiten, eli varmin tapa pilata tuoksu on pitää sitä kirkkaassa päivänvalossa.
Kyseessä oli siis sokko-ostos, joku ylimakea siinä tuoksuu, hieman kuin hunaja jossa olisi jotain... mädäntynyttä mukana. Hiukan kuin joku hedelmä joka olisi jo ihan mössöä? On ihan täysin mahdollista että se siis vain tuoksuu sille, eikä siinä ole mitään vikaa. Notinon uskoisin olevan luotettava myyjä, joten en usko että sitä olisi kohdeltu huonosti tai ainakaan väärennetty. Yllätyin vain koska oma mielikuva oli niin erilainen ja esim fragrantican ja youtuben arvostelun perusteella kyseessä on monen mielestä todella miellyttävä hajuvesi - ja sitten oma kokemus oli niin raa’an erilainen.
Luultavasti on tuoksulle kuuluva ominaisuus, lueskelin että muistuttaa maata/likaa ja yhdelle tuli mieleen hevostallit siitä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soki London on ihan kiva. Miellyttävän oloinen ja innostunut asiastaan. Inhokkini on Mila Le Blanc. Olen katsonut pari hänen postaustaan mutta en pidä ylimielisestä olemuksesta. Mielummin kuuntelen Sokin brittienglantia kun Milan mongerrusta vahvalla aksentilla.
Itse taas pidän Milasta älyttömästi. Hän on hauska, aidon oloinen ja mahtava :D Tunnen paljon venäläisiä mieheni töiden vuoksi, joten ehkä se vaatii hiukan venäläisen luonteenlaadun tuntemista (ja sietämistä)? Mila käy hajuvesien suhteen tylsäksi koska hänellä on oma vankka makunsa joka on aika muuttumaton ja hyvin erilainen kuin omani.
Soki on minusta hyvin mitäänsanomaton ja itselläni menee puistatus joka kerran kun hän lispaa sitä ässää. Jeremy Fragrance on, hmm, mielenkiintoinen koska tyypillä selvästi heittää isompi pyörä... Osassa videoistaan hän on ihan asiallinen, pukeutunut siististi ja viimeisen päälle laitettu, puhuu ihan asiaakin, sitten on videoita joissa Tom Cruisen sohvahyppelyt Oprahissa jäävät kakkoseksi. Hänellä on omasta mielestäni hyvin samankaltaiset mielipiteet hajuvesistä, naisille aina makeaa (mielellään tietysti Juicy Couturen Goldia). Näistä kolmesta Soki on ehdottomasti se monipuolisin ja asiallisin, mutta tosiaan kuten sanoin, omasta mielestäni hyvin mitäänsanomaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pidän Milasta älyttömästi. Hän on hauska, aidon oloinen ja mahtava :D Tunnen paljon venäläisiä mieheni töiden vuoksi, joten ehkä se vaatii hiukan venäläisen luonteenlaadun tuntemista (ja sietämistä)? Mila käy hajuvesien suhteen tylsäksi koska hänellä on oma vankka makunsa joka on aika muuttumaton ja hyvin erilainen kuin omani.
Soki on minusta hyvin mitäänsanomaton ja itselläni menee puistatus joka kerran kun hän lispaa sitä ässää. Jeremy Fragrance on, hmm, mielenkiintoinen koska tyypillä selvästi heittää isompi pyörä... Osassa videoistaan hän on ihan asiallinen, pukeutunut siististi ja viimeisen päälle laitettu, puhuu ihan asiaakin, sitten on videoita joissa Tom Cruisen sohvahyppelyt Oprahissa jäävät kakkoseksi. Hänellä on omasta mielestäni hyvin samankaltaiset mielipiteet hajuvesistä, naisille aina makeaa (mielellään tietysti Juicy Couturen Goldia). Näistä kolmesta Soki on ehdottomasti se monipuolisin ja asiallisin, mutta tosiaan kuten sanoin, omasta mielestäni hyvin mitäänsanomaton.
Vaikea sanoa Milan aitoudesta kun kasvot on pistelty ja täytetty ihan ilmeettömäksi.
Itse katson lähinnä niitä, joilla on yhtenevä maku omani kanssa. En usko, että tämä Mila on ihan niin hauska, että menisi viihteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT, mutta Jeremyllä ei heitä vähän isompi pyörä vaan on yleisessä tiedossa, että käyttää paljon huumeita ja käy siksi kierroksilla. Itse en pysty hänen videoitaan enää katsomaan, ihan jo siksikin, etten halua tukea huumeiden käyttöä millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soki on minusta hyvin mitäänsanomaton ja itselläni menee puistatus joka kerran kun hän lispaa sitä ässää. Jeremy Fragrance on, hmm, mielenkiintoinen koska tyypillä selvästi heittää isompi pyörä... Osassa videoistaan hän on ihan asiallinen, pukeutunut siististi ja viimeisen päälle laitettu, puhuu ihan asiaakin, sitten on videoita joissa Tom Cruisen sohvahyppelyt Oprahissa jäävät kakkoseksi. Hänellä on omasta mielestäni hyvin samankaltaiset mielipiteet hajuvesistä, naisille aina makeaa (mielellään tietysti Juicy Couturen Goldia). Näistä kolmesta Soki on ehdottomasti se monipuolisin ja asiallisin, mutta tosiaan kuten sanoin, omasta mielestäni hyvin mitäänsanomaton.Vähän OT, mutta Jeremyllä ei heitä vähän isompi pyörä vaan on yleisessä tiedossa, että käyttää paljon huumeita ja käy siksi kierroksilla. Itse en pysty hänen videoitaan enää katsomaan, ihan jo siksikin, etten halua tukea huumeiden käyttöä millään tavalla.
Jeremy selkeästi menestynein hajuvesivloggari Youtubessa, hänellä 1,34 milj. seuraajaa sekä oma hajuvesimerkki jne. Harmi jos pilaa mahdollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuo Scandal by Night tuoksuu sun mielestä? Vaikea kuvitella että avaamaton pullo vuodelta 2019 olisi pilalla. Voiko olla väärennetty?
Periaatteessa tuoksu voi kestää vuosikausia. Metallikanisterin sisälle valon ei pitäisi vaikuttaa. Valo on se mikä pilaannutta kai nopeiten, eli varmin tapa pilata tuoksu on pitää sitä kirkkaassa päivänvalossa.
Kyseessä oli siis sokko-ostos, joku ylimakea siinä tuoksuu, hieman kuin hunaja jossa olisi jotain... mädäntynyttä mukana. Hiukan kuin joku hedelmä joka olisi jo ihan mössöä? On ihan täysin mahdollista että se siis vain tuoksuu sille, eikä siinä ole mitään vikaa. Notinon uskoisin olevan luotettava myyjä, joten en usko että sitä olisi kohdeltu huonosti tai ainakaan väärennetty. Yllätyin vain koska oma mielikuva oli niin erilainen ja esim fragrantican ja youtuben arvostelun perusteella kyseessä on monen mielestä todella miellyttävä hajuvesi - ja sitten oma kokemus oli niin raa’an erilainen.
Luultavasti on tuoksulle kuuluva ominaisuus, lueskelin että muistuttaa maata/likaa ja yhdelle tuli mieleen hevostallit siitä syystä.
Ehkäpä kaikki eivät vain pidä tästä tuoksusta. Minulla on myös tämä (sokkona ostettu) ja periaatteessa tuoksu on ihan hyvä. Ongelmana on vain se, että tämä on niin makea, raskas ja ns juhlallinen, että todella vähän tulee käytettyä. Ei sovi todellakaan työpaikalle ja tuntuu, että yksikin suihkauskin on välillä liikaa. Muutamasta suihkauksesta varmaan lähtisi taju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soki on minusta hyvin mitäänsanomaton ja itselläni menee puistatus joka kerran kun hän lispaa sitä ässää. Jeremy Fragrance on, hmm, mielenkiintoinen koska tyypillä selvästi heittää isompi pyörä... Osassa videoistaan hän on ihan asiallinen, pukeutunut siististi ja viimeisen päälle laitettu, puhuu ihan asiaakin, sitten on videoita joissa Tom Cruisen sohvahyppelyt Oprahissa jäävät kakkoseksi. Hänellä on omasta mielestäni hyvin samankaltaiset mielipiteet hajuvesistä, naisille aina makeaa (mielellään tietysti Juicy Couturen Goldia). Näistä kolmesta Soki on ehdottomasti se monipuolisin ja asiallisin, mutta tosiaan kuten sanoin, omasta mielestäni hyvin mitäänsanomaton.Vaikea sanoa Milan aitoudesta kun kasvot on pistelty ja täytetty ihan ilmeettömäksi.
Itse katson lähinnä niitä, joilla on yhtenevä maku omani kanssa. En usko, että tämä Mila on ihan niin hauska, että menisi viihteestä.
Eloon herännyt pumpattu barbara kertoo raastavalla englanilla omista tymäköistä hajuvesimieltymiksistään.
Päivän tuoksu Narciso Rodriguez L'Eau For Her. Sopii tähän etätyöskentelyyn, kun hernekeitto tekee tuloaan keittiössä. 😂
Diesel fuel for life
Laura
Emporio Armanin sekä he ja she tuoksu
Jean paul caltierin "miesvartalo" tuoksu ihana miehellä🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soki on minusta hyvin mitäänsanomaton ja itselläni menee puistatus joka kerran kun hän lispaa sitä ässää. Jeremy Fragrance on, hmm, mielenkiintoinen koska tyypillä selvästi heittää isompi pyörä... Osassa videoistaan hän on ihan asiallinen, pukeutunut siististi ja viimeisen päälle laitettu, puhuu ihan asiaakin, sitten on videoita joissa Tom Cruisen sohvahyppelyt Oprahissa jäävät kakkoseksi. Hänellä on omasta mielestäni hyvin samankaltaiset mielipiteet hajuvesistä, naisille aina makeaa (mielellään tietysti Juicy Couturen Goldia). Näistä kolmesta Soki on ehdottomasti se monipuolisin ja asiallisin, mutta tosiaan kuten sanoin, omasta mielestäni hyvin mitäänsanomaton.Vaikea sanoa Milan aitoudesta kun kasvot on pistelty ja täytetty ihan ilmeettömäksi.
Siis mikä tuo nainen on? :o Pumpattu niin täyteen muoviyhdisteitä, että varmasti jäisi kellumaan pinnalle jos putoaisi veteen?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katson lähinnä niitä, joilla on yhtenevä maku omani kanssa. En usko, että tämä Mila on ihan niin hauska, että menisi viihteestä.Eloon herännyt pumpattu barbara kertoo raastavalla englanilla omista tymäköistä hajuvesimieltymiksistään.
Mä en käsitä miksi naiset käy täytättämässä huuliaan häppäreiden tai etanoiden näköisiksi. Puhekin menee sössöttämiseksi semmoisten jälkeen.
Toisaalta ei kai noi täytehuulet enää ole muodissakaan länsimaissa?
Saako sitä alkuperäistä Hypnotic Poisonia enää mistään? Se joka tuoksui lievemmin mantelimassalle ja sikarille?
EdP on ainakin tosi tunkkainen, Sensuelle on aivan erilainen ja kummallinen. EdT (uusi?) haisi muoviselle.
Yves Rocher Nature Millenaire on aivan ihana tuoksu!598
Minusta on surullista että yhä tänäkin päivänä naiset haukkuvat toisten naisten ulkonäköä rumasti. Jos joku täyttänyt huulia ja laittanut botoxia niin oma asiansa. Voi silti olla luonteeltaan aito ihminen, ei se määritä koko ihmistä. Tykkään Milan huumorista ja viihdyttävistä hajuvesiarvosteluista.
Tässä tilauksessa tuli Revlonin Charlie, Paul Smithin Rose ja Paco Rabannen Calandre. Oonhan mä nämä kertonut aiemminkin, mut mistäs sitä kukaan voisi tietää, kun nimettömänä tänne kirjoittelee.
Rose oli näistä aivan sokko-ostos. Hyvin ruusuinen - yllättäen 😄
Alkutuoksussa ruusun lisäksi tuli mun mielestä hiukan outo vihreän teen katku: ei sellainen kostea, kuten se ruusu itsessään - vaan hyvinkin kuivan yrttinen. Onneksi se pehmeni taustalle ja hyvinkin autenttinen - sellainen kukkakauppamaiselle tuoksuva ruusu nousi täyteen kukoistukseensa.
Pohjatuoksuun asti en ole vielä päässyt mutta uskon täydelliseksi kevättuoksuksi 🙂